Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmashter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-04-2017
Nu heb ik de mogelijkheid om de Oppo Find 5 te kopen voor minder dan 400 euro + hoesje en gratis verzending. Zal ik nog wachten op de N1 of is de Find 5 het echt waard? Ik hecht niet veel waarde aan de nieuwe functies die Oppo in de N1 zal toevoegen, maar wel aan de grote accucapaciteit en de vernieuwde processor. Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou de N1 aanschaffen, de accu van de Find 5 is wel echt een minpunt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:32:
Ik zou de N1 aanschaffen, de accu van de Find 5 is wel echt een minpunt.
Met de goede ROM is de accu heel best hoor, dan krijg je er wel twee dagen uit.
djmashter schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:30:
Nu heb ik de mogelijkheid om de Oppo Find 5 te kopen voor minder dan 400 euro + hoesje en gratis verzending. Zal ik nog wachten op de N1 of is de Find 5 het echt waard? Ik hecht niet veel waarde aan de nieuwe functies die Oppo in de N1 zal toevoegen, maar wel aan de grote accucapaciteit en de vernieuwde processor. Wat denken jullie ervan?
Je kan ook eens naar de Xiaomi Mi3 kijken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmashter
Ik wil eigenlijk niet offtopic gaan, maar de Xiaomi Mi3 heeft toch géén IPS display? Oftewel, het scherm van de Mi3 ziet er niet zo scherp uit als de Find 5/N1.

En is de Xiaomi Mi3 al leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmashter schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:38:
Ik wil eigenlijk niet offtopic gaan, maar de Xiaomi Mi3 heeft toch géén IPS display? Oftewel, het scherm van de Mi3 ziet er niet zo scherp uit als de Find 5/N1.

En is de Xiaomi Mi3 al leverbaar?
Jawel, de Mi3 heeft wel IPS. En daarbij, scherpte gaat om resolutie, niet om type paneel. IPS heeft wel beter kleuren en contrastratio. Hij is inderdaad nog niet leverbaar, maar het duurt niet lang meer en dan heb je voor niet erg veel geld een goede telefoon met top specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik moet wel zeggen.. de Mi3 is erg mooi, maar: geen garantie (iig niet makkelijk en langdurig)
De N1 krijgt gewoon 2 jaar garantie en is meestal snel afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:43:
Ik moet wel zeggen.. de Mi3 is erg mooi, maar: geen garantie (iig niet makkelijk en langdurig)
De N1 krijgt gewoon 2 jaar garantie en is meestal snel afgerond.
Dat is inderdaad wel zo, je neemt wel een risico. Eigenlijk zou Xiaomi net zoals Oppo een Europese vestiging moeten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmashter
Het design van de Oppo N1 spreekt mij veel meer aan dan de Mi3. Daarbij komt het gedoe met garantie bij Xiaomi. Oppo is in mijn ogen veel meer een high-end fabrikant. Ze hebben immers al bewezen dat de Find 5 erg solide qua bouwkwaliteit is. Zijn er hiervan voorbeelden te noemen bij Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
djmashter schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:51:
Het design van de Oppo N1 spreekt mij veel meer aan dan de Mi3. Daarbij komt het gedoe met garantie bij Xiaomi. Oppo is in mijn ogen veel meer een high-end fabrikant. Ze hebben immers al bewezen dat de Find 5 erg solide qua bouwkwaliteit is. Zijn er hiervan voorbeelden te noemen bij Xiaomi?
bijna elk toestel van Xiaomi is wel goed te noemen vooral de Mi serie ;)

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
djmashter schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:30:
Persoonlijk vind ik de Find 5 mooier dan de N1. Ook het formaat van de N1 is te groot.
Maar als je veel waarde hecht aan het grote scherm en de nieuwe processor, dan moet je voor de N1 gaan.
De Find 5 vind ik snel zat en batterij gaat net als meeste smartphones 1 dag mee.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• djmashter
Als ik een nieuwe smartphone koop, ga ik er wel vanuit dat ik er dan ook op vooruit ga. Ik heb nu een HTC desire HD die nog op android 2.3.3 draait (Xyphoid ook :). Deze gaat ook maximaal een dag op een acculading mee. Ik vind het alleen jammer dat de N1 niet de nieuwste processor heeft. Wat is het verschil in verbruik tussen de qualcomm snapdragon 800 en de 600?

• ArcticWolf
  • Niet online
djmashter schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:15:
Als ik een nieuwe smartphone koop, ga ik er wel vanuit dat ik er dan ook op vooruit ga. Ik heb nu een HTC desire HD die nog op android 2.3.3 draait (Xyphoid ook :). Deze gaat ook maximaal een dag op een acculading mee. Ik vind het alleen jammer dat de N1 niet de nieuwste processor heeft. Wat is het verschil in verbruik tussen de qualcomm snapdragon 800 en de 600?
Volgens mij is de 800 zuiniger... maar pin me er niet aan vast.
Ik zoek zelf eigenlijk een 4G toestel }:O wilde voor de Z1 gaan, maar die is even groot als de Note 2 8)7 en m'n F5 vind ik nog steeds het mooiste toestel op het moment O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:34:
[...]

Met de goede ROM is de accu heel best hoor, dan krijg je er wel twee dagen uit.
Twee dagen met intensief gebruik? Die 2500mAh is toch aardig minder dan 3610mAh, dan zou je daar bijna drie dagen uit moeten krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:46:
[...]

Twee dagen met intensief gebruik? Die 2500mAh is toch aardig minder dan 3610mAh, dan zou je daar bijna drie dagen uit moeten krijgen.
Waarmee vergelijk je de Find 5 nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:16
N1 heeft toch "maar" 3160 mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:59:
[...]

Waarmee vergelijk je de Find 5 nu?
Met de Oppo N1, daar ging de discussie toch over? De Oppo N1 heeft een 3610mAh accu.
Ik vind die van de Find 5 eigenlijk ondermaats, vergeleken met de concurrentie is hij erg klein en je moet behoorlijk veel tweaken om er langer dan een dag mee te doen. Mij is dat nog niet gelukt, na een dag is hij echt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:17:
[...]

Met de Oppo N1, daar ging de discussie toch over? De Oppo N1 heeft een 3610mAh accu.
Ik vind die van de Find 5 eigenlijk ondermaats, vergeleken met de concurrentie is hij erg klein en je moet behoorlijk veel tweaken om er langer dan een dag mee te doen. Mij is dat nog niet gelukt, na een dag is hij echt leeg.
Ondermaats? Het was echt niet zo lang geleden dat 2000 mAH echt heel veel was. Toen de Find 5 uitkwam was het een monsterlijk grote accu. Met een beetje moeite doe ik er twee dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:45:
[...]

Ondermaats? Het was echt niet zo lang geleden dat 2000 mAH echt heel veel was. Toen de Find 5 uitkwam was het een monsterlijk grote accu. Met een beetje moeite doe ik er twee dagen mee.
Nou nou laten we niet overdrijven, monsterlijk groot is het ook niet. We zijn inmiddels een tijdje verder dan release en de N1 heeft gewoon een veel grotere accu en dat ga je in de praktijk wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:53:
[...]

Nou nou laten we niet overdrijven, monsterlijk groot is het ook niet. We zijn inmiddels een tijdje verder dan release en de N1 heeft gewoon een veel grotere accu en dat ga je in de praktijk wel merken.
De N1 heeft ook een groter scherm en een snellere processor, dus in de praktijk zal er haast geen verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:38:
[...]

De N1 heeft ook een groter scherm en een snellere processor, dus in de praktijk zal er haast geen verschil zijn.
En waar baseer je dat op? Want een snellere processor hoeft niet meer energie te verbruiken en een groter scherm hoeft niet dermate veel meer energie te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:21:
[...]

En waar baseer je dat op? Want een snellere processor hoeft niet meer energie te verbruiken en een groter scherm hoeft niet dermate veel meer energie te verbruiken.
Kom op, het is OPPO. Dus verwacht geen beste dingen van de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:28:
[...]

Kom op, het is OPPO. Dus verwacht geen beste dingen van de accuduur.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit serieus te twijfelen over te stappen op een Xiaomi Mi3. Alhoewel ik het design minder aantrekkelijk vind, hebben zij hun zaken wel goed op orde.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:50:
Zit serieus te twijfelen over te stappen op een Xiaomi Mi3. Alhoewel ik het design minder aantrekkelijk vind, hebben zij hun zaken wel goed op orde.
ik wilde de Z1 halen... maar die is groot :X echt absurd voor een 5" telefoon. Voorlopig met m'n F5 met CFX... de slechte bel kwaliteit neem ik maar voor lief :/ die Color ROM is echt afschuwelijk slecht (zaterdag geprobeerd) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Eens kijken waar ik mn Find 5 kwijt kan voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Overstappen naar een Mi3 zie ik mezelf nog niet doen maar ik kijk wel meer uit naar de Mi4 dan naar de Find 7. Oppo kan mooie hardware maken maar om een echt leuke telefoon te hebben moet je eigenlijk een custom ROM draaien en dat is gewoon jammer.

Maar wellicht dat ik gewoon een Samsung of HTC neem als opvolger, die hebben hun zaakjes vaak iets beter op orde.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 30-09-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Zo begin ik er ook over te denken. Dat ze de Color ROM niet op orde hebben kan mij eigenlijk niet zoveel schelen maar ik had toch wel wat meer ontwikkeling verwacht van developers. Op het moment hebben we alleen Maxwen nog...

Ik wacht trouwens op de Nexus 5.

[ Voor 7% gewijzigd door SkyThes op 30-09-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SkyThes schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:07:
Zo begin ik er ook over te denken. Dat ze de Color ROM niet op orde hebben kan mij eigenlijk niet zoveel schelen maar ik had toch wel wat meer ontwikkeling verwacht van developers. Op het moment hebben we alleen Maxwen nog...

Ik wacht trouwens op de Nexus 5.
De devs zitten zelf ook in de clinch... er valt niks te doen zonder een goeie source. En de devs kunnen zelf niks met de source, dus gebeurt er nu helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Ik ben er zojuist achtergekomen dat mijn vol down knop moeizaam ingedrukt kan worden. Hij doet t nog wel maar hij heeft die klik niet meer. Ook kraakt de achterkant op sommige plekken als ik er op druk. Ik heb de telefoon nooit laten vallen of er vloeistof overheen gegooid, is dit een reden om een RMA aan te vragen? En heeft niemand ervaringen met RMA bij oppo(style)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:49:
[...]

Overstappen naar een Mi3 zie ik mezelf nog niet doen maar ik kijk wel meer uit naar de Mi4 dan naar de Find 7. Oppo kan mooie hardware maken maar om een echt leuke telefoon te hebben moet je eigenlijk een custom ROM draaien en dat is gewoon jammer.

Maar wellicht dat ik gewoon een Samsung of HTC neem als opvolger, die hebben hun zaakjes vaak iets beter op orde.
Ik heb mijn toestel net 5 maanden, tegen mijn ouders gezegd dat ik er 3 á 4 jaar mee wil gaan doen, maar had niet verwacht dat het zo slecht gesteld was bij OPPO. Ik heb een geïnteresseerde gevonden die hem over wil nemen voor €410, echter heb ik geen andere smartphone op dit moment, waardoor het lastig wordt hem te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou 3 a 4 jaar is wel heel optimistisch. Maar geen oude smartphone in bezit die tijdelijk dienst kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:28:
Nou 3 a 4 jaar is wel heel optimistisch. Maar geen oude smartphone in bezit die tijdelijk dienst kan doen?
Heb een Samsung Omnia W, echter is het scherm hier van gebarsten. Hij is nog wel te gebruiken, maar erg fijn is het niet.

Die drie á vier jaar zei ik omdat ik ze moest overtuigen dat ik het mocht kopen. €450 is best een boel geld voor een smartphone - zeker als alles nog in beta is..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:09:
[...]

De devs zitten zelf ook in de clinch... er valt niks te doen zonder een goeie source. En de devs kunnen zelf niks met de source, dus gebeurt er nu helemaal niks.
Misschien moeten ze ook voor de Find 5 gaan samenwerken met een custom rom developer, aka Maxwen. Of moeten wij een Color Rom suggestie aanmaken met daarin de suggestie een contest te starten:
Can you make a good kernel for the Find 5? Try it. Make it. Share it. And maybe we will use your kernel.

What you can win: A brand new OPPO N1 and a job at our office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:25:
[...]

Ik heb mijn toestel net 5 maanden, tegen mijn ouders gezegd dat ik er 3 á 4 jaar mee wil gaan doen, maar had niet verwacht dat het zo slecht gesteld was bij OPPO. Ik heb een geïnteresseerde gevonden die hem over wil nemen voor €410, echter heb ik geen andere smartphone op dit moment, waardoor het lastig wordt hem te verkopen.
Lol, ik zit dus echt in precies dezelfde situatie, ze gaan het nooit accepteren als ik het ding nu alweer verkoop. Misschien dat ik met een mooie rekensom mn vader kan overhalen om het alsnog toe te laten. ( Omdat hij een eigen bedrijf heeft zou ik zelfs winst kunnen maken als ik van de Find 5 naar de Mi3 ga ( op de zaak zetten+ de wisselkoersen van Euro naar Dollar en vice versa ) , en voor economische argumenten is hij gevoelig >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:25:
[...]

Als jij je telefoon verkoopt, kan je toch binnen no time een ander toestel hebben? In het ergste geval zit je 1 of 2 dagen zonder smartphone.

Ik heb ook serieus overwogen de Oppo te kopen, maar vanwege dit topic uiteindelijk toch besloten het niet te doen. I.p.v. de Oppo heb ik gekozen voor de HTC One. Ik heb hem via Marktplaats gekocht, 2 dagen oud (verlenging abbo), compleet met doosje, accessoires en bon voor 375 euro. De One bevalt tot nu toe prima.

Als jij je telefoon kan verkopen voor een prijs waar je ook een ander toestel voor kan kopen, waarom zou dat dan een probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Waarom willen jullie hem verkopen, omdat ie niet doet wat jullie willen? Of omdat de batterij maar 1 dag meegaat?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:25:
Waarom willen jullie hem verkopen, omdat ie niet doet wat jullie willen? Of omdat de batterij maar 1 dag meegaat?
Omdat de software, Color ROM, echt ongelooflijk slecht is. En omdat de base ook slecht is zijn alle custom ROM's ook slecht qua accuduur en dergelijke.
Criminelis schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:24:
[...]

Als jij je telefoon verkoopt, kan je toch binnen no time een ander toestel hebben? In het ergste geval zit je 1 of 2 dagen zonder smartphone.

Ik heb ook serieus overwogen de Oppo te kopen, maar vanwege dit topic uiteindelijk toch besloten het niet te doen. I.p.v. de Oppo heb ik gekozen voor de HTC One. Ik heb hem via Marktplaats gekocht, 2 dagen oud (verlenging abbo), compleet met doosje, accessoires en bon voor 375 euro. De One bevalt tot nu toe prima.

Als jij je telefoon kan verkopen voor een prijs waar je ook een ander toestel voor kan kopen, waarom zou dat dan een probleem zijn?
Omdat de Mi3 waarschijnlijk uit China moet komen, en dat kan zomaar een week of twee, drie duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:57:
[...]

Omdat de software, Color ROM, echt ongelooflijk slecht is. En omdat de base ook slecht is zijn alle custom ROM's ook slecht qua accuduur en dergelijke.
[...]

Omdat de Mi3 waarschijnlijk uit China moet komen, en dat kan zomaar een week of twee, drie duren.
Precies! Ik wil graag de Mi3, aangezien deze een snelle processor heeft en waarschijnlijk een stuk beter zal zijn dan de Find, maar zo lang wachten is niet fijn zonder vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Xyphoid schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:25:
Omdat Oppo als bedrijf geen enkele vorm van aftercare levert, enkel nieuwe modellen uit de grond stampt zonder oudere modellen van fatsoenlijke software te voorzien en zich geheel afzijdig houd als er vragen komen.
Dan ben je volledig afhankelijk van third party developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:05:
[...]

Precies! Ik wil graag de Mi3, aangezien deze een snelle processor heeft en waarschijnlijk een stuk beter zal zijn dan de Find, maar zo lang wachten is niet fijn zonder vervanging.
Nou ben ik recent jarig geweest, en ik heb aan mijn ouders een iPhone 4 gevraagd. ( Waarom een iPhone? Omdat ik er lang geleden een had en wel weer eens wil weten hoe die dingen zijn, zodat ik een objectieve mening kan vormen. En gewoon omdat het leuk is. ) Dus stel nou dat ik dat krijg, heb ik wel een tijdelijke vervanging. Hopen dat ze er een geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:34:
[...]

Misschien moeten ze ook voor de Find 5 gaan samenwerken met een custom rom developer, aka Maxwen. Of moeten wij een Color Rom suggestie aanmaken met daarin de suggestie een contest te starten:

[...]
Ik denk niet dat ze zomaar de source vrijgeven aan een custom rom/kernel developer... aangezien daar wel wat licentie issues/fabrieksgeheim aan vast hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:30:
[...]

Nou ben ik recent jarig geweest, en ik heb aan mijn ouders een iPhone 4 gevraagd. ( Waarom een iPhone? Omdat ik er lang geleden een had en wel weer eens wil weten hoe die dingen zijn, zodat ik een objectieve mening kan vormen. En gewoon omdat het leuk is. ) Dus stel nou dat ik dat krijg, heb ik wel een tijdelijke vervanging. Hopen dat ze er een geven.
Jij hebt dan inderdaad een goede vervaning. Ik zit hier dan echter nog met een Samsung Omnia W, met gebroken scherm xD.

Ik heb een post geschreven op oppoforums.com:
@OPPO,

Please focus on the kernel right now. The rom cannot be good, if the kernel and other sources are still crap. After the kernel changes, ask 3th party developers to look at it, and incorporate their thought into the kernel. - Repeat this until the 3th pary developers are happy and can work with it. If Oppo's programmers/Engineers aren't able to do it, give them a course to learn how to do it.

Then, start working on Color Rom again. Fix the bugs, battery drain etc, and test it. Test it for hours, days, walk for days with the Find 5 and check everything. If you haven't see any bugs at all, release the rom as beta. Why? Because users will look in a different way to the Find 5, and maybe they are seen bugs, you didn't.

In the meantime, you keep the kernel up to date, so both developers and standard users van be happy with their expensive product.
Ook geplaatst als suggestie, mocht er iets bij moeten staan stuur me dan een PB, ik zal het erbij zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:39:
[...]

Jij hebt dan inderdaad een goede vervaning. Ik zit hier dan echter nog met een Samsung Omnia W, met gebroken scherm xD.

Ik heb een post geschreven op oppoforums.com:

[...]

Ook geplaatst als suggestie, mocht er iets bij moeten staan stuur me dan een PB, ik zal het erbij zetten.
Ik heb net eens zitten kijken, maar die tweedehandsjes zijn nog belachelijk duur 8)7 En dan heb ik het nog niet over de spelling van die advertenties }:O Of de hele "klein krasje"( scherm helemaal gebarsten) "klein defect"( kan niet bellen en wifi kapot) aanbiedingen. Echt apart wat voor een advertenties mensen op Marktplaats zetten. Dan heb ik 4 dumbphones liggen, en geen vervangende smartphone :+

Wat je natuurlijk wel kan doen is het ding bestellen op krediet ( geld lenen van pa/ma) en dan wanneer hij er is je Find 5 verkopen. Maar dan neem je wel een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:47:
[...]

Ik heb net eens zitten kijken, maar die tweedehandsjes zijn nog belachelijk duur 8)7 En dan heb ik het nog niet over de spelling van die advertenties }:O Of de hele "klein krasje"( scherm helemaal gebarsten) "klein defect"( kan niet bellen en wifi kapot) aanbiedingen. Echt apart wat voor een advertenties mensen op Marktplaats zetten. Dan heb ik 4 dumbphones liggen, en geen vervangende smartphone :+

Wat je natuurlijk wel kan doen is het ding bestellen op krediet ( geld lenen van pa/ma) en dan wanneer hij er is je Find 5 verkopen. Maar dan neem je wel een gok.
Ik neem liever niet het risico ook nog met de Find 5 opgescheept te zitten. Ik heb echter wel het geld om een nieuwe smartphone te kopen, maar zover ik weet is de Mi3 alleen nog te pre-orderen.

Nogmaals: like allemaal mijn suggestie op Oforums.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:58:
[...]

Ik neem liever niet het risico ook nog met de Find 5 opgescheept te zitten. Ik heb echter wel het geld om een nieuwe smartphone te kopen, maar zover ik weet is de Mi3 alleen nog te pre-orderen.

Nogmaals: like allemaal mijn suggestie op Oforums.
Ja, ergens half oktober kwam hij uit. Zou leuk zijn als ze dan een beetje normale voorraden hebben zodat je niet langer hoeft te wachten dan twee weken voordat hij aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:37:
[...]

Ja, ergens half oktober kwam hij uit. Zou leuk zijn als ze dan een beetje normale voorraden hebben zodat je niet langer hoeft te wachten dan twee weken voordat hij aankomt.
Wacht denk ik eerst de reviews af. Ze zullen wel beter zijn, maar wil nu echt waar voor mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:13:
[...]

Wacht denk ik eerst de reviews af. Ze zullen wel beter zijn, maar wil nu echt waar voor mijn geld.
Dat is misschien wel een goed idee, eerst de kinderziektes afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Weet iemand welke waarde ik in snd_soc_msm_2x_Fusion3 moet veranderen om het speakervolume te verhogen? De speakervolume tijdens een gesprek bedoel ik dan. En tot hoe ver kan ik gaan?
Ik zie namelijk Lineout volume en Digital Volume.
Wil het wel uitproberen, maar heb geen zin om mijn speaker op te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:17:
[...]

Dat is misschien wel een goed idee, eerst de kinderziektes afwachten.
Jep. Zeker na zo een rampervaring als de Find 5. Maak zoiets liever niet nogmaals mee, voor zo een bedrag.

Heb een tijdje zitten kijken naar afbeeldingen en op zich is het geen lelijk ding.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:44:
[...]

Jep. Zeker na zo een rampervaring als de Find 5. Maak zoiets liever niet nogmaals mee, voor zo een bedrag.

Heb een tijdje zitten kijken naar afbeeldingen en op zich is het geen lelijk ding.
Ik vond alleen dat het ding zo groot was, groter dan de Find 5. Was dat nou echt nodig? Het kan in een veel kleinere telefoon. Nou ja, als je kan wennen aan de Find 5, dan vast ook wel aan de Mi3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb wel met de Maxwen ROM dat mijn GPS slechter werkt. Nauwkeurigheid van 36 feet wanneer hij 17 satellieten in beeld heeft, toch weet hij mij af en toe in de verkeerde straat te zetten, denkt hij dat ik rij wanneer ik stil sta en kom ik een kruispunt opeens van een totaal andere kant aanrijden. Beetje irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:13:
[...]

Ik vond alleen dat het ding zo groot was, groter dan de Find 5. Was dat nou echt nodig? Het kan in een veel kleinere telefoon. Nou ja, als je kan wennen aan de Find 5, dan vast ook wel aan de Mi3.
Pas maar op, gras bij de buren is altijd groener :) . Wat zijn jullie grootste bezwaren tegen de OF5? Ik vind het een prima telefoon, eigenlijk nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
floriz87 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:15:
[...]

Pas maar op, gras bij de buren is altijd groener :) . Wat zijn jullie grootste bezwaren tegen de OF5? Ik vind het een prima telefoon, eigenlijk nergens last van.
Ik gebruik hem zelf ook met plezier. Heb er wel AOKP op gegooid, want die Color ROM vind ik er niet uitzien (en natuurlijk de bugs, maar ik gebruik het toch niet vanwege het uiterlijk). Maar ja, dat is ook waarom ik hem gekocht heb. Het flashen van custom ROMs.

Enige vervelende is dat ik het forum lees en dan allerlei kleine bugs tegenkom, die ik dan op mijn eigen telefoon wil op gaan lossen, terwijl ik er helemaal geen last van heb.
Ik wil nu bijvoorbeeld de speakervolume tijdens het bellen via de speaker aan de achterkant verhogen, terwijl ik eigenlijk speakerphone nooit gebruik :P (en het volume is hoog genoeg, behalve als je in een hele drukke omgeving bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Xyphoid schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:54:
[...]

Ik gebruik hem zelf ook met plezier. Heb er wel AOKP op gegooid, want die Color ROM vind ik er niet uitzien (en natuurlijk de bugs, maar ik gebruik het toch niet vanwege het uiterlijk). Maar ja, dat is ook waarom ik hem gekocht heb. Het flashen van custom ROMs.

Enige vervelende is dat ik het forum lees en dan allerlei kleine bugs tegenkom, die ik dan op mijn eigen telefoon wil op gaan lossen, terwijl ik er helemaal geen last van heb.
Ik wil nu bijvoorbeeld de speakervolume tijdens het bellen via de speaker aan de achterkant verhogen, terwijl ik eigenlijk speakerphone nooit gebruik :P (en het volume is hoog genoeg, behalve als je in een hele drukke omgeving bent).
Ja, precies, ik kan heus wel wat bugs vinden, maar waarom zou ik me daaraan storen als ik ze niet gebruik? Andere toestellen kampen ook met hun problemen. Ik ben het wel eens met de vermeende incompententie van de technici van Oppo, ze lijken onmachtig bepaalde problemen op te lossen (waarvan sommigen in een dag werden opgelost door custom developers).

Wat betreft volume: deze post heeft er niks mee te maken? - http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40950534

[ Voor 17% gewijzigd door floriz87 op 02-10-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ja, maar dat is alleen het volume van de speaker aan de voorkant als je belt.
Ik wil het volume van de speaker aan de achterkant omhoog gooien als je belt (speakerphone).
tot nu toe krijg ik alleen het piepje als je ophangt harder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Xyphoid schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:28:
[...]

Ja, maar dat is alleen het volume van de speaker aan de voorkant als je belt.
Ik wil het volume van de speaker aan de achterkant omhoog gooien als je belt (speakerphone).
tot nu toe krijg ik alleen het piepje als je ophangt harder :P
Hmm, geen idee :) . Heb zojuist ook AOKP geinstalleerd van maxwen (4.3), maar kan nergens vinden waar ik kan bepalen welke app in de background mag draaien en welke niet. Waar kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriz87 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:12:
[...]

Hmm, geen idee :) . Heb zojuist ook AOKP geinstalleerd van maxwen (4.3), maar kan nergens vinden waar ik kan bepalen welke app in de background mag draaien en welke niet. Waar kan dit?
Just install Greenify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriz87 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:15:
[...]

Verouderde Android, geen antwoorden op vragen, bugs die binnen een uur opgelost zouden kunnen worden worden niet opgelost, verschillen tussen de Color OS en Color ROM, battery drain in alle nieuwe versies van Color ROM, en de vele kleine bugs. Het is natuurlijk zo dat dan een andere telefoon misschien iets te aantrekkelijk lijkt, maar als ik kijk maar de Mi1 en Mi2 durf ik te zeggen dat het goed komt. Ook heb ik al vaak met MIUI gewerkt en dat is echt heerlijk. ( Vind ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Precies. Mooie hardware met enorm zwakke software. Je koopt eigenlijk een apparaat dat puur is gericht op third party ROMs. Maar door slechte support van Oppo zijn ook die weer beperkt in mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De redenen voor mij:
  1. Ondanks Oppoforums nog steeds slechte communicatie
  2. Vele bugs die na ruim 7 maanden nog niet zijn opgelost.
  3. Na de Beta Release van color rom, wordt de "stable" release niet meer bijgewerkt. Terwijl deze alles behalve stable is.
  4. Slechte kernel en sources, waardoor Custom Roms niet goed kunnen werken.
  5. Als Beta tester gezien te worden, terwijl ik het product gekocht heb. En toen ik officiele beta tester was, werd er amper geluisterd vanuit OPPO.
  6. Battery Drain
  7. Slechte vertalingen - dit komt niet door de ambassadeurs, maar omdat het te vertalen Engels bagger blijkt te zijn.
  8. Had ik bugs en battery drain al vermeld?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:08:
De redenen voor mij:
  1. Ondanks Oppoforums nog steeds slechte communicatie
  2. Vele bugs die na ruim 7 maanden nog niet zijn opgelost.
  3. Na de Beta Release van color rom, wordt de "stable" release niet meer bijgewerkt. Terwijl deze alles behalve stable is.
  4. Slechte kernel en sources, waardoor Custom Roms niet goed kunnen werken.
  5. Als Beta tester gezien te worden, terwijl ik het product gekocht heb. En toen ik officiele beta tester was, werd er amper geluisterd vanuit OPPO.
  6. Battery Drain
  7. Slechte vertalingen - dit komt niet door de ambassadeurs, maar omdat het te vertalen Engels bagger blijkt te zijn.
  8. Had ik bugs en battery drain al vermeld?
Ok, helder. Maar voor zover ik de smartphone wereld doorheb, heb ik het vermoeden dat battery drain een probleem is van smartphones in het geheel. Van de mensen om mij heen ken ik niemand die 2 dagen doet met zijn telefoon bij regelmatig gebruik (en daar zitten eigenaren tussen van Sony, HTC en Samsung).

Verder, er wordt gesproken over "bugs", maar welke (relevante) bugs hebben we het eigenlijk over? Wat zijn voor jullie de bugs die problematisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriz87 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:20:
[...]

Ok, helder. Maar voor zover ik de smartphone wereld doorheb, heb ik het vermoeden dat battery drain een probleem is van smartphones in het geheel. Van de mensen om mij heen ken ik niemand die 2 dagen doet met zijn telefoon bij regelmatig gebruik (en daar zitten eigenaren tussen van Sony, HTC en Samsung).

Verder, er wordt gesproken over "bugs", maar welke (relevante) bugs hebben we het eigenlijk over? Wat zijn voor jullie de bugs die problematisch zijn?
De battery drain op de Find 5 is wel echt te veel hoor, met deze accu zou je twee dagen moeten kunnen doen en na een dag is hij zeer zeker leeg. Op de oudere versies van Color ROM was dat niet zo. Volgens ArcticWolf heeft dat te maken met de radio die niet goed geupdate is van Android 4.1 naar 4.2.

Bugs die ik echt vervelend vind: de "swing to skip" optie in de muziekapp niet werkt. Hierdoor moet ik continu de aan/uitknop gebruiken als ik muziek luister, waardoor deze lam word. Er zijn nog wel wat bugs maar ik kom er zo snel even niet op. Het hangt natuurlijk ook af van waarvoor en hoe je hem gebruikt of je bugs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik heb mij 4 smartphones geleden al neergelegd bij het feit dat ik mijn telefoon elke dag moet opladen. Heb niet zoveel last van de bugs. Ik bel, stuur berichten, check websites voor nieuws en filmpjes, beheer mijn nas en af en toe muziek via spotify. Voor de rest niet zoveel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:35:
Ik heb mij 4 smartphones geleden al neergelegd bij het feit dat ik mijn telefoon elke dag moet opladen. Heb niet zoveel last van de bugs. Ik bel, stuur berichten, check websites voor nieuws en filmpjes, beheer mijn nas en af en toe muziek via spotify. Voor de rest niet zoveel meer.
Ik heb ook geen last van bugs, maar dit komt omdat ik op AOKP van Maxwen draai. Deze is bijzonder smooth, alleen de batterij duurt is ook niet echt je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Ik zie mijn mass storage (sd card) niet in windows met AOKP 4.3. Bekende bug, wat doe ik er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:43
floriz87 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:50:
Ik zie mijn mass storage (sd card) niet in windows met AOKP 4.3. Bekende bug, wat doe ik er aan?
Wachten tot de bug opgelost wordt?

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
MTP werkt hier prima:

Afbeeldingslocatie: http://xda.mavaee.nl/images/find5windows.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:50:
werkt hier ook gewoon prima... duurt wel wat langer dan normaal maar toch.
De laatste versie werkt echt goed }:O

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 03-10-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Vreemd. Vermoedelijk een driver-issue.

In mijn device manager (windows 7 x64) staat onder Android Phone - Google Nexus ADB interface.

Wanneer ik mijn telefoon aansluit herkent de computer wel een USB interface, en op de telefoon kan ik MTP selecteren. Maar mijn computer laat niks zien. Wanneer ik dan bij ontkoppelen (in windows) mijn telefoon wil ontkoppelen staat er alleen "android ontkoppelen", maar zonder drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik denk het ook aangezien mijn Windows 7 x64 het volgende zegt:
Afbeeldingslocatie: http://xda.mavaee.nl/images/find5windows2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Kan je je nog herinneren hoe je de drivers geinstalleerd hebt? Ik meen wel de drivers te hebben - http://www.oppoforums.com...-find-5-usb-drivers.3265/ . Maar wanneer ik de telefoon aansluit herkent hij gelijk ADB interface oid, en verder gebeurt er niets.

Ik heb ooit met behulp van PDAnet 1 en ander geprobeerd, toen ik nog de eerste stock rom erop had staan. Maar toen werkte het ook al niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik heb niks geïnstalleerd aangezien het volgens mij juist de bedoeling was van MTP dat het standaard door Windows word herkend. ;)

Wellicht kan je de drivers forceren door de bestanden zoals hierboven te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Ziet er bij mij als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A2y3vlw.jpg

Lijkt alsof de Samsung van mijn vrouw voor problemen zorgt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GKU6fjf.jpg

Heb alle USB interfaces verwijderd (met progje USBdeview), behalve die er niets mee te maken hadden. Maar nog steeds herkent ie em als Nexus ADB (met die samsung onzin).

[ Voor 63% gewijzigd door floriz87 op 03-10-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Drivers verwijderen en opnieuw installeren. Weet niet meer welke ik heb geinstalleerd op mijn desktop.. Volgens mij heb ik op de laptop van mijn werk niet zelf drivers geinstalleerd. Ging vanzelf toen ik de telefoon aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Xyphoid schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:44:
Drivers verwijderen en opnieuw installeren. Weet niet meer welke ik heb geinstalleerd op mijn desktop.. Volgens mij heb ik op de laptop van mijn werk niet zelf drivers geinstalleerd. Ging vanzelf toen ik de telefoon aansloot.
Is al gedaan. Bovendien, waar haal ik installeerbare drivers vandaan voor de OF5? Dus gewoon een simpele .exe of .bat? Wat ik nu krijg zijn .ini files, maar bijwerken in de devicemanager van mijn Nexus ADB drivers vindt windows niet nodig.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u4lanLSl.jpg

Edit: PTP werkt wel

[ Voor 10% gewijzigd door floriz87 op 03-10-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik heb wel eventueel de inf voor je welke je kan gebruiken:
http://xda.mavaee.nl/Downloads/wpdmtp_win7.zip

Afbeeldingslocatie: http://xda.mavaee.nl/images/find5windows3.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door SkyThes op 03-10-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Volgens mij heb ik die file wel (iets oudere versie denk ik). Probleem is dat mijn computer de telefoon niet herkent als portable device, laat staan als MTP device.

Zoals het er bij mij uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2qL10kw.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door floriz87 op 03-10-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
En wat als je nu die 2e (MTP USB) kiest en op volgende drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
SkyThes schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:08:
En wat als je nu die 2e (MTP USB) kiest en op volgende drukt?
_/-\o_

Ik klikte steeds bladeren en gebruikte vervolgens jouw file. Maar dat werkte niet. Zat inmiddels al op een andere computer te klooien, maar dat is nu niet meer nodig :) . Merci!

[ Voor 32% gewijzigd door floriz87 op 03-10-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Mooi dat het gelukt is! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09-2024

TBD

Zojuist mijn nieuwe apparaat geroot en CWM Recovery eropgezet. Bij Faux kernel gaat het echter mis, ik flash de zip, er staat succesvol geïnstalleerd. Daarna reboot ik het apparaat, en... niets? Bij settings staat nog gewoon de standaard kernel 3.4.0-3755 aangegeven. Wat doe ik verkeerd?

Alternatief, welke Custom ROM kan ik ook installeren voor betere battery life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD

TBD

Zit nu te twijfelen tussen Maxwen AOKP (Kernel zit daar toch al automatisch in?) en gewoon Stock ROM met Faux Kernel. Welke is beter?

[ Voor 5% gewijzigd door TBD op 03-10-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
TBD schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:47:
Zit nu te twijfelen tussen Maxwen AOKP (Kernel zit daar toch al automatisch in?) en gewoon Stock ROM met Faux Kernel. Welke is beter?
Stock ROM met Faux Kernel heb ik niet geprobeerd. Of bedoel je Color ROM? Die heb ik na 1 dag al vervangen door een andere ROM. Zit nu al twee weken op AOKP van Maxwen en ben nog steeds tevreden mee. Veel opties en stabieler dan andere ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD

TBD

Xyphoid schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:02:
[...]

Stock ROM met Faux Kernel heb ik niet geprobeerd. Of bedoel je Color ROM? Die heb ik na 1 dag al vervangen door een andere ROM. Zit nu al twee weken op AOKP van Maxwen en ben nog steeds tevreden mee. Veel opties en stabieler dan andere ROMs.
Stock ROM bedoel ik, Color ROM begin ik niet aan na wat ik erover heb gezien.

AOKP wordt het dan. Hoe installeer ik die precies op het 'gewone' apparaat? (heb hem enkel geroot en CWM eropgezet, dus geen GooManager oid etc). Gewoon als Rom in de recovery flashen (kan ik 4.2 gebruiken terwijl ik stock 4.1 heb?), en daarna de Maxwen kernel erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBD schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:06:
[...]

Stock ROM bedoel ik, Color ROM begin ik niet aan na wat ik erover heb gezien.

AOKP wordt het dan. Hoe installeer ik die precies op het 'gewone' apparaat? (heb hem enkel geroot en CWM eropgezet, dus geen GooManager oid etc). Gewoon als Rom in de recovery flashen (kan ik 4.2 gebruiken terwijl ik stock 4.1 heb?), en daarna de Maxwen kernel erop zetten?
Color ROM 333L (130814) valt opzich goed te gebruiken, met goede batterylife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Afhankelijk van welke ROM je nu hebt, kan je gewoon AOKP 4.3 flashen. Kernel zit bij de ROM in (standaard). Let wel op dat je van 4.1 komt, en niet 4.2, dit kan problemen geven met Wifi (even kort door de bocht). En vergeet de gapps niet te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD

TBD

floriz87 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:51:
Afhankelijk van welke ROM je nu hebt, kan je gewoon AOKP 4.3 flashen. Kernel zit bij de ROM in (standaard). Let wel op dat je van 4.1 komt, en niet 4.2, dit kan problemen geven met Wifi (even kort door de bocht). En vergeet de gapps niet te flashen.
Kom van 4.1 idd. Gewoon de ROM flashen dus, verder niets? (had ook iets gelezen over fabric settings wipen ofzo?).

De gapps heb ik van een link via CM gedownload, ik neem aan dat dat precies hetzelfde spul is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD

TBD

En vraag me nog steeds af hoe het komt dat hij Faux Kernel er maar niet op wil zetten... Heb volgens mij alles gewoon goed gedaan : /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD

TBD

Problemen opgelost. Heb een andere Recovery eropgezet en installatie werkte gewoon :) Bedankt allen, iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:01
Gisteren is op het oppoforum een duidelijke tutorial met alle stappen geplaatst om met name Maxwen AOKP maar ook andere custom roms te installeren: http://www.oppoforums.com...other-3rd-party-rom.6388/

Bij de versie van Maxwen van 30-9-2013 heb ik overigens wel dat de achtergrond van het lockscreen soms misvormd is. Een bekend probleem in het topic van de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
TBD schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:57:
[...]

Kom van 4.1 idd. Gewoon de ROM flashen dus, verder niets? (had ook iets gelezen over fabric settings wipen ofzo?).

De gapps heb ik van een link via CM gedownload, ik neem aan dat dat precies hetzelfde spul is?
Zoals hierboven gezegd, inderdaad eerst factory reset voordat je de ROM flashed. Na het flashen kan je eventueel wipe cache/dalvik doen, zou ik in dit geval wel even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Kom er nu achter dat mijn whatsapp berichten niet gepushed worden (AOKP 4.3). Ik krijg ze pas wanneer ik whapp open. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:24:
Kom er nu achter dat mijn whatsapp berichten niet gepushed worden (AOKP 4.3). Ik krijg ze pas wanneer ik whapp open. Heeft iemand anders dit ook?
dat is alleen in het begin ff... en anders wipe cach en dalvik even (en niet zoals ik de hele rom omdat je niet loopt op te letten :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:25:
[...]

dat is alleen in het begin ff... en anders wipe cach en dalvik even (en niet zoals ik de hele rom omdat je niet loopt op te letten :9 )
Alleen in het begin ff - als in 2 uur, 2 dagen, 2 weken, 5 reboots? Heb cache en dalvik gewiped direct na flashen van de ROM, neem aan dat nog een keer wipen geen zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:28:
[...]

Alleen in het begin ff - als in 2 uur, 2 dagen, 2 weken, 5 reboots? Heb cache en dalvik gewiped direct na flashen van de ROM, neem aan dat nog een keer wipen geen zin heeft?
na het restoren van je apps is een dalvik/cach wipe nog wel handig. Meestal na 2x whatsapp te hebben geopend werkt hij bij mij prima... maar in het begin heb ik dat ook weleens }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:01
floriz87 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:24:
M'n broer had dat juist bij de standaard meegeleverde rom, die is op dit moment aan het updaten naar aokp 4.3 om te kijken of het daarin weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:30:
[...]

na het restoren van je apps is een dalvik/cach wipe nog wel handig. Meestal na 2x whatsapp te hebben geopend werkt hij bij mij prima... maar in het begin heb ik dat ook weleens }:O
Done :) . Eens zien of het werkt. Waarom ter wereld hij nu begint met "touchscreen firmware update in progress" is me een raadsel.

Edit: apps optimaliseren :9

[ Voor 3% gewijzigd door floriz87 op 03-10-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:36:
[...]

Done :) . Eens zien of het werkt. Waarom ter wereld hij nu begint met "touchscreen firmware update in progress" is me een raadsel.
heb je wel de TWRP + TP patch versie geflashed? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
floriz87 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:36:
[...]

Dat doet ie elke keer als je recovery reboot volgens mij. Als je de gepatchte TWRP i.p.v. CWM gebruikt, heb je dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:38:
[...]

heb je wel de TWRP + TP patch versie geflashed? 8)7
Heb ooit TWRP geflashed, maar niet met patch. Maar hij doet het inmiddels :P . Waar was die patch ook alweer voor?

Edit: zou ik deze TWRP gewoon kunnen flashen? http://www.oppoforums.com...p-firmware-flashing.5740/

Edit 2: Natuurlijk kan dit (fastboot of flashify), maar wat ik bedoel, heeft deze versie de TP patch? TP patch houdt toch gewoon zoveel in dat TWRP die Touch blabla skipt?

Never mind, succesvol geflashed naar TWRP 2.6.3.0 :)

[ Voor 38% gewijzigd door floriz87 op 03-10-2013 22:02 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.