Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Tsurany schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:04:
[...]

Niet overdrijven, het model is vorig jaar geïntroduceerd en is begin dit jaar overal in verkoop gegaan. Die 300 euro betekent dat je 130 euro hebt afgeschreven op een product. Dat is niet meer dan normaal. Je had toch niet verwacht praktisch de nieuwwaarde te krijgen voor een telefoon van dergelijke leeftijd?
2 maand oud, geen gebruikersporen, alles zit er bij, goed onderhouden. 1/4e van de prijs in 2 maand vind ik persoonlijk veel afschrijven.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:16
Dat heb je altijd met elektronica... Helemaal met de komst van de Nexus 5 is de prijs naar beneden gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

True schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:36:
2 maand oud, geen gebruikersporen, alles zit er bij, goed onderhouden. 1/4e van de prijs in 2 maand vind ik persoonlijk veel afschrijven.
Het is gewoon een ouder model, daar verlies je al deels op. Daarnaast is het tweede hands, daar verlies je het andere deel op. Waarom 350 euro betalen als je voor 430 euro een gloednieuwe hebt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lol.. wtf -_-
ArcticWolf,

Your message (Find 5 ColorOS V1.0.2i Beta) contains inappropriate language. This does not follow our rules. Your message may have been removed or altered.

Your account's access may be limited based on these actions. Please keep this in mind when posting or using our site.
voor dit:
http://www.oppoforums.com....6726/page-53#post-106566

Topic is wel gesloten na die msg...

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 11-11-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murakh zeker? Das echt een zeiklul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Nouja, logisch toch. Het is geen nette taal. Bovendien is het geen onafhankelijk forum, maar gelieerd aan een bedrijf (Oppo).

Topic is overigens gesloten, omdat het niet meer over die ROM ging, maar vooral over andere onzin. Opzich een logisch besluit, maar waar moet je nu naartoe om over die ROM te praten? I don't care overigens :) . Valt me wel op dat Oppo steeds minder van zich laat horen.

[ Voor 52% gewijzigd door floriz87 op 11-11-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:10:
[...]

Murakh zeker? Das echt een zeiklul.
idd Murakh -_-

@floriz87
het wordt automatisch gecensureerd 8)7 en dan krijg ik alsnog een waarschuwing, beetje dubbelop.
Daarnaast... door die prutsers heb ik nu 4,5GB minder op m'n databundel deze maand :9

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 11-11-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:35:
[...]

idd Murakh -_-

@floriz87
het wordt automatisch gecensureerd 8)7 en dan krijg ik alsnog een waarschuwing, beetje dubbelop.
Daarnaast... door die prutsers heb ik nu 4,5GB minder op m'n databundel deze maand :9
Ik ga hier verder niet op in. Niet om bijdehand of vervelend te doen, maar omdat het anders nogal off-topic wordt ;) . Ben benieuwd of en wanneer er nou een stable color ROM komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:34:
[...]

Ik ga hier verder niet op in. Niet om bijdehand of vervelend te doen, maar omdat het anders nogal off-topic wordt ;) . Ben benieuwd of en wanneer er nou een stable color ROM komt.
de 13e hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet lager gaan dan €280. Dat bod van €230 is echt te weinig.

E: zo te zien kan dit topic over 2 maanden dicht. :p

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:34:
[...]

Ik zou niet lager gaan dan €280. Dat bod van €230 is echt te weinig.
Ik weet dat er een aantal Oppo's voor 330 zijn verkocht, ook via MP. Dat moet er dus wel ongeveer uit te halen zijn met een 32GB. Belachelijk bod imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:41

Trackerfire

BTC HODLER

floriz87 schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:35:
[...]

Ik weet dat er een aantal Oppo's voor 330 zijn verkocht, ook via MP. Dat moet er dus wel ongeveer uit te halen zijn met een 32GB. Belachelijk bod imo.
Een aantal maanden geleden heb ik er zelfs nog 410 voor gehad. Iemand die geen zin had om zelf het importproces in te gaan (toen was hij nog niet via Europa verkrijgbaar). Kan hard gaan... ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Telefoon wordt donderdagavond opgehaald voor € 325,-. Prima deal lijkt me.

Ik draai nu custom Rom. Hoe zouden jullie hem aanbieden aan de koper?
Met custom rom (waar ik zelf niet 100% tevreden over ben) of full-reset en terug naar Color rom (of wat is tegenwoordig de factory rom van de Find 5)?
Hoe weet ik 100% zeker dat koper geen gegevens van mij overneemt/kan achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauriX schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:00:
[...]

Telefoon wordt donderdagavond opgehaald voor € 325,-. Prima deal lijkt me.

Ik draai nu custom Rom. Hoe zouden jullie hem aanbieden aan de koper?
Met custom rom (waar ik zelf niet 100% tevreden over ben) of full-reset en terug naar Color rom (of wat is tegenwoordig de factory rom van de Find 5)?
Hoe weet ik 100% zeker dat koper geen gegevens van mij overneemt/kan achterhalen?
full wipe (dus echt alles aanvinken), en dan Color OS flashen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:39:
[...]

full wipe (dus echt alles aanvinken), en dan Color OS flashen :)
Full wipe overschrijft bij mijn weten geen gegevens dus zal een deel alsnog terug te halen zijn via recovery software.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:44:
[...]

Full wipe overschrijft bij mijn weten geen gegevens dus zal een deel alsnog terug te halen zijn via recovery software.
Als je hier alles aanvinkt, is je hele recovery leeg. Heb het zelf al vele malen gedaan en wacht echt alles kwijt.

Afbeeldingslocatie: http://cloud.addictivetips.com/wp-content/uploads/2013/05/TWRP-Recovery-Advanced-Wipe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:47:
[...]

Als je hier alles aanvinkt, is je hele recovery leeg. Heb het zelf al vele malen gedaan en wacht echt alles kwijt.

[afbeelding]
Wat is jouw definitie van kwijt? Is het overschreven door random data of is het gewoon via een normale filebrowser niet terug te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:59:
[...]

Wat is jouw definitie van kwijt? Is het overschreven door random data of is het gewoon via een normale filebrowser niet terug te halen?
Het is de standaard manier van verwijderen, oftewel ik weet niet of het terug te halen is, maar probeer dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:53
MauriX schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:21:
[...]

Haha, nou snap ik jouw opmerking pas! :+ Ooit 's ingevuld toen ik nog jong en onwetend was. Niet te zwaar aan tillen dus. Inmiddels aangepast.

Krijg een telefoon van mijn werk, dus mijn 4 maand oude Oppo (ZGAN!) is te koop.
Zie vraag en aanbod:
Te koop: Oppo Find 5 32GB Zwart
Ik ben inmiddels al voorzien. Van een HTC One X+ wel te verstaan. Maar mocht iemand willen ruilen voor de Oppo dan hoor ik dat graag uiteraard :9 . Ik blijf dit topic met veel interesse volgen. Kan mezelf gewoon niet voorstellen dat de telefoon / de community maar niet op gang komt of langzaamaan dood bloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mufZ2kVl.png
KitKat op OF 5 :D .

[ Voor 36% gewijzigd door floriz87 op 12-11-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nice! Even wat concrete ervaringen afwachten en dan ook maar even proberen. Eerste ervaringen lijken erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Omni rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Ik vind het wel leuk dat er steeds zo gauw nieuwe android versies beschikbaar zijn voor de find 5, maar ik krijg soms wel een beetje het idee dat de 100% werkende rom zich er langer door laat wachten.

Ik zit nu op de laatste nightly's van codefirex en dat bevalt me best wel goed. Ik haal nu een schermtijd van 4-5 uur op een dag, waar ik eerst maar 2 tot 3 uur haalde op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dr. Ego schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:21:
Ik vind het wel leuk dat er steeds zo gauw nieuwe android versies beschikbaar zijn voor de find 5, maar ik krijg soms wel een beetje het idee dat de 100% werkende rom zich er langer door laat wachten.

Ik zit nu op de laatste nightly's van codefirex en dat bevalt me best wel goed. Ik haal nu een schermtijd van 4-5 uur op een dag, waar ik eerst maar 2 tot 3 uur haalde op een dag.
;D het kan nog veel langer als de radio source geupgrade wordt zodat ie ook werkt... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Officieel 4.4 Omni thread nu op Oppoforums:
http://www.oppoforums.com/threads/4-4-omni.7113/

Nog wel de nodige bugs, maar verwacht dat deze redelijk snel kunnen worden opgelost, zeker nu maxwen zijn AOKP ROM vaarwel heeft gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Jammer dat ze nog steeds op 4.2 zitten, maar vooruit. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik hoop eigenlijk enkel dat er hierdoor een betere bases komt voor custom roms. Dat Oppo nog steeds op 4.2 zit is gewoon dramatisch. Kijk eens naar de community die 4.4 al redelijk werkend heeft, waarom kan Oppo dat niet? Ga samenwerken met de community, niet langs elkaar heen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:02:
Ik hoop eigenlijk enkel dat er hierdoor een betere bases komt voor custom roms. Dat Oppo nog steeds op 4.2 zit is gewoon dramatisch. Kijk eens naar de community die 4.4 al redelijk werkend heeft, waarom kan Oppo dat niet? Ga samenwerken met de community, niet langs elkaar heen werken.
De community werkt ook nog steeds met een hacked radio source van 4.1 hoor ;) (die niet echt goed werkt).
latency, response en transferrates zijn veeel lager dan de 4.2 van Oppo zelf, maar aangezien Oppo nog niet de radio sources heeft geupdate komt de community ook niet verder.
Dus echt clean zijn de community roms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Tsurany schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:02:
Ach ja, een veelgehoorde terechte klacht binnen de community. Maar het lijkt "trekken aan een dood paard" :'( . Iemand enig idee waarom dit niet soepeler gaat? Gebrek aan expertise, inzicht, geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ze nou eerst 4.2.2 stabiel en echt goed maken voordat ze overstappen op 4.3 of 4.4. Want zeg nou eerlijk, wat heeft een hogere Android versie voor nut als deze instabieler is dan de 4.2.2 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:12:
Laat ze nou eerst 4.2.2 stabiel en echt goed maken voordat ze overstappen op 4.3 of 4.4. Want zeg nou eerlijk, wat heeft een hogere Android versie voor nut als deze instabieler is dan de 4.2.2 versie?
Mee eens. Maar waarom gaat die ontwikkeling zo verrekte traag? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:23:
[...]
Mee eens. Maar waarom gaat die ontwikkeling zo verrekte traag? Daar ben ik wel benieuwd naar.
onkunde denk ik... ik denk dat ze tijdens de ontwikkeling dachten "ff een cpu/gpu, ram, scherm, radio module bij mekaar slappen > beetje programmeren > klaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ArcticWolf schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:08:
[...]

De community werkt ook nog steeds met een hacked radio source van 4.1 hoor ;) (die niet echt goed werkt).
latency, response en transferrates zijn veeel lager dan de 4.2 van Oppo zelf, maar aangezien Oppo nog niet de radio sources heeft geupdate komt de community ook niet verder.
Dus echt clean zijn de community roms niet.
Ja true, maar daarom hoop ik dus dat Oppo eens dat soort zaken gaat updaten. Oppo moet juist die informatie vrij geven aan de community en vervolgens ook weer community werk integreren in de officiële software. Geven en delen van info, dat zou juist de kracht van Oppo moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:28:
[...]

onkunde denk ik... ik denk dat ze tijdens de ontwikkeling dachten "ff een cpu/gpu, ram, scherm, radio module bij mekaar slappen > beetje programmeren > klaar".
Ze hebben een tekort aan medewerkers heeft Carl me verteld, waardoor de development niet erg snel gaat. op dit moment zijn er dan ook vacatures te vinden op Oforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:50:
[...]

Ze hebben een tekort aan medewerkers heeft Carl me verteld, waardoor de development niet erg snel gaat. op dit moment zijn er dan ook vacatures te vinden op Oforums.
Ik zie geen programmeer vacatures staan? en is het niet een beetje laat... (1 jaar na launch zo ongeveer? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ik probeer (ivm verkoop) even alle mappen van mijn Oppo te kopieren naar mijn pc.
Op een of andere manier wordt deze melding steeds zonder melding afgebroken. Hij blijft niet bij een bepaald bestand hangen, want als ik de volgende poging doe loopt hij wel door. Zelfs individuele mappen kopieert hij maar half.

Kan ik dit pushen/forceren dat hij altijd alle mappen kopieert, ook al zijn het bijv. alleen lezen/systeem mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:53:
[...]

Ik zie geen programmeer vacatures staan? en is het niet een beetje laat... (1 jaar na launch zo ongeveer? :P)
Heb ook geen programmeur vacatures gezegd. :P

• MauriX
Oeh, heb even snel hulp nodig, koper is zo hier.

Ik heb alle info van mijn telefoon gegooid maar wil graag originele ROM (deze volgens mij: ' installeren. Zodat koper nieuwe phone heeft.

Ik gebruik nu CM10.1 – 20130725-NIGHTLY-find5
Hoe ga ik terug naar Color rom? Moet ik e.a. nog downgraden? Kan de Root behouden blijven?
Is CWM dan een probleem? Ik kan dit niet zo gauw vinden op Oppo Forums of XDA.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MauriX schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:45:
Oeh, heb even snel hulp nodig, koper is zo hier.

Ik heb alle info van mijn telefoon gegooid maar wil graag originele ROM (deze volgens mij: ' installeren. Zodat koper nieuwe phone heeft.

Ik gebruik nu CM10.1 – 20130725-NIGHTLY-find5
Hoe ga ik terug naar Color rom? Moet ik e.a. nog downgraden? Kan de Root behouden blijven?
Is CWM dan een probleem? Ik kan dit niet zo gauw vinden op Oppo Forums of XDA.
Stock downloaden en er over heen flashen vergeet niet alles te wipen!, daarna via ADB eventueel weer unrooten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• MauriX
Ok, ik hoef niet terug te gaan naar een oudere vroegere versie ofzo?

Dit is de laatste versie?
http://www.oppoforums.com...ta-color-rom-v1-0-1.6120/

[ Voor 42% gewijzigd door MauriX op 14-11-2013 18:57 ]

• ArcticWolf
  • Niet online

• MauriX
Is die stable?

• MauriX
-

[ Voor 100% gewijzigd door MauriX op 14-11-2013 19:40 ]

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Really? Je vraagt serieus of een bètafirmware stable is? |:(

• ArcticWolf
  • Niet online
:/

• floriz87
Verkocht?

• MauriX
Sold! €325,-
(sorry voor de paniek, moest even hals over kop de telefoon flashen).

Iemand nog oordopjes over die hij/zij niet gebruikt. PM me ff als je ze weg wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Spannend :) . Gezien de bugfixes lijken de ergste bugs er uit te zijn. Ik twijfel of ik naar 4.4 Omni ga, of ColorROM. Heb geen zin steeds opnieuw te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb net die stable geinstalleerd... ben benieuwd *fingers crossed*
krijg wel een Touchscreen firmware update... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:37:
ik heb net die stable geinstalleerd... ben benieuwd *fingers crossed*
krijg wel een Touchscreen firmware update... :|
Als je TWRP gebruikt moet je de gepatchte versie gebruiken. Dan heb je niet elke keer die Touchscreen update.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Xyphoid schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:24:
[...]

Als je TWRP gebruikt moet je de gepatchte versie gebruiken. Dan heb je niet elke keer die Touchscreen update.
Doh :p ik had al 2.6.3 met TP, daarom was ik zo verbaasd dat ik hem alsnog kreeg... blijkbaar hebben ze de scherm drivers geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Weet iemand waar een lijst van features van ColorOS staat?
Heb geen zin om te flashen om er achter te komen dat er te veel troep op staat die ik niet gebruik.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
De hoeveelheid bloatware valt wel mee volgens mij. Heb colorOS zelf nog niet gebruikt, maar wel de reacties steeds gevolgd.

@ ArcticWolf: Hoe houdt coloros zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Black Friday 2013
Let us brighten up your Black Friday in style...
OppoStyle is preparing a huge and exciting Black Friday surprise to delight our customers.

What is the Black Friday?
On the last Friday of November, known as the sales peak of pre-Christmas shopping, we want to excite all our customers with a tempting offer which will amaze you and leave you speechelss.

Stay tuned and keep your temptations until the 29th of November at 0.00 sharp (GMT), to discover our special event.

http://europe.oppostyle.com/content/14-black-friday-2013

[ Voor 5% gewijzigd door floriz87 op 15-11-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Laatste F5's willen ze zeker vanaf. Voorraad leegmaken met aanbieidingsprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:24:
De hoeveelheid bloatware valt wel mee volgens mij. Heb colorOS zelf nog niet gebruikt, maar wel de reacties steeds gevolgd.

@ ArcticWolf: Hoe houdt coloros zich?
Prima voorlopig maar hij hangt nu aan de lader dus kan niks over de batterij zeggen, maar nog geen rare dingen ondervonden.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
GVD drie uur bezig geweest om Omni er op te gooien. Had hele telefoon gewist en ADB en TRWP besloten om het allebei maar niet meer te doen.
Even met Omni gespeeld, maar nog iets te veel bugs (Google toetsenbord crashed, In het settings menu werkt de back knop soms niet, kalender synct niet meer met Google).
Nu Color OS proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Gezien de tijd dat je post heb je je er iets teveel in vast gebeten :P .

Het overigens niet syncen van de kalender schijnt te kunnen worden opgelost door Google Calendar te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
floriz87 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:54:
Gezien de tijd dat je post heb je je er iets teveel in vast gebeten :P .

Het overigens niet syncen van de kalender schijnt te kunnen worden opgelost door Google Calendar te downloaden.
Ach, het is weekend :P
Heb opnieuw geflashed. Lag aan de stomme modem. Ik had 4.2 (waarschijnlijk omdat ik ColorOS geprobeerd had te installeren, maar dat ging mis), maar moest 4.1 hebben.
Alles werkt nu, op wat kleine bugs na.

ColorOS is ook wel ok. Alleen vind ik al die mogelijkheden die er op zitten, niet nuttig. Dus nu zit ik op Omni ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Batterij van de colorOS rom is wel okay... Veel beter kan niet echt met deze grafische mods. Telefoon is ook heel snel weer in deep sleep. Erg jammer, scherm slurpt waarschijnlijk erg veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:43
Draai zelf nu de 4.4 omni een paar dagen en ik moet zeggen dat dit echt heerlijk werkt. De calendar syncte niet de eerste keer, maar na een herflash met de gapps van paranoid android werkt alles prima naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
6pack15 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:09:
Draai zelf nu de 4.4 omni een paar dagen en ik moet zeggen dat dit echt heerlijk werkt. De calendar syncte niet de eerste keer, maar na een herflash met de gapps van paranoid android werkt alles prima naar behoren.
Waar kan je die gapps vinden?

Edit: Gevonden :) .

Ik wil eigenlijk mijn hele telefoon leeg, superschone installatie. Kan ik dan het beste het volgende doen?

1) Reboot recovery
2) Format SD-card (dit verwijdert toch niet je modem + recovery?)
3) ROM + gapps op je telefoon zetten
4) Wipe Dalvik + cache
5) Flahs ROM + gapps
6) wipe dalkvik + cache
7) gaan met die banaan

Ga van 4.3 naar 4.4 dus 4.1 modem niet nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door floriz87 op 18-11-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:43
floriz87 schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:42:
[...]

Waar kan je die gapps vinden?

Edit: Gevonden :) .

Ik wil eigenlijk mijn hele telefoon leeg, superschone installatie. Kan ik dan het beste het volgende doen?

1) Reboot recovery
2) Format SD-card (dit verwijdert toch niet je modem + recovery?)
3) ROM + gapps op je telefoon zetten
4) Wipe Dalvik + cache
5) Flahs ROM + gapps
6) wipe dalkvik + cache
7) gaan met die banaan

Ga van 4.3 naar 4.4 dus 4.1 modem niet nodig.
Zou moeten lukken ja, je moet wel een gapatchte twrp recovery hebben, anders wil hij niet flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
6pack15 schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:41:
[...]

Zou moeten lukken ja, je moet wel een gapatchte twrp recovery hebben, anders wil hij niet flashen
Ik heb het toch maar niet gedaan, aangezien ik dan waarschijnlijk niet meer bij mijn internal drive zou kunnen via Windows. En dan had ik het met fastboot moeten doen en alle risico's voor lief nemen. Dat heb ik maar niet gedaan. Ik heb, na zoveel mogelijk gewiped te hebben wat niet met SDcard had te maken, handmatig de folders verwijderd die mijns inziens niet relevant waren voor het opereren van het toestel. En dat is goed gegaan. Omni 4.4 nu draaiende (de nieuwste nightly 18-11) icm PA gapps. Draait als een zonnetje tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
floriz87 schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:06:
[...]

Ik heb het toch maar niet gedaan, aangezien ik dan waarschijnlijk niet meer bij mijn internal drive zou kunnen via Windows. En dan had ik het met fastboot moeten doen en alle risico's voor lief nemen. Dat heb ik maar niet gedaan. Ik heb, na zoveel mogelijk gewiped te hebben wat niet met SDcard had te maken, handmatig de folders verwijderd die mijns inziens niet relevant waren voor het opereren van het toestel. En dat is goed gegaan. Omni 4.4 nu draaiende (de nieuwste nightly 18-11) icm PA gapps. Draait als een zonnetje tot nu toe.
Waar heb jij die PA gapps vandaan?
Heb eentje gevonden, maar daar zit de calender sync en bookmark sync niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Thnx. Die had ik al. Maar misschien iets misgegaan bij downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:40
Ik wacht nu die aanbieding af op de 29ste, maar als ik de laatste paar pagina's zo lees dan wilt iedereen er van af.
Om welke redenen moet je hem links laten liggen en welke redenen is het nog steeds een oké mobieltje?
Ik stel eigenlijk niet zo heel veel eisen aan een mobieltje, gewoon internetten(wifi) hoop apps en muziek etc.
Fatsoenlijke camera en scherm is de reden waarom ik niet kies voor een goedkopere mobiel.
(Verder vind ik het ontwerp van Oppo en het merk zelf mij wel aanstaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
saveljos schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:31:
Ik wacht nu die aanbieding af op de 29ste, maar als ik de laatste paar pagina's zo lees dan wilt iedereen er van af.
Om welke redenen moet je hem links laten liggen en welke redenen is het nog steeds een oké mobieltje?
Ik stel eigenlijk niet zo heel veel eisen aan een mobieltje, gewoon internetten(wifi) hoop apps en muziek etc.
Fatsoenlijke camera en scherm is de reden waarom ik niet kies voor een goedkopere mobiel.
Voordelen:

- Super degelijk
- Zeer mooi scherm
- Scherpe prijs (soort van)
- Goeie speaker
- Eigenlijk gewoon alle hardware is goed
- Strak design

Nadelen:

- Software
- Software
- Software
- Software
- Beloftes van Oppo
- Ondersteuning van Oppo en van 3rd party devs
- Software
- Software
- Partitionering van het geheugen

Snap je het punt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
saveljos schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:31:
Als je alleen basis dingen er op doet (bellen, internetten, mailen, sms'en, social media, foto's/films maken, muziek luisteren, filmpjes kijken, strips lezen, NAS beheren), zoals ik, dan is de Find 5 goed te gebruiken.

Of als je er van houdt om ROMS uit te proberen is het ook een leuk toestel.

Heb nu Omni 4.4 er op draaien en afgezien van een paar kleine bugjes (camera fc'ed de eerste keer dat je tijdens het filmen een foto maakt. Als je NFC uit wilt schakelen moet je 1 keer rebooten. Maar daarna werken de camera en NFC uitschakelen gewoon), werkt het voor mij. Er is _alweer_ een nieuwe nightly build, dus wie weet zijn er alweer een aantal bugs opgelost of functies toegevoegd.

Vandaag de Nexus 5 in mijn handen gehad. Ziet er wel ok uit in het echt (camera steekt minder ver uit dan filmpjes en foto's deden vermoeden). Als het geluid goed was geweest, dan had ik hem misschien wel gekocht... Gelijk NFC transfer van een foto van mijn Find 5 naar de Nexus 5 geprobeerd (wat gewoon via Bluetooth gaat). Werkt goed.

Beeldscherm van Find 5 is qua kleur en kijkhoek stukken beter dan van de Nexus 5.

Ook voelt de Find 5 aan als een echte mannentelefoon in tegenstelling tot de Nexus 5, die alleen er uit ziet als een mannentelefoon. Al wordt het door de rondere vormen toch weer iets minder mannelijk :P

Qua snelheid is de Nexus 5 bijna twee keer zo snel als de Find 5. Heb getest met webpagina's openen en apps openen. Niet heel wetenschappelijk, maar je zag heel duidelijk het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tobitronics schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:55:
[...]

Voordelen:

- Super degelijk
- Zeer mooi scherm
- Scherpe prijs (soort van)
- Goeie speaker
- Eigenlijk gewoon alle hardware is goed
- Strak design

Nadelen:

- Software
- Software
- Software
- Software
- Beloftes van Oppo
- Ondersteuning van Oppo en van 3rd party devs
- Software
- Software
- Partitionering van het geheugen

Snap je het punt? :)
lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Telefoon is op zich prima te gebruiken met AOKP 4.3 of Omni 4.4 maar ik zie geen reden om deze telefoon boven de nieuwe (goedkopere) Nexus te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:04

HaTe

haat niet

Ben zojuist overgestapt op AOKP 4.3 naar Omni 4.4. Werkt erg soepel, zie nog niet echt voordelen behalve dat het 4.4 is, maar in ieder geval ook geen nadelen.
Met Xposed Framework icm Gravity Box is een heleboel in te stellen, net zoveel als bij AOKP :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik zit nog steeds op AOKP 4.3 :) enige rom die echt te vertrouwen is... xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik zo hoor is 4.4 de laatste tijd ook prima. Enkel ROM veranderen is zo'n rot werkje. ROM flashen, Google Apps flashen, SuperSu flashen, apps restoren, Xposed opnieuw installeren,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Tsurany schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:17:
Wat ik zo hoor is 4.4 de laatste tijd ook prima. Enkel ROM veranderen is zo'n rot werkje. ROM flashen, Google Apps flashen, SuperSu flashen, apps restoren, Xposed opnieuw installeren,...
Met TRWP flash je gewoon alles in 1 keer. Even Titanium installeren en alle apps terugzetten. Ben altijd binnen10 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:40
Bedankt voor jullie reactie's.
@Tsurany, bedoel je niet goedkoper? Nexus is 400,- en Oppo 3XX,- (aanbieding op 29ste of 2dehands)

Als ik de reviews lees dan is zowel het scherm als de camera minder dan die van Oppo.
De processor is wel sneller, Maar of ik die snelheid een grote verbetering ga vinden weet ik nog niet.
Ik vond de snelheid van mijn iPod touch 4 en de HP touchpad voldoende. (Enkele jaren geen ervaringen meer mee)

Ik zie geen grote verschillen tussen de Nexus en Oppo. De Oppo is goedkoper en heeft betere scherm&camera. Dat lijkt mij dan een prima keuze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ging uit van de prijzen bij Oppostyle waarbij de Oppo nu 399,- is. De Nexus is voor diezelfde prijs in Nederland te koop maar kan voor lagere prijzen geïmporteerd worden. In ieder geval is de Nexus zeker niet duurder.

Het scherm is wellicht minder maar dat is dan ook direct het grootste minpunt. De camera is voor mij irrelevant, uit een telefooncamera komen enkel slechte foto's. Maar dan zou het daar ook wel op houden met pluspunten.
En voor mij is het belangrijkste toch gewoon software en dat is net waar Oppo uitblinkt met zijn baggerwerk. Beloftes niet nakomen, bugs niet fixen, drivers niet vrijgeven,... dan heb ik liever een Nexus waar de software gewoon goed werkt en we niet maanden wachten op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Nou nou, het komt nu over alsof de software totaal niet werkt. Dat doet het dus wel. Ik draai nu al een tijdje met de laatste rom en die draait gewoon correct. Er blijven ook continue verbeteringen komen. Loopt alleen niet zo vlotjes en vlekkeloos als bij een grote fabrikant.

De community wordt gebruikt als beta tester maar dat maakt de telefoon nu niet compleet waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zeg ook niet dat hij waardeloos is. Ik zei enkel op scherm en camera na geen reden om nog voor Oppo te gaan. Het bedrijf laat zien dat het gewoon lak heeft aan de community terwijl ze daar juist sterk op in wilde gaan zetten. Wat je krijgt is een ROM die nog op 4.2 vast zit en die nu eindelijk eens stabiel lijkt te werken na een jaar ontwikkeling. Zo'n bedrijf ga je toch geen telefoon van kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Tja, het is maar wat je wilt.
Persoonlijk maakt het mij niks uit of ik nou Android 4.3 of 4.4 draai. Met mijn gebruik heb ik niet echt veel verschil gezien.
Als je vaak updates wil hebben, dan zou ik de N5 nemen.
Ik heb de F5 gekozen omdat je daar makkelijker ROMs op kan flashen en ik Oppo wel een kans wilde geven. Helaas zijn zijn niet heel sterk begonnen, maar ik heb er geen last van.
Hopelijk kunnen ze in de komende jaren orde op zaken stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobifocus is dood, zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Lijkt er wel op. Had ook geen kans meer van slagen toen oppo europe open ging. Prijzen waren gewoon te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Juist de Nexus 5 is ideaal als je graag andere ROM's wilt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:04

HaTe

haat niet

Heel veel mensen hebben gratis een easycover bij hun Find 5 gekregen, ik niet. Ik heb er nu wel interesse in, maar vindt de prijs aardig hoog op OppoStyle.com.
Van wie kan ik hem overkopen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Zo goed is die easycover niet. Na verloop van tijd gaan de randen rafelen. Ik zou naar een andere cover kijken als ik jou was. Op oppoforums.com zijn veel topics te vinden over goede covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HaTe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:42:
Heel veel mensen hebben gratis een easycover bij hun Find 5 gekregen, ik niet. Ik heb er nu wel interesse in, maar vindt de prijs aardig hoog op OppoStyle.com.
Van wie kan ik hem overkopen?
Ik heb een witte easycover. Gebruik hem zelf niet omdat ik de kwaliteit en bruikbaarheid erg matig vind. Zou hem dan ook afraden eigenlijk :9
Akemi schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:54:
Zo goed is die easycover niet. Na verloop van tijd gaan de randen rafelen. Ik zou naar een andere cover kijken als ik jou was. Op oppoforums.com zijn veel topics te vinden over goede covers.
Heb je een linkje? Vind maar erg weinig helaas.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 29-11-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:16
Toch een leuke korting. :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BaOOGD2CQAE9oNX.jpg

http://europe.oppostyle.com/

Ben in ieder geval blij dat ik die voor mij voor meer heb kunnen verkopen maandje geleden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met de nieuwe Omni 4.4 ROM bevalt hij qua software in ieder geval prima. Zou normaal de Nexus 5 aanraden maar 300 euro is wel heel erg cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Wat zijn de huidige bugs met de laatste omni ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Bijvoorbeeld:
http://www.oppoforums.com...compared.5608/#post-81975
http://www.oppoforums.com...-or-imak.1824/#post-63045
http://www.oppoforums.com...se-pouch.3583/#post-54102
http://www.oppoforums.com/threads/fitbag-pouch.1287/

Gewoon even in de zoekbalk intikken en je komt een aardig eind.

[...]

Heb je een linkje? Vind maar erg weinig helaas.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Akemi schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:57:
Wat zijn de huidige bugs met de laatste omni ?
Ik heb op dit moment geen last van bugs, maar het zijn nog nightly's dus dat verandert elke avond. Er is volgens mij geen echte bug list.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Oppo heeft de prijzen omlaag gegooid voor Black Friday!
Ik ben nu aan het overwegen of ik deze telefoon wil bestellen.

Kunnen jullie deze telefoon nog steeds aanraden? En vooral: Hoe werkt de GPS?

Alvast bedankt!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

GPS werkt prima. Gebruik hem voor Endomondo en als hij in mijn broekzak zit neemt keurig de route op. Ook met navigatie werkt hij eigenlijk prima.

De telefoon zelf werkt op zich prima met een goede ROM. Ik zou zelf de voorkeur geven aan de Nexus maar die is met de huidige prijsdaling wel weer 100 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
arjanpvt schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:41:
Oppo heeft de prijzen omlaag gegooid voor Black Friday!
Ik ben nu aan het overwegen of ik deze telefoon wil bestellen.

Kunnen jullie deze telefoon nog steeds aanraden? En vooral: Hoe werkt de GPS?

Alvast bedankt!
Nog steeds een aanrader. Wel goede ROM installeren. Omni gebruik ik nu.
GPS werkt goed.

Heb je geen zin om met ROMS te klooien, dan zou ik de N5 kopen.
Ik irriteer me alleen aan de camera die uitsteekt en de onscreen knoppen die te hoog staan.

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.