Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Lijkt me ook lastig...Nextron schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:52:
Volgens mij staat Deb te veel met haar handen in haar zakken. Tijdens de "I'm IN love with you"-scene vroeg ik me alleen maar af waarom haar vingers zo contrasterend wit zijn.
Ik kijk al uit naar hun huwelijksaankondiging op het bureau:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
2 jaar nadat Dexter begon zijn ze namelijk in het echt al getrouwd.... Maar sinds een jaar zijn ze gescheiden.

Misschien zelf dit voortaan ook even tussen spoilertags zetten?
[ Voor 39% gewijzigd door Ramzzz op 27-11-2012 22:51 ]
traktor scratch!
[ Voor 9% gewijzigd door Arie- op 20-11-2012 08:45 ]
Dat vroeg ik mij ook af. In die scene zag ze er extreem bleek uit.Nextron schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:52:
Volgens mij staat Deb te veel met haar handen in haar zakken. Tijdens de "I'm IN love with you"-scene vroeg ik me alleen maar af waarom haar vingers zo contrasterend wit zijn.
Ik kijk al uit naar hun huwelijksaankondiging op het bureau:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Vaak bu'j te bang!
Alsof Dexter nog de code volgt, die heeft die het 3de seizoen overboord gegooid. Hij is gewoon gaan moorden wie die maar enigsinds verdacht vindt. Ik hoop ook dat die Isaak Dexter eens goed aanpakt.spartacusNLD schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:54:
[...]
she (La Guerta) does not fit the code.. of ze moet nu gaan moorden opeens, maar dat zie ik niet zo 1 2 3 gebeuren
En nee niet op die manier
Schiet tussen de palen en je scoort!
Anoniem: 399
Mwah.. hij heeft ook nog een vriendinnetje met linke hobbies, dat komt echt wel fout. Of goed, afhankelijk van hoe je dat ziet.Zamorano schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:09:
Als Dexter dreigt ontmaskerd te worden door La Guerta gaat die code zo de deur uit. Dat gaat het probleem niet zijn denk ik.
We hebben regelmatig even gegniffeld over de situatie en uitspraken van verschillende mensen. De dialoog was goed geschreven!
Agreed, Dexter begint helaas steeds meer een drama/soap serie te worden, huidige seizoen is ook ver beneden de kwaliteit van wat we gewend zijn.Arie- schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:37:
Sarcasm? Ik heb me echt kapot gelachen, het leek wel een aflevering van GTST. Dexter en Hannah die openlijk praten over dat Dexter haar wilde omleggen. Dexters zus die hem vertelt dat ze verliefd is op hem. Dexter en Sirco die in een bar met elkaar aan het praten zijn.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Tja, meningen verschillen. Ik vind juist dat de serie er sterker door wordt. Niet door meer drama an sich, maar door de karakters net wat meer diepte te geven en vooral minder eenzijdig te maken. De meeste personages dreigden naar mijn idee toch teveel een karikatuur te worden dan een overtuigend karakter en dit seizoen maakt ze weer wat menselijker.Phyxion schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:43:
[...]
Agreed, Dexter begint helaas steeds meer een drama/soap serie te worden, huidige seizoen is ook ver beneden de kwaliteit van wat we gewend zijn.
IMHO is dit seizoen daarom al veel boeiender om te volgen dan de twee hiervoor.
Dat Deb dat er zo maar even uit gooit. Ik had gedacht dat ze nu wel over de 'gevoel' heen zou zijn. Ik dacht dat ze namelijk gewoon wat in de knoop zat met zichzelf, maar in het voorstukje van deze aflevering was al duidelijk dat er zoiets zou gebeuren. Daar werd die scene met die psychiater weer in terug gehaald.
Erg coole scene in die gay bar. Mooi geschreven dialoog. En die Isaak, wat een baas is dat toch. Ik hoop alsnog dat hij vrienden wordt met Dexter.
Mooiste scene vond ik die op het strand, dat Hannah die sleutel kwam halen en ze Dexter zijn kinderen zag. Ze straalde op de een of andere manier.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Verder de Oostblok-angle lekker opgelost zo. Nu nog dat Quinn de tietenbardude afknalt, ontslagen wordt en dan maar gelukkig wordt met die uitgewoonde dansdoos. Zijn we daar ook weer vanaf.
En dan het seizoen uit met een enorme cliffhanger dat LaGuerta samen met die ouwe "ik-praat-niet-met-pluche-konijnen" gast ontdekken dat de familie Morgan niet zo pluis is.
En in het laatste seizoen handelt Dex de zaakjes af, gaat Hannah/Yvonne dood tijdens het gedoe en vluchten Deb en Dex naar Mexico om samen kindertjes te krijgen (

Of zoiets

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Anoniem: 19894
Twhomp schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:21:
...
