Just_A_User schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:41:
[...]
Oke, dit klinkt niet heel erg lastig maar die laatste versie...dat is dan een beta versie? En dan ben ik al mn apps etc kwijt?
Daarnaast, hoe benader ik die stock recovery? Want je zegt t heel makkelijk en dat zal t vast ook zijn, maar voor mij praat je nu eigenlijk abracadabra

Hahah
Ik neem aan dat je gewoon de stock rom wilt aanhouden? Je bent inderdaad al je apps en instellingen kwijt als je over gaat naar de Color ROM.
De laatste versie:
http://www.oppoforums.com...ta-color-rom-v1-0-1.6120/
Daarna kan je gewoon de OTA updates blijven doen, dus dat je alles verliest is 1-malig. Er zijn wel backup programma's voor zonder root, maar die ken ik niet (ik gebruik titanium backup maar die heeft wel root nodig)
Je kan wel je sms backuppen:
Google Play: SMS Backup & Restore
en whatsapp doet automatisch backuppen na een reboot.
Makkelijkste om naar Color ROM te migreren is:
1: ROM downloaden (.zip) en op de telefoon zetten (gewoon in de root folder).
2: Telefoon uitzetten
3: volume naar beneden ingedrukt houden en dan power indrukken (beide ingedrukt houden voor 15 sec ongeveer) hij gaat dan naar de recovery.
4: in de recovery naar de .zip file gaan en dan installeren > hij zal alles verwijderen op de bestanden op de sdcard (foto's, muziek, whatsapp, sms backup) na.
5: wachten en dan rebooten ;-) klaar
Als je een custom ROM wilt kan dat ook, maar dat is wat lastiger en werkt wat anders...