Nogal off-topic, maar hoe is Vivo een zusterbedrijf van Oppo?
nieuws: Fabrikant hint op eerste smartphone met schermresolutie van 2560x1440 pixels
nieuws: Fabrikant hint op eerste smartphone met schermresolutie van 2560x1440 pixels
Verwijderd
Volgens mij is het gewoon wat ongelukkig verwoord en bedoelen ze dat Vivo net zoals Oppo zich eerst alleen richtte op audio- en videoapparatuur maar nu ook op smartphones.floriz87 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:16:
Nogal off-topic, maar hoe is Vivo een zusterbedrijf van Oppo?
Je prijs ligt dan ook wel erg hoog met 390 euro.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:35:
[...]
Mee eens, als ik dat rotding nou eindelijk eens kon verkopen
Verwijderd
Benieuwd of ze het gaan doen, en hoeveel je dan zou krijgen. Hou je me op de hoogte?Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:42:
[...]
Hee, das wel een idee. Maar eens een mailtje eraan wagen dan.
Verwijderd
Voor 350 wil ik hem ondertussen ook wel kwijt, de prijs maar eens aanpassen danSkyThes schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:25:
[...]
Je prijs ligt dan ook wel erg hoog met 390 euro.
Zal ik doen. Ik heb al wel een mailtje terug, maar die is zo vaag dat ik er geen gehakt van kan maken. Zodra er iets begrijpelijks uitkomt zeg ik het.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:30:
[...]
Benieuwd of ze het gaan doen, en hoeveel je dan zou krijgen. Hou je me op de hoogte?
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 05:24 ]
In je advertentie ben je zo positief, dat ik niet begrijp waarom je hem kwijt wilVerwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 05:22:
[...]
Voor 350 wil ik hem ondertussen ook wel kwijt, de prijs maar eens aanpassen dan
[...]
Zal ik doen. Ik heb al wel een mailtje terug, maar die is zo vaag dat ik er geen gehakt van kan maken. Zodra er iets begrijpelijks uitkomt zeg ik het.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Dat zou je wel denken. Maar tot nu toe gaat het maar matig.-TheNose- schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:17:
Oppo gaat toch samenwerken met CM om het eerste CM toestel uit te gaan brengen? Las dat in een post van Koush. Dan zou je toch denken dat het met die sources ook goed gaat komen. Valt nog tegen dus?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Volgens mij is het nu dus mogelijk dat CM (bedrijf geworden) wel de volledige source krijgt aangezien ze nu een licentie kunnen krijgen voor de closed source onderdelen die in de telefoon zitten. Maar goed dat blijft gissen.Tsurany schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:35:
[...]
Dat zou je wel denken. Maar tot nu toe gaat het maar matig.
[ Voor 63% gewijzigd door ArcticWolf op 17-10-2013 14:15 ]
Verwijderd
Hehe, je moet toch reclame makenXyphoid schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:06:
[...]
In je advertentie ben je zo positief, dat ik niet begrijp waarom je hem kwijt wil
Dit. Mijn SGS2 opent apps even snel zo niet sneller dan de Oppo, en dat zuigt.ArcticWolf schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:10:
haha, nou laat die Nederlandse mentaliteit maar weg -_-
Ik werk op de Noordzuidlijn (en enkele andere GROTE projecten)/zucht^10
Maar, de F5 werkt, maar het werkt echt niet lekker, tov m'n Sony Xperia S is hij echt niet sneller -_- (grafisch misschien wel..) en met het openen van apps heeft hij gewoon moeite (vaak). Ik heb ook een tijdje een Xperia Z gehad, die was in alles sneller/beter (behalve camera wat raar is aangezien ze exact dezelfde sensor hebben)
Nieuwe AOKP btw...
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 09:46 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Met 2gb ram kan ik er toch vanuit gaan dat de meeste apps gecached blijven in het RAM? Ik sluit ze iig niet zelf af -_-Tsurany schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:49:
Is het openen van apps ook niet grotendeels afhankelijk van de snelheid van het flashgeheugen van een telefoon? Het laden van een app is volgens mij vooral belastend voor opslag, niet voor processor of RAM.
Verwijderd
Nee... hij's gecanceld voor vandaagVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:55:
Vandaag nieuwe FW toch? Ze hebben in ieder geval al dingen op het forum vernoemd naar Color OS ipv Color ROM. Ook werd er gezegd dat Color ROM en Color OS nu samengetrokken zijn ( iig, Color ROM werd vanaf nu gebaseerd op Color OS) dus mooi dat ze dat doen.
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 18-10-2013 15:10 ]
Als ze al een keer gestart zijn zouden ze idd niet afgesloten moeten worden en zou het switchen direct moeten gaan.ArcticWolf schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:52:
[...]
Met 2gb ram kan ik er toch vanuit gaan dat de meeste apps gecached blijven in het RAM? Ik sluit ze iig niet zelf af -_-
Verwijderd
We wachten het maar af... ik gebruik nu toch een SGS2 als dagelijkse mobiel dus echt veel maakt het niet uit.ArcticWolf schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:01:
[...]
//misschien toch nog vandaag... er gaan wat beweringen tegen elkaar in atm
Verwijderd
En toch heb ik liever Color Os dan Cyanogenmod. Niet dat ik nog een Find 5 heb, maar dat hele Cyanogenmod is niet meer wat het was.floriz87 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:14:
nieuws: CyanogenMod wordt gesplitst in twee edities
Ben benieuwd of er inderdaad een pro-rom licentie door bedrijven als Oppo kan worden aangekocht, zoals gesuggereerd wordt in de reacties. Wellicht is die hele color OS dan niet meer nodig.
Verwijderd
Ik vind sowieso CM niet heel spannend, nooit geweest als je het mij vraagt. Het is gewoon stock Android met wat extra opties. MIUI is ten minste nog een stuk mooier dan stock Android ( vind ik).Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:29:
[...]
En toch heb ik liever Color Os dan Cyanogenmod. Niet dat ik nog een Find 5 heb, maar dat hele Cyanogenmod is niet meer wat het was.
Verwijderd
Ga hem nu flashen, wat is er zoveel beter aan?ArcticWolf schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:34:
De laatste nightly van CFX is echt aan te raden! damn.. wat een verandering
http://downloads.codefi.r...iment-Find5/nightlies/mr2
Dat is natuurlijk ook het hele idee van CM. Stock Android met enkel de meest noodzakelijke toevoegingen. Focus oo stabiliteit en in mindere mate op customizations.Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:09:
[...]
Ik vind sowieso CM niet heel spannend, nooit geweest als je het mij vraagt. Het is gewoon stock Android met wat extra opties. MIUI is ten minste nog een stuk mooier dan stock Android ( vind ik).
teh smoothness, responseness en batterijVerwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:31:
[...]
Ga hem nu flashen, wat is er zoveel beter aan?
Verwijderd
Tja, ik vind stock Android gewoon niet zo mooi. Kwestie van smaak.Tsurany schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:39:
[...]
Dat is natuurlijk ook het hele idee van CM. Stock Android met enkel de meest noodzakelijke toevoegingen. Focus oo stabiliteit en in mindere mate op customizations.
Net even gedraaid, ik vond het wel meevallen hoe smooth hij was. Nouja, ik vind het toch niet mooi genoeg om te blijven draaien, dus terug naar Color ROM.ArcticWolf schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:50:
[...]
teh smoothness, responseness en batterij
Dan ben je inderdaad een stuk beter af bij MIUI. Ben zelf ook geen fan van stock Android maar met custom launcher valt het wel mee. MIUI ziet er wel een stuk mooier uit maar die draait wat minder goed.Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:52:
Tja, ik vind stock Android gewoon niet zo mooi. Kwestie van smaak.
