Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

golfdiesel schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:31:
Kan je Knox verwijderen zonder het toestel te rooten?
Ik heb het topic door geworsteld, en ben tot de conclusie gekomen dat knox niet te verwijderen is zonder te rooten. Maar bij mij was knox niet geinstalleerd, altans het staat al klaar in je note, als je op het icoontje klikt dan vraagt die om het te installeren, uiteraard niet gedaan...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Caveman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:18:
[...]

Ik heb het topic door geworsteld, en ben tot de conclusie gekomen dat knox niet te verwijderen is zonder te rooten. Maar bij mij was knox niet geinstalleerd, altans het staat al klaar in je note, als je op het icoontje klikt dan vraagt die om het te installeren, uiteraard niet gedaan...
Niet goed geworsteld dan :)
Geen Root nodig

Link uit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ervaring en een uitroepteken rijker….

Ik ben erg tevreden over mijn Note 2 maar de nadrukkelijke aanwezigheid van Samsung en Google op mijn telefoon heeft mij er twee weken geleden toe doen besluiten om een custom rom te installeren: Cyanogenmod. Ik wilde vooral meer controle krijgen over de informatie die er verzameld werd en naar Jan en allemaal werd doorgestuurd. Ik wilde ook af van de voorgeïnstalleerde apps van Google om daarmee performancewinst te verkrijgen.
Het installeren van de Cyanogenmod was een fluitje van een cent, de combinatie van een app op de Note en een klein Windows-programma op de laptop (zie: beschrijving) leverde mij na tien minuten al het bekende ruimtemannetje op. Mijn eerste indruk van de rom was niet direct positief. Ondanks het feit dat geadverteerd wordt met een volledig functionerende rom, ontbrak een FM-radio applicatie. Volgens de diverse fora die ik geraadpleegd heb komt dit doordat de hardware van de FM-chip zo divers is dat het niet mogelijk is deze functionaliteit te ondersteunen. Opvallend genoeg kun je uit de app-store voor 8 euro wel Spirit-FM installeren die een Spartaanse, maar functionerende FM-app levert. Blijkbaar kun je dus wel een generieke app maken.

Maar ik had vooral moeite met de look-and-feel van deze rom. Het ademde amateurisme uit. Het zat met name in kleine ergernissen. Zo lieten apps zich vaak niet groeperen in een map. Als ik een app in een bestaande map wilde slepen sprong de map onder de app weg als tegengepoolde magneten. Sleepte ik de app vervolgens in een andere map, lukte dat wel, waarna ik ze vervolgens wel naar de bedoelde map kon slepen.
Ook het standaard toetsenbord vond ik minimaal: geen woordenlijst, geen numerieke toetsen boven het qwerty-gedeelte. De meegeleverde apps voor instellingen en bestandsbeheer zijn uiterst minimaal en schieten echt tekort. De standaard-apps uit de TouchWiz zijn hiermee vergeleken pareltjes in functionaliteit en uitgebreidheid. Ik weet dat dit alles te omzeilen is door andere apps te installeren maar ik wilde juist minder apps op mijn telefoon nodig hebben.
Maar wat me vooral opviel was dat ik niet het gevoel had dat deze rom beter presteerde. De verwachte performancewinst bleef uit. Toegegeven, het liep soepel, maar niet soepeler dan de stock rom.

Ik wilde terug naar stock en van daaruit mijn bezwaren tegen de alom aanwezigheid van Google en Samsung bestrijden. Fora verwezen me naar Sammobile voor een passende stock rom en Odin om deze firmware te flashen. Dit vond ik veel te omslachtig en uiteindelijk kwam ik weer terecht bij Samsung Kies. Ik startte de telefoon in recovery-modus en sloot deze aan op de laptop. Kies bleef roepen dat deze de telefoon niet herkende en geen verbinding kon maken maar als ik op basis van het type- en serienummer geforceerd nieuwe firmware liet pushen, kopieerde deze toch naar de telefoon. Tien minuten later verscheen het vertrouwde Android-mannetje op mijn scherm en had ik weer de beschikking over een 4.3 rom. Voor de prijs van een uitroepteken als straf voor het experimenteren met illegale roms heb ik nu wel een gerootte (!) stock rom.

En deze 4.3 versie bevalt me wel. Ik kan nu, ook ongeroot, applicaties als Flipboard, Dropbox of Google+ eenvoudig uitzetten, zonder te deïnstalleren. Met het installeren van ‘App permission’ kan ik specifieke machtigingen intrekken per app. Ik ben nu ongeveer waar ik had willen zijn. Het hart zegt sympathie te koesteren voor de rom-bouwers maar de ratio raadt me aan om bij stock te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

Pierre

Van nature lui!

TifKag schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:29:
[...]

Niet goed geworsteld dan :)
Geen Root nodig

Link uit topic
Dat werkt alleen als je het geinstalleerd hebt, dat heeft die niet volgens mij.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Pierre61 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:09:
[...]

Dat werkt alleen als je het geinstalleerd hebt, dat heeft die niet volgens mij.
Klopt helemaal....... maar als je hem niet geinstalleerd hebt, heb je als het goed is ook geen last van de battery drain.

Dus de link is alleen voor diegene die hem wel geinstalleerd heeft, en er vanaf wil :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazza79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik Had Knox niet geïnstalleerd maar toch battery drain. Heb nu de gegevens gewist en mijn batterij gaat weer aardig mee. Zit na een dag vanaf half 7 vanmorgen, nu op 55% dus dat vindt ik wel netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
Maandagochtend gaf Samsung Apps me een melding dat er een update voor S Note klaarstond. Ik lees hierover nergens berichten, dus nu vraag ik me of of ik heel erg laat ben met het opmerken van deze update, óf dat zoiets gewoon niemand interesseert?

In ieder geval heb ik 'm natuurlijk meteen uitgeprobeerd. De eerste indruk is fantastisch, de tweede vreselijk, en mijn voorlopige oordeel is gemengd.

Wat opvalt: de update vervangt niet de oude S Note, maar is een tweede app op je toestel. Je kunt ze dus naast mekaar gebruiken. De Pop-up note is nog van de oude S Note.

Samsung heeft de laatste tijd een geweldige verbetering doorgevoerd in de UI. De nieuwe S Note ziet er fantastisch uit. De hele app ziet er zakelijker en overzichtelijker uit. De kleuren zijn wat lichter, er wordt veel wit gebruikt en de papier-textures zien er fantastisch uit. De app nodigt echt uit om vergaderingen te notuleren, brieven de schrijven en dagboeken bij te houden. De interface is ook een stuk cleaner, waarbij een hoop geavanceerde instellingen in beginsel niet de UI vervuilen maar netjes achter knopjes en schuifbalkjes verborgen zijn. En niet te vergeten: de app is een stuk sneller en vloeiender dan die van de vorige S Note. Een enorme verbetering.

