“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Helaas ook het laatste en dat wist ik nog niet
Hierna dan maar weer naar Dexter, of iets nieuws aanboren misschien.
Op de nominatielijst staat in elk geval Hemlock grove omdat ik daar veel positieve dingen
over hoor zo links en rechts.
QFT. Al ging het laatste seizoen bij Dexter nog redelijk vlot via 13th Street.Woy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:18:
[...]
Inderdaad, als ze dat vaker gaan doen neem ik zeker weer een Netflix abo. Het hoeft nog niet eens altijd direct na uitzenden in de US te zijn, maar nu lopen ze gewoon vaak enkele seizoenen achter. Zo was Dexter seizoen 7 nog niet eens beschikbaar en Homeland seizoen 2 niet. Dan duurt het mij echt te lang, en download ik het zelf wel.
Ik vraag me af of er bij Netflix op zo'n korte termijn ook ondertiteling wordt bijgeleverd.
[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 17-12-2013 10:30 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik neem aan van wel, HBO deed dat in ieder geval ook met Game of Thrones, en die was ook gewoon de dag nadat hij in de US uitgezonden was beschikbaar.MrSleeves schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:29:
[...]
Ik vraag me af of er bij Netflix op zo'n korte termijn ook ondertiteling wordt bijgeleverd.
Het zou voor mij geen deal-breaker zijn als dat niet het geval is, maar ik denk dat Netflix NL geen content aanbied als er geen NL subs bijzitten.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Das goed zuur zeg!warcow schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:19:
Helaas is de complete breaking bad set die in Nederland komt rond februari geen barrel set. Daarvoor hebben ze geen plannen om die hier uit te geven.Erg spijt van nu dat ik niet de versie van amazon heb gekocht.

Diep van binnen wist ik het wel bijna dat deze niet naar NL zou komen, maar ja, je houd toch hoop he.
Ebay begin ik niet aan, zeker gezien het feit dat sommige al via Amazon beschadigd waren aangekomen zal dat nu wel erger zijn aangezien sommige ebay users het niet zo nauw nemen met inpakken.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
of is dat vergezocht?
And it goes BRAAAAAPP!
Helaas vergezochtThe title "Felina" is a reference to the 1959 song "El Paso" by Western music artist Marty Robbins. The song concerns an unnamed cowboy who falls in love with a woman named Felina, gets shot by his enemies, and dies in her arms. The song plays in Walt's stolen car in New Hampshire, and is later hummed by Walt as he assembles the M60.
"Felina" is an anagram for "finale", and is also the feminine version of the word "feline" in Italian, Portuguese and Spanish.
That "Felina" is a portmanteau of "Fe", "Li" and "Na", the symbols for iron, lithium and sodium, or shorthand for "blood, meth and tears" is a common misconception. Lithium is not used in any of the cooking processes shown in the series. bron
"Be brave, don't shave"
heh, indeed. Vroeg mij al af wat Lithium met Meth van doen zou hebben.
And it goes BRAAAAAPP!
Verder heb ik maar 1 aflevering gehad die ik niet leuk vond. Dat was diegene met de vlieg in het lab. Saai...
De mate van detail in de serie is echt geweldig. Bijvoorbeeld dat Lydia een gasmasker op heeft gehad en dat je het lijntje van het masker later nog ziet op dr voorhoofd. Maar jammer dat ze op sommige punten het hebben laten afweten. Al het geld dat er zo verschrikkelijk nieuw uit ziet. Het geld speelt natuurlijk een grote rol in de serie en het ziet er uit alsof het zo van de drukker is gekomen. Of bijvoorbeeld de schiet scene met Hank en Steve, zes geweren strak op ze gericht. Zelfs een automatisch shotgun. Maar ze raken in eerste instantie toch niet gewond. Ik bedoel, alleen met de shotgun zou je toch minimaal wel een paar beschadigingen hebben kunnen aanrichten.
Maar verder echt helemaal top. En geweldig dat alles via Netflix gewoon te zien is. Ik heb er spijt van dat ik de eerste drie seizoenen gekocht heb.
Geld wordt natuurlijk witgewassen, Walt had in één van de eerste seizoenen een bebloed briefje. Sindsdien heeft ie alleen gewassen geld (letterlijk en figuurlijk)
Netflix UK heeft tweede gedeelte van seizoen 5. En ook te zien op Film1, alleen niet in surround.Senor Sjon schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:32:
Netflix heeft het tweede deel niet van seizoen 5 toch? Daar maken ze iig geen reclame voor.
Geld wordt natuurlijk witgewassen, Walt had in één van de eerste seizoenen een bebloed briefje. Sindsdien heeft ie alleen gewassen geld (letterlijk en figuurlijk)
Wat het geld betreft, als het bijv. op die grote hoop in de opslagruimte ligt dan is het nog niet wit gewassen. Uiteindelijk is het geld wat grotendeels van junkies komt. De dealers die meth inkopen betalen de drugs ook met straatgeld. Bijvoorbeeld: junkies -> straatdealers -> regiodealer -> distribiteur -> Lydia -> Walter?
[ Voor 3% gewijzigd door Anthirian op 24-12-2013 17:56 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Dat was inderdaad stom. jack en familie hadden allemaal wapens op ze gericht waar je best raak mee schiet en ze leken geen suffe onervaren schutters ofzo.AutisticPinguin schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:53: Of bijvoorbeeld de schiet scene met Hank en Steve, zes geweren strak op ze gericht. Zelfs een automatisch shotgun. Maar ze raken in eerste instantie toch niet gewond. Ik bedoel, alleen met de shotgun zou je toch minimaal wel een paar beschadigingen hebben kunnen aanrichten.
And it goes BRAAAAAPP!
Nee natuurlijk is het geld dan nog niet wit gewassen. Het wordt per slot van rekening gebruikt om meth van de producent te kopen. Dat is nou niet echt een transactie die je "wit" kan doen. Pas als er een laatste legale draai aan gegeven is (de wasstraat), kan je het geld in de normale economie gebruiken.Anthirian schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:56:
Ga er voor het gemak maar vanuit dat het geld vóór Lydia het krijgt al is witgewassen. Die is was echt veel te paranoïde om met zwart geld om te gaan.
Lydia zal het geld dat ze zelf wil uitgeven (haar eigen marge) vast wel wit (laten) wassen. Maar het geld dat ze gebruikt om drugs van Walter te kopen is zeker niet wit gewassen. Ga je eerst extreem veel kosten en moeite doen om het geld wit te wassen, om het vervolgens te gebruiken voor een zwarte transactie. Dat zou IMO nou niet echt slim en kosten-efficient zijn. Ga er maar vanuit dat het vanaf het moment dat het op straat aan een lokale dealer wordt uitgegeven tot en met de transactie aan Walter gewoon zwart geld is
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Vind het een erg goede serie tot nu toe, ben bij aflevering 3 van seizoen 3. Verhaal zit goed in elkaar. Wel vind ik dat chemische processen wel wat weinig aan bod is in het gedeelte waar ik nu ben. Vond seizoen 2 wel iets minder als seizoen 1. Maar een verhaal moet ook ontwikkelen en ben dan ook benieuwd waar het naartoe gaat in de afleveringen/seizoenen die ik nog moet kijken. Dat lichaam wegwerken met chemisch spul in seizoen 1 was echt meester. Hopelijk ga ik dat soort dingen nog meer zien. Naja, kom ik vanzelf wel achter naar mate ik verder kijk.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Die vlieg ja. Aan het einde had ik echt zoiets van WTF did I just watch....Anoniem: 562986 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:09:
Wilde ook weleens weten wat de hype nou was eromheen, zit nu ergens in seizoen 3, en vind het vaak zo saaaaaaaiiiiiiiii.....meerdere keren gehoord dat het wel vetter wordt, en er zitten ook wel vette scenes bij, maar ook zo niet boeiende, met als toppunt een hele aflevering over een vlieg in het lab....Beetje Seinfeld-esque, maar goed, ik zet wel door denk ik, hopende dat seizoen 4 en 5 weer beter worden... :-)
Inmiddels bij seizoen 4 en die is al wel weer leuker dan S3. Maar merk wel dat ik me er toe moet zetten om afleveringen te gaan kijken. Toen ik bijv Stargate of Heroes aan het kijken was wilde ik ze achter elkaar opzetten om door te kijken. Nu heb ik dat totaal niet. Te traag denk ik. Ik wil wel tot het einde komen (OCD?) maar dat gaat nog wel even duren. Kan ik in de tussentijd alvast gaan bedenken welke serie ik als volgende ga kijken. Voorkeur gaat toch uit naar SciFi/magie
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Bizar dat die gast die de wedstrijd won om met de cast van Breaking Bad de serie finale te mogen kijken zelf is opgepakt voor het handelen in drugs

Breaking Bad Contest Winner Arrested for Running a Drug Operation
[ Voor 32% gewijzigd door Tiestor op 03-01-2014 16:37 ]
"Be brave, don't shave"
http://www.vice.com/nl/Fringes/the-real-walter-white
Ik wist het! Ik ben niet de enige die dit opviel toen hij laatst op TV was
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Dat is allemaal mooi enzo maar de aflevering zelf was echt oer saaiTiestor schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:25:
Die vlieg schijnt het breekpunt van Walts personage in de serie te zijn geweest. Als je er op googled kun je er verschillende leuke theorieën over vinden, dit artikel geeft wel een aardige verklaring van de betekenis van de vlieg.
Inmiddels moet ik zeggen dat ik de serie een stuk leuker ga vinden vanaf season 4. Dat is wat meer zoals ik het van te voren dacht dat het zou zijn. Iets in de trend van een highschool chemistry teacher die een gevaarlijke drugsbaron wordt. Dat is het natuurlijk nog niet maar het gaat meer die richting op.
Anoniem: 296939
"Chicks and Guns" is an 8 minute bonus scene included with the fifth season DVD or BluRay set. It is written by Jenn Carroll and Gordon Smith and directed by Michelle MacLaren. It offers a back story on how Jesse obtained the gun seen in Gliding Over All.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cL_6H2jBmkI]
Tits? Op youtube? Dat dit filmpje nog niet offline is gehaald.Anoniem: 296939 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 01:04:
NSFW!
"Chicks and Guns" is an 8 minute bonus scene included with the fifth season DVD or BluRay set. It is written by Jenn Carroll and Gordon Smith and directed by Michelle MacLaren. It offers a back story on how Jesse obtained the gun seen in Gliding Over All.
[video]
Ryzen 3600 - GTX1060
Dan mag het..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Dat was ook het eerste waar ik aan dachtDaanieyel schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 01:59:
[...]
Tits? Op youtube? Dat dit filmpje nog niet offline is gehaald.
De serie kan zich (nog) niet meten met de mijn persoonlijke absolute top zoals The Wire en The Shield, maar daar denk ik na S4 en S5 misschien anders over
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
De laatste tijd zie je op YT echt vanalles passeren waarvan ik dacht dat het niet toegestaan werd.Daanieyel schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 01:59:
[...]
Tits? Op youtube? Dat dit filmpje nog niet offline is gehaald.
Ik kreeg deze week zelfs als suggestie een thuis-geboorte voorgeschoteld!

(nee, ik was geen rare dingen aan het opzoeken!)
Zo ben ik mijn pakketje van Amazon ook eens kwijt geweest, kwam een maand te laat alsnog opdagen.DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:21:
Ik baal.. Ik had bij amazon.com de bluray barrel besteld, had 17 dec als estimated delivery date maar tot op heden nog niets. Servicedesk van Amazon zegt dat het pakket kwijt is. Ik heb de verzendkosten teruggekregen als coulance en ze hebben me gevraagd om nog te wachten tot 17 januari, als het dan nog niet binnen is krijg ik mijn geld terug. Helaas kunnen ze geen nalevering doen want er is geen voorraad meer..
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
In eerste instantie ben ik halfweg seizoen 2 afgehaakt. Bijna een jaar niet gekeken en op "aanraden" van een maatje toch maar verder gekeken. Het zou alleen maar beter en beter worden. Voor mij geldt dus het tegenovergestelde, het werd alsmaar slechter en slechter. Met als dieptepunt de finale van de serie.
Bij deze serie ben ik erg vaak in slaap gevallen en het leek erop alsof het een van de weinige series was die ik niet af ging kijken. Bij sommige series heb ik het gevoel dat ik de volgende aflevering direct MOET zien en niet kan wachten. Bij deze serie heb ik regelmatig de neiging gehad deze af te zetten en iets anders te gaan kijken.
Seizoen 1 vond ik nog wel origineel en leuk. De hele serie ging zo ongelofelijk traag, heb ook niet het idee dat ik personages te zien kreeg die uitgediept waren. Walter vond ik na een tijdje behoorlijk irritant worden. Met de volgende review ben ik het tot op zekere hoogte eens:
'Breaking Bad': The Most Overrated Show Ever
Als ik de kijkcijfers op wikipedia mag geloven dan ben ik ook niet echt onder de indruk van de kijkcijfers van de eerste 4 seizoenen en de eerste helft van seizoen 5.
[ Voor 6% gewijzigd door Twazerty op 14-01-2014 20:03 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Ieder zijn ding, dit genre lag je blijkbaar niet. Op naar de volgende serie dan maar zou ik zeggen.
Mooi dat iets met > 40.000 stemmen nog steeds een 10 heeft op IMDB. Geen 9,9 maar echt een 10,0
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Sommige dingen heeft zij wel gelijk in. Bepaalde dingen van karakters had iets beter uitgediept kunnen worden, want daar was genoeg tijd voor. Aan de andere kant, als ze het verder hadden uitgediept, was het vast nog niet goed geweest.Twazerty schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:57:
Seizoen 1 vond ik nog wel origineel en leuk. De hele serie ging zo ongelofelijk traag, heb ook niet het idee dat ik personages te zien kreeg die uitgediept waren. Walter vond ik na een tijdje behoorlijk irritant worden. Met de volgende review ben ik het tot op zekere hoogte eens:
Is maar hoe je ernaar kijktAls ik de kijkcijfers op wikipedia mag geloven dan ben ik ook niet echt onder de indruk van de kijkcijfers van de eerste 4 seizoenen en de eerste helft van seizoen 5.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Deze serie was voor mij wel een echte "pageturner" , soms wel 5 eps per avond gekeken.