Ik kijk het nog even aan en ga hem dan proberen. Ook benieuwd hoe dat Omni gaat worden en wat de nieuwe versie van Color OS gaat doen.ArcticWolf schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:59:
vergeleken met AOKP is hij wel een stuk beter vind ik, daarnaast heeft AOKP een issue met de overname van gsm mast naar gsm mast... gisteren was ik even aan het bellen en hij dropte hem 4x tussen Amsterdam Noord en Amsterdam Bijlmer -_- (in de auto)
Hopelijk heeft deze daar geen last van..
[ Voor 28% gewijzigd door justin0117 op 22-10-2013 23:31 ]
je moet een laadt cycle wachtenjustin0117 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:20:
ik heb de laatste CFX geflashed (21 oktober) maar mijn flitser werkt niet van de camera maar de zaklamp doet het wel dus dat is vaag? hebben meer mensen hier last van of moet ik de rom opnieuw flashen?
Edit: mmm na een reboot doet die het weer. toch gaat mijn batterij vrij snel leeg en laad langzaam op. Komt dit omdat de Rom er nog maar sinds kort op zit?
10.1 = 4.2floriz87 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:23:
Afgelopen zondag een nieuwe nightly uitgekomen van CM. Is die nou 4.1 of 4.3?
http://download.cyanogenm...type=nightly&device=find5
Verwijderd
De feature die ik onthouden heb is multiwindow apps a la Galaxy Note. Dat leek me wel interessant, maar heb de ROM nog niet geprobeerd. Nu lekker op 3333L, dat is ten minste stabiel+lange accuduur.Tsurany schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:58:
Ik heb nog steeds niet kunnen vinden wat OMNI zo boeiend maakt. In ieder geval niet het delen van info
Verwijderd
Op zich ben ik het ermee eens dat de meeste ROMs slecht zijn, maar 3333L en CFX bijvoorbeeld lopen wel gewoon goed. Het is alleen jammer dat ze nog geen goede updates doorgevoerd hebben sinds 3333L.Akemi schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:40:
Ik baal daar ook van maar aan de andere kant liever een goede release dan weer een brakke rom. Moet nu toch echt wel een keer goed worden.
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 12:57 ]
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 14:51 ]
Verwijderd
Dat meen je niet! Dit is toch een keuze die je zelf maakt? Ze hadden net zo goed geen betas aan kunnen bieden. Sommige mensen vinden het wel leuk om dingen te testen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:44:
Ik druk standaard op nee, aangezien het een beta blijft en je als koper niet als beta tester gezien kan worden.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
De beta's vind ik niet erg, als ze eerst een stabiele rom uitgebracht hadden en hiernast de beta's. Nu heb je geen keuze, of je moet op de verouderde "stable" over moeten stappen.HaTe schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:24:
[...]
Dat meen je niet! Dit is toch een keuze die je zelf maakt? Ze hadden net zo goed geen betas aan kunnen bieden. Sommige mensen vinden het wel leuk om dingen te testen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 17:32 ]
n the rom, go to the screen where you can se the version number and tap on the number until a message pops up that "You are now a developer". After that you have access to the developer settings in settings/more.
[ Voor 37% gewijzigd door earvaag op 26-10-2013 18:36 ]
debugging zit er gewoon in... maar is hiddenDr. Ego schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:24:
Ik heb hem heel eventjes geprobeerd. Maar het was niet helemaal soepel en gewoon te beperkt en de vormgeving spreekt mij niet aan. Voor mij werkt een op aosp gebaseerde rom veel fijner.
Het ontbreken van usb debugging is ook jammer ja.
Verwijderd
Niet soepel? Schone installatie gemaakt? Bij mij was hij echt soepel, vergelijkbaar met CFX 4.3. Vormgeving is natuurlijk smaak, je kan een andere launcher installeren.Dr. Ego schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:24:
Ik heb hem heel eventjes geprobeerd. Maar het was niet helemaal soepel en gewoon te beperkt en de vormgeving spreekt mij niet aan. Voor mij werkt een op aosp gebaseerde rom veel fijner.
Het ontbreken van usb debugging is ook jammer ja.
Yuptobitronics schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:19:
Is dat ColorOS nog steeds Android 4.2?
Ja ik heb een factory reset gedaan voordat ik color os installeerde. Er zit allerlei zooi bij die ik niet hoef. Het heeft nog steeds een chinees sausje. Af en toe bleef hij hangen op dingen, vooral het naar beneden halen van de status bar liep voor mij totaal niet vloeiend.Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:43:
[...]
Niet soepel? Schone installatie gemaakt? Bij mij was hij echt soepel, vergelijkbaar met CFX 4.3. Vormgeving is natuurlijk smaak, je kan een andere launcher installeren.
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Ego op 26-10-2013 21:40 ]
Verwijderd
Dat blijven hangen herken ik echt totaal niet. Dit bij mij de versie die het soepelst loopt van allemaal. Het naar beneden halen van de statusbar of het gesture panel gaat als de brandweer.Dr. Ego schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:39:
[...]
Ja ik heb een factory reset gedaan voordat ik color os installeerde. Er zit allerlei zooi bij die ik niet hoef. Het heeft nog steeds een chinees sausje. Af en toe bleef hij hangen op dingen, vooral het naar beneden halen van de status bar liep voor mij totaal niet vloeiend.
Ik gebruik een andere launcher, en daar zit dan ook precies het probleem in voor mij. De vormgeving van mijn launcher en iconen rijmt totaal niet met de thema's die op color os beschikbaar zijn. Daardoor wordt het een onsamenhangend geheel.
Als color os eindelijk eens uit de beta komt dan probeer ik het wel weer eens.
[ Voor 3% gewijzigd door earvaag op 27-10-2013 00:12 ]
Verwijderd
Wat heb je ervoor gevangen, als ik vragen mag?Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:38:
Toch raar, iedereen krijgt andere resultaten met de batterijduur. Voor zover ik 1.02i getest heb ging hij wel lang mee. Maar, ik heb mijn Find 5 vandaag verkocht, dus ik ga jullie verlaten. Hopen dat ik de Mi3 een beetje snel binnen kan krijgen.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
ArcticWolf schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:23:
1.02i is echt snel leeg bij mij... haal nog geen 16 uurben het wel een beetje erg beu aan het worden.
yeah... heb BBM eraf gegooid en nu is het probleem voorbijAkemi schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:48:
Dat verbaast me echt. Ik haal met gemak twee dagen. Nu doe ik er ook niet zo veel op maar dan toch.
Begin zo ook het vermoeden te krijgen dat een aantal apps ook behoorlijk wat roet in het batterij eten gooit.
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 04-11-2013 18:06 ]
[ Voor 129% gewijzigd door svianen op 07-11-2013 11:36 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb gehoord dat de nieuwe update pas aan het eind van de maand verschijnt, wat hiervan waar is weet ik niet. - ditmaal was mijn bron geen OPPO medewerker.Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:56:
Hoe is het hier? Nog nieuws wat betreft updates? Ben zelf van de Find 5 af en heb nu een SGS2. Geen spijt tot nu toe. Behalve dan het scherm.
ik dacht vandaag...Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:00:
[...]
Ik heb gehoord dat de nieuwe update pas aan het eind van de maand verschijnt, wat hiervan waar is weet ik niet. - ditmaal was mijn bron geen OPPO medewerker.
Verwijderd
weer een week wachten dusfloriz87 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:20:
Weet niet of deze post nou over 102i gaat, maar volgens mij wel. Dat betekent dat we nog even moeten wachten.
[DEV]ColorOS Kernel Alpha 1[4.2.2]
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 08-11-2013 07:43 ]
Hij hing gelukkig aan de laderAkemi schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:52:
Merk ook dat de outlook app wel eens blijft 'hangen' en batterij vreet.
@articwolf: dan snap ik wel dat je batterij snel leeg is.
Mijn interesse was gewekt totdat ik je profiel zag. Houdt voor mij gelijk opMauriX schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:28:
Mijn oppo is te koop. Voor 300 kan hij van joi zijn! Pm bij interesse
Zie boven, heb altijd mijn bedenkingen bij Tweakers die hun profiel zo invullen. Typisch Hollandse hokjesgeest. I know but true.
[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Ego op 09-11-2013 16:35 ]
Wat dacht je van een aanbod van een betrouwbare Tweaker? Komt er wel 50 euro bijsoskes schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:52:
[...]
Mijn interesse was gewekt totdat ik je profiel zag. Houdt voor mij gelijk op, maar als ik jou was zou ik een ad bij Vraag & Aanbod plaatsen.
[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 10-11-2013 21:50 ]
Verwijderd
Terwijl mijn officiele fan page toch 110 likes heeft. Ben het overigens wel eens met alles dat je zegt.Tsurany schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:50:
Kan wel merken dat Oppo niet meer zo populair is. Terecht ook, het bedrijf is echt crap met betrekking tot community ondersteuning en beloftes waarmaken. Heb werkelijk spijt van de aanschaf. Ik had net zo goed een Galaxy S4 kunnen kopen.
Zou niet weten waarom je een Oppo zou kopen als je ook een Nexus 5 kan kopen voor dezelfde prijs.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 22:10 ]
Dat betekent dus 110 mensen + nog een handjevol die een oppo hebben in NL en Belgie. Zelfs de nexussen die vroeger toch relatief onbekend waren t.o.v. galaxy telefoons waren vele malen meer vertegenwoordigd in NL...Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:07:
[...]
Terwijl mijn officiele fan page toch 110 likes heeft.
Als ik mocht kiezen, had ik nog steeds voor de Find 5 gekozen. Vind de Nexus 5 niet zo mooi met die lens die uitsteekt en de ronde vormen. Qua software is de Nexus wel beter, maar heb tot nu toe niet heel veel last van de Find 5 Roms gehad.Tsurany schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:50:
Kan wel merken dat Oppo niet meer zo populair is. Terecht ook, het bedrijf is echt crap met betrekking tot community ondersteuning en beloftes waarmaken. Heb werkelijk spijt van de aanschaf. Ik had net zo goed een Galaxy S4 kunnen kopen.
Zou niet weten waarom je een Oppo zou kopen als je ook een Nexus 5 kan kopen voor dezelfde prijs.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Haha, nou snap ik jouw opmerking pas!soskes schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:53:
[...]
Zie boven, heb altijd mijn bedenkingen bij Tweakers die hun profiel zo invullen. Typisch Hollandse hokjesgeest. I know but true.
Heb zelf ook weinig last gehad van bugs, maar mijn vorige telefoon was de Galaxy Nexus(3e Nexus), en die was stunning in elk opzicht. Elke paar dagen een nieuwe versie van bijna elke rom weer keer op keer. Oppo Find 5 leek dat zelfde te kunnen, maar dit is het toch zeker niet. Probeer nu ook mijn Oppo te verkopen voor een Nexus 5, ben inmiddels zo desperateXyphoid schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:59:
[...]
Als ik mocht kiezen, had ik nog steeds voor de Find 5 gekozen. Vind de Nexus 5 niet zo mooi met die lens die uitsteekt en de ronde vormen. Qua software is de Nexus wel beter, maar heb tot nu toe niet heel veel last van de Find 5 Roms gehad.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Niet overdrijven, het model is vorig jaar geïntroduceerd en is begin dit jaar overal in verkoop gegaan. Die 300 euro betekent dat je 130 euro hebt afgeschreven op een product. Dat is niet meer dan normaal. Je had toch niet verwacht praktisch de nieuwwaarde te krijgen voor een telefoon van dergelijke leeftijd?True schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:22:
[...]
Heb zelf ook weinig last gehad van bugs, maar mijn vorige telefoon was de Galaxy Nexus(3e Nexus), en die was stunning in elk opzicht. Elke paar dagen een nieuwe versie van bijna elke rom weer keer op keer. Oppo Find 5 leek dat zelfde te kunnen, maar dit is het toch zeker niet. Probeer nu ook mijn Oppo te verkopen voor een Nexus 5, ben inmiddels zo desperatedat ik hem waarschijnlijk al weg zou doen voor 300€(32GB all incl.) terwijl de telefoon nog helemaal nieuw is!
![]()
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq