• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Zamorano schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:32:
[...]

Eens, ze had veel meer potentieel na de eerste paar afleveringen.

Dexter was een experiment, een surrogaat-zoon, een protegé, op een gegeven moment ook een partner in crime, ...
Er zaten veel meer lagen in hun relatie om haar een sterke(re) rol te geven in het einde van de serie. Veel meer dan Saxon in elk geval. Die wordt eventjes geintroduceerd in de 2e helft van het seizoen om dan dé antagonist te worden van het eind van de serie. Jammer, heel jammer. Een geweldig einde had veel goed gemaakt.
Imderdaad. En saxon mag ook als de geflipte zoon in de serie zijn.. Maar voor een geniale killer is zijn impact te klein.. Joepie hij heeft het buurmeisje vermoord.. Met wie Dexter slechts een kleine band had.. Ownee hij bedreigt zijn moeder. Ownee hij heeft zack vermoord, een soort protege wat of eem belangrijkere rol had moeten hebben of gewoon weg had mogen blijven.. Al zag ik het idee van team dexter niet echt zitten. Jippie maar het heeft zo weinig impact..
Als die saxon nou mensen in de buurt van Dexter zou vermoorden uit jaloezie ofzoo, zonder dat je weet dat hij die zoon van vogel is.. Dan heeft vogel ook nog een leuk geheim wat écht impactt heeft. Het seizoen voelt voor mij vooral aan alsof er met losse flodders wordt geschoten.. Het had wat kunnen zijn, als ze maar iets beter hun best hadden gedaan met schrijven en betekenisvolle karakters..

Als ik het vergelijk met Breaking bad. Daar is vrijwel ieder karakter uitgewerkt (geweest) en heeft een belangrijke rol.
In dexter is het Dexter/Debra/Hanna/Harrison/Quinn/Vogel waarbij Quin en vogel eigenlijk kwa betekenis meer hadden kunnen zijn. Maar neem batista die gekke aziaat met zijn dochter, de captain.. wat spelen die nu voor significante rol?

[ Voor 10% gewijzigd door analogworm op 11-09-2013 13:31 ]

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:04
Als je Breaking Bad kijkt valt het einde van Dexter waarschijnlijk zwaar tegen. De begin seizoenen had je tenminste goede cliffhangers en was het verhaal gewoon goed. Maar nu is het allemaal erg slap..
Als je niet Breaking Bad kijkt, kan het best leuk zijn en nog prima te volgen.

Ik val in de eerste catagorie en de spanning en verhaallijn van dexter stelt gewoon niks voor tov breaking bad.. Is dat dan omdat breaking bad gewoon zo verschrikkelijk goed is of omdat dexter zo enorm slap is..

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:32

Aight!

'A toy robot...'

Toen bij Dexter Rita om het leven kwam, dat was wel een BrBa momentje...

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 22:53

MrSleeves

You'll thank me later.

analogworm schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:19:
[...]

Als ik het vergelijk met Breaking bad. Daar is vrijwel ieder karakter uitgewerkt (geweest) en heeft een belangrijke rol.
Ik denk dat dat het grote probleem is van Dexter: veel mensen volgen ook Breaking Bad en dan valt een andere serie gewoon snel tegen. Bij Breaking Bad is overal over nagedacht en dan valt op dat dat bij Dexter niet zo is.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Anoniem: 19894

Ik heb de laatst uitgezonden ep nog niet eens gezien :$ Dat was vroeger wel anders..

Denk dat ik de boel maar skip en alleen de finale kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MrSleeves schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:38:
[...]

Ik denk dat dat het grote probleem is van Dexter: veel mensen volgen ook Breaking Bad en dan valt een andere serie gewoon snel tegen. Bij Breaking Bad is overal over nagedacht en dan valt op dat dat bij Dexter niet zo is.
Dat was de eerste 4 seizoenen bij Dexter ook, maar nu is alles wel eerder gedaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
MrSleeves schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:38:
[...]

Nee hoor. Iedereen die ik ken die Dexie kijkt heeft hetzelfde gevoel. En die volgen allemaal, ook in voorgaande seizoenen meerdere series. Ze hadden gewoon eerder moeten stoppen. Ik proef ook erg weinig behoefte om de nieuwste ep te bekijken, en dat was vroeger wel anders. Enige reden dat ik nog kijk is dat ik het einde wil weten na zoveel seizoenen gekeken te hebben...

/edit
En laten we wel wezen. In den beginne was Dexter een serie waar never een plothole in zat. Overal was over nagedacht. Als je nu een ep kijkt zie je 20 dingen waarvan je denkt wat een hole.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 13-09-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Als het aan de producers had gelegen was het vorig jaar al opgehouden, maar zij zijn door de zender overgehaald om het uit te strijken over 2 seizoenen. Hierdoor lijkt de boel denk ik ook allemaal een stuk trager te gaan dan voorheen. Nog een twee afleveringen en dan zijn we er gelukkig klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Hoewel ik dit seizoen niet zo goed vindt als vorige seizoenen blijf ik het graag kijken hoor. :)
Het is niet zoals bij Lost of Prison Break (die laatste is wel een erg goed voorbeeld van veel te lang doorgaan). Ik vind dat ze het niveau bij Dexter redelijk hebben kunnen houden. Ze hebben ook eigenlijk altijd een beetje dezelfde structuur aangehouden. Nou net dit laatste seizoen is heel anders, en dat pakt niet zo goed uit als ze ongetwijfeld hadden gewild. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Slecht weer... |:( Anti-climax na anti-climax, alles zie je aankomen.
En Dexter is 'genezen.' :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Saturnus schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:43:
Slecht weer... |:( Anti-climax na anti-climax, alles zie je aankomen.
En Dexter is 'genezen.' :/
Mwah, van dit seizoen is dit toch wel de leukere. het begon wat traag.. maar eindelijk is er weer spel tussen de moordenaar en dexter.

Nog 1 te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok dat is dan het kleine lichtpunt, maar de manier waarop is weer jammer. Die onvoorzichtigheid van Deb/Dexter door maar rustig te gaan lopen en de marshall die zijn hersenen niet gebruikt én niet weet dat Saxon 'wanted' is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:24
Hè wat jammer dat Saxon er niet gewoon "uit" is gegaan deze aflevering. Nou komt alles aan op de eindaflevering... Ik zag rare dingen in het voorstukje voor de volgende aflevering: misschien gaat niet alles lopen zoals nu zo voor de hand lijkt te liggen en krijgen we nog een WTF-einde. :o
Nog maar een weekje wachten tot de season's finale :P

[ Voor 34% gewijzigd door Jorn1986 op 16-09-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik vond het eigenlijk ook wel een iets betere aflevering. Nog niet super sterk, maar toch wel weer wat beter dan de rest van dit seizoen.
Jorn1986 schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:23:
Hè wat jammer dat Saxon er niet gewoon "uit" is gegaan deze aflevering. Nou komt alles aan op de eindaflevering... Ik zag rare dingen in het voorstukje voor de volgende aflevering: misschien gaat niet alles lopen zoals nu zo voor de hand lijkt te liggen en krijgen we nog een WTF-einde. :o
Nog maar een weekje wachten tot de season's finale :P
Ik heb bewust de voorstukjes nog niet gekeken, dan kan ik me misschien volgende week nog laten verrassen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

Ik vond het weer hilarisch. En dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 21:00
Protip voor potentiele serial killers: crtl shift delete!

Protip voor politieagenten die net een serial killer hebben opgepakt: Laat ze niet naast een stel messen liggen terwijl jij een halfuur buiten staat te flierefuiten.

Seizoen 1 was zo tof :(

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Protip voor fbi agenten wees op de hoogte van gestoorde serialskillers in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
En dat maakt het zo vervelend. Dat je 10x per aflevering zit te denken 'maar als ik hem/haar was, dan had ik het anders gedaan, want dit is niet logisch.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Die blonde van Chuck is toch wel een aanwinst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
TrailBlazer schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:12:
Protip voor fbi agenten wees op de hoogte van gestoorde serialskillers in de buurt.
Dat was inderdaad wel een beetje suf :X
Woy schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:30:
Ik vond het eigenlijk ook wel een iets betere aflevering. Nog niet super sterk, maar toch wel weer wat beter dan de rest van dit seizoen.
Ik vond het ook geen slechte aflevering maar voor een een-na-laatste aflevering van een show was het niet echt heel spannend. Ik heb nog steeds niet echt het gevoel dat we naar een climax werken. De enige reden dat ik het gevoel heb dat er iets groots gaat gebeuren is omdat ik me bijna niet kan voorstellen dat er NIET iets groots gaat gebeuren, maar aan de andere kant geeft dit hele seizoen me al niet het gevoel dat het naar een bepaald moment toe leeft.

Normaalgesproken is het moment dat Dexter de bad guy van het seizoen te grazen neemt die climax, maar zelfs die is dit keer gewoon doodgegaan in plaats van de bad guy.

[ Voor 64% gewijzigd door Cyphax op 16-09-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 04:59
TrailBlazer schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:12:
Hij is (was :P) geen FBI- agent, maar een U.S. Marshal. Enige overeenkomst is dat ze voor de federale overheid werken. Onder andere het opsporen van ontsnapte gevangenen behoren tot hun takenpakket, vandaar. :)

En nog een protip voor ene Sgt. Angel Batista: Als je een speech gaat geven over een collega die voor altijd in je hart blijft, wijs dan wel even op de correcte helft van je borstkas. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Jaap-Jan op 16-09-2013 23:41 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dan is het nog raar dat heel het land weet dat die Saxon gezocht wordt wegens gruwelmisdaden, inclusief live uitzendingen op tv's die zelfs bij tankstations getoond worden, en een US Marshall die nota bene in die stad ronddwaalt zou daar niets van weten. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:31:
[...]

En nog een protip voor ene Sgt. Angel Batista: Als je een speech gaat geven over een collega die voor altijd in je hart blijft, wijs dan wel even op de correcte helft van je borstkas. :P
Hey hey. Misschien behoort hij tot het selecte groepje mensen waar het hart wel aan de verkeerde kant zit...
En Dexter z'n vader zei het wel passend. Dexter you don't need me. Likewise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

En ik maar denken dat het niet veel slechter kon dan de vorige aflevering. Get it over with, please.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Bart-Willem schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 00:22:
Dan is het nog raar dat heel het land weet dat die Saxon gezocht wordt wegens gruwelmisdaden, inclusief live uitzendingen op tv's die zelfs bij tankstations getoond worden, en een US Marshall die nota bene in die stad ronddwaalt zou daar niets van weten. :')
Aan de andere kant: ik ben er niet rouwig om dat ie weg is. Maar het is wel weer zo'n karakter dat potentieel een probleem kan vormen en wéér voortijdig uit de weg wordt gewerkt, zonder echt iets toegevoegd te hebben. Alleen een dreiging die in niets uitloopt. Wederom. Heel raar dit seizoen. Ik ga bijna denken dat Masuka's dochter de volgende is. Gewoon, omdat ze anders echt geen enkel doel dient.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 17-09-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310225

Cyphax schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:55:
[...]
Ik ga bijna denken dat Masuka's dochter de volgende is. Gewoon, omdat ze anders echt geen enkel doel dient.
Heb je die tetjes gezien!? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik weet niet waar jij Dexter voor kijkt, maarre... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cyphax schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:55:
[...]

Aan de andere kant: ik ben er niet rouwig om dat ie weg is. Maar het is wel weer zo'n karakter dat potentieel een probleem kan vormen en wéér voortijdig uit de weg wordt gewerkt, zonder echt iets toegevoegd te hebben. Alleen een dreiging die in niets uitloopt. Wederom.
Waarom? Hij heeft Elway op het spoor van Hannah gezet op een manier die Elway zelf nooit was gelukt zonder Dexter te tailen, en daar had hij geen aanleiding voor omdat vóór het telefoontje van Batista niemand Dexter nog verdacht. Dat Elway nog een rol te spelen heeft in de finale was wel te zien in het laatste stukje monoloog van Dexter waar Elway en Hannah maar een meter of 50 van elkaar verwijderd zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
NMe schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:37:
[...]

Waarom? Hij heeft Elway op het spoor van Hannah gezet op een manier die Elway zelf nooit was gelukt zonder Dexter te tailen, en daar had hij geen aanleiding voor omdat vóór het telefoontje van Batista niemand Dexter nog verdacht. Dat Elway nog een rol te spelen heeft in de finale was wel te zien in het laatste stukje monoloog van Dexter waar Elway en Hannah maar een meter of 50 van elkaar verwijderd zijn.
Dat is wel zo maar daar hadden ze niet een heel karakter voor hoeven introduceren, dat hadden ze ook zo kunnen schrijven dat Elway het zelf op het spoor kwam. Nu is die knakker weer een van de karakters op de stapel waar verder geen enkele diepgang in zat, laat staan dat ie verder echt nut had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Woy schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:30:
Ik dacht hetzelfde. Vond het best ok, eindelijk wat actie en spel zoals in andere seizoenen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Waarschijnlijk hebben ze de dochter erin geschreven om Masuka nog enige tijd te geven op het scherm, wat moet je anders met die kerel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2013/256/0/4/dexter_breaking_bad_by_ingesbizama-d6m7hav.jpgDexter Finale, voor de breaking bad kijkers hier. Even een lol moment.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Masuka was altijd geniaal ook al had ie maar een klein rolletje.
En gelukkig had Deb weer een paar fucks teruggevonden in de afgelopen aflevering, maar zal er niet rouweig om zijn als het afgelopen is.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 01:18

Pelle

🚴‍♂️

CyberAmp schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:15:
[afbeelding]Dexter Finale, voor de breaking bad kijkers hier. Even een lol moment.
Rotfl, daar had ik het ook met een paar collega's nog over. Het zou beide series geen recht doen, maar ik zou het wel briljant vinden als Dexter Walt zou omleggen in Breaking Bad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Pfff... The end of an era.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van het einde vond.
Maar wel goed dat deze serie eindigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik vond het eigenlijk teleurstellend, ik had meer verwacht van de confrontatie met Saxon, trouwens wel leuk dat hij even zijn 'vrouwtje' en zoon belt maar Astor en Cody geen gedag zegt, ach stiefkinderen...misschien zijn ze niet belangrijk. :')

Die scene op de boot had denk ik mooier geweest als Dexter ook in het water ten onder gegaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:32

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

In het laatste seizoen sterven ze wel allemaal makkelijk!!

Had er meer van verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

De laatste aflevering maakt veel goed. Prima einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mooi einde van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Einde viel een beetje tegen voor mij (het hele laatste seizoen was het eigenlijk net niet). Het had beter geweest als hij daadwerkelijk ten onder was gegaan.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 13:54
Jerry schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:02:
Einde viel een beetje tegen voor mij (het hele laatste seizoen was het eigenlijk net niet). Het had beter geweest als hij daadwerkelijk ten onder was gegaan.
De persoon Dexter Morgan wordt in ieder geval als ten onder gegaan beschouwd. Hij kan nu blijven doen wat hij altijd gedaan heeft, zonder dat zijn vrienden en familie er de dupe van worden.

Ga het toch wel missen. In tegenstelling tot velen in dit topic heb ik altijd met plezier gekeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:09

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik vond het een leuk einde en het laatste seizoen was niet super maar prima zat!

Raar onderbuik gevoel op het einde; alsof je afscheid neemt van een goede vriend die je misschien nooit meer ziet :P

Overigens vond ik wel dat Deb enorm makkelijk uit het ziekenhuis meegenomen kon worden, wtf :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:32
Op zich een prima einde, maar ik blijf toch wel heel erg het gevoel houden dat er zoveel meer ingezeten had. Werkelijk zo goed als ieder subplot was overbodig. De dochter van Masuka, Dr. Vogel, het Quin-Deb-Jaime gebeuren, Zack Hamilton..