Nu weer een nieuwe serie zoeken
Lullige met critics is dat ze altijd persoonlijk zijn en deze heeft een nogal aparte voorkeur voor de vrouwen in de show. Daarnaast vond ze Walt irritant en zat ze zich te ergeren. Dat deed iedereen aan 1ofander type in de show.Twazerty schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:57:
And it goes BRAAAAAPP!
Eerst stelt ze dat ze het vervelend vindt dat de serie hoofdzakelijk om Walt draait. En vervolgens stelt ze dat ze het niet eens is met de consensus dat de serie draait om de transformatie van Walt van goodguy naar badguy. Dat terwijl haar eerste stelling de consensus juist bevestigd. De serie draait om Walt.Twazerty schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:57:
Wel ben ik het eens met haar stelling dat Walt niet transformeert. Walt transformeert ook niet, hij is altijd een lul geweest. De serie beschrijft het verloop van Walts acceptatie dat hij een lul is (kan zijn / kan worden) en daarmee zijn steeds krachtiger wordende acties. Zijn acties bepalen uiteindelijk de goodguy - badguy.
Hoeft niet perse iets met genres te maken te hebben. Ik heb dat ook wel es als ik mij echt erger aan één van de hoofdrolspelers, dan wordt het knap lastig om de serie goed te volgen. Bij BB had ik dat niet; maar ik kan mij voorstellen dat sommige wel kunnen vallen over iemand.Fire69 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:41:
Over smaken en kleuren valt niet te twisten.
Ieder zijn ding, dit genre lag je blijkbaar niet. Op naar de volgende serie dan maar zou ik zeggen.
De traagheid waarmee het afgespeeld vind ik juist prachtig. Ik weet dat veel mensen dat als saai ervaren, maar ikzelf kan mij juist ergeren aan een serie waar alles binnen 40min flitsend word afgerafeld om aan het einde alles maar sluitend te krijgen. Vooral van die series waar één persoon heel good looking wordt neergezet (de charmeur, de alleskunner); en hij doet alles wel ff in driekwartiertjes oplossen. Tegen dat soort ongeloofwaardige pulp werkjes kan ik weer niet tegen.
Maar Walter is een soort antiheld; hij ziet er soms uit alsof ie op de straat leeft, maar hij acteert als een wijze man. Dat vind ik dan weer prettig om naar te kijken.
Door de acceptatie dat hij een lul is, is hij wel een veel grotere lul geworden. En daarmee beschrijft de serie toch de transformatie van lulletje rozewater via lul de behanger naar smerige hondenlul.Oyster schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 00:49:
Wel ben ik het eens met haar stelling dat Walt niet transformeert. Walt transformeert ook niet, hij is altijd een lul geweest. De serie beschrijft het verloop van Walts acceptatie dat hij een lul is (kan zijn / kan worden) en daarmee zijn steeds krachtiger wordende acties. Zijn acties bepalen uiteindelijk de goodguy - badguy.
Punctuality is the politeness of kings
Enige waar ik me aan "ergerde" is Flynn. Ik snapte nooit zo goed wat de toegevoegde waarde was dat hij gehandicapt was....
Overigens deze week BB afgekeken, vorige week Dexter. Geen vergelijking wat mij betreft. Dexter is alleen maar bergafwaarts gegaan na seizoen 4, BB bleef een hoog niveau houden...
Ik heb eigenlijk heel de serie ook afgevraagd wat de toegevoegde waarde van hem was. Net als die baby trouwens, welke iets meer rol had. Heb heel serie lang gewacht tot één van de twee ontvoerd zouden worden door de tegenstander van Heisenberg ofzo, maar dat gebeurde niet.FreakNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:43:
Enige waar ik me aan "ergerde" is Flynn. Ik snapte nooit zo goed wat de toegevoegde waarde was dat hij gehandicapt was....
Er komt blijkbaar een show rondom Saul Goodman. Better Call Saul.
IMDB: Better Call Saul (TV Series 2014– )
[ Voor 60% gewijzigd door Zeror op 15-01-2014 08:47 ]
Ik weet het natuurlijk ook niet helemaal zeker maar ik vermoedt dat ze de kinderen er hebben bijgenomen omdat dat het motief van Walt wat versterkt. Walt wil dat zijn vrouw en kinderen het zo goed mogelijk hebben. Flynn is gehandicapt dus zal het sowieso moeilijker hebben met een job te vinden en is dus redelijk zwak in de maatschappij. De jongste dochter zit er in omdat Walt ze in een aflevering ontvoert: een baby ontvoeren is gemakkelijker dan een tienerzoon.FreakNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:43:
Overigens: de enige die ik met enige regelmaat dood wenste was Marie
And it goes BRAAAAAPP!
Ik snapte dat ook niet de eerste keer dat ik BB keek. Maar onlangs voor de 2e keer aan de serie begonnen omdat m'n vriendin het nog nooit had gezien. En dan worden echt heel veel dingen duidelijk, ik zit me echt elke ep te verbazen over de diepgang en gelaagdheid die je dan ineens ziet.FreakNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:43:
..
..
Bijvoorbeeld de rol van Flynn en wat zijn handicap toevoegt: gedurende de serie zie je dat Skyler helemaal niet de perfecte vrouw/moeder is die ze pretendeerd te zijn. In stressvolle situaties gaat ze ineens roken, dus wie weet is dat ook het geval geweest tijdens haar zwangerschap van Flynn en heeft dat gevolgen gehad voor de ontwikkeling van de baby.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Zijn gedrag naar zijn omgeving transformeert. Walt's persoon transformeert maar weinig. In de eerste serie was hij een onhandige lul, in de laatste een handige lul. Het gaat om de stelling dat Walt als persoon transformeert.dreamscape schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:42:
[...]
Door de acceptatie dat hij een lul is, is hij wel een veel grotere lul geworden. En daarmee beschrijft de serie toch de transformatie van lulletje rozewater via lul de behanger naar smerige hondenlul.
Hoewel ik geen serie-kijker ben heeft deze serie me vanaf aflevering 1 al geboeid. Of dat te maken heeft met het feit dat ik zelf in de scheikunde wereld zit weet ik niet:)
Verder:
Mee eens, de serie heeft zulke droge humor die lang niet door iedereen gevat wordt, en vooral bizarre momenten.Silent thunder schreef:
De traagheid waarmee het afgespeeld vind ik juist prachtig.
Het is juist vet als een gehandicapte je uitmaakt voor 'little bitch'. Het rolt lekkerder uit zijn mond.Enige waar ik me aan "ergerde" is Flynn. Ik snapte nooit zo goed wat de toegevoegde waarde was dat hij gehandicapt was....
PS weet iemand nog een gekke serie waarmee ik me intussen bezig kan houden? geen sons of anarchy; al gezien
Er komen toch geen nieuwe episodes? Wel een nieuwe serie, gebaseerd op het personage Saul.rrikkert schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:15:
Geweldige serie, en dankzij dit topic ben ik er net achter dat er nog meer episodes aan zitten te komen (helaas duurt dat nog ff).
IMDB: Sherlock (TV Series 2010– )PS weet iemand nog een gekke serie waarmee ik me intussen bezig kan houden? geen sons of anarchy; al gezien
"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topicrrikkert schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:15:
PS weet iemand nog een gekke serie waarmee ik me intussen bezig kan houden? geen sons of anarchy; al gezien
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Er komen geen nieuwe afleveringen. Hoogstens een spin-off met Saul Goodman.rrikkert schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:15:
Geweldige serie, en dankzij dit topic ben ik er net achter dat er nog meer episodes aan zitten te komen (helaas duurt dat nog ff).
[...]
Goede keus. Lijkt sterk op Breaking Bad wat betreft de traagheid, acteerprestaties, karakterontwikkeling en humor.Silent Thunder schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:36:
Ik ben es begonnen met The Wire, eens kijken of dat ook wat word.
Dat heb je snel gedaan. De final werd op 29 september uitgezonden, dus dan heb je hem 3 maanden tijd nog een keer bekeken?Melkunie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:53:
Heb de serie 2 keer gezien inmiddels, maar ben nu opnieuw begonnen met m'n vriendin.
..
Ik ben 3 weken geleden begonnen, ben nu bij S04E10...FreakNL schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:32:
[...]
Dat heb je snel gedaan. De final werd op 29 september uitgezonden, dus dan heb je hem 3 maanden tijd nog een keer bekeken?
Najaar 2012 de eerste keer tot S05E08. Vervolgens als opfrissertje datzelfde weer gekeken in de zomer van 2013 om klaar te zijn voor Seizoen 5 deel twee en dat meteen meegekeken. Het laatste seizoen heb ik in November nog een keer compleet gekeken, de rest toen niet meer. Dus S05E01-E08 zelfs drie keer!FreakNL schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:32:
[...]
Dat heb je snel gedaan. De final werd op 29 september uitgezonden, dus dan heb je hem 3 maanden tijd nog een keer bekeken?
Zo heb ik trouwens Scrubs minimaal 8 keer compleet achter elkaar gezien, plus nog wat ik gewoon op tv meegekeken heb

Zéér geslaagde serie zeg. Nooit verveeld tijdens het kijken en heb soms (als de tijd het toeliet) meerdere afleveringen op één dag gekeken en zodoende dus in een kleine maand alle afleveringen kunnen zien
Alleen vervelend dat part II van season 5 nog niet @ Netflix beschikbaar zijn, maar daar was wel een oplossing voor te bedenken.
Nu maar op zoek naar iets nieuws

Anoniem: 31491
Die serie is nog trager. Je hebt afleveringen waar echt bijna niets gebeurd maar wel cruciaal zijn voor het plot.Silent Thunder schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:36:
Ik ben es begonnen met The Wire, eens kijken of dat ook wat word.
Een stapje hoger op de pikorde van beste series ooit wat mij betreft. Met een karrenvracht aan Britse acteurs, altijd leuk of je ze herkend met Amerikaans accent :-)
Walt is natuurlijk een beetje een sneue family man. Als ik het mij goed herinner, verdiende hij nog geen 30K (in dollars) per jaar met zijn baan als scheikunde leraar. Dat is natuurlijk een flutsalaris, zéker als je ziet dat hij flink wat vakinhoudelijke kennis heeft.Oyster schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 00:49:
[...]
Eerst stelt ze dat ze het vervelend vindt dat de serie hoofdzakelijk om Walt draait. En vervolgens stelt ze dat ze het niet eens is met de consensus dat de serie draait om de transformatie van Walt van goodguy naar badguy. Dat terwijl haar eerste stelling de consensus juist bevestigd. De serie draait om Walt.
Hij wordt dus ook niet voor vol aangezien. Op het moment dat hij flink wat geld gaat verdienen met zijn mets-business gaat het balletje rollen, en veranderd hij langzaam maar zeker in een machtsbeluste tiran.
Wanneer Walt Skyler voor het laatst ziet vertelt hij ook dat hij er van genoot om zo machtig te zijn en veel geld te hebben.
Overigens nog steeds één van de mooiste momenten uit de serie. Je ziet ook heél even weer de 'echte' Walt zoals hij in het begin was.
Die serie is al verpest door Peter R. de Vries.T0ny schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:45:
Zit halverwege seizoen 1 van The Killing, tot nu toe niet teleurgesteld.
Nou zal ik niet zeggen dat het een droomsalaris is, maar vergelijk het niet te veel met wat we hier verdienen. Onze situatie is anders. Andere belastingen, andere toeslagen, andere ziektekostenverzekeringen. Ten tijde van seizoen 1 was ObamaCare er bijvoorbeeld nog niet. In Amerika eindigt er domweg meer van je brutosalaris op je bankrekening, en vervolgens word je zelf geacht risico's te dragen of op te vangen.Nyarlathotep schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:58:
[...]
Walt is natuurlijk een beetje een sneue family man. Als ik het mij goed herinner, verdiende hij nog geen 30K (in dollars) per jaar met zijn baan als scheikunde leraar. Dat is natuurlijk een flutsalaris, zéker als je ziet dat hij flink wat vakinhoudelijke kennis heeft.
Ja want wat hij zegt is heiligMrSleeves schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:02:
[...]
Die serie is al verpest door Peter R. de Vries.
De enige (ver gezochte) verklaring die ik hiervoor had is:FreakNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:43:
In het eerste seizoen heeft Walter het tijdens een scheikunde les over optische isomerie. Dit gaat over moleculen die hetzelfde zijn maar elkaars spiegelbeeld zijn en totaal verschillende eigenschappen kunnen hebben. Hij vertelt dat Thalidomide zo'n molecuul is, dit werd in de jaren 60 gebruikt als medicijn tegen ochtendmisselijkheid bij zwangere vrouwen maar later bleek dat dit middel tot ernstige aangeboren misvormingen leidde (waar verhaal).
Dacht dat Skylar dit misschien gebruikt heeft tijdens haar zwangerschap. Al klopt het jaartal en de leeftijd van Flynn niet. Ook de aangeboren afwijkingen ten gevolge van het medicijn en de hersenafwijking die Flynn heeft komen niet overeen, maar goed.....
De optische isomerie geeft natuurlijk ook de gespleten persoonlijkheid van Walter weer, zoals in dit filmpje wordt uitgelegd:
[YouTube: http://www.youtube.com/v/lRRUMoZnN1o&&hd=1&autoplay=1&rel=0&fs=1&showsearch=0&showinfo=0&iv_load_policy=3&probably_logged_in=0]
Wel een interessant filmpje, al vraag ik me bij sommige dingen wel af of deze echt zo bedoeld zijn of dat iemand net zolang gaat zoeken tot je symboliek in de serie ziet. Leuk dat je elke keer reflecties ziet en wat dat allemaal niet betekend, maar er zijn in totaal 62 afleveringen x 45 minuten=46,5 uur aan beeldmateriaal gemaakt, logisch dat daar elke keer verschillende soort opnames inzitten en er 10 keer gebruik gemaakt is van een reflectie. Maar misschien was het ook wel met opzetMedjai schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:51:
[...]