En in het laatste seizoen handelt Dex de zaakjes af, gaat Hannah/Yvonne dood tijdens het gedoe en vluchten Deb en Dex naar Mexico om samen kindertjes te krijgen ()
Of zoiets

Ik had bijna verwacht dat Hannah stierf in deze aflevering, toen Debra flink begon te vloeken nadat ze de bloeddruk/hartslag aan Hannah's nek opnam, zeker omdat bijna alle vriendinnen van Dexter sterven in de serie
3 afleveringen, en nog aardig wat zaakjes die ''lopen'':
-LaGuerta + Matthews die achter hem aan gaan, waarbij Matthews 9 maanden tot z'n pensioen gaat werken?
-Een killer ''Bobby''/''The Phantom'' met verbrande lichamen: een klusje voor Dexter?
-Gesprekken tussen Dexter en Hannah (McKay) over zijn ''dark passenger'', en haar ''dark passenger''.
EDIT: die Jurg deed me eigenlijk denken aan Hitman (van die game).
[ Voor 4% gewijzigd door Jorn1986 op 26-11-2012 22:10 ]
Ik heb het vage vermoeden dat de "ontmaskering" van Dexter door LaGuerta/Matthews wel eens de cliffhanger van dit seizoen zou kunnen worden...Jorn1986 schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:58:
3 afleveringen, en nog aardig wat zaakjes die ''lopen'':
-LaGuerta + Matthews die achter hem aan gaan, waarbij Matthews 9 maanden tot z'n pensioen gaat werken?
[ Voor 51% gewijzigd door DarkFly op 26-11-2012 22:34 ]
Vaak bu'j te bang!
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Die verhaallijn met die ex-stagiar had ook nog heel intressant kunnen worden, maar werd ook in de 3e aflevering oid abrupt beeindigd. Vreemd trouwens dat die gast echt door niemand gemist wordt.
Ook snap ik de Eetcafe verhaallijn rond Batista momenteel niet, het is alsof zo zomaar iets bedacht hebben omdat zijn personage niet echt betrokken is bij één van de andere verhaallijnen.
Advanced sheep-counting strategies
Anoniem: 471672
Ik denkt wel dat de nieuwe killer ook in sezioen 8 gaat voorkomen.-tom-562 schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:36:
Gave aflevering weer. Toch jammer van Victor, maar was wel te verwachten. Ben idd ook benieuwd hoe t met Quinn afloopt. Trouwens vrij gewaagd om in 3 afleveringen nog een nieuwe killer te introduceren
Mja, vergelijk hoe ze dat doen in bijvoorbeeld burn notice.-tom-562 schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:36:
Gave aflevering weer. Toch jammer van Victor, maar was wel te verwachten. Ben idd ook benieuwd hoe t met Quinn afloopt. Trouwens vrij gewaagd om in 3 afleveringen nog een nieuwe killer te introduceren
introduceren een bad-guy in de eerste aflevering. En die gaat dood in de laatste. Waarna er 5 minuten voor het einde een nieuwe bad-guy opstaat.
Dan heb ik liever dat ze het verhaal schrijven zoals ze willen, dan dat het persee na een x aantal afleveringen voorbij moet zijn.
Je ziet nu bijvoorbeeld ook dat het volgende grote probleem voor dexter (laguerta) zich al het hele seizoen aan het ontwikkelen is, en niet ineens verscheen nadat Victor dood was.
Ik vind het wel leuk hoe de serie zich nu evolueert!
Tsja, ontslagen en gedumpt door de vriendin, wat heb je er nog mee te zoeken?BrammeS schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:42:
Ik heb het idee dat de verhaallijnen steeds korter worden, ik had echt verwacht dat de Isaak verhaallijn tot het einde van het seizoen zou doorlopen.
Die verhaallijn met die ex-stagiar had ook nog heel intressant kunnen worden, maar werd ook in de 3e aflevering oid abrupt beeindigd. Vreemd trouwens dat die gast echt door niemand gemist wordt.
Ook snap ik de Eetcafe verhaallijn rond Batista momenteel niet, het is alsof zo zomaar iets bedacht hebben omdat zijn personage niet echt betrokken is bij één van de andere verhaallijnen.
Ik heb het idee dat de verhaallijnen steeds korter worden, ik had echt verwacht dat de Isaak verhaallijn tot het einde van het seizoen zou doorlopen.
Isaak's verhaallijn is ook nog niet afgelopen. De personage mag wel dood zijn, maar ik denk dat Dexter nu de moordenaar van Isaak in het vizier heeft.
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 471672 op 27-11-2012 13:11 ]
Of misschien komt dat nog, het was op een vrij publieke plek, dat moet toch opgevallen hebben op 1 of andere manier?
