Ik heb dat ook soms gehad bij APW... erg irritant, maar weet geen oplossing.
alle firefly versies hebben deze issue volgens mijStancke schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:37:
Firmware versie terug gaan dan maar?

Verwijderd
Mocht je bugs tegenkomen maak dan gewoon gebruik van de Feedback functie op het toestel (dat ding met een witte wolk en vraagteken, waaronder 'feedback' staat). Ik weet niet of ze er iets mee doen voor de Internationala Versie, maar het kan natuurlijk wel effect hebben. Voeg sowieso altijd een System Log in, of zeg dat het voor de Internationale Versie is; beide kan natuurlijk ook.
Mijn eerdere advies dit vooral niet te doen laat ik hierbij dus vallen.
Mijn eerdere advies dit vooral niet te doen laat ik hierbij dus vallen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 19:58 ]
Verdomme, dan zullen we maar terug gaan naar een officiële versie van de stock rom
Verwijderd
Zou je eerst de "bug" kunnen melden in de app 'Feedback'? Zodat het bekent is bij Oppo. Ik heb het net ook gemeld, maar heb er zelf geen last van, dus kon geen goede beschrijving geven.Stancke schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:08:
Verdomme, dan zullen we maar terug gaan naar een officiële versie van de stock rom
ik zit nu op 0629 met nova launcher. Werkt best goed, al blijft de GUI wat "sluggish" terwijl de hardware tot snappiness in staat is
Thread aangemaakt en dan de melding gekregen dat ik eerst 10 posts moet maken, gatver.Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:09:
[...]
Zou je eerst de "bug" kunnen melden in de app 'Feedback'? Zodat het bekent is bij Oppo. Ik heb het net ook gemeld, maar heb er zelf geen last van, dus kon geen goede beschrijving geven.
Dit was mijn bericht:
Software Version: OPPOEROM_V1.0.0_3266C
Just switched to FireFly latest version (coming from stock ROM) and my widgets don't work. I add them to my homescreen and nothing happens... I tried different widgets (Deezer, Eye in the sky etc.) and problem is the same. Also tried running version X909EROM_12_OTA_001_all_R1525_wipe.zip and same problem. My data is on, apps are "trusted" in the data saving menu.
Misschien dat jij het kan posten? Afbeelding van het probleem staat enkele posts hierboven.
Verwijderd
Hey,Stancke schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:21:
[...]
Thread aangemaakt en dan de melding gekregen dat ik eerst 10 posts moet maken, gatver.
Dit was mijn bericht:
Software Version: OPPOEROM_V1.0.0_3266C
Just switched to FireFly latest version (coming from stock ROM) and my widgets don't work. I add them to my homescreen and nothing happens... I tried different widgets (Deezer, Eye in the sky etc.) and problem is the same. Also tried running version X909EROM_12_OTA_001_all_R1525_wipe.zip and same problem. My data is on, apps are "trusted" in the data saving menu.
Misschien dat jij het kan posten? Afbeelding van het probleem staat enkele posts hierboven.
Je moet dit in de app doen die bij Firefly geinstalleerd staat, die heet Feedback. Het is niet slim om, zonder beta tester te zijn, een bug report op Oppoforums te plaatsen. Via die app kan het wel.
idd Stancke...
snel weghalen.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 01-07-2013 20:42 ]
Kon het toch niet posten dus geen paniek 
Ondertussen laatste beta versie van de stock ROM aan het downloaden, hopelijk werkt alles dan wél weer (en gatver, wat een belachelijk trage server hebben die mannen...).
Ondertussen laatste beta versie van de stock ROM aan het downloaden, hopelijk werkt alles dan wél weer (en gatver, wat een belachelijk trage server hebben die mannen...).
Kernel nog aangepast?ArcticWolf schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:13:
ik zit nu op 0629 met nova launcher. Werkt best goed, al blijft de GUI wat "sluggish" terwijl de hardware tot snappiness in staat is
Ik gebruik Nova Launcher onder Firefly en daar doen deze widget het overigens wel.Stancke schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:28:
Hmmm....
Dus de laatste FireFly versie geïnstalleerd maar wanneer ik widgets wil toevoegen, lijken deze niet te willen laden... Wanneer ik op de widgets klik, doen deze ook niets. Heb de apps toegevoegd aan de trusted apps, data staat aan etc.
