Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Nogal off-topic, maar hoe is Vivo een zusterbedrijf van Oppo?

nieuws: Fabrikant hint op eerste smartphone met schermresolutie van 2560x1440 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het gewoon wat ongelukkig verwoord en bedoelen ze dat Vivo net zoals Oppo zich eerst alleen richtte op audio- en videoapparatuur maar nu ook op smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

Mee eens, als ik dat rotding nou eindelijk eens kon verkopen :'(
Je prijs ligt dan ook wel erg hoog met 390 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:42:
[...]

Hee, das wel een idee. Maar eens een mailtje eraan wagen dan.
Benieuwd of ze het gaan doen, en hoeveel je dan zou krijgen. Hou je me op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyThes schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:25:
[...]

Je prijs ligt dan ook wel erg hoog met 390 euro. :)
Voor 350 wil ik hem ondertussen ook wel kwijt, de prijs maar eens aanpassen dan ;)
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:30:
[...]

Benieuwd of ze het gaan doen, en hoeveel je dan zou krijgen. Hou je me op de hoogte?
Zal ik doen. Ik heb al wel een mailtje terug, maar die is zo vaag dat ik er geen gehakt van kan maken. Zodra er iets begrijpelijks uitkomt zeg ik het.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Oppo gaat toch samenwerken met CM om het eerste CM toestel uit te gaan brengen? Las dat in een post van Koush. Dan zou je toch denken dat het met die sources ook goed gaat komen. Valt nog tegen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 05:22:
[...]

Voor 350 wil ik hem ondertussen ook wel kwijt, de prijs maar eens aanpassen dan ;)

[...]

Zal ik doen. Ik heb al wel een mailtje terug, maar die is zo vaag dat ik er geen gehakt van kan maken. Zodra er iets begrijpelijks uitkomt zeg ik het.
In je advertentie ben je zo positief, dat ik niet begrijp waarom je hem kwijt wil :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

-TheNose- schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:17:
Oppo gaat toch samenwerken met CM om het eerste CM toestel uit te gaan brengen? Las dat in een post van Koush. Dan zou je toch denken dat het met die sources ook goed gaat komen. Valt nog tegen dus?
Dat zou je wel denken. Maar tot nu toe gaat het maar matig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:35:
[...]

Dat zou je wel denken. Maar tot nu toe gaat het maar matig.
Volgens mij is het nu dus mogelijk dat CM (bedrijf geworden) wel de volledige source krijgt aangezien ze nu een licentie kunnen krijgen voor de closed source onderdelen die in de telefoon zitten. Maar goed dat blijft gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
Hoe is miui op dit moment ik ben van plan over te stappen op miui met faux kernel ik was tijd geleden wel tevreden over de batterijduur daarvan maar toen vond ik dat de rom niet echt vloeiend was. Is dit nog steeds zo?

@articwolf Hoe de fuck kan jij wel weten dat je die source goed moet krijgen voordat alles goed werkt en dat oppo als bedrijf daar zelf niks vanaf weet. Dan klopt er iets niet in het bedrijf. Volgens mij is oppo toch wel een serieus bedrijf in Azie? maar dat is misschien de Nederlandse mentaliteit, gelijk zorgen dat je shit op orde is. Misschien is het onbeschoft om zo direct over te komen maar ik vind dat oppo dit wel nodig heeft. echt totaal geen klote heeft het bedrijf. Toch ben ik in zekere zin wel tevreden over te telefoon bij het browsen en whatsappen gaat het wel redelijk vloeiend. alleen die batterijduur heeft echt een dikke zure nasmaak. Ook het scherm vind ik nog steeds erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
haha, nou laat die Nederlandse mentaliteit maar weg -_-
Ik werk op de Noordzuidlijn (en enkele andere GROTE projecten) ;) /zucht^10

Maar, de F5 werkt, maar het werkt echt niet lekker, tov m'n Sony Xperia S is hij echt niet sneller -_- (grafisch misschien wel..) en met het openen van apps heeft hij gewoon moeite (vaak). Ik heb ook een tijdje een Xperia Z gehad, die was in alles sneller/beter (behalve camera wat raar is aangezien ze exact dezelfde sensor hebben :p)

Nieuwe AOKP btw...

[ Voor 63% gewijzigd door ArcticWolf op 17-10-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:06:
[...]

In je advertentie ben je zo positief, dat ik niet begrijp waarom je hem kwijt wil :P
Hehe, je moet toch reclame maken :P
ArcticWolf schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:10:
haha, nou laat die Nederlandse mentaliteit maar weg -_-
Ik werk op de Noordzuidlijn (en enkele andere GROTE projecten) ;) /zucht^10

Maar, de F5 werkt, maar het werkt echt niet lekker, tov m'n Sony Xperia S is hij echt niet sneller -_- (grafisch misschien wel..) en met het openen van apps heeft hij gewoon moeite (vaak). Ik heb ook een tijdje een Xperia Z gehad, die was in alles sneller/beter (behalve camera wat raar is aangezien ze exact dezelfde sensor hebben :p)

Nieuwe AOKP btw...
Dit. Mijn SGS2 opent apps even snel zo niet sneller dan de Oppo, en dat zuigt.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het openen van apps ook niet grotendeels afhankelijk van de snelheid van het flashgeheugen van een telefoon? Het laden van een app is volgens mij vooral belastend voor opslag, niet voor processor of RAM.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:49:
Is het openen van apps ook niet grotendeels afhankelijk van de snelheid van het flashgeheugen van een telefoon? Het laden van een app is volgens mij vooral belastend voor opslag, niet voor processor of RAM.
Met 2gb ram kan ik er toch vanuit gaan dat de meeste apps gecached blijven in het RAM? Ik sluit ze iig niet zelf af -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nieuwe FW toch? Ze hebben in ieder geval al dingen op het forum vernoemd naar Color OS ipv Color ROM. Ook werd er gezegd dat Color ROM en Color OS nu samengetrokken zijn ( iig, Color ROM werd vanaf nu gebaseerd op Color OS) dus mooi dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:55:
Vandaag nieuwe FW toch? Ze hebben in ieder geval al dingen op het forum vernoemd naar Color OS ipv Color ROM. Ook werd er gezegd dat Color ROM en Color OS nu samengetrokken zijn ( iig, Color ROM werd vanaf nu gebaseerd op Color OS) dus mooi dat ze dat doen.
Nee... hij's gecanceld voor vandaag :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:55:
[...]

Nee... hij's gecanceld voor vandaag :>
*doet een facepalm*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
}:O

//misschien toch nog vandaag... er gaan wat beweringen tegen elkaar in atm :p

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 18-10-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ArcticWolf schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:52:
[...]

Met 2gb ram kan ik er toch vanuit gaan dat de meeste apps gecached blijven in het RAM? Ik sluit ze iig niet zelf af -_-
Als ze al een keer gestart zijn zouden ze idd niet afgesloten moeten worden en zou het switchen direct moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:01:
[...]

}:O

//misschien toch nog vandaag... er gaan wat beweringen tegen elkaar in atm :p
We wachten het maar af... ik gebruik nu toch een SGS2 als dagelijkse mobiel dus echt veel maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
nieuws: CyanogenMod wordt gesplitst in twee edities

Ben benieuwd of er inderdaad een pro-rom licentie door bedrijven als Oppo kan worden aangekocht, zoals gesuggereerd wordt in de reacties. Wellicht is die hele color OS dan niet meer nodig ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriz87 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:14:
nieuws: CyanogenMod wordt gesplitst in twee edities

Ben benieuwd of er inderdaad een pro-rom licentie door bedrijven als Oppo kan worden aangekocht, zoals gesuggereerd wordt in de reacties. Wellicht is die hele color OS dan niet meer nodig ;) .
En toch heb ik liever Color Os dan Cyanogenmod. Niet dat ik nog een Find 5 heb, maar dat hele Cyanogenmod is niet meer wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:29:
[...]

En toch heb ik liever Color Os dan Cyanogenmod. Niet dat ik nog een Find 5 heb, maar dat hele Cyanogenmod is niet meer wat het was.
Ik vind sowieso CM niet heel spannend, nooit geweest als je het mij vraagt. Het is gewoon stock Android met wat extra opties. MIUI is ten minste nog een stuk mooier dan stock Android ( vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De laatste nightly van CFX is echt aan te raden! damn.. wat een verandering :o
http://downloads.codefi.r...iment-Find5/nightlies/mr2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:34:
De laatste nightly van CFX is echt aan te raden! damn.. wat een verandering :o
http://downloads.codefi.r...iment-Find5/nightlies/mr2
Ga hem nu flashen, wat is er zoveel beter aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:09:
[...]

Ik vind sowieso CM niet heel spannend, nooit geweest als je het mij vraagt. Het is gewoon stock Android met wat extra opties. MIUI is ten minste nog een stuk mooier dan stock Android ( vind ik).
Dat is natuurlijk ook het hele idee van CM. Stock Android met enkel de meest noodzakelijke toevoegingen. Focus oo stabiliteit en in mindere mate op customizations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:31:
[...]

Ga hem nu flashen, wat is er zoveel beter aan?
teh smoothness, responseness en batterij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:39:
[...]

Dat is natuurlijk ook het hele idee van CM. Stock Android met enkel de meest noodzakelijke toevoegingen. Focus oo stabiliteit en in mindere mate op customizations.
Tja, ik vind stock Android gewoon niet zo mooi. Kwestie van smaak.
ArcticWolf schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:50:
[...]

teh smoothness, responseness en batterij :o
Net even gedraaid, ik vond het wel meevallen hoe smooth hij was. Nouja, ik vind het toch niet mooi genoeg om te blijven draaien, dus terug naar Color ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vergeleken met AOKP is hij wel een stuk beter vind ik, daarnaast heeft AOKP een issue met de overname van gsm mast naar gsm mast... gisteren was ik even aan het bellen en hij dropte hem 4x tussen Amsterdam Noord en Amsterdam Bijlmer -_- (in de auto)
Hopelijk heeft deze daar geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Ik vond toen ik CFX op 4.2 ook al veel smoother dan AOKP alleen vond ik de accuduur toen niet zo goed en die van AOKP wat beter (maar ook niet optimaal). Dus ben nu wel echt nieuwsgierig geworden naar CFX. Ik ga hem vanavond flashen alleen ben ik even kwijt welke versie van twrp ik heb want de vorige keer dat ik AOKP 4.3 wilde flashen ging het niet echt makkelijk. Toen kreeg ik ook als advies om een nieuwe versie van twrp te flashen maar nu weet ik niet meer welke dat was en hoe ik een custom recovery moet flashen of is dat het zelfde als een rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:52:
Tja, ik vind stock Android gewoon niet zo mooi. Kwestie van smaak.
Dan ben je inderdaad een stuk beter af bij MIUI. Ben zelf ook geen fan van stock Android maar met custom launcher valt het wel mee. MIUI ziet er wel een stuk mooier uit maar die draait wat minder goed.
ArcticWolf schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:59:
vergeleken met AOKP is hij wel een stuk beter vind ik, daarnaast heeft AOKP een issue met de overname van gsm mast naar gsm mast... gisteren was ik even aan het bellen en hij dropte hem 4x tussen Amsterdam Noord en Amsterdam Bijlmer -_- (in de auto)
Hopelijk heeft deze daar geen last van..
Ik kijk het nog even aan en ga hem dan proberen. Ook benieuwd hoe dat Omni gaat worden en wat de nieuwe versie van Color OS gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
ik heb de laatste CFX geflashed (21 oktober) maar mijn flitser werkt niet van de camera maar de zaklamp doet het wel dus dat is vaag? hebben meer mensen hier last van of moet ik de rom opnieuw flashen?

Edit: mmm na een reboot doet die het weer. toch gaat mijn batterij vrij snel leeg en laad langzaam op. Komt dit omdat de Rom er nog maar sinds kort op zit?

[ Voor 28% gewijzigd door justin0117 op 22-10-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
justin0117 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:20:
ik heb de laatste CFX geflashed (21 oktober) maar mijn flitser werkt niet van de camera maar de zaklamp doet het wel dus dat is vaag? hebben meer mensen hier last van of moet ik de rom opnieuw flashen?

Edit: mmm na een reboot doet die het weer. toch gaat mijn batterij vrij snel leeg en laad langzaam op. Komt dit omdat de Rom er nog maar sinds kort op zit?
je moet een laadt cycle wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Afgelopen zondag een nieuwe nightly uitgekomen van CM. Is die nou 4.1 of 4.3?

http://download.cyanogenm...type=nightly&device=find5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:23:
Afgelopen zondag een nieuwe nightly uitgekomen van CM. Is die nou 4.1 of 4.3?

http://download.cyanogenm...type=nightly&device=find5
10.1 = 4.2
10.2 = 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Iemand van jullie de nieuwe OMNI rom voor de Find 5 geprobeerd? Het is 1 van de slechts 10 supported devices :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb nog steeds niet kunnen vinden wat OMNI zo boeiend maakt. In ieder geval niet het delen van info :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:58:
Ik heb nog steeds niet kunnen vinden wat OMNI zo boeiend maakt. In ieder geval niet het delen van info :+
De feature die ik onthouden heb is multiwindow apps a la Galaxy Note. Dat leek me wel interessant, maar heb de ROM nog niet geprobeerd. Nu lekker op 3333L, dat is ten minste stabiel+lange accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
hier spreekt een uiterst gelukkige gebruiker van de CFX rom! ben erg blij met de accuduur, ik ben een vrij lichte gebruiker en ik zit nu op 69% na 8,5 uur van de lader gehaald te hebben. Ook de snelheid en stabiliteit zijn erg goed. Deze rom doet wat het voor mij moet doen, vloeiend en stabiel met een redelijke accuduur (beste tot nu toe). Toch zou ik al deze eigenschappen graag in Miui terug zien komen omdat ik dat visueel de mooiste rom vind. Mij hoor je niet meer klagen over deze rom.

Ik ga pas weer een rom flashen als ik zeker weet dat ik er op vooruit ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vandaag weer een private beta... dus geen public release :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Ik baal daar ook van maar aan de andere kant liever een goede release dan weer een brakke rom. Moet nu toch echt wel een keer goed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akemi schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:40:
Ik baal daar ook van maar aan de andere kant liever een goede release dan weer een brakke rom. Moet nu toch echt wel een keer goed worden.
Op zich ben ik het ermee eens dat de meeste ROMs slecht zijn, maar 3333L en CFX bijvoorbeeld lopen wel gewoon goed. Het is alleen jammer dat ze nog geen goede updates doorgevoerd hebben sinds 3333L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen nieuwe release, als er geen serieuze bugs meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ziet er goed uit iig... *duimt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd :)

Edit: nu aan het wachten... duurt lang :O

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk! Nu zo snel mogelijk proberen :)

Edit: flinke verbetering! Stukken smoother, apps openen sneller, mooier design. Batterijduur valt nog niets over te zeggen. Ingebouwde visualizer is ook erg grappig.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen al dat ruim 80% hem aan zou bevelen is veelbelovend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik druk standaard op nee, aangezien het een beta blijft en je als koper niet als beta tester gezien kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
weet niet xD hij hangt nu aan de lader en heb er nog niet veel mee gespeeld maar nog geen rare crashes gehad en alles ging redelijk smooth :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:44:
Ik druk standaard op nee, aangezien het een beta blijft en je als koper niet als beta tester gezien kan worden.
Dat meen je niet! Dit is toch een keuze die je zelf maakt? Ze hadden net zo goed geen betas aan kunnen bieden. Sommige mensen vinden het wel leuk om dingen te testen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:24:
[...]

Dat meen je niet! Dit is toch een keuze die je zelf maakt? Ze hadden net zo goed geen betas aan kunnen bieden. Sommige mensen vinden het wel leuk om dingen te testen.
De beta's vind ik niet erg, als ze eerst een stabiele rom uitgebracht hadden en hiernast de beta's. Nu heb je geen keuze, of je moet op de verouderde "stable" over moeten stappen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:55
Er zit helemaal geen usb debugging optie meer in de instellingen :? 8)7 (van die nieuwe beta)

Ik heb hem tenminste niet kunnen vinden, had graag die twrp zooi eraf willen gooien en vervangen voor de oppo recovery. pff het is ook altijd weer wat :P .

edit: thanks voor de hint arcticwolf, gevonden in de main thread,
n the rom, go to the screen where you can se the version number and tap on the number until a message pops up that "You are now a developer". After that you have access to the developer settings in settings/more.

[ Voor 37% gewijzigd door earvaag op 26-10-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Ik heb hem heel eventjes geprobeerd. Maar het was niet helemaal soepel en gewoon te beperkt en de vormgeving spreekt mij niet aan. Voor mij werkt een op aosp gebaseerde rom veel fijner.

Het ontbreken van usb debugging is ook jammer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dr. Ego schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:24:
Ik heb hem heel eventjes geprobeerd. Maar het was niet helemaal soepel en gewoon te beperkt en de vormgeving spreekt mij niet aan. Voor mij werkt een op aosp gebaseerde rom veel fijner.

debugging zit er gewoon in... maar is hidden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Ego schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:24:

Niet soepel? Schone installatie gemaakt? Bij mij was hij echt soepel, vergelijkbaar met CFX 4.3. Vormgeving is natuurlijk smaak, je kan een andere launcher installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Is dat ColorOS nog steeds Android 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Laatst online: 27-01 01:28
tobitronics schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:19:
Is dat ColorOS nog steeds Android 4.2?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:43:
[...]

Niet soepel? Schone installatie gemaakt? Bij mij was hij echt soepel, vergelijkbaar met CFX 4.3. Vormgeving is natuurlijk smaak, je kan een andere launcher installeren.
Ja ik heb een factory reset gedaan voordat ik color os installeerde. Er zit allerlei zooi bij die ik niet hoef. Het heeft nog steeds een chinees sausje. Af en toe bleef hij hangen op dingen, vooral het naar beneden halen van de status bar liep voor mij totaal niet vloeiend.
Ik gebruik een andere launcher, en daar zit dan ook precies het probleem in voor mij. De vormgeving van mijn launcher en iconen rijmt totaal niet met de thema's die op color os beschikbaar zijn. Daardoor wordt het een onsamenhangend geheel.

Als color os eindelijk eens uit de beta komt dan probeer ik het wel weer eens.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Ego op 26-10-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Ego schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:39:
[...]

Ja ik heb een factory reset gedaan voordat ik color os installeerde. Er zit allerlei zooi bij die ik niet hoef. Het heeft nog steeds een chinees sausje. Af en toe bleef hij hangen op dingen, vooral het naar beneden halen van de status bar liep voor mij totaal niet vloeiend.
Ik gebruik een andere launcher, en daar zit dan ook precies het probleem in voor mij. De vormgeving van mijn launcher en iconen rijmt totaal niet met de thema's die op color os beschikbaar zijn. Daardoor wordt het een onsamenhangend geheel.

Als color os eindelijk eens uit de beta komt dan probeer ik het wel weer eens.
Dat blijven hangen herken ik echt totaal niet. Dit bij mij de versie die het soepelst loopt van allemaal. Het naar beneden halen van de statusbar of het gesture panel gaat als de brandweer.

De update valt me tot nu toe helemaal niet tegen. Alles ziet er net even wat strakker uit. Dat je nu het quicksettings menu naar beneden uit kunt klappen vind ik ook veel handiger dan het naar rechts moeten vegen om het juiste icoontje te vinden. Nu nog afwachten hoe de accuduur is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:55
de notificationbar opend hier ook 1 op de 10 keer ongeveer niet soepel. Maar dat is dan ook echt een minimale hapering.

Ik vind de ingebouwde backup tool wel handig werken. Die virusscanner kan ik nog weinig van zeggen, vraag me af of die een beetje deftig rommel kan ontdekken en vernietigen (en uberhaubt nodig is).
Oppo cloud klinkt me ook nieuw, maar daar begin ik niet aan :P . Ik vind het eigenlijk allemaal wel prima zo, wat de basis rom betreft. Ziet er simpel uit maar je kan er al best veel mee.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze er nu vooral zoveel werk in hebben gestoken omdat straks de N1 uitkomt en ze niet slecht in de reviews wil komen. Slechte accuduur komt toch telkens weer bij elke review terug in de grafiekjes.

edit: en helaas nogsteeds 5x4 icons per pagina...

[ Voor 3% gewijzigd door earvaag op 27-10-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Draai nu een tijdje de laatste color OS 1.02i. Kom van de Int. pre-color stock af. Bevalt mij prima. Geen last van het notificationbar probleem. Batterij is voor mij gevoel hetzelfde als met de oude stock. Ik ben blij. Nog geen storende problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
1.02i is echt snel leeg bij mij... haal nog geen 16 uur :S ben het wel een beetje erg beu aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch raar, iedereen krijgt andere resultaten met de batterijduur. Voor zover ik 1.02i getest heb ging hij wel lang mee. Maar, ik heb mijn Find 5 vandaag verkocht, dus ik ga jullie verlaten. Hopen dat ik de Mi3 een beetje snel binnen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:38:
Toch raar, iedereen krijgt andere resultaten met de batterijduur. Voor zover ik 1.02i getest heb ging hij wel lang mee. Maar, ik heb mijn Find 5 vandaag verkocht, dus ik ga jullie verlaten. Hopen dat ik de Mi3 een beetje snel binnen kan krijgen.
Wat heb je ervoor gevangen, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
Weet iemand hoe je je Find 5 kan instellen om NL Alerts te ontvangen? Ik zie wel dat de optie voor Cell Broadcasting er is, maar niet om de juiste kanaal te instellen oid...

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Dat verbaast me echt. Ik haal met gemak twee dagen. Nu doe ik er ook niet zo veel op maar dan toch.
Begin zo ook het vermoeden te krijgen dat een aantal apps ook behoorlijk wat roet in het batterij eten gooit.
ArcticWolf schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:23:
1.02i is echt snel leeg bij mij... haal nog geen 16 uur :S ben het wel een beetje erg beu aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Akemi schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:48:
Dat verbaast me echt. Ik haal met gemak twee dagen. Nu doe ik er ook niet zo veel op maar dan toch.
Begin zo ook het vermoeden te krijgen dat een aantal apps ook behoorlijk wat roet in het batterij eten gooit.

[...]
yeah... heb BBM eraf gegooid en nu is het probleem voorbij 8)7 maar die zoop dan echt veel batterij en geen enkel batt. stats programma zag het :/

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 04-11-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Laatst online: 11-08 07:23
<knip>

[ Voor 129% gewijzigd door svianen op 07-11-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het hier? Nog nieuws wat betreft updates? Ben zelf van de Find 5 af en heb nu een SGS2. Geen spijt tot nu toe. Behalve dan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:56:
Hoe is het hier? Nog nieuws wat betreft updates? Ben zelf van de Find 5 af en heb nu een SGS2. Geen spijt tot nu toe. Behalve dan het scherm.
Ik heb gehoord dat de nieuwe update pas aan het eind van de maand verschijnt, wat hiervan waar is weet ik niet. - ditmaal was mijn bron geen OPPO medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:00:
[...]

Ik heb gehoord dat de nieuwe update pas aan het eind van de maand verschijnt, wat hiervan waar is weet ik niet. - ditmaal was mijn bron geen OPPO medewerker.
ik dacht vandaag... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen, zoals ik al zei, deze bron is niet van oppo en dus niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar dubbel geplaatst.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, net zoals bij de vorige update weinig duidelijk dus. Ik moet zeggen dat ik 102i wel redelijk goed vond, alleen het design was wat te chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik ben er opzich wel tevreden over 102i maar de batterij gaat zo kort mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Weet niet of deze post nou over 102i gaat, maar volgens mij wel. Dat betekent dat we nog even moeten wachten.

[DEV]ColorOS Kernel Alpha 1[4.2.2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:20:
Weet niet of deze post nou over 102i gaat, maar volgens mij wel. Dat betekent dat we nog even moeten wachten.

[DEV]ColorOS Kernel Alpha 1[4.2.2]
weer een week wachten dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
omg... -_- ik weet niet wat er is gebeurd maar werd vanmorgen wakker met de melding dat ik 4GB data had verstookt vannacht. Blijkbaar is de youtube gewoon verder gegaan met een HD video laden terwijl ik wifi had uitgezet en onder 3g verder ging en de app had gesloten... Normaal gesproken springt hij dan naar HQ :(
Tis dat ik een 11GB data bundel heb

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 08-11-2013 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Merk ook dat de outlook app wel eens blijft 'hangen' en batterij vreet.

@articwolf: dan snap ik wel dat je batterij snel leeg is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Akemi schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:52:
Merk ook dat de outlook app wel eens blijft 'hangen' en batterij vreet.

@articwolf: dan snap ik wel dat je batterij snel leeg is. :)
Hij hing gelukkig aan de lader :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Greenify --> Youtube niet toestaan op de background? Gelukkig voor je enorme bundel, die van mij (200 MB) was allang geblokkeerd geweest :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Mijn oppo is te koop. Voor 300 kan hij van joi zijn! Pm bij interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:53
MauriX schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:28:
Mijn oppo is te koop. Voor 300 kan hij van joi zijn! Pm bij interesse
Mijn interesse was gewekt totdat ik je profiel zag. Houdt voor mij gelijk op 8)7 , maar als ik jou was zou ik een ad bij Vraag & Aanbod plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Dat moet ik nog even doen inderdaad. Maar wat is er mis met mijn profiel en waarom houdt dan direct voor je op? Ik snap deze veroordeling even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
ja ik snap er ook niks van, ouwe hoerenloper! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:53
Dr. Ego schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:07:
ja ik snap er ook niks van, ouwe hoerenloper! ;)
Zie boven, heb altijd mijn bedenkingen bij Tweakers die hun profiel zo invullen. Typisch Hollandse hokjesgeest. I know but true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Mijn find 5 laad niet meer op. MicroUSB poort is gaar geworden.
Wil ik net contact op gaan nemen met oppostyle, zie ik tot mijn grote verbazing dat mijn account niet meer bestaat. Dit komt waarschijnlijk omdat ik mijn telefoon heb gekocht voor de komst van oppostyle europe. Maar ik kom niet op de pagina van de internationale oppostyle. Erg vervelend dit.

Bij aanschaf van mijn find 5 twijfelde ik tussen de oppo en de xiaomi mi2s. Vanwege de lovende woorden over de bouw-, geluids- en beeldkwaliteit van de find 5 met daarnaast postieve verhalen over software updates van oppo ben ik toen voor de duurdere find 5 gegaan.
Nu, terugkijkend, heb ik een verkeerde keuze gemaakt. De software is namelijk gewoon niet goed genoeg en de bouwkwaliteit is ook niet zo geweldig. De koptelefoonaansluiting is niet degelijk (af en toe stopt hij met het afspelen van muziek omdat de koptelefoonverbinding eventjes wegviel). En de bouwkwaliteit van de microUSB poort is dus ook (in mijn geval) niet goed, aangezien mijn telefoon niet meer fatsoenlijk oplaadt.

Hopelijk is de klantenservice van oppostyle wel goed. Iemand hier nog tips voor hoe ik mijn probleem het beste kan aankaarten?

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Ego op 09-11-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

soskes schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:52:
[...]

Mijn interesse was gewekt totdat ik je profiel zag. Houdt voor mij gelijk op 8)7 , maar als ik jou was zou ik een ad bij Vraag & Aanbod plaatsen.
Wat dacht je van een aanbod van een betrouwbare Tweaker? Komt er wel 50 euro bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
offtopic:
Wat toevallig dat een andere betrouwbare tweaker genaamd tobitronics er ook eentje in de aanbieding heeft :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die van mij is binnenkort te koop :P Ik ga toch weer over op een kleinere telefoon (maar die is nog uit :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan wel merken dat Oppo niet meer zo populair is. Terecht ook, het bedrijf is echt crap met betrekking tot community ondersteuning en beloftes waarmaken. Heb werkelijk spijt van de aanschaf. Ik had net zo goed een Galaxy S4 kunnen kopen.

Zou niet weten waarom je een Oppo zou kopen als je ook een Nexus 5 kan kopen voor dezelfde prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 10-11-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:50:
Kan wel merken dat Oppo niet meer zo populair is. Terecht ook, het bedrijf is echt crap met betrekking tot community ondersteuning en beloftes waarmaken. Heb werkelijk spijt van de aanschaf. Ik had net zo goed een Galaxy S4 kunnen kopen.

Zou niet weten waarom je een Oppo zou kopen als je ook een Nexus 5 kan kopen voor dezelfde prijs.
Terwijl mijn officiele fan page toch 110 likes heeft. Ben het overigens wel eens met alles dat je zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:07:
[...]

Terwijl mijn officiele fan page toch 110 likes heeft.
Dat betekent dus 110 mensen + nog een handjevol die een oppo hebben in NL en Belgie. Zelfs de nexussen die vroeger toch relatief onbekend waren t.o.v. galaxy telefoons waren vele malen meer vertegenwoordigd in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:20
Tsurany schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:50:

Als ik mocht kiezen, had ik nog steeds voor de Find 5 gekozen. Vind de Nexus 5 niet zo mooi met die lens die uitsteekt en de ronde vormen. Qua software is de Nexus wel beter, maar heb tot nu toe niet heel veel last van de Find 5 Roms gehad.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
soskes schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:53:
[...]

Zie boven, heb altijd mijn bedenkingen bij Tweakers die hun profiel zo invullen. Typisch Hollandse hokjesgeest. I know but true.
Haha, nou snap ik jouw opmerking pas! :+ Ooit 's ingevuld toen ik nog jong en onwetend was. Niet te zwaar aan tillen dus. Inmiddels aangepast.

Krijg een telefoon van mijn werk, dus mijn 4 maand oude Oppo (ZGAN!) is te koop.
Zie vraag en aanbod:
Te koop: Oppo Find 5 32GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Xyphoid schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:59:
[...]

Als ik mocht kiezen, had ik nog steeds voor de Find 5 gekozen. Vind de Nexus 5 niet zo mooi met die lens die uitsteekt en de ronde vormen. Qua software is de Nexus wel beter, maar heb tot nu toe niet heel veel last van de Find 5 Roms gehad.
Heb zelf ook weinig last gehad van bugs, maar mijn vorige telefoon was de Galaxy Nexus(3e Nexus), en die was stunning in elk opzicht. Elke paar dagen een nieuwe versie van bijna elke rom weer keer op keer. Oppo Find 5 leek dat zelfde te kunnen, maar dit is het toch zeker niet. Probeer nu ook mijn Oppo te verkopen voor een Nexus 5, ben inmiddels zo desperate |:( dat ik hem waarschijnlijk al weg zou doen voor 300€(32GB all incl.) terwijl de telefoon nog helemaal nieuw is! 8)7 8)7

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes met de verkoop, is erg moeilijk. Zeker als de koper dit topic ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:16
Ach het is wat de gek ervoor geeft. Ik had bij de verkoop vooral veel mensen die hem vergelijken met de Xperia Z en die kan je tegenwoordig al voor onder de 280euro op marktplaats krijgen...

Zelf ben ik ondanks alle KNOX onzin blij met mn Galaxy Note 3! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

True schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:22:
[...]

Heb zelf ook weinig last gehad van bugs, maar mijn vorige telefoon was de Galaxy Nexus(3e Nexus), en die was stunning in elk opzicht. Elke paar dagen een nieuwe versie van bijna elke rom weer keer op keer. Oppo Find 5 leek dat zelfde te kunnen, maar dit is het toch zeker niet. Probeer nu ook mijn Oppo te verkopen voor een Nexus 5, ben inmiddels zo desperate |:( dat ik hem waarschijnlijk al weg zou doen voor 300€(32GB all incl.) terwijl de telefoon nog helemaal nieuw is! 8)7 8)7
Niet overdrijven, het model is vorig jaar geïntroduceerd en is begin dit jaar overal in verkoop gegaan. Die 300 euro betekent dat je 130 euro hebt afgeschreven op een product. Dat is niet meer dan normaal. Je had toch niet verwacht praktisch de nieuwwaarde te krijgen voor een telefoon van dergelijke leeftijd?

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.