Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
ArcticWolf schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:06:
[...]

en nu stoppen met kwijlen he ;) ;)

vandaag zei de vriendin van een maat van me dat ze haar iPhone 5 meteen zou inruilen voor een Find 5 als ze het geld had (toen ze er ff mee had gespeeld) 8)
Ghehe, ja echt een heerlijk toestel. Idioot snel zeg. Leuk, zo'n avondje spelen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:47
Dat met die GPS heb ik echt op hoop andriod telefoons, dit komt vaak doordat je die google voorwaarde niet geaccepteerd hebt. Als je dna even je gps aan en uit zet dan moet er vensters op poppen en dan moet je accept doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik heb nu trouwens deze cover in het blauw, het is niet de beste kwaliteit, maar wel functioneel :)
http://www.ebay.com/itm/S...&var=&hash=item20d1e86297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
tobitronics schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:33:
1ste impressies: WAUW . Gewoon WAUW. Het scherm, de feel, de grootte, de stevigheid, de vorm, de snappyheid, gewoon WAUW. Veeeeeel beter dan mijn galaxy nexus die ik hiervoor had. Ik heb wel gelijk de stock launcher weggegooid en nova launcher geinstalleerd, toch iets vertrouwder met die look. Ook maar gelijk geroot en adfree geinstalleerd. Iemand tips voor de aardig grote font size bij sommige dingen (vooral bovenin het scherm bij bijv. play store). Kan ik dit verkleinen?
Waar heb je AdFree vandaan?

Heb nu NOVA en TWRP recovery als belangrijkste aanpassing. Verder gewoon stockrom (wel laatste OTA update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:15:
[...]

Waar heb je AdFree vandaan?
AdAway is ook een goede, combineert verschillende sources :-) Je hebt wel root nodig..

http://f-droid.org/repository/browse/?fdid=org.adaway

[ Voor 4% gewijzigd door MamaMouse op 30-05-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
MamaMouse schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:17:
[...]

AdAway is ook een goede, combineert verschillende sources :-) Je hebt wel root nodig..

http://f-droid.org/repository/browse/?fdid=org.adaway
Heb F-droid en AdAway geinstalleerd. Wat is precies het idee van F-droid? Mogelijk maken van veilige installatie van niet door google toegestane apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:29:
[...]

Heb F-droid en AdAway geinstalleerd. Wat is precies het idee van F-droid? Mogelijk maken van veilige installatie van niet door google toegestane apps?
Fdroid is een veilige, open source, alternatieve market. Met de nadruk op volledig open source. Geen illegaal spul dus.

http://f-droid.org/about/

[ Voor 6% gewijzigd door MamaMouse op 30-05-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:26
Iemand al leuke funties voor de NFC-tags gevonden. Heb er nu 1 in gebruik. Deze zit op mijn toetsenbord geplakt, Funtie: Geluid aan(notificaties), lockscreen uitschakelen, screenon time naar 1 minuut en Whatsapp openen. :*)

Apps:
Google Play: NFC Task Launcher (Gratis)
Google Play: Tasker (€2,99 :/) Op android is alles gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
beta update!

http://www.oppoforums.com...09en_13_130531_beta.2716/
// CHANGELOG //
Upgrading from the previous X909EN_13_130517_Beta version you will find the following changes:
•Added Arabic as a system language
•Added landscape mode for Messages application. (Suggested by Corey M and plenty of Ofans)
•Reverted how the "Clear apps" feature functions. (Suggested by tomaten and plenty of Ofans)
•Changed the notification tone of Calendar to be much shorter. (Suggested by Anonymous_29 and Haas)
•Added an option to set an All day event when creating an event in the Calendar.
•Added "Beautify icon" option to set whether the beautified icons of Google apps would be displayed.
•Added "Beautify" feature in the Camera.
•Added the Suspension lockscreen style.
•Added "Cell broadcasts" option to the settings of Messages.
•Optimized some of the international translations. (Thanks to OPPO Ambassadors)
•Fixed an issue where WhatsApp sometimes didn't receive messages. (Reported by Adrian Chong)
•Fixed an issue where incorrect carrier name would be displayed in some areas. (Reported by some Ofans)
•Fixed an issue where the screen would still turn off automatically after enabling slideshow in Photos. (Reported by Ig_Softy)
•Fixed an incorrect display issue of contacts details under Russian system language. (Reported by dave.opc, nikvankuz & ZEUS567)
•Fixed an issue where SMS would not work for the Google contacts whose phone number contains "()". (Reported by Knite75)
•Fixed a rare issue where Google Play Movies didn't display correctly.
•Fixed an issue where the Sound recorder didn't work with French system language.
•Fixed an issue where the Compass wouldn't work sometimes with German system language.
Thanks Ofans for helping us make the Find 5 even better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen schokkende wijzigingen. Is het al stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:38
Zo dinsdag de OPPO Find 5 bestelt nu wachten tot hij verzonden wordt. Iemand al één gekregen sinds dat hij in Europa te bestellen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paterpor schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:49:
Zo dinsdag de OPPO Find 5 bestelt nu wachten tot hij verzonden wordt. Iemand al één gekregen sinds dat hij in Europa te bestellen valt?
Ik heb hem maandag besteld, en PayPal stuurde mijn betaling dinsdag door. Helaas staat mijn status op de site nog steeds op "Preparation in progress" :(

Ik ben ook wel benieuwd, heeft iemand hem al uit Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:57:
[...]

Ik heb hem maandag besteld, en PayPal stuurde mijn betaling dinsdag door. Helaas staat mijn status op de site nog steeds op "Preparation in progress" :(

Dat duurde bij mij 3/4 dagen (heb hem internationaal besteld) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:28
[...]

Bij mij hetzelfde, preperation blabla. Toevallig ook de midnight? Ik had verwacht dat het dinsdag of woesndag wel op de post zou gaan. Geen nieuw speelgoed dit weekend helaas :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriz87 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:15:
[...]

Dat duurde bij mij 3/4 dagen (heb hem internationaal besteld) :) .
Ze zeggen bij de voorwaarden dat de preparation maximaal drie dagen mag duren. Die zijn nu voorbij, maar ik snap ook wel dat ze niet alles even snel kunnen doen.
earvaag schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:31:
[...]

Bij mij hetzelfde, preperation blabla. Toevallig ook de midnight? Ik had verwacht dat het dinsdag of woesndag wel op de post zou gaan. Geen nieuw speelgoed dit weekend helaas :O
Ja, de Midnight 32GB. Jammer dit idd, ik wil hem toch echt volgende week graag hebben. Dat zou ik reeel vinden iig.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Net de update gedaan naar de nieuwste firmware. Is eigenlijk te voorkomen dat al je app's gedelete worden? Ik heb een factory reset gedaan in TWRP (clear data, cache, dalvik). Misschien verstandiger om alleen cache en dalvik te doen?

BTW: Antutu nu 19579. Stock ROM met update naar 0531beta.

[ Voor 11% gewijzigd door floriz87 op 31-05-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik ga die Kamma ook 15 dollar geven. Ik denk dat ie uit zijn nek lult dat zijn telefoon kapot is, ik denk eigenlijk dat ie helemaal geen Find 5 heeft gehad.(hij poste er namelijk nooit van en heeft ook nooit inhoudelijk op de telefoon in gegaan.) Maar gezien die AOSP rom gewoon goed werkt, verdient hij die 15 dollar wel. Hoop wel dat ie dadelijk paar updates klaar heeft staan die erop pleurt en er vandoor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:11:
Net de update gedaan naar de nieuwste firmware. Is eigenlijk te voorkomen dat al je app's gedelete worden? Ik heb een factory reset gedaan in TWRP (clear data, cache, dalvik). Misschien verstandiger om alleen cache en dalvik te doen?

BTW: Antutu nu 19579. Stock ROM met update naar 0531beta.
Nee de package wiped alles dus dat valt niet voorkomen. Alleen door de OTA toe te passen of de patch kun je alles behouden.

@haas
de HAL was wel kapot... anders zouden alle games het doen en een antutu van 16000 op een AOSP is best wel triest :p

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:14:
[...]

Nee de package wiped alles dus dat valt niet voorkomen. Alleen door de OTA toe te passen of de patch kun je alles behouden.
Ja, ik zag op Oppoforums dat jij het OTA had gedaan, maar hoe werkt dat dan? Of kan dat alleen als je de beta had van 0517? (ik deed "update zoeken" in general settings, maar hij vond niets nieuws, ik draaide toen de standaard stock OTA update, official release, 0514 is dat meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:16:
[...]

Ja, ik zag op Oppoforums dat jij het OTA had gedaan, maar hoe werkt dat dan? Of kan dat alleen als je de beta had van 0517? (ik deed "update zoeken" in general settings, maar hij vond niets nieuws, ik draaide toen de standaard stock OTA update, official release, 0514 is dat meen ik).
je kan niet van official naar beta of andersom ;) daarom zag je niks

heb nu wel een full wipe gedaan... liep toch niet zo lekker :F

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:19:
[...]

je kan niet van official naar beta of andersom ;) daarom zag je niks

heb nu wel een full wipe gedaan... liep toch niet zo lekker :F
Maar dit ga ik niet te vaak doen. Al je geheugen van je apps en je apps zelf kwijt. Valt nu nog mee na 2 dagen (zo lang heb ik em ;) ), maar na 2 weken niet echt chill lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik ben eenmaal mee begonnen en nu heb ik in 10 min alles er weer op :)
Er is een recent app tab in de store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:24:
[...]

Maar dit ga ik niet te vaak doen. Al je geheugen van je apps en je apps zelf kwijt. Valt nu nog mee na 2 dagen (zo lang heb ik em ;) ), maar na 2 weken niet echt chill lijkt me.
ik gebruik titanium backup pro ;)

eerst 17500 @ antutu... maar toestel ff laten bijkomen van alles en nu haal ik 20653 met 0531 :*)

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:28:
[...]

ik gebruik titanium backup pro ;)

eerst 17500 @ antutu... maar toestel ff laten bijkomen van alles en nu haal ik 20653 met 0531 :*)
Ik eerst 19.5K met antutu op 0531. Nu na het installeren van wat apps (weinig bijzonders, wat games en wat tool apps + NOVA) haal ik 20.5K :9. (eerst op 0517 had ik 17K)

[ Voor 3% gewijzigd door floriz87 op 31-05-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
test max bij mij in de 19000 maar 2de keer dat ik hem deed zat ik in de 18000 maar goed die testen zeggen toch niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Wat doen jullie precies om zo lang mogelijk te doen met de batterij voor hem weer op te laden? Ik heb het topic gezien op oppoforums (http://www.oppoforums.com/threads/find-5-battery-tips.1816/), maar heel veel bijzonders is daar niet te vinden heb ik het idee. Op een gegeven moment heb je tig batterij apps, en staat heel je notification bar vol met icoontjes die aangeven dat je x % batterij hebt :P . Hele boel er maar weer af gegooid, had weinig zin naar mijn idee.

Iemand een interessante tip/app waarmee je wat kan winnen?

Edit: Heb wel "easy battery safer", die staat op intelligent battery mode.

[ Voor 6% gewijzigd door floriz87 op 01-06-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Misschien dat die nieuwe kernel batterij vriendelijk is.
http://www.oppoforums.com...4-may-31.2743/#post-40667
Maar ik ga het nog niet proberen als niet duidelijk is wat je er mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haas_nl schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:15:
Misschien dat die nieuwe kernel batterij vriendelijk is.
http://www.oppoforums.com...4-may-31.2743/#post-40667
Maar ik ga het nog niet proberen als niet duidelijk is wat je er mee kan.
Faux123 heeft een Oppo ontvangen en schijnt een van de beste kernel ontwikkelaar te zijn.
Maar wachten kan natuurlijk nooit kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
en dat in 2 dagen... damn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07
Tjonge, lang geklooid om de no Service melding weg te krijgen......in eerste instantie geen verbinding met het netwerk en omdat ik hem icm een zakelijk abbonement gebruik met BlackBerry wist ik niet of het wel allemaal zou werken.....dus daarna met de APN settings liggen klooien, maar ik kreeg de no service melding niet weg. Blijkt dat het allemaal goed stond en ik ook verbinding had, maar dat de no service een bug is.... heel irritant, blij dat het nu allemaal werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
Don't Try This

Vandaag voor het eerst mijn Oppo laten vallen van een hoogte van +-80cm (Bureau). Hij lande op zijn zijkant en schoof daarna nog even door op het scherm. Gevolgen: achterklep was los aan 1 kant, maar kon weer makkelijk teruggedrukt worden en een heel lichte kras op mijn scherm, die allen te zien is in het juiste licht onder een bepaalde hoek!

Al met al, Helemaal goed. Deze telefoon is gebouwd als een tank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Tom-Los schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:59:
Don't Try This

Vandaag voor het eerst mijn Oppo laten vallen van een hoogte van +-80cm (Bureau). Hij lande op zijn zijkant en schoof daarna nog even door op het scherm. Gevolgen: achterklep was los aan 1 kant, maar kon weer makkelijk teruggedrukt worden en een heel lichte kras op mijn scherm, die allen te zien is in het juiste licht onder een bepaalde hoek!

Al met al, Helemaal goed. Deze telefoon is gebouwd als een tank! _/-\o_
Had je er een cover omheen, of heb je hem naakt laten vallen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik wist niet eens dat de achterkant los kon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Op dit moment draai ik de stock firmware en na 4 dagen neig ik toch naar de stock android look, al waardeer ik enkele features van de oppo firmware zeker. Is het het waard om naar beta channel te switchen of kan ik beter een custom rom installeren? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

mno

Ik twijfel tussen de Oppo Find 5 en de Xiaomi Mi2S. In eerste instantie keek ik alleen naar de Xiaomi maar de Oppo heeft als voordeel dat hij wat groter is en dat hij vanuit Europa wordt verstuurd. Ik verwacht ook dat de Oppo (daarom) betere ondersteuning zal krijgen.

Aan de andere kant is de Oppo wel €85 duurder met op papier een minder snelle CPU en heeft hij geen verwisselbare batterij. Ook las ik op met Miui forum dat Oppo niet zo fijn meewerkt met de opensource gemeenschap en bepaalde broncode niet deelt. Dat kan lastig zijn voor het ontwikkelen van goede custom ROMs.

Wat heeft voor jullie de doorslag gegeven?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Het scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk dat het vanaf besteldatum anderhalf of twee weken duurt voor je de telefoon krijgt.

Ik heb maandag besteld op de europese website en zaterdagmiddag(gisteren) kreeg ik een mail dat de telefoon verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
floriz87 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:12:
[...]

Had je er een cover omheen, of heb je hem naakt laten vallen? ;)
Heb hem helemaal naakt laten vallen, dus zonder screen protector of hoesje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mno schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:38:
Ik twijfel tussen de Oppo Find 5 en de Xiaomi Mi2S. In eerste instantie keek ik alleen naar de Xiaomi maar de Oppo heeft als voordeel dat hij wat groter is en dat hij vanuit Europa wordt verstuurd. Ik verwacht ook dat de Oppo (daarom) betere ondersteuning zal krijgen.

Aan de andere kant is de Oppo wel €85 duurder met op papier een minder snelle CPU en heeft hij geen verwisselbare batterij. Ook las ik op met Miui forum dat Oppo niet zo fijn meewerkt met de opensource gemeenschap en bepaalde broncode niet deelt. Dat kan lastig zijn voor het ontwikkelen van goede custom ROMs.

Wat heeft voor jullie de doorslag gegeven?
Hier zelfde (probleem) welke krijgt de beste ondersteuning :?
Toch nog maar even wachten op een paar reviews hier van de oppo find 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:08:
[...]

Hier zelfde (probleem) welke krijgt de beste ondersteuning :?
Toch nog maar even wachten op een paar reviews hier van de oppo find 5
Er zijn toch al enkele reviews? :?

pricewatch: Oppo Find 5 32GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

mno

Hoeveel GB opslag heb je eigenlijk daadwerkelijk ter beschikking voor foto's, muziek, apps etc op het 16GB model?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Rond de 10. Ik baal echt dat ik niet de 32 heb gehaald. Beetje muziek, navigatie en hij zit zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt die heb ik ook wel gelezen , en ook op youtube, maar ik bedoelde meer van de personen
Hier op het forum die sinds kort een oppo find 5 hebben, echt van betrouwbare lui zeg maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 10:22
Als het goed is arriveert mijn OF5 morgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mavaee schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:24:
Als het goed is arriveert mijn OF5 morgen! :D
Wedden dat jij er dan zo uitziet als het poppetje in je pf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Faux123 kernel beta1: [Kernel]Find5(JB4.1.x)Stock UI(UV/Sound/Hybrid Linux 3.4+)[May-31]

Edit: Faux123 kernel beta 2: [Kernel]Find5(JB4.1.x)Stock UI(UV/Sound/Hybrid Linux 3.4+)[May-31]

Faux123 kernel app updated for Oppo Find 5: Google Play: Faux123 Kernel Enhancement Pro

[ Voor 23% gewijzigd door floriz87 op 04-06-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daburndo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 19:41
Ik zit er aan te denken om deze te gaan gebruiken, maar heb hier totaal geen verstand van. Voor zover ik heb kunnen lezen maakt hij je telefoon sneller en zou het de batterij duur een stuk verlengen, maar wat zijn de risico's daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:42:
[...]

Dat klopt die heb ik ook wel gelezen , en ook op youtube, maar ik bedoelde meer van de personen
Hier op het forum die sinds kort een oppo find 5 hebben, echt van betrouwbare lui zeg maar :D
Net uit de doos gehaald. Ik kom van een xperia Neo, en het viel me op dat de telefoon best dun is. De neo is dan ook een beetje een dikkert :9 . Hij start snel op, en OTA updaten ging prima. Ik heb hier achter mijn bureau wifi bereik. Terwijl mijn neo en oude laptop (acer) net geen bereik meer hebben. Het komt op enkele meters aan waarschijnlijk maar de oppo pakt hem nog net.
Meest opvallende is toch hoe soepel alles gaat en het scherm. Webbrowsen is een hele verademing en goed te doen op zo een scherm.Ook het laden van filmpjes op tweakers gaat niet veel anders dan zoals ik het op de desktop gewend ben. Kopiëren van bestanden via usb gaat rond de 23MB/s.
Over de batterij is al genoeg gezegt lijkt mij, en verder nog weinig over te zeggen verder.

Ohja wel meteen alle oppo widgets de prullenbak in gegooid en vervangen door normale. En moet zeggen dat ik mij verder niet stoor aan de icons enzo. KPN sim nog niet kunnen testen, ik heb geen microsim |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook ontvangen. Het WOW-effect is enorm :D en nu er maar eens lekker mee spelen en wachten tot mn hoesje aankomt. Trouwens, installeer niet LBE Guard hierop, dan restart hij zodra hij is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
earvaag schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:15:
[...]

... KPN sim nog niet kunnen testen, ik heb geen microsim |:(
Als je wel een normale SIM hebt kan je deze knippen naar een micro-SIM. Op Youtube staan genoeg filmpjes van mensen die het voordoen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Daburndo schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:27:
[...]

Ik zit er aan te denken om deze te gaan gebruiken, maar heb hier totaal geen verstand van. Voor zover ik heb kunnen lezen maakt hij je telefoon sneller en zou het de batterij duur een stuk verlengen, maar wat zijn de risico's daarvan?
Zolang je de 'handleiding' maar goed leest, kan er weinig fout gaan. Het blijft een onofficiële kernel, dus garantie zal vervallen zo lang je die kernel gebruikt (je kan natuurlijk altijd stock kernel terug flashen). Zorg ervoor dat je de stock ROM draait, en installeer de eerste versie van faux123 kernel (0531), daar zijn sowieso geen problemen mee. Faux123 is een trusted developer, dus ik verwacht geen bricks.

Maak van tevoren een backup. Idealiter zorg je er ook voor dat je adb en fastboot hebt geinstalleerd (is niet per se nodig, maar kan handig zijn als je de boel per ongeluk verknalt).

O ja, vereisten: Recovery (CWM of TWRP zijn de bekendsten) en rootaccess (denk ik :P ).

Belangrijkste tip: lees je eerst even in en lees de tutorials goed door. Dan kan er weinig fout gaan. (hier gaat het meestal fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De initial release is wel stabiel, maar niet erg snel. De beta kernels zijn sneller maar niet erg stabiel (random crashes) etc.
De originele kernel is erg snel maar kan enkele hiccups vertonen... maar goed. Liever wat hiccups dan random crashes of performance loss.

Root access is niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 04-06-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik ben een topic gestart bij oppo over het in mijn ogen onlogische en veel problemen veroorzakende partitiestructuur (kleine voor apps + grote 'SD kaart' voor muziek). Ik heb liever gewoon 1 grote partitie voor apps, muziek etc.. Laat alsjeblieft hier je stem horen zodat de devs wakker geschud kunnen worden http://www.oppoforums.com...e-find-5.2828/#post-42391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
tobitronics schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:10:
Ik ben een topic gestart bij oppo over het in mijn ogen onlogische en veel problemen veroorzakende partitiestructuur (kleine voor apps + grote 'SD kaart' voor muziek). Ik heb liever gewoon 1 grote partitie voor apps, muziek etc.. Laat alsjeblieft hier je stem horen zodat de devs wakker geschud kunnen worden http://www.oppoforums.com...e-find-5.2828/#post-42391
Misschien goed om te bedenken waarom ze dat gedaan hebben. Daar zal vast een reden achter zitten. Wanneer je die kunt ontkrachten, sta je nog wat sterker denk ik. Ik heb er geen verstand van ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
Hoe zit het eigenlijk met de garantie van de Find 5? Ik lees op http://europe.oppostyle.com/ dat je maar 1 jaar garantie krijgt. Klopt dat? En is deze website nu het officiële kanaal om de Find 5 te bestellen voor NL (EU)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt tegenwoordig twee jaar garantie..
-------------------------------------------------------

Helaas krijgen Beta Tester niet de aandacht van het Oppo team dat ze nodig hebben. De afgelopen Firefly versies bevatte geen enkele bugfix, daarnaast krijgen we ook geen verdere informatie over nieuwe features. Bij de Beta en "stable" firmware is dit veel beter..

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik heb hem gisteren ook binnen gekregen. 8)
Meteen geroot en de kernel van Faux erop geflashed. Ben er echt erg blij mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
Tom-Los schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:07:
[...]

Als je wel een normale SIM hebt kan je deze knippen naar een micro-SIM. Op Youtube staan genoeg filmpjes van mensen die het voordoen! :)
bedankt! Scheelt weer, het was wel even zweten toen ik moest bijschuren :9 .

Ik vroeg mij trouwens af, als ik op de pc aansluit via usb verschijnt er een cd-drive. Kun je hier nog iets bijzonders mee of is het gewoon een systeem partitie ofzo? :?

En wat is trouwens jullie ervaring met Dirac HD sound? Ik neem aan dat het enkel software is aangezien het alleen werkt in oppo's eigen player. Ik vind het zelf wel prettig dat de bass niet meer zo luid is vergeleken met de andere instellingen (dolby mobile). Maar nog niet uitgebreid kunnen testen verder.

edit: @ reacties hieronder, ik heb toch echt een stukje schuurpapier van de gamma erbij gepakt :P . Had zogauw geen vijltje in de buurt liggen. voorzichtig een keer overheen halen was al genoeg. Niet echt zoals het hoort maarja, anders had ik volgende ochtend nog naar de kpn winkel kunnen gaan dus zo een ramp was het niet als het mis ging.

[ Voor 15% gewijzigd door earvaag op 05-06-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Hij zal vijlen bedoelen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriz87 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:32:
[...]

Hij zal vijlen bedoelen ;) .
Bijvijlen kan ook niet, afvijlen wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van degene die het ontvangen hebben. Hoe bevalt het?
ik lees eigenlijk wel vaak dat de officiële firmware onstabiel is.
Dat zou niet moeten na diverse updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:43:
Van degene die het ontvangen hebben. Hoe bevalt het?
ik lees eigenlijk wel vaak dat de officiële firmware onstabiel is.
Dat zou niet moeten na diverse updates
Bij mij is er nog geen enkele app gecrasht, dat was met mijn HD2 wel anders. Wel moet je zeer zeker niet LBE Guard erop installeren, want zodra die service start reboot je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De FW is gewoon fail, maar goed dat is blijkbaar Chinees gemeengoed. Al is de laatste 0531 beta wel okay...
Alle custom ROMs hebben ook 2 dingen gemeen... de verbinding valt random weg en de helft van de spellen werkt niet. Bij de official FW werken wel alle games en de verbinding werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 22:11

HaTe

haat niet

Verbinding valt random weg? Zit al meer dan een maand op Cm, maar heb nog niet gehad dat de verbinding wegvalt. Enkel bij het opstarten wil nog wel eens voorkomen dat de modem niet opstart.

En welk spel werkt niet?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
HaTe schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:35:
Verbinding valt random weg? Zit al meer dan een maand op Cm, maar heb nog niet gehad dat de verbinding wegvalt. Enkel bij het opstarten wil nog wel eens voorkomen dat de modem niet opstart.

En welk spel werkt niet?
Asphalt 7, Real Racing 3, Sonic 4 ep II.

De grafisch zware spellen ;)

En die verbindingsbug verschilt idd per provider. Maar ik heb wel een stabiele verbinding nodig, dus ik waag me er voorlopig nog niet aan.

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 06-06-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 22:11

HaTe

haat niet

Ik heb nu een tijdje Real Racing 3 gedaan, maar het werkt prima! Heel soepel.

Misschien dat dit een maand geleden anders was?

[ Voor 24% gewijzigd door HaTe op 06-06-2013 09:54 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Mijns inziens wordt er nogal overdreven over de firmware. Het werkt allemaal prima, hier en daar een kleine bug. De laatste beta (0531) werkt voor mij prima, nog nauwelijks problemen gehad. Tuurlijk, het kan zeker beter, maar random reboots, telefoongesprekken die wegvallen, geen pushberichten etc zijn eerder uitzondering dan regel (uitzondering als in: bij enkele users komt dat af en toe voor, bij de meesten nooit). Dus het valt allemaal nog wel mee. En nu er meerdere pro-developers aan het ontwikkelen zijn verwacht ik een stabiele toekomst :) .

Offtopic: Wat is het engels van veel lui op oppoforums compleet waardeloos. Zo nu en dan geen touw aan vast te knopen. Zal wel via een translator gaan oid.

[ Voor 6% gewijzigd door floriz87 op 06-06-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
heheh
echt drama daar ja... krijg ook veel PM's van lui daar. Meestal negeer ik ze om het 1: een domme vraag is (die al 25x is gesteld), 2: het Engels zo slecht dat ik er niks van kan maken :P

jij hebt vast niet de 0329 fw gehad? :P brrrr....

0531 is idd een hele verbetering, nu nog die volume bug aanpakken. En de custom dev'ers moeten ff dat RIL en HAL probleem oplossen... dan stap ik ook over op CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
ArcticWolf schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:05:
heheh
echt drama daar ja... krijg ook veel PM's van lui daar. Meestal negeer ik ze om het 1: een domme vraag is (die al 25x is gesteld), 2: het Engels zo slecht dat ik er niks van kan maken :P

jij hebt vast niet de 0329 fw gehad? :P brrrr....

0531 is idd een hele verbetering, nu nog die volume bug aanpakken. En de custom dev'ers moeten ff dat RIL en HAL probleem oplossen... dan stap ik ook over op CM.
Wat is RIL en HAL? :P Toch iets met power management ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tobitronics schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:29:
[...]

Wat is RIL en HAL? :P Toch iets met power management ofzo?
RIL = Radio Interface Layer: de software achter de telefoon antenne('s)
HAL = Hardware Abstraction Layer: de software achter de hw aansturing.

Maar ik bedoelde de grafische aansturing... die klopt gewoon niet (100%) bij de custom/AOSP roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
ArcticWolf schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:05:
Oppo heeft Entropy512 een engineering device gestuurd zodat ze beter aan de kernel kunnen sleutelen. Het is denk ik een kwestie van tijd op goede stabiele roms/kernels.

Should be even better once we get this kernel rebase done. (It's on hold due to some odd bug that's preventing it from booting VERY early in the process. Oppo sent me an engineering device with the UART mux populated and it should arrive by the weekend.)

http://forum.xda-develope...p?p=42252710#post42252710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
mavaee schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:04:
[...]

Oppo heeft Entropy512 een engineering device gestuurd zodat ze beter aan de kernel kunnen sleutelen. Het is denk ik een kwestie van tijd op goede stabiele roms/kernels.

Should be even better once we get this kernel rebase done. (It's on hold due to some odd bug that's preventing it from booting VERY early in the process. Oppo sent me an engineering device with the UART mux populated and it should arrive by the weekend.)

http://forum.xda-develope...p?p=42252710#post42252710
Even voor de goede orde:

Faux123 werkt aan een kernel voor stock ROM oppo (4.1.1) (wellicht later nog een custom ROM)
Entropy512 werkt aan een kernel voor CM. Samen met nog 1 of 2 anderen werkt hij tevens aan CM zelf, toch?
Kamma werkt aan AOSP (zowel 4.1.1 als 4.2.2) ROM.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik heb dit topic al een beetje doorgelezen en op internet gezocht, maar ik kom nergens een duidelijke bevestiging tegen op mijn vraag. Die is namelijk of de internationale versie van de Find 5, die op http://europe.oppostyle.com/ verkocht wordt, goed werkt op het 3G netwerk van KPN? Want ik dacht dat 3G van KPN werkt op de 900 en 2100 MHz frequentie (weet niet of dit klopt)? En de Find 5 ondersteund 3G niet op 900 MHz, dus zou het niet werken icm KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
cordonbleu schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:57:
Ik heb dit topic al een beetje doorgelezen en op internet gezocht, maar ik kom nergens een duidelijke bevestiging tegen op mijn vraag. Die is namelijk of de internationale versie van de Find 5, die op http://europe.oppostyle.com/ verkocht wordt, goed werkt op het 3G netwerk van KPN? Want ik dacht dat 3G van KPN werkt op de 900 en 2100 MHz frequentie (weet niet of dit klopt)? En de Find 5 ondersteund 3G niet op 900 MHz, dus zou het niet werken icm KPN?
Je kan gewoon gebruik maken van de 2100 MHz. KPN is langzamerhand ook het 900 MHz aan het uitrollen (beter bereik). Ik verwacht geen problemen. Tenzij ze het hele 2100MHz frequentie opdoeken, maar dat zal voorlopig wel niet gebeuren (dan hebben de mensen met een oudere smartphone een probleem).

Edit: In de nabije toekomst zal het GSM netwerk denk ik wel worden uitgefaseerd.

[ Voor 4% gewijzigd door floriz87 op 06-06-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik had het liefst ook 900/2100mhz gezien. Of 850mhz 3g...zoals de rest BUITEN Europa... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik merk geen verschil in 3G bereik met mn huidige Oppo of mn vorige Galaxy Note. Nu kan het zo zijn dat ik dus in de toekomst niet zal kunnen profiteren van het extra bereik wat de 900MHz band oplevert maar dat is dan maar jammer. :P Op de plekken waar ik 90% van mn tijd doorbreng heb ik toch gewoon WiFi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
mavaee schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:57:
Ik merk geen verschil in 3G bereik met mn huidige Oppo of mn vorige Galaxy Note. Nu kan het zo zijn dat ik dus in de toekomst niet zal kunnen profiteren van het extra bereik wat de 900MHz band oplevert maar dat is dan maar jammer. :P Op de plekken waar ik 90% van mn tijd doorbreng heb ik toch gewoon WiFi. ;)
Yup. Het idee is bovendien dat 900 MHz vooral wordt ingezet in dunbevolkte gebieden. Dus mensen in de randstad en daar omheen gaan denk ik geen problemen ondervinden :) . Mocht je daarbuiten wonen, dan kan het problematischer worden. <-onzin Ik denk dat er wel dekkingskaarten te vinden zijn, of op te vragen bij je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:00:
[...]

Yup. Het idee is bovendien dat 900 MHz vooral wordt ingezet in dunbevolkte gebieden. Dus mensen in de randstad en daar omheen gaan denk ik geen problemen ondervinden :) . Mocht je daarbuiten wonen, dan kan het problematischer worden. Ik denk dat er wel dekkingskaarten te vinden zijn, of op te vragen bij je provider.
Andersom ;)
900mhz juist in de stad, 2100mhz buiten de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:02:
[...]

Andersom ;)
900mhz juist in de stad, 2100mhz buiten de stad.
Oeps, ja idd }:O . Oftewel, wij oppo-gebruikers kunnen niet profiteren van een beter bereik op de 4e verdieping van je kantoorpand ;) .

[ Voor 21% gewijzigd door floriz87 op 06-06-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor soort bugs zitten er in de stock software? Denkt er namelijk over na om dit toestel te kopen maar heb niet zo veel zin om weer custom roms te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:29:
Wat voor soort bugs zitten er in de stock software? Denkt er namelijk over na om dit toestel te kopen maar heb niet zo veel zin om weer custom roms te gaan gebruiken.
Ik heb er tot nu toe geen enkele gevonden in de stock software, maar waar je wel op moet letten is dat hij met LBE Guard gelijk reboot, dus installeer dat maar niet. ( Ik had de service op start at boot staan dus hij herstartte zodra Android geladen was... }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
floriz87 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:18:
[...]

Je kan gewoon gebruik maken van de 2100 MHz. KPN is langzamerhand ook het 900 MHz aan het uitrollen (beter bereik). Ik verwacht geen problemen. Tenzij ze het hele 2100MHz frequentie opdoeken, maar dat zal voorlopig wel niet gebeuren (dan hebben de mensen met een oudere smartphone een probleem).

Edit: In de nabije toekomst zal het GSM netwerk denk ik wel worden uitgefaseerd.
Jammer, denk dat dit mij er toch van weerhoud de Find 5 aan te schaffen. Was best benieuwd naar het apparaat gezien wat ie kost voor de hardware. Maar alleen UMTS op 2100 MHz lijkt me niet echt future proof en denk dat het ontvangst van 3G dan soms ook minder goed is zonder de 900 band?

Kunnen de frequenties niet aangepast worden met een update of custom rom aangezien de Find 5 dezelfde chip heeft als de Xperia Z die wel de 900 MHz UMTS band ondersteund? Of is de chip van de Find 5 dan toch net iets anders?

[ Voor 6% gewijzigd door cordonbleu op 06-06-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Er is volgens mij een 900mhz versie van de Find 5 op de markt.... maar dat is de Aziatische. Je kan vragen of je deze kan krijgen en dan gewoon de internationale fw flashen. En volgens mij komt er ook een internationale versie met 900mhz, maar dat is nog een gerucht.

En wat is future proof? Neem maar van mij aan dat 3g op de 2100 band nog lang niet gaat verdwijnen, dan zal half Nederland opeens zonder 3g zitten. En LTE zal ook niet echt hard gaan de aankomende jaren.

[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 06-06-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Nee, volgens mij is de aziatische hetzelfde alleen mist deze de 1700 band. Deze zit wel in de internationale omdat 1700 in de VS wordt gebruikt.
Volgens mij is de Aziatische qua UMTS geschikt icm: 850 / 1900 / 2100
En de internationale icm: 850 / 1700 / 1900 / 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ah :p nja shit happens dan maar alleen 2100mhz ;)

In Japan had ik met m'n Sony SXS 3g op de 850mhz band... maar dat is alleen handig in grote kantoorgebouwen en de metro :+ In Nederland zal de 900 band gebruikt worden om het netwerk te ontlasten in de grote steden.

En waarom een fw update niet mogelijk is, is omdat de APQ8064 geen radio heeft ;)
lacks cellular radio

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 06-06-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ah, ok. Dan is het dus niet precies dezelfde soc als in de Xperia Z bijvoorbeeld. Now it makes sense.

[ Voor 10% gewijzigd door cordonbleu op 06-06-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
cordonbleu schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:20:
Ah, ok. Dan is het dus niet precies dezelfde soc als in de Xperia Z bijvoorbeeld. Now it makes sense.
Jawel... alleen andere radio chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Vreemde keuze van Oppo dan om niet dezelfde radio chip te gebruiken die in de Xperia Z C6602 zit. Dan heb je geen LTE, maar wel meer UMTS banden. De C6602 ondersteund namelijk UMTS 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:42:
[...]

Ik heb er tot nu toe geen enkele gevonden in de stock software, maar waar je wel op moet letten is dat hij met LBE Guard gelijk reboot, dus installeer dat maar niet. ( Ik had de service op start at boot staan dus hij herstartte zodra Android geladen was... }:O )
Enige bug die ik irritant vind is dat hij zo nu en dan bij een restart niet mijn custom launcher (NOVA launcher) opent, maar gewoon de stock launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:32:
[...]

Enige bug die ik irritant vind is dat hij zo nu en dan bij een restart niet mijn custom launcher (NOVA launcher) opent, maar gewoon de stock launcher.
Je moet ff wachten tot het sd card icoontje weggaat en dan pas je pincode invoeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
cordonbleu schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:18:
[...]

Jammer, denk dat dit mij er toch van weerhoud de Find 5 aan te schaffen. Was best benieuwd naar het apparaat gezien wat ie kost voor de hardware. Maar alleen UMTS op 2100 MHz lijkt me niet echt future proof en denk dat het ontvangst van 3G dan soms ook minder goed is zonder de 900 band?
Dit hangt er dus vanaf waar je zit. In de meeste gevallen zal het niet echt uitmaken of je op 900 of 2100 zit. Als je dat niet futureproof vindt, dan vind je het ontbreken van LTE waarschijnlijk ook problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:32:
[...]

Je moet ff wachten tot het sd card icoontje weggaat en dan pas je pincode invoeren :9
Seriously? }:O

[ Voor 4% gewijzigd door floriz87 op 06-06-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Mede mogelijk gemaakt door de idiote partitionering... hopen dat de devs naar mijn topic luisteren op oppoforums. (pssst, als je mee wilt helpen }:O link )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Ik heb mijn Oppo nu een dikke week en nog geen enkele bug tegen gekomen of een reboot of iets anders, dus dat die standaar firmware slecht is kan ik echt niet beamen.

Zit nog wel te klooien met NFC, het werkt namelijk niet als die in lock staat. Mogelijk te maken met Mobile IRON. Ik heb op het werk een NFC sticker geplakt die de telefoon meteen op trillen zet en de helderheid lager. Maar helaas werkt dit niet als hij in lock staat. Erg jammer, want NFC werkt wel mooi om op die plek je telefoon automatisch op trillen te hebben staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tobitronics schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:19:
[...]

Mede mogelijk gemaakt door de idiote partitionering... hopen dat de devs naar mijn topic luisteren op oppoforums. (pssst, als je mee wilt helpen }:O link )
Ik kan me niet anders herinneren... m'n Sony Xperia S had de dezelfde partities naar mijn weten... en m'n Desire Z had een ROM en internal memory gedeelte en een sd-card mounted. Niet heel anders lijkt me?

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 06-06-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
ArcticWolf schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:47:
[...]

Ik kan me niet anders herinneren... m'n Sony Xperia S had de dezelfde partities naar mijn weten... en m'n Desire Z had een ROM en internal memory gedeelte en een sd-card mounted. Niet heel anders lijkt me?
De nexus devices pakken het toch echt heel anders aan, en naar mijn inzien veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:54:
[...]

De nexus devices pakken het toch echt heel anders aan, en naar mijn inzien veel beter.
Het is toch mogelijk om gewoon een grote partitie te maken voor data en apps? Of heb ik dat fout?

En nog wat, weten jullie een goede permissions manager? Die standaard in gebouwde kan maar erg weinig instellen en ziet lang niet alle apps.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 21:14 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.