Imderdaad. En saxon mag ook als de geflipte zoon in de serie zijn.. Maar voor een geniale killer is zijn impact te klein.. Joepie hij heeft het buurmeisje vermoord.. Met wie Dexter slechts een kleine band had.. Ownee hij bedreigt zijn moeder. Ownee hij heeft zack vermoord, een soort protege wat of eem belangrijkere rol had moeten hebben of gewoon weg had mogen blijven.. Al zag ik het idee van team dexter niet echt zitten. Jippie maar het heeft zo weinig impact..Zamorano schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:32:
[...]
Eens, ze had veel meer potentieel na de eerste paar afleveringen.
Dexter was een experiment, een surrogaat-zoon, een protegé, op een gegeven moment ook een partner in crime, ...
Er zaten veel meer lagen in hun relatie om haar een sterke(re) rol te geven in het einde van de serie. Veel meer dan Saxon in elk geval. Die wordt eventjes geintroduceerd in de 2e helft van het seizoen om dan dé antagonist te worden van het eind van de serie. Jammer, heel jammer. Een geweldig einde had veel goed gemaakt.
Als die saxon nou mensen in de buurt van Dexter zou vermoorden uit jaloezie ofzoo, zonder dat je weet dat hij die zoon van vogel is.. Dan heeft vogel ook nog een leuk geheim wat écht impactt heeft. Het seizoen voelt voor mij vooral aan alsof er met losse flodders wordt geschoten.. Het had wat kunnen zijn, als ze maar iets beter hun best hadden gedaan met schrijven en betekenisvolle karakters..
Als ik het vergelijk met Breaking bad. Daar is vrijwel ieder karakter uitgewerkt (geweest) en heeft een belangrijke rol.
In dexter is het Dexter/Debra/Hanna/Harrison/Quinn/Vogel waarbij Quin en vogel eigenlijk kwa betekenis meer hadden kunnen zijn. Maar neem batista die gekke aziaat met zijn dochter, de captain.. wat spelen die nu voor significante rol?
[ Voor 10% gewijzigd door analogworm op 11-09-2013 13:31 ]