De enige (ver gezochte) verklaring die ik hiervoor had is:
In het eerste seizoen heeft Walter het tijdens een scheikunde les over optische isomerie. Dit gaat over moleculen die hetzelfde zijn maar elkaars spiegelbeeld zijn en totaal verschillende eigenschappen kunnen hebben. Hij vertelt dat Thalidomide zo'n molecuul is, dit werd in de jaren 60 gebruikt als medicijn tegen ochtendmisselijkheid bij zwangere vrouwen maar later bleek dat dit middel tot ernstige aangeboren misvormingen leidde (waar verhaal).
Dacht dat Skylar dit misschien gebruikt heeft tijdens haar zwangerschap. Al klopt het jaartal en de leeftijd van Flynn niet. Ook de aangeboren afwijkingen ten gevolge van het medicijn en de hersenafwijking die Flynn heeft komen niet overeen, maar goed.....
De optische isomerie geeft natuurlijk ook de gespleten persoonlijkheid van Walter weer, zoals in dit filmpje wordt uitgelegd:
[video]
Anoniem: 399
Ze zoeken maar wat. Als je de BR met extras (die krijg je als je de hele serie in zo'n rond doosje van amazon koopt in elk gevalBartske schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:21:
[...]
Wel een interessant filmpje, al vraag ik me bij sommige dingen wel af of deze echt zo bedoeld zijn of dat iemand net zolang gaat zoeken tot je symboliek in de serie ziet.
[...]weet iemand of de makers ook commentaar geven op dit soort theorieën?

Maar conspiracy-nuts vervelen zich snel en gaan dan Breaking Bad analyseren, schijnt 't
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 399 op 22-01-2014 12:30 ]
Ik heb net de laatste aflevering gekeken en ik vind ook dat juist deze scenes de serie zo goed maken.Pinobigbird schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:15:
[...]
Mee eens! Echt geweldige scène![]()
[afbeelding]
Geweldig om te zien hoe Jesse zit te stuntelen om het gesprek aan de gang te houden en beleefd te zijn.
Ook die scene dat hij samen met Jane op zijn big-ass TV naar een blauw scherm zit te kijken, schitterend
Ik snap wel dat sommigen het saai vinden door de traagheid, maar dan is dit inderdaad gewoon geen serie voor je. Ik vind het juist knap dat ze ondanks de traagheid de serie zo boeiend houden (imo), en dat je sommige dingen soms echt niet aan ziet komen. Zo had ik die scene op het dak waar Jesse vertelt dat Brock vergiftigd was door die plant al een keer gezien, maar toen ik hem voor de tweede keer weer zag besefte ik dat pas weer. Terwijl die plant een aflevering eerder duidelijk in beeld werd gebracht.
http://www.pathe.nl/film/19845/breaking-bad-marathon
Erg vet dit!
"Be brave, don't shave"
[ Voor 22% gewijzigd door thewizard2006 op 23-01-2014 08:02 ]
Dat is juist het mooie aan BB. Heel de serie loopt langzaam op om uiteindelijk uit elkaar te barsten bij het laatste seizoen en daar dan ook juist te stoppen om mensen tevreden te houden ipv het uit te melken.thewizard2006 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:01:
En toen was er episode 7 van season 5. Aaaaaaaaah yeah. Gelijk ook maar episode 8 gekeken. Spanneeeeeeeeeeeeeeeeeend. Seizoen 5 is echt een verademing. Nu gaat het pas echt leuk worden.
BB is het voorbeeld hoe een serie moet zijn qua opbouw en climax. Het was nog veel mooier toen je persee een week moest wachten omdat je ook echt de hele week met je hoofd bij BB zat.
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Mike Ehrmantraut lives on!
Jonathan Banks, who played the gruff fixer on AMC’s Breaking Bad, has signed on for a series regular role on the prequel spin-off Better Call Saul.

"Be brave, don't shave"
Ik krijg mijn geld terug omdat de zending is kwijtgeraakt.. Maar ik wil geen geld terug, ik wil mijn barrel..
Tweede hands nog wel te krijgen, maar voor minstens het dubbele bedrag..
www.teamgenie.nl
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
DitFire69 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:16:
Ze hebben wel nog meer parodiëen die het bekijken waard zijn
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:54:
Mijn barrel is geannuleerd.
Ik krijg mijn geld terug omdat de zending is kwijtgeraakt.. Maar ik wil geen geld terug, ik wil mijn barrel..
Tweede hands nog wel te krijgen, maar voor minstens het dubbele bedrag..
