"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Helaas niet. Gebruik ik niet.melantrix schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:55:
Kan iemand hier mij helpen met het juist instellen van de Broadcasting instellingen?
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verwijderd
Heb sinds een aantal maanden mijn Find 5 en al heel wat aan gesleuteld. Bijna out of the box onmiddelijk CM op gezwierd, maandje geen enkel probleem mee gehad. Wou dan iets sneller, AOSP cfxe 4.3 geflasht en toen begonnen de problemen.
Van 100 naar ongeveer 70% batterij werkt mijn find5 perfect, no issues, super vlot. Maar lager dan dit (soms zelf al eens rond de 90 maar merkte het vaak lager dan 70%) reboot hij gewoon super random, dit kan in de messaging app zijn, gewoon op het homescreen, in de app drawer, op chrome, facebook, everywhere. Soms slaat het scherm compleet af, soms krijg ik de melding "uitschakelen..." en schakelt hij uit. Eens ik hem dan reboot, schakelt hij na een minuut of 10 terug uit en dit sneller en sneller naarmate ik hem reboot. Echt alsof hij gewoon geen juice meer heeft en telkens terug wil uitschakelen.
Eerst dacht ik: gewoon een ROM probleem, ik flash er gewoon een nieuwere nightly op. Probleem bleef. Ik flash er AOKP op, probleem blijft. Terug naar de oude COLOR Rom, probleem blijft. Nu heb ik OMNI 4.4 (ook de modem moeten downgraden mits ik van 4.2 kwam) probleem blijft. Ik wipe trouwens altijd, ook dalvik cache, the whole nine yards. Nu begin ik te denken dat het een intrinsiek battery issue is, heb dus ook al een paar keer (desondanks gelezen te hebben dat dit een fabeltje is) de battery stats gecleard na hem op te laden tot 100%. Probleem blijft. De battery stats lijken nochtans vaak te kloppen, als ik bijvoorbeeld nog 47% batterij heb terwijl hij aan staat en boot dan in recovery geeft deze in CWM of in TWRP (heb beide al geprobeerd, altijd laatste versie) ook 47% dus de calibratie van de rom lijkt hier niet verkeerd te zitten.
Heb al geprobeerd om de LOGS te lezen maar als ik ze effectief al kan opslaan met alogcat (logs worden verwijderd bij reboot) maar werd daar helemaal niet wijzer van.
Heb al gezocht naar random reboots bij andere toestellen en hier bleek dit telkens een model-eigen probleem te zijn (bijv modem problemen bij HTC of battery issues bij pakweg samsung) en dus niets wat met mijn OPPO find 5 te maken had.
Ben ongeloofelijk tevreden van mijn Find 5 en gebruik hem echt ontzettend graag maar loop heden ten dage dus constant rond met een batterypack om hem op te laden, anders begint hij weer te random rebooten en ben ik onbereikbaar na een halve dag.
Ik vrees dat dit geen ongeloofelijk vaak voorkomend probleem is maar misschien heeft iemand dit al bij een ander toestel weten voorkomen of denkt te weten waar de oorzaak zou kunnen liggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 00:41 ]
Ik heb een tijdje terug voor mijn vader een Oppo Find 5 besteld , nu zijn hier enkele problemen mee die ik niet opgelost krijg en ik zou graag jullie input willen.
We hebben sinds het begin af aan al problemen met de batterijduur van het toestel , nu wist ik dat er problemen waren maar ik neem aan dat hij met 5 telefoontjes per dag en voor de rest amper gebruik niet leeg moet zijn.
Een ander probleem is dat we hem op geen enkele manier verbonden krijgen met het netwerk van Hollandse Nieuwe , er kan wel gewoon gebeld mee worden en smsen kan ook maar een data verbinding opzetten is niet mogelijk.
Het eerste probleem heb ik toen opgelost met juicedefender en hij gaat nu wat langer mee , het andere probleem kan ik echter weinig over vinden en zelfs na het zelf instellen van de APN werkt het gewoon niet.
Ik heb vanochtend mijn telefoon (find 5) laten vallen uit mijn handen, nu zie ik tot mijn verbazing dat er een barst zit in mijn scherm. Ook doet het touchscreen het niet meer. Hoeveel gaat het kosten om me scherm te repareren en hoelang ben ik hem kwijt. kan ik hem ook nog ergens in Nederland laten repareren? ik vind het overigens wel raar dat bij al mijn telefoons waar een barst in zat dat ik dan het touchscreen nog steeds kon gebruiken en nu niet?
Edit: ik bedenk me net ook dat ik een tijdje geleden voor het laatst een backup heb gemaakt met titanium back up. als ik mijn find 5 moet opsturen ben ik dan alle gegevens kwijt?
gr justin
[ Voor 32% gewijzigd door justin0117 op 07-12-2013 15:00 ]

Heb je (data)roaming wel aan gezet? Ondanks dat je niet in het buitenland zit moet dit bij sommige providers aan staan. Zo heb ik dat bij Tele2 die gebruik maakt van het T-mobile netwerk.Vicros schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:01:
Een ander probleem is dat we hem op geen enkele manier verbonden krijgen met het netwerk van Hollandse Nieuwe een data verbinding opzetten is niet mogelijk.
het andere probleem kan ik echter weinig over vinden en zelfs na het zelf instellen van de APN werkt het gewoon niet.
In Aokp 4.3 zit gelukkig ook een optie dat je daarnaast nog kan kiezen voor national data roaming zodat je in het buitenland geen onverwachte internetkosten kunt krijgen.
Ik heb exact hetzelfde mee gemaakt. Als er een barst zit in het scherm, werkt je touch-screen niet meer en kan je dus niets meer met de oppo.
Je kan via oppostyle.com reparatie aanvragen en dan krijg je keuze uit 2 opties:
1. Je stuurt je Find 5 op om te repareren, van zodra hij is aangekomen maken zij een schatting van de kosten ( $213,05 in mijn geval), hier mag je de verzendkosten in mindering brengen zodat je dus enkel de reparatie moet betalen. Daarna repareren ze je Find 5 (of sturen ze een nieuwe op, dat deden ze bij mij). Totale doorlooptijd is vooral afhankelijk van de verzending naar Hong Kong
2. Je koopt een nieuwe Find 5, en stuurt daarna je kapotte op naar Hong Kong. Van zodra je oude Find 5 aankomt, sturen ze het verschil tussen de aankoopprijs van een nieuwe en de reparatiekosten terug zodat je ook enkel de herstelling betaalt. Dan heb je sneller een nieuwe gsm maar moet je dus wel dat verschil in prijs even voorschieten.
Je data kan je terug halen door je oppo in recovery-mode aan de pc te hangen en dan ofwel via "adb pull" ofwel via USB Mass Storage alles te backuppen.
Verwijderd
Succes met het installeren van bagger beta's, en het wachten op een ROM die serieus genomen kan worden.
Verwijderd
Hey Yssworks, ga je me achterna ja? Hoe bevalt je Samsung?Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:00:
Ik ga jullie verlaten, mijn Find 5 heb ik twee maanden geleden al verkocht, en vandaag heb ik besloten de fan pagina ook te sluiten, aangezien Carl en Adam geen gehoor gaven.
Succes met het installeren van bagger beta's, en het wachten op een ROM die serieus genomen kan worden.
Verwijderd
Beter dan de OPPOVerwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:35:
[...]
Hey Yssworks, ga je me achterna ja? Hoe bevalt je Samsung?
Volgens mij is dit nog steeds de mooiste telefoon die je kan kopen, en het scherm blijft geweldig. De Roms zijn niet probleemvrij maar daar maak ik mij niet druk om, ik zit nog steeds op de allereerste rom (307) die ik erbij kreeg en alles wat ik wil doen met de telefoon werkt gewoon prima.
Als ik iets te zeiken kan hebben dan is het wel de geluidskwaliteit tijdens het bellen, maar daar leiden bijna alle smartphones aan en dan is het bij de Oppo nog wel ok.
@elitepyro
Jouw telefoon is volgens mij gewoon stuk, dit lijkt me een hardware probleem. Terugsturen die hap zou ik zeggen!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tsurany schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:12:
Gesprekstijd zegt niks, bellen verbruikt bijna geen energie.
Hangt er helemaal vanaf hoe jij je telefoon gebruikt en wat je belangrijk vindt.Lanithro schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:56:
Ik zit te denken om deze telefoon aan te schaffen ter vervanging van mijn HTC One icm met Ziggo Mobiel. Is dit een goede telefoon anno Q1 2014?
Vergeleken met andere toestellen zijn er zat toestellen die veel sneller zijn (Nexus 5).
Ook als je stabiliteit van roms belangrijk vindt, dan zou ik voor een ander toestel gaan. Ik draai zelf OmniROM en ben niet echt problemen tegengekomen. Maar ik gebruik mijn telefoon niet voor exotische dingen, zoals home automation of zo. Ik stuur SMS/Whatsapp/Twitter/Facebook berichten, surf over het interweb, luister muziek, kijk films, lees boeken/strips, onderhoud mijn NAS, plan afspraken, hou documenten bij en heel af en toe bel ik
Batterij gaat voor mij iets te snel leeg. Maar ik kan hem meestal wel ergens opladen. Zonder tussendoor laden, gaat hij van 8:00 tot uur of 18:00 mee. En dat is bij rustig gebruik. Als ik echt achter elkaar er op zou werken, dan is ie binnen uur of 4 leeg.
Maar als je bouwkwaliteit, tweaken met ROMs en mooi beeld belangrijk vindt, dan zou ik de Find 5 wel aanraden.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik doe ongeveer hetzelfde als wat jij doet. Ik gebruik hem niet heel de dag. Ik bekijk er Facebook en whatsapp op en bekijk wel eens een Netflix/youtube filmpje. Het feit dat de batterij met dat gebruik maar 10 uur mee gaat baart me een beetje zorgen.Xyphoid schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:17:
[...]
Hangt er helemaal vanaf hoe jij je telefoon gebruikt en wat je belangrijk vindt.
Vergeleken met andere toestellen zijn er zat toestellen die veel sneller zijn (Nexus 5).
Ook als je stabiliteit van roms belangrijk vindt, dan zou ik voor een ander toestel gaan. Ik draai zelf OmniROM en ben niet echt problemen tegengekomen. Maar ik gebruik mijn telefoon niet voor exotische dingen, zoals home automation of zo. Ik stuur SMS/Whatsapp/Twitter/Facebook berichten, surf over het interweb, luister muziek, kijk films, lees boeken/strips, onderhoud mijn NAS, plan afspraken, hou documenten bij en heel af en toe bel ik
Batterij gaat voor mij iets te snel leeg. Maar ik kan hem meestal wel ergens opladen. Zonder tussendoor laden, gaat hij van 8:00 tot uur of 18:00 mee. En dat is bij rustig gebruik. Als ik echt achter elkaar er op zou werken, dan is ie binnen uur of 4 leeg.
Maar als je bouwkwaliteit, tweaken met ROMs en mooi beeld belangrijk vindt, dan zou ik de Find 5 wel aanraden.
's ochtends van de lader en 's avonds vaak nog 50% over. Met een wat heftigere dag 30%.
Wat is er mis met je HTC one X ?
Ik vind het niet echt een probleem. Er is altijd wel een lader of USB kabel (van laptop of in de auto) in de buurt.Lanithro schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:49:
[...]
Ik doe ongeveer hetzelfde als wat jij doet. Ik gebruik hem niet heel de dag. Ik bekijk er Facebook en whatsapp op en bekijk wel eens een Netflix/youtube filmpje. Het feit dat de batterij met dat gebruik maar 10 uur mee gaat baart me een beetje zorgen.
En met zo'n groot scherm is het logisch dat ie veel stroom vreet. Maar sinds ik mijn eerste smartphone heb, zie ik al een daling in batterijduur.
Verwijderd
Ik gebruik tot nu toe iOS, en ben een ontzettende Android noob, dus de vraag is nogal basic ben ik bang.

Ik heb een widget gedownload via de play store, en die geeft aan dat de widget geïnstalleerd is. Hoe krijg ik nu die widget op mijn home screen onder ColorOS?
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Op de Find 5 met Color OS moet je van beneden op het scherm (in de buurt van je home knop) omhoog vegen. Dan krijg je een menu te zien met links als eerste optie widgets toevoegen aan je homescreens.Uitvreter schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:16:
Ik post mijn vraag even hier, hoewel hij eigenlijk over de N1 gaat en niet over de Find 5. Dit topic is wat actiever, en de vraag gaat over het ColorOS, wat volgens mij op beide telefoons draait.
Ik gebruik tot nu toe iOS, en ben een ontzettende Android noob, dus de vraag is nogal basic ben ik bang.![]()
Ik heb een widget gedownload via de play store, en die geeft aan dat de widget geïnstalleerd is. Hoe krijg ik nu die widget op mijn home screen onder ColorOS?
lazaroj32 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:06:
[...]
Op de Find 5 met Color OS moet je van beneden op het scherm (in de buurt van je home knop) omhoog vegen. Dan krijg je een menu te zien met links als eerste optie widgets toevoegen aan je homescreens.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Daarnaast had ik ook een gele vlek op het scherm en black spots op de camera. Nu moet ik het tijdelijk doen met een Samsung S8300
graag hulp, ben een beginner en zou graag weer mijn mobiel werkend hebben.
Alvast bedankt.
Edit:
wat ik tot nog toe heb gedaan (wat ik denk is nuttig om te vertellen):
1. oppo in fastboot mode aan de pc gekoppeld.
2. via fastboot TWRP er op gezet.
Het probleem nu is dat ik bij ADB niet weet hoe ik hem te zien krijg want als ik "adb devices" typ dan staat er:
List of devices attached
(en dan niks dus)
HELP.
[ Voor 29% gewijzigd door blauwe eend op 01-01-2014 20:23 ]
Rustig ademhalen, niks aan de hand. Zorg ervoor dat je toestel helemaal gewiped is (ga in TWRP naar wipe en wipe dan in ieder geval de volgende partities:blauwe eend schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:18:
Hallo allemaal, ik heb al een tijdje een Oppo find 5. Maar nu heb ik het verknalt door te proberen er een andere android op te zetten. Heb alles gewist... Ik probeer nu een zip er op te krijgen, maar dit lukt niet. Ik kan hem via windows namelijk niet benaderen en via fastboot kan je niks copieren toch?
graag hulp, ben een beginner en zou graag weer mijn mobiel werkend hebben.
Alvast bedankt.
Edit:
wat ik tot nog toe heb gedaan (wat ik denk is nuttig om te vertellen):
1. oppo in fastboot mode aan de pc gekoppeld.
2. via fastboot TWRP er op gezet.
Het probleem nu is dat ik bij ADB niet weet hoe ik hem te zien krijg want als ik "adb devices" typ dan staat er:
List of devices attached
(en dan niks dus)
HELP.
- System
- Userdata
- Cache
- Dalvik Cache
- Internal Storage (mocht dat als apart er tussen staan)
Reboot je device weer in TWRP en ga dan op zoek naar adb sideload. Van daar uit kun je het commando "adb sideload [pad naar zip]" uitvoeren, wat ook automatisch de zip voor je flasht.
Succes
Ik volg je stappen, maar krijg nog steeds: device not foundtobitronics schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:12:
[...]
Rustig ademhalen, niks aan de hand. Zorg ervoor dat je toestel helemaal gewiped is (ga in TWRP naar wipe en wipe dan in ieder geval de volgende partities:
- System
- Userdata
- Cache
- Dalvik Cache
- Internal Storage (mocht dat als apart er tussen staan)
Reboot je device weer in TWRP en ga dan op zoek naar adb sideload. Van daar uit kun je het commando "adb sideload [pad naar zip]" uitvoeren, wat ook automatisch de zip voor je flasht.
Succes
Ik denk dat het iets te maken heeft met de driver, als ik bij deze computer>beheren kijk dan staat er ook zo een uitroeptekentje bij 'find5' (apparaatbeheer).
Maar ik kan dus niet de drivers vinden....
En daar heb ik de oplossing voor! Download hier de pdanet client voor je pc. Bij setup kies je bij merk telefoon voor 'other' en volg je de stappen. Zodra install complete is kun je de client zelf weer van je PC verwijderen, de drivers behoud jeblauwe eend schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:28:
[...]
Ik volg je stappen, maar krijg nog steeds: device not found
Ik denk dat het iets te maken heeft met de driver, als ik bij deze computer>beheren kijk dan staat er ook zo een uitroeptekentje bij 'find5' (apparaatbeheer).
Maar ik kan dus niet de drivers vinden....
was zelf al 1 a 2 dagen aan het klooien, maar nu is hij bezig met het versturen van de zip.
ik zal nog wel even zeggen als ie het weer doet.
Maar alvast heel erg bedankt!
edit:
telefoon doet het weer. android geinstalleerd en backup terug gezet. Super
[ Voor 19% gewijzigd door blauwe eend op 01-01-2014 22:50 ]
http://www.oppoforums.com...oloros-v1-0-4i-beta.8192/
In de opmerkingen eronder wordt door addel een opmerking gemaakt dat er over een week weer een nieuwe update komt..... erg snel voor hun doen.
Mijn find 5 is onderweg terug naar Honk Kong, de micro usb aansluiting kon geen verbinding meer maken. Valt mij op trouwens dat de ontwikkelingen in de custom rom wereld ook wat langzamer gaan. Veel roms die nog actief ontwikkeld worden zijn er op het moment niet echt.
