Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
Uiteindelijk bleef probleem zich toch voordoen. Modem flash heeft het probleem niet verholpen. Zojuist heb ik CM10 stable opnieuw geflasht incl. cache wipe (apps heb ik niet verwijderd, leek me niet nodig). Ben benieuwd of dit wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 22:01
Ik zou een eventjes een mailje naar de service van oppostyle sturen. Grote kans dat je een nieuw toestel krijgt als het aan je batterij ligt.

Ik zit ondertussen al aan mijn derde Find 5. De eerste kreeg het probleem waar nu veel mensen last van hebben, een rotte usb poort die niet meer oplaadt. De tweede kreeg spontaan een barst in het scherm en daardoor werkte het touchscreen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
Ik heb het euvel gevonden denk ik. Bij wifi-instellingen -> geavanceerd had ik de optie wifi-optimalisatie aangezet (zou batterij moeten besparen). Sinds ik deze uit had gevinkt heb ik geen problemen meer met de wifi.

Ik had wat geëxperimenteerd met de batterij besparingsapp Juice Defender. Ik vermoed dat de instellingen van JD conflicteren met de wifi instellingen. Ik heb nog niet geprobeerd zonder JD, want zonder haal ik het einde van de dag niet. Wel jammer, want ik vind JD erg nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
De nieuwste STABLE color os is best wel erg goed,(link) bijna geen bugs en redelijke batterij gebruik. Niet slechter als die van omni, daarnaast kan je met color os nog de low battery gebruiken.
Kortom ik zit sinds kort weer op color os en dat is eigenlijk voor het eerst sinds ik er een andere rom op heb staan (jaar geleden ofzo)

[ Voor 15% gewijzigd door Haas_nl op 18-06-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 21:40
Hallo mede Oppo mensen :9 tja zo zeg ik dat maar even...,

Ik ben al een best lange tijd eigenaar van een Oppo find 5 en ben er altijd blij mee geweest, jammer genoeg is hij dankzei een stomme fout op de grond gevallen :'( . Er zit nu een barst, maar dat is niet zo erg. Wat het ergste is, is dat ik alleen nog maar het rechter onder kwart van het touch screen kan gebruiken, de rest is dood ;w . Dus ik wil natuurlijk een nieuw scherm zodat ik mijn telefoon weer normaal kan gebruiken.
Het probleem is dat ik niet weet hoe dit voor elkaar te krijgen. Ik neem aan dat ik contact moet zoeken met oppo en dan vragen of ze er een nieuw scherm in kunnen zetten. Ik had al ergens gelezen dat dit iets van 160 euro gaat kosten... Maarja, ik kan dus nergens vinden waar ik contact kan vinden met Oppo hierover.

Kan iemand mij hier AUB mee helpen, of link of iets dergelijks. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
blauwe eend schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:14:
Hallo mede Oppo mensen :9 tja zo zeg ik dat maar even...,

Ik ben al een best lange tijd eigenaar van een Oppo find 5 en ben er altijd blij mee geweest, jammer genoeg is hij dankzei een stomme fout op de grond gevallen :'( . Er zit nu een barst, maar dat is niet zo erg. Wat het ergste is, is dat ik alleen nog maar het rechter onder kwart van het touch screen kan gebruiken, de rest is dood ;w . Dus ik wil natuurlijk een nieuw scherm zodat ik mijn telefoon weer normaal kan gebruiken.
Het probleem is dat ik niet weet hoe dit voor elkaar te krijgen. Ik neem aan dat ik contact moet zoeken met oppo en dan vragen of ze er een nieuw scherm in kunnen zetten. Ik had al ergens gelezen dat dit iets van 160 euro gaat kosten... Maarja, ik kan dus nergens vinden waar ik contact kan vinden met Oppo hierover.

Kan iemand mij hier AUB mee helpen, of link of iets dergelijks. Alvast bedankt.
Volgens mij kun je gewoon contact opnemen bij de shop waar je hem hebt gekocht, die verwijzen je verder naar waar je hem kan laten repareren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
ArcticWolf schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:13:
[...]

Volgens mij kun je gewoon contact opnemen bij de shop waar je hem hebt gekocht, die verwijzen je verder naar waar je hem kan laten repareren oid.
heb hem gekocht op oppostyle (europe), maar kan daar net echt iets vinden van een nummer of email dat ik kan bereiken. Vind het een beetje jammer :|
Dus veel verder kom ik dan ook niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
blauwe eend schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:08:
[...]

heb hem gekocht op oppostyle (europe), maar kan daar net echt iets vinden van een nummer of email dat ik kan bereiken. Vind het een beetje jammer :|
Dus veel verder kom ik dan ook niet ;(
http://support.oppostyle....com%2Fhc%2Fen-us&theme=hc

daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 26-05 13:14
Ik zit sinds drie dagen ook op Color OS.
Bevalt op zich wel. Had in Omni last van hangen na een telefoongesprek. Ook het touchscreen reageerde traag (als ik naar de home screen wilde, moest ik soms twee keer drukken).
In Color OS zijn deze problemen weg.

Helaas heb ik in Color OS wel problemen met Nova Launcher en K9. Als ik in Nova Launcher de "OK Google" functie aan zet, dan doen de notificatie geluidjes in K9 het niet meer. Niet dat ik "OK Google" gebruik, maar heb net drie dagen lopen klooien en testen, voordat ik achter de oorzaak van het probleem kwam. Dus wilde het even delen hier. Heb het ook al in het Oppo forum geplaatst.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
bedankt, heb nu een vraag ingestuurd. Afwachten dan nog maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ben terug bij OmniROM. Werd gek van aantal dingen in ColorOS.

Heb trouwens deze screen protectors gekocht.
Aanbieding duurt helaas nog maar paar uur. Anders zijn ze 30 cent duurder :P
Echt super screen protector. In 1 minuut aangebracht. Geen gezeur met bubbeltjes. En je vingers glijden er supermakkelijk overheen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:17

HaTe

haat niet

Xyphoid schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:15:
Ben terug bij OmniROM. Werd gek van aantal dingen in ColorOS.

Heb trouwens deze screen protectors gekocht.
Aanbieding duurt helaas nog maar paar uur. Anders zijn ze 30 cent duurder :P
Echt super screen protector. In 1 minuut aangebracht. Geen gezeur met bubbeltjes. En je vingers glijden er supermakkelijk overheen.
Ah thanks, had net een nieuwe nodig.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-05 12:52
ik was laatst in een topic op oppoforums, daarin stuurde iemand zijn kapote find5 naar de garantie. Kreeg daarna een bericht met dat hij 160+100 kon betalen en dan een nieuwe find7a krijgt.

http://www.oppoforums.com...find7a.19886/#post-260033

Iemand die hier meer van weet? ik wil eigenlijk wel de nieuwe find en dat ik dan de 5 inlever voor korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Markiboj97 schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:40:
ik was laatst in een topic op oppoforums, daarin stuurde iemand zijn kapote find5 naar de garantie. Kreeg daarna een bericht met dat hij 160+100 kon betalen en dan een nieuwe find7a krijgt.

Iemand die hier meer van weet? ik wil eigenlijk wel de nieuwe find en dat ik dan de 5 inlever voor korting.
Ik heb een Find 5 van half juni 2013... en dat was de laatste batch die ze hebben geproduceerd dus niet heel vreemd dat ze een Find 7a aanbieden :) (en een stukje klantbinding)
Maar goed, heb jij recht op garantie dan? Dit zullen ze niet standaard doen.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 08-09-2014 19:35 ]

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:10
Hoe Is de accuduur van de find 5 tegenwoordig? Ik ga er vanavond eentje halen maar ik ben bang dat het nog hetzelfde Is als toen hij net uitkwam..

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 21:56
Bij mij is de aan/uit knop eraf van de find 5. Heb net garantie geclaimd en mocht ik ook de find 7 aangeboden krijgen dan meld ik dat wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik had de laatste tijd al problemen met mijn accu waar ik al met Oppo over aan het mailen was (zonder goed resultaat tot nu toe) en nu heb ik hem gisteren ook nog laten vallen! Resultaat: Scherm reageert niet meer. Vet balen natuurlijk.

Heb het probleem al bij Oppo voorgelegd.. Wat ik op aliexpress zie is complete voorkanten (met scherm, digitizer etc) voor 50$. Op zich valt mij dat mee, tenminste als het makkelijk zelf te vervangen is. Eens kijken waar Oppo zelf mee komt.

Ook in de V&A! V&A aangeboden: Oppo Find 5 32GB Wit

[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 12-09-2014 11:19 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Knamix schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:56:
Hoe Is de accuduur van de find 5 tegenwoordig? Ik ga er vanavond eentje halen maar ik ben bang dat het nog hetzelfde Is als toen hij net uitkwam..
Haal hem ongeveer 8:00 uit de lader. En in de avond doe ik hem om een uur of 22:00 in de lader (met 10% of 20% over).
Draai nu OmniROM met de governor op "Interactive".

Gebruik hem voor mail (push), filmpjes (Youtube overdag. Als ik thuis ben Youtube via Chromecast), internetten (fora, zoals Tweakers lezen), Bluetooth in de auto voor bellen en soms muziek.
Ben geen zware gebruiker.

Zit nu na 5 uur op 72%. Heb alleen drie keer mail gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 475778

Markiboj97 schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:40:

Heb ik ook gehad, had mijn Find 5 ook stuk, wilde niet meer opladen enzo. Kreeg de aanbieding om de find 7 of 7a te halen. Dit wilde ik niet en na een paar keer e-mailcontact te hebben hadden ze plotseling een nieuwe lading 5's liggen. Heb nu een nieuwe gekregen, maar ondertussen had ik al een Oneplus One gekocht dus mijn Find 5 is in de verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm... laat ik nou net mijn Find 5 vallen waardoor een heel klein stukje connector afbreekt O-)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
ArcticWolf schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:35:
[...]

Maar goed, heb jij recht op garantie dan? Dit zullen ze niet standaard doen.
Ik heb nog garantie ja, maar hij is niet kapot. zo ver ik weet doet alles het nog(alleen de koptelefoon aansluiting werkt soms niet)

En ik hoopte dat iemand er meer van wist dat het standaard wel zou kunnen, dat je hem opstuurt en dus de find7(a) goedkoper krijgt. Als iemand het weet ben ik je dankbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
Anoniem: 475778 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:08:
[...]

Heb ik ook gehad, had mijn Find 5 ook stuk, wilde niet meer opladen enzo. Kreeg de aanbieding om de find 7 of 7a te halen. Dit wilde ik niet en na een paar keer e-mailcontact te hebben hadden ze plotseling een nieuwe lading 5's liggen. Heb nu een nieuwe gekregen, maar ondertussen had ik al een Oneplus One gekocht dus mijn Find 5 is in de verkoop ;)
Mag ik je vragen wat die aanbieding dan was? want jouw schade is natuurlijk niet zo groot als een heel kapot scherm. Krijg je dan de f7 goedkoper?

• Sandertje1980
Nog een vraagje: ik wil graag de processor underclocken tot 1000 MHz. Maar als ik dit instel in CM10.1, dan springt hij na verlaten van het menu weer terug op 1500 MHz. Weet iemand waarom dat is? Misschien moet ik een custom kernel installeren. Welke zou geschikt zijn? Is het trouwens mogelijk de CPU specifiek te underclocken bij het draaien van bepaalde (energieslurpende) apps?

En weet iemand of de officiele nightlies van CM11 stabiel zijn? En of die een betere CPU / batterij performance hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
Sandertje1980 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:07:
Nog een vraagje: ik wil graag de processor underclocken tot 1000 MHz. Maar als ik dit instel in CM10.1, dan springt hij na verlaten van het menu weer terug op 1500 MHz. Weet iemand waarom dat is? Misschien moet ik een custom kernel installeren. Welke zou geschikt zijn? Is het trouwens mogelijk de CPU specifiek te underclocken bij het draaien van bepaalde (energieslurpende) apps?

En weet iemand of de officiele nightlies van CM11 stabiel zijn? En of die een betere CPU / batterij performance hebben?
Van underclocken verder geen verstand, maar ik draai nu liquidsmooth met infinitus kernel. Dit loopt ontzettend soepel en batterij gaat ook heerlijk lang mee. De kernel zorgt dat je de CPU en de GPU kan overclocken dus wellicht ook geschikt om mee te underclocken. Er zit zelfs een functie in de ROM om de telefoon standaard te underclocken naar 1Ghz wanneer de batterij onder een bepaald percentage is.
Linkjes: ;)
http://www.oppoforums.com...ed-du-liquidsmooth.22240/
http://www.oppoforums.com...9-1-f2fs-supported.17903/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daburndo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-05 19:25
Mijn Find 5 is helaas vorige week overleden. Hij zat in een tas, en de tas heeft een tijdje in zee water gelegen.
Sindsdien reageert hij helemaal nergens meer op. Hij ligt nu bijna een week in een bak met rijst maar ook dat wilt helaas niet helpen.

Heeft iemand enig idee of hij nog te redden valt en wat evt de reparatie kosten zullen zijn?
Een batterij vervangen kost bij Oppostyle €60, dit vind ik wel te doen. Maar mocht ook het moederbord stuk zijn komt hier nog €200 bovenop. Voor €260 kan ik beter een nieuwe telefoon halen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg,

Berend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Daburndo schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:41:
Mijn Find 5 is helaas vorige week overleden. Hij zat in een tas, en de tas heeft een tijdje in zee water gelegen.
Sindsdien reageert hij helemaal nergens meer op. Hij ligt nu bijna een week in een bak met rijst maar ook dat wilt helaas niet helpen.

Heeft iemand enig idee of hij nog te redden valt en wat evt de reparatie kosten zullen zijn?
Een batterij vervangen kost bij Oppostyle €60, dit vind ik wel te doen. Maar mocht ook het moederbord stuk zijn komt hier nog €200 bovenop. Voor €260 kan ik beter een nieuwe telefoon halen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg,

Berend
Als hij een tijd in zeewater heeft gelegen, dan denk ik dat de meeste contacten al aangetast zijn of worden . Daar gaan geen balen rijst meer tegen helpen.

Ik weet niet hoe oud hij is, maar in plaats van reparaties te betalen, kan je beter een nieuw toestel kopen.
Ik ben na anderhalf jaar nog steeds blij met mijn Find 5, maar dat is alleen omdat ik een custom rom er op heb draaien. Maar ik erger mij wel steeds meer aan het feit dat ik qua software altijd achterloop op andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Xyphoid schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:09:
[...]

Ik weet niet hoe oud hij is, maar in plaats van reparaties te betalen, kan je beter een nieuw toestel kopen.
Ik ben na anderhalf jaar nog steeds blij met mijn Find 5, maar dat is alleen omdat ik een custom rom er op heb draaien. Maar ik erger mij wel steeds meer aan het feit dat ik qua software altijd achterloop op andere toestellen.
Zelfde verhaal, maar op zich hoef ik niet het nieuwste van het nieuwste, maar het OS wat er eerst op stond was in mijn ogen slecht. Erg tevreden met CM.

Ik vind het alleen wel slecht hoe snel ze zijn met nieuwe software. Het lukt ze blijkbaar niet om snel een stabiele ROM uit te brengen, en dat terwijl ze in het begin hoog van de toren geblazen hebben dat ze iedere 2 weken een nieuwe update zouden uitbrengen, daar zijn ze snel van terug gekomen.

Als ze nou gewoon hun toestellen, net als de N1, standaard levern met CM, dan denk ik dat ze nog meer kunnen groeien.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik vind het ernstig dat ze na 2 jaar nog steeds geen goeie software engineers hebben... op de F7 gaat het ook niet echt goed heb ik begrepen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daburndo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-05 19:25
Met CM er op ging het prima, had ik gehoopt het nog minimaal een jaartje uit te houden...

Ik heb een reparatie aangevraagd bij Oppostyle, ben benieuwd wat het gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik koop ook geen apparatuur meer van dit soort honkytonky merken. Liever een merk dat achter zijn producten staat danwel een community die het onderhoud. Bij de Find 5 ontbreekt beiden eigenlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 30-05 17:56
ArcticWolf schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:30:
ik vind het ernstig dat ze na 2 jaar nog steeds geen goeie software engineers hebben... op de F7 gaat het ook niet echt goed heb ik begrepen 8)7
Precies de reden dat ik de Find 5 na een half jaar gedumpt had voor een terugkomst naar de Nexus lijn. Bouw kwaliteit en hardware waren super, maar die software..... Manmanman :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:41:
Ik koop ook geen apparatuur meer van dit soort honkytonky merken. Liever een merk dat achter zijn producten staat danwel een community die het onderhoud. Bij de Find 5 ontbreekt beiden eigenlijk.
Ik had hiervoor de Sony Xperia S... eigenlijk precies hetzelfde geval (al hebben ze dat na de S wel verbeterd...)

nja ik wacht de android 5.0.1 build af xD die zag er wel super slick uit op m'n F5 midnight, alleen kon er nog niet mee bellen :P

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 15-12-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Had m'n zinnen gezet op de Nexus 6 maar die valt helaas vies tegen :( Wellicht dan maar wat anders zoeken. In ieder geval geen praatjes van Chinezen meer geloven, dat heb ik wel afgeleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:11:
Had m'n zinnen gezet op de Nexus 6 maar die valt helaas vies tegen :( Wellicht dan maar wat anders zoeken. In ieder geval geen praatjes van Chinezen meer geloven, dat heb ik wel afgeleerd.
Note 4 misschien een idee? Heerlijk toestel, zeker als je even de moeite neemt om alle samsung troep uit te zetten en je even google now launcher installeert :p HW is dik in orde en die S pen vind ik tot nu toe erg handig. Als je kijkt dat de Nexus 5 (en 4 en 6) officieel ook pas een week android 5 hebben en de Note 4 builds ook al rondzweven vind ik dat nog best voor lief te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja lastige is dat ik weinig verbeteringen zie die ik in dagelijks gebruik ga merken. Hij zal wel sneller zijn, wat mooier scherm, nieuwere Android en nog wat van zulke dingetjes. Maar of ik daar nu gelukkiger van wordt... dat vraag ik me af. Vind het lastig omdat ik niet echt tevreden ben nu maar niet ontevreden genoeg om 600 euro uit te geven aan zo weinig vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ArcticWolf schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:30:
Dat heb ik dus nooit begrepen. Dat is ook een van de redenen dat ik het met de OPO niet heb aangedurfd. Mooie toestel voor een goeie prijs, maar softwarematig teveel bugs, en zelfs hardware matig. Maar goed probeer dat maar in dat topic te vertellen en je wordt meteen afgemaakt...

Ik denk dat OPPO zijn hardware wel een stuk beter op orde heeft, maar het zit hem steeds in de brakke software.

Het geloof in Chinese Fabrikanten is bij mij niet weg. Mijn volgende toestel wordt i.i.g geen OPPO meer. Ik wil graag een phablet, op dit er zijn geen Chinese telefoons die aan mijn eisen voldoen. De Huawei Ascend Mate 7 is een mooi ding, maar vanwege de CPU durf ik het niet aan. Ik zou namelijk CM willen draaien, en dan is een apparaat met een Snapdragon toch erg fijn.

Jammer genoeg gebruikt Huawei zijn eigen processoren en sommige andere Chinese fabrikaten Mediatek. Xiaomi verwacht ik nog veel van, maar die hebben nog geen phablet phone. Ben erg benieuwd naar de Meizu MX5.

We gaan het in 2015 zien wat de Chinese fabrikanten gaan doen, ik verwacht toch echt dat binnen een paar jaar deze fabrikanten erg groot gaan worden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:15:
Ja lastige is dat ik weinig verbeteringen zie die ik in dagelijks gebruik ga merken. Hij zal wel sneller zijn, wat mooier scherm, nieuwere Android en nog wat van zulke dingetjes. Maar of ik daar nu gelukkiger van wordt... dat vraag ik me af. Vind het lastig omdat ik niet echt tevreden ben nu maar niet ontevreden genoeg om 600 euro uit te geven aan zo weinig vooruitgang.
Ik neem aan dat je de F5 nog hebt?

In dat geval ga je zekers heel wat merken :p Ofc, smaken en ervaringen verschillen, misschien eens een rondje Media Markt proberen?

[ Voor 7% gewijzigd door tobitronics op 15-12-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik heb nu OmniROM draaien. Ik wil uit principe geen CM draaien sinds ze commercieel zijn gegaan (ook al is CM eer up to date. Hele stomme reden, maar het is de zelfde reden dat ik Ubuntu Mate op mijn laptop heb draaien en niet de normale Ubuntu).

Maar als de geruchten waar zijn, dan krijgt OmniROM gauw ook Lollipop! Laten we hopen dat de Find 5 het ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tobitronics schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:40:
[...]

In dat geval ga je zekers heel wat merken :p Ofc, smaken en ervaringen verschillen, misschien eens een rondje Media Markt proberen?
ik heb ook nog steeds m'n F5 en heb het geld er niet voor over voor een "beter" toestel... enige gemis is 4G misschien aangezien het 3G netwerk van VF nog behoorlijk te wensen over laat soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

tobitronics schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:40:
[...]

Vrees dat het verschil niet groot genoeg gaat zijn, denk dat ik nog wacht op een nieuwere generatie of een prijsdaling.
Xyphoid schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:35:
Ik heb nu OmniROM draaien. Ik wil uit principe geen CM draaien sinds ze commercieel zijn gegaan (ook al is CM eer up to date. Hele stomme reden, maar het is de zelfde reden dat ik Ubuntu Mate op mijn laptop heb draaien en niet de normale Ubuntu).

Maar als de geruchten waar zijn, dan krijgt OmniROM gauw ook Lollipop! Laten we hopen dat de Find 5 het ook krijgt.
Zal vooral een kwestie van drivers zijn. Lollipop rom uitbrengen voor de Find 5 is niet moeilijk, deze rom zonder issues laten werken wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
Xyphoid schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:35:

Ben ik hier de enige die niet zo'n zin heeft in lollipop? Ik hoor er nou niet erg veel positieve dingen over.
Zoiets als sailfish lijkt me wel erg mooi, als iemand die kan porten ben ik zo blij!
Ik heb meer het gevoel dat bij lollipop het vrije en blije ingeruild is voor een "mooiere" interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 20:54
Ik ben wel benieuwd naar Lollipop hoor, nieuwe features zijn altijd leuk.

Ik heb gisteravond met behulp van de thread op xda en op het Oppo forum mijn sd-kaart opnieuw gepartitioneerd zodat ik nu 4GB ruimte heb voor mijn apps. Ik stoorde me al een poos flink aan de melding die aangaf dat ik niet genoeg ruimte had om een app te installeren, die is nu ook verleden tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Markiboj97 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:54:
[...]

Ben ik hier de enige die niet zo'n zin heeft in lollipop? Ik hoor er nou niet erg veel positieve dingen over.
Zoiets als sailfish lijkt me wel erg mooi, als iemand die kan porten ben ik zo blij!
Ik heb meer het gevoel dat bij lollipop het vrije en blije ingeruild is voor een "mooiere" interface.
Je bent niet de enige :-) Ik ben nog niet over; eerst xposed framework en xprivacy. Zolang die nog niet draaien op L (als dat ooit gaat gebeuren) blijf ik voorlopig omnirom draaien.

Die partities heb ik n klein half haar geleden ook aangepast, heerlijk!

Betreft de hardware; voorlopig ben ik nog tevreden (kwam ve HD2) , al vind ik op dit moment t kleurechte scherm van de Oppo Find 5 nog steeds mooi.

Als ik nu een nieuwe zou aanschaffen zou ik de Moto G 4g overwegen (persoonlijke keuze, en mijn man heeft deze, leuk toestel).

Ik zou ook graag een Sailfish port zien, of Ubuntu Touch;heb zelf veel te weinig tijd om een fatsoenlijke port te ontwikkelen ;-)

• ArcticWolf
  • Niet online
Gisteravond die laatste 5.0.1 build geinstalleerd, draait best goed... wil ik m'n mail instellen (exchange)... geen exchange support meer :|
En de telefoon op silent zetten vergt ook al meer handelingen dan alleen op de volume rocker duwen :S... vanavond weer terug naar Omni 4.4

• Xyphoid
ArcticWolf schreef op donderdag 18 december 2014 @ 07:24:
Gisteravond die laatste 5.0.1 build geinstalleerd, draait best goed... wil ik m'n mail instellen (exchange)... geen exchange support meer :|
En de telefoon op silent zetten vergt ook al meer handelingen dan alleen op de volume rocker duwen :S... vanavond weer terug naar Omni 4.4
Zijn dat de enigste problemen of heb je daarna niet meer verder gekeken?
Exchange gebruik ik niet en op stil zetten doe ik toch niet vaak.

• ArcticWolf
  • Niet online
Xyphoid schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:17:
[...]

Zijn dat de enigste problemen of heb je daarna niet meer verder gekeken?
Exchange gebruik ik niet en op stil zetten doe ik toch niet vaak.
Ik draai hem nog steeds ;) soms wordt het scherm ff zwart en gaat ie knipperen bij bepaalde handelingen... (duurt maar even) das de enige bug tot zover.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-5aby9rzruHA/VJLU_ULZKfI/AAAAAAAACYU/lTuYJDXSduA/s512/Screenshot_2014-12-18-14-19-39.png

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-QJohROnXb8M/VJLU5q8yolI/AAAAAAAACYM/_RMc0smweZg/s512/Screenshot_2014-12-18-14-19-47.png

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-sds99fbdGV0/VJLU31BUkOI/AAAAAAAACYE/jSmh5I2csKQ/s512/Screenshot_2014-12-18-14-20-41.png

[ Voor 36% gewijzigd door ArcticWolf op 18-12-2014 14:23 ]

• Xyphoid
ArcticWolf schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:15:
[...]

Ik draai hem nog steeds ;) soms wordt het scherm ff zwart en gaat ie knipperen bij bepaalde handelingen... (duurt maar even) das de enige bug tot zover.
Thnx. Misschien dit weekend proberen als ik tijd heb. Eigenlijk wil ik geen CM, maar vind Lollipop er wel geinig uit zien.

• ArcticWolf
  • Niet online
Xyphoid schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:22:
[...]

Thnx. Misschien dit weekend proberen als ik tijd heb. Eigenlijk wil ik geen CM, maar vind Lollipop er wel geinig uit zien.
De batterij gaat nagenoeg even lang mee vergeleken met Omni 4.4.X dus dat valt me ook mee.
Let wel dat je het geheugen opnieuw moet partitioneren anders zit je straks met irritante meldingen "mem full" 8)7

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2608337 (geen idee of dit ook voor een 16gb model werkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:54
Binnenkort veranderen van werk en mijn Xperia Z1 inleveren, dan maar terug overschakelen naar mijn Find 5 (die al meer dan 1 jaar langs de kant ligt).

Mijn Find 5 staat nog steeds op Android 4.1.1 maar zou nu toch graag naar 5.0 gaan. Wat zijn de stabiele softwareversies? Omni zie ik hier passeren en Cyanogenmod maar belangrijk als werk-GSM is het stabiel draait.

(En hopelijk zal ik gemis van 4G kunnen accepteren :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zeg neem deze: http://www.oppoforums.com...nogenmod-12-find-5.22822/

Bij mij net zo stabiel als Omni of EOS maar wel Android 5.0. Heb nog geen crashes gehad of rare issues. Enkel Bluetooth probleem wat te verhelpen was door media audio niet door te geven maar enkel phone audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb die 5.0.2 van 21/12 erop staan, werkt echt goed ^_^ (alleen wifi staat altijd aan bij mij, terwijl ook scanning uit staat... :s)

• Stancke
Oeps, zit in de miserie denk ik...

Update gedaan naar CM en geen wifi meer en ook geen Play Store =\ Heb ook reeds andere updates en andere ROM's geinstalleerd maar ook geen wifi en geen Play Store...

Iemand? :(

EDIT:

Die Play Store is al opgelost maar die Wifi verbinding niet die werkt jammer genoeg niet...

[ Voor 19% gewijzigd door Stancke op 25-12-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Niet online
Op het oppo forum heeft Jejecule een LiquidSmooth lollipop rom uitgebracht :-)

http://www.oppoforums.com...-unofficial-find-5.23191/

-----
Er is ook een zogenaamde 'officiele' kit kat update uit voor de Find 5; vermijd deze! Deze is ontwikkeld door externe ontwikkelaars uit china; is gehackt op omni, maar de helft werkt maar, en er is geen coloros camera/nfc/etc. Er werd/word zelfs geen enkele credits gegeven aan de originele ontwikkelaars van OmniRom.
http://www.androidpolice....omnirom-port-filled-bugs/

[ Voor 12% gewijzigd door MamaMouse op 27-12-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Niet online
Stancke schreef op donderdag 25 december 2014 @ 21:03:
Oeps, zit in de miserie denk ik...

Update gedaan naar CM en geen wifi meer en ook geen Play Store =\ Heb ook reeds andere updates en andere ROM's geinstalleerd maar ook geen wifi en geen Play Store...

Iemand? :(

EDIT:

Die Play Store is al opgelost maar die Wifi verbinding niet die werkt jammer genoeg niet...
Zit je op de onofficiele versie van CM12? Dan is er een radiofix; http://www.oppoforums.com....22822/page-5#post-307359

http://www.oppoforums.com...22822/page-10#post-308902

Als je net hebt geupdate van coloros 4.1 naar een kitkat of L rom dan heb je de coloros radio nodig voor 4.2

Ik hoop dat je er iets aan hebt...

[ Voor 6% gewijzigd door MamaMouse op 26-12-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Idd! Bedankt MamaHouse, probleem is nu gefixed! Oorzaak lag inderdaad aan de 4.2 modem die ik niet hard geinstalleerd.

Heb er al Cyanogenmod 11 op geinstalleerd, beetje triestig qua interface maar doet wel wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MamaMouse schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 09:05:

-----
Er is ook een zogenaamde 'officiele' kit kat update uit voor de Find 5; vermijd deze! Deze is ontwikkeld door externe ontwikkelaars uit china; is gehackt op omni, maar de helft werkt maar, en er is geen coloros camera/nfc/etc. Er werd/word zelfs geen enkele credits gegeven aan de originele ontwikkelaars van OmniRom.
http://www.androidpolice....omnirom-port-filled-bugs/
omg... das toch wel een hele treurige actie van Oppo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Zo ik heb net ook maar eens mijn partitie vergroot (wat een gedoe zeg) en ben nu CM12 aan het installeren.
Draaide hiervoor omnirom waar ik opzich wel tevreden mee was, maar ik had het idee dat de rom niet helemaal goed meer onderhouden werd voor de find5 de laatste tijd.
Eens kijken of cm12 mij kan bekoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Gisteren via m'n Find 5 bericht gekregen dat er een update beschikbaar was van CM11 naar CM12. Heb de update uitgevoerd, dus dacht wel dat het perfect zou werken, niet dus... :(

Geen dataverbinding
Kan niet inloggen op Google Play Store
Diverse foutmeldingen

Dacht dat het zou gaan over een stable version, mis poes. Straks een kijken om het op te lossen, anders gaan we terug factory reset uitvoeren naar CM11....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stancke schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:25:
Gisteren via m'n Find 5 bericht gekregen dat er een update beschikbaar was van CM11 naar CM12. Heb de update uitgevoerd, dus dacht wel dat het perfect zou werken, niet dus... :(

Geen dataverbinding
Kan niet inloggen op Google Play Store
Diverse foutmeldingen

Dacht dat het zou gaan over een stable version, mis poes. Straks een kijken om het op te lossen, anders gaan we terug factory reset uitvoeren naar CM11....
CM12 werkt prima hier, maar aanbevolen is dat je eerst je telefoon opnieuw partitioneert en je moet handmatig je APN selecteren voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
de laatste nightly, van de 18e, werkt niet goed. Ik had na de update geen netwerk verbinding meer en kon dus ook niet bellen of smsen, maar wifi deed het nog wel. Terug flashen naar de nightly daarvoor waarin alles wel gewoon werkte leverde een bootloop op. Alleen een hard reset leverde weer een bruikbare telefoon op.

Ik stop voorlopig eventjes met elke dag updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436041

Het scherm van mijn find 5 is gebroken.

op veel sites worden schermen aangeboden tegen allerlei prijzen. Voorbeeldje:

http://nl.aliexpress.com/...Assembly/32260442440.html

Heeft iemand zijn scherm zelf vervangen of laten vervangen(niet door oppo) met een zelf aangeschaft scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

De persoon die mijn Find 5 heeft gekocht heeft deze erop gezet: http://www.aliexpress.com...-with-New/1497240994.html
Dit zei hij erover:
heb het schermpje binnen gekregen. ziet er goed uit. lijkt betere kwaliteit te zijn dat de versie die ik bij een ander toestel toegepast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436041

Met een ander toestel bedoelt hij een andere find 5?

Er zal dan wel een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen verschillende levranciers kunnen zitten.
Dan ook nog eens tot wel twee maanden levertijd en dat scherm inbouwen, zie ik meer tegen op als de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja dat bedoelt hij. Omdat het mij te veel moeite en risico was / ik geen geld meer voor het apparaat over had heb ik hem verkocht. De persoon die mijne heeft gekocht heeft er wel een goed toestel aan voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
Ik ben nog steeds een tevreden F5 gebruiker. Omdat ik zoveel slechte verhalen hoor over hun eigen OS (Color ROM) heb ik die op dag 1 al vervangen door CM10 stable. Ik gebruik deze nog steeds en die is inderdaad wat de naam zegt erg stable en soepel. Alles werkt, blijft werken en nog nooit een random reboot gehad. Af en toe willen apps niet draaien, wat na een handmatige reboot verholpen is.

Er is wel een punt dat wat mij betreft verbetering behoeft: de camera. Deze maakt bij mij bijzonder slechte foto's. De automatische witbalans werkt voor geen meter, er is geen beeldstabilisatie en foto's met weinig licht zijn erg korrelig. Nu heb ik gelezen dat de stock camera app wel ok is, maar dat deze alleen werkt bij stock rom en de instelmogelijkheden zouden beperkt zijn. Waarom CM zo'n slechte camera app heeft is mij een raadsel. Het lijkt een software ding.

Iemand tips voor een betere camera?

Op zich zie ik niet de noodzaak om naar Kitkat of Lollipop over te stappen. Tenzij iemand mij kan overtuigen van de voordelen, bijvoorbeeld betere battery life. Hoe stabiel zijn de snapshot van CM 11 en de CM 12 nightlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Maak nu terug al een tijdje gebruik van CM11 nadat de upgrade naar CM12 maar half werkte (geen data, geen wifi etc.) maar nu krijg ik terug OTA updates naar CM12 aangeboden...

Iemand die mij reeds is voorgegaan en waarbij alles perfect werkt? Zou namelijk niet graag terug alles kwijt zijn en terug alles moeten aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik zit op de 13-02 nightly van CM12 en die werkt prima... data is soms wel kut want als je toggled tussen wifi en data kan hij soms z'n data verbinding niet meer krijgen... ff op "reset apn" drukken en dan doet hij het wel weer en 5ghz wifi werkt niet goed bij mij (2.4 wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 10:38
CM11 is nog steeds niet stable, dat verbaast me wel een beetje. Ik hoef niet perse lollipop.

In XDA forums heeft iemand de Camera uit de CM rom voor OPO gesloopt en werkend gekregen op de standaard CM11. Schijnt ook te werken op CM12.

Camera:
http://forum.xda-develope...ros-camera-cm11s-t3030369

Ook de maxaudio app is geport.

Maxaudio:
http://forum.xda-develope...5q-maxxaudio-lib-t3026967

Doe er je voordeel mee.

Enige wat mij eigenlijk tegenhield een custom rom te gebruiken. De camera is brak op al die roms. Stabiel is voor mij ERG belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Wat versta je onder stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Geen reboots, vastlopers, continue crashende apps, apps die helemaal niet werken. Verbindingen die eruit vliegen.

Voor mijn gebruik is de huidige stable van de color os stabiel.

Ik weet niet of CM11 al op dat punt is aangeland. CM12 in iedergeval zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Ik zit op de laatste nightly van cm12 en voor mij is het wel stabiel. Alle applicaties die ik wil gebruiken doen het, op xposed na dan maar dat ligt aan de art runtime. Telefoon loopt nooit vast en reboots heb ik ook niet. Ik vind het eigenlijk de best draaiende rom die ik in de afgelopen twee jaar op mijn oppo heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Dr. Ego schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:55:
Ik zit op de laatste nightly van cm12 en voor mij is het wel stabiel. Alle applicaties die ik wil gebruiken doen het, op xposed na dan maar dat ligt aan de art runtime. Telefoon loopt nooit vast en reboots heb ik ook niet. Ik vind het eigenlijk de best draaiende rom die ik in de afgelopen twee jaar op mijn oppo heb gehad.
Ook beter dan OmniROM? Heb OmniROM nu een half jaar met tevredenheid draaien, maar volgens mij loopt het een beetje af, qua vooruitgang op de Find 5, dus ben een beetje rond aan het kijken.
Het is mijn daily driver, dus kan niet zomaar elke keer ROMS gaan flashen om uit te testen. Misschien dit weekend CM proberen.

- Edit -
Was vergeten dat je voor CM ook je geheugen opnieuw moet partitioneren. Heb ik eigenlijk geen zin in.
Voorlopig blijf ik nog wel op OmniROM dan. Misschien van het weekend alleen even snel CM flashen om te kijken hoe het er uit ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door Xyphoid op 18-02-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Akemi schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:57:
Geen reboots, vastlopers, continue crashende apps, apps die helemaal niet werken. Verbindingen die eruit vliegen.

Voor mijn gebruik is de huidige stable van de color os stabiel.

Ik weet niet of CM11 al op dat punt is aangeland. CM12 in iedergeval zeker niet.
Reboots heb ik niet, vastlopers ook niet, crashende apps weleens (vooral Flitsmeister...kan aan de app liggen) Verbinding valt niet weg, maar switchen tussen wifi en telecom data werkt niet echt lekker (gsm blijft wel altijd werken), zit zelf altijd op data dus heb geen last van het probleem.

• Sandertje1980
Akemi schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:10:

In XDA forums heeft iemand de Camera uit de CM rom voor OPO gesloopt en werkend gekregen op de standaard CM11. Schijnt ook te werken op CM12.

Camera:
http://forum.xda-develope...ros-camera-cm11s-t3030369

Ook de maxaudio app is geport.

Maxaudio:
http://forum.xda-develope...5q-maxxaudio-lib-t3026967

Doe er je voordeel mee.
Die ports komen van de One Plus One. Werken die wel op de Oppo?

• Akemi
Sandertje1980 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:46:
Die ports komen van de One Plus One. Werken die wel op de Oppo?
Doe eens gek, klik op de link en lees eens.....

• Sandertje1980
Akemi schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:21:
[...]

Doe eens gek, klik op de link en lees eens.....
Dat heb ik dus ook gedaan en dit is wat ik eruit op maak: hoewel hij geport is uit color OS, is hij gemaakt voor en getest op one plus one met cm 11/12. Dat wil niet zeggen dat hij ook op de oppo werkt, zelfs niet als er color op staat.

Maar ik zal hem morgen eens proberen op mijn toestel. Ik denk dat het geen kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Kan zeker geen kwaad, het is gewoon een apk. Verwijderen als je het niet bevalt.

Wat ik begrepen heb uit de oppo forums is dat hij ook werkt op de CM11 versie voor de Find5.
Ook zelfs op de CM12 vertelde één iemand maar meten is weten zeg dan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
Op CM10 werkt hij iig niet. Maar ik denk niet raar aangezien CM11/12 toch wel anders zijn. Misschien eerdaags toch maar upgraden naar een van beide. Welke versie van CM 11 is het meest stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Net even CM12 uitgeprobeerd. Maar vergeleken met OmniROM is er niet veel verschil. Te veel opties die ik toch niet gebruik. En ik gebruik Nova launcher, dus van de CM launcher zie ik toch niks.
CM lijkt ook een stuk trager dan OmniROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
Uiteindelijk toch maar CM11 (snapshot m11) erop gezet. Wel wat gedoe gehad met modem firmware, apps waarvan ik de data niet terug kreeg, en de contacten app die crashte (de reden dat die niet werkt is trouwens hilarisch!). Allemaal issues die uiteindelijk wel te verhelpen waren, maar het kostte me wel een halve dag.

Toen weer de camera port van color os geprobeerd en die lijkt echt betere foto's te maken dan de cm app. Wel even een andere gallery app installeren, want anders kun je je foto's niet bekijken.

Edit: inmiddels draai ik hem nu 2 weken en ben erg tevreden. Nog geen problemen tegen gekomen. Vooral met de Color OS camera app erbij is dit echt een verbetering t.o.v. CM 10.1.

[ Voor 106% gewijzigd door Sandertje1980 op 03-03-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Zit ik gistermiddag in het Oppo forum te tikken dat ik mijn toestel al twee jaar heb en hij het nog helemaal goed doet, ondanks dat hij al drie keer op tegels is gestuiterd, laat ik hem thuis uit mijn klauwen vallen op laminaat. Twee dikke barsten in mijn scherm 8)7

Dacht eerst dat het alleen mijn screenprotector was, maar helaas.
Touchscreen doet het niet meer, dus kan er niks meer mee. Gelukkig sync ik altijd mijn bestanden.

Vanavond met ADB mijn bestanden wissen.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Xyphoid schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:53:
Zit ik gistermiddag in het Oppo forum te tikken dat ik mijn toestel al twee jaar heb en hij het nog helemaal goed doet, ondanks dat hij al drie keer op tegels is gestuiterd, laat ik hem thuis uit mijn klauwen vallen op laminaat. Twee dikke barsten in mijn scherm 8)7

Dacht eerst dat het alleen mijn screenprotector was, maar helaas.
Touchscreen doet het niet meer, dus kan er niks meer mee. Gelukkig sync ik altijd mijn bestanden.

Vanavond met ADB mijn bestanden wissen.

:'(
Ik weet niet of het ding USB OTG ondersteund, maar dan kan je er gewoon een hub op aansluiten met een muis en een usb-stick. Bestanden kopiëren naar de stick en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
461943 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:01:
[...]

Ik weet niet of het ding USB OTG ondersteund, maar dan kan je er gewoon een hub op aansluiten met een muis en een usb-stick. Bestanden kopiëren naar de stick en je bent klaar.
Van de bestanden heb ik al een backup.
Vandaar dat ik met ADB alles ga wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 06:33
Eindelijk een makkelijke manier om met O-Tools het intern geheugen anders te partitioneren: http://www.oppoforums.com....8361/page-37#post-378137. Binnen een paar minuten van 2GB verandert naar 8GB. Data van de "sd-card" was daarna weg, maar besturingsysteem stond er nog op.

Ik draai nog op Maxwen AOKP Android 4.3. Wat is op dit moment een aan te raden rom? Is CM12 stabiel genoeg?

[ Voor 13% gewijzigd door Rimshaker op 26-05-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik ben dus ook al 3 jaar (volgens mij) eigenaar van de Find 5.
Nu ben ik in malaisie op vakantie geweest en terwijl ik in NL altijd moet uitleggen wat Oppo is was het daar iets anders....plaatjes zeggen een 100 worden.
Oppo in malaysia
Mijn vriendin was ook zo van owh ja Oppo ja....
Dit was in Penang en rr zit daar serieus op bijna elke hoek van de straat een Oppo winkel...

[ Voor 10% gewijzigd door Haas_nl op 30-06-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09-2024

TBD

Reeds twee jaar eigenaar van mijn toestelletje, merk echter dat de prestaties van de accu wat minder worden. Kan op internet voor een klein bedrag een nieuwe accu bestellen, wat uiteraard goedkoper is dan een compleet nieuw toestel.

Alleen, de battery is non-removable. Nu zijn daar natuurlijk altijd manieren voor, maar wil toch graag weten of er mensen ervaring mee hebben voor ik mijn ding uit elkaar haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
Ik heb wel ervaringen, maar weet niet of ik het duidelijk kan vertellen/uitleggen.
Ik heb mijn mobieltje uit elkaar moeten halen toen ik een nieuwe aan/uit knop erin kon zetten. het losmaken van de accu hoorde daar ook bij.

Kan proberen via dm het uit te leggen en zeggen wat je iig niet moet doen :P
of hier.

[ Voor 16% gewijzigd door saveljos op 03-08-2015 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD

TBD

Post hier maar, zien andere users het ook mochten ze tegen hetzelfde aanlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
Het is wel al tijdje terug en ik hoop niets belangrijks te vergeten nu :9

Achterkant openhalen deed ik met een zuignap ding, gewoon kwestie van lostrekken eigenlijk. Moet als je het nog nooit hebt gedaan met redelijk veel kracht.

De nfc ding die op de accu zit geplakt kun je eraf halen, die zit wel gelijmd. Maar die blijft, als je het terug erop zet, wel zitten.

Die kabel daarvan gaat ook makkelijk los dacht ik.

De kabel van de accu deed ik in eerste instantie fout 8)7 . Ik kreeg hem niet los dus probeerde maar via de lengte van de kabel te trekken. Daarmee trek je de 4 losse kabels in de connector eruit :+. Gelukkig zonder kortsluiting terug erin kunnen duwen.
Maar dat is ook kwestie van gewoon verticaal van printplaatje trekken, eventueel met een kleine platkop schroevendraaier los maken.

Dusja niet echt een guide of een how-to. Maar ben wel van mening dat het prima te doen is. Gewoon bestellen dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Je kan er ook op Googlen, kom je op onderstaande video uit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD

TBD

Bedankt voor de informatie, hoop dat het me lukt :) Toch altijd een stuk goedkoper dan een heel nieuw toestel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
Ik zoek een ROM die gepatched is voor het Stagefright lek.

Ik heb begrepen dat CM12 gepatched is. Iemand ervaring met de laatste CM12 nightlies (augustus 2015)? Ze zouden ook CM11 patchen, maar daar zijn nog geen releases van. Weet iemand nog andere ROMs die gepatched zijn?

Ik zag dat Zimperium de patches openbaar heeft gemaakt:
https://blog.zimperium.co...t-detector-tool-released/

Weet iemand of het mogelijk is om deze patches zelf te installeren via bijvoorbeeld ADB of recovery?

Ergens anders heb ik gelezen dat je stagefright kunt uitschakelen in build.prop. Iemand ervaringen daarmee?

Misschien is dit allemaal een beetje offtopic, maar ik ben natuurlijk op zoek naar oplossingen en ervaringen specifiek voor ons toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik draai de laatste CM12 en die doet het prima, geen echt grote issues mee.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 14:41
Ik krijg vandaag deze telefoon als tweedehandsje binnen, vind het leuk om ook een Android toestel naast mijn iPhone te hebben.

Er is een bijzonder levendige community op XDA met ROM's, dus dat gaat goedkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik draai nu cm13 op mijn find 5 loopt echt heel erg goed!
Heeft wel wat kopzorgen gekost om het goed te laten werken. En er zit 1 bug in dat je in developers settings moet instellen dat data altijd aan staat, omdat je data niet meer werkt nadat je wifi verbinding gemaakt heb.
Daarbij pakte de rom KPN 4G netwerk terwijl find 5 geen 4g aan kan.
Dit kan je echter gewoon instellen.
Zitten nog wel wat kleine dingen in die ik nog niet had gezien:
http://community.oppo.com...thread&tid=42883#lastpost

[ Voor 15% gewijzigd door Haas_nl op 05-12-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
Een schopje voor de paar die-hards die nog steeds hun Find 5 gebruiken :-)

Ik heb ook maar de switch gemaakt naar Marshmallow. Om precies te zijn deze:
http://forum.xda-develope...acrom-unofficial-t3363847

Hij draait nu een week en ik ben super tevreden. Telefoon lijkt een stuk sneller dan onder CM12.. Battery life is ongeveer gelijk gebleven, wat bij mij prima was (ik haal het einde van de dag). Maar hij is ook erg stabiel. Nog geen FC of random reboots gehad. Ook heb ik nu LVM, waardoor ik onbeperkt apps kan downloaden (SD kaart en data partitie zijn samengevoegd). Geen gezeik meer met te weinig geheugen.

Inmiddels zijn er ook twee developers (wuxianlin en wolverine2k) bezig om CM14 werkend te krijgen. Echt tof dat er nog steeds wordt ontwikkeld voor dit 4 jaar oude toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik gebruik de mijne ook nog steeds, mijn opload stekkertje is inmiddels kapot, en mijn audio jack weigert soms.
Nu als je de Find 5 een keer open gemaakt hebt is het daarna heel easy om er iets in te vervangen.
Ik heb dus ook gewoon voor 9 euro een vervangend laad printplaatje besteld op internet :)
Scherm is nog steeds top, accu is nog steeds shit (maar goed genoeg)
Wux heeft eind december nog cm/lineage geport naar de Find 5, die ik na volledige wipe zonder problemen geinstalleerd heb.
Alles loopt goed.

Volgens mij zijn er alleen geen goede hoesjes meer te koop, en als mijn hoesje het gaat begeven ik toch echt een andere moet kopen.
Maar rumors zeggen dat de find 9 er aan komt. Zie ook hier: Haas_nl in "[OPPO] Wanneer zullen er weer Oppo's te koop zijn in NL?"
Afhankelijk van de accu ga ik die kopen, want dat elke dag opladen daar ben ik wel beetje klaar mee..

[ Voor 5% gewijzigd door Haas_nl op 22-01-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Niet online
Ik heb mijn Oppo ook nog steeds als backup toestel, voor als mijn LG G4 er definitief mee stopt (bootloop probleem).

Ook ik draai op de Oppo ook de PACrom, idd erg goede rom, nog geen crashes gehad. Alleen de GPS en de wifi ontvangst blijft een hekel punt.

Verder is mijn Oppo nog steeds in nieuwstaat...

Blijft een mooi toestelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
Ik ga binnenkort afscheid nemen van de Find 5. Ik heb een OnePlus 5 besteld - weer van Oppo dus en weer een 5 :-). Hoewel mijn Find 5 nog erg soepel werkt, wil ik nu een telefoon met een betere camera.

Ik ga hem nog wel gebruiken bij het hardlopen en fietsen en als reserve toestel, maar that's it.

Het was mij iig 3,5 jaar lang een waar genoegen!
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.