Ik heb al m'n notities uit de oude S Note geïmporteerd. Dat ging moeiteloos en duurde ongeveer anderhalve minuut (51 notities in totaal). Maar vervolgens gaat het fout:
Om een notitie die je in de oude S Note hebt gemaakt te openen in de nieuwe, moet S Note 'm even converteren naar het nieuwe formaat. Dat lukt gewoon voor geen meter. De app loopt onmiddellijk vast. Zonder uitzondering. Of het nou een uitgebreid aantekeningenschrift van 18 pagina's is of een simpel "to do"-lijstje van drie woorden, S Note loopt vast bij het converteren.

Het komt er dus op neer dat je met de nieuwe S Note niks kunt voortzetten of bekijken wat je in je oude S Note hebt gedaan. Als je eenmaal een nieuwe start hebt gemaakt in de nieuwe S Note, dan zit 't goed. Vanaf dat moment loopt het als een trein. Maar omdat je notities van Pop-up Note nog steeds in de oude S Note app terechtkomen, kun je ook die niet gebruiken in de nieuwe app. En daarnaast verschijnen de notities die je in de nieuwe app maakt, niet in de oude app. Voor mij maakt dit de nieuwe S Note compleet onbruikbaar. Ik hou het bij de oude app. En dat vind ik best jammer, want de nieuwe app ziet er fantastisch uit.

Opvallend: de functies shape match en formula match zijn niet aanwezig in de nieuwe app. Althans, ik kon ze niet vinden.

Lelijke bug: je kunt de gum niet van grootte veranderen. De schuifbalk is wel aanwezig, maar die heeft geen effect op de grootte van de gum. Die blijft klein. Ontzettend slordig.

[ Voor 1% gewijzigd door Chotto Toire op 14-01-2014 10:22 . Reden: Typefout gecorrigeerd, zin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:53
Zo, dinsdag nam. note 2 besteld bij belsimpel.nl en woensdag geleverd in Hasselt, super.
Vandaag Slim Flip S-view case besteld op eBay, en mij nu op dit topic inlezen.
Ik kom van een nexus 4. Verder ben ik van dezelfde mening als Megalon hierboven.
Dus rooten zit er niet in, hoewel mijn N4 geroot was, maar naar mijn menig er altijd
wel iets is dat in die custom roms niet werkt.
Afwachten nu hoe hij bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:39
Na lange tijd dit topic te hebben gevolgd, ga ik nu toch afscheid nemen van jullie.
M'n note 2 is gestolen.
Ik loop nu rond met een galaxy SII met slimsaber erop.
Ondanks dat ik wel zit te kijken naar een note 2 op marktplaats (heb ff niet het geld om een nieuwe te kopen) word mijn volgende keuze denk ik toch de oppo N1.
Misschien dat ik 1 van jullie in dat topic weer tegenkom.

Bedankt voor de raadzame informatie die ik hier heb opgedaan :)

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb geen melding gehad van een update. Misschien komt dat omdat ik geen Samsung account heb aangemaakt.

Heeft zo'n account voordelen? Buiten dat ik dan misschien een nieuwe S Note had gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan deze nieuwe S Note gewoon downloaden bij de samsung apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:37
Gebruik nu een HTC One, maar groter beeldscherm bevalt me beter, dus was ik weer overgestapt na me Note II (lag in de kast), wou hem updaten, liep vast, met als grote gevolg dat ik niet meer in me toestel kon komen behalve de Download Mode. Met Odin geprobeerd te fixen, van alles gedaan, helaas opgegeven na reparatiepunt gebracht.

Volgende dag werd ik gebeld, softwarematig valt ie niet te fixen, dus heb ik na 5 androidtoestellen me eerste hard brick meegemaakt! Zijn er nog meer mensen hier die hun toestel hebben opgestuurd na een brick terwijl het toestel geroot was? En ondervonden jullie hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 14:53
Download Mode is dusnog geen Hard Brick. Hard Brick doet die helemaal NIKS meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je in download mode kan komen kan je ook met ADB werken en op die manier je telefoon aan de praat krijgen. Keertje gehad met de Samsung Galaxy S. Ik was vergeten recovery mode te checken (en die was er dus niet) . Met ADB kom je een heel eind of met een JIG zelfs (als je al niet meer in download mode komt.

Kortom; het is tijdtechnisch efficienter voor ze gewoon de module te vervangen maar het was imo niet compleet gebricked. zoals mijn voorganger ook al aangaf :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:37
Klopt, heb je gelijk in natuurlijk.

Softwarematig was het niet op te lossen in elk geval, was me verteld dat er een moederbord vervangen moet worden, lijkt me sterk dat het toestel onzinnig wordt gerepareerd.

Maargoed heeft iemand anders hier nog ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Heeft iemand deze al geprobeerd en zo ja hoe bevalt hij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Er is een update voor de nieuwe S Note app waarin het converteren van oude notities naar het nieuwe formaat wel werkt. Daar ben ik ontzettend blij mee.
[Edit] Bij getypte notities gaat dat trouwens niet helemaal goed. De regelafstand klopt niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Chotto Toire op 26-01-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Ik heb ook het "probleem" dat wanneer ik dubbeltik op mijn scherm, dat de oude s note pop up scherm komt en niet de nieuwe. Ik heb de settings nagelopen, maar kan daar niks terugvinden. Heeft iemand enige idee hoe dit op te lossen valt of is dit nog niet helemaal doorgedacht door Samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2speed4you
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01-2024
Hallo iedereen, ik heb even een vraag over de LOCKSCREEN van mijn note.

Als je die ontgrendelt staan daar altijd 5 icoontjes op die je kan openen tijdens het ontgrendelen.
Kan je die iconen veranderen of aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Mr_Kahan schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:49:
Ik heb ook het "probleem" dat wanneer ik dubbeltik op mijn scherm, dat de oude s note pop up scherm komt en niet de nieuwe. Ik heb de settings nagelopen, maar kan daar niks terugvinden. Heeft iemand enige idee hoe dit op te lossen valt of is dit nog niet helemaal doorgedacht door Samsung..
Ik denk dat we de Pop-up Note van die nieuwe S Note gewoon niet meekrijgen op de Note II.
2speed4you schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:33:
Hallo iedereen, ik heb even een vraag over de LOCKSCREEN van mijn note.

Als je die ontgrendelt staan daar altijd 5 icoontjes op die je kan openen tijdens het ontgrendelen.
Kan je die iconen veranderen of aanpassen ?
Bij Instellingen > (Mijn apparaat) > Vergrendelscherm > Sneltoets (let op: niet op het schuifje tikken maar op de tekst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2speed4you
Chotto Toire schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:03:
[...]

Ik denk dat we de Pop-up Note van die nieuwe S Note gewoon niet meekrijgen op de Note II.

[...]

Bij Instellingen > (Mijn apparaat) > Vergrendelscherm > Sneltoets (let op: niet op het schuifje tikken maar op de tekst).
Dankjewel !

Ik schaam me diep dat ik dit niet gevonden heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
andremichel schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 09:53:
Heeft iemand deze al geprobeerd en zo ja hoe bevalt hij? :)
Dit is een goede ROM ik heb deze al verscheidene keren geflashed na wat AOSP roms te hebben getest.
Op het moment draai ik weer ff de laatste versie van Android Revolution HD 20.1. Deze is ook leuk vooral qua batterijduur(tot nu toe. Is pas sinds afgelopen gisteren uit). Er is ook een Note3 mod op XDA die je hierop kan toepassen en dan heb je waarschijnlijk dezelfde uitstraling als DN3 maar dan met nieuwere base.

Wat de moeite waard is om te proberen is de AOSB PROBAM snel en aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Bedankt voor je reactie Thombias, ik ga hem zeker proberen, ook AOSB PROBAM. :)

[ Voor 6% gewijzigd door andremichel op 28-01-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Na de 4.3 update van Samsung mis ik één ding. Als ik de beveiliging op patroon had staan bij de oude versie dan had je eerst het scherm dat je nu alleen krijgt als je "vegen" als beveiliging kiest en daarna kwam het patroon scherm naar voren. Je kon op die manier een sneltoets gebruiken en die app werd dan direct gestart nadat je het patroon getekend had.
Bij de 4.3 ROM moet je kiezen tussen de twee schermen.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 14:57
Ik heb al vele verschillende ROM's (inclusief de originele ROM's) geprobeerd en ik heb sinds 2 dagen de laatste OmniROM op m'n Note 2 staan. Ik heb nog nooit zo'n lage batterydrain gehad. Verder werkt alle functionaliteit zo ver ik heb kunnen testen en loopt alles zeker net zo soepel als met een originele ROM. Enige wat niet werkte was de stylus, maar die gebruik ik toch niet. Aanradertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Hebben meer mensen problemen met vastlopers en slechte performance na de update naar 4.3?

Ik heb sinds de update veelvuldig last van vastlopers. Vaak gebeurt dit bij het unlocken van het scherm trouwens.
Ik denk erover om hem terug te zetten naar 4.2, of is een andere oplossing voorhanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw en ik hebben beiden een note 2 en na de update ondervonden we op beide toestellen wat ongemakjes. Maar na een factory reset gedaan te hebben werkt alles hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Heb sinds vanochtend Cyanogenmod 11 met android 4.4.2 draaien op me note 2 en dat werkt tot nu toe perfect. Het is wel wennen als je touchwiz gewent bent. Erg fijn dat ik nu van veel van de bloatware af ben.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik draai nu bijna een week de customrom Android Revolution Hd 20.1 met bootloader MJ5.
Als je goede batterijduur wilt is deze rom een echte aanrader. En als je niet van Touchwiz houdt dan is Launcher3 een goede KitKat Nexus 5 launcher. Hier kan geen cyanogenmod tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Goofman schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 07:20:
Enige wat niet werkte was de stylus, maar die gebruik ik toch niet. Aanradertje!
Aanraden terwijl juist datgene wat de Note 2 zo uniek maakt het niet doet. |:(
O.k. als je de stylus niet gebruik is het tot daar aan toe. Maar dit soort dingen is net datgene dat mij op dit moment weghoudt van custom roms. Er is altijd wel iets dat het niet, of niet goed doet. Komt ook bij dat ik geen klagen heb over de stock rom.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 11:37
Ik heb een samsung note 2, maar sinds een aantal weken begint het bereik, zit bij Hi steeds slechter te worden. Dacht dat het aan Hi lag, maar heb er nu een andere KPN simkaart in gedaan en nog steeds zeer matig bereik hier. Met een iphone heb ik met dezelfde simkaarten wel prima bereik.
Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik de nabijheidssensor kan uitschakelen van de note 2?
Na een telefoongesprek blijft scherm op zwart en kan ik niets doen ( opnieuw opstarten is dan nog een oplossing)
Wannneer degene met wie ik bel als eerste de verbinding verbreekt heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Noax
Ga naar telefoon (bellen) - oproep instellingen - scherm uit tijdens oproep. Hier kan je de nabijheidssensor in of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:56:
@ Noax
Ga naar telefoon (bellen) - oproep instellingen - scherm uit tijdens oproep. Hier kan je de nabijheidssensor in of uit zetten.
Top, enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien dit probleem zich gesteld heeft na de update naar 4.3 kan je het misschien volledig oplossen door een factory reset of een harde reset te doen. Ik had na de update ook wat ongemakjes maar na een reset werkt alles weer perfect. Het is natuurlijk wat werk om alles opnieuw in te stellen maar dat is een keuze die je moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:12:
Indien dit probleem zich gesteld heeft na de update naar 4.3 kan je het misschien volledig oplossen door een factory reset of een harde reset te doen. Ik had na de update ook wat ongemakjes maar na een reset werkt alles weer perfect. Het is natuurlijk wat werk om alles opnieuw in te stellen maar dat is een keuze die je moet maken.
Goed om te weten.
Ik heb op mijn Note nog deze
dezelfde fw staan toen ik deze een jaar geleden kocht, puur omdat ik na elke fw-update de nodige kritiek las, waaronder de de battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Laatst online: 07:36
Bij mij is de battery drain verholpen door een factory reset, scheelt aanmerkelijk. Doe er nu ruim 2x zo lang mee dan voor de reset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Ik heb nog steeds dat de meldingsinstellingen resetten na de laatste update.
Dit gebeurd bij opnieuw opstarten.
Daarbij kan ik S Note niet installeren. Krijg dan een foutmelding.
De telefoon heb ik bij de laatste update wel gereset overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 14:57
Ik zit met Omnirom op 3% battery drain per uur. En dan is met bluetooth uit, en wifi, 3g en de location toggle (in de high accuracy setting) continue aan. Ik gebruik de telefoon weinig zo door de dag heen, dat moet ik er wel bij vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:22:
Daarbij kan ik S Note niet installeren. Krijg dan een foutmelding.
De telefoon heb ik bij de laatste update wel gereset overigens.
Een factory reset zou moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
ik heb net de note 2 gekocht en opengemaakt om sim en geh.kaart erin te doen,ik zie blauwe stickertjes op die plaatsten zitten<moet ik die verwijderen? kan nergens antw vinden in handleiding.
Wel staat er iets van beschermlaag van antennen maar dat lijkt me geen antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Laten zitten, schijnt iets te maken te hebben met de NFC chip afscherming, die in de backcover zit !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Arunia schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:22:
Wat bedoel je met de meldingsinstellingen ??
BTW: De multi windows bar is bij mij ook weer actief na opnieuw opstarten.

[ Voor 12% gewijzigd door TifKag op 07-02-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
TifKag schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:08:
Laten zitten, schijnt iets te maken te hebben met de NFC chip afscherming, die in de backcover zit !!!!
Dank je wel,had het ook laten zitten ik d8 als het er af moet merk ik het wel! als ik toestel aanzet,thanx nu weet ik het dus zeker :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
TifKag schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:11:
[...]

Wat bedoel je met de meldingsinstellingen ??
BTW: De multi windows bar is bij mij ook weer actief na opnieuw opstarten.
Dat laatste had ik trouwens tot voor kort ook na opnieuw opstarten.

Wat ik bedoelde is dat wanneer je de meldingen in je balk voor bijvoorbeeld clash of clans uit wilt schakelen onder applicatiebeheer. Deze weer ingeschakeld staat bij opnieuw opstarten.

Daarnaast bij het installeren van S note krijg ik een - 13 installatie fout na downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2speed4you
Hallo note 2 gebruikers,ik ben sinds 1 maand in het bezit van een note 2 maar ik heb het gevoel niet zo blij te zijn met mijn telefoon.
Ik kijk vaak filmpjes van de galaxy s3 en s4 en heb het gevoel dat mijn toestel niks speciaal kan.
Hebben jullie tips waarmee ik mijn note 2 gerust naast een s4 zou durven leggen zonder schaamte ??
Of zou ik hem moeten routen en een custom rom plaatsen ?

Groetjes Brecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

2speed4you schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:22:
Hallo note 2 gebruikers,ik ben sinds 1 maand in het bezit van een note 2 maar ik heb het gevoel niet zo blij te zijn met mijn telefoon.
Ik kijk vaak filmpjes van de galaxy s3 en s4 en heb het gevoel dat mijn toestel niks speciaal kan.
Hebben jullie tips waarmee ik mijn note 2 gerust naast een s4 zou durven leggen zonder schaamte ??
Noem eens wat waarvan jij het idee hebt dat een S4 kan een een note2 niet ?

Een collega op het werk heeft een S4 en daar durf ik hem rustig naast te leggen hoor, maar goed die collega noemt alle tablets ook "ipads" ;)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat zou jouw toestel dan voor speciaals moeten hebben dan?

Btw heb jij je S Pen al eens geprobeerd op een S3 of S4? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:09:
[...]

Wat zou jouw toestel dan voor speciaals moeten hebben dan?

Btw heb jij je S Pen al eens geprobeerd op een S3 of S4? ;)
Precies, die s-pen is het gene wat de Note1/2/3 zo uniek maakt naast het grote scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Heb gister stock rom van samsung-updates.com op me me note 2 gezet. En de counter gereset met triangle away. In download mode scherm zegt ie echter nog steeds dat ik een custom rom heb.

custom binary download: yes (1 counts)
current binary: custom
system status: official

Ook in settings -> about phone -> status geeft ie custom aan. OTA werkt nu ook niet.
Ben al een keer eerder van custom terug naar stock rom gegaan en dat ging wel probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Toet3r schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:59:
Heb gister stock rom van samsung-updates.com op me me note 2 gezet. En de counter gereset met triangle away. In download mode scherm zegt ie echter nog steeds dat ik een custom rom heb.

custom binary download: yes (1 counts)
current binary: custom
system status: official

Ook in settings -> about phone -> status geeft ie custom aan. OTA werkt nu ook niet.
Ben al een keer eerder van custom terug naar stock rom gegaan en dat ging wel probleemloos.
En nu werkt je telefoon niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Hij werkt wel zoals de bedoeling is, OTA werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2speed4you
Thombias schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:46:
[...]

Precies, die s-pen is het gene wat de Note1/2/3 zo uniek maakt naast het grote scherm.
Ik heb het gevoel dat de S3 en S4 meer technische features hebben zoals s view bijvoorbeeld.
of gezichtsdetectie voor slim sluimeren.

Mijn note 2 is wel een aanrader voor de batterij en het groot scherm maar dat zijn geen features, en wat de s pen kan heb ik nog niet echt diep gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Sinds de Android 4.3 update werkt bij Spotify het song forward/backward signaal via Bluetooth niet meer in mijn Auto (Lexus).... Erg vervelend aangezien ik nu steeds mijn telefoon er bij moet pakken om een nummer te skippen...

Meer mensen hier last van?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Bovenstaand probleem ken ik niet (ik heb geen auto), maar ik moet zeggen dat ik na twee maanden gebruik toch wel een paar heel kleine buggetjes begin te vinden. Ik begon twee maanden geleden al over te grote tekst bij o.a. sms'jes. Er is ook een tweetal bugs waarvan ik voor de update al last had en die met de update dus niet verhopen zijn:
1. Als je een gepersonaliseerde volgorde instelt in S Note, wordt die volgorde genegeerd zodra je er een snelle Pop-up notitie tussenstopt zonder titel. De gepersonaliseerde volgorde maakt dan plaats voor de gebruikelijke chronologische volgorde. Zodra je de notitie verwijdert of een naam geeft, komt de gepersonaliseerde volgorde terug.
2. De e-mailapp blijft onophoudelijk proberen in te loggen wanneer het inloggen een keertje mislukt. Wanneer de mailserver van m'n school het even niet doet krijg ik op m'n telefoon twintig meldingen per seconde. Ik zet het geluid en de trilling uit frustratie zo snel mogelijk uit.

Nieuwe buggetjes sinds de update:
1. Bij doorlopende tekstinvoer blijft het toetsenbord af en toe hangen. Vooral als ik een lang woord invoer. Dat moet-ie heel af en toe meer dan een seconde denken voordat hij het uiteindelijke woord erbij pakt.
2. De Play Store start niet juist meer op wanneer ik die open via de "updates beschikbaar" melding. De Play Store toont dan het draaiende laden-symbooltje, maar komt niet verder. Ik moet 'm dan afsluiten en opnieuw openen voordat hij het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Jakkes,ik heb sinds zaterdag n note 2 (simlockvrij gekocht) héérlijk toestel,maar nu staan er bij mij in de gallerij albums met n F de fotos van FB dus en die hoef ik niet op mijn foon.
Zal wel komen omdat ik synchroniseren heb gedaan.....
Maar ik krijg nergens n optie die FB albums/fotos te verwijderen??? of ik ze nu apart aan klik of het hele album wil verwijderen,niets lukt en ik zie nergens n prullebak zoals gewoon bij de camera fotos of album met afbeeldingen??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
Sinds de laatste update, gaat het scherm even aan als je er met je hand over gaat. volgens mij kost dit stroom. Is dit uit te zetten? Heb het niet kunnen vinden.

En voor mensen die wel eens een andere launcher proberen. Kijk eens naar Launcher 8. Ik vind hem erg cool (en bruikbaar)

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
rooie60 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:30:
Jakkes,ik heb sinds zaterdag n note 2 (simlockvrij gekocht) héérlijk toestel,maar nu staan er bij mij in de gallerij albums met n F de fotos van FB dus en die hoef ik niet op mijn foon.
Zal wel komen omdat ik synchroniseren heb gedaan.....
Maar ik krijg nergens n optie die FB albums/fotos te verwijderen??? of ik ze nu apart aan klik of het hele album wil verwijderen,niets lukt en ik zie nergens n prullebak zoals gewoon bij de camera fotos of album met afbeeldingen??????
Ik heb hier 3 links voor je om de FB foto's te verbergen of verwijderen.
Dit gaat wel over een S4 en S3, en de laatste over de Note II.

Youtube
Een webpagina
Andoidcentral forum

[ Voor 40% gewijzigd door TifKag op 11-02-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag

Groetjes Brecht :)
Waarom moet JOU phone een speciaal kunstje hebben.
Is het nou echt zo belangrijk om het toestel met de meeste features te hebben, om op te kunnen scheppen tegenover vriendinnen, klasgenoten of collega's.

We gaan weer helemaal terug naar de discussie over scholen, waar je je een outcast voelt of bent, als je geen merkkleding draagt.

Had dan stoer gedaan, en een Note 3 gekocht.
Echt..............pffffffffffffffff :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
TifKag schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:55:
[...]

Ik heb hier 3 links voor je om de FB foto's te verbergen of verwijderen.
Dit gaat wel over een S4 en S3, en de laatste over de Note II.

Youtube
Een webpagina
Andoidcentral forum
Dank je wel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
2speed4you schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:21:
[...]

Ik heb het gevoel dat de S3 en S4 meer technische features hebben zoals s view bijvoorbeeld.

Mijn note 2 is wel een aanrader voor de batterij en het groot scherm maar dat zijn geen features, en wat de s pen kan heb ik nog niet echt diep gebruikt.
Dat is softwarematig. Die functies kan je ook toevoegen met een customrom. Zoals Ditto N3 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
De S pen is natuurlijk de Note feature bij uitstek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2speed4you
TifKag schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:03:
[...]

Waarom moet JOU phone een speciaal kunstje hebben.
Is het nou echt zo belangrijk om het toestel met de meeste features te hebben, om op te kunnen scheppen tegenover vriendinnen, klasgenoten of collega's.

We gaan weer helemaal terug naar de discussie over scholen, waar je je een outcast voelt of bent, als je geen merkkleding draagt.

Had dan stoer gedaan, en een Note 3 gekocht.
Echt..............pffffffffffffffff :? :? :?
Dit gaat hem niet over stoer zijn ofzo hoor.
Ik heb gewoon een note gekocht en voel me daar niet zo goed bij. Ik had enerzijds liever een s4 gehad ja.
maar ik ken mijn note 2 nog niet door en door natuurlijk.

en ik ben ZEKER geen opschepper 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Grappig die functies die jij noemt heeft de Note 2 dus ook gewoon. Ze staan alleen lang niet altijd standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 14:15

Steve79

wie weet!?

Na de laatste update naar 4.3 op mijn Note 2, (standaard rom)
lijkt het erop dat het woordenboek met zelf toegevoegde woorden niet meer wordt gebruikt ism swype op het standaard toetsenbord.
Standaard afkortingen of namen kan ik niet meer swypen en worden niet herkend.

Meer mensen met dit probleem, of heeft iemand een oplossing?

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:27
sjaool schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:37:
[...]

Grappig die functies die jij noemt heeft de Note 2 dus ook gewoon. Ze staan alleen lang niet altijd standaard aan.
Ik dacht ook al... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Al paar x gebeurd als ik note wegleg en later weer oppakte om foto te maken of wat dan ook dat het geluid weg is?????? moet opnieuw aan/uit zetten om weer alle geluidjes te horen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 17:29
Ik heb een half jaar geleden een nieuwe Note 2 gekocht hier in een klein telefoonzaakje, deze krijgt bij het opstarten het T-Mobile logo dus zal deze ooit bij een abo gekregen zijn.
Voor als nog krijg ik nog steeds niet de 4.3 update , er staat steeds de laatste updates zijn al geïnstalleerd.
Weet iemand wanneer de update komt voor T-Mobile toestellen ? Ik draai nog 4.1.2 .
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Scharrelkip schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:34:
Ik heb een half jaar geleden een nieuwe Note 2 gekocht hier in een klein telefoonzaakje, deze krijgt bij het opstarten het T-Mobile logo dus zal deze ooit bij een abo gekregen zijn.
Voor als nog krijg ik nog steeds niet de 4.3 update , er staat steeds de laatste updates zijn al geïnstalleerd.
Weet iemand wanneer de update komt voor T-Mobile toestellen ? Ik draai nog 4.1.2 .
Alvast bedankt.
Ja, T-Mobile 8)7

Als het toestel simlockvrij is, zou je er eventueel een 4.3 Stock of Custom ROM op kunnen zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door TifKag op 14-02-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Steve79 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:42:
Na de laatste update naar 4.3 op mijn Note 2, (standaard rom)
lijkt het erop dat het woordenboek met zelf toegevoegde woorden niet meer wordt gebruikt ism swype op het standaard toetsenbord.
Standaard afkortingen of namen kan ik niet meer swypen en worden niet herkend.

Meer mensen met dit probleem, of heeft iemand een oplossing?
Dit probleem had ik juist vóórdat ik updatete naar 4.3. Bij mij begon het toen ik een keer het T9-toetsenbord uitprobeerde en toen weer terugging naar het qwerty-toetsenbord.

Ik weet niet precies hoe je het op moet lossen, maar ik zou in ieder geval even kijken bij de volgende instellingen:

Instellingen > (Mijn apparaat) > Taal en invoer > Samsung-toetsenbord (tik op het tandwieltje) > Voorspellende tekst (niet op het schuifje tikken maar op de tekst)

Even nakijken of voorspellende tekst überhaupt aan staat, en kijken of de opties "Live woorden bijwerken" en "Aangepaste gegevens" aangevinkt zijn. Zorg vervolgens even dat het toetsenbord toegang heeft tot de verschillende bronnen waarvan het kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
rooie60 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:16:
Al paar x gebeurd als ik note wegleg en later weer oppakte om foto te maken of wat dan ook dat het geluid weg is?????? moet opnieuw aan/uit zetten om weer alle geluidjes te horen??
Niemand die dit herkend??? zat n flip cover op,maar niet strak en zonder metaal,die heb ik er nu afgehaald om te kijken of het invloed had maar lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 22:53
@rooie60 nee dit heb ik nog niet gehad, maar ik heb dan ook nog de oude update, die werkt namelijk perfect en vind toch dat er teveel kleine klachten zijn van mensen. om de update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik heb hem pas 1 week en geen update gedaan,als het goed is staat er jelly bean op??

Ben erachter dat het aan de pc ligt,als ik die aandoe is soms het geluid van de note weg,als ik buiten ben of op werk heb ik áltijd geluid.

En als ik op de bank zit ook,wat ik ook zo raar vond is dat als ik op de note n filmpje kijk ik het geluid ervan hoor op de vaste pc 8)7 die paar meter verder op staat en niks op de note hoor? dus denk dat ik instellingen van de BT moet nalopen.

ik heb programmaatje geinstalleerd ik heb 4.3 maar had dat inmiddels ook al gevonden in het toestel zelf.
Alles werkt verder goed ,geen crash of iets,alles perfekt.

[ Voor 84% gewijzigd door rooie60 op 17-02-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
rooie60 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:20:
Ik heb hem pas 1 week en geen update gedaan,als het goed is staat er jelly bean op??
4.1.2 en 4.3 zijn allebei Jelly Bean, en het kan ook nog 4.0.4 zijn Ice Cream Sandwich
Je zult dus moeten weten welke versie er op staat, want je kunt er nooit vanuit gaan dat er de laatste versie op staat.

[ Voor 16% gewijzigd door TifKag op 17-02-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
TifKag schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:54:
[...]
4.1.2 en 4.3 zijn allebei Jelly Bean, en het kan ook nog 4.0.4 zijn Ice Cream Sandwich
Je zult dus moeten weten welke versie er op staat, want je kunt er nooit vanuit gaan dat er de laatste versie op staat.
4.3 staat erop en ben er achter dat als ik savonds thuiskom van werk en de vaste pc (laptop) aanzet het geluid van de note 2 ineens weg is,zet ik de laptop uit dan na n paar seconden komt het geluid weer terug....

Nu heb ik net BT uitgezet op note en pc aangezet en het geluid blijft,dus tóch iets met BT te maken wat ik al vermoedde,op mijn werk (13-22) blijft het geluid aan.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook in het bezit van de Note 2.
Wat is het een fijn toestel om mee te werken!

Ik ben zeer tevreden over het toestel zelf, maar wat is het een uitdaging om de juiste (flip) cover stand zonder magneet sluiting te vinden! In deze topic kom ik bijvoorbeeld de incipio lgnd tegen. Nu kwam ik de afgelopen dagen er achter dat deze cover nog vrij lastig te bestellen is. Ik ben dan ook al dagen op zoek naar de juiste (flip) cover stand. Uiteraard ook op Ebay gekeken, maar tot op heden nog zonder succes. Anders wordt het denk ik concessies maken, en de stand misschien achterwege te laten. Iemand nog tips?
Ik wil graag deze telefoon goed beschermen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
[...]

De S3/S4 zal idd meer features hebben dan een Note1.. daar is het verder wel een beetje mee gezegd. Mijn Note3 heeft echt wel meer features dan een S3/S4 -? S Pen anybody?
S view, sluimeren en al die andere features heeft de Note3 ook gewoon.

Vaak is het zo dat een functie die wordt bedacht, daarna in alle (top) toestellen komt. Mocht de S5 dus iets nieuws krijgen, dan zal dat ook wel weer terugkomen in de Note 4 en hebben ze daar weer nieuwe featurs voor die ook zonder S pen werken dan zie je die weer in de S6 en zo verder.

Sommige features zullen ook afhankelijk zijn van de gebruikte Android versie en je snapt dat de S4 een nieuwere versie draait dan een Note 1.

• TifKag
Mabili schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:08:

Ik ben zeer tevreden over het toestel zelf, maar wat is het een uitdaging om de juiste (flip) cover stand zonder magneet sluiting te vinden! In deze topic kom ik bijvoorbeeld de incipio lgnd tegen. Nu kwam ik de afgelopen dagen er achter dat deze cover nog vrij lastig te bestellen is. Ik ben dan ook al dagen op zoek naar de juiste (flip) cover stand. Uiteraard ook op Ebay gekeken, maar tot op heden nog zonder succes. Anders wordt het denk ik concessies maken, en de stand misschien achterwege te laten. Iemand nog tips?
En DEZE dan !!!! (Is met drukker, niet magnetisch)

• rooie60
Mabili schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:08:

vooruwvoordeel.nl en miniinthebox.com (niet duur)

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 16:17
TifKag schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:04:
[...]

Deze nu een jaar in gebruik, blijft stevig en beschermd goed. Erg tevreden.
Mooie review hier: YouTube: Samsung Galaxy Note II Belkin Snap Folio Support Transformobile Case

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Bedankt voor jullie tips daar kan ik verder mee.
Ik dacht even dat het nog een uitdaging zou gaan worden met de zoektocht.
TifKag schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:04:
[...]

Die had ik inderdaad ook gezien.
Hoesje ziet er naast zijn druk sluiting zoals ik het kan zien degelijk uit.
BazerK schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:49:
[...]

Deze nu een jaar in gebruik, blijft stevig en beschermd goed. Erg tevreden.
Mooie review hier: YouTube: Samsung Galaxy Note II Belkin Snap Folio Support Transformobile Case
Mooie review inderdaad!
Hoe is je ervaring bij het maken van foto's met dit hoesje?
Met mijn vorige Noreve hoesje wilde het wel eens gebeuren dat bij het gebruik van de flitser de foto's een stuk donkerder werden. Dat maakt het bij een flip cover met stand natuurlijk ook kwetsbaarder.
Daarom keek ik ook bewust naar de LGND Black Case Cover, omdat bij deze cover de achterkant vast zit.
rooie60 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:34:
[...]
vooruwvoordeel.nl en miniinthebox.com (niet duur)
Bedankt.
Wat een keus zeg!
Vooral bij miniinthebox.com is het assortiment nog behoorlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Bij miniinthebox.com duurt het wel 10-20 werkdagen geloof ik,maar dat is niet erg gezien de lage prijzen.....ik heb 1 flipcase en nog n soort flip case daar besteld,krijgt netjes mail,en je kan zien als het verzonden is maar dan duurt het nog ff voordat het op je mat valt,van mij is nu n week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb sinds kort deze, een "echte" BookBook voor de Note 2. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFgxMDAw/z/UxkAAOxyUrZSzSD-/$_12.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
...lijkt op n bijbel ....wel mooi beschermt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

Pierre

Van nature lui!

Het is erg persoonlijk maar ik moet er niet aandenken, ieder zijn smaak

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Chotto Toire
De vraag blijft me lastigvallen: waarom doet betreffende eBaymeneer nou drie afbeeldingen van een Note 3 in een Note 3-hoesje bij zijn Note 2-product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ugh,

Mijn telefoon heeft opeens last van vastlopers (screen freezes, touch knoppen reageren ook niet meer alsmede de home button) of random reboots. Ik kan enkel de telefoon rebooten door de powerknop ingedrukt te houden of een batterypull te doen.

Ik heb meteen eMMC gedraait en ja hoor; ik heb een 'insane chip' :(. Ik ben dus bang dat dit de voorbode is voor SDS; de symptonen zijn er iig na. Lekker ook nadat de telefoon net over een jaar is (09-01-2013) :X

Om zeker te zijn ga ik een complete wipe + reinstall van de ROM + Kernel doen om te kijken of dat het alsnog oplost (i.e dat het niet stiekem een fout is in de installatie) Maar ik vrees het ergste. Ook maar een offerte vragen voor het vervangen van het moederbord, misschien dat ik het nog via de verzekering (inboedel, Buiten de Deur) kan terug krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Zijn hier veel Note 2 gebruikers die al naar de Note 4 kijken? Weet nu dat dat mijn nieuwe telefoon gaat worden. Las net dat de release ergens in september 2014 is. Hopelijk eind van het jaar de Note 4. Merk de laatste week dat mijn Note 2 echt traag aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Versteegrob schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:07:
Zijn hier veel Note 2 gebruikers die al naar de Note 4 kijken? Weet nu dat dat mijn nieuwe telefoon gaat worden. Las net dat de release ergens in september 2014 is. Hopelijk eind van het jaar de Note 4. Merk de laatste week dat mijn Note 2 echt traag aan het worden is.
ff een keertje cache en dalvik cache wipen. Mocht dit niks opleveren dan ff een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Notna schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:11:
Ugh,

Mijn telefoon heeft opeens last van vastlopers (screen freezes, touch knoppen reageren ook niet meer alsmede de home button) of random reboots. Ik kan enkel de telefoon rebooten door de powerknop ingedrukt te houden of een batterypull te doen.

Ik heb meteen eMMC gedraait en ja hoor; ik heb een 'insane chip' :(. Ik ben dus bang dat dit de voorbode is voor SDS; de symptonen zijn er iig na. Lekker ook nadat de telefoon net over een jaar is (09-01-2013) :X

Om zeker te zijn ga ik een complete wipe + reinstall van de ROM + Kernel doen om te kijken of dat het alsnog oplost (i.e dat het niet stiekem een fout is in de installatie) Maar ik vrees het ergste. Ook maar een offerte vragen voor het vervangen van het moederbord, misschien dat ik het nog via de verzekering (inboedel, Buiten de Deur) kan terug krijgen
Je hebt toch gewoon 2 jaar garantie? Of woon je niet in NL?

Daarnaast zou je geen last van SDS etc hebben omdat je neem ik aan je telefoon wel naar de laatste versie hebt geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ja je hebt 2 jaar garantie als je niet root. Dan komt met de laatste firmware KNOX om de hoek kijken en gaat je garantie de deur uit (of het echt zo is laat ik even in het midden. Vaak je gelijk krijgen is al een strijd opzich)

Ik woon overigens gewoon in NL hoor, maar dit werd mij al verteld door Samsung zelf. En je zou geen last van SDS moeten hebben als je op 4.1.2 en hoger zit (ik draai met met CM en dus steeds de laatste versie (4.4.2 momenteel) maar het kan alsnog gebeuren om wat voor reden dan ook.

Feit blijft dat ik een 'insane chip' heb en hij alles doet wat bij SDS symptomen hoort. Vooralsnog heb ik nu een complete wipe gedaan met een CM 11 versie en een SDS proof Kernel en kijken wat dat doet. Ik heb die persistant Google Searchbar ook maar aangelaten. Waren voorheen problemen mee en het *lijkt* alsof het de telefoon stabieler maakt als het aanstaat....

To be continued. Als deze rom faalt ga ik de official van Sammy proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Ik zit hier al maanden over te piekeren. Ik heb mijn Note II vrij snel na de release gekocht, in combinatie met een tweejarig abonnement. Dat loopt dus vermoedelijk net voor of net na de release van de Note 4 af. Maar ik vind de Note II zo'n ontzettend fantastische telefoon. Ik denk dat-ie nog wel drie jaar mee kan. Hij heeft NFC, dus hij kan mee in alle moderne NFC-gerelateerde ontwikkelingen zoals het contactloos betalen en inchecken bij het OV (de RET lijkt daar plannen voor te hebben, zag ik vanochtend op... was het het NOS nieuws? Of misschien Vandaag de Dag). Verder heeft hij een uitbreidbare opslag en verwisselbare accu--dat komt de levensfuur ook ten goed. Alleen de processor mag van mij wel ietsje sneller, maar dat is een luxeprobleem. Bovendien zijn mijns inziens de ontwikkelingen in Android de laatste tijd niet zo vernieuwend, dus met Android 4.3 (en in de toekomst het beloofde Android 4.4) mis je denk ik niet veel ten opzichte van de nieuwste telefoons. Twee dingen zouden voor mij doorslaggevend kunnen zijn bij de keuze of ik de Note 4 pak of bij de Note II blijf. Die overwegingen zijn of die nieuwe Touchwiz interessant is en wat Samsung met de grootte van het scherm doet. Touchwiz omdat ik verliefd ben op de echte "Note"-functies, en het scherm omdat ik stiekem eigenlijk een nog net iets groter scherm zou willen hebben. Dat lijkt me nog fijner voor het maken van notities en het kijken van video's.

Daarbij een vraag aan de andere lezers van dit topic: heeft iemand hier weleens gebruikgemaakt van de Samsung Taxeert actie? www.samsungtaxeert.nl Volgens de website kun je wel €165 korting krijgen op je volgende Samsung toestel. Ik vraag me af hoe pietlutterig ze doen over die waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Notna schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:12:
Ja je hebt 2 jaar garantie als je niet root. Dan komt met de laatste firmware KNOX om de hoek kijken en gaat je garantie de deur uit (of het echt zo is laat ik even in het midden. Vaak je gelijk krijgen is al een strijd opzich)

Ik woon overigens gewoon in NL hoor, maar dit werd mij al verteld door Samsung zelf. En je zou geen last van SDS moeten hebben als je op 4.1.2 en hoger zit (ik draai met met CM en dus steeds de laatste versie (4.4.2 momenteel) maar het kan alsnog gebeuren om wat voor reden dan ook.

Feit blijft dat ik een 'insane chip' heb en hij alles doet wat bij SDS symptomen hoort. Vooralsnog heb ik nu een complete wipe gedaan met een CM 11 versie en een SDS proof Kernel en kijken wat dat doet. Ik heb die persistant Google Searchbar ook maar aangelaten. Waren voorheen problemen mee en het *lijkt* alsof het de telefoon stabieler maakt als het aanstaat....

To be continued. Als deze rom faalt ga ik de official van Sammy proberen
Je kunt het KNOX eruit slopen en een oudere firmware flashen. als je dat op de juiste manier doet, kan Sammie niet eens zien dat je hem geroot had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Een antwoord op mijn eigen piekeren:
Chotto Toire schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:55:
Twee dingen zouden voor mij doorslaggevend kunnen zijn bij de keuze of ik de Note 4 pak of bij de Note II blijf. Die overwegingen zijn of die nieuwe Touchwiz interessant is en wat Samsung met de grootte van het scherm doet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O4cqeLY.png

Ik zag zojuist deze afbeelding van de Gear Fit en de Galaxy S5 en als Samsungs e-mail app er in Android 4.4 zo uit gaat zien zou ik dat geweldig vinden. Wat een verbetering. De e-mail app in 4.3 was al een enorme verbetering ten opzichte van die in 4.1, maar dit is wel heel strak.

[ Voor 0% gewijzigd door Chotto Toire op 03-03-2014 22:37 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Thombias schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:16:
[...]

ff een keertje cache en dalvik cache wipen. Mocht dit niks opleveren dan ff een factory reset.
Hoe wis je de Dalvik cache als je de stock firmware draait?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
golfdiesel schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:54:
[...]

Hoe wis je de Dalvik cache als je de stock firmware draait?
Is je stockrom geroot? Dan gewoon via recovery.

Is die niet geroot dan via je pc:
sudo su
fastboot erase cache

Wat houdt je tegen je note niet te rooten.
Het geeft zoveel voordelen. o.a. voor je gps.

[ Voor 13% gewijzigd door Thombias op 06-03-2014 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42
Als hij ook als dual sim is koop ik hem direct (geld eigenliijk ook voor de note 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan van de note 2 ook een dual sim maken. Ga naar e-bay en tik in: galaxy note 2 dual sim. (wereldwijd). Mogelijkheden genoeg en dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:40
Even een vraag waar ik geen eenduidig antwoord op heb gekregen/gevonden. Ik draai sinds kort naar alle tevredenheid de custom rom van TheDude, oftewel de onofficiële CM11 Linaro rom (Android 4.4) (Zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2530116).

Hiervoor draaide ik de stable build van CM10 voor de Note 2. En die werkt met een fijne ingebouwde updatefunctie. Nu worden er regelmatig nieuwe builds klaargezet van CM11 Linaro op Goo.im. De telefoon meldt dat ook netjes, waarbij ik de nieuwe ZIP kan downloaden. Maar wat is de beste manier om deze update door te voeren? Ik wil niet elke keer alles in de back-up zetten en mijn data wipen. Is een dirty install (gewoon nieuwe ZIP flashen met CWM en rebooten) aan te raden? Of moet ik dan alsnog vooraf of achteraf de (Dalvik) cache wipen?

Of moet ik echt bij elke update een clean flash doen, dus alles wipen? Dat laatste vind ik nogal omslachtig voor een update van een custom rom.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

CasperGraaf schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:36:
Even een vraag waar ik geen eenduidig antwoord op heb gekregen/gevonden. Ik draai sinds kort naar alle tevredenheid de custom rom van TheDude, oftewel de onofficiële CM11 Linaro rom (Android 4.4) (Zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2530116).

Hiervoor draaide ik de stable build van CM10 voor de Note 2. En die werkt met een fijne ingebouwde updatefunctie. Nu worden er regelmatig nieuwe builds klaargezet van CM11 Linaro op Goo.im. De telefoon meldt dat ook netjes, waarbij ik de nieuwe ZIP kan downloaden. Maar wat is de beste manier om deze update door te voeren? Ik wil niet elke keer alles in de back-up zetten en mijn data wipen. Is een dirty install (gewoon nieuwe ZIP flashen met CWM en rebooten) aan te raden? Of moet ik dan alsnog vooraf of achteraf de (Dalvik) cache wipen?

Of moet ik echt bij elke update een clean flash doen, dus alles wipen? Dat laatste vind ik nogal omslachtig voor een update van een custom rom.

Hoor het graag!
Ik kwam/zit op hetzelfde als wat jij zit en wat ik doe is:

- Update downloaden en eventueel neerzetten op een locatie die makkelijk te vinden is (root van Sdcard0 bijv.)
- Reboot naar Recovery
- Wipe Cache partition
- Advanced --> Wipe Dalvik cache
- Install zip from /sdcard --> cm1x.hopseflops.flops.datum)
- OPTIONEEL: Agni Kernel flashen (zie vorige stap)
- Reboot

Dat werkt _altijd_. Enige keer dat ik problemen heb is als ik een nieuwe versie van de Kernel moet downloaden omdat er iets drastisch veranderd is in de laatste release van de ROM.

Een complete wipe en factory reset doe ik alleen als er een nieuwe android versie uit is (van cm 10 naar cm 11 bijv.)

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste