Ik vond "Goodbye Miami" maar een filler eigenlijk, en afgeleid uit het voorstukje voor de volgende afleveringen krijg ik het idee dat de rest op precies dezelfde lijn doorgaat:
Dexter moet dus een keuze maken tussen het vinden&doden van Saxon, en "vluchten" met Harrison en Hannah McKay.
Flauw eigenlijk dat allerlei lijntjes opeens zo toevallig bij elkaar vallen, zoals:
-Een "job opportunity" voor Jamie, waarop Quinn opeens zich niet goed genoeg voelt (ofzo) en het maar uitmaakt.
-Debra komt terug bij Miami Metro Policy Dept. en krijgt meteen opnieuw een relatie met Quinn.
-Het toevallig horen van Dexter's ontslag (nieuwe forensische expert nodig) door die U.S. marshall .
-Het toevallig krijgen van een ongeluk waarbij Hannah McKay maar besluit en-plein-public zich te vertonen (terwijl ze weet dat ze gezocht wordt) omdat Harrison een ongeluk heeft gehad. Als ze werkelijk zo slim is had ze dat niet gedaan.
-Hoe dom is Dr. Vogel om haar zoon te laten komen, als Dexter nog geeneens "klaar staat" met z'n spuit? Pas bellen als hij voor d'r deur staat is bad timing. Dat is vragen om problemen. Het heeft haar dus dit keer haar leven gekost.
Ik zag bovenstaande van verre aankomen: niet origineel en flauw.
Terwijl ik me altijd afvroeg hoe een mogelijk einde van Dexter zou zijn, ben ik nu alles behalve benieuwd na het zien van het "voorstukje" (ja, dit is een échte spoiler):
spoiler:-Dexter die z'n spullen pakt, en in 2 dagen tijd alles-op-alles zet om Saxon te vinden&killen.
-Opeens wordt Saxon publiekelijk gezocht door de hulpdiensten (gaan zij Saxon opruimen voor Dexter)?
-Saxon komt in een ondervragingskamer van Miami Metro Policy Dept. terecht, en spreekt Dexter aan: verlinkt hij Dexter's "code" en "geheim" aan de politie? Of schuift hij de moord op Dr. Vogel in Dexter's schoenen? Wat is hij van plan?
-Er komt een storm aan, Dexter moet snel zijn vlucht pakken: hij scheurt naar het vliegveld.
-Achterna gezeten worden door die US Marshall op het vliegveld.
-Elway (privé-detective) staat klaar op het vliegveld om Dexter in te gaan rekenen, of Hannah McKay, of beiden.
-In een één-op-één gesprek zien we Dexter in gesprek met Saxon. Saxon geeft hem de keuze: doorgaan met z'n leven, of achter Saxon aan gaan.
-Dexter haalt naar iemand heel hard uit.
-Debra zien we schieten (op wie?).
-Quinn zit te flippen tegen Batista.
-Dexter werkt Elway tegen de muur op het vliegveld.
-Dexter en Saxon komen elkaar tegen in een ziekenhuis: Dexter wordt staande gehouden door de beveiliging.
Dus: dat kan maar één einde betekenen waarschijnlijk. Toch maar afkijken of het zo voorspelbaar lijkt te gaan eindigen als het nu lijkt... Nog 2 afleveringen te gaan.