saveljos schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:31:
Ik wacht nu die aanbieding af op de 29ste, maar als ik de laatste paar pagina's zo lees dan wilt iedereen er van af.
Om welke redenen moet je hem links laten liggen en welke redenen is het nog steeds een oké mobieltje?
Ik stel eigenlijk niet zo heel veel eisen aan een mobieltje, gewoon internetten(wifi) hoop apps en muziek etc.
Fatsoenlijke camera en scherm is de reden waarom ik niet kies voor een goedkopere mobiel.
(Verder vind ik het ontwerp van Oppo en het merk zelf mij wel aanstaan.)
Als je alleen basis dingen er op doet (bellen, internetten, mailen, sms'en, social media, foto's/films maken, muziek luisteren, filmpjes kijken, strips lezen, NAS beheren), zoals ik, dan is de Find 5 goed te gebruiken.
Of als je er van houdt om ROMS uit te proberen is het ook een leuk toestel.
Heb nu Omni 4.4 er op draaien en afgezien van een paar kleine bugjes (camera fc'ed de eerste keer dat je tijdens het filmen een foto maakt. Als je NFC uit wilt schakelen moet je 1 keer rebooten. Maar daarna werken de camera en NFC uitschakelen gewoon), werkt het voor mij. Er is _alweer_ een nieuwe nightly build, dus wie weet zijn er alweer een aantal bugs opgelost of functies toegevoegd.
Vandaag de Nexus 5 in mijn handen gehad. Ziet er wel ok uit in het echt (camera steekt minder ver uit dan filmpjes en foto's deden vermoeden). Als het geluid goed was geweest, dan had ik hem misschien wel gekocht... Gelijk NFC transfer van een foto van mijn Find 5 naar de Nexus 5 geprobeerd (wat gewoon via Bluetooth gaat). Werkt goed.
Beeldscherm van Find 5 is qua kleur en kijkhoek stukken beter dan van de Nexus 5.
Ook voelt de Find 5 aan als een echte mannentelefoon in tegenstelling tot de Nexus 5, die alleen er uit ziet als een mannentelefoon. Al wordt het door de rondere vormen toch weer iets minder mannelijk
Qua snelheid is de Nexus 5 bijna twee keer zo snel als de Find 5. Heb getest met webpagina's openen en apps openen. Niet heel wetenschappelijk, maar je zag heel duidelijk het verschil.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro