Die optie is er wel. Kijk eens opnieuw?floriz87 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:28:
[...]
Hmm, in de gewone stock ROM (beta 0531) heb je deze optie niet. Zijn er apps die dit kunnen?
Dit staat er bij mij. Welke moet ik hebben?
Onder Settings -> Personal -> Security settings:
# Set screen lock
# Owner info
# Set up SIM/RUIM card lock
# Make passwords visible
# Device administrators
# Unknown sources
# Install from phone storage
Verwijderd
Mooi zo! In de komende weken zullen er meer bugfixes uitkomen voor Firefly. Mocht je bugs tegenkomen kun je helaas niets doen, als non Beta Tester, de feedback functie is namelijk alleen op de Chineese variant gericht; weet niet of die functie er nog in zit.
Verwijderd
Je moet naar personal>data savingfloriz87 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:26:
[...]
Dit staat er bij mij. Welke moet ik hebben?
Onder Settings -> Personal -> Security settings:
# Set screen lock
# Owner info
# Set up SIM/RUIM card lock
# Make passwords visible
# Device administrators
# Unknown sources
# Install from phone storage
Als het daar op werkt, werkt het ook op CM10.1, wat dus ook zo is.ArcticWolf schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:13:
deze custom ROM is echt goed:
http://www.oppoforums.com...fast-buttery-smooth.3279/
Zelfs Asphalt 7, Real racing etc werken gewoon goed en (nog) geen last gehad van de radio crash bug.
Ik wacht nog even op de nightly van Carbon ROM, die sinds gisteren ook officieel ondersteund wordt voor de Find 5.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Yeah... nja ik heb erg bezwaar tegen die radio bug, dat ik een spelletje niet kan spelen ok.. maar niet gebeld kan worden omdat random m'n radio wegvalt
no thanks

Radio bug? Dat is toch alleen bij het opstarten dat hij het soms niet doet? Herstart helpt dan. Heb er in ieder geval nog geen last van iets anders gehad.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Is ook wat, krijg ik mijn Find 5 binnen vandaag (midnight black, 32gb), trek ik het laatje open met dat moddervette tooltje, blijkt dat er een microsim in moet. Laat ik die nog niet hebben...
Nou ja dan morgen ochtend eerst maar eens naar KPN.
microsim kan je makkelijk zelf maken van een gewone sim kaart kijk maar op youtube.
gewoon knip knipybastiaans schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:30:
Is ook wat, krijg ik mijn Find 5 binnen vandaag (midnight black, 32gb), trek ik het laatje open met dat moddervette tooltje, blijkt dat er een microsim in moet. Laat ik die nog niet hebben...
edit:
Asphalt 7 werkt niet op CM

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 21-06-2013 20:48 ]
Net de Oppo find 5 32gb midnight edition besteld via europe.oppostyle.com!:D Ben echt enorm benieuwd! Was eerst aan het kijken naar de Jiayu G4 en de Iocean X7 maar was gewoon niet overtuigd. Totdat ik deze phone vond en jullie reacties hier las... Nu met smart wachten op mn phone

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Pff wordt en beetje gek van die stock rom, mijn auto-rotate is echt om van te huilen. Eerst werkt het een paar minuten en bam daarna blijft hij gewoon geblockeert in 1 van de 2 modes. Dingen zoals compas,real racing 3, temple run werken dan niet meer.. Enkel na en reboot werkt het terug efjes en stopt dan weer na en x aantal minuten. Heb nu de X909_en_13_130514 er op staan. Iemand hier nog last van gehad ??
[ Voor 11% gewijzigd door 555Henny555 op 22-06-2013 10:39 ]
beta 0613 is een stuk beter, maar je moet wel alles backuppen als je naar een beta wilt.555Henny555 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:37:
Pff wordt en beetje gek van die stock rom, mijn auto-rotate is echt om van te huilen. Eerst werkt het een paar minuten en bam daarna blijft hij gewoon geblockeert in 1 van de 2 modes. Dingen zoals compas,real racing 3, temple run werken dan niet meer.. Enkel na en reboot werkt het terug efjes en stopt dan weer na en x aantal minuten. Heb nu de X909_en_13_130514 er op staan. Iemand hier nog last van gehad ??
http://www.oppoforums.com...a.3101/page-13#post-50577
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 22-06-2013 11:32 ]
Ok bedant, ik zal het eens proberen. Hopen dat het dan opgelost is, en is die faux123 kernel slim om te doen want daar twijfel ik nog aan?
ik heb het geprobeerd, maar persoonlijk vind ik het niet nodig. Je kan het altijd proberen als je de stock kernel niks vindt. Maar je kan niet 123 terug van faux naar stock....555Henny555 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:51:
Ok bedant, ik zal het eens proberen. Hopen dat het dan opgelost is, en is die faux123 kernel slim om te doen want daar twijfel ik nog aan?

Wow zalig! Tot nu toe werkt het op die beta thx ArticWolf 
Update: werkt weer niet meer...
[ Voor 32% gewijzigd door 555Henny555 op 22-06-2013 15:44 ]
555Henny555 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:33:
Wow zalig! Tot nu toe werkt het op die beta thx ArticWolf

ik snap echt niet dat ze het toestel zo hebben verkloot met hun eigen FW
Ja i echt bagger de aosp en cm10.1 werken goed maar missen dingen die de oppo best uniek maakt zoals highspeed camera en Dirac sound.
Dus beetje bale, maar goed als echte tweaker vind ik het ook wel leuk om iets te hebben wat je nog kan tweaken
Dus beetje bale, maar goed als echte tweaker vind ik het ook wel leuk om iets te hebben wat je nog kan tweaken
Is er ook eigenlijk ook maar een manier om van faux kernel naar stock kernel te gaan? Las zojuist hierboven al ergens (en ook op oppoforums) dat het niet mogelijk is (direct), maar wellicht is er een workaround?
Je kan de kernel (boot.img dacht ik) uit de standaard firmware zip halen en dan flashen met fastboot.
Ik heb het even voor je gedaan, dit is de kernel van 14-5-2013: https://dl.dropboxusercon...%20kernel%2014-5-2013.zip
Ik heb het even voor je gedaan, dit is de kernel van 14-5-2013: https://dl.dropboxusercon...%20kernel%2014-5-2013.zip
[ Voor 43% gewijzigd door HaTe op 22-06-2013 21:27 ]
kan niet...
je bent dan je wifi kwijt. De Faux kernel package veranderd ook wat /sys/ files... helaas
je bent dan je wifi kwijt. De Faux kernel package veranderd ook wat /sys/ files... helaas
In dat geval moet je even in de zip van faux kijken welke bestanden hij overschrijft en dan die weer uit de firmware zip van Oppo halen om de faux bestanden te overschrijven.
Draait iemand hier ook PAC Rom? zitten daar veel bugs in of valt het eigenlijk wel mee?
Ik kijk erg uit naar MIUI, mooie Rom met hoop functionaliteiten.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Ik zit in de beta van de MIUI rom. Werkt al erg goed maar zitten nog wel wat vervelende bugs / lags in.
Goed om te horen, wil je ons op de hoogte houden?
Ok ik ga nu mijn toestel nu terug sturen naar Oppo, volgens mij is de g-sensor gewoon slecht/kapot.
Hopen dat ik en nieuw toestel krijg!
Zat er trouwens bij jullie en factuur bij jullie levering? ik heb alleen en delivery note gekregen.
Heb ook nog en topic waarin ik het beschrijf: http://www.oppoforums.com...em-with-oppo-find-5.3398/
Is er misschien en manier om je gyroscoop perfect te calibireren? want het zou hier misschien wel eens aan kunnen liggen? dan bedoel ik eig om die setting file te vervangen met en juiste correcte. Kan zoiets? Of met Hard reset lost dit het misschien op en hoe doe je dit?
Zat er trouwens bij jullie en factuur bij jullie levering? ik heb alleen en delivery note gekregen.
Heb ook nog en topic waarin ik het beschrijf: http://www.oppoforums.com...em-with-oppo-find-5.3398/
Is er misschien en manier om je gyroscoop perfect te calibireren? want het zou hier misschien wel eens aan kunnen liggen? dan bedoel ik eig om die setting file te vervangen met en juiste correcte. Kan zoiets? Of met Hard reset lost dit het misschien op en hoe doe je dit?
Je kan de FW opnieuw flashen toch?555Henny555 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:46:
Ok ik ga nu mijn toestel nu terug sturen naar Oppo, volgens mij is de g-sensor gewoon slecht/kapot.
Ja maar wordt hierdoor de calibiratie gereset? dus die tilt/g-sensor ?
had naar beta geflasht maar dat hielp niks
Heb het een paar dagen geleden gevraagd. Heb zelf de ROM niet, maar was benieuwdmelantrix schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:56:
Draait iemand hier ook PAC Rom? zitten daar veel bugs in of valt het eigenlijk wel mee?
De enige Bugs zijn:
-Signaal verlies, maar dit kan ook alleen de visuele presentatie zijn (Geeft aan geen signaal, maar kan wel bellen enzo.)
-Camera/geluid is iets minder dan stockFW.
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2268850&page=18
Top dankjewel voor je reactie! Wanneer ik hem binnen heb ga ik er eens naar kijken. Had hem besteld via Europ.Oppostyle maar ik kreeg net bericht dat hij om 00:50 op 24 juni de status: "preperation in progress" heeft gekregen.Tom-Los schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:37:
[...]
Heb het een paar dagen geleden gevraagd. Heb zelf de ROM niet, maar was benieuwd
De enige Bugs zijn:
-Signaal verlies, maar dit kan ook alleen de visuele presentatie zijn (Geeft aan geen signaal, maar kan wel bellen enzo.)
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2268850&page=18

Heb nu een dag MIUI Beta gebruikt maar ben weer terug bij CM10.1. Notifications werken allemaal niet behalve van de built in apps. Nogal irritant aangezien mijn telefoongebruik voornamelijk bestaat uit die notifications (Whatsapp, Facebook etc)
. Hoop dat ze dat kunnen fixen.
Hoe kan je nu eig de gyroscoop/tilt sensor calibratie resetten zodat alle waardes terug op standaard staan?
volgens mij niet...? De chip bevat volgens mij gewoon zelf software die android weer uitleest en gebruikt. Als die kapot is werkt het idd niet.555Henny555 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:51:
Hoe kan je nu eig de gyroscoop/tilt sensor calibratie resetten zodat alle waardes terug op standaard staan?
Met GPS Status kan je wel het kompas en de giroscoop calibreren. Ik weet niet of de knop alleen voor de beschrijving is, of dat hij echt wat doet, maar het werkt wel als je de handeling uitvoert. Dat is de telefoon om elke as 2 rondjes draaien.
[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 24-06-2013 20:45 ]
heb het geprobeerd maar help niks
, heb trouwens nog steeds geen antwoord van Oppo support gekregen.. Hoop echt dat ik mijn toestel mag inruilen voor en nieuw. (heb het nog maar vanaf woensdag)
Geen goed nieuws en geen slecht nieuws, het is geen nieuws voor onze find 5,want die valt buiten die release. Er zijn nog niet eens release candidates geweest.
Wel leuk dat die privacy guard er morgen in zit, ik ben benieuwd.
Wel leuk dat die privacy guard er morgen in zit, ik ben benieuwd.
Je kan beter dit http://changelog.bbqdroid.org/#/find5/next in de gaten houden :-)melantrix schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:16:
http://www.cyanogenmod.org/blog/cyanogenmod-10-1-0-release
Is dit goed nieuw voor de Find 5?
Misschien een vraag die al vaker gesteld is, maar ik kan er niets over terug vinden:
Met welke custom ROMs werkt faux123 kernel? Want ik zit met faux123's kernel, maar die is gemaakt voor stockROM. (of kan je terug naar stock kernel door die te flashen icm stock ROM opnieuw flashen?)
Met welke custom ROMs werkt faux123 kernel? Want ik zit met faux123's kernel, maar die is gemaakt voor stockROM. (of kan je terug naar stock kernel door die te flashen icm stock ROM opnieuw flashen?)
De kernel werkt alleen met "custom" roms gebaseerd op de stock rom. Dus geen CM, PAC, AOKP, AOSP roms.floriz87 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:39:
Misschien een vraag die al vaker gesteld is, maar ik kan er niets over terug vinden:
VerrekArcticWolf schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:56:
[...]
De kernel werkt alleen met "custom" roms gebaseerd op de stock rom. Dus geen CM, PAC, AOKP, AOSP roms.
Jawel, maar dan krijg je een andere kernel als je die ROMs flashed
MIUI update:
Gisteren is er een nieuwe OTA update geweest welke de notification problemen heeft opgelost. Er zijn nu nog wat problemen met FCs van bijvoorbeeld de browser maar ik denk dat dit snel een release zal gaan worden.
Faux kernel werkt prima op deze MIUI versie btw.
Gisteren is er een nieuwe OTA update geweest welke de notification problemen heeft opgelost. Er zijn nu nog wat problemen met FCs van bijvoorbeeld de browser maar ik denk dat dit snel een release zal gaan worden.
Faux kernel werkt prima op deze MIUI versie btw.
Dag mensen
Ik zit er aan te denken om de oppo find 5 te bestellen via de Europese site, maar ik neem aan dat ze vanuit de EU verzenden? want ik heb geen zin in die enorme import tax en btw...
en zijn er mensen die paranoid android draaien als rom? ik gebruik deze nu op mijn galaxy nexus en vindt dat wel een hele fijne rom, dus zou daar graag bij willen blijven..
hoe draait die rom?
**over het verzenden heb ik al gevonden, ze verzenden vanuit de UK!! dus geen import en belasting tax.. scheelt een hoop knaken!**
Ik zit er aan te denken om de oppo find 5 te bestellen via de Europese site, maar ik neem aan dat ze vanuit de EU verzenden? want ik heb geen zin in die enorme import tax en btw...
en zijn er mensen die paranoid android draaien als rom? ik gebruik deze nu op mijn galaxy nexus en vindt dat wel een hele fijne rom, dus zou daar graag bij willen blijven..
hoe draait die rom?
**over het verzenden heb ik al gevonden, ze verzenden vanuit de UK!! dus geen import en belasting tax.. scheelt een hoop knaken!**
[ Voor 15% gewijzigd door Jip99 op 26-06-2013 11:13 ]
Ik denk dat er weinig mensen zijn die de paranoid android Rom draaien aangezien de camera daar in niet werkt. Excuus, camera werkt, maar de zaklampfunctie niet voor zover ik gelezen heb.Jip99 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:31:
hoe draait die rom?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2266182
Anders kan je nog kijken naar de PAC rom, heeft dezelfde functies + nog 17236487 andere van CM en AOKP.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2268850
Tom-Los schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:37:
[...]
De enige Bugs daar in zijn:
[ Voor 4% gewijzigd door Grelis op 26-06-2013 20:12 ]
De camera is al een tijdje geleden gefixed hoorTom-Los schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:49:
[...]
Ik denk dat er weinig mensen zijn die de paranoid android Rom draaien aangezien de camera daar in niet werkt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2266182
Klein vraagje om mij te helpen bij het aankoop proces. Zoals ik begrepen heb ondersteund Oppo de community met het ontwikkelen van custom roms. Betekent dit dan ook dat een rom met Android 4.3 een reële mogelijkheid is doordat de juiste drivers beschikbaar zijn? Ik wil nu namelijk een andere telefoon aanschaffen en zou graag in de toekomst de nieuwste versie van Android draaien.
Ik ben beperkt tot 1 telefoon per jaar aan te schaffen dus wil wel de juiste aanschaffen
Ik ben beperkt tot 1 telefoon per jaar aan te schaffen dus wil wel de juiste aanschaffen
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hardware is nagenoeg hetzelfde als een nexus 4 op het scherm na, waar oppo gewoon de drivers voor levert. Zodra 4.3/5.0 in AOSP is toegevoegd zullen de roms zeer snel binnen komen vloeien.Tsurany schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:57:
Klein vraagje om mij te helpen bij het aankoop proces. Zoals ik begrepen heb ondersteund Oppo de community met het ontwikkelen van custom roms. Betekent dit dan ook dat een rom met Android 4.3 een reële mogelijkheid is doordat de juiste drivers beschikbaar zijn? Ik wil nu namelijk een andere telefoon aanschaffen en zou graag in de toekomst de nieuwste versie van Android draaien.
Dat klinkt goed, dan ga ik maar eens over het bestellen nadenken
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
en dan bedoel je de 3.6 versie? ik draai PA op de gnex wel redelijk soepel..HaTe schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:56:
[...]
De camera is al een tijdje geleden gefixed hoorIk vond hem alleen niet zo snel, af en toe had ik best veel lag.
want als ik deze telefoon ga aanschaffen zal ik er wel meteen een custom rom op zetten want die standaard rom vindt ik maar niks..
Als in, de kernel verandert mee wanneer je de custom ROM flashed? Waarom gebeurt dat niet wanneer je stock ROM flasht?ArcticWolf schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:06:
Jawel, maar dan krijg je een andere kernel als je die ROMs flashed
mm? hij flashed toch gewoon een nieuwe kernel?floriz87 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:39:
[...]
Als in, de kernel verandert mee wanneer je de custom ROM flashed? Waarom gebeurt dat niet wanneer je stock ROM flasht?
Als dat zo zou zijn, waarom kan je dan niet van faux kernel naar stock kernel door gewoon de stock ROM te flashen? Volgens mij begrijp ik iets nietArcticWolf schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:41:
[...]
mm? hij flashed toch gewoon een nieuwe kernel?
Edit: Van wat ik lees op andere fora wordt normaal een nieuwe kernel geflasht, als deze bij de ROM zit (wat normaliter dus het geval is). Bij de stock ROM zit dus geen ingebouwde stock kernel?
[ Voor 23% gewijzigd door floriz87 op 26-06-2013 13:53 ]
O.o
volgens mij praten we langs elkaar heen
Ik bedoelde dat als je de faux kernel hebt geflashed niet terug kan naar de stock kernel zonder de rom opnieuw te flashen. Normaal gesproken kun je gewoon de kernel terug flashen zonder dat je de rom opnieuw hoeft te flashen...
Ik bedoelde dat als je de faux kernel hebt geflashed niet terug kan naar de stock kernel zonder de rom opnieuw te flashen. Normaal gesproken kun je gewoon de kernel terug flashen zonder dat je de rom opnieuw hoeft te flashen...
is er uberhaupt een ROM die op dit moment goed werkt?.. dus zonder bugs en smooth?..
Nu begrijpen we elkaarArcticWolf schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:09:
O.o
Verwijderd
Is het mogelijk deze OTA naar mij door te sturen? Aangezien ik geen enkele OTA ontvangen van Firefly (ben daar weer op overgestapt).SkyThes schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:21:
[...]
Zojuist geprobeerd en deze versie ontvangt OTA's. Helaas zit de notification bug er nog steeds in. Wanneer je telefoon in sleep gaat ontvang je dus totaal geen notificaties van Whatsapp totdat je de app weer opent. Zeer irritant
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 16:08 ]
WOW wat een telefoon!:O ik heb verschillende reacties gelezen hier en op andere fora. Maar om hem dan in je eigen handen te houden en te kunnen gebruiken.. MAN wat een phone!:O Heerlijk!:D gelijk ff alles uitproberen!
Even ongegeneerd reclame maken voor mijn foto's bij de foto contest:
Willen jullie op mij voten? Toch maar even gebruik maken van de Nederlandse Oppo-community hier
username: kowning
[VOTE HERE] Find 5 Around the World Photo Contest
OT: wat vinden jullie van Oppo als bedrijf tot dusver? Zijn ze inderdaad sterk op de community gericht, zoals ze beloofden, of vinden jullie dat tegenvallen?
Willen jullie op mij voten? Toch maar even gebruik maken van de Nederlandse Oppo-community hier
username: kowning
[VOTE HERE] Find 5 Around the World Photo Contest
OT: wat vinden jullie van Oppo als bedrijf tot dusver? Zijn ze inderdaad sterk op de community gericht, zoals ze beloofden, of vinden jullie dat tegenvallen?
prima toestel nu met de 0613 beta. Batterij gaat lang genoeg mee voor mij en scherm is gewoon /kwijl/
nieuwe beta trouwens:
http://www.oppoforums.com...09en_11_130627_beta.3575/
nieuwe beta trouwens:
http://www.oppoforums.com...09en_11_130627_beta.3575/
Ze hebben hem stopgezet, zaten fouten in. Even opletten!
Verwijderd
Er zijn mensen die het over signaalverlies hebben ja. Ik heb er geen enkel probleem mee.iNickx schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:52:
Ze hebben hem stopgezet, zaten fouten in. Even opletten!
Verwijderd
Als ik mijn toestel via usb als storage device aansluit op mijn pc ben ik daarna een aantal widgets (HD Widgets en Seriesguide) kwijt. Ik moet ze dan opnieuw toevoegen. Meer mensen die hier last van hebben?
0627 is wel wat trager dan 0613 heb ik het idee 
maar heb ook geen last van die signal loss

maar heb ook geen last van die signal loss
[ Voor 30% gewijzigd door ArcticWolf op 30-06-2013 04:39 ]
Ook een telefoon besteld, betaling is verwerkt dus hij zal maandag wel verstuurd worden. Gekozen voor DHL, kost iets meer, maar dan weet je wel dat je hem binnen afzienbare tijd hebt. Ben benieuwd.
had hem zonder DHL besteld, 2 dagen shipped 
btw heb mijn defect toestel terug verzonden naar Oppo en krijg en nieuw ter vervanging
btw heb mijn defect toestel terug verzonden naar Oppo en krijg en nieuw ter vervanging
Verwijderd
All In One Pack aan het downloaden en installeren, hoop dat het goed werkt
.
Edit: toch maar weer terug naar Oppo rom. Heeft iemand een download link voor de Chinese Firefly, laatste versie? Of eventueel een link naar de Internationale Firefly, ook de laatste versie.
Edit: toch maar weer terug naar Oppo rom. Heeft iemand een download link voor de Chinese Firefly, laatste versie? Of eventueel een link naar de Internationale Firefly, ook de laatste versie.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 19:42 ]
Wat was er mis met PAC?Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:00:
Edit: toch maar weer terug naar Oppo rom.
Verwijderd
Het gaf een paar keer crashes; weet niet meer precies waarvoor. En vind Firefly toch lekkerder werken.
FireFly: http://75.98.168.105/~opp..._12_OTA_002_all_R1307.zip
is van eind mei, gewoon OTA update en je hebt de laatste
Verwijderd
Thanks, hoop dat het werktArcticWolf schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:33:
FireFly: http://75.98.168.105/~opp..._12_OTA_002_all_R1307.zip
edit: Werkt niet: 'Your version is the latest.'
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 23:48 ]
Vreemd... misschien dat ze OTA eraf hebben gehaald omdat het te lastig werd om vanaf die versie up te datenVerwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:08:
[...]
Thanks, hoop dat het werkt. De download is niet erg snel
Is gewoon de Oppo server, alle bestanden internationaal, chinees, public/private beta staan op dezelfde server

edit
hierbij de laatste versie:
http://75.98.168.105/~opp...TA_001_all_R1525_wipe.zip
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 01-07-2013 09:10 ]
Heb een paar dagen geleden een Ollie (zo'n plastic poppetje ontvangen). Gewoon in een pakketje, geen idee waarom. Geen begeleidend schrijven oid
.
En nu met de photo contest een easy cover gewonnen, zie alleen nergens de uitslag. Uberhaupt een grote flop die contest, verliep totaal niet eerlijk.
Hi kowning,
I'd like to congratulate you for winning one of the Easy Covers from our Find 5 Around the World Photo Contest!
Please send me your address, name and phone number so we can arrange the shipping of your device as soon as possible.
Have a great day now!
Even voor mensen die willen weten hoe de Oppo community is, naast de firmware ondersteuning
.
En nu met de photo contest een easy cover gewonnen, zie alleen nergens de uitslag. Uberhaupt een grote flop die contest, verliep totaal niet eerlijk.
Hi kowning,
I'd like to congratulate you for winning one of the Easy Covers from our Find 5 Around the World Photo Contest!
Please send me your address, name and phone number so we can arrange the shipping of your device as soon as possible.
Have a great day now!
Even voor mensen die willen weten hoe de Oppo community is, naast de firmware ondersteuning
/zuchtVerwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:08:
[...]
Thanks, hoop dat het werkt. De download is niet erg snel
er is net weer een nieuwe versie uitgekomen van FireFly... dus die van vanmorgen mag je vergeten
http://75.98.168.105/~opp...ROM_V1.0.0_3266C_Full.zip
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 01-07-2013 13:37 ]
Ik ben straks ook een Oppo Find 5'er, telefoon is besteld en komt deze week met DHL naar mij toe.
Volgens mij heb ik nog nooit een telefoon gehad welke ik in de 1 maand al zo vaak opnieuw geflashed heb. Hoop dat er snel een goede ROM komt waar ik een tijdje op kan blijven zitten. 
Edit:
Die laatste firefly rom werkt trouwens aardig snel! Zit zelfs al gedeeltelijke NLse vertaling in.
Edit:
Die laatste firefly rom werkt trouwens aardig snel! Zit zelfs al gedeeltelijke NLse vertaling in.
[ Voor 23% gewijzigd door SkyThes op 01-07-2013 14:42 ]
Op dit moment draai ik de stock firmware van Oppo.
Nu, ik zou graag de Oppo met FireFly willen upgraden maar kan ik mijn SMS'en behouden? Is wel een voorwaarden voor mij.
Iemand?
Nu, ik zou graag de Oppo met FireFly willen upgraden maar kan ik mijn SMS'en behouden? Is wel een voorwaarden voor mij.
Iemand?
Zijn zat apps om die te backuppen.Stancke schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:24:
Op dit moment draai ik de stock firmware van Oppo.
Iemand?
Inderdaad zoek ff in de Appstore naar sms backup.
[ Voor 3% gewijzigd door SkyThes op 01-07-2013 16:38 ]
En waar dien ik de bestanden van Project Firefly in te droppen?
Geraak er maar niet aan uit... bijna het volledige topic hier al doorspit
gewoon op de sdcard, dus dat bestandje uit m'n post hierboven downloaden gewoon in de root zetten van je sdcard/usb storage.Stancke schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:03:
En waar dien ik de bestanden van Project Firefly in te droppen?
en dan naar de recovery gaan (telefoon uitzetten, volume down indrukken en dan power, dan beide ongeveer 10 seconden vasthouden (iig tot hij in de recovery komt) en dan met de volume toetsen browsen, bestandje opzoeken en installeren
(je krijgt na het flashen en als je reboot wat Chinese tekens met 1分 erin.. dat betekent: +-1 minuut wachten aub)
Het lukt mij niet om zo FireFly te installeren. Hij zegt wat over onbekende commando's in het zip bestand. Ik zit nu op CM10.1 met TWRP recovery (CWM ook geprobeerd)
Ik zie zojuist dat je de Find 5 kan kopen bij 4Launch! https://www.4launch.nl/sh...ind-5-16gb--wit-/tweakers
Niet dat dat zin heeft, want bij Oppostyle is goedkoper
Niet dat dat zin heeft, want bij Oppostyle is goedkoper
[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 01-07-2013 17:46 ]
Hmmm, ik zit in recovery system. Ik heb een map "FireFly" aangemaakt en op de sdcard/usb storage gezet.ArcticWolf schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:13:
[...]
gewoon op de sdcard, dus dat bestandje uit m'n post hierboven downloaden gewoon in de root zetten van je sdcard/usb storage.
en dan naar de recovery gaan (telefoon uitzetten, volume down indrukken en dan power, dan beide ongeveer 10 seconden vasthouden (iig tot hij in de recovery komt) en dan met de volume toetsen browsen, bestandje opzoeken en installerenklaar
(je krijgt na het flashen en als je reboot wat Chinese tekens met 1分 erin.. dat betekent: +-1 minuut wachten aub)
Wanneer ik in die map ga, zie ik geen file om te selecteren, gewoon de 3 submappen (META-INF, recovery en system) maar kan ik geen files selecteren?
Je had de zip niet uit moeten pakken! Wie heeft je dat gezegd? haha
Hier is het trouwens gelukt om een oudere OPPO firmware te flashen, nu eens Firefly proberen.
Hier is het trouwens gelukt om een oudere OPPO firmware te flashen, nu eens Firefly proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 01-07-2013 17:42 ]
Verwijderd
De zip mag gewoon in elkaar blijven, je flasht de zip als geheelStancke schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:28:
[...]
Hmmm, ik zit in recovery system. Ik heb een map "FireFly" aangemaakt en op de sdcard/usb storage gezet.
Wanneer ik in die map ga, zie ik geen file om te selecteren, gewoon de 3 submappen (META-INF, recovery en system) maar kan ik geen files selecteren?
Firefly is wel leuk, maar zet hem wel op Engels, anders heb je een mengsel van engels/nederlands/chinees.
Voelt erg snel aan allemaal, maar toch niet wat voor mij denk ik. Ik kan trouwens die speciale achtergronden helemaal niet vinden, met sneeuw dat op de icoontjes blijft zitten enzo
Ik blijf het bij custom ROM's houden, ik houd niet zo van die varianten van de standaard Android apps.
Voelt erg snel aan allemaal, maar toch niet wat voor mij denk ik. Ik kan trouwens die speciale achtergronden helemaal niet vinden, met sneeuw dat op de icoontjes blijft zitten enzo
Ik blijf het bij custom ROM's houden, ik houd niet zo van die varianten van de standaard Android apps.
Die staan ook onder een rare locatie, als je naar "widgets" gaat, is het de middelste knop (ik heb FF niet geinstalleerd nu dus weet het niet precies). Je moet iig 2x door drukken ergensHaTe schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:19:
Firefly is wel leuk, maar zet hem wel op Engels, anders heb je een mengsel van engels/nederlands/chinees.
Verwijderd
Thanks! Hoe kom jij aan die links?ArcticWolf schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:37:
[...]
/zucht
er is net weer een nieuwe versie uitgekomen van FireFly... dus die van vanmorgen mag je vergeten
http://75.98.168.105/~opp...ROM_V1.0.0_3266C_Full.zip
Hmmm....
Dus de laatste FireFly versie geïnstalleerd maar wanneer ik widgets wil toevoegen, lijken deze niet te willen laden... Wanneer ik op de widgets klik, doen deze ook niets. Heb de apps toegevoegd aan de trusted apps, data staat aan etc.

Iemand?
Dus de laatste FireFly versie geïnstalleerd maar wanneer ik widgets wil toevoegen, lijken deze niet te willen laden... Wanneer ik op de widgets klik, doen deze ook niets. Heb de apps toegevoegd aan de trusted apps, data staat aan etc.

Iemand?
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.