Vaak bu'j te bang!
Viel me inderdaad ook op, misschien komen ze er op de volgende aflevering op terug?-tom-562 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:15:
Wat ik ook raar vond, is dat er verder niks meer gedaan wordt met die andere potentiele moordenaar van Viktor, die Dexter vermoordt op die schietbaan. Normaal wordt hij voor iedere moord opgeroepen, en nu ineens niet.
Of misschien komt dat nog, het was op een vrij publieke plek, dat moet toch opgevallen hebben op 1 of andere manier?
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Was die er niet al vandoor dan? Hij hoorde Dexter lopen en ging er vandoor.Anoniem: 471672 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:11:
BrammeS schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:42:
Isaak's verhaallijn is ook nog niet afgelopen. De personage mag wel dood zijn, maar ik denk dat Dexter nu de moordenaar van Isaak in het vizier heeft.
Het was dik voorspelbaar dat Isaak hier zou worden neergeschoten. Extra jammer omdat ik Isaak liever had zien overleven. Hij was mijn favoriete gastrol tot dusverre; zo cool als ie kon overkomen, zo geëmotioneerd kon ie op het randje van in tranen uitbarsten staan. Echt heel mooi gespeeld.
Saved by the buoyancy of citrus
Je bedoelt Isaak, niet Viktor.-tom-562 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:15:
Wat ik ook raar vond, is dat er verder niks meer gedaan wordt met die andere potentiele moordenaar van Viktor, die Dexter vermoordt op die schietbaan. Normaal wordt hij voor iedere moord opgeroepen, en nu ineens niet.
Volgens mij zei Dex tegen Deb dat het buiten de jurisdictie van Miami Metro viel.
Ah, was even mijn gedachte ontglipt. xDNextron schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:20:
Dat is al verklaard toen Deb ernaar vroeg. Dexter zei dat het buiten hun district was.
Die scène op de boot waarin Isaak sterft na zijn laatste mooie worden en Dexter zijn ogen sluit had ook wel een erg hoog soapgehaltePhyxion schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:43:
[...]
Agreed, Dexter begint helaas steeds meer een drama/soap serie te worden, huidige seizoen is ook ver beneden de kwaliteit van wat we gewend zijn.
Ah kak ja. Nouja, al m'n vorige posts hadden dus betrekking op IsaakZamorano schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:20:
[...]
Je bedoelt Isaak, niet Viktor.
Volgens mij zei Dex tegen Deb dat het buiten de jurisdictie van Miami Metro viel.
Vaak bu'j te bang!
Zijn nette moorden plant hij dan ook dagen vantevoren he.vanaalten schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:28:
Ik vind het wel opvallend hoe vaak Dexter tegenwoordig een 'slordige' moord begaat of bij betrokken is, waarbij mogelijk forensisch bewijs achterblijft: man in hotelkamer, Isaak, man op de boot... terwijl hij normaal altijd netjes met veel plastic werkt. Dat *moet* gewoon een keer mis gaan...
Bij die 3 hitmen was er gewoon geen tijd.
Maar Isaak op zn boot kan ie mooi opruimen.
Die 3e hitman zal wel aanspoelen, maar die heeft Dexter niet vermoordt.
Bij de 2e hitman was hij ergens waar niemand hem kent, en een petje op zodat hij camera's makkelijk kan ontwijken.
En bij de 1e hitman was hij zelf degene die het onderzoek deed, en verzon een compleet andere verklaring.
Op die shooting range na kan hij tegenwoordig zelfs op Deb rekenen dat ze een onderzoek naar zijn moorden de verkeerde kant op stuurt.
Vind juist dat onvoorspelbare leuk-tom-562 schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:36:

Hij zei toch dat de kogel nog in hem zat en hij dus doodgingCyphax schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:20:
Extra jammer omdat ik Isaak liever had zien overleven.

En ipv naar het ziekenhuis, nog wel een bumpy ride tot op de zee

ja, ik weet dat dat z'n wens was, maar you get the point
Naja, was idd te verwachten dat hij wel dood zou gaan.
Ik vond dat overigens met vlagen... Deze aflevering waren een paar, zeg maar, "mindere momenten"Hij was mijn favoriete gastrol tot dusverre; zo cool als ie kon overkomen, zo geëmotioneerd kon ie op het randje van in tranen uitbarsten staan. Echt heel mooi gespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 27-11-2012 21:16 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Toch wel benieuwd wat LaGuerta en Mr. Floppy (kan 'm echt niet anders zien...) voor roet in het eten gaan gooien. Debra zit ook steeds dieper in alle zaken rond Dexter.
Verhaallijn met Batista en z'n inmiddels beschimmelde restaurant snap ik ook niet zo.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Misschien komt er nog een link met de nieuwe seriemoordenaar?driedees schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:48:
Verhaallijn met Batista en z'n inmiddels beschimmelde restaurant snap ik ook niet zo.
Dat ze nu nog even gauw een nieuwe killir introduceren vind ik ook vreemd, maar begrijpelijk. Als volgend seizoen de laatste is dan willen ze wellicht wat verhaallijnen van dit seizoen door laten lopen. Al denk ik wel dat die brandstichter er snel aan moet geloven. Vooral omdat ik vanaf het liftmoment het 'vermoeden' heb dat het die brandexpert is. Zoals hij voor die deur stond en precies aan dat silhouet voldeed.

Met Laguerta wordt nog spannend! Jammer dat ze inderdaad samen met Mr. Floppy onderzoek doet. Dat kan ik ook niet meer anders zien. En dan was hij ook nog de Mystery man in Castel een paar afleveringen geleden.
Dat is mijn punt ook niet - ik snap ook wel dat 'ie gedwongen wordt door de omstandigheden.RocketKoen schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:46:
Zijn nette moorden plant hij dan ook dagen vantevoren he.
Bij die 3 hitmen was er gewoon geen tijd.
Mijn punt is:
hij heeft een strak geplande manier van moorden aangeleerd (killroom, plastic overal, voldoende bewijs vooraf verzamelen, standaard manier van lijk verwerken) met een strakke routine juist om te voorkomen dat hij fouten maakt. Dat is ooit ook zo uitgelegd in de serie: hou je aan deze manier van werken en routine, want als je elke keer anders te werk gaat ga je fouten maken en bewijs achterlaten.
De laatste afleveringen heeft hij aardig wat moorden om niet-standaard manier gepleegd. Het zou mij niet verbazen als de scriptschrijvers dat gaan gebruiken om het Dexter wat moeilijker te maken - immers, volgens die routine-redenatie moet dit wel een keer mis gaan...
Volgens mij ging het al "mis" toen Rita nog in beeld was (het moorden om het moorden)... Ik vind juist die "ontwikkeling" zo mooi: Dexter gaat er steeds makkelijker mee om en gaat het daar erg moeilijk mee krijgen in het volgende seizoen (hoop ikvanaalten schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:30:
De laatste afleveringen heeft hij aardig wat moorden om niet-standaard manier gepleegd. Het zou mij niet verbazen als de scriptschrijvers dat gaan gebruiken om het Dexter wat moeilijker te maken - immers, volgens die routine-redenatie moet dit wel een keer mis gaan...
And to think they once said that computers would take away jobs.
Lijk heeft hij laten liggenIJzerlijm schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:16:
Hebben we eigenlijk iets gezien hoe Dexter die dooie van de schietbaan af kreeg ? Er waren zo te zien nog best wat mensen aanwezig daar die misschien niet de moord zagen maar het toch raar zouden vinden om iemand een lijk te zien wegslepen.
Hij liep weg met z'n bakje (met mes erin).
Anoniem: 16328
Eigenlijk is het ook wel een beetje vermoeiend. Dexter vindt een maatje en die moet uiteindelijk dood of die gaat dood door Dexter
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 28-11-2012 21:37 ]
LumenAnoniem: 16328 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:36:
Eigenlijk is het ook wel een beetje vermoeiend. Dexter vindt een maatje en die moet uiteindelijk dood of die gaat dood door Dexter.
Anoniem: 318025
Want verhaal loopt nu sowieso op een einde aan, dus hopelijk ontsnapt Dexter, maar ik denk het wel, want er ontsnappen er zoveel van Miami metro police.
Dit is seizoen 7 (van 8
Anoniem: 19894
Dexter and Deb's Honeymoon?BtM909 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:26:
Ja seizoen 8 is het laatste seizoen (hopelijk met een klapper van een film erachteraan![]()
)
* Anoniem: 19894 rent
[ Voor 129% gewijzigd door [x] op 30-11-2012 15:07 ]
Dan moet je de aflevering van 16 december vooral niet kijken! Al mis je dan wel het slot van dit seizoen...Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:34:
Ik wil dat helemaal niet weten wat er in de laatste aflevering gebeurt.
Anyway, is het iemand anders ook opgevallen dat die incinerator knakker iemand in een volle bus op klaar lichte dag besprenkeld, de overige passagiers stappen uit, hij zet de boel in de hens en dan.. verdwijnt ie miraculeus? Ik kan me voorstellen dat die andere passagiers of omstanders zo'n iemand daarna wel tegenhoudt/volgt en niet als NPC in een één of andere game na 5 seconden is vergeten wat er is gebeurd en vrolijk verder gaan met wat ze deden.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
It's Bobby ( http://www.imdb.com/name/nm0064769/ ) (Bobby uit supernatural)
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Precies, daarnaast belt niemand de politie even? Sowieso heeft nog iemand van die serie in het OV gereden volgens mij, die buschauffeur had gewoon even moeten optrekken en vol moeten remmen, dan lag iedereen op de grondFisico schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:01:
Ja wonderlijk, aan de andere kant als ik benzine oid op me had zou ik ook niet achter een man met een aansteker aanlopen.
Ryzen cloud9
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ja, dat was wel een beetje jammer. Goed, we hebben niet gezien wat hij precies deed, maar het wekt de indruk dat hij er wel erg makkelijk mee weg kwam.Cheezus schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:39:
Anyway, is het iemand anders ook opgevallen dat die incinerator knakker iemand in een volle bus op klaar lichte dag besprenkeld, de overige passagiers stappen uit, hij zet de boel in de hens en dan.. verdwijnt ie miraculeus? Ik kan me voorstellen dat die andere passagiers of omstanders zo'n iemand daarna wel tegenhoudt/volgt en niet als NPC in een één of andere game na 5 seconden is vergeten wat er is gebeurd en vrolijk verder gaan met wat ze deden.
Ik zal wel één van de weinigen zijn, maar op dat punt na vond ik het een geweldige aflevering. Ik vind de dynamiek en gesprekken tussen Dex en Hannah juist prachtig. En dan gaan er ook nog eens allerlei alarmbellen bij La Guerta af. Ik ben heel benieuwd hoe dat af gaat lopen.
Ik dacht wel meteen "Balls!"Biersteker schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:05:
Was ik de enige die dacht dat de Pa van hannah de incinerator was?
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Ben overigens benieuwd hoe het af gaat lopen, tot nu toe vond ik dit seizoen nogal makkelijk, maar het kijkt wel lekker weg. Die bus was inderdaad ronduit slecht en dat schietincident in die club nogal afgeragd, maar zolang hannah op t beeld is blijf ik kijken
[ Voor 51% gewijzigd door Erikie op 04-12-2012 00:57 ]
traktor scratch!

Maar ik ben toch blij dat dexter een beetje op zijn eind loopt. Een goede serie verdient een goed eind, dus niet eeuwig proberen weer een nieuwe flinterdunne verhaallijn te starten.
[ Voor 40% gewijzigd door Biersteker op 04-12-2012 01:05 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
traktor scratch!
De mannen in haar leven kunnen er in deze serie helaas nooit lang van genietenErikie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:07:
Meh, .. thanx man ... you just ruined my dream... geef mij maar blond( blauwe ogen + heerlijk figuur )
maja... worth it
Ik legde wel direct de connectie van hey dat is Bobby uit Supernatural, die is ja dood gegaan in Supernatural.Biersteker schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:05:
Ik vraag me trouwens af of die Tom (iig die knakker waar LaGuerta mee praat) mss niet al af weet van Dexters andere kant (omdat 'ie Dexter redelijk fel verdedigde). Dat was immers een goede vriend van Dexters pa. Mss dat die dat ooit in het verleden verteld heeft, en dat die Tom er soort van vrede mee had, omdat het een hoop werk scheelt voor de politie. Hij wilt namelijk ook zelf langsgaan bij Dexter, en niet LaGuertaZamorano schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:50:
[...]
Ja, dat was wel een beetje jammer. Goed, we hebben niet gezien wat hij precies deed, maar het wekt de indruk dat hij er wel erg makkelijk mee weg kwam.
Ik zal wel één van de weinigen zijn, maar op dat punt na vond ik het een geweldige aflevering. Ik vind de dynamiek en gesprekken tussen Dex en Hannah juist prachtig. En dan gaan er ook nog eens allerlei alarmbellen bij La Guerta af. Ik ben heel benieuwd hoe dat af gaat lopen.
Vaak bu'j te bang!
Wat mij in de laatste aflevering wat stoorde: je gaat op de gang zitten wachten totdat de mevrouw van de vingerafdrukken gaat lunchen (ambtenaren
De quote van het boefje dat door Quin dood werd geschoten vond ik dan wel weer leuk, iets a la: 'You are going to murder me in my own club?' ... 'Yes' <PANG>
Goed dat S8 de laatste is, ik begin een Lost-gevoel te krijgen bij Dexter.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Jammer genoeg vond ik de rest van de aflevering een van de mindere dit seizoen.
Hmm. Zo had ik er nog niet naar gekeken, maar je zou best eens gelijk kunnen hebben.-tom-562 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:22:
[...]
Ik vraag me trouwens af of die Tom (iig die knakker waar LaGuerta mee praat) mss niet al af weet van Dexters andere kant (omdat 'ie Dexter redelijk fel verdedigde). Dat was immers een goede vriend van Dexters pa. Mss dat die dat ooit in het verleden verteld heeft, en dat die Tom er soort van vrede mee had, omdat het een hoop werk scheelt voor de politie. Hij wilt namelijk ook zelf langsgaan bij Dexter, en niet LaGuerta
Aan de andere kant had hij dan ook niet hoeven zeggen dat hij wist wie die man was (1 van de moordenaars van Laura Moser) die dat huisje in de Everglades huurde.
Die Tom zou dus niet zo 123 hebben kunnen weten dat dexter daarna verder ging zoals ie doet.
Ik denk dat hij wel weet dat dexter wat raars heeft, maar niet dat hij achter alle moorden zit.
Maar hij komt wel terug in Supernatural. (hoop ik haha). Het moet kunnen want doodgaan in Supernatural betekent niet direct dat je uit de serie bentAnoniem: 318025 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:29:
[...]
Ik legde wel direct de connectie van hey dat is Bobby uit Supernatural, die is ja dood gegaan in Supernatural.
[ Voor 16% gewijzigd door Ezequiel op 04-12-2012 19:26 ]
Mja, maar daar was ze toch wel achter gekomen, eerste wat je als detective bij een onderzoek doet is toch de naam even door de politie-searchengine halen. Op deze manier houdt hij de loop van haar onderzoek in de hand en leidt hij haar op zijn manier naar Dexter.Zamorano schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:16:
Aan de andere kant had hij dan ook niet hoeven zeggen dat hij wist wie die man was (1 van de moordenaars van Laura Moser) die dat huisje in de Everglades huurde.
En daarbij, het is een TV-serie. Daar kunnen onlogische fouten in zitten.
Wat een paar posts hiervoor werd geopperd zou best eens kunnen (dat Matthews er al vanaf weet). Wellicht niet via de pa van Dex (die inderdaad al dood was voor z'n eerste echte kill), maar misschien op een andere manier.
Ik denk trouwens nog steeds dat er een hoofdfiguur aan moet gaan dit seizoen. Wellicht niet Deb of Hannah, maar dan Batista of Quinn. Waarbij ik denk dat Quinn de meeste kans maakt. Of toch Laguerta die achter Dexter z'n geheime ik komt?
Ben trouwens blij dat die vader van hannah zo snel het podium weer heeft verlaten. Wat een voor de hand liggend karakter zeg. Hij was denk ik alleen nodig om Hannah nog meer in de armen/geloofwaardigheid van Dexter te gooien.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Dan zou ik zeggen Laguerta. Zie de logica voor Quinn niet.Bootje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:27:
Ik denk trouwens nog steeds dat er een hoofdfiguur aan moet gaan dit seizoen. Wellicht niet Deb of Hannah, maar dan Batista of Quinn. Waarbij ik denk dat Quinn de meeste kans maakt. Of toch Laguerta die achter Dexter z'n geheime ik komt?
Uh, dat heb ik dan ook gemist.pven schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:47:
Hoe weten jullie dat Dexter zijn vader voor zijn eerste moord al dood was? Of heb ik niet goed opgelet?
Vooral omdat Quinn zich weer heeft laten verleiden tot het aannemen van steekpenningen en het doodschieten van de clubeigenaar.UltraSub schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:38:
Dan zou ik zeggen Laguerta. Zie de logica voor Quinn niet.
Zijn eerst 'kill' was toch die zuster in het ziekenhuis waar zijn vader ook lag. Die probeerde om zijn vader aan een 'humanitair' einde te helpen. Oh wacht eens even, dat was haar niet gelukt en daarna is ze door Dex gekilled. Oftewel zijn vader was inderdaad niet dood. Zo was het gegaan zeker?Uh, dat heb ik dan ook gemist.
Uiteindelijk heeft Harry wel zelfmoord gepleegd nadat hij zag waartoe Dexter in staat was.Bootje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:10:
[...]
Zijn eerst 'kill' was toch die zuster in het ziekenhuis waar zijn vader ook lag. Die probeerde om zijn vader aan een 'humanitair' einde te helpen. Oh wacht eens even, dat was haar niet gelukt en daarna is ze door Dex gekilled. Oftewel zijn vader was inderdaad niet dood. Zo was het gegaan zeker?
Volgens mij heeft hij Matthews toen wel gevraagd om een oogje in het zeil te houden bij zijn kinderen. Maar mischien heeft hij Matthews wel meer verteld dan we denken.
For the first two seasons of the series he appeared only in flashbacks to Dexter's childhood, having died 10 years prior to the start of the series.
When Dexter is 19, Harry falls seriously ill and gives Dexter "permission" to kill one of his nurses, who is intentionally poisoning him with morphine.
