Een hele rij microsoft certificeringen.
De eerste ervaringen zijn positief. Het enige probleempje dat ik tegenkwam was dat bij het verbinden met mijn PC KIES crashte. Geen idee of dat echt door de firmware komt.
Anoniem: 179986
Edit:
Krijg net een melding op de telefoon dat ie het gewoon OTA heeft binnengehaald zonder mijn weten

Edit:
Het is de DLJ4 versie.
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 179986 op 02-11-2012 09:24 ]
CSC: I9300OXFDLJ2.
De S3 van mijn vriendin heeft hier ook last van...StraightOn.NL schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:02:
Sinds de update heb ik wat problemen met het connecten en connected blijven naar bekende Wifi netwerken...
Als ik bijvoorbeeld thuis kom, connect hij fijn naar het Wifi dat ik thuis heb, echter ik krijg dan geen verbinding...pas als ik Wifi uitschakel en daarna weer in werkt het. Dacht eerst dat het aan mijn thuisnetwerk lag, maar ik heb hetzelfde op mijn werk, bij vrienden en klanten...
Zijn er nog meer mensen die dit ervaren of nog beter die de oplossing hebben
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Althans, mijn KIES zegt dat ik niets kan updaten...
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Op mijn eigen S3 stond deze voor de update ingesteld om automatisch iedere 15min mn mail op te halen.
Op die van mijn vriendin stond deze op handmatig.
Na de update worden mijn email niet meer om de 15min opgehaald terwijl dat wel ingesteld staat (account al een keer opnieuw aangemaakt, heeft niets geholpen).
Na de update worden de email automatisch opgehaald op de S3 van mn vriendin terwijl ze dat niet heeft ingesteld.
Meer mensen last van?|
Vind het heel erg irritant
Iemand misschien nog een briljante suggestie zonder dat ik mn telefoon moet resetten?
Anoniem: 316042
Voorzover ik weet klopt het inderdaad dat de Vodafone versie(VDF/VFG) nog niet is vrijgegeven. Het is dus nog even geduld of via Odin de PHN versie flashen.Snuffel schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:53:
Vodafone heeft nog geen updates vrijgegeven, klopt dat?
Althans, mijn KIES zegt dat ik niets kan updaten...
Hier hetzelfde 'probleem'. Ik hoop dat het weer wordt aangepast naar de oude situatie. Vond het ook altijd makkelijk om via de Home toets het scherm weer aan te zetten.Anoniem: 72938 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 02:01:
Eén heel irritant nieuwtje waarvan ik me afvraag of meer daarvan last hebben: ik had de S3 zo ingesteld dat hij wel na 30 seconden het scherm uit deed, maar blokering pas na 30 minuten. Dan kon ik op de menu / hardware button/knop het scherm weer aanzetten en was ik weer in de app, nog een keer drukken was home screen. Nu gaat hij gelijk naar home screen. Als je de app actief wil laten dan moetje aanzetten via de aan/uit knop (die dus aan de zijkant zit). Klein ding lijkt het, maar vind het zelf wel irritant.
Niet, want flash wordt officieel niet meer ondersteund nu..Aloysxda schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:42:
Sinds 2 dagen heb ik Jelly bean op mijn S3. In opera kon je altijd instellen hoe flash player moest werken. Sinds jelly bean staat deze instelling er niet meer tussen bij de instellingen van Opera mobile browser en filmpjes doen het niet. Opera heb ik al geupdate. Hoe doen jullie dit ?
Via de website kun je e.e.a. nog wel downloaden, ook een oude versie voor android schijnbaar...
Mijn eigen vriendin trouwens ook...gaat beide om LH1 (PHN) versieswiljums schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:58:
[...]
De S3 van mijn vriendin heeft hier ook last van...
Bedankt voor je reactie. Hoe kun je filmpjes die bijvoorbeeld op telegraaf staan, afspelen ?vaagisdenaam schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:44:
[...]
Niet, want flash wordt officieel niet meer ondersteund nu..
Via de website kun je e.e.a. nog wel downloaden, ook een oude versie voor android schijnbaar...
Ik ken de telegraaf app niet (telegraaf =Aloysxda schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:35:
[...]
Bedankt voor je reactie. Hoe kun je filmpjes die bijvoorbeeld op telegraaf staan, afspelen ?

[ Voor 6% gewijzigd door vaagisdenaam op 02-11-2012 14:50 ]
terwijl ik 3 weken geleden ook al factory reset had gedaan zodat ik schoon de jb update kon doen.
alles crashte, gelukkig is het na de reset nu wel goed, maarja dat kan ik op de lange termijn niet bevestigen.
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Dat is exact wat ik ook heb. Mijn browser zeilt onderuit op forums met 30 posts per pagina, en hier met 40 per pagina. Zijn wel allebei (van origine) React forums.@r!k schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:04:
Na 2 dagen Jb valt me op dat browsen door GoT (en dan specifiek de topics met veel plaatjes zoals het grappige plaatjes topic) mijn browser laten crashen.
[ Voor 18% gewijzigd door sphere op 02-11-2012 16:55 ]
Gedaan, proberen te synchroniseren. Bleef hetzelfde. Daarna Kies uitgeschakeld maar nog steeds niks ):maffe schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 07:42:
[...]Als KIES je toestel niet meer ziet dan werkt bij mij meestal dit, ga naar menu optie:
Hulpmiddelen - Verbindingsfout oplossen.
Dan is kies even bezig, en dan is het weer klaar
Toch bedankt.
[ Voor 51% gewijzigd door TuffScout op 02-11-2012 17:42 ]
Klopt, heb hetzelfde probleem. Ben er nog helemaal niet uitgekomen. Iemand die al wat onderzoek gedaan heeft?Muijs schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:19:
[...]
Hier hetzelfde 'probleem'. Ik hoop dat het weer wordt aangepast naar de oude situatie. Vond het ook altijd makkelijk om via de Home toets het scherm weer aan te zetten.
EDIT: hebbes! JK Framework heeft hier een mod voor.
[ Voor 13% gewijzigd door BvDorp op 02-11-2012 17:43 ]
Kies geeft aan dat er een update beschikbaar is voor mijn S3 dus ik ga door de stappen om met een update te beginnen. Alles gaat lekker totdat Kies de update moet downloaden. Dan blijft hij op 99% haken. Eerst wist ik niet waardoor dat kwam maar na een minuut of 2 krijg ik opeens een melding van mn Eset Smart Security dat de update die Kies probeert te downloaden een "possible unwanted application" is.
Aangezien dit natuurlijk niet het geval is denk ik dit snel op te lossen door Eset tijdelijk uit te zetten maar dit mag niet baten. Ik zet zo'n beetje elke .exe uit de Kies map in de exclusions lijst, ook geef effect. Op een gegeven moment zit ik echt het hele Real Time Protection uit elkaar te slopen en alles en nog wat uit te vinken om het voor elkaar te krijgen. Resultaat? de .zip wordt verdomme nog steeds geblockt.
Er is letterlijk niks dat ik kan doen behalve Eset uninstallen. Hoe bijdehand is het als een programma het gewoon beter denkt te weten dan de user en dus gewoon dikke lak heeft aan alle commando's die het krijgt?
Misschien dat dit niet helemaal in dit topic hoort maar ik dacht misschien kan ik anderen hiermee helpen. Voor degene die ook Eset gebruiken en telkens blijven haken tijdens de update: ziehier de reden.
Prima.
Telegraaf is geen app. Ik bedoel als je met de opera browser naar telegraaf.nl gaat.vaagisdenaam schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:50:
[...]
Ik ken de telegraaf app niet (telegraaf =) maar hier een artikel over het tóch hebben van flash op je SIII, misschien dat hij het dan wel weer doet..
Welk artikel bedoel je ?
Hier ook hoor. Volgens mij kan ik mijn toestel wel updaten via KIES maar ik wil het liever via mijn toestel updaten (ik heb KIES ook niet geinstalleerd op mijn PC). Tot nu toe krijg ik steeds dat ik het later nogmaals moet proberen..TuffScout schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:27:
Waarom krijg ik geen update of zijn er meerdere die nog geen update hebben?
Dan maar wachten

Filmpjes doen het wel in Opera. Open de Flash player maar in Opera. Daarna doen ze het.Aloysxda schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:16:
[...]
Telegraaf is geen app. Ik bedoel als je met de opera browser naar telegraaf.nl gaat.
