Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] Homeland - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Vond het begin van het seizoen echt bagger, enorm saai en langdradig, pas sinds vorige aflevering dat het leuk werd. Deze aflevering was ook weer leuk! Blij dat Quinn nog leeft, want begon gedurende de aflevering toch erg te twijfelen!

Ik heb alleen een hekel aan het huilen van Carrie. Veel te overdreven altijd, met die trillende kin, zijn er serieus mensen die zo achterlijk huilen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:36

The_Scarabial

MTB for life!

Gave episode die laatste.
Wel beetje onrealistisch dat Carrie en die dame van de BND ff alleen op een terroristencell afgaan in een verlaten gebouw, zonder enige kogelvrije vesten o.i.d. 8)7

Verder wel mooi dat Quinn er nog in zit.

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:59
quote:
J0ost schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:21:
Het enige wat ik niet snap: waarom moesten ze tegen Quinn helemaal doen alsof ze naar Syrie zouden gaan, terwijl ze 'm al soort van gevangen hadden?

Ze spelen wel snel in op de actualiteit trouwens. Verwijzing naar Parijs in de laatste ep.
Àctueel wel, wél erg naderhand eringestopt. Viel mij en degene die met mij keek direct op. Ze draaide twee keer hetzelfde shot van de achterkant enkel met voice over :)

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 12-02 12:46
quote:
J0ost schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:21:
Het enige wat ik niet snap: waarom moesten ze tegen Quinn helemaal doen alsof ze naar Syrie zouden gaan, terwijl ze 'm al soort van gevangen hadden?

Ze spelen wel snel in op de actualiteit trouwens. Verwijzing naar Parijs in de laatste ep.
Ik vond dat iemand die zo ervaren is als Quinn toch nogal makkelijk intrapte.

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:19
quote:
Tomino schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:27:
[...]

Àctueel wel, wél erg naderhand eringestopt. Viel mij en degene die met mij keek direct op. Ze draaide twee keer hetzelfde shot van de achterkant enkel met voice over :)
Ja? Was mij niet direct opgevallen, dacht daarom dat ze in de serie een verwijzing naar Charlie Hebdo maakten die door de kijkers nu massaal anders geinterpreteerd wordt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• mitch187
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:51
Een van de eerste gevolgen van sarin vergiftiging is toch verlies van het zicht? Als je er zo erg en toe ben knipper je niet meer van een beetje licht denk ik?

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:59
quote:
XyritZz schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:55:
[...]

Ja? Was mij niet direct opgevallen, dacht daarom dat ze in de serie een verwijzing naar Charlie Hebdo maakten die door de kijkers nu massaal anders geinterpreteerd wordt.
Ja juist dat. Omdat er iets dermate actueels gebeurd is hebben ze na het opnemen nog een snelle voice over erin gestopt..
quote:
mitch187 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:16:
Een van de eerste gevolgen van sarin vergiftiging is toch verlies van het zicht? Als je er zo erg en toe ben knipper je niet meer van een beetje licht denk ik?
Uuuuurmm: http://lmgtfy.com/?q=sarin+gas+eye

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:09
Mij boeit het niet dat ze niet echt in A.dam waren. Weken voor de uitzending had je al kunnen lezen dat ze niet in Nederland geweest zijn voor opnames, en dan nu zeuren dat ze Amsterdam faken. Ze faken letterlijk alles, alleen heb je dat als NL'ér niet altijd direct door omdat je de andere omgevingen niet kent.
Een seizoen of 2-3 terug heb je ook een leaked E01 uitzending. Dat is de 1e episode zonder GFX, in een binnen scene, zijn zelfs de boompjes die je door het raam ziet fake, alles is fake.

Dit seizoen is echt weer genieten. _/-\o_

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Saul ging overigens lekker uit z'n plaat tegen Allison, ik vermoed dat dit een play is van dar adal en saul om Allison te laten denken dat zij niet op één lijn zitten.

• Timminator
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-02 19:20
Dacht ik ook. Een staaltje "good cop, bad cop".
Ik vond het een beetje jammer dat het toevallig Carrie en die Duitse, inderdaad alleen en zonder bescherming, op de plek komen waar Quinn is. 39 plekken, 15 waren er al gecheckt, allemaal door Carrie en die Duitse?

Verder het beste seizoen ooit voor mij.

• KillerDream
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:51
Ik denk dat Saul het nu wel door heeft.
Wat een aflevering.

• Dacuuu
quote:
KillerDream schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:07:
Ik denk dat Saul het nu wel door heeft.
Wat een aflevering.
Ik weet niet wat voor verhaal die meid verteld heeft. Maar ook al was ze niet gevlucht had ze hier echt ooit uit kunnen kletsen. Haar bodyguard is doodgeschoten met eigen wapen. En de rest was ook een rommel. En je hebt zeker kruit sporen op je pols. En komaan, iedereen die zichzelf wil schieten en niet te veel schade wil aanrichten schiet zich net onder de schouder.

Dit bedoel ik niet negatief. Ik zit er echt helemaal in. Zeeer goed seizoen!

• J0ost
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-02-2017
Amai. Lekkere cliffhanger.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Zeer slechte aflevering. Van eigenlijk iedereen, inclusief de reizigers op HBH, stupide acties. Je laat toch niet voor je neus een hek afsluiten in de U-bahn als je weet dat er zo'n terreurdreiging is? En als de man voor je neus iemand met een hoofddoek doorlaat, pak je die vent toch vast om te voorkomen dat hij het hek afsluit?

Als je als Carrie op het spoor springt roep je toch even: sarin attack, get out!

En wie geloof je als Saul? De als spion verdachte Allison, of de persoon die het altijd bij het rechte eind heeft Carrie?

En de BND gaat wel erg makkelijk mee met de CIA door Allison gewoon overal bij te laten en haar direct te geloven.

Nee, deze episode hangt aan elkaar van plotholes.

Natuurlijk ga ik de finale nog wel kijken, maar die van Fargo is nu al 10 keer beter.

Jeltel wijzigde deze reactie 15-12-2015 18:00 (0%)
Reden: Cargo=Fargo

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

^wel een beetje eens met jeltel, maar toch wel vermakelijk om te kijken hoor.

• XRayXI
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11-02 17:28
Heerlijke aflevering en best goed gedaan en dus niet mee eens. Het is net alsof we nu, met acteren tegenwoordig, ineens alles in scene kunnen zetten. Er word vele zaken eruit geknipt.

Ja, natuurlijk waren er een paar dingetjes, maar je kijkt het gewoon weg. Noem 1 serie waar alles goed in is? Niets of niks, zelfs niet "Cargo", maar dat is boven alles mijn mening. We raken wat verwend met series en films, waarvan je ook wat kunt gaan denken van "nee alsjeblieft zeg!" voor met wat dingen gaat gebeuren. Wees open minded of je knalt wat meer series(films) de prullenbak in.

Je zou eens oude tv-shows of films moeten her-bekijken of hoe "crinchy", "fake" het is. Dan trek je nagels van je vingers.

"Als je als Carrie op het spoor springt roep je toch even: sarin attack, get out!"
Wat ik daarop te merken heb, schreeuw door de hallen "There is a Bomb, get out a gate ##" waar Carrie ontsnapt is. Vinger afdrukken en het wapen te dichtbij het lichaam, dat er geen bereik is, maar "go with the flow" :)

Ps: Je zou The Walking Dead moeten bekijken, dan zucht ik meer.

XRayXI wijzigde deze reactie 15-12-2015 07:46 (20%)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Vond het eigenlijk een steengoede aflevering :p ja, de punten die hierboven worden aangekaart kloppen maar het blijft een serie. Sommige dingen moet je een beetje door de vingers zien.

• mauricedb
  • Laatst online: 18-02 12:50
Potverdikkeme, wat een spannende aflevering. Kan niet wachten op volgende week!
quote:
XRayXI schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:40:
Ps: Je zou The Walking Dead moeten bekijken, dan zucht ik meer.
Haha, ben ik gelukkig niet de enige... Tijdens TWD zucht ik zowat de complete aflevering 8)7 . Kijk het eigenlijk alleen nog maar omdat ik het tot zover heb uitgehouden en wel benieuwd ben hoe 't verder afloopt. Om het script, de acteerprestaties, acteurs, etc. hoef je het in ieder geval echt niet te doen.

PC: i5 6500/MSI Z170I Gaming Pro/Kingston HyperX 16GB DDR4/ASUS GTX1060 6GB/Samsung 500GB SSD/Thermaltake Core V1/Corsair HX620/Dell U2515H/Sennheiser HD558

• momania
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:27

momania

iPhone 30! Bam!

TWD is dan ook pure zelfkastijding :X

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Laatste aflevering alweer, nu driekwart jaar wachten gok ik...

Goede slotaflevering, maar niet zo spannend als ik had verwacht. Vooral losse eindjes dichtknopen.

Terreuraanslag ging als een nachtkaarsje uit, had daar wel wat spannenders van verwacht (maar, dit is Homeland, niet '24'). Wat Allison nou omgekomen bij die wraak-aanval van de CIA? Kon niet goed zien of die kofferbak nou ook helemaal doorzeefd was.

Maar goed - ben benieuwd hoe het met Quinn gaat aflopen... leuke cliffhanger. :)

• XRayXI
"Kon niet goed zien of die kofferbak nou ook helemaal doorzeefd was" Ja kon je aan de zijkant van de auto zien.

Man, laatste aflevering was voor mij intens. Geen op of aanmerking dan alleen dat Saul wat onverstaanbaar was, maar kan mijn (engels)gehoor zijn ;) . En, ik snap alleen dat licht even niet, nadat ze zijn hartslagmeter op haar vinger had gedaan. Dus de klifhanger is nu meer een, "gaat ze hem vermoorden/uit zijn pijn brengen?" en wat gaat er in het volgende season gebeuren.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• peto84
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:18
Goed seizoen geweest, mooi einde. De spanning was wel snel voorbij in die laatste aflevering. Maar zoals gezegd, het is geen actie serie.
Je zag Allison toch duidelijk liggen toen Saul de kofferbak open deed?

• vanaalten
  • Nu online
quote:
peto84 schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:50:
Je zag Allison toch duidelijk liggen toen Saul de kofferbak open deed?
Even teruggekeken en dat was inderdaad het punt waar ik even niet had opgelet. OK, Allison is een afgesloten hoofdstuk... Had ergens verwacht dat Saul haar levend zou willen hebben, maar voor de USA is dit waarschijnlijk beter dan dat ze voor een schandaal zorgt.
quote:
XRayXI schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:08:
En, ik snap alleen dat licht even niet, nadat ze zijn hartslagmeter op haar vinger had gedaan. Dus de klifhanger is nu meer een, "gaat ze hem vermoorden/uit zijn pijn brengen?" en wat gaat er in het volgende season gebeuren.
Dat ligt was volgens mij gewoon de zon die ineens door de wolken kwam en wat intenser naar binnen ging schijnen, Quinn even mooi in het licht zette en wellicht Carrie aan het twijfelen brengt. Volgend seizoen weten we meer...

• XRayXI
Weet je wat ik ook zo mooi aan Homeland vind. Geen stukjes van 40minuten om in "hun" uur te passen, maar dat je geregeld een uurtje voorgeschoteld krijgt.

Wanner begint het nieuwe 'season' ? Juli 2016?

• miicker
  • Niet online
Mooi einde. Mooi dat Allison dood is, vond haar de rol echt niet goed spelen.

Verder ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren tussen Carrie en Otto, of gaat ze toch terug naar de CIA?

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
vanaalten schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:21:
[...]

Even teruggekeken en dat was inderdaad het punt waar ik even niet had opgelet. OK, Allison is een afgesloten hoofdstuk... Had ergens verwacht dat Saul haar levend zou willen hebben, maar voor de USA is dit waarschijnlijk beter dan dat ze voor een schandaal zorgt.
Idd. gewoon een doofpotje voor USA en zowel voor Russia, zal op hoger niveau wel bekokstoofd zijn.

Vond de finale wel goed, gewoon in de lijn der verwachting van voorgaande afleveringen.

Quinn zal wel uit z'n lijden verlost worden door Carrie.

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:10

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Inderdaad een hoop losse eindjes oplossen die laatste aflevering. Jammer niet zo spannend als de vorigen. Had ook nog een grote ontmaskering van Alison verwacht. Dat Saul nog een dieper spel zou spelen oid. Waarmee ze zichzelf mee in de voet schiet. Maar dit was wat realistischer.

• Shiver23
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dat hele stuk met die journaliste en Numan. Waar sloeg dat dan op? Had volgens mij 0 meerwaarde.

PSN: Shiver23

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik was een goede finale. Met Carrie aan het einde had ik wel even een WTF momentje.
Ik hoop dat we Quin volgend seizoen weer gaan zien. Hij hoort er gewoon bij. :)

• XyritZz
quote:
Shiver23 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:29:
Dat hele stuk met die journaliste en Numan. Waar sloeg dat dan op? Had volgens mij 0 meerwaarde.
Als ze dat weg hadden gelaten dan liep er nog ergens een hacker rond met 1300 bestanden van de CIA. Dit was dus nodig om de boel netjes af te sluiten.

Vond het geen slechte aflevering, maar had wel het gevoel dat ze wel heel veel losse eindjes aan elkaar moesten knopen waardoor het soms als een checklist aanvoelde. Opvallend wel, want Homeland heeft in voorgaande seizoenen juist aangedurfd om grote vragen in het plot open te laten. Zo weten we bijv. nog steeds niet wie er nou verantwoordelijk was voor de aanslag op de CIA enkele seizoenen terug.
quote:
Coenen schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:01:
Ik was een goede finale. Met Carrie aan het einde had ik wel even een WTF momentje.
Ik hoop dat we Quin volgend seizoen weer gaan zien. Hij hoort er gewoon bij. :)
Ik hoop juist dat Carrie doorzet en dat ze Quinn niet als kasplantje achterlaat. Dar Adal zei letterlijk dat Quinn dat niet zou willen, en in combinatie met de brief van Quinn vond ik het wel een mooie afsluiting. Zou toch totaal ongeloofwaardig zijn als hij volgend seizoen weer de oude zou zijn.

XyritZz wijzigde deze reactie 22-12-2015 09:08 (27%)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:27

Tourniquet

Hiya, fellas!

Quinn is er volgend seizoen niet meer bij, dat leek mij wel heel duidelijk.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• vanaalten
  • Nu online
quote:
XyritZz schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:05:
Vond het geen slechte aflevering, maar had wel het gevoel dat ze wel heel veel losse eindjes aan elkaar moesten knopen waardoor het soms als een checklist aanvoelde. Opvallend wel, want Homeland heeft in voorgaande seizoenen juist aangedurfd om grote vragen in het plot open te laten. Zo weten we bijv. nog steeds niet wie er nou verantwoordelijk was voor de aanslag op de CIA enkele seizoenen terug.
Was de laatste aflevering van het vorige seizoen ook niet een relatief saaie, eindjes-aan-elkaar-knoop-aflevering?

En wat stond er nou uiteindelijk concreet in die 1362 CIA-documenten dat zo belastend was dat Carrie daarvoor dood moest?

• XyritZz
quote:
vanaalten schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:24:
[...]

Was de laatste aflevering van het vorige seizoen ook niet een relatief saaie, eindjes-aan-elkaar-knoop-aflevering?

En wat stond er nou uiteindelijk concreet in die 1362 CIA-documenten dat zo belastend was dat Carrie daarvoor dood moest?
Klopt, de laatste aflevering van vorig seizoen had ook geen actie. Die aflevering ging om het afscheid van Carrie d'r vader waardoor iedereen samenkwam bij haar thuis, zelfs die interim directeur Lockhart waar iedereen en hekel aan had kwam nog even langs. Ook het afscheid van Quinn die richting Syrie ging volgens mij in die aflevering.

In die documenten stond genoeg info voor Carrie om de link tussen Allison en de Russen te leggen, en dat was niet de bedoeling omdat de Russen nog veel meer plannen hadden met Allison. Zoals haar handler eerder in het seizoen als zei was het de bedoeling dat ze directeur van de CIA zou worden, zodat de Russen "hun" agent aan het hoofd van Amerikaanse intelligence hebben.

Carrie kwam op de radar omdat ze bij haar voordeur had staan te praten met die journaliste, en die ontmoeting werd verkeerd geïnterpreteerd door Allison. Allison ging er vanuit dat Carrie de bron van de informatie was, terwijl het juist andersom was. Die journaliste had de bestanden in handen gekregen en vroeg aan Carrie advies wat ze er mee moest doen.

Uiteindelijk een domme fout van Allison; geen actie ondernemen en het laten voor wat het is en Carrie was nooit zo diep in die documenten gaan graven. Juist door de aanslagen op haar leven is ze dieper en dieper gaan zoeken.

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:42
quote:
Tourniquet schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:24:
Quinn is er volgend seizoen niet meer bij, dat leek mij wel heel duidelijk.
spoiler:
Of juist wel. Carrie zou de boel uitzetten, tot ze ineens wakkergeschud werd toen de zon ineens daar naar binnen viel. Toen was het over. Dus hij is nog niet foetsie.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Dat Quinn er weer bovenop zou komen lijkt me wel heel onrealistisch, maargoed in Tv-land kan het. Ik dacht dat ze een kussen op zijn hoofd ging drukken toen ze de hartslagmeter overnam, het feit dat je dat niet zag maakt de kans op een terugkeer van Quinn wel groot.

Jammer dat de ontknoping in het station zo snel voorbij was, die spanningsboog had best wat langer gemogen!

• Dacuuu
Gewoon kapot dus.

spoiler:

• XRayXI
quote:
Spoilertje was niet nodig, maar leuke pic ;)

XRayXI wijzigde deze reactie 22-12-2015 16:10 (71%)

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:27

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:29:
Dat Quinn er weer bovenop zou komen lijkt me wel heel onrealistisch, maargoed in Tv-land kan het. Ik dacht dat ze een kussen op zijn hoofd ging drukken toen ze de hartslagmeter overnam, het feit dat je dat niet zag maakt de kans op een terugkeer van Quinn wel groot.

Jammer dat de ontknoping in het station zo snel voorbij was, die spanningsboog had best wat langer gemogen!
De situatie van Quinn is dusdanig slecht geschetst, (severe brain damage), dat het naar mijn mening wel heel lame zou zijn als hij opeens toch wonderbaarlijk hersteld blijkt te zijn. Of Carrie 'm uit zijn lijden heeft verlost is wel een open eindje.

Hier zijn ze er ook duidelijk over: http://tvline.com/2015/12...quinn-dies-rupert-friend/

While it’s true we didn’t actually see Carrie pull the plug, given the extent of Quinn’s brain injury, Homeland would risk mass ridicule if it returned in Season 6 with Quinn still alive; he’s dead, people.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• XRayXI
Ach, zo was het ook met Glen in TWD.

• MrVegeta
  • Laatst online: 13:29

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zojuist ook de laatste 2 afleveringen gekeken en ik heb Homeland op zich best vaak verdedigt en ik vind het ansich ook geen slechte serie. Maar dat Carry die Qasim vindt op het station is wel erg lui geschreven. Die kerel had op zijn minst een zonnebril/petje op kunnen doen. Dat die hekken op het station zomaar dicht kunnen worden gemaakt is ook wel flink debiel. Geen extra politie ergens? Mensen op openbare plekken terwijl ze weten dat er een aanslag is? Ik vond dit geen sterk einde.

Blij dat Sual zijn wraak heeft gekregen. Even dacht ik "fuck, ze zal vast zijn ontsnapt ofzo". Maar nee, gelukkig niet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• vanaalten
  • Nu online
quote:
MrVegeta schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:41:
Maar dat Carry die Qasim vindt op het station is wel erg lui geschreven. Die kerel had op zijn minst een zonnebril/petje op kunnen doen.
Hij had net daarvoor z'n baard toch afgeschoren? Kan mij voorstellen dat je denkt dat dat je al onherkenbaar maakt.
quote:
Dat die hekken op het station zomaar dicht kunnen worden gemaakt is ook wel flink debiel. Geen extra politie ergens?
Dat vond ik nog best geloofwaardig. Zo'n heel station zal nog steeds niet meer dan een handjevol politie rondlopen. Brutalen hebben de halve wereld, als je zelfverzekerd op zo'n hek afloopt, dicht gooit en een ketting er omheen doet geloof ik best dat je daarmee wegkomt. Hooguit iemand die zegt "hee wat moet dat?!?", maar niemand die echt actie zal durven ondernemen.

• XyritZz
quote:
MrVegeta schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:41:
Zojuist ook de laatste 2 afleveringen gekeken en ik heb Homeland op zich best vaak verdedigt en ik vind het ansich ook geen slechte serie. Maar dat Carry die Qasim vindt op het station is wel erg lui geschreven. Die kerel had op zijn minst een zonnebril/petje op kunnen doen.
Zonder baard zag hij er al flink anders uit, vond het wat dat betreft vooral verrassend dat Carrie hem zo snel herkende.
quote:
Dat die hekken op het station zomaar dicht kunnen worden gemaakt is ook wel flink debiel. Geen extra politie ergens?
Eens, vond ik ook niet heel sterk. De meute liet zich wel heel makkelijk insluiten, terwijl ze waarschijnlijk dagelijks op dat perron lopen en weten dat dat hek gewoon open hoort te zijn.
quote:
Mensen op openbare plekken terwijl ze weten dat er een aanslag is? Ik vond dit geen sterk einde.
Dat wisten ze niet, in het TV bericht is niet gezegd waar de aanslag plaats zou vinden en hoewel de DNB/CIA wist dat het om Berlijn ging is bewust gekozen dit niet naar buiten te brengen omdat niemand gebaat zou zijn bij paniek. Het is ook onrealistisch dat het heel Europa platligt bij een dreigende aanslag.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Goed einde en vooral ook laatste shot, maar de spanning had wellicht wat beter verdeeld kunnen worden over de afgelopen paar afleveringen :p

Benieuwd wat ze voor het volgende seizoen verzinnen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:14

Pinobigbird

doesn't share food!

Tja, en dan staat vandaag deze foto op alle nieuwssites.

Ik dacht eerst dat het uit Homeland was.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online
Ik had hetzelfde. Erg actueel Homeland.

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17:11
Exact hetzelfde gevoel bij die foto, vreemde gewaarwording.

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:59

Donstil

Grab them by the 🐈.

Maar ja dat is natuurlijk gewoon toeval. Het verhaal van homeland is al een jaar geleden geschreven.

Het is het grootste trein/metro station ik Berlijn, best logisch dat ze dat dan fotograferen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

quote:
Donstil schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:10:
Maar ja dat is natuurlijk gewoon toeval. Het verhaal van homeland is al een jaar geleden geschreven.

Het is het grootste trein/metro station ik Berlijn, best logisch dat ze dat dan fotograferen.
Ja, maar dat is dus Munchen.

Het verhaal is in grote lijnen geschreven, maar er zat zelfs een verwijzing in naar Parijs, dus details worden gewoon aangepast..

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• mastachilla
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:54
quote:
pjottum schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:21:
[...]

Ja, maar dat is dus Munchen.

Het verhaal is in grote lijnen geschreven, maar er zat zelfs een verwijzing in naar Parijs, dus details worden gewoon aangepast..
Zou die verwijzing naar Parijs niet naar de aanslag op Charlie Hebdo zijn? ipv de recente aanslagen?

• Dacuuu
quote:
mastachilla schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:33:
[...]

Zou die verwijzing naar Parijs niet naar de aanslag op Charlie Hebdo zijn? ipv de recente aanslagen?
Dat is laatst ookal voorgekomen hier in het topic. Het was een shot waar achteraf de stem los opnemen geen probleem is. Je kan dat net zo actueel maken als je zelf wilt..

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
mastachilla schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:33:
[...]

Ja dat lijkt mij ook.

Die aflevering was al lang klaar toen de recente aanslagen plaats vonden, die gaan ze heus niet opnieuw open knippen voor zoiets.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vond het een erg sterk seizoen weer, ben benieuwt waar ze in seizoen 6 naar toe gaan met de serie, Saul en Carrie weer samen in 1 team?

• XRayXI
quote:
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:56:
Ik vond het een erg sterk seizoen weer, ben benieuwt waar ze in seizoen 6 naar toe gaan met de serie, Saul en Carrie weer samen in 1 team?
Als de serie echt ver gaat en wat jaartjes doorgaat, zal me niet verbazen dat ze een nieuw groep oprichten.

Hoe ze vermoord werd in die wagen, leek me meer een groep dat politieke bedreiging(en) uitschakelen. Er was geen Rechtbank of wat te pas gekomen. En het lijkt dat ze dieper onderzoek gaan plegen in het oostblok cq. Russische associatie?

• XyritZz
quote:
XRayXI schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:06:
[...]

Als de serie echt ver gaat en wat jaartjes doorgaat, zal me niet verbazen dat ze een nieuw groep oprichten.

Hoe ze vermoord werd in die wagen, leek me meer een groep dat politieke bedreiging(en) uitschakelen. Er was geen Rechtbank of wat te pas gekomen. En het lijkt dat ze dieper onderzoek gaan plegen in het oostblok cq. Russische associatie?
Grappige is dat die scene door kenners is genoemd als meest onrealistische scene van alle seizoenen Homeland bij elkaar.

Intelligence is een wereldje waarin geen agenten van andere landen vermoord worden, je bent altijd bezig anderen te recruiten als spion en verder dan dat gaan ze niet zomaar. Vooral omdat zodra de USA agenten van Rusland gaat martelen of omleggen ze weten dat Rusland hetzelfde terug gaat doen.

• XRayXI
quote:
XyritZz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:49:
[...]

Grappige is dat die scene door kenners is genoemd als meest onrealistische scene van alle seizoenen Homeland bij elkaar.

Intelligence is een wereldje waarin geen agenten van andere landen vermoord worden, je bent altijd bezig anderen te recruiten als spion en verder dan dat gaan ze niet zomaar. Vooral omdat zodra de USA agenten van Rusland gaat martelen of omleggen ze weten dat Rusland hetzelfde terug gaat doen.
"geen agenten van andere landen vermoord worden" Dat betrijfel ik huiden des daags en om informatie te krijgen. Of in het verleden.

• MrSleeves
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-02 21:06

MrSleeves

You'll thank me later.

quote:
XyritZz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:49:
[...]

Ik had het ook niet verwacht. Ik had verwacht dat ze gepakt zou worden, terug naar Langley en daar in één of andere put gegooid.

Anderzijds is zij natuurlijk "damaged goods". Er valt niets meer aan te recruiten. Of ze wordt een "re-doubled agent" / "triple agent".

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Seizoen 6 speelt zich af in New York.

http://deadline.com/2016/...6-peter-quinn-1201681578/

I intend to live forever. So far, so good.

• FireSonus
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:34
Grappig, vlak voordat het vorige seizoen begon gingen wij naar Berlijn, toevallig gaan we dit jaar naar New York :).

• johncheese002
  • Registratie: december 2004
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

quote:
FireSonus schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:14:
Grappig, vlak voordat het vorige seizoen begon gingen wij naar Berlijn, toevallig gaan we dit jaar naar New York :).
Grappig is niet het juiste woord…eerder verdacht ;)

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:49

Niku

Alagaesii

Ben een tijdje geleden ook begonnen met Homeland, zit nu begin seizoen 4. Vraag me af hoeveel van de shit in de serie ook in werkelijkheid gebeurt, zonder dat wij als gewone stervelingen enig idee hebben.

En ik vind het jammer dat Quinn meer en meer een mietje wordt, na als meedogenloze soldaat begonnen te zijn.

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• Phydomir
  • Laatst online: 18:13

Phydomir

Dennis

quote:
Niku schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:27:
En ik vind het jammer dat Quinn meer en meer een mietje wordt, na als meedogenloze soldaat begonnen te zijn.
Gewoon blijven kijken. Quinn is en blijft badass _/-\o_

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-02 09:30
Seizoen 6 verschoven naar januari 2017. Seizoen 7 en 8 zijn ook al besteld!

http://www.nu.nl/entertai...eizoen-zeven-en-acht.html

• winwiz
  • Laatst online: 13:58
Beetje offtopic

Zat een beetje te zappen en een stukje Terminator te kijken en zie Carrie.....

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Vissert
Trailer van seizoen 6. Uiteraard spoiler alert :+

spoiler: title
Quinn? Het zal toch niet? :o

Vissert wijzigde deze reactie 20-12-2016 10:26 (34%)

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:14
En dat had je niet verwacht na vorig seizoen?

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:56
Seizoen 6 is van start gegaan lui.

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• vanaalten
  • Nu online
Is het van start gegaan, of is S06E01 gelekt? In het laatste geval zijn denk ik spoiler-tags wel zo netjes, tot de eerste uitzending.

• Vissert
quote:
vanaalten schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:25:
Is het van start gegaan, of is S06E01 gelekt? In het laatste geval zijn denk ik spoiler-tags wel zo netjes, tot de eerste uitzending.
Ik denk gelekt.Het seizoen zou pas ergens half januari beginnen geloof ik?

• Evil Cowman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:08
Hij is voor Showtime subscribers in Amerika te bekijken op hun streamingdienst 2 weken voordat ie op TV zou verschijnen. Soort van eindejaar cadeautje?

• CCJJVV
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
quote:
Evil Cowman schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:01:
Hij is voor Showtime subscribers in Amerika te bekijken op hun streamingdienst 2 weken voordat ie op TV zou verschijnen. Soort van eindejaar cadeautje?
Zou dat alleen voor aflevering 1 gelden of voor alle afleveringen? Als dit voor alle afleveringen geldt zullen er veel mensen zijn die natuurlijk het hele seizoen niet helemaal legaal zullen bekijken.

• Evil Cowman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:08
quote:
CCJJVV schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:22:
[...]
Zou dat alleen voor aflevering 1 gelden of voor alle afleveringen? Als dit voor alle afleveringen geldt zullen er veel mensen zijn die natuurlijk het hele seizoen niet helemaal legaal zullen bekijken.
Ik vermoed alleen de 1e aflevering. Wat dus betekent dat we nu een aantal weken mogen wachten op de rest

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
Was bij het vorige seizoen ook het geval volgens mij. De eerste aflevering kon je ene geruime tijd voor de rest van het seizoen bekijken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
vanaalten schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:25:
Nee officieel van start gegaan. Spoiler tags zijn dus niet nodig :)

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:48

Kecin

Je keek.

Net klaar met 5 seizoenen. In 4 weken...

Goede serie, iedereen zei dat het in zou kakken maar vind het toch nog wel super. Tuurlijk worden dingen zo langzamerhand ongeloofwaardig, maar wel supervet. Goed nieuws ook dat S6 net gaat starten *O*

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:58
Lol, dacht dat ik de enige gek was die Homeland in 4 weken tijd uitkeek. Maar er zijn er meer. Omdat ik zoveel keek ook niet zoveel meegekregen van inkakken.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl

• loekf2
  • Laatst online: 17:58
quote:
kw_nl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:43:
Lol, dacht dat ik de enige gek was die Homeland in 4 weken tijd uitkeek. Maar er zijn er meer. Omdat ik zoveel keek ook niet zoveel meegekregen van inkakken.
4 weken is niets hoor. Er zijjn mensen ;w die bv. series als House of Cards of Stranger Things in een weekend uitkijken. 10-12 afleverigen bing watchen is goed te doen in een weekend als je echt geen leven hebt.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• XyritZz
quote:
loekf2 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:10:
[...]

4 weken is niets hoor. Er zijjn mensen ;w die bv. series als House of Cards of Stranger Things in een weekend uitkijken. 10-12 afleverigen bing watchen is goed te doen in een weekend als je echt geen leven hebt.
Netflix houdt er statistieken van bij.

Die hebben ooit eens vrijgegeven dat iemand alle 13 afleveringen van een House of Cards seizoen in een uur of 10 had gekeken. Volgens hun berekeningen had diegene letterlijk een minuut of 15 pauze gehad om naar de WC te kunnen en een pizza bij de deur af te rekenen.

• KillerDream
Ik heb het idee dat de makers hadden verwacht dat Hillary zou winnen.
Toch een verrassing dat Quinn erin zit.

• miicker
  • Niet online
Over House of Cards gesproken..Heather Dunbar gaat daar dus president worden :P
Ze is in ieder geval president in Homeland. Wel mooi dat de makers er waarschijnlijk inderdaad vanuit gingen dat Clinton zou winnen en daarom een vrouw neerzetten als president. In mijn ogen jammer dat ze daar Elizabeth Marvel voor gebruiken.

Leuk dat Quinn terug is, hoop dat hij snel opknapt en weer mee kan gaan doen.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:51

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Carrie huilde zowaar niet eens! :o

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• KillerDream
Dan heb je episode 2 nog niet gezien. :+

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-02 13:13
quote:
KillerDream schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:56:
Ik heb het idee dat de makers hadden verwacht dat Hillary zou winnen.
Toch een verrassing dat Quinn erin zit.
Ja dat dacht iedereen :+

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

quote:
KillerDream schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:27:
Dan heb je episode 2 nog niet gezien. :+
Jawel! *O*

Ok, het was geen full-on drama nog, maar de eerste spastische-mond-vormen waren er al :+

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:56
Heeft er al iemand een Nederlandse ondertiteling gevonden van S06E02? :(
Ik kan ook zonder kijken maar heb dan het gevoel dat ik iets mis... :D

• KillerDream
Ik heb het vast gemist.
Maar wat ziet Saul in dat pakje sigaretten? :?

• vanaalten
  • Nu online
quote:
KillerDream schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:25:
Ik heb het vast gemist.
Maar wat ziet Saul in dat pakje sigaretten? :?
Was mij ook niet duidelijk. Ik gok dat de Mossad het originele pakje heeft verwisseld door iets met een transponder of afluisterding er in.

• Timminator
  • Laatst online: 18-02 19:20
Mijn aflevering stopte een beetje abrupt met Quinn die met zijn pistool naar de overkant van de straat keek toen Carrie thuis kwam. Was dat echt het einde of mis ik een paar minuten?

• A-Tray
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-02 15:48
Dat was het einde.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16:22
quote:
vanaalten schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:57:
[...]

Was mij ook niet duidelijk. Ik gok dat de Mossad het originele pakje heeft verwisseld door iets met een transponder of afluisterding er in.
Ik kreeg hierdoor de indruk dat de Iraniër en de Mossad samen lijken te werken om Saul een bepaalde conclusie te laten trekken. Doordat het pakje sigaretten vond in het kantoor van mossad realiseerde hij zich dat de iraniër daar al is geweest?

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik interpreteer het ook bijna precies op die manier.

Ik denk dat Saul misschien een vermoeden heeft dat die Iraniër helemaal geen Iraniër was maar iemand die door de CIA(Dar Adal)/Mossad ingehuurd was als "false-flag". Dit doordat hij dus al een pakje sigaretten vindt in de prullenbak, terwijl die gast daar in zijn ogen niet eerder was geweest. Dus als voorbereiding hebben ze daar al dingen doorgenomen.

Angeloonie wijzigde deze reactie 02-02-2017 13:03 (4%)

• KillerDream
Ja, dat kan inderdaad wel eens zo zijn. Het klinkt ook niet ongeloofwaardig in het gedrag van Dar Adal.

• miicker
  • Niet online
quote:
Timminator schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:58:
Mijn aflevering stopte een beetje abrupt met Quinn die met zijn pistool naar de overkant van de straat keek toen Carrie thuis kwam. Was dat echt het einde of mis ik een paar minuten?
Bij mij inderdaad ook, apart einde inderdaad, begon zelf ook te twijfelen of het wel klopte :+

• Dacuuu
quote:
Timminator schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:58:
Dit is de allerlaatste frame.
Er is ook een nuked versie van de aflevering die de laatste 5 minuten mist. ;)

In de aflevering zegt de iranier tegen zijn prostituee zoiets van "mooi appartement bla bla" Dus hij was daar nog nooit eerder geweest. Dit samen met dat Saul het oud pakje sigaretten vond, de Iraniër liegt, er iets aan de hand. ;)

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-02 22:11
Ben nu bij S05 E10, wow wat een seizoen weer

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
2 afleveringen van seizoen 6 gezien, serie is weer prima op dreef d:)b

• KillerDream
Zeg het maar. Wie heeft die bom in de bestelbus gelegd?
De man die Quinn in de gaten hield ging wel naar dat bedrijf.
Zal mij niks verbazen als Dar Adel hier een rol in speelt.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
En de mensen die sochtends de bus volgeladen hebben, hadden niets gezien?
En als chauffeur check je toch of je het spul wat je moet afleveren bij je hebt?

Beetje vaag.

Erg slecht als Dat er wat mee te maken heeft. Maar ook duidelijk dat er mensen zijn die het volk gewoon bang willen maken. Koste wat het kost. Zum kotsen.

• miicker
  • Niet online
Ik weet niet of Dar er iets mee te maken heeft. Ik gok persoonlijk van niet, maar het zou natuurlijk kunnen.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Met de laatste aflevering komt het eindelijk een beetje op gang, vind de scènes met Quinn overigens zeer frustrerend.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
willen jullie 'spoiler' tekst plaatsen voordat jullie iets vertellen ? ik heb aflevering 4 nog niet gezien.

Hamazaki wijzigde deze reactie 16-02-2017 09:36 (6%)

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True