Iemand?
nope... en ik ben weer terug naar 0613... 0629 begon raar te doen na een tijdje
Ik heb de phone nu een halve week in gebruik. Hij draait op de stock rom en het bevalt me tot nu toe prima, alleen ben ik het volgende tegen gekomen: Af ten toe hoorde ik mijn telefoon trillen maar als ik dan keek was er geen bericht of wat dan ook.. Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat de notificaties verdwijnen.. Ik was bezig en er kwam een bericht van een app binnen als reminder van iets. Na een halve seconde ofzo was hij weer automatisch verdwenen! Dit gebeurd zover ik weet alleen met notificaties van app's zelf. Berichten van smsjes of whatsapp of wat dan ook doen het wel.. Enig idee waar het aan kan liggen?
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Verwijderd
In de nieuwste beta gebeurt dat voor zo ver ik weet niet.Updaten dus maarmelantrix schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:21:
Ik heb de phone nu een halve week in gebruik. Hij draait op de stock rom en het bevalt me tot nu toe prima, alleen ben ik het volgende tegen gekomen: Af ten toe hoorde ik mijn telefoon trillen maar als ik dan keek was er geen bericht of wat dan ook.. Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat de notificaties verdwijnen.. Ik was bezig en er kwam een bericht van een app binnen als reminder van iets. Na een halve seconde ofzo was hij weer automatisch verdwenen! Dit gebeurd zover ik weet alleen met notificaties van app's zelf. Berichten van smsjes of whatsapp of wat dan ook doen het wel.. Enig idee waar het aan kan liggen?
Het is dus wel echt een bug van de firmware en niet foute instellingen ofzo? of dat het aan de apps zelf liggen? (dat laatste lijkt me vrij onwaarschijnlijk maar toch..) Dan ga ik misschien toch kijken naar de beta ja.. Dat is gewoon te vinden op de OPPO fora toch?
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
probeer eerst de 0613 beta... ik kreeg na 24 uur allemaal rare verschijnselen met de 0629 beta.
0613 heeft al 2 weken geen problemen vertoond.
0613 heeft al 2 weken geen problemen vertoond.
Oppo brengt een snellere variant van de Oppo Find 5 uit.
"Now that we’re well into the year, that once snappy Qualcomm S4 Pro processor might be starting to show its age. Rather than go back to the drawing board and release an entirely new device, Oppo has simply gone in and upgraded the processor with seemingly little effort. Jumping onto the Oppo Store, you’ll now find the Find 5 TD for China Mobile is now packing an upgraded Snapdragon 600 processor, putting the device in the same category as current flagships from HTC or Samsung."
Had ik misschien toch wat later moeten bestellen, dan had ik deze ook gekregen.
"Now that we’re well into the year, that once snappy Qualcomm S4 Pro processor might be starting to show its age. Rather than go back to the drawing board and release an entirely new device, Oppo has simply gone in and upgraded the processor with seemingly little effort. Jumping onto the Oppo Store, you’ll now find the Find 5 TD for China Mobile is now packing an upgraded Snapdragon 600 processor, putting the device in the same category as current flagships from HTC or Samsung."
[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 03-07-2013 08:16 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Ja, als deze dezelfde prijs krijgt is het toch wel een beetje meh...Tsurany schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:16:
Oppo brengt een snellere variant van de Oppo Find 5 uit.
Verwijderd
Ik mag aannemen van wel. Ze hebben nu de partners en de afzetkanalen om dat te doen, dus ze zouden toch niet zo dom zijn om dat niet te doen. Hun aanpak bevalt me wel overigens: gewoon een nieuwe processor in dezelfde telefoon. Het is nog steeds een prachtig ding.SkyThes schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:06:
Eerst maar eens zien of deze überhaupt internationaal verkrijgbaar gaat zijn.
Kennelijk niet.SkyThes schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:06:
Eerst maar eens zien of deze überhaupt internationaal verkrijgbaar gaat zijn.
"This was announced a month or 2 back. It is made specifically for a carrier and doesn't appear to be compatible with anyone elses network."
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
http://www.gsmarena.com/c...pdragon_600-news-6310.phpquote: GSMArenaOppo has upgraded the Find 5 flagship for China Mobile with a faster chipset. Previously the Oppo Find 5 was powered by the Snapdragon S4 Pro with a quad-core 1.5GHz Krait processor and Adreno 320 graphics with 64 ALUs (arithmetic logic units).
Now Oppo has replaced the S4 Pro chipset with Snapdragon 600. It has four cores of the upgraded Krait 300 architecture clocked at the higher 1.7GHz and the same Adreno 320 GPU but with 96 ALUs.
The rest of the specs remain the same - a 5" IPS 1080p display, 2GB of RAM, 13MP camera and 16GB non-expandable storage. The Android version has been updated to 4.2 Jelly Bean. Naturally Oppo's proprietary user interface is on top of it.