Ook in de laatste aflevering weer van die bizarre situaties. Bijvoorbeeld die scene wel dat Dexter, Batista en Quin de video terugzien waarin Dexter Saxon vermoordt. Hoe Dexter met ongelooflijke precisie de carotis van Saxon doorhaalt en dan op het alarmknopje drukt op zo'n berekenende en rustige manier dat het bijna lachwekkend is. Quin kijkt eens moeilijk: 'definitely self defense'. Na al zijn verdenkingen in eerdere seizoenen. :')

En dan inderdaad de scene dat Dexter maar gewoon de life support van Debra uitschakelt en haar inzijn boot tilt. Geen alarmen, niemand die zich afvraagt waar die onbekende gozer met een lijk naartoe gaat.. Ik snap dat iedereen druk is met die evacuatie, maar really?

En als slagroom op de taart: Dexter vaart met zijn boot een storm in die zo krachtig is dat de boot in kleine stukjes uiteengeslagen wordt. Vervolgens zwemt ie maar gewoon een paar kilometer terug ofzo? In een orkaan? Niet de eerste keer dat hij ontkomt aan zekere verdrinking, maar dit was toch ook wel weer heel bijzonder.

Ben blij dat het afgelopen is. Hopelijk kan ik me over een tijdje de goede seizoenen weer herinneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:37

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

phreako schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:06:
...
Quin kijkt eens moeilijk: 'definitely self defense'. Na al zijn verdenkingen in eerdere seizoenen. :')
...
Hierbij vergeet je wel een groot stuk emotie, die gozer heeft er net voor gezorgd dat Deb, de vrouw waar hij van houdt voor de rest van haar leven een kasplantje zal zijn, Quinn is daardoor overstuur en ziet die gast liever dood dan levend, hij heeft het idee dat Dexter daar hetzelfde over denkt en dat zelfs Batista daar wel over gedacht zal hebben.
In deze situatie is Quinn de eerste die zegt "definitely self defence" om maar niet "Yes! serves him right, well done Dexter" te zeggen en aan te geven aan de rest hoe hij er over denkt en het voor hun ook makkelijker te maken om daadwerkelijk zo laks met de situatie om te gaan en het onder het tapijt te vegen.

Dat heeft helemaal niks met zijn eerdere verdenkingen te maken en is ook geen vreemde 'fout' van de schrijvers. Pure emotie. Blij dat die gozer dood is.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinbuster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 18:48
Hier een interview met de producers van dexter die hun kijk op het einde geven.

http://insidetv.ew.com/20...r-interview-series-finale

Zelf moet ik zeggen dat ik toch misschien een iets ander einde had gewenst en dat er iets meer de tijd voor genomen was maar helaas is het zo gelopen en moeten we het er maar mee doen.

Al met al jaren lang van dexter mogen genieten en alles samen gezien is dexter een absolute top serie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:57
Spike_wolf schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:11:
[...]

Hierbij vergeet je wel een groot stuk emotie, die gozer heeft er net voor gezorgd dat Deb, de vrouw waar hij van houdt voor de rest van haar leven een kasplantje zal zijn, Quinn is daardoor overstuur en ziet die gast liever dood dan levend, hij heeft het idee dat Dexter daar hetzelfde over denkt en dat zelfs Batista daar wel over gedacht zal hebben.
In deze situatie is Quinn de eerste die zegt "definitely self defence" om maar niet "Yes! serves him right, well done Dexter" te zeggen en aan te geven aan de rest hoe hij er over denkt en het voor hun ook makkelijker te maken om daadwerkelijk zo laks met de situatie om te gaan en het onder het tapijt te vegen.

Dat heeft helemaal niks met zijn eerdere verdenkingen te maken en is ook geen vreemde 'fout' van de schrijvers. Pure emotie. Blij dat die gozer dood is.
Volgens mij was het bijna sarcastisch. Ze wisten heus wel dat er geen zak van klopte.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

CyberAmp schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:18:
Ik zal het maar alvast hier roepen: Deb gaat dood.
...
Hoppa. Mooi einde op zich. Jammer dat het afgelopen is.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 13:54
ph4ge schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:35:
[...]
Volgens mij was het bijna sarcastisch. Ze wisten heus wel dat er geen zak van klopte.
Ik denk ook dat Quinn nu juist besefte dat hij al die tijd al gelijk had over Dexter. Maar op dat moment maakte dat hem niks uit en was hij al lang blij dat Saxon was omgelegd. En zoals hij al zei: "definitely self defense" dus ook al heeft hij hem door, officieel hebben ze niks om Dexter te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:24

mphilipp

Romanes eunt domus

phreako schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:06:
Ook in de laatste aflevering weer van die bizarre situaties. Bijvoorbeeld die scene wel dat Dexter, Batista en Quin de video terugzien waarin Dexter Saxon vermoordt. Hoe Dexter met ongelooflijke precisie de carotis van Saxon doorhaalt en dan op het alarmknopje drukt op zo'n berekenende en rustige manier dat het bijna lachwekkend is. Quin kijkt eens moeilijk: 'definitely self defense'. Na al zijn verdenkingen in eerdere seizoenen. :')
Die snap ik wel. Ze hebben allemaal door hoe de vork in de steel zit en dat zie je ook aan hun blikken. Ze maken zich alleen een beetje zorgen hoe ze dit verkopen.
En dan inderdaad de scene dat Dexter maar gewoon de life support van Debra uitschakelt en haar inzijn boot tilt. Geen alarmen, niemand die zich afvraagt waar die onbekende gozer met een lijk naartoe gaat.. Ik snap dat iedereen druk is met die evacuatie, maar really?
Ik heb enige hoop op realisme in die serie al lang verlaten. Er zitten plotgaten in waar een Mack Truck doorheen kan.
En als slagroom op de taart: Dexter vaart met zijn boot een storm in die zo krachtig is dat de boot in kleine stukjes uiteengeslagen wordt. Vervolgens zwemt ie maar gewoon een paar kilometer terug ofzo? In een orkaan? Niet de eerste keer dat hij ontkomt aan zekere verdrinking, maar dit was toch ook wel weer heel bijzonder.
Ik vond het einde ook maar matig. Teleurstellend zelfs. Je zou op zich kunnen beredeneren dat ie de intentie had om zelfmoord te plegen, maar dat ie half dood is aangespoeld. Het staat er niet bij, maar zo te zien hebben ze 'm een beetje ouder gemaakt. For all we know is het 5 jaar later ofzo. Je kunt niet zomaar ergens aanspoelen en in 2 weken een nieuw leven opbouwen als trucker (heeft ie wel een vrachtwaggelrijbewijs?). Maar in Dexter kan alles... ;) Zelf in Star Trek zijn grenzen, maar voor Dexter niet.

En nu kunnen ze ooit nog een keer een vervolg maken. Hij kan straks lekker in zijn eentje weer beginnen met moorden in Alaska of waar ie ook zit. Je hebt de rest dan niet meer nodig. Dat is het zwaktebod van Hollywood zeg maar. Als ze 'm maar genoeg centjes voorhouden doet ie het wel.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is deze aflevering (cq. dit hele seizoen) wellicht geschreven door de schrijvers van Koefnoen? Lijkt wel een persiflage op alles waar Dexter ooit juist zo goed in was als serie.

IMHO een belabberde laatste aflevering. Goed dat het voorbij is.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een serie afsluitende aflevering gezien waar ik het mee eens was. In zijn geheel kijkend naar seizoen 8 vond ik de laatste 2 afleveringen zo slecht nog niet. Alle plotwendingen dit seizoen voor lief genomen, denk ik dat Dexter minder spannend is geworden doordat het te voorspelbaar werd. Iets wat niet eens zo gek is na 8 seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 21:18
Na seizoen 4 of 5 hadden ze moeten stoppen. Hij had gepakt moeten worden door de algen aan zijn bood of Dokes had hem alsnog funest moeten zijn via LaGuerta.

Dit was te lang en de spanning was er al een seizoen of 4 van af.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik ben eerlijk gezegd blij dat Dexter niet gepakt is, want nu kan ik tenminste rustig slapen, want ik zag Dexter nooit als de slechterik, maar juist als een held omdat ie al dat tuig uit de weg ruimde.

Maar wel beetje slecht einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:24
Hmmm... en tóch had ik liever versie 2 gezien van het einde, namelijk:
Debra levend, Saxon alsnog dood of levenslange gevangenisstraf, Dexter die weet te ontkomen en Hannah die op hem wacht in Argentinië en daar verder over gaan in het Spaans...

Maarja, dit einde was ook best geslaagd.
Enige vreemde vind ik dat hij zijn gevoel van "iedereen om mij heen gaat dood dankzij mij" hoger plaatst dan zijn liefde voor Hannah en zijn zoon Harrison, alsof de enige liefde in zijn leven Debra is geweest.
Juist door de vorige aflevering waarin hij het niet meer voor elkaar kon krijgen om Saxon zelf om te leggen had ik het idee gekregen dat hij in Argentinië alles van zijn verleden achter zich laat en van zijn "drang" af was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Matig einde. :/

Maar dat Dexter nu ineens een redneck houthakker is, heeft een reden. Er komt namelijk een spin-off over een redneck houthakker die op oorlogspad gaat, genaamd Rexter. Bron

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Handig zo'n plugin die stills laat zien van youtube voor je op de link duwt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 13-06 16:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ah wel cool idee van die spinoff, ben benieuwd.

Betreffende het einde, en wat mij betreft het laatste seizoen: Matig en voorspelbaar.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een KUTeinde. Dit is nog nét niet de overtreffende trap van alles wat ik ervoor heb gezien, maar mijn god zeg. Blij dat het afgelopen is. Wat mij betreft was het qua kwaliteitsniveau na seizoen 4 eigenlijk al afgelopen, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben blij dat ik de recap/review van de laatste ep heb gelezen, scheelde weer ergenissen alom.

Doei Dexter ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 09:23

spartacusNLD

This is Sparta!!

klopt dus niks van:
http://imgur.com/a/A0Dl0

:(

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:10
Prima laatste aflevering!

Maar: de aftiteling had moeten beginnen toen Hannah & Harrison in Argentinie wegliepen. Dat stukje als houthakker hadden ze weg moeten laten. Dexter omgekomen in de golven om H & H te beschermen tegen Dexter, dat was prima geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:59:
Ah wel cool idee van die spinoff, ben benieuwd.
En jij denkt dat m'n grap serieus was? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 09:41
Ja, het is afgelopen...

Het einde, wat sommige ook al eerder genoemd hebben houthakkerstukje had niet echt gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Leuke verwijzing naar seizoen 1 op het einde (icetruck) ik had dexter trouwens licer als gaucho gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Pfff wat een slecht einde van een nog slechter seizoen! Ben blij dat het afgelopen is, zelfs Lost eindigde nog beter dan dit. Jammer dat weer een leuke serie zo uitgemolken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
meintje schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:51:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een serie afsluitende aflevering gezien waar ik het mee eens was.
Ik vond de laatste aflevering van House wel sterk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:24

mphilipp

Romanes eunt domus

vanaalten schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:05:
Maar: de aftiteling had moeten beginnen toen Hannah & Harrison in Argentinie wegliepen. Dat stukje als houthakker hadden ze weg moeten laten. Dexter omgekomen in de golven om H & H te beschermen tegen Dexter, dat was prima geweest.
We hadden nooit geweten of ie écht dood was natuurlijk. In Hollywoord ben je pas door als je begraven bent en een paar dagen onder de grond blijft.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Waar de loos, echt waardeloos einde.
Weer een serie dat met 1 of 2 meerdere EP's het beter afgerond kon worden(zie John Doe). Maar goed, wat doe je er nu aan. Het "geld" zal wel binnen zijn of contract is uitgevoerd.

Waarom moeite doen om je zus nog in zee te gooien. En zelfbescherming? Je ziet hun twijfelen en Dexter kon gewoon naar buiten wandelen op het bureau en later met een lichaam naar buiten rijden? Welja, ik was met met laatste 5/6 EP's al klaar mee.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:23:
[...]

We hadden nooit geweten of ie écht dood was natuurlijk. In Hollywoord ben je pas door als je begraven bent en een paar dagen onder de grond blijft.
Like Buffy? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JpED9sR.jpg

:P
wel jammer dat het nu allemaal over is :'(

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 21:00

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

kans is dus wel aanwezig dat er een spin-off komt:
http://insidetv.ew.com/20...nterview-series-finale/3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag me af: zou nou echt niemand op de set hebben gedacht als 'WTF zijn we aan het doen?'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Anoniem: 52815 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 00:42:
Vraag me af: zou nou echt niemand op de set hebben gedacht als 'WTF zijn we aan het doen?'...
Gewoon een bootje in een storm laten varen en met Dexter komt het wel goed. Toch? :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 15:59

RawChild

PSN: Rawchild

Donkoking schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:08:
Ja, het is afgelopen...

Het einde, wat sommige ook al eerder genoemd hebben houthakkerstukje had niet echt gehoeven.
Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ie nog leeft.
Blijf het een rare keuze vinden van Dexter, het hele seizoen wordt eigenlijk duidelijk dat Dexter menselijke trekjes heeft. Hij heeft de wil om te moorden niet meer lijkt het, hij is liever bij Hannah.
Dus ik dacht, dexter laat het verleden achter zich omdat hij niet meer de behoefte heeft om te moorden. Dus lopen H & H ook geen gevaar met hem.
En dan toch weer deze draai...

Triest zootje is het einde nu geworden, niemand is blij. Beetje jammer einde. Al leeft de hoop nu nog dat hij zich bedenkt en zich nog bij zijn zoontje en Hannah voegt.
Sneu ook voor Quin en Deb. Maar de persoon achter deb wilde geloof ik ook niet blijven leven in de serie.

[ Voor 7% gewijzigd door RawChild op 24-09-2013 01:14 ]

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja echt, jezus wat slecht. Dexter krijgt eindelijk wat gevoelens, wat meteen het enige stukje diepgang in het hele seizoen had kunnen zijn, en dan gooit hij ze zomaar ineens even weg om "zijn gezin te beschermen"? Ja, want wees zijn pakte voor hem zo goed uit. _O- En uiteraard gaat hij dan ook niet eens écht dood, want dat zou te makkelijk zijn. Zelfmoord was nog een ultiem menselijk iets geweest, nu hij die menselijkheid eindelijk ontdekt heeft. Maar nee, hij moet ook nog eens overleven waardoor hij niet alleen in een opwelling zijn gezin in de steek laat, maar dat ook nog eens tenminste enige tijd volhoudt. :')

Dexter jumped the shark. Ik wou dat ik na seizoen 6 of 7 gekapt was met kijken...

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 24-09-2013 01:17 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NMe schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 01:16:
[...]
Dexter jumped the shark. Ik wou dat ik na seizoen 6 of 7 gekapt was met kijken...
Inderdaad, als bij de laatste aflevering van seizoen 7 Deb gewoon Dexter had doodgeschoten was het nog een beter einde van de serie geweest :X

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:04
Dexter kan nu wel blijven hakken! Af en toe op een collega i.p.v. op een boom.

Blij dat het nu afgelopen is, hoewel het einde had al een paar seizoenen geleden had moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Woy schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 07:54:
[...]

Inderdaad, als bij de laatste aflevering van seizoen 7 Deb gewoon Dexter had doodgeschoten was het nog een beter einde van de serie geweest :X
Dat had inderdaad het einde moeten zijn. La Guerta was hem op het spoor en had hem kunnen ontmaskeren. Desnoods niet doodgeschoten maar wel uitgeschakeld en dan in seizoen 8 de rechtszaak en de gevolgen voor alle mensen er omheen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 13:46
Bij ons thuis werd er ook 'dubbel' gereageerd op de laatste aflevering. Wat ons betreft had het (zoals velen hier) mogen eindigen nadat je Hannah en Harrisson weg ziet lopen in Argentinië. Dat laatste stukje als houthakker vonden we er aan geplakt omdat de studiobazen en open einde wilden hebben i.p.v. een waardige afsluiter.

Dexter die de storm in vaart om iedereen tegen zichzelf te beschermen, prima einde. En nu heel zwak geen zelfmoord durven plegen en toch verder gaan. Jammer.

En dat Deb in zee gegooid moest worden vonden we ook wat zonde. Verdient zij niet een eervolle begrafenis? Nu is ze 'zoek', net als Dexter. Beetje vreemd. Wees een man en maak er dan echt een einde aan.

Al zijn we heel blij en voldaan dat het over is en voelde het inderdaad alsof we een goede vriend voorgoed uitzwaaiden. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 23:14
Bootje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:35:

En dat Deb in zee gegooid moest worden vonden we ook wat zonde. Verdient zij niet een eervolle begrafenis? Nu is ze 'zoek', net als Dexter. Beetje vreemd. Wees een man en maak er dan echt een einde aan.
Dit vond ik ook heel erg raar. Lekker om zo je zus naar buiten te brengen en
spoiler:
in de zee te gooien. Waarschijnlijk ook nog in de buurt van al zijn slachtoffers.
Vraag me echt af waarom ze dit gedaan hebben.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vergeet niet dat de wetten met betrekking tot het beeindigen van leven in de US wat anders zijn dan bij ons. Kans bestond dus dat Deb lange tijd in vegatatieve staat zou blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Erulezz schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:53:
[...]

Dit vond ik ook heel erg raar. Lekker om zo je zus naar buiten te brengen en
spoiler:
in de zee te gooien. Waarschijnlijk ook nog in de buurt van al zijn slachtoffers.
Omdat de dood van Deb voelde als iets dat hij ook gedaan had misschien? Maar dat zou op zijn 'geweten' spelen, dat hij niet heeft.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bedroevend einde op een bedroevend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ja wat een klef emo gedoe weer, ik zag hem liever als harde killer de pijp uit gaan.
En dat stukje met die pen met Saxton was ook erg beroerd, die had net zo goed Dexter in zijn halsslagader kunnen steken, dat was een beter einde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Erulezz schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:53:
[...]
Ik vond het mooi; het was een manier voor Dexter om, ietwat geritualiseerd, afscheid te nemen van z'n zus. Ik had wel liever gehad dat ze overleefde, maarja, dat mocht niet zo zijn.
Bootje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:35:
Deb heeft een paar afleveringen geleden geprobeerd haarzelf en haar broer te doden. Zo ongepast is het nog nieteens, met dat in het achterhoofd. Het past bij ze (maar alleen sinds dit seizoen).
NMe schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 01:16:
[...]

Dexter krijgt eindelijk wat gevoelens, wat meteen het enige stukje diepgang in het hele seizoen had kunnen zijn, en dan gooit hij ze zomaar ineens even weg om "zijn gezin te beschermen"?
Ik vat het meer op als een gevolg van het feit dát hij ineens gevoelens toelaat. Als ie dat niet had gedaan, dan zou ie heel egoïstisch ervoor hebben gekozen om Hannah en Harrison voortdurend in gevaar te brengen. Tenminste, zo ziet ie dat zelf. Hij heeft ervoor gekozen om ze dat niet aan te doen. Maarja, het is niet veel beter om dan maar "dood" te gaan, zou ik zelf zeggen. Het zou ook niet mijn keuze geweest zijn, maar ik ben dan ook geen Dexter.

Ik heb mezelf afgevraagd wat voor einde aan deze show echt voldoening zou geven. Standaard happy ending waarbij iedereen nog leeft, lang en gelukkig? Dat zou een beetje lafjes zijn. Iedereen dood? Da's weer te donker. Dit is nog niet zo'n verkeerd compromis wat mij betreft. Zeker vergeleken bij de rest van het seizoen, wat te snel en rommelig verliep.
Bierkameel schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:27:
En dat stukje met die pen met Saxton was ook erg beroerd, die had net zo goed Dexter in zijn halsslagader kunnen steken, dat was een beter einde geweest.
'k Vond het wel slim van Dexter. De enige manier om Saxon te vermoorden, wat eigenlijk helemaal niet nodig was (heb je toch wat van die harde killer ;)). Het is wel jammer dat het zo snel is afgeraffeld maar dat was al duidelijk door het pas zo laat introduceren van Saxon.

Ik ben ook nog steeds nieuwsgierig naar de rol van Masuka's dochter. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 24-09-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 23:14
Cyphax schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:29:

Ik ben ook nog steeds nieuwsgierig naar de rol van Masuka's dochter. :+
Ze moesten alleen wat tijd vullen. :+

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Jullie lijken elkaar aan te steken met jullie negativiteit (zoals dat gebeurt met positiviteit in het Breaking Bad topic).

Ik vond het ook een redelijk lame einde, maar gister postte iemand in dit topic een link naar een Q&A met de producers van Dexter waarin ze de finale uitlegden en verdedigden. Hierdoor ben ik het einde veel beter gaan begrijpen en respecteer ik het zelfs. Had beter gekund maar op meerdere punten wel een passend einde voor deze serie.

De hele serie gaat over Dexter die menselijker word. In eerste instantie zijn relatie met Rita, contact zoeken met zijn broer, zijn zoontje, omgaan met figuren zoals Prado en Lumen. Op het einde hebben ze hem een straf gegeven die veel dieper gaat dan simpelweg (en laf) zelfmoord plegen, ze laten hem beseffen dat hij de oorzaak van het kwaad is en geen echt mens kan en mag zijn. Dit vind ik absoluut passen bij deze serie.

Wat ik jammer vond was dat niemand bij Miami Metro erachter komt wat Dexter is, schrijvers gaven aan dat ze dit te voorspelbaar vonden.... misschien is dat wel zo maar ik had het alsnog graag willen zien ^^ Vooral met Quinn en Batista in die cel waar Saxon vermoord was. Alhoewel de blik van Quinn daar boekdelen spreekt (Quinn die ook al sinds seizoen 5 zijn vermoedens heeft maar het na Deb's dood allemaal wel prima vind).

Al met al had er denk ik veel meer in gezeten, in dit hele laatste seizoen. Maar gezien in het totaalplaatje van de 8 seizoenen kan ik me dit einde wel voorstellen. Jammer dat de producers akkoord gingen met het ''sneltraject'' van Showtime en dat ze kozen om de stijl van de serie bewust te veranderen en meer drama toe te voegen (en het grootste deel van de voiceovers weg te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Cyphax schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:29:
[...]
Deb heeft een paar afleveringen geleden geprobeerd haarzelf en haar broer te doden. Zo ongepast is het nog nieteens, met dat in het achterhoofd. Het past bij ze (maar alleen sinds dit seizoen).
[...]
Ik vind het ook totaal niet erg dat Dexter haar uit haar lijden verlost heeft. Dat vond ik juist wel mooi. Alleen dat ze dan in zee gegooid moet worden...

Verder vind ik Dexter als serie nog steeds helemaal het einde. Van mij hoefde het ook echt niet na seizoen 4 te stoppen. Al was dat wel een hoogtepunt. Tegen het einde liep het wat minder, maar mooi dat het is afgesloten. Ik vind het gewoon jammer van die laatste scene (als Lumber Joe). Die had er niet in gehoeven. :)

Dexter: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Bootje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:06:
[...]

Ik vind het ook totaal niet erg dat Dexter haar uit haar lijden verlost heeft. Dat vond ik juist wel mooi. Alleen dat ze dan in zee gegooid moet worden...
Dat is wat Dexter kent. Het is zijn manier om van een lichaam "af te komen".

Ik vond het contrast met wat hij normaalgesproken doet wel treffend. De lichaamsdelen (of hele lichamen de laatste tijd, dat is op gegeven moment eigenlijk helemaal opgehouden) gingen in donkere zakken. Deb ging niet in een zak en was in fel wit. Dat zal opzettelijk gedaan zijn.

De scene aan het eind had van mij ook niet gehoeven. Nadat hij richting de storm vaarde dacht ik: we zien 'm niet doodgaan, dit is vrij open. Wellicht leeft ie nog. Dat was op zich genoeg geweest. Ik snap de relevantie van de scene op het laatst niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Cyphax schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:11:
[...]
Ik vond het contrast met wat hij normaalgesproken doet wel treffend. De lichaamsdelen (of hele lichamen de laatste tijd, dat is op gegeven moment eigenlijk helemaal opgehouden) gingen in donkere zakken. Deb ging niet in een zak en was in fel wit. Dat zal opzettelijk gedaan zijn.
Goed punt. Zo kan ik me er meer in vinden inderadad.
Cyphax schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:11:
[...]
De scene aan het eind had van mij ook niet gehoeven. Nadat hij richting de storm vaarde dacht ik: we zien 'm niet doodgaan, dit is vrij open. Wellicht leeft ie nog. Dat was op zich genoeg geweest. Ik snap de relevantie van de scene op het laatst niet zo goed.
De relevantie is geld. Op deze manier kunnen ze de serie altijd weer nieuw leven in blazen. Wat ik persoonlijk erg jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
De hele personages van Batista, Quinn en Masuka zijn door dit einde echt zinloos geweest. Snap ook niet waarom daar zo veel tijd in gestoken is. Wat is nu het nut geweest van Masuka's dochter?

Het had allemaal echt veel beter en mooier kunnen eindigen. De schrijvers hebben de plank echt mis geslagen, helemaal om in een interview dan toe te geven dat ze gehaast hebben om Dexter tegelijk met Ray te kunnen airen. Toon dan wat ballen en schrijf een goed einde voor je show

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 24-09-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Oud filmpje maar wel true :P

En waarom ging er geen alarm af toen hij alle stekkers uit die machines van Deb trok?
Normaal staan ze dan binnen een paar seconden naast je...jaja ontruiming voor de storm blabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat slecht en wat jammer dat de serie die ooit zo goed begon zo eindigt. Totaal ongeloofwaardig ook, lijkt wel of de schrijvers geen keuze konden maken. Dat Dexter ooit zou vluchten en een ander leven zou starten, ok. Dat Dexter veranderd is en met Hanna een gezin op wil bouwen, ok. Maar lijkt wel of ze het allebei als einde hebben gekozen zo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat zou inderdaad een veel beter einde zijn :)
Bootje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:33:
[...]
De relevantie is geld. Op deze manier kunnen ze de serie altijd weer nieuw leven in blazen. Wat ik persoonlijk erg jammer vind.
Dat kan ook als hij met zjin bootje die storm in was gegaan als einde. Je weet immers niet hoe dat afloopt.

Maar misschien heeft de houthakkersindustrie de laatste aflervering gesponsord.

[ Voor 50% gewijzigd door Marzman op 24-09-2013 12:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 13-06 16:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:06:
[...]

En jij denkt dat m'n grap serieus was? :+
:+ Nee maar ik had al tijden geen rickroll gezien :'(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou pas fucked up zijn, helemaal als series einde :o

* Anoniem: 19894 ziet de spandoeken al voor zich :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:57
Helaas, ze hebben aan het begin van het seizoen een hoop potentie opgebouwd maar op het einde komt het er allemaal net niet uit. Dexter is altijd een top serie geweest en hoewel het einde niet slecht is a la Lost is dit niet het einde wat het verdient.

Of ergens in Argentinie of in de electrische stoel was beter geweest.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US), dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk.