Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Op XDAforum staat hij vermeld als 28-09-2013.Xyphoid schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:42:
[...]
Bij mij werkt de lockscreen background niet, omdat die update van 22-9 mijn hele /data folder leeggooit...
Hoe kom je eigenlijk aan de 30-9-2013 versie? Staat niet op XDA.
Oh, die bedoelde ik ipv 22-9floriz87 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:58:
[...]
Op XDAforum staat hij vermeld als 28-09-2013.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
binnen een maand zei Addel eergisteren....Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:13:
Wanneer komen de nieuwe ROMs ook alweer uit? Om de woensdag toch?
Oppo verkocht aan m'n zwager en vandaag een Galaxy Note 3 gehaald.
Wellicht tot in de toekomst als Oppo z'n zaakjes qua software wel op orde heeft.

helaas is dit ook mijn 3e android toestel die niet echt bevalt...
Verwijderd
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik ben nog steeds op zoek hoe ik het volume van de speaker aan de achterkant wat hoger krijg tijdens een gesprek.
Verwijderd
Edit: Ook goed om eens wat antwoorden en statements te zien van Oppo zijn kant. Hopelijk word de volgende Color ROM beter. Maar eerst zien, dan geloven.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 21:29 ]
Verwijderd
Ik zag dat je zei de Find 5 misschien toch te houden, als de volgende update echt goed wordt. Het probleem bij OPPO is dat als ze één bug fixen, er "100en" terugkomen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:14:
Ik ga eerlijk gezegd ook zo snel mogelijk naar een Mi3. Maar dan moet ik wel wachten tot hij uit en binnen is, want ik wil niet zonder smartphone zitten. Dus zolang ik de Mi3 niet heb, blijf ik nog even
Edit: Ook goed om eens wat antwoorden en statements te zien van Oppo zijn kant. Hopelijk word de volgende Color ROM beter. Maar eerst zien, dan geloven.
Helaas zou die een stuk langer dan een dag mee moeten gaanDr. Ego schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:44:
Ik ben eigenlijk wel tevreden over mijn find 5. Ik zit nu op aokp 4.3 en alles werkt prima voor mij. Batterij gaat ruim een dag mee. Het enigste wat ik miste was dirac HD van de oppo ROM. Maar nu gebruik ik noozxoide eizo-rewire pro en is de geluidskwaliteit beter als in de oppo ROM.
Verwijderd
Dat zei ik inderdaad, maar het is echt heel misschien. Ik ben Oppo redelijk zat en een goede ROM hebben we tot nu toe nog niet gezien. Ik ben geneigd te denken dat ze het niet kunnen. Maar stel nou dat de volgende Color ROM echt heel goed is, dan hou ik mijn Find 5 gewoon. Maar ik verwacht er niet te veel van, en ik hou niet van het design van Color ROM.Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:39:
[...]
Ik zag dat je zei de Find 5 misschien toch te houden, als de volgende update echt goed wordt. Het probleem bij OPPO is dat als ze één bug fixen, er "100en" terugkomen.
Verwijderd
Hetzelfde hier, mijn HD2 (1430 Mah als ik het me goed herinner) haalde met wat moeite drie dagen en dat was met MIUI, wat niet echt zuinig is. Oppo moet gewoon een goede base zien te maken.ArcticWolf schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:56:
[...]
Helaas zou die een stuk langer dan een dag mee moeten gaanm'n Desire Z haalde met een 1250mah batterij al 2 dagen. Deze is 2x zo groot en de idle drain is gewoon erg hoog. Daarnaast reset hij steeds de modem -.- wat betekent dat die echt niet stabiel is.
idle drain zou tussen de 0,5% per uur moeten zijn... (ja zelfs met veel services). M'n toestel haalt net 24 uur met moeite als ik hem niet gebruikRimshaker schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:34:
Met AOKP 4.3 is de idle drain bij mij niet hoog, zodra het scherm aan gaat loopt die echter wel redelijk hard leeg al kom ik een dag makkeijk door.
[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 06-10-2013 21:34 ]
Mijn telefoon staat nu 6,5 uur aan en heb een uur schermtijd. Wifi sync altijd aan. Heb nog 75 procent over.
Mijn telefoon haalt de 24 uur wel hoor.
Eerst haalde ik nooit meer schermtijd als een dikke 2 uur. Maar sinds de laatste week op 10.1.3 cm en de laatste aokp haal ik makkelijk 4 uur schermtijd.
Ook verandert het percentage van de batterij elke keer bij het opnieuw opstarten.
Ik draai nu OAKP 4.3 van Maxwen, maar het probleem begon toen ik PACman-rom had.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het is namelijk vrij irritant.
[ Voor 9% gewijzigd door Grelis op 07-10-2013 11:21 ]
Verwijderd
Zit je SIM-kaart wel goed? Als die gaat schuiven wil dit ook wel eens gebeuren.Tom-Los schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:15:
Sinds een paar weken heb ik last van dat mijn Find 5 zichzelf uitschakelt, zonder duidelijke redenen. Als ik hem dan weer opstart doet die dit weer opnieuw in het PIN-code scherm. Pas na een paar keer proberen of als ik de lader erin doe wil wel aan blijven.
Ook verandert het percentage van de batterij elke keer bij het opnieuw opstarten.
Ik draai nu OAKP 4.3 van Maxwen, maar het probleem begon toen ik PACman-rom had.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het is namelijk vrij irritant.
En wat heb je precies gedaan met Greenify (settings)? Ik begrijp Greenify niet echt namelijktobitronics schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:01:
Ik heb vandaag greenify (root app) geïnstalleerd. Man man man wat een ontzettende verbetering!Heb nu na een hele dag nog 50% over terwijl die nu echt al leeg was geweest. Echt een aanrader!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Kreeg toevallig net een melding dat die mijn SIM-kaart "niet werkte", dus heb deze eruitgehaald, schoongemaakt voor zover dat kan en weer teruggestopt.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:28:
[...]
Zit je SIM-kaart wel goed? Als die gaat schuiven wil dit ook wel eens gebeuren.
De SIM-kaart werkt in ieder geval weer, nu nog hopen dat het andere probleem ook weg is.
Verwijderd
Op het plusje drukken en apps toevoegen, alleen niet de apps die je wil laten draaien. ( Whatsapp, Facebook)floriz87 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:39:
[...]
En wat heb je precies gedaan met Greenify (settings)? Ik begrijp Greenify niet echt namelijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
http://www.oppoforums.com...-nightlies-weeklies.5630/
of
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2430113
ja, cfx roms zijn erg goed ookfloriz87 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:02:
Iemand hier al eens iets van geprobeerd?
http://www.oppoforums.com...-nightlies-weeklies.5630/
of
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2430113
[ Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 09-10-2013 15:02 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Elke ROM hoe goed dan ook heeft alsnog die stomme bugs erin zitten... dus maakt het geen hol uit welke je pakt.Kiswum schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:02:
Ik lees op de laatste 2 zoekpagina's (op de term "Miui") eigenlijk alleen maar goede dingen over de Miui rom, heb je deze al geprobeerd tobitronics?
De source is nog steeds brak dus ja.
Fouten uit de source kunnen worden omzeilt zodat ze niet zichtbaar worden, waardoor je een betere belevenis hebt.
Accu gaat 3 dagen mee ipv 1 heb ik gelezen in dit topic, door het gebruik van Miui.
Als miui ook zo slecht zou zijn, dan verbaasd het me dat hier niets over is gezegd in de laatste 2 pagina's van mijn zoekopdracht.
Mij maakt het niet uit hoor, ik probeer jullie alleen maar te helpen en uit de negatieve spiraal te halen...
Aansturing camera klopt niet en radio fw (gsm antenne) is slecht, geluid aansturing is verkeerdKiswum schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:34:
Ik ken de meeste fouten niet, maar features kunnen toch uitgeschakeld worden?
Fouten uit de source kunnen worden omzeilt zodat ze niet zichtbaar worden, waardoor je een betere belevenis hebt.
Accu gaat 3 dagen mee ipv 1 heb ik gelezen in dit topic, door het gebruik van Miui.
Als miui ook zo slecht zou zijn, dan verbaasd het me dat hier niets over is gezegd in de laatste 2 pagina's van mijn zoekopdracht.

CPU/GPU is het enige wat wel klopt

3rd party roms compilen direct van de source, dus die fouten blijven erin zitten... en in de stock Color ROM zijn ze "gefixed"
[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 09-10-2013 15:44 ]
Geen enkele telefoon werkt 100%.tobitronics schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:51:
Zit er echt serieus over te denken om mijn find 5 na 5 maanden alweer weg te doen en de nieuwe nexus 5 te halen. De kwaliteit is echt awesome van deze telefoon maar ik stoor me zo ontzettend erg aan de software. Maakt niet uit wat ik voor rom draai, het werkt gewoon nooit 100%, en dat terwijl oppo zichzelf juist neerzette als userfriendly fabrikant met snelle updates a la google. One fat lie dus....
Ligt er maar aan waar je je Find5 voor gebruikt.
Ik heb AOKP 4.3 geflashed en gebruik hem voor:
Muziek via Spotify luisteren en bellen via Bluetooth in de auto.
Webpagina's (tekst en filmpjes) bekijken.
Strips en boeken lezen.
Af en toe inloggen op mijn NAS om wat te downloaden.
Berichten sturen (sms, whatsapp, mail, twitter, facebook).
Administratie bijhouden (Filmverzameling, films die ik wil zien, boodschappenlijsten).
Foto's en filmpjes maken.
Oh ja, ook nog af en toe bellen
Basisgebruik dus.
Ben nog geen bugs tegengekomen die showstoppers zijn.
Ik doe 14 uur (van 's ochtends 6 uur tot 's avonds 8 uur) met de batterij. Dat is met licht gebruik.
Dus af en toe berichten checken en internetten.
Color ROM had ik na 1 dag al vervangen, dus geen ervaring mee.
[ Voor 8% gewijzigd door Xyphoid op 09-10-2013 15:50 ]
Je helpt alleen niet door vage statements te maken die niet stroken met de werkelijkheid.Kiswum schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:41:
Probeer het dan maar uit dan, zoals gezegd, er zijn mensen hier in het topic die dit hebben gebruikt. Hoe lang de accu meegaat weet je alleen als je het test.
Mij maakt het niet uit hoor, ik probeer jullie alleen maar te helpen en uit de negatieve spiraal te halen...
Verwijderd
Ik ga het sws doen. Morgen komt er een SGS2 binnen en gaat de Find 5 eruit. Dan wacht ik tot de Mi3 uitkomt ( of een andere) en koop ik die. De ideeen en bedoelingen en service van Oppo zijn goed, maar de software is waardeloos.tobitronics schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:51:
Zit er echt serieus over te denken om mijn find 5 na 5 maanden alweer weg te doen en de nieuwe nexus 5 te halen. De kwaliteit is echt awesome van deze telefoon maar ik stoor me zo ontzettend erg aan de software. Maakt niet uit wat ik voor rom draai, het werkt gewoon nooit 100%, en dat terwijl oppo zichzelf juist neerzette als userfriendly fabrikant met snelle updates a la google. One fat lie dus....
Negatieve spiraal? Color ROM zuigt en dat verpest een geweldige telefoon. Dat is realiteit en geen gedachtespoken.Kiswum schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:41:
Probeer het dan maar uit dan, zoals gezegd, er zijn mensen hier in het topic die dit hebben gebruikt. Hoe lang de accu meegaat weet je alleen als je het test.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 16:38 ]
Zie deze post:
http://www.oppoforums.com...issues-of-color-rom.6439/
Of ze het uiteindelijk gaan redden ? Ze moeten wel. Alle nieuwe releases valt of staat met de software die op de telefoon staat. Als ze het niet oplossen dan is het de doodsteek voor Oppo zelf. Ik denk zelf dat ze het ontwikkelen van Roms grof onderschat hebben.
Desondanks wordt je geduld wel op de proef gesteld. Ook bij mij spoken de gedachtes rond om mijn oppo te verkopen maar ik hou toch nog even vast.

Verwijderd
Ik wilde je de Mi3 aanraden, maarja die is nog groter. De nieuwe Xperia Z1 mini?ArcticWolf schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:18:
Ik zit al een tijdje te denken aan een kleinere telefoon.. xD m'n handen zijn niet al te groot en heb toch moeite om met 1 hand te typen(en gelijk een 4G toestel...)
http://www.nu.nl/gadgets/...akt-officieel-debuut.html
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 16:04 ]
Wilde net een foto maken met de Find 5... en jaja voor de 3e keer liep de camera weer eens vast > reboot *wacht wacht*
(laatste AOKP)
[ Voor 38% gewijzigd door ArcticWolf op 10-10-2013 17:49 ]
Verwijderd
Grappig, ik heb hier nu een SGS2, en het ding is in dagelijks gebruik bijna even snel als de Find 5ArcticWolf schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:49:
Yeah de Z1 mini ziet er goed uit zag die ook vanmorgenDe Mi3 heeft geen 4G (iig niet 1 die in europa werkt).
Wilde net een foto maken met de Find 5... en jaja voor de 3e keer liep de camera weer eens vast > reboot *wacht wacht*
(laatste AOKP)
Werk aan de winkel voor Oppo dus. Maar dat de camera vastliep heb ik nog nooit gehad, dat moet ik er dan wel bijzeggen.
Vind het zelf ook wel nice dat er nu een high-end kleinere smartphone komt, dat werd tijd.
De Oppo is/was een toptelefoon. Geen mainstream apparaat, maar eentje die aandacht nodig heeft. Dit weten de gebruikers nog vóór ze hem kopen.
Ik draai al tijden stable met verschillende roms. Natuurlijk loopt hier en daar een process vast, maar als je 100% stable wil, moet je lekker Color Rom gaan draaien. Wil je het onderste uit de kan bij deze telefoon, moet je er moeite voor doen. Heb je hier geen zin in, moet je gewoon lekker overstappen op een mainstream Samsung ofzo.
Just my 2 cents.
Wat probeer je nu te zeggen?MauriX schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:58:
Ik snap alle negatieve verhalen en ophef hier niet (het lijkt er zelfs voor te zorgen dat dit topic dood bloedt, maar dat terzijde).
De Oppo is/was een toptelefoon. Geen mainstream apparaat, maar eentje die aandacht nodig heeft. Dit weten de gebruikers nog vóór ze hem kopen.
Ik draai al tijden stable met verschillende roms. Natuurlijk loopt hier en daar een process vast, maar als je 100% stable wil, moet je lekker Color Rom gaan draaien. Wil je het onderste uit de kan bij deze telefoon, moet je er moeite voor doen. Heb je hier geen zin in, moet je gewoon lekker overstappen op een mainstream Samsung ofzo.
Just my 2 cents.
Ik heb m'n F5 sinds half april en er is geen ene ruk veranderd aan de source, hij is nog steeds even brak als toen. Dus hoeveel aandacht ik ook aan het toestel geef, hij wordt er niet stabieler op... en wat voor jou "stable" is, is voor mij (de rest hier) niet stable. Het ligt er ook maar net aan op welk netwerk je telefoon hangt en dat is voor mij wel degelijk erg storend.
En aangezien de helft van de source CLOSED is, kunnen 3rd party devs er ook niks aan verbeteren.
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 11-10-2013 10:11 ]
Een apparaat die aandacht nodig heeft? Je bedoelt een apparaat waarbij een hoop beloftes omtrent support gemaakt zijn waar we vervolgens niks van terug zien. Oppo heeft enorm veel beloftes gemaakt en deze stuk voor stuk gebroken. De aandacht die het nodig heeft is zo snel mogelijk een custom ROM installeren.MauriX schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:58:
Als je 100% stable wilt moet je juist geen Colour ROM gaan draaien. Dat is een waardeloos stukje software. En de grootste issues bij Custom ROM's komen door de slechte support van Oppo die de benodigde software niet wilt vrijgeven.Ik draai al tijden stable met verschillende roms. Natuurlijk loopt hier en daar een process vast, maar als je 100% stable wil, moet je lekker Color Rom gaan draaien. Wil je het onderste uit de kan bij deze telefoon, moet je er moeite voor doen. Heb je hier geen zin in, moet je gewoon lekker overstappen op een mainstream Samsung ofzo.
Maar Oppo is wel de eerste die met ideeën van de gebruikers zijn ROM probeert op te bouwen. En ja, dat gaat niet altijd goed. Hopelijk leren ze van hun fouten. Hardwarematig zitten ze in ieder geval wel goed.
Al vind ik de "Apple" die ze ons hebben geleverd (zelfde toestel, maar dan met Snapdragon 600 uitbrengen), niet zo leuk.
http://www.gizchina.com/2...mod-oppo-find-5-released/
Neem aan dat dit na het vertrek van Entropy en Xplod niet veel voor zal stellen?Domokun schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:54:
'Stable release of CyanogenMod for Oppo Find 5 released'
http://www.gizchina.com/2...mod-oppo-find-5-released/
Overigens zijn ze (Gizchina) hier vrij laat mee, die stable bestaat al meer dan 2 weken.
Even iets anders: is het mogelijk om in AOKP de statusbar transparant te maken? Ik zie genoeg opties in "transparency settings" (onder rom settings - general UI), maar hieraan tweaken geeft mij geen zichtbaar resultaat.
[ Voor 31% gewijzigd door floriz87 op 11-10-2013 15:36 ]
naar mijn weten is die er niet maar goed, maxwen is op vakantie.
Ik heb nog geen enkele reboot of freeze gehad met AOKP 3,4 van Maxwen.ArcticWolf schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:37:
Als er een "stable" is... dan zou er ook een stable source moeten zijn...
naar mijn weten is die er niet maar goed, maxwen is op vakantie.
ja en dan heb je nog de camera, radio (gsm) drops en iets raars met het geheugen.Xyphoid schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:40:
[...]
Ik heb nog geen enkele reboot of freeze gehad met AOKP 3,4 van Maxwen.
Het qualcomm gedeelte is wel stable ja (niet zo vreemd want die is gewoon opensource). Camera en de GSM antenne zijn closed source.
En nogmaals, jij hoeft het niet te merken, ik merk het wel en voornamelijk de onstabiele radio fw.
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 11-10-2013 17:33 ]
Werk aan de winkel dus voor Oppo.
Verwijderd
Batterij valt af en toe wat tegen, maar ik ervaar het niet zo erg als veel andere blijkbaar. Bij gemiddeld gebruik gaat de batterij vaak wel 24uur mee. Alleen bij echt veel gebruik zakt het snel naar beneden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 01:09 ]
Voor mensen die de telefoon langer dan en dag nodig hebben, en twee dagen geen stekker in de buurt hebben, kan ik mij voorstellen dat het lastig is. Maar daarvoor zijn mobiele laders uitgevonden.
Ik zie namelijk dat Oppo er te weinig aan werkt, maar het lijkt erop dat elke ontwikkelaar hieraan zou kunnen werken (tenzij niet de complete source is vrijgegeven).
Oppo lijkt nu een beetje een merk als Meizu en LG(voor de overname van Google) te worden. Prima telefoons, maar slechte software.
Ja en nee, de fabrikanten leveren de source aan Oppo die hem werkend moeten krijgen met hun hardware en die wordt compiled aangeleverd aan de opensource community.Kiswum schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:45:
Vraagje, de source die eind juni is vrijgeven (ArcticWolf heeft het hier geplaatst en ik vond dit online), willen jullie zeggen dat dit niet de volledige source is geweest en ontwikkelaars (buiten Oppo) hier niet aan werken?
Ik zie namelijk dat Oppo er te weinig aan werkt, maar het lijkt erop dat elke ontwikkelaar hieraan zou kunnen werken (tenzij niet de complete source is vrijgegeven).
Oppo lijkt nu een beetje een merk als Meizu en LG(voor de overname van Google) te worden. Prima telefoons, maar slechte software.
De CPU/GPU (Qualcomm) GSM antenne (Nokia bijvoorbeeld), camera (Sony), scherm (Japan Display), niet. Waarom? Omdat Sony en Nokia voor de GSM antenne hun techniek geheim willen houden voor andere fabrikanten. Qualcomm heeft gewoon erg goede support voor hun CPU/GPU, scherm aansturing is ook prima geregeld dus dit werkt gewoon goed.
Sony en Nokia leveren "losse" stukjes code aan voor het hardware deel, dit moet goed samenwerken met de rest van de code (kernel). Zolang deze implementatie niet goed is gedaan kan niemand er wat mee. De enige die dit mag/kan veranderen is Oppo. (Volledig opensource gebeurt naar mijn weten nog niet, correct me if i'm wrong).
Verwijderd
@dbhuis, ik schrok even toen je aangaf dat je je Android gaat inwisselen voor een IOS, maar gelukkig ga je hem daarna doorverkopen.
Ik denk dat er veel mensen te vinden zijn die de Iphone 5 graag willen overnemen. Ik weet niet voor welke prijs, maar je zit dan niet meer in een niche markt.
Als je van je Oppo af wilt, dan is dit denk ik een goede keuze.
Verwijderd
Haha, voor mij geen iOSKiswum schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:03:
Bedankt voor je heldere antwoord ArcticWolf.
@dbhuis, ik schrok even toen je aangaf dat je je Android gaat inwisselen voor een IOS, maar gelukkig ga je hem daarna doorverkopen.
Ik denk dat er veel mensen te vinden zijn die de Iphone 5 graag willen overnemen. Ik weet niet voor welke prijs, maar je zit dan niet meer in een niche markt.
Als je van je Oppo af wilt, dan is dit denk ik een goede keuze.
Verwijderd
Zo doe ik liever geen zaken eigenlijk, maar gelukkig zijn er al genoeg advertenties voor een iPhone 5 16GB op Marktplaats. Ik zie dat ze gemiddeld voor 420 Euro gaan. Wel wilde meneer er nu 50 Euro bij hebben om te ruilen, dus ik heb gezegd dat we met 25 Euro erbij van mijn kant een deal hebben. Ik ben heel benieuwd wat hij zegt.floriz87 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:53:
Wat je desnoods kan doen (niet zo netjes, maar het is een optie), is een fake-verkoop opzetten op marktplaats voor een Iphone. Kijk gewoon hoe snel er op gereageerd wordt en wat mensen bieden. Dan kan je een redelijk nauwkeurige inschatting maken. Kost misschien wel wat tijd, en ik weet niet hoe snel jij de knoop door moet hakken.
Op marktplaats vond ik het eigenlijk nogal random. Sommigen bieden ineens 500, en andere proberen ineens 350. Maar zolang ik 420 of 430 krijg ( moet dus min die 25 die ik erbij zou betalen, mocht die man akkoord gaan) maak ik alsnog meer winst dan als ik mijn Oppo zo los zou verkopen. Dus ik denk dat als hij akkoord gaat dat ik het doe.Xyphoid schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:20:
Voor die iPhone kan je vragen wat je wilt. Zeker meer dan de Find 5. En mensen die de iPhone willen, betalen toch elke prijs
Edit: geen deal gemaakt. Nu maar afwachten tot de volgende reactie.
Ben benieuwd hoeveel zeggend dit is, of dat ik weer eens op teveel hoop
http://www.xda-developers...s%29&utm_content=FaceBook
Ze zijn bezig dit ook voor de Find 5 beschikbaar te maken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2481382
Hey guys! Firstly, we've basically rebooted this device support and have something new in the works . Secondly, I created an (unofficial) Oppo Find5 Freenode IRC chan. The chan is #oppo-find5. I was amazed to find that there wasn't a Find5 chan yet, considering many other less popular devices have general device channels.
I would have made a thread, but unfortunately don't have enough posts and generally don't have enough to say .... then we havent said something stupid
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 13-10-2013 11:16 ]
Iemand die hem kan volgen?For reference to this: synergy is the brain behind codefirex(periment). He has some very extended knowledge in coding. He has even some commits that he has pushed and are accepted into aosp sources. If you ever see a commit in aosp sources, made by synergydev, well now you know who that is
Also some of the issues you see in our builds are related to the "version" aka branch , our builds are based on. While all others uses the release branch, we uses the most newest branch, which results in synergy can sometimes push things up for review to aosp as that branch are what later on (~ 3 months) will be seen in the release branch. So some issues comes here first that later on exsist in release branch, but from now on we don't think we have any bugs from using aosp master any longer...the airplane mode bug is actually something from CM from two aosp tag merges ago
Sent from OPPO Forums Mobile
niet echt, redelijk vaagfloriz87 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:13:
Reactie van anders op dit verhaal:
[...]
Iemand die hem kan volgen?
maar volgens mij heeft iemand een nieuwe branche gemaakt waar sneller fouten eruit gehaald kunnen worden (but don't ask me how)
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Heb de mijne al gebruikt. Alleen krast de screenprotector zelf al heel snel en zijn de krassen super goed te zien.HaTe schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:43:
Ik wil graag de originele screenprotector kopen, maar toen bedacht ik me dat heel veel mensen die gratis hebben gekregen. Wie heeft hem nog over?
Heb zelf een hele stapel screenprotectors gekocht via Ebay. Zijn wel wat dunner dan degene die je er bij kreeg. Heb ze alleen nog niet uitgetest.
Bedankt! De link werkt niet meer, maar hij is hier nog te vinden: http://www.aliexpress.com...nd-Credit/1288331077.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:22:
Gisteren twee hoesjes voor mijn Oppo binnengekomen. Had ze besteld bij Aliexpress.com, waren €5,85 per stuk incl. verzendkosten. Ben er erg blij mij, uitstekende kwaliteit en echt spot goedkoop. Ze waren er binnen 10 dagen na bestellen (vanuit China).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb zowel de bruine als een witte variant.
Hier kun je ze bestellen
En hier een paar cent duurder: http://www.aliexpress.com...nd-5-X909/1277971320.html
[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 15-10-2013 15:04 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat zou wel nice zijn, de huidige Color ROM heeft echt zwaar inconsistent design. Hopelijk maken ze er wat moois van. Voor de koper van die van mij dan.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:05:
Gerard (AIT-Solutions) heeft aangegeven dat de UI in de komende update gewijzigd zal worden.
http://www.oppoforums.com/threads/4-3-omni.6568/
Lijkt me een erg mooi project!
de F5 source staat er iig al inSkyThes schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:29:
Iemand de Omni ROM al geprobeerd?
http://www.oppoforums.com/threads/4-3-omni.6568/
Lijkt me een erg mooi project!
https://github.com/omnirom/android_device_oppo_find5
;o
Vandaag m'n ouwe trouwe S2 (vanaf dag 1 gedraaid op CM en de laatste paar weken op MIUI om te proberen) verkeerd laten vallen (zat nog in een hoesje ook en valt precies op het hoekje dat eruit stak grrrr) en nu wat mooie barsten in mn scherm
Was eigenlijk aan het wachten op de Xiaomi Mi3, maar die is er voorlopig nog niet dus ik zit eraan te denken om een ander (Android) toestel aan te schaffen. De Find 5 is daarin een kanshebber, maar ik lees nogal wat wisselende berichten over battery life en bluetooth bugs...
Had net een week geleden de Extended Battery Kit gehaald voor de S2, die kan zo met bon weer op Marktplaats
There are no stupid questions, just stupid people...
ik was MIUI meer wat aan het proberen als voorbereiding op de Mi3 ;-)Tsurany schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:17:
Om eerlijk te zijn zou ik aanraden te wachten op de Nexus 5 of de Xiaomi Mi3. MIUI op de Oppo Find 5 zal niet de ervaring zijn die je krijgt op de andere toestellen.
persoonlijk bevalt CM me een stuk beter.
Verwijderd
(en de Z1-f komt voorlopig nog niet uit hier
Verwijderd
De find 5 heeft nog steeds een prachtig scherm en degelijke bouwkwaliteit. Ik zou de telefoon wel aanraden. Niet aan mijn opa of moeder, maar wel aan mijn handige neefje.
Verwijderd
Ideeën voor de pagina zijn van harte welkom en kunt u hier plaatsen.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 02:22 ]
dan maar ff een tijdje met een gebarsten scherm rondlopen :-)
Verwijderd
Nou, ik zou niet al te veel hoop hebben. Maar, de Color OS schijnt wel goed te zijn. Dan die maar eens flashen.ArcticWolf schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:36:
vrijdag nieuwe FW update... *fingers crossed*![]()
Dan weer die ROM, dan weer kernel zus en source zo. Ik volg er weinig meer van, ik heb weinig zin om elke dag een uur te besteden aan het up-to-date blijven van alle Oppo-onzin. Ik wacht even tot deze storm is uitgeraasd. (ondertussen volg ik de nexus 5Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:43:
[...]
Nou, ik zou niet al te veel hoop hebben. Maar, de Color OS schijnt wel goed te zijn. Dan die maar eens flashen.

Verwijderd
Mee eens, als ik dat rotding nou eindelijk eens kon verkopenfloriz87 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:19:
[...]
Dan weer die ROM, dan weer kernel zus en source zo. Ik volg er weinig meer van, ik heb weinig zin om elke dag een uur te besteden aan het up-to-date blijven van alle Oppo-onzin. Ik wacht even tot deze storm is uitgeraasd. (ondertussen volg ik de nexus 5)
Verwijderd
Hee, das wel een idee. Maar eens een mailtje eraan wagen dan.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:39:
Ibuygou doet ook aan telefoon inruilen, zag ik. Probeer dit eens met de Find 5.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.