Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:29:
Heb het nu al een aantal keer geprobeerd maar de stock recovery blijft naar voren komen. Heb via Flashify geprobeerd en die geeft telkens een succes melding. Vervolgens een reboot en daarna de telefoon afsluiten en opnieuw starten en bam, stock recovery.
Daarna opnieuw geprobeerd via Fastboot. Gewoon die stappen gevolgd en dit keer een andere recovery gebruikt maar hij pakt hem gewoon niet.

Heb deze beiden geprobeerd: http://www.oppoforums.com...p-firmware-flashing.5740/
probeer eens
fastboot flash recovery blabla.img en dan fastboot boot recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb het met GooManager geprobeerd via deze instructies en dat heeft gewerkt. Eindelijk custom recovery, nu eens 4.3 installeren :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
Tsurany schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:50:
Wipe Data + Wipe Cache

Kom zelf niet verder nu. Wilde TWRP installeren dus eerst via Flashify geprobeerd en daarna via deze tutorial.
Echter als ik hem wil booten naar recover (power + volume up) komt hij in het fastboot scherm. En power + volume down brengt hem naar de standaard Android Recovery.

What did I do wrong?
Vreemd. Ik heb deze tutorial ook gevolgd en bij mij ging het in 1 keer goed.
Zeker dat je alle stappen gevolgd hebt? Soms heb ik ook dat ik net 1 stap vergeten ben.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup ik heb alle stappen gevolgd, meerdere keren die tutorial doorlopen. Ook met Flashify werkte het niet. Uiteindelijk met GooManager wel. Draai nu AOKP 4.3, ziet er prima uit op het eerste gezicht. Alleen even andere launcher proberen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:16
Iemand de Alpha van Ubuntu Touch al getest?
http://www.oppoforums.com...-ubuntu-touch-13-10.6109/

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mij te risicovol, het geheel lijkt erg slecht te werken en ik heb geen zin om te experimenteren met zulke vage dingetjes.

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik lees hier van alles over flashen en rooten, maar welk programma gebruiken jullie om een back-up te maken van je data (apps, Instelling? (is dat mogelijk), bestanden)?

alvast dank,

• SkyThes
Ik vind het altijd wel grappig om even te testen. :o
Zojuist even geïnstalleerd en het heeft zeker wel potentie. Hopelijk weten de devs er een stable van te maken! 8)
Afbeeldingslocatie: http://xda.mavaee.nl/images/UbuntuTouch2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xda.mavaee.nl/images/UbuntuTouch1.jpg

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thebest106 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:46:
Ik lees hier van alles over flashen en rooten, maar welk programma gebruiken jullie om een back-up te maken van je data (apps, Instelling? (is dat mogelijk), bestanden)?

alvast dank,
Titanium Backup voor een backup van mijn applicaties. Instellingen kan je ook met Titanium Backup backuppen maar je kan het niet altijd overdragen naar een nieuwe ROM. Eigenlijk zorg ik enkel voor een backup van WiFi netwerken, accounts en bluetooth pairings.
SkyThes schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:46:
Ik vind het altijd wel grappig om even te testen. :o
Zojuist even geïnstalleerd en het heeft zeker wel potentie. Hopelijk weten de devs er een stable van te maken! 8)
[afbeelding]
[afbeelding]
Het heeft zeker potentie inderdaad, ik hoop dat ze er een mooi OS van weten te maken. Zal wel altijd een tweakers OS blijven, kan me niet voorstellen dat het aan gaat slaan bij de grote massa.

• SkyThes
Ik zie dat we ook weer een nieuwe versie van de Color Rom hebben:
http://www.oppoforums.com...ta-color-rom-v1-0-1.6120/

• ArcticWolf
  • Niet online
Lol... een collega liet m'n telefoon vallen (van 1 meter hoog op vloerbedekking) en nu is die black spot op de camera weg 8)7 8)7 (gelukkig zitten er geen krassen op na die actie :X )

• Xyphoid
ArcticWolf schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:57:
Lol... een collega liet m'n telefoon vallen (van 1 meter hoog op vloerbedekking) en nu is die black spot op de camera weg 8)7 8)7 (gelukkig zitten er geen krassen op na die actie :X )
Geluk bij een ongeluk.
Waarschijnlijk stofje in de lens.
Je collega verdient een biertje. Maar, oomdat ie hem heeft laten vallen eigenlijk ook niet...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd

Ik heb de nieuwste versie van de Color rom zojuist geïnstalleerd. Als ik hem daarna wil rooten krijg ik na het opnieuw opstarten continu een error dat 'gapps has stopped working'. Ik kan op dat moment helemaal niets meer met mijn telefoon.

Ik gebruik het 'Find5_ROOT_color.zip' bestand. Tot en met de afgelopen keer werkte die manier prima. Kan het zijn dat die manier alleen voor 4.1 is en niet voor 4.2.2? Heeft iemand misschien een manier die wel werkt?

• SkyThes

Verwijderd

Die doet het zo te zien prima. Bedankt.

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:57:
Lolwut? Nouja, mooi toch? En goed om eens te horen dat het ding heel blijft na alle horrorverhalen op het forum. Een persoon had het voor elkaar gekregen om er een deuk in te maken door hem te laten vallen van 30 cm op zijn automatten... ten minste dat zei hij.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vallen is een kwestie van geluk hebben, soms ontstaat er geen enkele schade en soms krijgt het zwakste punt de volledige impact van de val te verduren.

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:25:
[...]

Lolwut? Nouja, mooi toch? En goed om eens te horen dat het ding heel blijft na alle horrorverhalen op het forum. Een persoon had het voor elkaar gekregen om er een deuk in te maken door hem te laten vallen van 30 cm op zijn automatten... ten minste dat zei hij.
Idd dat hoorde ik ook. Ik heb hem weleens vaker laten vallen (ook in m'n auto :p) maar nooit een kras oid opgelopen.
Ik heb m'n Sony Xperia S een keer door de lucht laten vliegen in de kroeg en die viel op z'n scherm, ik kon nog net de vrouw die erop wilde stappen tegenhouden anders was die plat, maar er zat echt geen 1 krasje op :9 dus het ligt idd er maar net aan hoe die valt.

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:09:
[...]

Idd dat hoorde ik ook. Ik heb hem weleens vaker laten vallen (ook in m'n auto :p) maar nooit een kras oid opgelopen.
Ik heb m'n Sony Xperia S een keer door de lucht laten vliegen in de kroeg en die viel op z'n scherm, ik kon nog net de vrouw die erop wilde stappen tegenhouden anders was die plat, maar er zat echt geen 1 krasje op :9 dus het ligt idd er maar net aan hoe die valt.
Toch apart, hopen dat als ik hem laat vallen dat ie goed terecht komt :P gelukkig nog nooit gebeurd tot nu toe 8)

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:52
weer een om over te slaan gezien de reacties, ik heb het ondertussen ook wel gehad met de oppo roms. Na al die reacties hier over AOKP 4.3 ook maar overgestapt. Alleen al dat je zelf de rijen en kolommen kan aanpassen van de snelkoppelingen, eindelijk _/-\o_ . 4x4 gaat nergens over, op zo een scherm.
Lol... een collega liet m'n telefoon vallen (van 1 meter hoog op vloerbedekking) en nu is die black spot op de camera weg
hah apart :P . Heb zelf ook op twee plekken steeds van die zwarte vlekjes. Ziet eruit als dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het stof probleem met de 3.5mm jack connector?
Ik heb al zitten denken om een "Pressy" te kopen, om zo de stof te voorkomen. Zijn er nog andere oplossingen? Heb in 3 maanden tijd al 4x stof uit de 3.5mm jack moeten halen met een paperclip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
flitjes schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:10:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het stof probleem met de 3.5mm jack connector?
Ik heb al zitten denken om een "Pressy" te kopen, om zo de stof te voorkomen. Zijn er nog andere oplossingen? Heb in 3 maanden tijd al 4x stof uit de 3.5mm jack moeten halen met een paperclip...
:?
nooit last van }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flitjes schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:10:
Heb ik geen last van, wat doet het stof precies dan? Verbreekt het je verbinding met de jack? Eens een keer je zakken bekijken hoe pluizig ze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Volgens mij heeft de Oppo hier niet meer last van dan een gemiddelde andere telefoon met (audio)ingangen.
Als je het over 'het stof probleem met de 3.5mm jack connector' praat, is daar vast meer over te vinden via andere bronnen op internet.

Verwijderd

Aan iedereen: wie heeft er eigenlijk een hoesje omzitten en wie niet?
Ik zit er sterk aan te denken om het hoesje eraf te halen, het maakt hem onnodig dik en lelijk. Ook lijkt de metalen rand rond het scherm me voldoende om het te beschermen tegen eventuele vallen. En, zonder hoesje voelt hij beter aan.

Maar, zonder hoesje slijt hij wel sneller, is hij gladder, en is er meer kans dat hij kapot gaat bij een val. Zijn deze punten verwaarloosbaar of niet? Wat denken jullie?
Het gaat mij er vooral om dat het zonde is om zo'n mooie telefoon in zo'n lelijk hoesje te stoppen, dan heb ik een beetje het idee dat ik net zo goed een hele goedkope Samsung had kunnen halen, die blijven vaak heel met vallen. Een beetje alsof je niet de gebruikerservaring er uithaalt die het ding kan bieden.

• SkyThes
Ik heb er een Meifeng cover omheen zitten puur omdat ik hem anders zo glad vind en ik hem dan ongetwijfeld laat vallen... 8)7

Zo lelijk vind ik hem trouwens niet met deze cover. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/782070491/Original-Genuine-Brand-Meifeng-Quicksand-Hard-Case-Skin-Back-Cover-Screen-Protector-for-OPPO-Find-5.jpg_250x250.jpg

Verwijderd

Die heb ik ook! Perfecte cover, naar mijn idee.

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:52
Maar, zonder hoesje slijt hij wel sneller, is hij gladder, en is er meer kans dat hij kapot gaat bij een val. Zijn deze punten verwaarloosbaar of niet? Wat denken jullie?
het metalen randje om het glas, ik merk dat de zwarte laag die erop zit best snel wegslijt. En het plastic is wat vervormd na een val uit mn broekzak op een betegelde vloer (zeg maar een halve meter zoiets, van een kleedkamer bankje). Ik vind die covers niet mooi en gebruik sinds de europese launch zonder, maar zit er ondertussen toch over na te denken om toch een aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/163074721/New%20canvas.jpg

Verwijderd

SkyThes schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:53:
Ik heb er een Meifeng cover omheen zitten puur omdat ik hem anders zo glad vind en ik hem dan ongetwijfeld laat vallen... 8)7

Zo lelijk vind ik hem trouwens niet met deze cover. ;)

[afbeelding]
Ik heb er een van Nillkin, maar de kwaliteit had wat beter gekund.
earvaag schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:46:
[...]

het metalen randje om het glas, ik merk dat de zwarte laag die erop zit best snel wegslijt. En het plastic is wat vervormd na een val uit mn broekzak op een betegelde vloer (zeg maar een halve meter zoiets, van een kleedkamer bankje). Ik vind die covers niet mooi en gebruik sinds de europese launch zonder, maar zit er ondertussen toch over na te denken om toch een aan te schaffen.

[afbeelding]
Raar, ik heb gelezen dat die laag gemaakt werd onder ongeveer 800 graden, die zou er op moeten blijven zitten. Maar helaas, dan moet ik hem waarschijnlijk in mijn hoesje laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zijn er anderen die problemen hebben met UMTS van Vodafone maar geen problemen met HSDPA? Erg apart omdat het op dezelfde band zit..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Had ook black spots op mijn xperia z.. Paar harde klappen op de achterkant en de spots waren gelijk weg!

Misschien even je toestel met de achterkant boven je knie slaan? Misschien dat mensen die black spots hebben dan weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
er is een wedstrijd waar je een rode Oppo Find 5 kan winnen.
https://en.oppo.com/promotions/limited-edition-find5/

Maar om te winnen moet je vertellen waarom je op de N1 wacht...??
Waarom kan je dan geen N1 winnen?
Nu gaat iedereen dingen over de N1 verzinnen, omdat ze de Find 5 willen, niet omdat ze een N1 willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik snap die give aways sowieso nooit. Net als dat je een Find 5 kon winnen als je er Ubuntu naar geport had.

Maargoed ik heb mn Find 5 nu bijna 4 maanden en ik twijfel er aan om hem te verkopen aangezien de 3th party development niet echt van de grond komt door die waardeloze sources. Af en toe krijg ik het idee dat de software mannen van Oppo zelf geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyThes schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:36:
Ik snap die give aways sowieso nooit. Net als dat je een Find 5 kon winnen als je er Ubuntu naar geport had.

Maargoed ik heb mn Find 5 nu bijna 4 maanden en ik twijfel er aan om hem te verkopen aangezien de 3th party development niet echt van de grond komt door die waardeloze sources. Af en toe krijg ik het idee dat de software mannen van Oppo zelf geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Ik begin ook een donkerbruin vermoeden te krijgen dat ze er zelf niet zo veel van snappen. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59

Dit heb ik dus ook. Oppo maakt fantastische hardware maar de software is gewoon :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vind die N1 maar niks. Veel te groot, onnodige swivelcamera en tachograaf.
Ergens ben ik wel blij daarom. Kan ik lekker bij mijn Find 5 blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Xyphoid schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:06:
Vind die N1 maar niks. Veel te groot, onnodige swivelcamera en tachograaf.
Ergens ben ik wel blij daarom. Kan ik lekker bij mijn Find 5 blijven :P
:p
ik vind hem ook te groot... maar ben nog steeds op zoek naar een alternatief met 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is wel vet ja! Alleen veel te groot, en ik mag hopen dat ze nog aardig wat aan Color ROM sleutelen voordat ze de N1 ermee releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Introducing the world's first smartphone with a rotating camera.
:X

lekker boeiend haha

omg... geen LTE

Frequencies

GSM: 850/900/1800/1900MHz
WCDMA: 850/900/1700/1900/2100MHz

}:O 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door ArcticWolf op 23-09-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Waar zie jij dat WCDMA op 900 MHz staan?
Hier zie ik ze namelijk dezelfde fout maken als bij de Find 5:
http://www.oppo.com/index...name=n1&tpl=specification

Geen 3G op 900MHz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SkyThes schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:33:
Waar zie jij dat WCDMA op 900 MHz staan?
Hier zie ik ze namelijk dezelfde fout maken als bij de Find 5:
http://www.oppo.com/index...name=n1&tpl=specification

Geen 3G op 900MHz....
http://en.oppo.com/products/n1/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Aah mooi dan hebben ze daar gelukkig van geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Dubbele post..

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Af en toe krijg ik het idee dat de software mannen van Oppo zelf geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Zoals ik ze noem: eerstejaars studenten die denken dat ze goed genoeg zijn een bedrijf te runnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:55:
[...]

Heb ook maar bruine en zwarte besteld, lijkt me wel makkelijk zeker met die card holders er in. Bedankt voor de tip! _/-\o_
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:22:
Gisteren twee hoesjes voor mijn Oppo binnengekomen. Had ze besteld bij Aliexpress.com, waren €5,85 per stuk incl. verzendkosten. Ben er erg blij mij, uitstekende kwaliteit en echt spot goedkoop. Ze waren er binnen 10 dagen na bestellen (vanuit China).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb zowel de bruine als een witte variant.

Hier kun je ze bestellen
Heb ze nu ook binnen, met postNL nog wel, moest nog ondertekenen en al. Zien er top uit. Alleen geen smartcover dus moet zelf knopje indrukken 8)7 Maar ach kan ik mee leven, ziet er iets steviger uit dan de orginele smartcover van Oppo zelf. En heeft 2 plekken voor passen. _/-\o_
De zwarte vind ik overigens wel erg zwart, mij net iets te, maar de bruine is wel super.

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:24:
[...]

Zoals ik ze noem: eerstejaars studenten die denken dat ze goed genoeg zijn een bedrijf te runnen.
Scheelt niet veel waarschijnlijk... maar ik zag anders (dev) ook klagen laatst dat Oppo nog steeds niet de radio fw source heeft ge-update.
Erg irritant }:O :(

Verwijderd

Had gisteren wat zitten spelen met de settings van mijn berichten, onder andere dat mijn toestel unlockte bij het krijgen van een bericht, maar heb dit terug uitgeschakeld. Nu net gemerkt dat ik helemaal niet meer hoef te unlocken, dus nooit meer die swipe doen. Zelfs als ik een pattern instel moet ik die pattern niet ingeven...
Iemand die weet hoe dit op te lossen?

Ik draai cyanogenmod 10.1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 15:26 ]

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
Ik heb nu een x aantal weken de Oppo Find 5 in bezit. Hij is gewoon stock, en heeft dus Android 4.1.1 staan. Als ik check voor een nieuwe update dan is die er niet. Ik heb T-Mobile (waar ik zsm van af zal stappen).

Ik loop tegen het probleem aan dat whatsapp berichten echt ontzettend vertraag zijn via 3G, en dan bedoel ik niet gewoon maar een paar minuten, maar echt een uur of meer ofzo. Daarnaast zie ik ook dat als ik een WA verzend, dat hij lang op dat klokje blijft staan.

Hetzelfde geldt voor facebook. Soms als ik reacties wil lezen dan haalt ie gewoon geen data op. En dan ook gewoon niet. Super irritant. Dit terwijl, als ik gewoon een webpagina open, hij wel degelijk data ophaalt omdat die pagina dan snel wordt geladen.

Is dit in een nieuwere/andere versie van Android/rom anders? Of ligt het gewoon aan T-Mobile?

Och ja, je moet toch wat he.

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Welke versie rom draai je ? Ik draai de laatste non-color stock rom 130719. Herken je whatsapp problemen wel. Lijkt wel of je een tijdje het netwerk verliest. Als je je telefoon activeert en naar whatsapp gaat vliegen ze binnen. Inderdaad irritant.

Facebook heb ik nooit problemen mee. Dat werkt bij mij prima.

Er zijn genoeg roms beschikbaar. Ik weet niet of je aan de nieuwe colorrom moet wagen daar hoor ik nog teveel negatieve verhalen over.

• Just_A_User
ik begrijp uit je verhaal dat de versie van de rom anders is dan de versie van Android? Ik weet dat 't Android versie 4.1.1 is...en verder zie ik zo gauw aan info staan:

build number: X909EN_13_13079
Kernel version: 3.4.0-3755.

Nogmaals, het ding is volledig stock. Wat jij zegt over WA ervaar ik ook inderdaad. Het probleem lijkt veel minder te bestaan met WiFi, dan is WA gewoon snel, zoals 't hoort zeg maar.

Verwijderd

Just_A_User schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:40:
ik begrijp uit je verhaal dat de versie van de rom anders is dan de versie van Android? Ik weet dat 't Android versie 4.1.1 is...en verder zie ik zo gauw aan info staan:

Nogmaals, het ding is volledig stock. Wat jij zegt over WA ervaar ik ook inderdaad. Het probleem lijkt veel minder te bestaan met WiFi, dan is WA gewoon snel, zoals 't hoort zeg maar.
Volgens mij bestond er toen nog een 3G bug met betrekking tot WhatsApp. Heb dit zelf nooit ervaren, aangezien ik prepaid heb.

Verwijderd

Just_A_User schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:40:

Volgens mij bestond er toen nog een 3G bug met betrekking tot WhatsApp. Heb dit zelf nooit ervaren, aangezien ik prepaid heb.

• Just_A_User
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:42:
[...]

Ok dus ik neem aan dat ik moet updaten. Aangezien er geen nieuwe officiele versie is zal ik dus moeten rooten en dan updaten? Want ik ben daar een beetje huiverig voor aangezien ik niet bekend ben met die materie en dus bang ben mn oppo te bricken.

Where to begin?

• ArcticWolf
  • Niet online
Just_A_User schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:32:
[...]

Ok dus ik neem aan dat ik moet updaten. Aangezien er geen nieuwe officiele versie is zal ik dus moeten rooten en dan updaten? Want ik ben daar een beetje huiverig voor aangezien ik niet bekend ben met die materie en dus bang ben mn oppo te bricken.

Where to begin?
Bricken kan niet, behalve als je verkeerd de radio fw flashed maar dat hoeft in geen enkel geval ;)
Rooten hoeft ook niet want het toestel is al unlocked.

Gewoon de laatste versie downloaden en dan installeren via de stock recovery die erop staat.

• Just_A_User
ArcticWolf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:37:
[...]

Bricken kan niet, behalve als je verkeerd de radio fw flashed maar dat hoeft in geen enkel geval ;)
Rooten hoeft ook niet want het toestel is al unlocked.

Gewoon de laatste versie downloaden en dan installeren via de stock recovery die erop staat.
Oke, dit klinkt niet heel erg lastig maar die laatste versie...dat is dan een beta versie? En dan ben ik al mn apps etc kwijt?

Daarnaast, hoe benader ik die stock recovery? Want je zegt t heel makkelijk en dat zal t vast ook zijn, maar voor mij praat je nu eigenlijk abracadabra :)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Just_A_User schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:32:
[...]

Where to begin?
Eitje:
  1. Rooten
  2. Recovery instaleren
  3. Rom downloaden en op telefoon zetten
  4. Gapps downloaden en op telefoon zetten
  5. In recovery booten(tijdens booten geluid zachter inhouden) en rom flashen
  6. In recovery gapps installeren
  7. Factory reset / data wipe
  8. Herstarten
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2129427
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2238512

• ArcticWolf
  • Niet online
Just_A_User schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:41:
[...]

Oke, dit klinkt niet heel erg lastig maar die laatste versie...dat is dan een beta versie? En dan ben ik al mn apps etc kwijt?

Daarnaast, hoe benader ik die stock recovery? Want je zegt t heel makkelijk en dat zal t vast ook zijn, maar voor mij praat je nu eigenlijk abracadabra :)
Hahah ;)

Ik neem aan dat je gewoon de stock rom wilt aanhouden? Je bent inderdaad al je apps en instellingen kwijt als je over gaat naar de Color ROM.
De laatste versie:
Daarna kan je gewoon de OTA updates blijven doen, dus dat je alles verliest is 1-malig. Er zijn wel backup programma's voor zonder root, maar die ken ik niet (ik gebruik titanium backup maar die heeft wel root nodig)
Je kan wel je sms backuppen:
Google Play: SMS Backup & Restore
en whatsapp doet automatisch backuppen na een reboot.

Makkelijkste om naar Color ROM te migreren is:
1: ROM downloaden (.zip) en op de telefoon zetten (gewoon in de root folder).
2: Telefoon uitzetten
3: volume naar beneden ingedrukt houden en dan power indrukken (beide ingedrukt houden voor 15 sec ongeveer) hij gaat dan naar de recovery.
4: in de recovery naar de .zip file gaan en dan installeren > hij zal alles verwijderen op de bestanden op de sdcard (foto's, muziek, whatsapp, sms backup) na.
5: wachten en dan rebooten ;-) klaar

Als je een custom ROM wilt kan dat ook, maar dat is wat lastiger en werkt wat anders...

• Just_A_User
ArcticWolf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:11:
[...]

Hahah ;)

Ik neem aan dat je gewoon de stock rom wilt aanhouden? Je bent inderdaad al je apps en instellingen kwijt als je over gaat naar de Color ROM.
De laatste versie:
Daarna kan je gewoon de OTA updates blijven doen, dus dat je alles verliest is 1-malig. Er zijn wel backup programma's voor zonder root, maar die ken ik niet (ik gebruik titanium backup maar die heeft wel root nodig)

3: volume naar beneden ingedrukt houden en dan power indrukken (beide ingedrukt houden voor 15 sec ongeveer) hij gaat dan naar de recovery.
4: in de recovery naar de .zip file gaan en dan installeren > hij zal alles verwijderen op de bestanden op de sdcard (foto's, muziek, whatsapp, sms backup) na.

Als je een custom ROM wilt kan dat ook, maar dat is wat lastiger en werkt wat anders...
Dank je voor je uitleg. Echter, je gaat er vanuit dat ik bij stock rom wil blijven en dat is ook zo, maar de uitleg gaat vervolgens over de color rom? Ik vind die color rom denk ik ook prima, maar ik ben dan dus wel al mn contacten kwijt etc, en ik las iets hier dat er wat negatieve verhalen zijn over die color rom?

Het gaat mij er vooral om dat whatsapp fatsoenlijk werkt ipv vertraagd.

• ArcticWolf
  • Niet online
Mijn uitleg geldt voora alle stock ROMs, maar idd we zitten nu tegenwoordig op de Color ROM de rest wordt niet meer ondersteund :+
Naar mijn weten werkt alles prima op de Color ROM, enige issue is dat de batterij wat "snel" leeg is. Maar dit hangt helemaal af van de gebruiker.
Je contacten kun je ook backuppen (allemaal naar google syncen of een andere backup app of naar de simkaart moven).

• Just_A_User
ArcticWolf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:34:
Mijn uitleg geldt voora alle stock ROMs, maar idd we zitten nu tegenwoordig op de Color ROM de rest wordt niet meer ondersteund :+
Naar mijn weten werkt alles prima op de Color ROM, enige issue is dat de batterij wat "snel" leeg is. Maar dit hangt helemaal af van de gebruiker.
Je contacten kun je ook backuppen (allemaal naar google syncen of een andere backup app of naar de simkaart moven).
Oh is dat t? Dus de stock rom is tegenwoordig color rom maar ik zal m dus, zolang ik op mn huidige rom ben, nooit meer OTA kunnen updaten want hij zal altijd blijven zeggen dat ik de laatste nieuwe rom heb? :)

• SkyThes
Ik zal als ik jou was dan naar Color ROM gaan. Persoonlijk vind ik het vertraagd binnenkomen van notificaties een stuk irritanter dan wat minder batterijtijd.

• Just_A_User
ArcticWolf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:11:
[...]

Hahah ;)

De laatste versie:

Bedankt voor de link. Ik heb er even gauw op gekeken maar de uitleg daar geeft 2 links naar downloads, de complete package en de OTA. Ik neem aan dat ik de complete package moet hebben?

Verwijderd

Ja, de complete heb je nodig.

Iemand die weet hoe de Find 5 over te clocken is? Ik draai op AOKP 4.3 van Maxwen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 17:07 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:25:
Ja, de complete heb je nodig.

Iemand die weet hoe de Find 5 over te clocken is? Ik draai op AOKP 4.3 van Maxwen.
De 4.3 kernel kan nog niet overgeclockt worden :) de 4.2.2 wel volgens mij...

Verwijderd

Ah jammer, dan maar even wachten. :)

• SkyThes
Deze 4.3 kernel kan je gewoon overclocken hoor:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440936

Verwijderd

Is dit een goede kernel?

E: Volgens mij is het een redelijk nieuwe kernel, en dat kan nog wel eens problemen geven. Wacht liever tot deze stabiel is en/ of wat langer bestaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 19:55 ]

• Just_A_User
Ik heb nu zojuist die beta ROM gedownload. Die moet ik vervolgens in de root zetten. Als ik mijn telefoon aan de PC hang dan krijgt ie drive letter N:\ toegewezen. Daar staan vervolgens allerlei folders in, maar ik moet 'm toch gewoon op N:\ plaatsen, en niet in een folder op N:\ he? Gewoon even een dubbelcheck..

Oke...status is nu al een tijdje:

Touchscreen firmware update in progress...please wait...

maar verder gebeurd er niet veel...ik word er nerveus van.

Oke. Dat is klaar, nu heb ik het groene Oppo logo waar die glans overheen loopt, en thats it :/

Nou, wat dat duurde, maar het werkt nu. Ziet er inderdaad veel gelikter uit. Nu maar gaan testen of WA nu beter draait. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Just_A_User op 26-09-2013 21:30 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Just_A_User schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:31:
Ik heb nu zojuist die beta ROM gedownload. Die moet ik vervolgens in de root zetten. Als ik mijn telefoon aan de PC hang dan krijgt ie drive letter N:\ toegewezen. Daar staan vervolgens allerlei folders in, maar ik moet 'm toch gewoon op N:\ plaatsen, en niet in een folder op N:\ he? Gewoon even een dubbelcheck..

Oke...status is nu al een tijdje:

Touchscreen firmware update in progress...please wait...

maar verder gebeurd er niet veel...ik word er nerveus van.

Oke. Dat is klaar, nu heb ik het groene Oppo logo waar die glans overheen loopt, en thats it :/

Nou, wat dat duurde, maar het werkt nu. Ziet er inderdaad veel gelikter uit. Nu maar gaan testen of WA nu beter draait. :)
rustig blijven ;) bricken kan echt bijna niet meer.
Dan heb je echt lopen prutsen met fastboot oid.

• Just_A_User
ArcticWolf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:31:
[...]

rustig blijven ;) bricken kan echt bijna niet meer.
Dan heb je echt lopen prutsen met fastboot oid.
Nee het werkt nu. Het enige wat ik nu niet snap is hoe ik contacten kan samenvoegen. Ik heb nu bv een facebook contact maar daar heb ik ook een telefoonnummer staan. Laten we die persoon Pietje noemen. In mijn contactenlijst heb ik dan 2x Pietje staan. 1x facebook, en 1x het nummer.

In de oude ROM kon je heel makkelijk contacten linken, maar dat lijkt nu niet te kunnen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:48:
[...]

Is dit een goede kernel?

E: Volgens mij is het een redelijk nieuwe kernel, en dat kan nog wel eens problemen geven. Wacht liever tot deze stabiel is en/ of wat langer bestaat.
Wat voor voltages kan ik instellen voor 1.944 ghz?

• ArcticWolf
  • Niet online
Just_A_User schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:41:
[...]

Nee het werkt nu. Het enige wat ik nu niet snap is hoe ik contacten kan samenvoegen. Ik heb nu bv een facebook contact maar daar heb ik ook een telefoonnummer staan. Laten we die persoon Pietje noemen. In mijn contactenlijst heb ik dan 2x Pietje staan. 1x facebook, en 1x het nummer.

In de oude ROM kon je heel makkelijk contacten linken, maar dat lijkt nu niet te kunnen?
ik draai zelf CFX 4.3 dus heb geen idee hoe je dat kan oplossen }:O

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:02:
[...]

Wat voor voltages kan ik instellen voor 1.944 ghz?
hij wordt bij 1,944ghz echt HEET dat is echt niet grappig :X

Verwijderd

Just_A_User schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:41:
[...]

Probeer dit eens.

Verwijderd

ArcticWolf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:06:
[...]

hij wordt bij 1,944ghz echt HEET dat is echt niet grappig :X
Niet aan te raden dus, is 1.7ghz wel goed?

• Just_A_User
Dat werkt niet want hij vind geen duplicaten? :F Oh en mn contactlijst is nu fucked up, want die stopt er gewoon mee :P

Verwijderd

Just_A_User schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:23:
[...]

Dat werkt niet want hij vind geen duplicaten? :F Oh en mn contactlijst is nu fucked up, want die stopt er gewoon mee :P
Kan het helaas ook niet testen, draai op AOKP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
AOKP ftw of zoiets....
AOKP vind ik tot nu toe de beste ROM qua opties en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Enige jammere is het dramatisch lage volume tijdens telefoongesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Nou, met die color rom op basis van android 4.2.2 werkt whatsapp veel sneller en Facebook is helemaal supersnel. Ben blij dat ik toch geupdate heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:22:
[...]

Niet aan te raden dus, is 1.7ghz wel goed?
Nee. Vooral deze proc niet overclocken. Ik heb net als Arcticwolf het ding overgeklokt tot 1.944, en dat wil je echt niet, tenzij je er een ei op wil bakken. Lekker op 1.512 laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Dat is wel erg kort door de bocht. De ene proc is de andere niet en die van mij draait nauwelijks warmer op 1.7GHz. Het is maar net of je de ervaring hebt om hem goed in te stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand al geëxperimenteerd met het veranderen van dingen in snd_soc_msm_2x_Fusion3?
Ik heb RX1 Digital Volume verandert van 72 naar 76 om te kijken of dit helpt met het veel te lage bel volume van de telefoon. Straks in m'n pauze even testen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SkyThes schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:15:
Dat is wel erg kort door de bocht. De ene proc is de andere niet en die van mij draait nauwelijks warmer op 1.7GHz. Het is maar net of je de ervaring hebt om hem goed in te stellen. :)
M'n qualcomm binning is "fast"... en bij 1,944ghz was het echt niet grappig, verbrandde bijna m'n handen. Je kan ook een faster hebben maar lijkt me sterk dat hij dan niet zo warm wordt.
1,7ghz kan misschien nog ja... maar ja ga maar eens een game spelen als Asphalt 7. Dan wordt hij ook al heet op 1,7ghz.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 27-09-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
De batterij gaat wel echt snel leeg inderdaad. Ik heb geen settings aangepast dus zijn er dingen die je kunt doen om de batterijconsumptie lager uit te laten vallen of is het pech hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Tsurany schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:27:
Enige jammere is het dramatisch lage volume tijdens telefoongesprekken.
Heb nergens last van. Ik kan buiten in een drukke straat ook normaal bellen.

Wel dat mijn mic niet goed was en dat de andere kant mij niet kon horen. Maar dat is met de laatste update opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laag bel volume verhogen:
quote: maxwen
edit the file
/system/etc/snd_soc_msm/snd_soc_msm_2x_Fusion3

Search for the section

SectionDevice
Name "Voice Earpiece"
...
EndSection

Find in there
RX1 Digital Volume':1:72

and change 72 to a higher value e.g. 80
save and reboot
quote: Maxwen
I will change the default value to 80 for future builds of this ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Just_A_User schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:27:
De batterij gaat wel echt snel leeg inderdaad. Ik heb geen settings aangepast dus zijn er dingen die je kunt doen om de batterijconsumptie lager uit te laten vallen of is het pech hebben?
Minder ermee spelen :P
Zo min mogelijk syncen (1 keer in de paar uur of minder als het kan).
Wifi, Bluetooth en andere verbindingen uit zetten als je ze niet gebruikt.
Schermhelderheid omlaag gooien.

Meer kan ik niet bedenken.
Ik doe alleen de eerste twee. Schermhelderheid staat op automatisch bij mij.
Ik ben een gemiddelde gebruiker en ik doe een hele dag met 1 lading. Elke avond aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dat heeft hij gepost naar aanleiding van mijn vraag/opmerking daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet een Catlog maken voor Maxwen AOKP 4.3. Dit heb ik echter nog nooit gedaan. De issue is:

Mijn device herstart soms spontaan (android reboot, krijg geen OPPO logo te zien), wanneer ik iets installeer vanuit de Play Store, of vanuit andere bronnen. De app is hierna ook niet geïnstalleerd, wanneer ik de app echter opnieuw probeer te installeren (na reboot), lukt het wel en herstart mijn device niet.

Wil iemand me misschien helpen om deze catlog te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, je moet een Logcat maken, net andersom ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1726238

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, iets te snel getpyt 8)7 . Bedankt voor de link, zal er naar kijken :).

E: Dus in principe hoef ik enkel dit in te typen: adb logcat -v long > name of problem.txt? Dan krijg ik een documentje met de Logcat? Dit moet neem ik aan, nadat het probleem zich voorgedaan heeft? Oftewel, bij de eerst volgende spontante reboot.

Snap er nog niet veel van :(

Kan ook dit appje proberen: Google Play: CatLog - Logcat Reader!..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:57:
[...]

M'n qualcomm binning is "fast"... en bij 1,944ghz was het echt niet grappig, verbrandde bijna m'n handen. Je kan ook een faster hebben maar lijkt me sterk dat hij dan niet zo warm wordt.
1,7ghz kan misschien nog ja... maar ja ga maar eens een game spelen als Asphalt 7. Dan wordt hij ook al heet op 1,7ghz.
Dit. Die van mij was "faster" en heeft precies hetzelfde. Conclusie: niet overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De vraag is of de hitte binnen de marge blijft, dat is gewoon erg lastig te meten. Met gesloten systemen zoals smartphones zou ik minder risico nemen dan met open systemen zoals een pc waarbij je zelf de koeling kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Als je enkel de clock omhoog gooit kan ik wel begrijpen dat je er een kookplaatje aan overhoud. Mijn telefoon op 1700MHz met -100mV UV word niet warmer tijdens het gamen dan op stock 1512MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Is t ook mogelijk om meer tabbladen aan je homescreen toe te voegen? nu heb ik er nl 2 en dan nog een tab voor foto's. Als ik de koptelefoon in plug komt er nog een tab bij met een platsenspeler, maar ik wil dus gewoon een extra tab toevoegen waar ik op kan zetten wat ik wil.

Kan dat met Color rom 1.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Just_A_User schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:11:
Is t ook mogelijk om meer tabbladen aan je homescreen toe te voegen? nu heb ik er nl 2 en dan nog een tab voor foto's. Als ik de koptelefoon in plug komt er nog een tab bij met een platsenspeler, maar ik wil dus gewoon een extra tab toevoegen waar ik op kan zetten wat ik wil.

Kan dat met Color rom 1.0.1?
Ja toch? (in de vorige roms kon het ook)
Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.