I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wel bedankt alvast natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door Mebus op 20-12-2013 22:21 ]
YouTube: Ultra - FreeJorgen schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:25:
[...]
Deze? [video] Ultra Naté - Free.
Niet geheel jouw tekst, maar lijkt er wel op.
Die bedoel je denk ik, zonder Nate dus
Glewellyn schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:28:
Ik zoek al een tijdje naar de naam van een klassiek stuk, het voornaamste instrument aan het begin is een klokkenspel/vibrafoon/tubular bells (nee ik zoek niet naar Mike Oldfield).
Het stuk heeft iets magisch, ijzigs, winterachtigs en volgens mij is het ergens de laatste paar jaar gebruikt in een reclame. Als ik zou moeten gokken was die reclame voor Disneyland.
Iemand die met deze vage omschrijving iets kan?
Hoewel ik geen zin had om te wachten tot woensdag de dag na mijn post, weet ik het nu. Toch maar gevraagd aan de instructrice :P:Xanland schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:55:
Heb een hele lastige voor jullie: Doe momenteel met een groeples (zumba) mee op de sportschool. Daar wordt een bepaald nummer gedraait waar ik weinig van weet.
In het nummer wordt een aantal keer "waka" (ofzoiets) gezegd op de maat van: 1-2-3-4 waka, stuk of drie keer achter elkaar. Verder Is er een refrein waar hetzelfde of een gelijkend woord vaker achter elkaar wordt gezegd, stuk of tien keer.
Het is in ieder geval niet Shakira's Waka waka. Iemand die mij hierbij kan helpen?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=J8oaK-kJ3g8]
Dank in ieder geval voor het meedenken, verder veel zumbaplezier!
[ Voor 8% gewijzigd door Xanland op 22-12-2013 23:54 ]
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P
YouTube: The Dreamteam bij Serious Request 2013
Je hoort een vrouwelijke stem, ik heb hem geshazammed maar helaas. De stem komt ook nog een keer terug op 1:20.
Misschien kan iemand mij verder helpen
Het nummer zelf ken ik niet, maar de zang is gesampled uit het nummer Imagination van Jes.ExilaaHH schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:50:
Ik ben ook op zoek naar een nummer die ik hoorde bij 3FM Serious request. Hij zit in de start van deze youtube clip:
YouTube: The Dreamteam bij Serious Request 2013
Je hoort een vrouwelijke stem, ik heb hem geshazammed maar helaas. De stem komt ook nog een keer terug op 1:20.
Misschien kan iemand mij verder helpen
Youtube: Jes - Imagination
misschien dat je daar iets verder mee komt.
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Nu weet ik helemaal niet meer hoe het stuk ging of wat dan ook, behalve dat het nogal, ehm, zielig was.
Wat ik nog wel weet is dat de componist amerikaans was en vaak word gezien als een "one hit wonder". Simpelweg artiest herkennen -> nummer gevonden.
Kon me ook nog herinneren dat het pas populair werd rond 1900.
Ik heb me blauwgezocht, maar nee, nog steeds niks
Op z'n minst een paar componisten suggereren zou al ontzettend helpen.
[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 25-12-2013 01:27 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
SinergyX schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:54:
[...]
Combinatie van Lone Gunman, aardig wat resultaten die er op lijken
YouTube: Imagination hardstyle
Aan de hand daarvan heb ik het nummer kunnen vinden bedankt! Voor de geinteresseerde:Lone Gunman schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:17:
[...]
Het nummer zelf ken ik niet, maar de zang is gesampled uit het nummer Imagination van Jes.
Youtube: Jes - Imagination
misschien dat je daar iets verder mee komt.
YouTube: Buzz Fuzz My Imagination
Buzz Fuzz(Dreamteam) - Imagination
http://www.geschiedenis24...--De-rauwe-jaren--80.html
Wat is dat? Mijn Nokia music search kent het nummer niet, google kent ook de lyrics niet. Het kan toch niet onbekend zijn als ze het in zo'n programma gebruiken?

Golden Earring - N.E.W.S. Zo onbekend is die band toch niet?TheZeroorez schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:13:
Op 18:38 hier:
http://www.geschiedenis24...--De-rauwe-jaren--80.html
Wat is dat? Mijn Nokia music search kent het nummer niet, google kent ook de lyrics niet. Het kan toch niet onbekend zijn als ze het in zo'n programma gebruiken?
Maar thanks!
Edit: NVM.. Heb 'm al!
[ Voor 92% gewijzigd door Joseph op 02-01-2014 12:02 ]
Yeah, dat is 'm..VantageR schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:23:
[...]
YouTube: Ultra - Free
Die bedoel je denk ik, zonder Nate dus
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3xiGisT43Ok]
Ik weet haast zeker dat ik de melodie in grote lijnen al van een ander nummer ken. Deze band heeft eerder al eens plagiaat gepleegd, dus dat doet me des te sterker vermoeden dat dit nummer ook sterk gebaseerd is op een ander nummer, maar ik kan het niet plaatsen
Er valt echt niet normaal naar te googlen zonder allerlei louche resultaten te krijgen
[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 01-01-2014 22:42 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
YouTube: Bastian - You've got my love
[ Voor 46% gewijzigd door Mentalist op 01-01-2014 23:12 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Maar deze was het helaes niet.
Ze dansen wat uitbundiger, en eentje staat op en trap naar de zolder of zo. Het nummer is wat meer uptempo.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verder ben ik ook nog op zoek naar een nummer wat al weer een stuk ouder is, maar het was een nummer waarbij je in het nummer een paar keer een hond / wolf hoorde blaffen. Woefwoefwoef.... woefwoefwoef. Het was een beetje in het thema van pink floyd, wat serieuzere muziek met gitaren. (Het was geen vrolijk nummer ofzo wat om honden draaide, maar het was een sound effect dat er in speelde.)
de titel was iets met euro...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee dat is hem helaas nietgambieter schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:33:
Klinkt als Robert Miles - Children, maar dat zal wel te oud zijn.
Niet Pet Shop Boys - Suburbia? Beetje weinig gitaren, maar wel hondengeblafZinloos1 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:31:
Verder ben ik ook nog op zoek naar een nummer wat al weer een stuk ouder is, maar het was een nummer waarbij je in het nummer een paar keer een hond / wolf hoorde blaffen. Woefwoefwoef.... woefwoefwoef. Het was een beetje in het thema van pink floyd, wat serieuzere muziek met gitaren. (Het was geen vrolijk nummer ofzo wat om honden draaide, maar het was een sound effect dat er in speelde.)
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Zinloos1 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:31:
?
Het refrein doet me iig denken aan Metallica. Nummer van The Black Album, welke kan ik zo even niet roepen (ben bij uitstek GEEN metallica kenner zeg maariChaos schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:59:
Hoe heet dit nummer, maar dan anders
[video]
Ik weet haast zeker dat ik de melodie in grote lijnen al van een ander nummer ken. Deze band heeft eerder al eens plagiaat gepleegd, dus dat doet me des te sterker vermoeden dat dit nummer ook sterk gebaseerd is op een ander nummer, maar ik kan het niet plaatsenIemand die het nummer ergens aan herkent als een ander nummer? (Op 1.15 begint het refrein, dat klonk ook best bekend)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het is een engels nummer gezongen door een vrouw. Ik heb het wel eens gehoord in een reclame of in leaders van RTL4 geloof ik. In het volledige nummer wat ik op de radio heb gehoord is dat je af en toe nog achtergrond zangeressen hoordt en trompetten.
Tijdens het refrein zingt ze iets van "i can feel it all the way ofziets" en "oh oh oh oh oh oh ohoohoh"
Nummer komt uit 2012 of 2013.
[ Voor 53% gewijzigd door Descriptor op 05-01-2014 22:41 ]
Winners never cheat, Cheaters never win
Deze misschien? Wordt niet door een vrouw gezongen maar komt verder wel redelijk overeenDescriptor schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:50:
Ik zit al een paar uren te zoeken naar een nummer maar ik kan het maar niet vinden.
Het is een engels nummer gezongen door een vrouw. Ik heb het wel eens gehoord in een reclame of in leaders van RTL4 geloof ik. In het volledige nummer wat ik op de radio heb gehoord is dat je af en toe nog achtergrond zangeressen hoordt en trompetten.
Tijdens het refrein zingt ze iets van "i can feel it all the way ofziets" en "oh oh oh oh oh oh ohoohoh"
Nummer komt uit 2012 of 2013.
Dat is em ook helaas nietjelle. schreef op maandag 06 januari 2014 @ 07:08:
[...]
Deze misschien? Wordt niet door een vrouw gezongen maar komt verder wel redelijk overeen
[video]
Nee het is geen grote artieste denk ik. Ik hoor het heel af en toe op me werk. Ik hoor het heel soms op tv bij een reclame of iets van een leader van rtl4. Heb al diverse reclame sites of reclame's zitten kijken maar heb het nergens nog kunnen vindengambieter schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:12:
trompetten en al dat oh-oh, is het niet gewoon Beyonce met Crazy in Love?

Op de Hitzone cd's van 61 - 67 is het ook niet terug te vinden
Ik dacht dat er zo een track was maar kan hem niet meer vinden
iemand?
Deze?:steveman schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:27:
Oh ok, er zijn dus meer clips uit dit genre
Maar deze was het helaes niet.
Ze dansen wat uitbundiger, en eentje staat op en trap naar de zolder of zo. Het nummer is wat meer uptempo.
Deze: YouTube: Krystl - Fool For You (RTLviertdezomer TV Commercial)Descriptor schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:45:
[...]
Dat is em ook helaas niet
[...]
Nee het is geen grote artieste denk ik. Ik hoor het heel af en toe op me werk. Ik hoor het heel soms op tv bij een reclame of iets van een leader van rtl4. Heb al diverse reclame sites of reclame's zitten kijken maar heb het nergens nog kunnen vinden
Op de Hitzone cd's van 61 - 67 is het ook niet terug te vinden
[ Voor 108% gewijzigd door AlexanderB op 06-01-2014 21:48 ]
Held! Dankje!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zVMS0t5CoG4]
edit: Lijkt op LIPPS INC. - Funky Town (zat de comments pas na plaatsen bericht te lezen) maar volgens mij ken ik het van een veel recenter nummer
[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 09-01-2014 11:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 0% gewijzigd door vooghel op 09-01-2014 15:05 . Reden: Link gefixt, fscking komma in url :( ]
Door dat reclamestukje heen loopt een liedje. Dat liedje trekt op een positieve manier mijn aandacht.
Iemand deze reclame vaker gehoord en weet welk nummer het is?
http://www.whosampled.com/Lipps/vooghel schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:11:
Mischien is het gesampled in een van deze nummers?
The page you requested cannot be found
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 09-01-2014 14:10 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik denk dat ik zelf het ken van http://www.whosampled.com...ow-Lipps,-Inc.-Funkytown/.
Al ken ik het ook nog wel ergens anders van volgens mij, maar dat is zo niet te achterhalen..
[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 09-01-2014 15:04 ]
Als je deze promo bedoelt dan is het:Roodey schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:18:
Op de radio (3FM en/of Slam FM) hoor ik af en toe een reclame voor de serie StartUp van BNN (http://startup.bnn.nl/).
Door dat reclamestukje heen loopt een liedje. Dat liedje trekt op een positieve manier mijn aandacht.
Iemand deze reclame vaker gehoord en weet welk nummer het is?
YouTube: SAIL - AWOLNATION
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Mindwalker schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:38:
[...]
Als je deze promo bedoelt dan is het:
YouTube: SAIL - AWOLNATION
Je bent de baas!
Ik heb het vermoeden dat het onderdeel is van een computerspel (denk bv aan American McGee's Alice), maar kan dit niet bevestigen op dit moment.
Is er iemand die dit bekend in de oren klinkt en het weet te linken aan een game of film?
| Specs Aurora24 | My music |
(semi off-topic maar:) Als je dat nummer niet kent dan heb je deze clip niet gezien:
YouTube: Kitty Corliss "Grinding the Crack"
En die was weer geïnspireerd door deze:
YouTube: Jeb Corliss " Grinding The Crack"
Make lovecraft not warcraft.
Ik hoor het nietvooghel schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:02:
Doet mij een beetje denken aan YouTube: If You Tolerate This Your Children Will Be Next
Het nummer "Shoes of Lightning" van Racoon doet me denken aan een (oud) spel of nummer.
Het deuntje komt me bekend voor. Dit hoor je het beste aan het begin van het nummer.
YouTube: Racoon - Shoes Of Lightning (Serious Request Anthem 2013) (Official Video - Lyrical)
Alvast bedankt
De muziek zonder de tekst dan.
[ Voor 64% gewijzigd door Headshot_NL op 19-01-2014 16:29 ]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Toevallig dacht ik het zelfde toen ik dit nummer eerder hoorde.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Maar hier is de Simcity 4 playlist
"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Hahaha ja ik weet precies wat je bedoeld! Ik kom alleen ook niet op de naam of iets van de lyrics waar je op zou kunnen googlen. Ik ga even malen. Bedankt, heSomerenV schreef op maandag 20 januari 2014 @ 02:07:
Dan ga ik nu zo brutaal om een zelfde soort vraag te stellen. M'n vriendin liet net De Soldaat van Nick en Simon horen (niet mijn smaak) en bij de intro, zodra ze gaan zingen, doet het deuntje me enorm denken aan een tekenfilm-achtig iets. Ik heb alleen geen idee welke. Ik wordt er in ieder geval helemaal gestoord van
Maar... Ik heb ook het gevoel dat er nog een andere is die er meer uitspringt. Ik maal nog even door
[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 20-01-2014 02:34 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Gisteren, na dit geplaatst te hebben en het deuntje echt 100x herhaald te hebben in m'n hoofd besloot ik om een lijst tekenfilms erbij te halen en toen kwam ik ook uit op Seabert, maar ik heb net als jij het gevoel dat er nog eentje is die nog meer lijkt. Om helemaal gestoord van te wordenRoom42 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 02:30:
[...]
Hahaha ja ik weet precies wat je bedoeld! Ik kom alleen ook niet op de naam of iets van de lyrics waar je op zou kunnen googlen. Ik ga even malen. Bedankt, he![]()
edit:Ik vind het op de laatste zin van deze tune lijken, dus vanaf 1:22 min.
[video]
Maar... Ik heb ook het gevoel dat er nog een andere is die er meer uitspringt. Ik maal nog even door
De eerste hit die ik op Google had was iemand van Fok.nl en die herkende het deuntje ook van een of ander tekenfilm maar wist ook niet welke.
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Nee, dat is hem niet. Maar ik ben er nog niet uit welke het wel precies is.jordy2811 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:20:
Ovide en z'n vrienden? YouTube: Ovide en zijn vriendjes - Intro [NL]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik ben al tijden opzoek naar twee nummers:
Het eerste nummer is van ik denk toch zeker 5 jaar of ouder. Een wat rustiger nummer gezongen door een vrouw in een stijl die ik helemaal kwijt ben. De klip gaat als volgt. Vrouw zingt in een microfoon shots van een ruimte met mensen die het gezellig hebben. Meer zingen in de microfoon. microfoon op de grond met melk ? dat er uit loopt? De zanger wordt jonger ? dus van volwassen naar tiener naar baby terwijl ( in de ongecensureerd versie) de mensen die het gezellig hebben in de clip gezellig aan het vozen / sexen zijn. Verder staan een grote stapel speakers vrij centraal in de clip.
Het tweede nummer:
De naam heeft iets met fleur er in zitten volgens mij. Ook weer een vrouw die zingt en de setting is wat rustig / lounge dat langzaam opbouwt tot een climax samen met de clip. De clip is geanimeerd en draait om een jonge vrouw in een wat donkere vervuilde wereld. De vrouw loopt rond met een bunder / mandje of what ever met "iets" uiteindelijk rond de climax blijken dit zaden te zijn die in een groot bad met andere zaden gegooid worden en exploderen ? waardoor de hele wereld weer vol met kleur komt en overal bloemen regent.
Echt na 3 dagen zoeken heeft google schijnbaar genoeg metadata kunnen verzamelen dat ik dit nummer zocht: YouTube: 4hero - Les Fleur
De laatste 3 dagen zitten deze nummers alle twee in mijn hoofd want zodra ik er achter kwam dat ik nummer een niet meer kon vinden moest ik denken aan nummer twee waar ik al langer op zoek naar ben geweest. Soms heel soms vraag ik me wel eens af of ik mijn hoofd niet beter kan gebruiken dan te obsessen over twee nummers die ik ooit ergens vroeger heel leuk heb gevonden.
[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 25-01-2014 23:33 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Shunt schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:31:
Ik ben echt helemaal gek aan het worden na ja gekker dan normaal.
Het tweede nummer:
De naam heeft iets met fleur er in zitten volgens mij. Ook weer een vrouw die zingt en de setting is wat rustig / lounge dat langzaam opbouwt tot een climax samen met de clip. De clip is geanimeerd en draait om een jonge vrouw in een wat donkere vervuilde wereld. De vrouw loopt rond met een bunder / mandje of what ever met "iets" uiteindelijk rond de climax blijken dit zaden te zijn die in een groot bad met andere zaden gegooid worden en exploderen ? waardoor de hele wereld weer vol met kleur komt en overal bloemen regent.
Zat een programma te kijken en hoorde in eens een tune op de achtergrond.
Ik dacht eerst dat deze van awolnation was maar volgends mij is dat niet zo, wil het gaan gebruiken in een video edit.
Kan iemand mij helpen en zeggen welke tune/muziek er wordt gedraait vanaf 00:18 (18e minuut)
http://vara.nl/media/308120
alvast super bedankt!
EDIT: heb het al gevonden.
The XX - Intro |theMmMiXX - Long Version|
YouTube: The XX - Intro |theMmMiXX - Long Version|
[ Voor 196% gewijzigd door kwaki op 28-01-2014 21:55 ]
Shunt schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:31:
Ik ben echt helemaal gek aan het worden na ja gekker dan normaal.
Ik ben al tijden opzoek naar twee nummers:
Het eerste nummer is van ik denk toch zeker 5 jaar of ouder. Een wat rustiger nummer gezongen door een vrouw in een stijl die ik helemaal kwijt ben. De klip gaat als volgt. Vrouw zingt in een microfoon shots van een ruimte met mensen die het gezellig hebben. Meer zingen in de microfoon. microfoon op de grond met melk ? dat er uit loopt? De zanger wordt jonger ? dus van volwassen naar tiener naar baby terwijl ( in de ongecensureerd versie) de mensen die het gezellig hebben in de clip gezellig aan het vozen / sexen zijn. Verder staan een grote stapel speakers vrij centraal in de clip
Kan eerlijk gezegd wel wat rustige trance gebruiken op dit moment. Slaap is ver te zoeken
[ Voor 16% gewijzigd door The Executer op 29-01-2014 01:00 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Mijn held!
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik dacht meteen aan de smurfen. Kom mee naar smurfenland lalalalalaRoom42 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 01:11:
[...]
Dan ga ik nu zo brutaal om een zelfde soort vraag te stellen. M'n vriendin liet net De Soldaat van Nick en Simon horen (niet mijn smaak) en bij de intro, zodra ze gaan zingen, doet het deuntje me enorm denken aan een tekenfilm-achtig iets. Ik heb alleen geen idee welke. Ik wordt er in ieder geval helemaal gestoord van
....
Nee, dat is hem niet. Maar ik ben er nog niet uit welke het wel precies is.
[ Voor 32% gewijzigd door JelleMan op 31-01-2014 23:39 ]
Deze zat aan het einde van de Originals E10 onder de laatste scenes, even opgezocht, maar die piano melodie komt me te bekend voor om hier origineel gebruikt te zijn... Ik kom er alleen even niet op waar ik het dan eerder gehoord heb.
Het gaat dus om dit stuk piano wat je hoort (en volgens mij uit een ander nummer komt):
[ Voor 20% gewijzigd door Wiethoofd op 01-02-2014 21:26 ]
En inmiddels gevonden met Google: Misja Helsloot. Gevonden met de zoektermen trance music Transavia. Zijn YT: YouTube: Misja HelslootThe Executer schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 00:50:
Ik ben op zoek naar een artiest. Muziek uit de trance hoek (redelijk rustig, relaxte beat), en is o.a. beschikbaar tijdens vluchten van volgens mij Transavia. Volgens mij is zijn naam Mischa, maar kan met verschillende zoektermen niets vinden.
Kan eerlijk gezegd wel wat rustige trance gebruiken op dit moment. Slaap is ver te zoekenen dat is ook de reden dat ik het zoek. In 2011 naar Spanje geweest en tijdens de vlucht heerlijk in slaap gevallen.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
0->11s & 33->1m01s
Zoals de filename aangeeft, komt dit fragment uit Shameless US, alleen staat er tijdens de end credits niet vermeld welk nummer het is, op http://www.tunefind.com/show/shameless/season-4/16814 staat ie ook niet. Shazam, die ik onlangs maar eens op de telefoon heb gezet, herkend 'm ook niet

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 03-02-2014 11:28 ]
Oscar Wilde
Wat een toeval! Deed vandaag mijn satellietdecoder aan op een van mijn favoriete muziekzenders en ik geloof mijn ogen niet: Het is het nummer dat ik zocht!timmie1 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:09:
Ik ben al lange tijd op zoek naar een dance / disco / elektro muzieknummer die ik toendertijd wel leuk vond en voor een mix gebruikte. Ben allerlei oude disco / dance/ elektronummers aan het verzamelen om te branden op disk of op HDD te zetten.
Nummer komt uit de periode (schatting) 2002-2006. Ik kan alleen paar woorden van de tekst en het ritme herinneren omdat ik het erg lang niet heb gehoord.
Ritme: tu-tu-tututu.... tutu-tutu-tututu... (elektronisch)
Eerste woorden : tell me, .....
Wellicht zijn hier een paar DJ's die het bekend voorkomt?![]()
Het blijkt dus Kylie van Akcent te zijn. Zie http://www.youtube.com/watch?v=v0ehKEm8q0A
Iedereen fijne avond verder! Mijn avond is nu in ieder geval top
Edit: die eerste woorden blijken dus totaal niet te kloppen, maar komt waarschijnlijk doordat er tussen nu en de laatste keer luisteren jaar of 8 zat
[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 04-02-2014 22:17 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik vermoed dat het zo'n nummer is dat uit audio bibliotheken komt zoals audiomachine, two steps from hell of immediate music. Alleen onmogelijk om daarin dat nummer te gaan zoeken.Raven schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:27:
http://www.ravenslair.nl/GoT2/Shameless.US.S04E04.mp3
0->11s & 33->1m01s
Zoals de filename aangeeft, komt dit fragment uit Shameless US, alleen staat er tijdens de end credits niet vermeld welk nummer het is, op http://www.tunefind.com/show/shameless/season-4/16814 staat ie ook niet. Shazam, die ik onlangs maar eens op de telefoon heb gezet, herkend 'm ook niet
Leuk. Ga ik ook weer ff luisterentimmie1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:10:
[...]
Het blijkt dus Kylie van Akcent te zijn. Zie YouTube: Akcent - Kylie (Official Video)
Leeg - Sinds 20180907
Toevallig Small Bump van Ed Sheeran?wimpo schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:06:
Ik zoek een nummer over een ongeboren of dood geboren kind. De clip speelt deels af op een basketbalveld. Ik haal helaas de nummers/clips door elkaar. En met deze info kan ik het niet vinden.
YouTube: Ed Sheeran - Small Bump [Official Video]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Lijkt op M.I.A. - Jimmy.FabiandJ schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:10:
In het nummer hier onder op 2:36 hoor je een melodie wat ik ergens van ken maar niet kan plaatsen iemand die mij kan helpen? Zou ook maar zo uit een film kunnen komen.
[video]
Het nummer van 39:53 - ~43:40
Shazam herkent em niet.
Boards of Canada en Recondite zijn genoemd maar na een half uur youtube doorspitten dit nummer nog steeds niet gevonden.
't geluid doet me heel erg denken aan de theme van Resident Evil, alleen komt de melodie niet overeen.FabiandJ schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:10:
In het nummer hier onder op 2:36 hoor je een melodie wat ik ergens van ken maar niet kan plaatsen iemand die mij kan helpen? Zou ook maar zo uit een film kunnen komen.
Het lijkt op een of andere remix van Olson van Boards of Canada.handige_harrie schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 00:35:
https://soundcloud.com/deadair-music/mind-against
Shazam herkent em niet.
Boards of Canada en Recondite zijn genoemd maar na een half uur youtube doorspitten dit nummer nog steeds niet gevonden.
[ Voor 31% gewijzigd door Lone Gunman op 09-02-2014 21:31 ]
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Jup: https://soundcloud.com/hamzaz/boards-of-canada-olson-midlandLone Gunman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:19:
[...]
't geluid doet me heel erg denken aan de theme van Resident Evil, alleen komt de melodie niet overeen.
[...]
Het lijkt op een of andere remix van Olson van Boards of Canada.
Thanks
Ik zit hier serieus al dagen over na te denken. Het nummer komt mij zo bekend voor. Maar waarvan?handige_harrie schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 00:35:
https://soundcloud.com/deadair-music/mind-against
Shazam herkent em niet.
Net luisterde ik nog eens en ik denk nu ineens vrij zeker te weten waarvan ik het ken. Een jaar of 8 geleden (denk ik) had je van die 2D advanture puzzle in flash. Je was een wit mannetje dat met zijn ruimteschip op een bosachtige planeet was neergestort en moest dan zien te ontsnappen door (op het juiste moment) op bepaalde plekken in de spelwereld te klikken. (Door op de 'tab'-knopt te drukken kon je 'valsspelen').
Ik weet vrij zeker dat je de achtergrondmelodie van dat spel hoort. De titel van het spel leek op 'Permafrost' of iets degelijks.
Edit: Ik denk dat het spel 'Swift' heet in plaats van 'Permafrost'. (Link: Plaatje 'Swift')
Edit2: En gevonden met dank aan deze site met het spel. De titel van de tracks staan onder het spel. Het nummer dat je zoekt is denk ik Boards of Canada - Olsen.
Edit3: Misschien moet ik gewoon naar bed gaan...

[ Voor 18% gewijzigd door Steamwitz op 12-02-2014 00:52 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 12-02-2014 01:03 ]
1:35, dat gefloten liedje. Wie kent dit?
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Wat heb ik zelf al gedaan:
- Plaat wordt niet aan/-afgekondigd
- Plaat staat niet op de playlist van 538 van vanmorgen
- SoundHound herkent het nummer niet
- Lyrics (zie onder) zoeken met Google / LetsSingIt levert 0 resultaat
Het nummer geeft mij een jaren 80 rock gevoel, maar aan het refrein te horen zou het net zo goed uit 2014 kunnen komen. Wie o wie herkent deze groep/plaat?
De lyrics:
To save
Save grace for [?]
No room for tears
Outside this door
Go
Please daddy I'll show
My friday night bruises
I will fight this war
Our heart feels like a foreign land
A land not safe from torment
The promises of no man's land
We'll feel the sons and daughters
Who fear to cross the borders
In the promises of no man's land
Chorus
When the heat is on
If the heat is on
And the heat is on
It's your pride don't waste it all
Burn
Go and watch me burn
A thrill of fire
I will return
Our heart feels like a foreign land
A land not safe from torment
The promises of no man's land
We'll feel the sons and daughters
Who fear to cross the borders
In the promises of no man's land
Chorus
Chorus
Chorus
Beide gebruiken...Wasrek schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:20:
Tijd om SoundHound in te ruilen voor Shazam zo te horen.
Ik pak als eerste SoundHound, vind ik toch fijner over t algemeen.
Maar inderdaad, SH herkent eerder nieuwe Amerikaanse muziek. Terwijl Shazam eerder op de hoogte is van Nederlands/ Europees (afgezien van Engels dan meestal)
Daarom vullen ze elkaar aardig aan
Leeg - Sinds 20180907
Ik ken het ergens van maar kan me maar niet herinneren waarvan

Misschien Athlete met Wires? [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MPUlichsfQg]wimpo schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:06:
Ik zoek een nummer over een ongeboren of dood geboren kind. De clip speelt deels af op een basketbalveld. Ik haal helaas de nummers/clips door elkaar. En met deze info kan ik het niet vinden.
Ik heb al geprobeerd het nummer te zoeken via bv Shazam en Soundhound maar deze kwam er niet uit.
Het gaat om dit nummer:
http://www.npo.nl/nos-oly...e/16-02-2014/POW_00741580
Aan het begin van de uitzending waar je Jorien ter Mors zich op ziet warmen, dat nummer op de achtergrond.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3YVis0HwZdM]
Het zit in Breaking Bad S03E12 "Half Measures", maar maakt geen deel uit van de nummers die bekend staan in de soundtrack van deze episode...
Iemand een idee? Zou het volledige nummer wel eens willen horen.
Soundhound weet het ook niet, met Google kon ik het ook niet vinden.
Anoniem: 248568
Naaahm, nahm nahm nahm nahm. Nahm nahm nahm nahm, nahm nahm, nahm nahm nahm, nahm nahm,
nahm nahm naaahm.
Volgens mij was het viool en het klonk een beetje krakkemikkig. Alsof het van een oude grammafoonplaat werd afgespeeld.
Weet iemand hoe dit stuk heet?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 21-02-2014 01:05 ]
Is echt het enige wat ik kan bedenken, weet wel welke het niet zullen zijn
People as things, that’s where it starts.
Anoniem: 248568
[ Voor 234% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 21-02-2014 01:03 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]