Ik zag van de week toevallig dat er weer een nieuwe batch beschikbaar zou komen, 'shipping february 13', maar wel voor het hogere bedrag van $269.99 (ipv $199.99). Ik gemaild of ze me die niet konden opsturen ipv mijn geld.
Antwoord:
"helaas is de refund al onderweg, dit kan niet geannuleerd worden. Maar als je een nieuwe bestelling plaatst met priority shipping zorgen wij dat je het verzendbedrag en het verschil met $199.99 terugkrijgt. Let op: zorg dat het exemplaar dat je bestelt 'either sold/shipped by Amazon or fulfilled by Amazon' is."
Helaas was een minuut nadat ik het mailtje typte de boel alweer uitverkocht, maar onder 'see all buying options' stonden een aantal 'fulfilled by Amazon' brand-spanking-new exemplaren voor het luttele bedrag van $499.99. Ik dacht 'Fuck it' en heb er één besteld en het order nummer doorgestuurd. In eerste instantie direct het verzendbedrag teruggekregen en na nog twee mailtjes van mijn kant ook het verschil met het originele bedrag terug! $300 terug op een bestelling van $500 en ook nog eens gratis priority shipping. Komende maandag heb ik hem binnen.
Amazon servicedesk:
www.teamgenie.nl
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
www.teamgenie.nl
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Als dat nog niet bekend was, is het dat nu wel. Door de bekendmaking van de deelname van dit personage weten we wanneer de Better Call Saul serie gaat afspelen. Namelijk voordat Saul Goodman in aanraking komt met Walter White.Twylight schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 03:50:
Jonathan Banks Joins AMC's Better Call Saul
Mike Ehrmantraut lives on!
Jonathan Banks, who played the gruff fixer on AMC’s Breaking Bad, has signed on for a series regular role on the prequel spin-off Better Call Saul.
[afbeelding]
Onder welke steen heb jij geleefd? Dat is al bekend sinds ze bekendgemaakt hebben dat er een spin-off komt.Zeror schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:03:
[...]
Als dat nog niet bekend was, is het dat nu wel. Door de bekendmaking van de deelname van dit personage weten we wanneer de Better Call Saul serie gaat afspelen. Namelijk voordat Saul Goodman in aanraking komt met Walter White.
Wat NMe zegt; sterker nog: de kans dat Gus Fring meespeelt, is ook heel groot. Dat was één van de hoofdredenen om er een prequel van te maken...Zeror schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:03:
[...]
Als dat nog niet bekend was, is het dat nu wel. Door de bekendmaking van de deelname van dit personage weten we wanneer de Better Call Saul serie gaat afspelen. Namelijk voordat Saul Goodman in aanraking komt met Walter White.
http://www.thewrap.com/co...ho-played-him-is-willing/
“Any chance I get to work with Giancarlo again, I would jump at the opportunity. He is a wonderful actor and such a sweet guy,” Gilligan said in July.
[ Voor 21% gewijzigd door MrSleeves op 07-02-2014 13:36 ]
Afgelopen drie maanden of zo ben ik ook maar eens aan deze serie begonnen - en gisteravond het slot gekeken. En het is waar: briljante serie!
Geweldig om te zien hoe iemand, door telkens net een foute beslissing te nemen, afzakt van gewone, ietwat sullige, burger tot uber-drugsbaas. Geweldig ook om te zien hoe je de hoofdpersoon ziet veranderen qua houding en gedrag, langzaamaan meer macht en overwicht ziet uitstralen.
En gewoon goed dat ze de serie beperkt hebben en goed afgesloten. Teveel series gaan door tot de kijkcijfers afnemen. Series van dit niveau zijn een beetje zeldzaam...
Ben ik een te erge fanboy van deze serie als die opmerking meteen opviel?DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:05:
[...]
er weer een nieuwe batch beschikbaar zou komen
And it goes BRAAAAAPP!
Anoniem: 363678
Hou je maar goed vast, the ride is only going to get betterJorn1986 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:04:
Nou pas snap ik waarom deze serie allemaal Emmy's heeft gewonnenBen echt compleet hooked nu en bezig seizoen 2 te bekijken, en zit daar ook alweer bijna doorheen. Van seizoen 1 heb ik op een avond alle 7 afleveringen maar eens bekeken in een marathon
Goede stijgende lijn qua niveau in de serie: top serie so far.
Interessant filmpje inderdaad:Yannickzz schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:59:
Misschien is het hier al een keer gepost, maar een tijdje geleden kwam 'r een fimpje opduiken op Vice met de 'echte' Walter White. Heeft helemaal niets met de serie te maken, maar toch best leuk om te zien![]()
http://www.vice.com/nl/Fringes/the-real-walter-white
Dus... hij gaat volgende maand voor de rechtbank verschijnen en mogelijk voor de rest van z'n leven de bak in.