Despite the upgraded hardware, the Oppo Find 5 price remains unchanged.
Opzich oud nieuws eigenlijk, gezien dit: http://www.oppoforums.com...for-the-oppo-find-5.2344/
[ Voor 6% gewijzigd door floriz87 op 03-07-2013 10:44 ]
Als ze verwachten later dit jaar met de Find 7 uit te komen dan denk ik niet dat ze de Find 5 600 hier ook nog gaan uitbrengen.Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:08:
[...]
Ik mag aannemen van wel. Ze hebben nu de partners en de afzetkanalen om dat te doen, dus ze zouden toch niet zo dom zijn om dat niet te doen. Hun aanpak bevalt me wel overigens: gewoon een nieuwe processor in dezelfde telefoon. Het is nog steeds een prachtig ding.
Daarnaast lig ik persoonlijk niet wakker dat ik de S4 Pro heb in plaats van de 600. Als het nou een 800 was geweest was het misschien een ander verhaal.
Hallo tweakers,
ik ben van plan deze telefoon aan te schaffen alleen heb ik een paar kleine vraagjes: is er een rom die de batterijduur van het toedtel aanzienlijk verlengt? Zo ja hoeveel? Als ik hem wil kopen waar is die dan op dit moment het goedkoopst ik zie dat die via hun website 400 euro is maar hoe zit dat met eventuele garanties, is het makkelijk om hem terug te sturen?
Alvast vriendelijk bedankt voor het beantwoorden vam mijn vragen
ik ben van plan deze telefoon aan te schaffen alleen heb ik een paar kleine vraagjes: is er een rom die de batterijduur van het toedtel aanzienlijk verlengt? Zo ja hoeveel? Als ik hem wil kopen waar is die dan op dit moment het goedkoopst ik zie dat die via hun website 400 euro is maar hoe zit dat met eventuele garanties, is het makkelijk om hem terug te sturen?
Alvast vriendelijk bedankt voor het beantwoorden vam mijn vragen
Je kan hem bij Oppostyle.com kopen, winkel die niet verbonden is met Oppo zelf. Geeft gewoon twee jaar garantie. Anders kopen bij een Nederlandse webshop, kost je 20 euro meer en dan heb je twee jaar garantie bij een Nederlandse winkel.
En er zijn genoeg roms die de batterijduur verlengen, zoek maar op Oppo forums en XDA.
En er zijn genoeg roms die de batterijduur verlengen, zoek maar op Oppo forums en XDA.
Je krijgt 1 jaar garantie van Oppostyle en het 2e jaar van Oppo, maar de garantie afwikkeling gaat wel via Oppostyle idd.Tsurany schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:40:
Je kan hem bij Oppostyle.com kopen, winkel die niet verbonden is met Oppo zelf. Geeft gewoon twee jaar garantie. Anders kopen bij een Nederlandse webshop, kost je 20 euro meer en dan heb je twee jaar garantie bij een Nederlandse winkel.
Oppostyle levert zelf gewoon twee jaar garantie en enkel het eerste jaar is een garantie van Oppo.ArcticWolf schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:02:
[...]
Je krijgt 1 jaar garantie van Oppostyle en het 2e jaar van Oppo, maar de garantie afwikkeling gaat wel via Oppostyle idd.
Oh nu zie ik net dat de telefoon geen 4g ondersteund waar ik wel van baal maar op dit moment heb ik toch geen dekking in mijn leefgebied en ik weet niet hoe duur dit gaat worden denken jullie dat dit in de toekomst een groot gemis gaat zijn? Of gaat oppo binnenkort nog met een toestel komen wat dit wel ondersteund?
Ach 4G is zeker leuk maar voor mijn dagelijks gebruik heb ik het eigenlijk nooit nodig. En hoe meer mensen op 4G overstappen hoe rustiger 3G wordt
Het toestel heeft wel HSPA+, dus bij Vodafone en KPN pakt hij als het mogelijk is 2 antennes. Ik haal bijna altijd 10mbit/s+ en een ping van rond de 60ms bij Vodafone. Mijn max is 14mbit, dus best wel netjesjustin0117 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:12:
Oh nu zie ik net dat de telefoon geen 4g ondersteund waar ik wel van baal maar op dit moment heb ik toch geen dekking in mijn leefgebied en ik weet niet hoe duur dit gaat worden denken jullie dat dit in de toekomst een groot gemis gaat zijn? Of gaat oppo binnenkort nog met een toestel komen wat dit wel ondersteund?
Hij ging er laatst gewoon overheen

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 03-07-2013 19:29 ]
Ik koop over het algemeen een telefoon voor minstens 2 jaar of langer doorgebruiken tot die kapot is. Ik heb nu nogg mijn htc desire van meer dan 3 jaar geleden. Dus ik wil niet dat ik snel last van het gemis van 4g ga hebben maar idd 14mbit is behoorlijk snel lijkt mij (heb hier niet zo veel verstand van). Ook met de komst van steeds meer gratis wifi spots maakt het gebruik van mobiel internet ook minder afhankelijk. Nu is de snelheid van 3g ook afhankelijk van de plaats waar je woont want bij mij in het uiterste hoekje van zeeland is 3g wel tergend langzaam.
Daarnaast zit je ook nog met het feit dat de Oppo geen UMTS op de 900 MHz frequentie ondersteund. In NL kun je dus alleen gebruik maken van de 2100 MHz band met de Oppo. Net nu in het nieuws is gekomen dat onder andere KPN en T-Mobile juist UMTS900 gaan invoeren. Dit zorgt voor beter bereik.
nieuws: Providers verbeteren bereik 3g-netwerken door gebruik lagere frequentie
nieuws: Providers verbeteren bereik 3g-netwerken door gebruik lagere frequentie
In principe wordt er dus meer ruimte gemaakt op de 2100Mhz, dat scheelt weer. Het zou natuurlijk ideaal zijn als de Oppo wel 4G of 3G 900Mhz had maar in ieder geval maken anderen zo ruimte voor ons.
De 900mhz werkt ook in metro's en stalen gebouwen, waar 2100Mhz vaak faalt. Maar zoals is het altijd wat
in Azie en de VS is de 850mhz band weer veel gebruikt.
@justin0117; VF gaat tot 45mbit, mijn abonnement is gecapped op 14mbit.
De Find 7 gaat iig wel alle frequenties ondersteunen (iig zoiets zei Carl). Al had ik het idee dat hij ook doelde op een geupgrade versie van de Find 5.
@justin0117; VF gaat tot 45mbit, mijn abonnement is gecapped op 14mbit.
De Find 7 gaat iig wel alle frequenties ondersteunen (iig zoiets zei Carl). Al had ik het idee dat hij ook doelde op een geupgrade versie van de Find 5.
Klopt, dat is wel een groot nadeel voor sommigen. Zelf kom ik vooral in gebouwen met goede dekking.
http://www.androidauthori...ass-antimicrobial-238560/
Interessant, wellicht iets voor een opvolger van de huidige Oppo
.
Interessant, wellicht iets voor een opvolger van de huidige Oppo
@artctic wolf is er dan een geupgrade versie van de find 5 op komst? Ik dacht dat het alleen geruchten waren.
@hierboven dat is idd een fantastische ontwikkeling maar wanneer komen de eerste toestellen met dit glas uit?
@hierboven dat is idd een fantastische ontwikkeling maar wanneer komen de eerste toestellen met dit glas uit?
[ Voor 35% gewijzigd door justin0117 op 03-07-2013 22:08 ]
Enkel voor een specifieke Chinese telco.
Ah oke dat is balenTsurany schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:07:
Enkel voor een specifieke Chinese telco.
Nee Carl zei zoiets maar ik neem aan dat hij de Find 7 bedoelde al is hij er niet verder op in gegaan.
Helaas is mijn Oppo Find 5 overleden. Eerst werkte het touchscreen niet goed meer en nu wil hij niet meer opladen. Pas na 100 keer opnieuw erin pluggen wil hij wel werken. Een andere oplader werkt helaas ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik garantie kan claimen? Oppo.com geeft helaas niet thuis. De telefoon is door de eerste eigenaar aanschaft in een winkel in China.
[ Voor 16% gewijzigd door Diesel-ind op 04-07-2013 15:58 ]
Verwijderd
Heb je de meegeleverde oplader gebruikt? Ik vraag dat omdat slechte kwaliteit opladers ( het dealextreme type) voor slecht werkende touchscreens kan zorgen en uiteindelijk je telefoon ervan sterft. Als jij een slechte oplader gebruikt hebt dan zou dat wel eens de doodsoorzaak kunnen zijn.Radiator99 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:54:
Helaas is mijn Oppo Find 5 overleden. Eerst werkte het touchscreen niet goed meer, maar nu wil hij niet meer opladen. Heeft iemand enig idee hoe ik garantie kan claimen? Oppo.com geeft helaas niet thuis. De telefoon is door de eerste eigenaar aanschaft in een winkel in China.
Ik heb hem altijd gebruikt i.c.m. een originele iPhone lader.
Ik heb de telefoon nog maar een paar uurtjes (gisteravond opgehaald) maar wat een prachtig toestel. Het scherm ziet er zeer goed uit, zeker op een wat lagere brightness, en de telefoon is zeer vlot. Ik draai nog de standaard ROM maar die bevalt tot nu toe prima. Even de laatste update uitgevoerd en root rechten verkregen en alles werkt prima.
Alleen nog een klein vraagje. Het valt me op dat scrollen in Chrome veel langzamer gaat dan op mijn vorige telefoons. Is dit een Oppo setting of een Chrome setting?
Alleen nog een klein vraagje. Het valt me op dat scrollen in Chrome veel langzamer gaat dan op mijn vorige telefoons. Is dit een Oppo setting of een Chrome setting?
[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 05-07-2013 08:04 ]
Stock rom faal... ik heb het met dolphin ookTsurany schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:03:
Ik heb de telefoon nog maar een paar uurtjes (gisteravond opgehaald) maar wat een prachtig toestel. Het scherm ziet er zeer goed uit, zeker op een wat lagere brightness, en de telefoon is zeer vlot. Ik draai nog de standaard ROM maar die bevalt tot nu toe prima. Even de laatste update uitgevoerd en root rechten verkregen en alles werkt prima.

Das jammer om te horen, de eerste faal dus gevondenArcticWolf schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:34:
[...]
Stock rom faal... ik heb het met dolphin ook
Scherm is idd erg mooi, ik gebruik gewoon autobrightness... echt veel batterij zuipt het scherm niet.
Allejezus ik schrik me net een ongeluk, volume op 20% en toch een keihard notificatiegeluid van Whatsapp. Ligt het aan mij of heeft ringtone volume geen effect op notificatie volume? Zou wel moeten want in Android 4.0 en hoger zijn die gelijk aan elkaar.
ja dat is ook een bug (die ze nog steeds hebben opgelost...)Tsurany schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:37:
Allejezus ik schrik me net een ongeluk, volume op 20% en toch een keihard notificatiegeluid van Whatsapp. Ligt het aan mij of heeft ringtone volume geen effect op notificatie volume? Zou wel moeten want in Android 4.0 en hoger zijn die gelijk aan elkaar.
ik gebruik deze app:
Google Play: Volume Control +
werkt prima en gebruikt geen batterij
Annoying. Anders zoek ik wel een manier om het notificatiegeluidje zelf terug te dringen qua volume 
Edit: Met Audacity het volume met -10dB versterkt en dat werkt goed.
Edit: Met Audacity het volume met -10dB versterkt en dat werkt goed.
[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 05-07-2013 10:22 ]
Verwijderd
@ArcticWolf:
Heb jij enig idee of er vandaag een nieuwe versie verschenen is, van Firefly? En eventueel een link.
Heb jij enig idee of er vandaag een nieuwe versie verschenen is, van Firefly? En eventueel een link.
Verwijderd
Dan wacht ik tot maandag, bedankt!
Edit: toch maar opnieuw geinstalleerd, aangezien ik mijn telefoon wil gebruiken. Helaas wel alles kwijt

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 16:13 ]
Autohouder

Universele autohouder gekoppeld aan een Brodit proclip met dubbelzijdige vasthoud plakkertjes van de Gamma zodat hij goed en stevig vast zit.

Autohouder met programmeerbare NFC tag voor navigatie acties en dergelijken. Rechts onder heb ik het voetje van de autohouder weggehaald met een ijzerzaagje omdat ik anders de lader niet aan kon sluiten. Telefoon zit stevig vast door de zijkanten en voeten zijn eigenlijk niet nodig. Mocht hij toch omlaag zakken zal het linker voetje hem tegenhouden
Onder dit bericht is ruimte om mijn vernuft te bewonderen en te waarderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 08-07-2013 10:16 ]
Nope, eenmalig lezen en daarna niet meer.
Verwijderd
http://www.oppoforums.com...mod-project-firefly.3815/
Gisteravond deze rom uitgeprobeerd, zodat ik toch eens dat FireFly uit kon proberen. Het heeft toch nog heel erg dat niet-af gevoel. Daarnaast zie ik veel rare designkeuzes en omslachtige handelingen. Ook zijn de animaties heerlijk vloeiend, maar doen de apps er een stuk langer over om te openen en worden ze helemaal afgesloten zodra je eruit gaat. Contacten syncen niet goed en krijgen dubbele achternamen, de whatsapp notificaties heb ik niet uit kunnen testen. Daarbij zitten er wel goede ideeen in, en als ze nog een hele hoop bugfixes en een andere muziekspeler erin doen kan het zeker iets leuks worden.
Gisteravond deze rom uitgeprobeerd, zodat ik toch eens dat FireFly uit kon proberen. Het heeft toch nog heel erg dat niet-af gevoel. Daarnaast zie ik veel rare designkeuzes en omslachtige handelingen. Ook zijn de animaties heerlijk vloeiend, maar doen de apps er een stuk langer over om te openen en worden ze helemaal afgesloten zodra je eruit gaat. Contacten syncen niet goed en krijgen dubbele achternamen, de whatsapp notificaties heb ik niet uit kunnen testen. Daarbij zitten er wel goede ideeen in, en als ze nog een hele hoop bugfixes en een andere muziekspeler erin doen kan het zeker iets leuks worden.
Verwijderd
Je zou de bugs, en andere dingen die je tegen kwam kunnen melden in de app genaamd 'Feedback', dit is het blauwe icoontje met een wit vlakje, waarin een 'F' staat.Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:16:
http://www.oppoforums.com...mod-project-firefly.3815/
Hopen dat er vandaag een nieuwe versie uitkomt voor de Internationale versie! Mocht er een link bekent worden, wil ik hem graag ontvangen - liefst voor de patch, of zonder wipe.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 11:40 ]
Verwijderd
Dit is een gemodde versie van de Color rom, dus waarschijnlijk zal de feedback niet gelezen worden denk ik?Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:39:
[...]
Je zou de bugs, en andere dingen die je tegen kwam kunnen melden in de app genaamd 'Feedback', dit is het blauwe icoontje met een wit vlakje, waarin een 'F' staat.
Hopen dat er vandaag een nieuwe versie uitkomt voor de Internationale versie! Mocht er een link bekent worden, wil ik hem graag ontvangen - liefst voor de patch, of zonder wipe.
Er wordt wel een OTA uitgebracht... maar dan zou je dus de versie van vorige week moeten installeren en dan de OTA. Dan ben je dus niks kwijtVerwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:39:
[...]
Je zou de bugs, en andere dingen die je tegen kwam kunnen melden in de app genaamd 'Feedback', dit is het blauwe icoontje met een wit vlakje, waarin een 'F' staat.
Verwijderd
Hm ja, niet aangedacht. Als je zou willen vind ik het niet erg om jouw feedback op Firefly aan Oppo door te geven. De enige beperking die ik je helaas moet opleggen, is dat de Feedback app maar 200 woorden aan kan.Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:48:
[...]
Dit is een gemodde versie van de Color rom, dus waarschijnlijk zal de feedback niet gelezen worden denk ik?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 12:00 ]
Verwijderd
Ik was alweer terug op de beta, want ik vond het niet lekker werken met FireFly. Dan ga ik nu http://www.oppoforums.com...work-ready-to-flash.3803/ flashen, volgens mij is dat een nieuwere versie. Als dat niet werkt zoals ik het wil, dan maar weer restoren en de nieuwste beta flashen. Dat had ik nog niet gedaan omdat ik geen problemen had met ontvangst.Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:58:
[...]
Hm ja, niet aangedacht. Als je zou willen vind ik het niet erg om jouw feedback op Firefly aan Oppo door te geven. De enige beperking die ik je helaas moet opleggen, is dat de Feedback app maar 200 woorden aan kan.
Verwijderd
De internationale versie staat ook in dit forum, misschien kun je die beter installeren?Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:14:
[...]
Ik was alweer terug op de beta, want ik vond het niet lekker werken met FireFly. Dan ga ik nu http://www.oppoforums.com...work-ready-to-flash.3803/ flashen, volgens mij is dat een nieuwere versie. Als dat niet werkt zoals ik het wil, dan maar weer restoren en de nieuwste beta flashen. Dat had ik nog niet gedaan omdat ik geen problemen had met ontvangst.
Verwijderd
Ik dacht dat dat niet mocht? Nou ben ik zelf niet zo van de regels, maar hier zou ik me er nog wel aan houden.Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:29:
[...]
De internationale versie staat ook in dit forum, misschien kun je die beter installeren?
Er mag zoveel niet, maar de url is niet echt prive ofzo... de files staan gewoon in dezelfde map als de betas en public releases.Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:54:
[...]
Ik dacht dat dat niet mocht? Nou ben ik zelf niet zo van de regels, maar hier zou ik me er nog wel aan houden.
Verwijderd
Daar heb je gelijk in. Maar nu heb ik een ander probleem, en ik ga even heel asociaal mijn post op Oppoforums kopieren-plakken:ArcticWolf schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:09:
[...]
Er mag zoveel niet, maar de url is niet echt prive ofzo... de files staan gewoon in dezelfde map als de betas en public releases.
I have a kinda big problem with this. Now I have installed this, I can't get into CWM anymore. Neither in TWRP, nor in the stock recovery. When I press the power+volume down button it simply is stuck on the Oppo find logo. I tried reinstalling CWM and TWRP, both the same. What do I do now? Anyone?
Verwijderd
Ja, je moet het wat langer ingedrukt houden, en dan nog een tijd wachten, dan kom je er wel in.
Verwijderd
Wat langer? Dat is dan een aardige tijd, maar ik ga het proberen bedankt.Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:11:
Ja, je moet het wat langer ingedrukt houden, en dan nog een tijd wachten, dan kom je er wel in.
Edit: Verrek, het werkt. Ik dacht dat ze het op slot gegooid hadden ofzo.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 13:14 ]
Verwijderd
Hier duurde het toch wel aardig wat langer. Maar wat maakt het uit, het werktArcticWolf schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:18:
heheh ja 10 sec ofzo ;D
Verwijderd
Op dit moment nog geen OTA ontvangen! Heb overigens het probleem van het lange wachten om in de recovery te komen aan ze gemeld.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 14:12 ]
speelt hier iemand Ingress?
App laat gewoon m'n tel crashen na enkele minuten...en dan ook gewoon volledige reboot
App laat gewoon m'n tel crashen na enkele minuten...en dan ook gewoon volledige reboot

Verwijderd
ArticWolf,
Heb jij misschien een link voor de nieuwe versie, mocht deze al uitgebracht zijn. Ik heb namelijk nog steeds geen OTA, en denk dus niet dat ik die krijg.
Heb jij misschien een link voor de nieuwe versie, mocht deze al uitgebracht zijn. Ik heb namelijk nog steeds geen OTA, en denk dus niet dat ik die krijg.
volgens mij is er geen nieuwe uit, maar zal eens kijken.Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:03:
ArticWolf,
Ja ik ik had alleen problemen tijdens de tutorial, zelfde wat jij beschrijft maar sinds ik daar voorbij ben geen last meer van gehad.ArcticWolf schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:16:
speelt hier iemand Ingress?
a.k.a. Skunko3o | Skunk-o3o
Ik heb ook nog geen problemen gehad met ingress. Ik heb überhaupt nog maar 1 crash in 3 maanden gehad, wat wel anders was met mijn oude Samsung Galaxy S.
Toch wel apart, vraag me af waar het verschil in zit dat de ene persoon wel crashes heeft en de ander niet.
Toch wel apart, vraag me af waar het verschil in zit dat de ene persoon wel crashes heeft en de ander niet.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
volgens mij wel, maar de huidige beta's vervallen als firefly een open beta wordt.Akemi schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:02:
Zou er nog een nieuwe stable uitkomen voordat met overgaat op Firefly ?
http://www.gizchina.com/2...-5-on-sale-soon-in-china/Oppo are expanding the colour range of their flagship phone and will soon be offering a limited edition Oppo Find 5 in red.
Only 5000 models of the red Oppo Find 5, and it appears that they will only be available here in China. The red Oppo Find 5 will feature the same hardware as the original phone rather than the updated Snapdragon 600 chipset which is found on the China Mobile version.
The 16GB red Oppo Find 5 is on sale now for 2998 Yuan and Oppo will donate 75 Yuan ($12) to charities helping those with serious illnesses.
http://store.opposhop.com.cn/goods/135
Verwijderd
Nieuwe OTA versie beschikbaar voor Firefly Internationaal. Kan hem echter niet installeren door TWRP, best irritant. Ga nu opzoek naar de link voor de patch.
De naam voor deze update is: X909EROM_12.2.03_GLO_003_130711
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 14:20 ]
Ik heb hem erop staan. Maar de app manager werkt niet meer na de update. Home knop indrukken brengt mij naar Google search.
Edit: dubbel tappen op de home knop brengt mij nu naar de app manager. In de Nederlandse versie van firefly was oppo update nog in het Chinees, zal daarom wel geen volledige changelog gezien hebben.
Edit: dubbel tappen op de home knop brengt mij nu naar de app manager. In de Nederlandse versie van firefly was oppo update nog in het Chinees, zal daarom wel geen volledige changelog gezien hebben.
[ Voor 45% gewijzigd door Dr. Ego op 11-07-2013 15:55 ]
Gewoon de patch uit de .OTA map verplaatsen naar een andere map zonder punt ervoor bijvoorbeeld Download. Dan in TWRP gewoon installen.Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:03:
Nieuwe OTA versie beschikbaar voor Firefly Internationaal. Kan hem echter niet installeren door TWRP, best irritant. Ga nu opzoek naar de link voor de patch.
Verwijderd
Dat idee was ik ook opgekomen. Update is geinstalleerd en werkt naar behoren.SkyThes schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:18:
[...]
Gewoon de patch uit de .OTA map verplaatsen naar een andere map zonder punt ervoor bijvoorbeeld Download. Dan in TWRP gewoon installen.
Alsnog bedankt, natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 16:34 ]
En werken de widgets nu wél op die FireFly versie?
Verwijderd
Dat kan ik niet zeggen, aangezien ik altijd Nova Launcher installeer. Misschien dat iemand die ook echt gebruikt maakt van widgets, hierover iets kan zeggen.Stancke schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:39:
En werken de widgets nu wél op die FireFly versie?
--------------------------------------
Ik heb het idee om een feature request te doen om alle Nova/APex/ADW Launcher features in de rom te implementeren, zodat er minder redenen zijn om naar een alternatieve launcher over te gaan. Zien jullie hier iets in?
Bij mij werken die Eye in the sky widgets nu wel. 
Als test aangezien ik ze zelf niet gebruik:
Als test aangezien ik ze zelf niet gebruik:

[ Voor 52% gewijzigd door SkyThes op 11-07-2013 17:07 ]
gooit hij nu ook niet meer de contacten in 1 account?
ik had op een gegeven moment al m'n contacten in "telefoon" staan
ik had op een gegeven moment al m'n contacten in "telefoon" staan
Verwijderd
Ik heb een feature request geplaatst. Like hem als je de Nova Launcher features ook in de Stock Rom wil zien.
Iemand linkje naar de laatste FireFly versie?
Ik zie dat ze bij oppostyle nu de Indonesië versie verkopen, wat voor voor- en nadelen heeft dat?
Met name de firmware opmerking...
[ Voor 16% gewijzigd door Hagen1 op 11-07-2013 21:33 ]
die heeft 900mhz 3g toch? voor de rest niet veel verschil gok ik.Hagen1 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:32:
Ik zie dat ze bij oppostyle nu de Indonesië versie verkopen, wat voor voor- en nadelen heeft dat?
laatste versie van firefly:
http://75.98.168.105/~opp...ROM_V1.0.0_3284A_Full.zip
**CHANGELOG**
Dear Staff,
Today we're releasing a new version of Project Firefly to the private beta. Upgrading from the previous V1.0.0_3266C version you will find the following new features:
Added "Special Thanks" in the Settings.
Added horizontal mode of Messages application.
Added "Spell checker" in the settings.
Added Notes application.
Added multi touch apps organization.
Added a gesture of sliding from left to right to send message when dialing in the dialpad.
Added a button for dialing on the new message popup.
Added a gesture that sliding up or down could select multiple items quickly when editing the messages/video/music list.
Added a feature to delete a single item in the call history.
Added a button for removing a contact from the "Frequently contacted" list.
The latest OTA path will now be downloaded automatically when connected to Wi-Fi and give the notification of updates after finishing the downloading.
Added "Message download size" option to the settings of Email.
Optimized the horizontal mode of Email application by moving the buttons "Compose email", "Sort by" and "Settings" from the bottom to the top right.
Optimized the calibration animation of Compass.
Fixed an issue where the icons of the third party theme "Relaxed" have different sizes. Please delete it and download again.
Fixed an issue where sometimes double tap to wake up didn't work well.
Deleted the Data Saving feature.
Fixed an issue where the Google apps didn't show full size menu. (Reported by Kedors & Corey M)
Fixed an issue where long messages above 160 characters were supported by the message popup. (Reported by Jacob_DK)
Fixed an issue where the notification bar disappeared when system language was Danish. (Reported by Jacob_DK)
Fixed a serious issue of dialing in Thailand. (Reported by Varin Paul)
Modified the APN settings of some regions.
[ Voor 76% gewijzigd door ArcticWolf op 11-07-2013 22:05 ]
zie juist dat je en screen protector en cover gratis bij en find 5 krijgt 
http://europe.oppostyle.c...sy-cover-screen-protector
spijtig dat ik de mijne al had besteld lol
http://europe.oppostyle.c...sy-cover-screen-protector
spijtig dat ik de mijne al had besteld lol
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.