Welk artikel bedoel je ?
hoi
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Geen idee wat er bij mij niet in de haak is. Ondertussen flash player opnieuw geinstalleerd en geopend in opera. Als ik een filmpje wil afspelen krijg ik de melding dat ik flash player moet downloaden.jerry_a schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:12:
[...]
Filmpjes doen het wel in Opera. Open de Flash player maar in Opera. Daarna doen ze het.
Vreemd. Iemand een idee ?
DapperKonijntje schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:05:
Leuke update hoor, maar mijn batterijduur is gehalveerd, ik heb google now al uitgezet en verder geen andere apps toegevoegd.
Iemand misschien nog een briljante suggestie zonder dat ik mn telefoon moet resetten?
Geen schokkende veranderingen vind ik. Paar kleine veranderingen in pull-down etc. Het zal misschien iets soepeler lopen, maar ik vond 'm hiervoor ook al snel. Batterij blijft netjes overeind voor zover ik kan zien. Startscherm gaat ook instant aan.
Die blokkerservice is wel leuk, maar aangezien ik internet altijd even uittik als ik ga slapen en soms gebeld kan/moet worden 's nachts door diverse nummers kan ik er niet veel mee.
Google now heeft voor mij weinig nut, dus die staat niet aan.
S-voice, Samsung apps en nog wat dingetjes staan uit.
Google Chrome gebruiken, dan doen die filmpjes het gewoon zonder flashAloysxda schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:35:
[...]
Bedankt voor je reactie. Hoe kun je filmpjes die bijvoorbeeld op telegraaf staan, afspelen ?
bedankt voor je tip. chrome heb ik geïnstalleerd en films doen het prima. jammer dat chrome zo laggy is. kun je dit verbeteren door een bepaalde instelling ?hans180 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:09:
[...]
Google Chrome gebruiken, dan doen die filmpjes het gewoon zonder flash
Ik denk niet dat die error 500 in youtube aan JellyBean ligt. Ik heb deze fout ook in ICS (Wanam 2.3).Technoturk schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:21:
Ik kreeg eindeljk mijn update op me sgs3 naar jelly bean 4.1.1 maar ik vind hem wel erg traagaf en toe loopt instelling menu vast en nu krijg ik telkens network error 500 bij youtube via wifi en 3g ... het overtuigt mij niet zo dat jelly bean me accu was ook op 50% na 4 uur. Wat kan ik doen ? Heb geen zin in hardreset
Als het toestel traag is na de update, kun je eens beginnen met het wissen van de Dalvik Cache en als dat niet helpt, een harde reset (factory reset), ook al heb je daar geen zin in.....
Ik heb ook even de offiele update gedraaid, maar ik heb het gevoel dat de bijgeslotem "modem" voor minder bereik zorgt. Is er al iemand die gestoeid heeft met verschillende modem's??
[EDIT] ik heb eigelijk nog een probleem dat had ik ook al bij adnroid 4.0.1 dat het beweeg functie "tweemaal tikken op top" niet meer werkt bij mij .. hij heeft het ooit wel gedaan .. waar kan dat aan ligge
[ Voor 40% gewijzigd door Technoturk op 03-11-2012 22:27 ]
iemand een idee wat ik kan doen?
Ik heb zelf SwiftKey gedownload. Naar mijn mening is dat een veel fijner toetsenbord en hiermee kun je ook woordenboeken downloaden geloof ik.Omnia love schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:09:
sinds ik geflash hebt naar 4.1 werkt mijn woorspelling niet, het lijkt dat mijn woordenboek leeg is.
iemand een idee wat ik kan doen?
danielkraak schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:29:
[...]
Ik heb zelf SwiftKey gedownload. Naar mijn mening is dat een veel fijner toetsenbord en hiermee kun je ook woordenboeken downloaden geloof ik.
Anoniem: 72938
Daar heb je volgens mij Root acess voor nodig, niet? Of een custom rom. Ik wil hem graag origineel houden en op mijn home button kunnen drukkenBvDorp schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:32:
[...]
Klopt, heb hetzelfde probleem. Ben er nog helemaal niet uitgekomen. Iemand die al wat onderzoek gedaan heeft?
EDIT: hebbes! JK Framework heeft hier een mod voor.

Ja dit krijg ik ook nadat ik gevraagd wordt om Kies te updaten.. Vervolgens gebeurt er helemaal niets en blijft dit vakje eeuwig openstaan.TuffScout schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:44:
Ik krijg een klein wit vakje waarin staat: update bestand downloaden -214748 (ik denk bytes)?
Dan maar wachten
Helemaal voor niets speciaal Kies geïnstalleerd, zo jammer dat dit programma niet gewoon altijd goed kan werken!
OTA is ook nog steeds geen optie.. Blijf in de wachtrij staan..
1 probleem: Ik krijg What`s app niet geïnstalleerd, hij blijft initialiseren....Iemand ervaring hiermee?
Contagio schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:56:
[...]
Ja dit krijg ik ook nadat ik gevraagd wordt om Kies te updaten.. Vervolgens gebeurt er helemaal niets en blijft dit vakje eeuwig openstaan.
Helemaal voor niets speciaal Kies geïnstalleerd, zo jammer dat dit programma niet gewoon altijd goed kan werken!
OTA is ook nog steeds geen optie.. Blijf in de wachtrij staan..
Je vraag hoort niet in dit topic thuis, maar om je op weg te helpen. Leeg je data/cache bestanden van de Play app en eventueel Whatsapp. Vervolgens opnieuw proberen.peedee schreef op maandag 05 november 2012 @ 06:39:
Hallo, ik heb sinds een paar dagen een witte verkocht en heb nu de Pebble blauwe. Prachtige verandering. S'avonds en s'morgens is ie zwart/grijs en overdag donkerblauw.
1 probleem: Ik krijg What`s app niet geïnstalleerd, hij blijft initialiseren....Iemand ervaring hiermee?
Ik ben benieuwd of Vodafone NL nog gaat opschieten met het updaten. Toch best belachelijk dat er zoveel tijd tussen moet zitten, zelfs T-Mobile is hun al voorbijgestreefd als het om updates gaat

Opgelost, via Samsung apps bijgewerkt en werkt weer.dnhelle schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:29:
Niet dat ik Polaris nu zoveel gebruik, maar de Polaris office app geeft een 'installed incorrectly' aan. Versie: 4.0. Opvallend is wel het feit dat Polaris viewer vrolijk is geupgrade naar 4.1 en wel functioneert?
Maf ook dat het niet in de Play-store is geintegreerd...
Dan zit je niet alleen 'aan android vast', maar specifiek aan Samsung.
Miki schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:07:
[...]
Je vraag hoort niet in dit topic thuis, maar om je op weg te helpen. Leeg je data/cache bestanden van de Play app en eventueel Whatsapp. Vervolgens opnieuw proberen.
Ik ben benieuwd of Vodafone NL nog gaat opschieten met het updaten. Toch best belachelijk dat er zoveel tijd tussen moet zitten, zelfs T-Mobile is hun al voorbijgestreefd als het om updates gaat
Dank je! Treurig dat dit programma geen melding geeft van beschikbare updates?dnhelle schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:58:
[...]
Opgelost, via Samsung apps bijgewerkt en werkt weer.
Maf ook dat het niet in de Play-store is geintegreerd...
Wat moet ik hier nou weer van denken....De HtC One X wordt sneller dan S3, over 2 weken na upgrade Jellybean? Graag jullie reactie.
[ Voor 7% gewijzigd door peedee op 06-11-2012 07:50 ]
Jouw vraag hoort hier eigenlijk niet, maar ik zal je toch proberen te helpen. Ik heb dit ook gehad wanneer ik gebruik maakte van Multicon, die app werkt niet goed met versie 4.0 en hoger. Het kan dus zijn dat een app waarvan je een widget heb staan niet goed werkt in combinatie met TouchWiz en Android 4.0+.peedee schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:21:
Bij dit toestel(mijn 2de S3) krijg ik regelmatig de melding: Touchwiz gestopt! Heeft iemand hier ook last van?
Ik heb btw wel mijn e-mail probleem opgelost. Ik zag dat in de balk met switches (Wifi, GPS, Bluetooth e.d.) ook een switch staat met Synchroniseren. Deze stond bij mij uit. Nu net aangezet en mijn mail wordt weer prima gesynchroniseerd.
[ Voor 18% gewijzigd door Extigo op 06-11-2012 08:55 . Reden: Oplossing tot eerder genoemd probleem + typo ]
Het enige wat mij wel erg gestoord heeft is de Kies software. Ik heb alvorens het updaten een volledige back-up gemaakt en deze na het flashen terug gezet maar toen begon de ellende. Een deel van de instellingen en Google account werden maar terug gezet, apps helemaal niet. Het enige wat goed ging was het terug zetten van mijn fotos. Apple doet dit toch echt veel beter met iTunes, met mijn iPhone heb ik nooit dit soort problemen gehad. Mijn advies: vertrouw niet teveel op Kies en zoek andere back-up mogelijkheden
Jammer dat je met de volumetoetsen het toestel niet helemaal op stil kan zetten, maar alleen op hoger volume of trillen. Overigens heb ik gisteren gemerkt dat het veranderen van volume met volumetoetsen niet vlekkeloos werkt.... ik hoor namelijk geen melding bij nieuwe berichten als ik het signaal activeer via de volumetoetsen, via de notificatiebalk wel...
De schaduwrand achter de apps op de homescreens is niet zo mooi in mijn ogen. Wanneer je vanuit een app weer op het homescreen komt, zie je de schaduwrand paar tellen later nog verschijnen. Kan dat niet uit?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
demo31051987 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:18:
[...]
Jouw vraag hoort hier eigenlijk niet, maar ik zal je toch proberen te helpen. Ik heb dit ook gehad wanneer ik gebruik maakte van Multicon, die app werkt niet goed met versie 4.0 en hoger. Het kan dus zijn dat een app waarvan je een widget heb staan niet goed werkt in combinatie met TouchWiz en Android 4.0+.
Ik heb btw wel mijn e-mail probleem opgelost. Ik zag dat in de balk met switches (Wifi, GPS, Bluetooth e.d.) ook een switch staat met Synchroniseren. Deze stond bij mij uit. Nu net aangezet en mijn mail wordt weer prima gesynchroniseerd.
Ik heb hetzelfde probleem met de Google agenda. Deze wil bij mij niet synchroniseren na de update naar JB. Is het na een reset naar fabrieksinstellingen weer gefixt?
[ Voor 2% gewijzigd door Wurtul op 07-11-2012 11:17 . Reden: typo ]
Sinds de update naar jelly bean heb ik zelf ook verschillende problemen die ik bij mijn moeder en bij een vriend van mij niet ben tegen gekomen (ook allebij een s3 met de update naar jelly bean).
Ten eerste is mijn s3 gewoon weg sloom geworden, en dan heb ik het over zelfs haperen van de muziek bij songpop of het elle langen laden van facebook berichten.
Dan heb ik dat als ik de telefoon ontgrendel er regelmatig automatisch "kies via wifi" gestart wordt.
Apps die nog nooit zijn gecrasht crashen nu op eens (zo ook de tweakers app).
Ik ben er waarschijnlijk nog wat vergeten maar daar kom ik zo niet op.
Nou was mijn idee om de rom er opnieuw optezetten maar dit gaat zover ik weet niet 1 2 3 via kies.
Heeft 1 van jullie misschien een ander idee?
Anoniem: 357522
Ja,rooten en Omega JB erop,geen problemencj- schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:29:
Ik zie dat meerdere mensen allemaal rare problemen hebben na het updaten.
Sinds de update naar jelly bean heb ik zelf ook verschillende problemen die ik bij mijn moeder en bij een vriend van mij niet ben tegen gekomen (ook allebij een s3 met de update naar jelly bean).
Ten eerste is mijn s3 gewoon weg sloom geworden, en dan heb ik het over zelfs haperen van de muziek bij songpop of het elle langen laden van facebook berichten.
Dan heb ik dat als ik de telefoon ontgrendel er regelmatig automatisch "kies via wifi" gestart wordt.
Apps die nog nooit zijn gecrasht crashen nu op eens (zo ook de tweakers app).
Ik ben er waarschijnlijk nog wat vergeten maar daar kom ik zo niet op.
Nou was mijn idee om de rom er opnieuw optezetten maar dit gaat zover ik weet niet 1 2 3 via kies.
Heeft 1 van jullie misschien een ander idee?

Ik had juist bij deze telefoon geen zin om er een custom rom op te gaan zetten eigenlijk en aangezien het bij andere wel gewoon werkt met de fabrieks rom wou ik dat eigenlijk ook voor elkaar krijgen.Anoniem: 357522 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:32:
[...]
Ja,rooten en Omega JB erop,geen problemen
Heeft iemand nog andere ideeën?
Na een hard reset/fabrieks reset gedaan te hebben werkt mijn phone weer super.
Is snel, geen zwarte schermen meer als ik in apps zit en dat de app gesloten wordt.
En mijn batterij verbruik is nu zeer aardig te noemen
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
stel ik doe een hard reset/fabrieks reset, neem aan dat je daarna weer je backup er op geknald hebt?
Dus eerst backup maken, fabriek/hard reset, backup er weer op via Kies?
Steeffoon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:51:
Batterij gaat aanzienlijk korter mee.
Jammer dat je met de volumetoetsen het toestel niet helemaal op stil kan zetten, maar alleen op hoger volume of trillen. Overigens heb ik gisteren gemerkt dat het veranderen van volume met volumetoetsen niet vlekkeloos werkt.... ik hoor namelijk geen melding bij nieuwe berichten als ik het signaal activeer via de volumetoetsen, via de notificatiebalk wel...
De schaduwrand achter de apps op de homescreens is niet zo mooi in mijn ogen. Wanneer je vanuit een app weer op het homescreen komt, zie je de schaduwrand paar tellen later nog verschijnen. Kan dat niet uit?
Geen idee, maar wel het zelfde probleemzunrob schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:19:
Sinds de update loopt mijn batterij leeg als WiFi verbonden is. Ik verlies 's nachts zo'n 30 procent! Voorheen niet meer dan 5 a 6 procent wanneer WiFi verbonden was. Als ik WiFi nu uitzet doet ie het wel gewoon normaal... Iemand een idee?
Ben nu maar weer aan het kloten met de Green Power app. Kijken of dat werkt.
Nadeel is dat je niet snel op de hoogte bent van push berichten
Klopt. Dit scheelt een hoop inderdaad. Ik heb zelf de back-up teruggezet en merk verbetering.v8power67 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:41:
Ik had ook problemen met mn phone op jelly bean, ervoor eigenlijk ook al.
Na een hard reset/fabrieks reset gedaan te hebben werkt mijn phone weer super.
Is snel, geen zwarte schermen meer als ik in apps zit en dat de app gesloten wordt.
En mijn batterij verbruik is nu zeer aardig te noemen
Anoniem: 453736
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
1. Open de stock camera app
2. Zet je resolutie op 6mp (in plaats van de standaard 8mp)
3. Neem een foto
4. Open de foto
Het probleem bij mij nu is dat de foto NIET full screen wordt weergegeven, waar het vóór de update wel zo was. Er verschijnen irritante balken aan de boven en zijkant van de foto. Als ik een andere foto app gebruik zoals QuickPic heb ik dit probleem niet.
Alvast bedankt voor het testen en héééél erg bedankt voor een mogelijke oplossing.
Hier ook, maar ook op 8mp, het lijkt alsof hij de ruimte van de notificatiebalk niet wil gebruiken. Ik heb geen oplossing helaas.Despen schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:36:
Zou iemand dit kunnen testen a.u.b.:
1. Open de stock camera app
2. Zet je resolutie op 6mp (in plaats van de standaard 8mp)
3. Neem een foto
4. Open de foto
Het probleem bij mij nu is dat de foto NIET full screen wordt weergegeven, waar het vóór de update wel zo was. Er verschijnen irritante balken aan de boven en zijkant van de foto. Als ik een andere foto app gebruik zoals QuickPic heb ik dit probleem niet.
Alvast bedankt voor het testen en héééél erg bedankt voor een mogelijke oplossing.
heb me rotgezocht maar kan het niet vinden...
Anoniem: 336391
kan alleen via andere app..(camera pro-capure)frank.. schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:02:
heeft iemand enig idee hoe je het geluid van de fotocamera uit kan zetten?
heb me rotgezocht maar kan het niet vinden...
Ja ik had een backup gemaakt idd via kies, en daarna weer terug gezet idd. Alleen ik had alleen contacten gedaan, rest boeide me niet zoveel.BigF25 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:25:
@ v8power67
stel ik doe een hard reset/fabrieks reset, neem aan dat je daarna weer je backup er op geknald hebt?
Dus eerst backup maken, fabriek/hard reset, backup er weer op via Kies?
Stond niets echt belangrijks op.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Been there, done that, doesn't work.Steeffoon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:05:
Als je wilt dat je batterij langer meegaat, is het verstandig om een backup te maken via KIES en dan het toestel terugzetten op fabrieksinstellingen.
Dat is inclusief 2 mails op push, 2 weerswidgets om de 4 uur sync. Wat mailgebruik, uurtje Youtube/Flipboard etc. Nog wat browsen erbij. Soms de MP3 speler nog twee uur aan.
Ik ben dik tevreden over de accuduur dus. Wel een hoop Samsungapps/Yahoo etc. op uit gezet.
Toen ik Google Now heb uitgezet was ik weer terug op het oude niveau.
Ook heb ik sinds kort onderaan bij ontwikkelaars opties het maximale aantal android processen op 4 gezet.
Dit helpt ook.
De accu lijkt inderdaad wat korter mee te gaan wanneer ik internetverbinding heb (wifi of 3G maakt niet uit) maar red het over het algemeen nog steeds wel een dag. Google Now is grappig maar geeft om een of andere constant aan hoe lang het duurt om van mijn huidige positie naar de Burger King op Utrecht CS te komen, terwijl ik daar al weken niet geweest ben.
Meer mensen last van? een simpelweg appie doorsturen kan al niet meer?
Is tie dan niet veel trager?Frisian_Heretic schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:40:
Na de update ging mijn batterij ook een stuk minder lang mee.
Toen ik Google Now heb uitgezet was ik weer terug op het oude niveau.
Ook heb ik sinds kort onderaan bij ontwikkelaars opties het maximale aantal android processen op 4 gezet.
Dit helpt ook.
Wat uiteindelijk wel hielp:
1. Batterij helemaal leeg laten lopen.
2. Batterij kwartier lang uit de telefoon gehaald.
3. Batterij weer 100% opgeladen (met telefoon uit).
S3 aangezet, en de accu gedraagt zich weer zoals vanouds.
Nu weet ik niet of deze simpele handeling alleen voldoende is om het probleem op te lossen, of dat het is opgelost door de eerdere tweaks + het leeglopen van de batterij uit te voeren. Maar het is wellicht het proberen waard als je iets merkt van een verslechterde accu duur.
Kan iemand uitleggen waarom dit zou helpen? Ik snap namelijk niet hoe dit proces zou kunnen zorgen dat je batterij minder snel leeg loopt...guillaumemay schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:57:
Ik had, na de update naar JB, ook last ervan dat m'n accu sneller leeg ging. Vooral met Wifi aan. Hier een aantal tips gelezen en die ook uitgevoerd (dingen met Google Now, Locatieservices, enz), maar dat hielp niet.
Wat uiteindelijk wel hielp:
1. Batterij helemaal leeg laten lopen.
2. Batterij kwartier lang uit de telefoon gehaald.
3. Batterij weer 100% opgeladen (met telefoon uit).
S3 aangezet, en de accu gedraagt zich weer zoals vanouds.
Nu weet ik niet of deze simpele handeling alleen voldoende is om het probleem op te lossen, of dat het is opgelost door de eerdere tweaks + het leeglopen van de batterij uit te voeren. Maar het is wellicht het proberen waard als je iets merkt van een verslechterde accu duur.
Sterker nog, het is het domste wat je kunt doen. De huidige Li-on batterijen gaan juist stuk door het volledig ontladen. Zie ook: Wikipedia: Lithium-ion-accuzunrob schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:49:
[...]
Kan iemand uitleggen waarom dit zou helpen? Ik snap namelijk niet hoe dit proces zou kunnen zorgen dat je batterij minder snel leeg loopt...
Het beste wat je kan doen nadat je batterij problemen ondervind is het volgende:
- Back-up maken van het toestel (Kies, Google of Samsung account)
- Toestel volledig terugzetten naar fabrieksinstellingen(ook wel "wipe" genoemd)
- Toestel opstarten, nodige gegevens invullen en laten uitrazen(neem er even kwartiertje de tijd voor)
- Gegevens weer terugzetten vanaf je back-up
- Aankijken of er nog een batterij-lek aanwezig is
- Zo ja, batterij monitor tooltje downloaden van XDA en bron opsporen en naar handelen
[ Voor 1% gewijzigd door Miki op 16-11-2012 14:00 . Reden: Diverse typo's ]
Ok. Dan nu de vraag: hoe kan het dat er mensen zijn die rapporteren dat dit wel werkt?Miki schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:24:
[...]
Sterker nog, het is het domste wat je kunt doen. De huidige Li-on batterijen gaan juist stuk doordat het volledig ontladen. Zie ook: Wikipedia: Lithium-ion-accu
Het beste wat je kan doen nadat je batterij problemen ondervind is het volgende:
- Back-up maken van het toestel (Kies, Google of Samsung account)
- Toestel volledig terugzetten naar fabrieksinstellingen(ook wel "wipe" genoemd)
- Toestel opstarten, nodige gegevens invullen en laten uitrasen(neem er even kwartiertje de tijd voor)
- Gegevens weer terugzetten vanaf je back-up
- Aankijken of er nog een batterij-lek aanwezig is
- Zo ja, batterij monitor tooltje downloaden van XDA en bron opsporen en naar handelen
Hoe / waarom het werkt weet ik niet. Misschien was het een combo van alle voorgaande stappen, misschien heeft m'n S3 zich opnieuw gecalibreerd, misschien was de hardware na de update gewoon een paar dagen van streek en moest het even wennen? In het laatste geval lost alles zich vanzelf op, dat zou mooi zijn.
Anoniem: 361074
Ik lees dat ik niet de enige ben en dat het kan helpen als je de foon volledig reset en met een backup je gegevens weer terug haalt. Nu is mijn vraag:
- bij instellingen staat dat er automatisch een backup wordt gemaakt via je gmail adres, hoe volledig is zo'n backup? Worden apps ook geback-upped? En de instellingen van de apps?
- Als dit niet volledig is (of nog vollediger mogelijk is) wat zijn dan nog andere opties? Op de een of andere manier werkt KIES niet bij mij. Hij vindt mijn laptop niet als ik hem laat zoeken (ook al heeft die wel gewoon wifi contact..)
Veel dank alvast!
Dit durf ik niet te zeggen, ik heb voor alle zekerheid gewoon via Samsung Kies de back-up gemaakt. Dan weet je zeker dat je bepaalde dingen meeneemt in een back-up. De instellingen van de apps worden niet meegenomen zover ik weet. De apps kan je wel terugzien in de Play Store, zodat je ze daaruit kan downloaden. Probeer Samsung Kies even opnieuw te installeren, of misschien even op een andere computer.Anoniem: 361074 schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:52:
Sinds ik mijn SIII heb geupdate naar Jelly Bean is mn foon een stuk trager geworden. Vooral irritant bij een race spelletje want door de vertraging knal iedere keer tegen de muurMooie balen dus, want dat is nou niet wat ik van een update verwacht.
Ik lees dat ik niet de enige ben en dat het kan helpen als je de foon volledig reset en met een backup je gegevens weer terug haalt. Nu is mijn vraag:
- bij instellingen staat dat er automatisch een backup wordt gemaakt via je gmail adres, hoe volledig is zo'n backup? Worden apps ook geback-upped? En de instellingen van de apps?
- Als dit niet volledig is (of nog vollediger mogelijk is) wat zijn dan nog andere opties? Op de een of andere manier werkt KIES niet bij mij. Hij vindt mijn laptop niet als ik hem laat zoeken (ook al heeft die wel gewoon wifi contact..)
Veel dank alvast!
De galerij deed het wel weer maar die heeft het inmiddels weer begeven! zodra ik hem aandruk krijg ik alleen een zwart scherm.. Iemand tips?!
Hoe zet ik dat verrekte deuntje uit? Op de algemene trilstand/geluid-uit zetten is een leuke oplossing, maar ik wil nog wel gewekt worden in de ochtend.
De blokkade stand (ook in gesteld) lijkt dit deuntje in ieder geval niets van aan te trekken.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Echter gaat het bij de installatie fout. Ik krijg het android poppetje te zien met daarin een draaiende bol en daarna een op zijn rug liggende.
zoals hier http://2.bp.blogspot.com/.../s1600/Android411Fail.JPG
Hoe kan ik het toch voor elkaar krijgen? Of niet vind ik ook prima maar dan wil ik niet de hele tijd die melding dat er een update is..
Be fast .... Be furious....