Die van mij wordt vandaag op gehaald op m'n werk en gaat dan ook terug. SIM-kaart bleef reboots veroorzaken, gele vlek onder het scherm en stof onder de camera lensDr. Ego schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:43:
Voor dat color os publieke beta werdt kwam er bijna elke week wel een nieuwe update uit.
Mijn find 5 is onderweg terug naar Honk Kong, de micro usb aansluiting kon geen verbinding meer maken. Valt mij op trouwens dat de ontwikkelingen in de custom rom wereld ook wat langzamer gaan. Veel roms die nog actief ontwikkeld worden zijn er op het moment niet echt.

Er valt toch niet zoveel meer te ontwikkelen, of wel dan? Daarnaast is de modem fw nog steeds niet up-to-date...
Heb mijn Find 5 nu bijna een jaar en mijn knoppen, koptelefoon- en USB aansluitingen zijn allemaal nog goed. Koptelefoon gebruik ik meestal alleen in de avond, als ik in bed Netflix aan het kijken ben of muziek aan het luisteren ben. USB aansluiting gebruik ik elke dag.Dr. Ego schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:30:
Ja ik vind het hele verhaal dat de oppo find 5 uitzonderlijke bouwkwaliteit heeft gewoonweg niet waar. Hij oogt misschien wat stevig omdat hij redelijk zwaar is en de batterij er niet uit kan. Maar de koptelefoon en usb aansluitingen zijn gewoon brak en die knopjes stellen ook niet veel voor.
Heb hem 1 keer laten vallen vanaf 1 meter op een tegelvloer. Nergens beschadigingen.
Denk dat er wel een paar zijn geweest waarvan de knoppen niet goed waren, want heb een aantal posts gelezen van mensen waarvan de knoppen er af waren gevallen. Maar meestal kwam dat door een hoesje dat tegen de knoppen aan schuurde.
Mvg Alex
Ja, kan me herinneren dat je vroeger door het flashen van een speciale kernel je clock op 2000 werd gezet en niet kon veranderen wat zorgde voor kokende telefoons. Geen idee hoe het nu isAlexmoorlag schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:09:
Iemand meer info ( mocht het ergens staan , hoor ik het wel ), meer bekent met het overclocken van dit toestel?
Mvg Alex
Netjes hoorI'm glad to inform you that we have finally been able to confirm the arrival of your device and I'm glad to inform you that we are forwarding your details to the logistic department in order to send a brand new device to you right away.
You will receive an automatic notification with the tracking information as soon as the the parcel will be sent.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
zoveel geld heb ik atm nietTsurany schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:53:
Niet eerst een nieuwe besteld en daarna de oude opgestuurd? Dat werkte bij mij erg goed. In vier dagen een omruil
maar ik moet zeggen dat een dumbphone wel wend na 2 weken zonder smartphone
ik heb sinds een paar maanden een oppo find 5 en er erg blij mee.
Software van oppo zelf is erg mooi en heeft handige functies maar de telefoon voelde erg traag aan, sinds een maandje nu OMNI 4.4.2 erop en het is geweldig.
Voor de rest heb ik nergens last van, slechte knoppen oid, volume knoppen werken wel wat slecht.
Ik heb ook nog even een vraagje, er staat bij de specs dat de find 5 dualband wifi heeft, betekend dit dus dat hij de 5ghz band ondersteund?
Mvg Mark
Dat klopt hij heeft ook de 5ghz band. Zit ook nog te twijfelen over de omni rom. Geen dingen tegengekomen die niet goed werken ?Markiboj97 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:42:
Ik heb ook nog even een vraagje, er staat bij de specs dat de find 5 dualband wifi heeft, betekend dit dus dat hij de 5ghz band ondersteund?
Mvg Mark
Nee, alles draait fantastisch. Erg goede batterij duur, en erg veel opties aanwezig. Een aanrader!Akemi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:37:
[...]
Dat klopt hij heeft ook de 5ghz band. Zit ook nog te twijfelen over de omni rom. Geen dingen tegengekomen die niet goed werken ?
Niet noemenswaardige problemen, alles draait als een zonnetje. Omni rom heeft zelfs OTA, wat echt erg fijn is!Akemi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:37:
[...]
Dat klopt hij heeft ook de 5ghz band. Zit ook nog te twijfelen over de omni rom. Geen dingen tegengekomen die niet goed werken ?
3 weken terug had ik mijn find 5 laten vallen waardoor er een kleine barst in het scherm zit. Hierdoor doet mijn touchscreen het niet meer (echt heel triest). Door de enorme drukte met school heb ik nog niet de tijd gehad om dat ding op te sturen. Ik kreeg vandaag een mailtje dat TNT met mij contact gaat opnemen om dat ding te komen halen. Maar wat moet ik op dat pakketje zetten en komen ze dan aan mijn deur of hoe moet ik dat zien?
Ook kan ik geen backup maken omdat ik TWRP recovery heb en mijn touchscreen doet het niet meer. Iemand een oplossing om een backup te maken? Ik weet nog dat toen ik mijn telefoon had laten vallen dat ik toen mijn find 5 aan de usb had gehangen en toen kon ik nog bij alle bestanden. Nu niet meer???
Als iemand mij kan helpen zou ik je eeuwig dankbaar zijn (@articwolf jij hebt ervaring met opsturen naar oppostyle).
Alvast bedankt,
Gr Justin
2. Please wrap the device carefully with bubble wrap.
3. Send only the defective device and not the packaging or accessories.
4. Prepare the device in an unmarked padded envelope.
Maar moet ik dan de telefoon in een envelop doen met niks er op? ik neem aan dat ik toch wel mijn adress gegevens daarop moet zetten?
Ook kreeg ik een formulier mee over lithium batterijen moet ik dat er op plakken? of in de envelop doen?
Edit: ik denk dat ik dat formulier ingevuld er op plak dan staat er een adress van mij op en van de bestemming.
[ Voor 11% gewijzigd door justin0117 op 21-01-2014 13:25 ]
Ik heb een padded (A4) envelop gehaald, telefoon nog in 1 laag bubble plastic gerold en toen erin gedaan. Dan belt TNT express op, die mailt jou 3 sets met fomulieren en je hebt die ene die je van Oppo krijgt (TNT voor accu's oid?) die doe je allemaal los en je schrijft idd niks op de envelop. Ik had hem niet dicht geplakt, maar de man van TNT plakte hem dicht zonder formulieren erin en daarna was het goed.justin0117 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:19:
Ja dit staat er:
2. Please wrap the device carefully with bubble wrap.
3. Send only the defective device and not the packaging or accessories.
4. Prepare the device in an unmarked padded envelope.
Maar moet ik dan de telefoon in een envelop doen met niks er op? ik neem aan dat ik toch wel mijn adress gegevens daarop moet zetten?
Ook kreeg ik een formulier mee over lithium batterijen moet ik dat er op plakken? of in de envelop doen?
Edit: ik denk dat ik dat formulier ingevuld er op plak dan staat er een adress van mij op en van de bestemming.
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 21-01-2014 13:34 ]
die formulieren moet je die aan de TNT gast geven of in de envelop doen? maar hoe weten ze nou dat die envelop van mij is als er niks op staat en alleen mijn telefoon in zit?
goeie vraagjustin0117 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:09:
@articwolf dankjewel!
die formulieren moet je die aan de TNT gast geven of in de envelop doen? maar hoe weten ze nou dat die envelop van mij is als er niks op staat en alleen mijn telefoon in zit?
Maar nu zit ik met het probleem van mijn touchscreen dat niet werkt. hoe kan ik een backup maken zonder gebruik te maken van het touchscreen want ik heb twrp 2.6.3 alleen die ondersteund volgens mij alleen touchscreen en geen knoppen besturing. Ook vind ik het gek als ik mijn telefoon aansluit op mijn computer dat hij niet automatisch over gaat in usb-opslag modus. Ik meen mij te herinneren dat dit normaal wel automatisch ging.
alvast bedankt!
sd opslag werkt idd niet, maar twrp ondersteund wel adb push en pull commands (maar dat is wat lastiger..) volgens mij ging het zo: adb pull /sdcard/* c:\blablajustin0117 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:04:
bedankt!
Maar nu zit ik met het probleem van mijn touchscreen dat niet werkt. hoe kan ik een backup maken zonder gebruik te maken van het touchscreen want ik heb twrp 2.6.3 alleen die ondersteund volgens mij alleen touchscreen en geen knoppen besturing. Ook vind ik het gek als ik mijn telefoon aansluit op mijn computer dat hij niet automatisch over gaat in usb-opslag modus. Ik meen mij te herinneren dat dit normaal wel automatisch ging.
alvast bedankt!
maar je kan ook de oude bootloader flashen via fastboot en dan:
dat werkt ook, suc61. Backup all your data by connecting the device to a computer and saving all the information you need. If the touch screen doesn't work you may access the recovery mode: Turn off the device and press together "Power” button" + "Volume down”button. Once you entered recovery mode you may use Volume up and Volume down to navigate and Power button to confirm. Select "USB Mass Storage Mode".
Ja dat is te veel werk haha. ze hebben zojuist het pakketje opgehaald bij mij ze zouden eigenlijk tussen 2 en 4 komen maar ze waren eerder. Was echt een hele asociale vent van TNT. Ik had mijn pakketje nog niet gemaakt want hij was te vroeg. daardoor moest hij even wachten maar daar flipte hij helemaal om. Toen miste ik ook nog eens een papier van tnt zelf waardoor hij helemaal moeilijk ging doen ik wou het nog uitprinten voor hem maar daar kon hij niet op wachten ik moest alleen het nummer doorgeven van de barcode. Wat een kapsones had die vent en ik alleen maar aardig doen, als dat maar goed gaat.
wtf :x die bij mij was erg relaxt.justin0117 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:03:
@artic bedankt
Ja dat is te veel werk haha. ze hebben zojuist het pakketje opgehaald bij mij ze zouden eigenlijk tussen 2 en 4 komen maar ze waren eerder. Was echt een hele asociale vent van TNT. Ik had mijn pakketje nog niet gemaakt want hij was te vroeg. daardoor moest hij even wachten maar daar flipte hij helemaal om. Toen miste ik ook nog eens een papier van tnt zelf waardoor hij helemaal moeilijk ging doen ik wou het nog uitprinten voor hem maar daar kon hij niet op wachten ik moest alleen het nummer doorgeven van de barcode. Wat een kapsones had die vent en ik alleen maar aardig doen, als dat maar goed gaat.
maar goed, nu is het zijn probleem
Appart!ArcticWolf schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:54:
[...]
wtf :x die bij mij was erg relaxt.
maar goed, nu is het zijn probleem
Bij mij was de bezorger echt heel relaxed. Hij is 3 keer geweest. De contact persoon bij TNT vond ik ook een professionele gast. Maar toch had ik het liever zelf opgestuurd, was het toch sneller gegaan. Je telefoon is kapot en dan moet je bellen om een afspraak te maken om je kapotte telefoon te laten ophalen.
Ik zit nu trouwens op omni rom. Moet zeggen dat ik dit tot nu toe wel echt een goede ervaring vind. Echt substantieel beter als vorige custom roms die ik had geprobeerd. Enigste wat ik een gemis vind is dat de camera echt minder presteert als op oppo's eigen rom.
Ik heb sinds vandaag eindelijk mijn oppo weer terug maar nu ben ik de laatste tijd niet echt meer op de hoogte geweest van de laatste roms welke is op dit moment het snelste met beste battery life? ik was erg te spreken ofe codefirex een paar maanden geleden. Ik wil dit forum toch een beetje in leven blijven houden
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik wel tevreden ben over de service van oppo style ookal heb ik er iets van 2 maanden over moeten doen voordat ik weer een nieuwe telefoon had haha. dit lag voor een groot deel bij mezelf. en het was toevallig in china nieuwjaar tot 8 februari dus daardoor konden ze bij oppostyle niks voor mij doen. Maar om het proces sneller te laten verlopen hebben ze mij een nieuwe telefoon opgestuurd inclusief een gratis hoesje dus daar ben ik dan wel weer over te spreken.
Ik zit al maanden op OmniRom en afgezien van een paar kleine bugs (die niet de werking in de weg zitten), werkt het goed. Doe een hele dag op 1 lading (gemiddeld gebruik).justin0117 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:00:
Hallo tweakers,
Ik heb sinds vandaag eindelijk mijn oppo weer terug maar nu ben ik de laatste tijd niet echt meer op de hoogte geweest van de laatste roms welke is op dit moment het snelste met beste battery life? ik was erg te spreken ofe codefirex een paar maanden geleden. Ik wil dit forum toch een beetje in leven blijven houdenwant op het forum van oppo zijn altijd iets te overdreven enthousiast
terwijl ik het dan vaak behoorlijk vind tegen vallen.
Tnx maar ik heb nu codefirex nightlies 4.4 er op gezet. werkt prima! lekker vlot en smooth. Ik kan nog niks vertellen over de prestaties van de batterij maar ik las dat die bij veel mensen wel goed bevielen.
Ik zou het ook niet erg vinden om een oudere versie te nemen van een rom.
[ Voor 72% gewijzigd door justin0117 op 16-02-2014 17:53 ]
info: http://www.oppoforums.com...-updated-16-11-2013.7599/
rom: https://docs.google.com/f...hmc2hTWJ1QmI2a0NUZFU/edit
Vergeet nadat het is geinstalleerd de scheduler niet te veranderen met Trickster MOD naar de volgende waarde: Setting scheduler to NOOP will increase a bit the system performance.
Ik gebruik de midnight 1.1 theme waardoor alles wat zwarter wordt. Volgens mij wordt deze erbij geinstalleerd.
[ Voor 10% gewijzigd door svianen op 16-02-2014 22:27 ]
Ik heb nu voor 1 persoon soms wel 5 entries, 1x telnr, 1x facebook, 1x whatsapp, etc etc. Ik weet dat je kunt aangeven welke view je wil, maar dan laat ie gewoon info weg. Oftewel, als ik aangeef dat ik bv telefoonnummers niet wil zien, dan valt 1 entry weg (niet gedelete, maar gewoon niet zichtbaar) dus als ik dan in mijn contactenlijst ga, dan zie ik nog maar 4 entries.
Maar als ik vervolgens die persoon zou willen bellen, dan kan dat niet want de contact entry met het telnr wordt niet weergegeven.
Ik wil gewoon alles bij elkaar hebben staan in 1 contactlijst. Kan dat? Is er een ROM, wat dan ook, die dit kan, want ik word hier zo langzamerhand een beetje kriegel van.
Och ja, je moet toch wat he.
Just_A_User schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:38:
Is er inmiddels een ROM voor de Oppo Find 5 waarin contactpersonen gewoon gemerged kunnen worden? Ik heb nl momenteel soms wel 5x een contactpersoon gelist staan, en ik kan ze niet met elkaar mergen. Ik draai ColorOS 1.02. Ik weet dat er nu 1.06 is, maar ik wil dat niet flashen als die contactlijst niet geupdate is.
Ik heb sinds een week ook een Oppo Find 5 en ben aan het kijken welke ROM het beste bij me past. Omdat ik niet heel veel ROMs wil uitproberen vraag ik jullie advies.
Dit zijn de eisen die ik stel:
- STABIEL!! weinig bugs.
- snel, soepel
- goede battery life
- niet teveel extra's die ik toch niet gebruik - als ik iets extra's wil, installeer ik zelf wel een app o.i.d.
- makkelijk aan te passen aan persoonlijke voorkeur
Bij mijn vorige toestel (LG Optimus 2x speed) had ik een CM10.1 nightly, aangepast door TonyP. Deze was snel (t.o.v. stock) en had veel instelmogelijkheden. Hier was ik wel tevreden over, behalve dat er nog wat bugs in zaten.
Maar misschien is de stock ROM wel goed genoeg? Tot nu toe enige minpunt vind ik de instelmogelijkheden van de camera. En hij voelt wat minder soepel dan de CM op mijn LG - wat ik raar vind, aangezien de Oppo een veel snellere processor heeft.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb hier ook last van gehad. En toen ik bij outlook laatst om onverklaarbare reden al mijn contacten kwijt was, was ik het zat. Ik hou alle data van contactpersonen bij in een excel sheet die ik af en toe sync met mijn mobiel. Zo heb ik altijd een backup en al mijn contactgegevens bij elkaar.Just_A_User schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:38:
Is er inmiddels een ROM voor de Oppo Find 5 waarin contactpersonen gewoon gemerged kunnen worden? Ik heb nl momenteel soms wel 5x een contactpersoon gelist staan, en ik kan ze niet met elkaar mergen. Ik draai ColorOS 1.02. Ik weet dat er nu 1.06 is, maar ik wil dat niet flashen als die contactlijst niet geupdate is.
Benodigde apps en instellingen:
- MyLocalAccount. Deze maakt een account aan die alle contactgegevens op de telefoon opslaat. Deze heb ik omdat sommige custom ROMs contacten alleen nog maar met accounts syncen en niet meer lokaal opslaan.
- Excel<-> Contacts Lite. Gemakkelijk excel bestanden importeren en exporteren naar je telefoon. Werkt niet alleen met lokaal opgeslagen excel sheets, maar ook met sheets die je in bijv. Dropbox hebt staan. Wel opletten dat de excel sheet de juiste headers heeft.
- alle contact synchronisaties uit. Alleen MyLocalAccount contacten laten syncen.
Het kostte mij een halve dag werk om zo'n excel sheet te maken vanuit al je accounts, maar daarna heb je er geen omkijken meer naar, behalve een paar keer per jaar syncen.
Hoe dat precies zit met social media als facebook weet ik niet. Dat gebruik ik niet :-) Ik zie wel dat Whatsapp standaard het nummer extra toevoegt. Dit kan vervelend zijn bij het maken van een backup.
Ik heb wel al eens gelezen over OmniRom (een protest tegen CM, omdat die steeds commerciëler zouden worden). Maar wat zijn precies de verschillen?HaTe schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:24:
Omnirom of CyanogenMod
Verwijderd
Wat doe ik nu fout? De Oppo was een half jaar geleden al niet geweldig wat batterijduur betreft, maar dit is wel echt triest. Mijn Xiaomi Mi2s haalt zonder veel problemen vier dagen op een lading. Kan iemand me helpen?
- Scherm helderheid omlaag schroeven.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:32:
Iemand tips om de batterijduur te verbeteren? Heb na een half jaar weer een Find 5 voor erbij, maar wanneer ik hem 10 minuten gebruik gaat de batterij meer dan 10% achteruit. GPS is uit, Bluetooth is uit, 2g/3g staan uit, screen brightness op half, twee mailaccounts en verder niets. Zit nu op de nieuwste beta.
Wat doe ik nu fout? De Oppo was een half jaar geleden al niet geweldig wat batterijduur betreft, maar dit is wel echt triest. Mijn Xiaomi Mi2s haalt zonder veel problemen vier dagen op een lading. Kan iemand me helpen?
- Andere rom, Cyagenmod.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Laatste keer dat ik CM heb gebruikt vond ik het echt slecht werken... ben toen naar Omni gegaan en daar bij gebleven werkt echt prima.Sandertje1980 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:45:
[...]
Ik heb wel al eens gelezen over OmniRom (een protest tegen CM, omdat die steeds commerciëler zouden worden). Maar wat zijn precies de verschillen?
Verwijderd
Al gedaan, werkt niet.FrankGuthrie schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:39:
[...]
- Scherm helderheid omlaag schroeven.
- Andere rom, Cyagenmod.
<offtopic> 4 dagen, dan staat ie zeker 4 dagen op standby. Naar mij weten zijn er geen telefoons (met vergelijkbare specs) die het langer dan 24h volhouden, 24h is al een wereldrecord lijkt mij. </offtopic>Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:32:
Iemand tips om de batterijduur te verbeteren? Heb na een half jaar weer een Find 5 voor erbij, maar wanneer ik hem 10 minuten gebruik gaat de batterij meer dan 10% achteruit. GPS is uit, Bluetooth is uit, 2g/3g staan uit, screen brightness op half, twee mailaccounts en verder niets. Zit nu op de nieuwste beta.
Maar wat zou kunnen helpen is bijv de Omni rom installeren, en de franco kernel erbij. Even opletten dat je locatie op battery saving staat en voorderest bluetooth, nfc en alle rotzooi uitzetten.
Ik heb nu een nexus 5, met standaard rom (vergelijkbaar met Omni) en ook de franco kernel. Daar doe ik best lang mee.
Verwijderd
Ik heb een batterij van 3100MAh eraan hangen, en hij gaat met mijn gebruik echt vier dagen mee6pack15 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:47:
[...]
<offtopic> 4 dagen, dan staat ie zeker 4 dagen op standby. Naar mij weten zijn er geen telefoons (met vergelijkbare specs) die het langer dan 24h volhouden, 24h is al een wereldrecord lijkt mij. </offtopic>
Maar wat zou kunnen helpen is bijv de Omni rom installeren, en de franco kernel erbij. Even opletten dat je locatie op battery saving staat en voorderest bluetooth, nfc en alle rotzooi uitzetten.
Ik heb nu een nexus 5, met standaard rom (vergelijkbaar met Omni) en ook de franco kernel. Daar doe ik best lang mee.
Omni ROM deed het niet beter. Alle rotzooi staat uit, alleen Wi-Fi aan.
Dan moet je de Lenovo P780 maar eens gebruiken.6pack15 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:47:
[...]
<offtopic> 4 dagen, dan staat ie zeker 4 dagen op standby. Naar mij weten zijn er geen telefoons (met vergelijkbare specs) die het langer dan 24h volhouden, 24h is al een wereldrecord lijkt mij. </offtopic>
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
ik haal nu ook maar een dag... maar gebruik hem best intensief, daarnaast was m'n 1e toestel kapot gegaan en heb er nu 1 van de laatste van de productielijn gekregen (weet niet of er een verschil in zit)Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:53:
[...]
Ik heb een batterij van 3100MAh eraan hangen, en hij gaat met mijn gebruik echt vier dagen meeGelijk ook de reden dat ik hem heb, en de lage prijs natuurlijk.
Omni ROM deed het niet beter. Alle rotzooi staat uit, alleen Wi-Fi aan.
Verwijderd
Hm, ik zou het niet weten. Ik had mijn Find 5 al lang verkocht en een Xiaomi Mi2s gekocht, maar ik kon er een overnemen voor een leuke prijs dus ik dacht waarom niet. Dat Color OS is nu nog handig geworden ook, niet meer het stuk stront dat het was. Maar met echt alles uit, geen apps, geen SIM, geen gebruik, draint hij ( zoals ik al op je reageerde) 30% per nacht af op 1.0.8. Wanneer ik hem gebruik op 1.0.8 gaat per minuut er 1% batterij af, met het scherm aan. Dat is gewoon ronduit slecht. Ook resoneert de speaker irritant bij pianomuziek en hoge stemmen.ArcticWolf schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:01:
[...]
ik haal nu ook maar een dag... maar gebruik hem best intensief, daarnaast was m'n 1e toestel kapot gegaan en heb er nu 1 van de laatste van de productielijn gekregen (weet niet of er een verschil in zit)
Op Oppoforum vertellen ze dat hij waarschijnlijk kapot is, maar goed aangezien hij tweedehands is heb ik geen bon en dus geen garantie. Al met al, gemixte gevoelens over Oppo. Het ding blijft wel prachtig, zowel qua uiterlijk als scherm. Maar als hij niet lang genoeg meegaat om hem ook echt te gebruiken heeft dat mooie scherm weinig nut.
PS. Uiteraard worden tips gewaardeerd. Op het moment gebruikt mijn moeder hem omdat ik hem zat was, maar zij is ook tevreden met een Nokia 3310
deze doet het wel prima maar is dan ook 1 van de laatste tot de productie stopte.
Ik ben nu opzoek naar een vervanger... vanwege 4G maar de F7 vind ik gewoon ronduit te groot en de Mi3 ondersteund geen LTE
Verwijderd
En wel meer van die rare dingen, zoals die headphone jack die veel te snel verstopt raakt, of de achterkant die kraakt wanneer je hem indrukt. Maar inderdaad, geen smartphone is perfectArcticWolf schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:28:
idd, dat lijkt me meer op een kapot device. Maar je hebt wel een punt over de interne bouwkwaliteit, de buitenkant kan dan wel goed zijn maar de binnenkant is niet echt goed gedaan nee. M'n vorige Find 5 had een opeens een intern defect met de batterij (lader moest erin blijven anders werkte hij niet), simkaart deed het niet meer, lijm van het scherm vlekte... etc
deze doet het wel prima maar is dan ook 1 van de laatste tot de productie stopte.
Ik ben nu opzoek naar een vervanger... vanwege 4G maar de F7 vind ik gewoon ronduit te groot en de Mi3 ondersteund geen LTEJapanse telefoons zijn wel nice maar die kosten dan weer een vermogen... tis altijd wel wat helaas.
Ik zou bijna een iPhone kopen, ware het niet dat er soms wat rare keuzes in iOS zitten en dat je geen MP3's kan versturen via Whatsapp. Heb je een telefoon van 700 Euro, kan je geen MP3's versturen. Laatst van iemand een iPhone 4s gekregen, maar toch maar weer verkocht want het was het toch niet helemaal.
Verwijderd
Ik vond Color OS 1.0.8 juist wel fijn, zeker omdat er een aantal mooie gestures ingebouwd zitten. En omdat er nu niet zo belachelijk veel bugs meer in zitten.Tsurany schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:32:
Color OS heeft bij mij sowieso afgedaan. En dan blijven custom rom's over. Maar met slechts een handjevol roms en erg weinig actieve developers is daar gewoon te weinig keuze vergeleken met de top telefoons van andere merken. Ik heb geen spijt van mijn aankoop maar een Nexus 5 had beter gepast. Helaas heb ik daar niet op gewacht.
Mijn moeder heeft een Find 5, en ik keek net even of er niet een update voor was (bij settings/device/etc). Hij vond niks, maar toen viel het me op dat haar android versie nog steeds 4.1 was? Ik neem aan dat er toch al wel minstens 4.2 voor moet zijn?
Tuurlijk, ik kan gaan flashen en gelijk 4.4 pakken, maar aangezien mijn moeder gewend is aan ColorOS en daar al haar apps op heeft wil ik het haar niet aandoen om alles opnieuw te moeten leren en te downloaden.
Is er dus een officiële versie hoger dan 4.1 die er zonder dat hij geroot/gewiped moet worden geïnstalleerd kan worden?
Hoe ben je aan deze update gekomen? Kan ik die erop zetten zonder dat de telefoon gewiped moet worden? Bij mijn eigen zou dit niet zo probleem zijn, maar mijn moeder ziet waarschijnlijk het nut niet in van zn update en wil dus niet dat ze daardoor alles opnieuw moet installeren.
Ik heb Juice Defender erop staan. Ik haal ongeveer 6 uur scherm-aan tijd (10% helderheid als ik binnen ben). Ik weet niet of dat veel is. Via BetterBatteryStats zag ik wel dat JD voor veel partial wakelocks zorgt. Maar tijdens stand-by loopt hij nauwelijks leeg. Sowieso raadzaam om BBS te installeren. Deze app geeft je heel gedetailleerd inzicht in ja batterijverbruik.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:32:
Uiteindelijk hangt het natuurlijk van je gebruik af hoe lang hij meegaat. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik vind dat ik hem vrij intensief gebruik en ik doe er ongeveer een dag mee.
Probeer AOKP eens, http://www.oppoforums.com...-official-nightlies.8577/Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:14:
[...]
Maar met echt alles uit, geen apps, geen SIM, geen gebruik, draint hij ( zoals ik al op je reageerde) 30% per nacht af op 1.0.8. Wanneer ik hem gebruik op 1.0.8 gaat per minuut er 1% batterij af, met het scherm aan. Dat is gewoon ronduit slecht.
ik heb ondertussen bijna elke rom wel geprobeerd en deze had naar mijn gevoel de beste accuduur.
Zelf draai ik nu OMNI 4.4 omdat die gewoon veel fijner en beter werkt naar mijn mening.
Je kan altijd er nog een mailtje naar de klanterservice aan wagen, je weet maar nooit
Ik gebruik sinds ongeveer 2 maanden CM10.1 stable op mijn Oppo naar volle tevredenheid. Maar sinds kort heb ik problemen met de wifi. De verbinding met mijn router en met het netwerk op mijn werk valt telkens weg. Als ik het menu van de wifi open geeft deze aan dat hij gewoon verbonden is. Soms loopt het menu vast en moet ik hem rebooten.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik las op diverse fora iets over het flashen van modem 4.1 of 4.2 firmware en wifi problemen. Iemand ervaring met deze firmware? Zou dit het probleem kunnen oplossen?
wat bedoel je met de meest recente rom? Er is maar één CM 10.1.3 stable. Of moet ik CM 11 nightlies gaan proberen (liever niet :-) ).
Tnx voor je reactie trouwens!
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.