Harry recovers from his illness and lives for another year. When Juan Rinez, a pimp who murders his own prostitutes, is released due to a faulty search warrant, Harry loses his temper and tells Dexter he was right in training him. When Dexter kills Rinez, Harry is horrified by the way Dexter proudly shows him the pimp's dismembered body; it is Harry's first actual view of Dexter's "work", and he is ashamed of what he had trained Dexter to do. Harry commits suicide a few days later by deliberately overdosing on his medication, but not before telling Matthews to look after his children
Deze uitspraak is ook grappig van Dexter in aflevering 1 van seizoen 1:
I don't have feelings about anything, but if I could have feelings at all, I'd have them for Deb.
Duidelijk. Bedankt voor het uitzoeken!BtM909 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:23:
Over Harry Morgan:
En zo is de cirkel weer rond.Deze uitspraak is ook grappig van Dexter in aflevering 1 van seizoen 1:
Ik dacht zelfs dat vorig seizoen geroepen werd dat seizoen 7 het laatste seizoen is, en nu is er een seizoen 8 aangekondigd. Laguerta zal er wel achter komen, Deb haar positie zal wel onhoudbaar zijn, Dexter moord heel Miami metro uit en krijgt dan echt de poppen aan het dansen ofzo.
Er moet echt een einde komen aan deze serie want het is gewoon allemaal niet meer 'geloofwaardig', we gaan al 6 seizoenen heen en weer tussen Dexter die in een shitstorm terecht komt en er op miraculeuze wijze weer uit komt, dat gaat net zo vervelen als 10 seizoenen CSI met hun onderzoek animaties en vreemd kijkende personen in een witte doktersjas.
Ik denk echt dat ik er klaar mee ben.
Homeland das pas een serie met ballen, maar ook daar weer. Succesvol en nu, seizoen 3 alweer aangekondigd... zucht... Ik heb liever een blijvende herinnering aan een sterke korte serie dan langdradig geneuzel wat op het einde het aanzien niet meer waard is.
/rant
Sorry, niet boos zijn he
Matthews probeerde wel om LaGuerta van Dexters spoor af te brengen.Zamorano schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:23:
Ik vind La Guerta ook zeker in aanmerking komen voor een kill.
[...]
Uiteindelijk heeft Harry wel zelfmoord gepleegd nadat hij zag waartoe Dexter in staat was.
Volgens mij heeft hij Matthews toen wel gevraagd om een oogje in het zeil te houden bij zijn kinderen. Maar mischien heeft hij Matthews wel meer verteld dan we denken.
Of dat hij dat bewust deed omdat hij weet wat Dexter is, of dat hij gewoon niet geloven dat Dexter een killer is. That is the question.
loewie1984 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:48:
Homeland das pas een serie met ballen, maar ook daar weer. Succesvol en nu, seizoen 3 alweer aangekondigd... zucht... Ik heb liever een blijvende herinnering aan een sterke korte serie dan langdradig geneuzel wat op het einde het aanzien niet meer waard is.
/rant
Sorry, niet boos zijn he
Dat meen je niet. Homeland kijk ik ook. Naja. Kijk.. Ik laat me iedere keer verleiden tot wat internetten op ipad of telefoon, wat gesprekken in de kamer enz... Op en neer, op en neer.. langdradig, plotholes, enz. Zeker geen sterke serie imho, zoals velen vinden. Haalt het bij lange na niet bij iets als Breaking Bad (en Dexter in de sterkere seizoenen). Maar goed, das mijn mening
Dat is juist niet tegen zijn code. Regel 1 is niet gepakt worden. Dus volgens de code mag hij haar omleggenpven schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:58:
Misschien dat Matthews en Dexter samen gaan spannen tegen Laguerta en haar uiteindelijk om leggen, ook al is dat tegen de code (die heeft ie de afgelopen aflevering immers ook al geschonden).
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
En dat is tevens offtopic.UltraSub schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:46:
[...]
Dat meen je niet. Homeland kijk ik ook. Naja. Kijk.. Ik laat me iedere keer verleiden tot wat internetten op ipad of telefoon, wat gesprekken in de kamer enz... Op en neer, op en neer.. langdradig, plotholes, enz. Zeker geen sterke serie imho, zoals velen vinden. Haalt het bij lange na niet bij iets als Breaking Bad (en Dexter in de sterkere seizoenen). Maar goed, das mijn mening
Dat is wel erg makkelijk. Het is niet of of, maar en en. Zo'n persoon moet daarnaast door de mazen van de wet glippen, een zware misdadiger zijn, etc.Snippertje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:18:
[...]
Dat is juist niet tegen zijn code. Regel 1 is niet gepakt worden. Dus volgens de code mag hij haar omleggen
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik denk dat we vanaf nu veel minder regels toegepast zien worden (behalve voor de ge-eikte criminelen die door de mazen van de wet kruipen.
Anoniem: 52815
Serie die daar ook last van had, maar in nog veel ergere mate: Prison Break.
Serie die daar geen last van heeft (tot op heden): Breaking Bad. En die krijgt nog maar 1 seizoen (seizoen 5 in 2 stukken klinkt zo flauw). Of had: Six Feet Under en The Wire (al was laatste seizoen iets minder).
Homeland seizoen 1 vond ik best sterk, zeker door het acteerwerk van Claire Danes. Seizoen 2 loop ik een beetje achter (S02E04 momenteel), dus kan ik niet over oordelen.
Tjah zo begin ik dus andersom ook te denken over Homeland, de aflevering van Dexter van deze week maakte een hoop goed! Bij Homeland zijn laatste aflevering gebeurde er (in jouw bewoording) weinig droog gekloot dat echt schot in de zaak bracht. Je kan in een serie als Homeland de spanningsboog niet constant proberen strak te spannen, en dan verlies ik eerlijk gezegd mijn aandacht al gauw.loewie1984 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:48:
Ik heb de laatste 2 afleveringen gemist, en eerlijk gezegd ik kan me niet meer over het droge gekloot van Dexter heen zetten dat steeds maar bedoelt is om de tijd te rekken tot de finale en het volgende en laatste seizoen.
...
Ik denk echt dat ik er klaar mee ben.
Een serie als Dexter reguleert die spanningsboog veel beter en brengt pieken en dalen (de dalen mag je gerust een ''soap'' noemen), maar die afwisseling maakt het voor mij een stuk leuker.
Zie ook wat ik eerder typte: ze moeten de komende 2 afleveringen van Homeland wel iets heel goeds brengen om de spanning er terug in te brengen, want het is naar mijn idee meer een ''soap'' aan het worden. Je kan niet spanning aan het begin en einde van een seizoen brengen, en ondertussen maar een hoop ''soap'' er tussen gooien in Homeland naar mijn idee: daarmee hou je niet de spanning vast.loewie1984 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:48:
Daar twijfel ik bij Dexter toch zeker niet aan als ik zie hoeveel dingetjes Dexter en anderen nog regelen moeten:
-Een onderzoek dat tegen hem loopt dankzij Laguerta; wat gaat Dexter daaraan doen? Aan welke zijde staat Tom Matthews in dat onderzoek t.o.v. Dexter?
-Debra dat alsnog het verhaal van de jeugdinrichting over Hannah McKay te weten is gekomen, en mogelijk Hannah McKay ervoor in de bak brengt, of ermee chanteert.
-Quinn zijn slippertje; zal Sgt. Angel Batista voor hem instaan?
Ofterwel; genoeg vragen nog; genoeg redenen om de serie te willen blijven volgen dit seizoen voor mij dan
Voor jou: misschien even de serie niet meer kijken, de afleveringen wel downloaden, en later achter elkaar kijken als je weer zin hebt om het te zien?
[ Voor 5% gewijzigd door Jorn1986 op 05-12-2012 20:48 ]
De aflevering begon met iemand die door een monster vermoord zou zijn. Die vuurschaduw die we in de vorige aflevering in de lift zagen had ook wel in Supernatural gepast. Toen ook de naam Bobby weer naar voren kwam zat ik moest ik al aan Supernatural te denken. Toen Bobby Jim Beaver in beeld kwam dacht ik dus even dat we een eerbetoon aan Supernatural zouden krijgen.Biersteker schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:05:
Ik vond het verder een super aflevering.
Een van mijn theorietjes over de afloop van Dexter is dat hij z'n 'Dark Passenger' kwijt raakt en niet meer kan moorden. Dat is heel mooi en ethisch enzo, maar niet erg interessant. Ik was bang dat we dat punt nu hadden bereikt. Eindelijk beseft Dexter dat het allemaal tussen z'n oren zit en dat hij ook een monster is, maar gelukkig houdt het hem niet tegen
Het verbreken van de code zal wel slecht voor hem aflopen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Jorn1986 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:45:
spoiler:Voorstukje voor de volgende aflevering: Debra heeft een auto-ongeluk gehad; mogelijk heeft Hannah McKay er wat mee te maken gehad, na haar gesprek met Debra?
Bootje schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:51:
[...]
spoiler:Mogelijk, maar je zag Deb medicijnen nemen op het politiebureau (Xanax volgens mij) en dat beïnvloed het rijgedrag. Dat zou het dus ook nog kunnen zijn.
Een reactie op een spoiler is ook een spoiler.
[ Voor 8% gewijzigd door argro op 07-12-2012 11:45 ]
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US), dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk.