Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07
Je hebt zowiezo 2 partities nodig om via OTA een volledig verse install erop te zetten en toch ergens data te kunnen bewaren (install files, contacts etc). Je wil deze mogelijkheid altijd ophouden en daardoor maken ze voor de zekerheid 2 partities aan. Heb je thuis op je computer als het goed is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coldasice schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:16:
Je hebt zowiezo 2 partities nodig om via OTA een volledig verse install erop te zetten en toch ergens data te kunnen bewaren (install files, contacts etc). Je wil deze mogelijkheid altijd ophouden en daardoor maken ze voor de zekerheid 2 partities aan. Heb je thuis op je computer als het goed is ook.
Dat wel, maar die hoeven niet groot te zijn. Wat ik bedoel is of het mogelijk is om een grote partitie te houden waar zowel je apps als je muziek ed. op kunnen. Dan zou je namelijk vrijwel zoveel apps als je wil kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:42:
[...]

Ik heb er tot nu toe geen enkele gevonden in de stock software, maar waar je wel op moet letten is dat hij met LBE Guard gelijk reboot, dus installeer dat maar niet. ( Ik had de service op start at boot staan dus hij herstartte zodra Android geladen was... }:O )
Bedankt voor je snelle reactie. Van LBE ben ik op de hoogte dat gebeurt zo ver bij mij bekend bij alle Android telefoons die op 4.1 of hoger draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:43:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie. Van LBE ben ik op de hoogte dat gebeurt zo ver bij mij bekend bij alle Android telefoons die op 4.1 of hoger draaien.
Ja, zo te zien aan de reacties op de app is dit wel het geval. Ik heb aan hen doorgegeven blij te zijn met een snelle 'restart' app. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:43:
[...]
Ik las het nu dus ook, maar ik kwam van MIUI af waar ze LBE Guard ingebouwd hebben en ook nog eens aardig verbeterd hebben naar mijn mening. Dat was Android 4.1.2 dus het leek me geen kwaad kunnen op 4.1.1. Achja, weten we dat ook weer. Maar nu nog een vervangende app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Iemand hier nog problemen dat ze No Service hebben? Gisteren heb ik mijn Oppo Find ontvangen. Werkte toen zonder probleem. Deze morgen heb ik ineens No Service. Heb wel volle ontvangst en ik kan sms'n versturen en ontvangen. Bellen lukt mij ook. Internet helaas niet...

Operator is Proximus. Is mijn eerste Android phone na jaren iPhone. Afgelopen half jaar had ik een Windows 8 phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:57

HaTe

haat niet

APN gegevens correct ingevuld?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Dat was een snelle fix... Internet werkt nu. Bedankt! Dacht dat dit er automatisch in kwam...

Ik blijf wel No Service hebben als operator ipv Proximus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 23:23
SIMkaartje eens laten swappen, kost je niets bij Proxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 10:56
coldasice schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:32:
Ik heb mijn Oppo nu een dikke week en nog geen enkele bug tegen gekomen of een reboot of iets anders, dus dat die standaar firmware slecht is kan ik echt niet beamen.

Zit nog wel te klooien met NFC, het werkt namelijk niet als die in lock staat. Mogelijk te maken met Mobile IRON. Ik heb op het werk een NFC sticker geplakt die de telefoon meteen op trillen zet en de helderheid lager. Maar helaas werkt dit niet als hij in lock staat. Erg jammer, want NFC werkt wel mooi om op die plek je telefoon automatisch op trillen te hebben staan....
Klopt dat NFC niet werkt als de telefoon in lock staat. Dit is een beveiliging vanuit nfc. Anders kan er eenvoudig misbruik worden gemaakt van nfc ondanks je telefoon gelockt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:16
Ik ben toch maar aan de CM10.1 ROM gegaan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2307183

Ik begin me toch wat te irriteren aan de hoge DPI van de standaard ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
SkyThes schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:56:
Ik ben toch maar aan de CM10.1 ROM gegaan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2307183

Ik begin me toch wat te irriteren aan de hoge DPI van de standaard ROM.
Waar irriteer je je dan precies aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
floriz87 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:21:
[...]

Waar irriteer je je dan precies aan?
De icoontjes en tekst (in instellingen enzo) in de standaard rom van de Oppo zijn nogal groot en je hebt tenslotte een 5 Inch 1080p scherm tot je beschikking. Het is dus prettiger als dit allemaal wat kleiner is. Je hebt dan meer ruimte en toch blijft het scherp gezien het full hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
cordonbleu schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:25:
[...]

De icoontjes en tekst (in instellingen enzo) in de standaard rom van de Oppo zijn nogal groot en je hebt tenslotte een 5 Inch 1080p scherm tot je beschikking. Het is dus prettiger als dit allemaal wat kleiner is. Je hebt dan meer ruimte en toch blijft het scherp gezien het full hd scherm.
Andere launcher lost het probleem ook op ;)

mijn Nova launcher @ stock:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Yu9PNGS63Pk/UbHiu1gKjkI/AAAAAAAAA28/-cT783sgzqk/w455-h809-no/2013-06-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Andere launcher lost dat niet op als je bijvoorbeeld ook je menu's en statusbalk kleiner wilt hebben.
Zo heb ik het nu:
Afbeeldingslocatie: http://xda.mavaee.nl/images/2013-06-07-001.png

[ Voor 4% gewijzigd door SkyThes op 07-06-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Sphinkx schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:48:
Iemand hier nog problemen dat ze No Service hebben? Gisteren heb ik mijn Oppo Find ontvangen. Werkte toen zonder probleem. Deze morgen heb ik ineens No Service. Heb wel volle ontvangst en ik kan sms'n versturen en ontvangen. Bellen lukt mij ook. Internet helaas niet...

Operator is Proximus. Is mijn eerste Android phone na jaren iPhone. Afgelopen half jaar had ik een Windows 8 phone.
Ik ook, heb hier ook melding van gemaakt. Je firmware is nog van maart....die van mei-juni lost dit op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Klopt. Heb het ook gelezen op het oppo forum. Dus ga idd moeten upgraden. Maar eerst root access nemen zodat ik een backup kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
SkyThes schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:52:
Andere launcher lost dat niet op als je bijvoorbeeld ook je menu's en statusbalk kleiner wilt hebben.
Zo heb ik het nu:
[afbeelding]
Welke programma's zijn dit allemaal om tot dit startscherm te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:57

HaTe

haat niet

Dat is gewoon standaard cyanogenmod, verder niks.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die het interesseert: de nieuwe Faux123 kernel is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:32:
Voor iedereen die het interesseert: de nieuwe Faux123 kernel is uit.
zolang die nieuwe kernel m'n find 5 maar niet verbrand... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:53:
[...]

zolang die nieuwe kernel m'n find 5 maar niet verbrand... }:O
Het hangt van jezelf af. De Find 5 is al een behoorlijk heethoofd, en nu kan je m ook nog overclocken naar 1.944 MHz, dus je kan hem waarschijnlijk wel kapot krijgen. Ik heb de max frequency gewoon op 1.512 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:05:
[...]

Het hangt van jezelf af. De Find 5 is al een behoorlijk heethoofd, en nu kan je m ook nog overclocken naar 1.944 MHz, dus je kan hem waarschijnlijk wel kapot krijgen. Ik heb de max frequency gewoon op 1.512 gezet.
ja.. dat had ik ook, tot ik ging gamen. Opeens verbrandde ik zowat m'n handen en keek ik @ cpu settings, was hij zelf naar 1944mhz geschoten |:( |:( na een reboot stond ie weer goed... maar goed. Heb nu weer de stock kernel en heb nu nergens last meer van.
Ik heb nog wel even gekeken of de instelling sticky bleef, maar dat bleek wel gewoon het geval 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Sinds de laatste officiele OTA update, heb ik wel de indruk dat mijn batterij toch sneller leeg loopt dan bij de vorige versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:11:
[...]

ja.. dat had ik ook, tot ik ging gamen. Opeens verbrandde ik zowat m'n handen en keek ik @ cpu settings, was hij zelf naar 1944mhz geschoten |:( |:( na een reboot stond ie weer goed... maar goed. Heb nu weer de stock kernel en heb nu nergens last meer van.
Ik heb nog wel even gekeken of de instelling sticky bleef, maar dat bleek wel gewoon het geval 8)7
Ja, die kernel enhancement app doet nogal raar he? Ook na reboots staat bij mij de max frequency steevast op 0. Gelukkig houd hij zich daar niet aan maar ik denk dat ik terug ga naar de eerste kernel, die was even snel en dan heb ik toch net even wat minder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

mno

Vandaag kreeg ik alsnog de EU-oplaadstekker in de brievenbus, gratis nagezonden door Oppostyle (Europe). Die zat vorige week niet bij mijn telefoon maar nog voor ik er een mailtje over kon sturen kreeg ik zelf al een e-mail van ze. Wegens een tekort aan EU-stekkers hadden ze besloten om de telefoons met US-stekker te versturen en de EU-stekker zou worden nagezonden. Prima service!

De telefoon (Oppo Find 5 wit/32GB) bevalt trouwens erg goed. Hij heeft mijn vrouw haar oude iPhone 4 snel doen vergeten!

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
de laatste beta fw is best wel stabiel inderdaad... enige minpuntje is iets met de email polling. Hij stopt soms gewoon met pollen hier voor een dag en dan moet ik handmatig ff naar de email accounts gaan dan haalt hij de email weer op. Daarna werkt ie weer een paar dagen, echt vaag.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 12-06-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets wat mij opvalt: de hitte die dit ding eruit gooit! Hij word toch wel erg warm, terwijl de S4 pro juist heel erg koel zou moeten draaien ( volgens de marketing dan he). Ik merk dit vooral tijdens zware games zoals Real Racing 3, GTA Vice City, GTA 3, en ga zo maar door. Afkoelen na zo'n game duurt ook erg lang. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:08:
Iets wat mij opvalt: de hitte die dit ding eruit gooit! Hij word toch wel erg warm, terwijl de S4 pro juist heel erg koel zou moeten draaien ( volgens de marketing dan he). Ik merk dit vooral tijdens zware games zoals Real Racing 3, GTA Vice City, GTA 3, en ga zo maar door. Afkoelen na zo'n game duurt ook erg lang. Hebben jullie dit ook?
yep... tis een lekkere kachel }:O maar ja, is hardware technisch geen probleem, is alleen niet echt een fijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:08:
Volgens mij wordt juist elke telefoon die draait met een S4 Pro erg warm. Zo heeft de Nexus 4 bijvoorbeeld last van thermal throttling en ook de Xperia Z kan behoorlijk warm worden. Dus dat de Oppo warm wordt is te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik vind hem juist minder warm worden maar ik was dan ook een Galaxy Note gewend... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 10:56
Zojuist Morelocale2 geïnstalleerd om van die rode streepjes (speling correctie) af te komen en veel app in het Nederlands te zetten. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Wil je een volledige (echte ;)) rom op je Oppo testen?

Meld je aan als beta tester van Miui:
http://en.miui.com/thread-4108-1-1.html

(Miui maakt sinds enkele jaren ook mobieltjes en dat doen ze onder de merknaam Xiaomi)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:01:
Wil je een volledige (echte ;)) rom op je Oppo testen?

Meld je aan als beta tester van Miui:
http://en.miui.com/thread-4108-1-1.html

(Miui maakt sinds enkele jaren ook mobieltjes en dat doen ze onder de merknaam Xiaomi)
MIUI is geweldig. Goed om te horen dat ze de OF5 toch gaan ondersteunen! Een dev op de MIUI website vertelde mij dat het niet ging gebeuren namelijk. Nu maar hopen dat features zoals de slow-mo camera en Dirac HD en Dolby behouden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik ben blij dat Entropy bezig is met een kernel rebuild voor de F5... de originele kernel is stok-oud zoals hij het zei.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:03:
ik ben blij dat Entropy bezig is met een kernel rebuild voor de F5... de originele kernel is stok-oud zoals hij het zei.

:D
Kan je mij uitleggen wat het verschil tussen Entropy's kernel rebuild is, en faux123 kernel building?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:50:
[...]

Kan je mij uitleggen wat het verschil tussen Entropy's kernel rebuild is, en faux123 kernel building?
Entropy herschrijft letterlijk de kernel naar 4.2.2.
faux123 past alleen optimalisaties toe op de bestaande kernel (4.1.1) Maar de kernel commits van 4.1.1 zijn echt heel oud. Entropy herschrijft dus alle onderdelen (gpu aansturing, scherm aansturing, radio module etc.) opnieuw voor de F5 naar 4.2.2 wat dus wilt zeggen dat straks alle bugs in 1 klap opgelost zijn (zouden moeten zijn) *ff afkloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht op jullie bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
volgens mij is het niet eens de moeite waard om te updaten... maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik zit op AOSP maar met deze changelog ga ik het ook nog niet proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Ik blijf ook lekker op de Chinese firefly beta. Hoop dat met de rebuild van de kernel een third party rom een volwaardig alternatief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:17:
[...]

faux123 past alleen optimalisaties toe op de bestaande kernel (4.1.1) Maar de kernel commits van 4.1.1 zijn echt heel oud. Entropy herschrijft dus alle onderdelen (gpu aansturing, scherm aansturing, radio module etc.) opnieuw voor de F5 naar 4.2.2 wat dus wilt zeggen dat straks alle bugs in 1 klap opgelost zijn (zouden moeten zijn) *ff afkloppen
Kan Faux dan niet beter even wachten tot de rebuild klaar is, en daarmee gaan optimaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:12:
[...]

Kan Faux dan niet beter even wachten tot de rebuild klaar is, en daarmee gaan optimaliseren?
Faux kan niks met de kernel van Entropy.... ;)

Entropy: AOSP/CM
Faux: Stock

de kernels zijn niet uitwisselbaar helaas }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
ArcticWolf schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:17:
[...]

Je bedoelt dat je er andere bugs voor terug krijgt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:00:
[...]

Faux kan niks met de kernel van Entropy.... ;)

Entropy: AOSP/CM
Faux: Stock

de kernels zijn niet uitwisselbaar helaas }:O
O ja, doh }:O . Maar kamma kan er dan misschien wel wat mee :) . Ben benieuwd wat er nou allemaal beschikbaar is over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
coldasice schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:12:
[...]

Je bedoelt dat je er andere bugs voor terug krijgt.....
Hij heeft een seriele telefoon, debuggen gaat zoveel sneller, dus ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:38:
[...]

Hij heeft een seriele telefoon, debuggen gaat zoveel sneller, dus ik denk van niet.
Wat bedoel je met seriele telefoon? Ik dacht dat ik de meeste termen wel kende na 15 jaar programmeer ervaring maar deze niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
coldasice schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:42:
[...]

Wat bedoel je met seriele telefoon? Ik dacht dat ik de meeste termen wel kende na 15 jaar programmeer ervaring maar deze niet....
was het woordje USB vergeten XD

UART mux dan? een dev telefoon, geen productie telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 15-06-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Zou dat zoveel uitmaken?Ten opzichte van de xda developer wel het nodige natuurlijk, daar ben ik het wel mee eens...

maar bij OPPO zitten natuurlijk heel veel developers fulltime te debuggen en fouten eruit te halen, de meeste van ons hebben er nog een job naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Hoe installeer je een Beta update in TWRP? Normaal flashen geeft me een of andere error... Of komt dat omdat ik faux kernel gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
coldasice schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:11:
Zou dat zoveel uitmaken?Ten opzichte van de xda developer wel het nodige natuurlijk, daar ben ik het wel mee eens...

maar bij OPPO zitten natuurlijk heel veel developers fulltime te debuggen en fouten eruit te halen, de meeste van ons hebben er nog een job naast
Vind je de huidige kernel goed dan? Naar mijn weten hebben ze de laatste maanden niet echt veel met de kernel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:14:
Hoe installeer je een Beta update in TWRP? Normaal flashen geeft me een of andere error... Of komt dat omdat ik faux kernel gebruik?
Ja, met de faux kernel werkt de ota niet. Full package is dus je enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:35:
[...]

Ja, met de faux kernel werkt de ota niet. Full package is dus je enige optie.
Kan ik ook de stock kernel ergens vinden en flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tobitronics schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:50:
[...]

Kan ik ook de stock kernel ergens vinden en flashen?
nee.
je moet namelijk ook sys files replacen. Dus alleen de boot.img fastbooten werkt niet helaas... :/ Het KAN wel, maar dan heb je geen wifi meer :P

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 15-06-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:31:
[...]

Vind je de huidige kernel goed dan? Naar mijn weten hebben ze de laatste maanden niet echt veel met de kernel gedaan.
Ik zit nog 2 versies terug(maart), verder heb ik ook niet de mogelijkheid voor root access. Ik gebruik MobileIron zodat ik mijn volledig werkomgeving op mijn mobiel heb, maar een van de randvoorwaarde is dat je geen root access hebt. Ik heb de firmware van april bekeken maar die is later teruggetrokken, die van mei moet beter zijn maar weinig zin en tijd om alles opnieuw in te stellen voor wat je zelf al zegt dat er weinig verandert is. Ik denk dat ik nog even wacht op de juni release en kijk naar de release notes of het moeite waard is. Het enige probleem wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is het wegvallen van alle verbindingen. Een snelle restart en binnen een minuut draait alles weer...

hiervoor had ik je crapberry van 2 jaar oud dus was al niet erg verwend, dus dit is al 10 keer beter dan wat ik had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik heb gister een find5 besteld op oppostyle.com/europe, en nu vroeg ik me af : heeft er al iemand ervaring met auto steunen? Ik heb op eBay een soort van krokodillenklemmen gezien, dat leek me wel handig. iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
@Ybastiaans

Ik heb gisteren ook mijn find5 besteld.
Zat ook al naar te kijken naar een autoklem. Brodit heeft niets helaas. Ben toch best wel een Brodit fan.

Wellicht heeft de telefoon dezelfde afmetingen als een andere telefoon waar brodit wel een houder voor heeft. Desnoods pas ik em zelf wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
  • Laatst online: 08-09 10:06
Ik heb de mijne ook pas besteld :) stond vandaag: Shipped bij. Hoe lang zou het dan nog ong. duren tot in België? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Gefeliciteerd alledrie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:o !
Oppo heeft op google+, facebook en twitter laten weten dat ze HEEL waarschijnlijk een Google/Nexus versie gaan uitbrengen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
ArcticWolf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:10:
Oppo heeft op google+, facebook en twitter laten weten dat ze HEEL waarschijnlijk een Google/Nexus versie gaan uitbrengen :D
* een stock rom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

mno

Nice! Ik krijg mijn Find 5 morgen binnen als het goed is. Zou mooi zijn als ik er binnenkort een officiële stock Android versie op kan zetten.

Wat de autohouder betreft, bij de Action is deze universele houder te koop voor €3:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/y8dmise3b/IMAG0755.jpg

Omdat ik liever een vent-mount gebruik heb ik het inschuivende deel op de oude eBay-autohouder van mijn Desire HD gezet:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/echn38x1z/IMAG0756.jpg

Nu alleen nog een Find 5 :+

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
er staat een stock rom op... -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Kun je het toelichten? Gaat het om een ander toestel, of puur om andere software (kernel + ROM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
ArcticWolf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:02:
[...]

er staat een stock rom op... -.-
Sorry ik bedoelde stock android rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:26
http://www.oppoforums.com/attachments/googlefind-5-jpg.2923/

Dit is het plaatje die ze gebruiken, het is dus nog niet duidelijk of er een aparte Find 5 komt of een Vanilla Android Rom. Het zou ook nog kunnen dat het hele idee niet door gaat.

Ik hoop natuurlijk op een Rom, anders heb ik er niets aan, en dat die ongeveer evensnel (+-1maand) wordt geupdate als de Nexus-lijn.

https://www.facebook.com/Oppo
https://twitter.com/oppo
https://plus.google.com/112434616205326385174/posts

[ Voor 25% gewijzigd door Grelis op 18-06-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Ziezo, even wat fotootjes gemaakt vandaag met mijn vrouw voor de Oppo foto contest :P . Heb ze zojuist op het forum gezet (vanaf post 88 - accountnaam = kowning). Ben benieuwd naar de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Akemi schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:53:
Zat ook al naar te kijken naar een autoklem. Brodit heeft niets helaas. Ben toch best wel een Brodit fan.

Wellicht heeft de telefoon dezelfde afmetingen als een andere telefoon waar brodit wel een houder voor heeft. Desnoods pas ik em zelf wel aan.
Ik heb een verstelbare, passieve brodit telefoonhouder voor mijn Oppo en dat werkt verrassend goed.
Ik heb deze besteld en de telefoon zit daar heel stevig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Tom-Los schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:15:
Ik hoop natuurlijk op een Rom, anders heb ik er niets aan, en dat die ongeveer evensnel (+-1maand) wordt geupdate als de Nexus-lijn.
Lijkt me dat wanneer dit door gaat ze gewoon een ROM ter beschikking stellen.
Om heel eerlijk te zijn ben ik enkel geïntresseerd in de camera app van die ROM zodat ze die hopelijk ook in CM10.1 kunnen sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Mr. Furious schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:28:
[...]

Ik heb een verstelbare, passieve brodit telefoonhouder voor mijn Oppo en dat werkt verrassend goed.
Ik heb deze besteld en de telefoon zit daar heel stevig in.
Kijk dat is nou een hele goede tip ! Die had ik nog niet gezien. Inmiddels staat mijn op maandag bestelde oppo al op verzonden. Wellicht heb ik em al voor het weekend. Kan ik deze holder ook meteen bestellen. Zijn we weer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Ben ook aan het denken om deze foon aan te schaffen, maar ik heb 2 vragen:

1) Hoe zit dat met invoertaksen en Btw? Had overlaast bij miniinthebox enkele dingetjes gekocht twv 29 euro. Kreeg ik plots een bericht van de douane dat ik 16 euro invoertaksen en btw moest betalen. Op een bedrag van 30 euro?? Vraag me dan af wat het bedrag gaat zijn bij een foon van 400 euro??

2) Kan iemand me eens in het "boers' uitleggen wat een ROM is en wat dit doet met een smartphone? Waarom wordt dit eigenlijk gedaan/ gebruikt?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Acemath schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:05:
Ben ook aan het denken om deze foon aan te schaffen, maar ik heb 2 vragen:

1) Hoe zit dat met invoertaksen en Btw? Had overlaast bij miniinthebox enkele dingetjes gekocht twv 29 euro. Kreeg ik plots een bericht van de douane dat ik 16 euro invoertaksen en btw moest betalen. Op een bedrag van 30 euro?? Vraag me dan af wat het bedrag gaat zijn bij een foon van 400 euro??

2) Kan iemand me eens in het "boers' uitleggen wat een ROM is en wat dit doet met een smartphone? Waarom wordt dit eigenlijk gedaan/ gebruikt?

Alvast bedankt
Tegenwoordig kun je hem gewoon ''in Europa'' kopen dus betaal je ook geen inklaring/invoerkosten. Via http://europe.oppostyle.com/. (meer info over wat en wrm je betaald hebt hier)

Betekenis ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Tom-Los schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:15:
http://www.oppoforums.com/attachments/googlefind-5-jpg.2923/

Dit is het plaatje die ze gebruiken, het is dus nog niet duidelijk of er een aparte Find 5 komt of een Vanilla Android Rom. Het zou ook nog kunnen dat het hele idee niet door gaat.

https://www.facebook.com/Oppo
https://twitter.com/oppo
https://plus.google.com/112434616205326385174/posts
Dat is een plaatje wat gephotoshopt is door een enthousiaste nexus/oppo fan.
Niet afkomstig van oppo zelf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:26
Dr. Ego schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:11:
[...]

Dat is een plaatje wat gephotoshopt is door een enthousiaste nexus/oppo fan.
Niet afkomstig van oppo zelf dus.
Nee, ik weet het, maar dat is wel het plaatje die ze gebruiken om aan te geven dat ze het idee in overweging is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54

Quad

Doof

Opvolger Find 5 zal Find 7 heten?

De vermoedelijke specificaties zijn _/-\o_ :
De Oppo Find 7 wordt naar verluidt uitgerust met de quad-core krachtpatser van Qualcomm; de Snapdragon 800. Deze SoC beschikt over een Adreno 330 GPU die het 5-inch grote Full HD display aan moet gaan sturen. Verder zou het toestel worden voorzien van 2 GB werkgeheugen, 32 GB opslaggeheugen, een 13-megapixel camera aan de achterzijde en een 8-megapixel model aan de voorkant. Nieuwe bronnen spreken verder over de aanwezigheid van NFC en een accucapaciteit van niet minder dan 4000 mAh. Of deze batterij uitneembaar wordt is onbekend, in ieder geval zou het toestel slechts 9,9 mm dik zijn.
Via

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:42:
Opvolger Find 5 zal Find 7 heten?

De vermoedelijke specificaties zijn _/-\o_ :

[...]

Via
Amen to that. Hopen dat de Find 5 nog lang ondersteund word. En dat hij flink duurder is dan de Find 5 want anders voel ik me bedonderd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te denken om deze te gaan aanschaffen, maar een vriend van min raad juist de nexus 4 aan. Wat zal ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:08:
Ik zit ook te denken om deze te gaan aanschaffen, maar een vriend van min raad juist de nexus 4 aan. Wat zal ik doen?
Met een Oppo Find 5 neem je wat meer risico. Krijg je updates? Hoe verloopt de communicatie met Oppo? Wat mij betreft is het helemaal te vertrouwen, anderen zeggen van niet, beslis dat maar zelf. Met de Nexus ben je iig zeker van updates. Specswise en subjectief designwise is de Oppo mijlen vooruit op de Nexus ( okee, specswise niet, maar dat scherm van de Oppo is zo mooi :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:08:
Ik zou alleen de voorkeur geven aan de Nexus 4 als je van stock Android houdt en je altijd als eerste de nieuwste Android versie wilt hebben. Verder zie ik geen voordelen van de Nexus 4. De Find 5 heeft mijns inziens een betere bouwkwaliteit, mooier scherm, betere audio, betere camera, betere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:31:
[...]

Met een Oppo Find 5 neem je wat meer risico. Krijg je updates? Hoe verloopt de communicatie met Oppo? Wat mij betreft is het helemaal te vertrouwen, anderen zeggen van niet, beslis dat maar zelf. Met de Nexus ben je iig zeker van updates. Specswise en subjectief designwise is de Oppo mijlen vooruit op de Nexus ( okee, specswise niet, maar dat scherm van de Oppo is zo mooi :D )
Updates? Dacht dat ie om de 14 dagen een update kreeg, ism met de community??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acemath schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:36:
[...]

Updates? Dacht dat ie om de 14 dagen een update kreeg, ism met de community??
Dat wel, maar voor hoe lang? En hoe goed zijn die updates? Dat zijn dingen die je je af kan vragen. Ik ben er dik tevreden mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:55:
[...]

Dat wel, maar voor hoe lang? En hoe goed zijn die updates? Dat zijn dingen die je je af kan vragen. Ik ben er dik tevreden mee overigens.
Zo te zien willen ze de overstap naar "nexus" firmware maken, dan krijg je nog wel een tijdje updates hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
De mijne is vandaag binnengekomen :) !!. was Dinsdag shipped en deze morgen rond half 12 was hij er al :o echt snel! btw prachtig toestel hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Gewist

[ Voor 98% gewijzigd door DrBos op 20-06-2013 09:42 . Reden: Niet meer van toepassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd, ivm mogelijke zakelijke relatie met Oppo.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
Hey, ik heb en probleempje. Mijn auto-rotation werkt niet :s en hij staat wel op. Heeft er hier iemand nog last van gehad?

Edit: Opgelost! Dit kwam doordat ik hem aan de usb kabel had hangen. Problem fixed :)

[ Voor 28% gewijzigd door 555Henny555 op 20-06-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itachiandu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06-2022
Gaat dit om de international firefly beta? of de chinese?
Geeft deze ook ota updates?
Welke talen zijn beschikbaar?
Is er ergens een change log beschikbaar?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itachiandu schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:08:
[...]

Gaat dit om de international firefly beta? of de chinese?
Geeft deze ook ota updates?
Welke talen zijn beschikbaar?
Is er ergens een change log beschikbaar?

Alvast bedankt :)
Dit is de internationale versie. Of hij OTA updates heeft weet ik niet, maar waarschijnlijk wel.

De beschikbare talen zijn: Engels, Chinees, oud chinees. Changelog is beschikbaar op Oppoforums.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Zit daar nog steeds die notification bug in van Whatsapp etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Whatsapp notificatie bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SkyThes schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:36:
Zit daar nog steeds die notification bug in van Whatsapp etc?
nee sinds 0517 niet meer. Hij zit nog wel in firefly...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit last van gehad, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand die Firefly Beta geinstalleerd hebben, hoor ik graag of deze OTA's ontvangt. Ik ben namelijk overgestapt naar Cyanogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 01:14:
Mocht iemand die Firefly Beta geinstalleerd hebben, hoor ik graag of deze OTA's ontvangt. Ik ben namelijk overgestapt naar Cyanogen.
Zojuist geprobeerd en deze versie ontvangt OTA's. Helaas zit de notification bug er nog steeds in. Wanneer je telefoon in sleep gaat ontvang je dus totaal geen notificaties van Whatsapp totdat je de app weer opent. Zeer irritant :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
deze custom ROM is echt goed:
http://www.oppoforums.com...fast-buttery-smooth.3279/

Zelfs Asphalt 7, Real racing etc werken gewoon goed en (nog) geen last gehad van de radio crash bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Die is inderdaad goed alhoewel ik gisteren er wel mn eerste radio crash mee heb gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SkyThes schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:14:
Die is inderdaad goed alhoewel ik gisteren er wel mn eerste radio crash mee heb gehad. ;)
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Ik ontvang gewoon notificaties op Firefly. Ook als mijn telefoon in sleep staat. Je moet whatsapp en dergelijke wel toevoegen aan de background services menu bij de security settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Dr. Ego schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:46:
Ik ontvang gewoon notificaties op Firefly. Ook als mijn telefoon in sleep staat. Je moet whatsapp en dergelijke wel toevoegen aan de background services menu bij de security settings
Hmm, in de gewone stock ROM (beta 0531) heb je deze optie niet. Zijn er apps die dit kunnen?

Verder: nieuws: Oppo gaat geen Find 5 Mini maken

[ Voor 14% gewijzigd door floriz87 op 21-06-2013 12:48 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.