Ik ben een beetje koppig :-)
Als ik bij cm10.1.3 blijf, dan moet ik 4.1 flashen? Heeft het zin om de hele rom opnieuw te flashen?
Als ik bij cm10.1.3 blijf, dan moet ik 4.1 flashen? Heeft het zin om de hele rom opnieuw te flashen?
Ja, waarschijnlijk wel, misschien is het zelfs wel aangegeven bij het topic.Sandertje1980 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:36:
[ Voor 15% gewijzigd door Haas_nl op 18-06-2014 17:47 ]
Volgens mij kun je gewoon contact opnemen bij de shop waar je hem hebt gekocht, die verwijzen je verder naar waar je hem kan laten repareren oid.blauwe eend schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:14:
Hallo mede Oppo mensentja zo zeg ik dat maar even...,
Ik ben al een best lange tijd eigenaar van een Oppo find 5 en ben er altijd blij mee geweest, jammer genoeg is hij dankzei een stomme fout op de grond gevallen. Er zit nu een barst, maar dat is niet zo erg. Wat het ergste is, is dat ik alleen nog maar het rechter onder kwart van het touch screen kan gebruiken, de rest is dood
. Dus ik wil natuurlijk een nieuw scherm zodat ik mijn telefoon weer normaal kan gebruiken.
Het probleem is dat ik niet weet hoe dit voor elkaar te krijgen. Ik neem aan dat ik contact moet zoeken met oppo en dan vragen of ze er een nieuw scherm in kunnen zetten. Ik had al ergens gelezen dat dit iets van 160 euro gaat kosten... Maarja, ik kan dus nergens vinden waar ik contact kan vinden met Oppo hierover.
Kan iemand mij hier AUB mee helpen, of link of iets dergelijks. Alvast bedankt.
heb hem gekocht op oppostyle (europe), maar kan daar net echt iets vinden van een nummer of email dat ik kan bereiken. Vind het een beetje jammerArcticWolf schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:13:
[...]
Volgens mij kun je gewoon contact opnemen bij de shop waar je hem hebt gekocht, die verwijzen je verder naar waar je hem kan laten repareren oid.
http://support.oppostyle....com%2Fhc%2Fen-us&theme=hcblauwe eend schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:08:
[...]
heb hem gekocht op oppostyle (europe), maar kan daar net echt iets vinden van een nummer of email dat ik kan bereiken. Vind het een beetje jammer![]()
Dus veel verder kom ik dan ook niet
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
bedankt, heb nu een vraag ingestuurd. Afwachten dan nog maar...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ah thanks, had net een nieuwe nodig.Xyphoid schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:15:
Ben terug bij OmniROM. Werd gek van aantal dingen in ColorOS.
Heb trouwens deze screen protectors gekocht.
Aanbieding duurt helaas nog maar paar uur. Anders zijn ze 30 cent duurder
Echt super screen protector. In 1 minuut aangebracht. Geen gezeur met bubbeltjes. En je vingers glijden er supermakkelijk overheen.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb een Find 5 van half juni 2013... en dat was de laatste batch die ze hebben geproduceerd dus niet heel vreemd dat ze een Find 7a aanbiedenMarkiboj97 schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:40:
ik was laatst in een topic op oppoforums, daarin stuurde iemand zijn kapote find5 naar de garantie. Kreeg daarna een bericht met dat hij 160+100 kon betalen en dan een nieuwe find7a krijgt.
http://www.oppoforums.com...find7a.19886/#post-260033
Iemand die hier meer van weet? ik wil eigenlijk wel de nieuwe find en dat ik dan de 5 inlever voor korting.
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 08-09-2014 19:35 ]
[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 12-09-2014 11:19 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Haal hem ongeveer 8:00 uit de lader. En in de avond doe ik hem om een uur of 22:00 in de lader (met 10% of 20% over).Knamix schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:56:
Hoe Is de accuduur van de find 5 tegenwoordig? Ik ga er vanavond eentje halen maar ik ben bang dat het nog hetzelfde Is als toen hij net uitkwam..
Verwijderd
Heb ik ook gehad, had mijn Find 5 ook stuk, wilde niet meer opladen enzo. Kreeg de aanbieding om de find 7 of 7a te halen. Dit wilde ik niet en na een paar keer e-mailcontact te hebben hadden ze plotseling een nieuwe lading 5's liggen. Heb nu een nieuwe gekregen, maar ondertussen had ik al een Oneplus One gekocht dus mijn Find 5 is in de verkoopMarkiboj97 schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:40:
ik was laatst in een topic op oppoforums, daarin stuurde iemand zijn kapote find5 naar de garantie. Kreeg daarna een bericht met dat hij 160+100 kon betalen en dan een nieuwe find7a krijgt.
http://www.oppoforums.com...find7a.19886/#post-260033
Iemand die hier meer van weet? ik wil eigenlijk wel de nieuwe find en dat ik dan de 5 inlever voor korting.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb nog garantie ja, maar hij is niet kapot. zo ver ik weet doet alles het nog(alleen de koptelefoon aansluiting werkt soms niet)ArcticWolf schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:35:
[...]
Maar goed, heb jij recht op garantie dan? Dit zullen ze niet standaard doen.
Mag ik je vragen wat die aanbieding dan was? want jouw schade is natuurlijk niet zo groot als een heel kapot scherm. Krijg je dan de f7 goedkoper?Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:08:
[...]
Heb ik ook gehad, had mijn Find 5 ook stuk, wilde niet meer opladen enzo. Kreeg de aanbieding om de find 7 of 7a te halen. Dit wilde ik niet en na een paar keer e-mailcontact te hebben hadden ze plotseling een nieuwe lading 5's liggen. Heb nu een nieuwe gekregen, maar ondertussen had ik al een Oneplus One gekocht dus mijn Find 5 is in de verkoop
Van underclocken verder geen verstand, maar ik draai nu liquidsmooth met infinitus kernel. Dit loopt ontzettend soepel en batterij gaat ook heerlijk lang mee. De kernel zorgt dat je de CPU en de GPU kan overclocken dus wellicht ook geschikt om mee te underclocken. Er zit zelfs een functie in de ROM om de telefoon standaard te underclocken naar 1Ghz wanneer de batterij onder een bepaald percentage is.Sandertje1980 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:07:
Nog een vraagje: ik wil graag de processor underclocken tot 1000 MHz. Maar als ik dit instel in CM10.1, dan springt hij na verlaten van het menu weer terug op 1500 MHz. Weet iemand waarom dat is? Misschien moet ik een custom kernel installeren. Welke zou geschikt zijn? Is het trouwens mogelijk de CPU specifiek te underclocken bij het draaien van bepaalde (energieslurpende) apps?
En weet iemand of de officiele nightlies van CM11 stabiel zijn? En of die een betere CPU / batterij performance hebben?
Als hij een tijd in zeewater heeft gelegen, dan denk ik dat de meeste contacten al aangetast zijn of worden . Daar gaan geen balen rijst meer tegen helpen.Daburndo schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:41:
Mijn Find 5 is helaas vorige week overleden. Hij zat in een tas, en de tas heeft een tijdje in zee water gelegen.
Sindsdien reageert hij helemaal nergens meer op. Hij ligt nu bijna een week in een bak met rijst maar ook dat wilt helaas niet helpen.
Heeft iemand enig idee of hij nog te redden valt en wat evt de reparatie kosten zullen zijn?
Een batterij vervangen kost bij Oppostyle €60, dit vind ik wel te doen. Maar mocht ook het moederbord stuk zijn komt hier nog €200 bovenop. Voor €260 kan ik beter een nieuwe telefoon halen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg,
Berend
Zelfde verhaal, maar op zich hoef ik niet het nieuwste van het nieuwste, maar het OS wat er eerst op stond was in mijn ogen slecht. Erg tevreden met CM.Xyphoid schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:09:
[...]
Ik weet niet hoe oud hij is, maar in plaats van reparaties te betalen, kan je beter een nieuw toestel kopen.
Ik ben na anderhalf jaar nog steeds blij met mijn Find 5, maar dat is alleen omdat ik een custom rom er op heb draaien. Maar ik erger mij wel steeds meer aan het feit dat ik qua software altijd achterloop op andere toestellen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Precies de reden dat ik de Find 5 na een half jaar gedumpt had voor een terugkomst naar de Nexus lijn. Bouw kwaliteit en hardware waren super, maar die software..... ManmanmanArcticWolf schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:30:
ik vind het ernstig dat ze na 2 jaar nog steeds geen goeie software engineers hebben... op de F7 gaat het ook niet echt goed heb ik begrepen
Ik had hiervoor de Sony Xperia S... eigenlijk precies hetzelfde geval (al hebben ze dat na de S wel verbeterd...)Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:41:
Ik koop ook geen apparatuur meer van dit soort honkytonky merken. Liever een merk dat achter zijn producten staat danwel een community die het onderhoud. Bij de Find 5 ontbreekt beiden eigenlijk.
[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 15-12-2014 19:58 ]
Note 4 misschien een idee? Heerlijk toestel, zeker als je even de moeite neemt om alle samsung troep uit te zetten en je even google now launcher installeertTsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:11:
Had m'n zinnen gezet op de Nexus 6 maar die valt helaas vies tegenWellicht dan maar wat anders zoeken. In ieder geval geen praatjes van Chinezen meer geloven, dat heb ik wel afgeleerd.
Dat heb ik dus nooit begrepen. Dat is ook een van de redenen dat ik het met de OPO niet heb aangedurfd. Mooie toestel voor een goeie prijs, maar softwarematig teveel bugs, en zelfs hardware matig. Maar goed probeer dat maar in dat topic te vertellen en je wordt meteen afgemaakt...ArcticWolf schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:30:
ik vind het ernstig dat ze na 2 jaar nog steeds geen goeie software engineers hebben... op de F7 gaat het ook niet echt goed heb ik begrepen
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik neem aan dat je de F5 nog hebt?Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:15:
Ja lastige is dat ik weinig verbeteringen zie die ik in dagelijks gebruik ga merken. Hij zal wel sneller zijn, wat mooier scherm, nieuwere Android en nog wat van zulke dingetjes. Maar of ik daar nu gelukkiger van wordt... dat vraag ik me af. Vind het lastig omdat ik niet echt tevreden ben nu maar niet ontevreden genoeg om 600 euro uit te geven aan zo weinig vooruitgang.
[ Voor 7% gewijzigd door tobitronics op 15-12-2014 22:40 ]
ik heb ook nog steeds m'n F5 en heb het geld er niet voor over voor een "beter" toestel... enige gemis is 4G misschien aangezien het 3G netwerk van VF nog behoorlijk te wensen over laat soms.tobitronics schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:40:
[...]
Ik neem aan dat je de F5 nog hebt?
In dat geval ga je zekers heel wat merkenOfc, smaken en ervaringen verschillen, misschien eens een rondje Media Markt proberen?
Vrees dat het verschil niet groot genoeg gaat zijn, denk dat ik nog wacht op een nieuwere generatie of een prijsdaling.tobitronics schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:40:
[...]
Ik neem aan dat je de F5 nog hebt?
In dat geval ga je zekers heel wat merkenOfc, smaken en ervaringen verschillen, misschien eens een rondje Media Markt proberen?
Zal vooral een kwestie van drivers zijn. Lollipop rom uitbrengen voor de Find 5 is niet moeilijk, deze rom zonder issues laten werken welXyphoid schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:35:
Ik heb nu OmniROM draaien. Ik wil uit principe geen CM draaien sinds ze commercieel zijn gegaan (ook al is CM eer up to date. Hele stomme reden, maar het is de zelfde reden dat ik Ubuntu Mate op mijn laptop heb draaien en niet de normale Ubuntu).
Maar als de geruchten waar zijn, dan krijgt OmniROM gauw ook Lollipop! Laten we hopen dat de Find 5 het ook krijgt.
Ben ik hier de enige die niet zo'n zin heeft in lollipop? Ik hoor er nou niet erg veel positieve dingen over.Xyphoid schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:35:
Ik heb nu OmniROM draaien. Ik wil uit principe geen CM draaien sinds ze commercieel zijn gegaan (ook al is CM eer up to date. Hele stomme reden, maar het is de zelfde reden dat ik Ubuntu Mate op mijn laptop heb draaien en niet de normale Ubuntu).
Maar als de geruchten waar zijn, dan krijgt OmniROM gauw ook Lollipop! Laten we hopen dat de Find 5 het ook krijgt.
Je bent niet de enige :-) Ik ben nog niet over; eerst xposed framework en xprivacy. Zolang die nog niet draaien op L (als dat ooit gaat gebeuren) blijf ik voorlopig omnirom draaien.Markiboj97 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:54:
[...]
Ben ik hier de enige die niet zo'n zin heeft in lollipop? Ik hoor er nou niet erg veel positieve dingen over.
Zoiets als sailfish lijkt me wel erg mooi, als iemand die kan porten ben ik zo blij!
Ik heb meer het gevoel dat bij lollipop het vrije en blije ingeruild is voor een "mooiere" interface.
Zijn dat de enigste problemen of heb je daarna niet meer verder gekeken?ArcticWolf schreef op donderdag 18 december 2014 @ 07:24:
Gisteravond die laatste 5.0.1 build geinstalleerd, draait best goed... wil ik m'n mail instellen (exchange)... geen exchange support meer![]()
En de telefoon op silent zetten vergt ook al meer handelingen dan alleen op de volume rocker duwen... vanavond weer terug naar Omni 4.4
Ik draai hem nog steedsXyphoid schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:17:
[...]
Zijn dat de enigste problemen of heb je daarna niet meer verder gekeken?
Exchange gebruik ik niet en op stil zetten doe ik toch niet vaak.
[ Voor 36% gewijzigd door ArcticWolf op 18-12-2014 14:23 ]
Thnx. Misschien dit weekend proberen als ik tijd heb. Eigenlijk wil ik geen CM, maar vind Lollipop er wel geinig uit zien.ArcticWolf schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:15:
[...]
Ik draai hem nog steedssoms wordt het scherm ff zwart en gaat ie knipperen bij bepaalde handelingen... (duurt maar even) das de enige bug tot zover.
De batterij gaat nagenoeg even lang mee vergeleken met Omni 4.4.X dus dat valt me ook mee.Xyphoid schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:22:
[...]
Thnx. Misschien dit weekend proberen als ik tijd heb. Eigenlijk wil ik geen CM, maar vind Lollipop er wel geinig uit zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Stancke op 25-12-2014 21:19 ]
[ Voor 12% gewijzigd door MamaMouse op 27-12-2014 08:48 ]
Zit je op de onofficiele versie van CM12? Dan is er een radiofix; http://www.oppoforums.com....22822/page-5#post-307359Stancke schreef op donderdag 25 december 2014 @ 21:03:
Oeps, zit in de miserie denk ik...
Update gedaan naar CM en geen wifi meer en ook geen Play Store =\ Heb ook reeds andere updates en andere ROM's geinstalleerd maar ook geen wifi en geen Play Store...
Iemand?
EDIT:
Die Play Store is al opgelost maar die Wifi verbinding niet die werkt jammer genoeg niet...
[ Voor 6% gewijzigd door MamaMouse op 26-12-2014 09:16 ]
omg... das toch wel een hele treurige actie van OppoMamaMouse schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 09:05:
-----
Er is ook een zogenaamde 'officiele' kit kat update uit voor de Find 5; vermijd deze! Deze is ontwikkeld door externe ontwikkelaars uit china; is gehackt op omni, maar de helft werkt maar, en er is geen coloros camera/nfc/etc. Er werd/word zelfs geen enkele credits gegeven aan de originele ontwikkelaars van OmniRom.
http://www.androidpolice....omnirom-port-filled-bugs/
CM12 werkt prima hier, maar aanbevolen is dat je eerst je telefoon opnieuw partitioneert en je moet handmatig je APN selecteren voor data.Stancke schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:25:
Gisteren via m'n Find 5 bericht gekregen dat er een update beschikbaar was van CM11 naar CM12. Heb de update uitgevoerd, dus dacht wel dat het perfect zou werken, niet dus...
Geen dataverbinding
Kan niet inloggen op Google Play Store
Diverse foutmeldingen
Dacht dat het zou gaan over een stable version, mis poes. Straks een kijken om het op te lossen, anders gaan we terug factory reset uitvoeren naar CM11....
Verwijderd
heb het schermpje binnen gekregen. ziet er goed uit. lijkt betere kwaliteit te zijn dat de versie die ik bij een ander toestel toegepast heb.
Verwijderd
Ook beter dan OmniROM? Heb OmniROM nu een half jaar met tevredenheid draaien, maar volgens mij loopt het een beetje af, qua vooruitgang op de Find 5, dus ben een beetje rond aan het kijken.Dr. Ego schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:55:
Ik zit op de laatste nightly van cm12 en voor mij is het wel stabiel. Alle applicaties die ik wil gebruiken doen het, op xposed na dan maar dat ligt aan de art runtime. Telefoon loopt nooit vast en reboots heb ik ook niet. Ik vind het eigenlijk de best draaiende rom die ik in de afgelopen twee jaar op mijn oppo heb gehad.
[ Voor 14% gewijzigd door Xyphoid op 18-02-2015 14:23 ]
Reboots heb ik niet, vastlopers ook niet, crashende apps weleens (vooral Flitsmeister...kan aan de app liggen) Verbinding valt niet weg, maar switchen tussen wifi en telecom data werkt niet echt lekker (gsm blijft wel altijd werken), zit zelf altijd op data dus heb geen last van het probleem.Akemi schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:57:
Geen reboots, vastlopers, continue crashende apps, apps die helemaal niet werken. Verbindingen die eruit vliegen.
Voor mijn gebruik is de huidige stable van de color os stabiel.
Ik weet niet of CM11 al op dat punt is aangeland. CM12 in iedergeval zeker niet.
Die ports komen van de One Plus One. Werken die wel op de Oppo?Akemi schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:10:
In XDA forums heeft iemand de Camera uit de CM rom voor OPO gesloopt en werkend gekregen op de standaard CM11. Schijnt ook te werken op CM12.
Camera:
http://forum.xda-develope...ros-camera-cm11s-t3030369
Ook de maxaudio app is geport.
Maxaudio:
http://forum.xda-develope...5q-maxxaudio-lib-t3026967
Doe er je voordeel mee.
Doe eens gek, klik op de link en lees eens.....Sandertje1980 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:46:
Die ports komen van de One Plus One. Werken die wel op de Oppo?
Dat heb ik dus ook gedaan en dit is wat ik eruit op maak: hoewel hij geport is uit color OS, is hij gemaakt voor en getest op one plus one met cm 11/12. Dat wil niet zeggen dat hij ook op de oppo werkt, zelfs niet als er color op staat.Akemi schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:21:
[...]
Doe eens gek, klik op de link en lees eens.....
[ Voor 106% gewijzigd door Sandertje1980 op 03-03-2015 22:37 ]
Verwijderd
Ik weet niet of het ding USB OTG ondersteund, maar dan kan je er gewoon een hub op aansluiten met een muis en een usb-stick. Bestanden kopiëren naar de stick en je bent klaar.Xyphoid schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:53:
Zit ik gistermiddag in het Oppo forum te tikken dat ik mijn toestel al twee jaar heb en hij het nog helemaal goed doet, ondanks dat hij al drie keer op tegels is gestuiterd, laat ik hem thuis uit mijn klauwen vallen op laminaat. Twee dikke barsten in mijn scherm![]()
Dacht eerst dat het alleen mijn screenprotector was, maar helaas.
Touchscreen doet het niet meer, dus kan er niks meer mee. Gelukkig sync ik altijd mijn bestanden.
Vanavond met ADB mijn bestanden wissen.
Van de bestanden heb ik al een backup.Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:01:
[...]
Ik weet niet of het ding USB OTG ondersteund, maar dan kan je er gewoon een hub op aansluiten met een muis en een usb-stick. Bestanden kopiëren naar de stick en je bent klaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Rimshaker op 26-05-2015 20:24 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Haas_nl op 30-06-2015 23:33 ]
[ Voor 16% gewijzigd door saveljos op 03-08-2015 01:30 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 15% gewijzigd door Haas_nl op 05-12-2015 18:12 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq