Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geef t liever met korting aan mensen die al een telefoon hebben. Dit is absoluut geen bedankje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:15:
Geef t liever met korting aan mensen die al een telefoon hebben. Dit is absoluut geen bedankje.
Ach, dat gemekker. Je kan toch niet verwachten dat ze nu achteraf gratis/minder dure producten gaan geven/verkopen aan de mensen die al een Find 5 hebben. Ze maken hiermee gewoon reclame, net zoals elk ander bedrijf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@Yssworks

hoe is de laatste versie van FireFly ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:16
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:15:
@Yssworks

Ik heb mn backup van de vorige versie weer restored aangezien mn notificatiebalk elke keer verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 07:11:
[...]

Ach, dat gemekker. Je kan toch niet verwachten dat ze nu achteraf gratis/minder dure producten gaan geven/verkopen aan de mensen die al een Find 5 hebben. Ze maken hiermee gewoon reclame, net zoals elk ander bedrijf doet.
Dit staat letterlijk op hun site: "It is time for us to show our appreciation to all the passionate OPPO fans out there who have helped generate interest and awareness in the OPPO phones that we sell."
Vervolgens krijg je enkel een extraatje als je iets nieuws koopt. Dan kan je toch wel stellen dat ze hun waardering voor de gepassioneerde fans op geen enkele wijze laten zien?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SkyThes schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:33:
[...]

Ik heb mn backup van de vorige versie weer restored aangezien mn notificatiebalk elke keer verdween.
}:O handig dus XD
hopelijk dat de gewone beta van vandaag wel wat verbeteringen met zich meebrengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:41:
[...]

Dit staat letterlijk op hun site: "It is time for us to show our appreciation to all the passionate OPPO fans out there who have helped generate interest and awareness in the OPPO phones that we sell."
Vervolgens krijg je enkel een extraatje als je iets nieuws koopt. Dan kan je toch wel stellen dat ze hun waardering voor de gepassioneerde fans op geen enkele wijze laten zien?
Wat dat betreft heb je gelijk, maar op zich laten ze hun waardering al zien door simpelweg te luisteren naar bug reports en suggesties. Ik denk dat ze meer dat bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:29:
[...]

Wat dat betreft heb je gelijk, maar op zich laten ze hun waardering al zien door simpelweg te luisteren naar bug reports en suggesties. Ik denk dat ze meer dat bedoelen.
Zoveel bugs hadden er sowieso niet in mogen zitten. Ik heb m'n telefoon eind april ontvangen en daar stond nog firmware op van eind maart... brrrrrr. En er duiken nu nog steeds af en toe rare dingen op.... en de "stable" release is niet echt stable. Dat is gewoon ronduit slecht, ook al wordt er geluisterd naar de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:32:
[...]

Zoveel bugs hadden er sowieso niet in mogen zitten. Ik heb m'n telefoon eind april ontvangen en daar stond nog firmware op van eind maart... brrrrrr. En er duiken nu nog steeds af en toe rare dingen op.... en de "stable" release is niet echt stable. Dat is gewoon ronduit slecht, ook al wordt er geluisterd naar de community.
Dat is wel weer waar, ik vind het ook vrij lang duren voordat ze zelfs fundamentele bugs eruit halen. Wat ik ook sinds kort heb zijn random reboots. Dat is pas sinds ik beta 627 geflasht heb, daarna FF, en daarna weer terug naar mijn backup van 627, waarna ik 629 geflasht heb en de data gerestored heb die ik op 627 had. Het is niet heel erg, het gebeurt niet vaak, maar het is gewoon dat gevoel van "is er iets met de hardware?" wat ik echt erg vervelend vind. Dat neemt niet weg dat het nog steeds een goede telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:29:
[...]

We hebben het over Oppostyle, dat is enkel een verkoper van deze telefoon en heeft verder niks met Oppo zelf te maken. Oppo luistert naar bug reports en suggesties en brengt updates uit, Oppostyle verkoopt enkel de telefoons en handelt garantie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:40:
[...]

We hebben het over Oppostyle, dat is enkel een verkoper van deze telefoon en heeft verder niks met Oppo zelf te maken. Oppo luistert naar bug reports en suggesties en brengt updates uit, Oppostyle verkoopt enkel de telefoons en handelt garantie af.
Oh sorry, dat verwart me de hele tijd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:38:
[...]

Dat is wel weer waar, ik vind het ook vrij lang duren voordat ze zelfs fundamentele bugs eruit halen. Wat ik ook sinds kort heb zijn random reboots. Dat is pas sinds ik beta 627 geflasht heb, daarna FF, en daarna weer terug naar mijn backup van 627, waarna ik 629 geflasht heb en de data gerestored heb die ik op 627 had. Het is niet heel erg, het gebeurt niet vaak, maar het is gewoon dat gevoel van "is er iets met de hardware?" wat ik echt erg vervelend vind. Dat neemt niet weg dat het nog steeds een goede telefoon is.
yeah, de hardware is gewoon ijzer sterk.
nu de fw nog... we komen er wel 8)7 de camera is trouwens echt topnotch in een kroeg, focused snel vanwege de dual led en daarna krijg je een haarscherpe foto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat mij het meeste stoort is dat de mute knop in het notificatie scherm trillen aan zet, dat wil ik niet. Is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:43:
[...]

yeah, de hardware is gewoon ijzer sterk.
nu de fw nog... we komen er wel 8)7 de camera is trouwens echt topnotch in een kroeg, focused snel vanwege de dual led en daarna krijg je een haarscherpe foto 8)
Heheheh... maar het laat wel weer mooi zien dat het software is die voor 90% de ervaring maakt, en de hardware maar 10% ;)

PS. jaaaa ook goed, 80% en 20% mag ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Vandaag komt MIUI trouwens public uit voor de Find 5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MIUI Releasing the official build today, I suggest European users to wait for miuiandoid.com build a few hours later! Happy MIUI :-D
edit:
^^ lol timing...

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 12-07-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
:D
Blijf het jammer vinden dat ze zon oude base gebruiken met MIUI. Hopelijk vervangen ze die nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:40
Ik kan geen contacten meer importeren en opslaan sinds de laatste FW van FireFly. Kan ook geen APN instellingen opslaan.

Nog iemand last van? Beklaag het mij al terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Vind de laatste versie van Firefly ook niet echt een verbetering. Vanavond maar eens miui uitproberen. Ik ga over een week voor meer dan een maand op pad en dan wil ik toch wel een goedwerkende telefoon hebben, met een fatsoenlijke accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuwste versie van CyanogenMod schijnt heel zuinig te zijn, lees er positieve verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Dr. Ego schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:13:
Vind de laatste versie van Firefly ook niet echt een verbetering. Vanavond maar eens miui uitproberen. Ik ga over een week voor meer dan een maand op pad en dan wil ik toch wel een goedwerkende telefoon hebben, met een fatsoenlijke accuduur.
Als je een goede accuduur wilt hebben dan zal ik MIUI overslaan als ik jou was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Stancke schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:22:
Ik kan geen contacten meer importeren en opslaan sinds de laatste FW van FireFly. Kan ook geen APN instellingen opslaan.

Nog iemand last van? Beklaag het mij al terug :D
Ok, daarnet even de versie geinstalleerd van ArticWolf (dus de full wipe) en deze werkt pérfect! Voorlopig toch nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me wel aan de versie die arcticwolf uploadde opvalt ( ik heb de faux kernel app geinstalleerd) is dat hij wel heel erg zuinig is met rekenkracht: zelfs als je een app start zet hij maar een core op 1.5 GHz. Dit haalt een beetje de smoothness eruit die FF fijn maakt om mee te werken. Werkt de Faux kernel hiermee? Dan zet ik die er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:15:
@Yssworks

Werkt goed, het enige waar ik last van heb is een popup met de melding dat Oppo Home gecrashed. gestopt is. Verder merk ik daar niets van, aangezien ik Nova Launcher gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/10yj87l.png

Ps: Like mijn feature request.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:35:
Wat me wel aan de versie die arcticwolf uploadde opvalt ( ik heb de faux kernel app geinstalleerd) is dat hij wel heel erg zuinig is met rekenkracht: zelfs als je een app start zet hij maar een core op 1.5 GHz. Dit haalt een beetje de smoothness eruit die FF fijn maakt om mee te werken. Werkt de Faux kernel hiermee? Dan zet ik die er gewoon op.
Faux kernel werkt niet met FF, dus niet installeren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Voorlopig enige opmerking:

Geen idee hoe je de openstaande applicaties afsluit? Via de homo button start je nu Google Now op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stancke schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:46:
Voorlopig enige opmerking:

Geen idee hoe je de openstaande applicaties afsluit? Via de homo button start je nu Google Now op.
Snelle dubbel klik op de home button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Nieuwe beta firmware stock ROM is uit - 130709 (moet dit niet 130712 zijn?)

http://www.oppoforums.com...09en_13_130709_beta.3943/

quote: Changelog
- Added HDR feature for video recording when the resolution is set to 720p. (Suggested by edogaktop)
- Fixed an issue where Hangouts application didn't work.
- Corrected the name of some Italian operators. (Reported by ale8530)
- Fixed a rare issue where numbers would be shown instead of words after flashing the firmware. (Reported by plenty of Ofans)
- Fixed an issue where the contacts containing over 6 characters couldn't be saved to SIM card which is supposed to support more. (Reported by jeromelille)
- Fixed an issue where you couldn't unlock the screen while playing music with Google Play Music when the screen lock password was enabled. (Reported by Juanjo)
- Fixed an issue where Russian mp3 tags would mess up. (Reported by Kalash156)
- Fixed an issue where the LED light would shine when the phone was full charged even if the "Charging" option of Easy light was turned off. (Reported by FormelLMS)
- Fixed an issue where the Calendar icon couldn't sync with the timezone. (Reported by Kiran Nagaraj)
- Deleted the festivals of United States in the Calendar application. (Suggested by Murakh)
- Changed the 1080p icon of Hangouts.
- Fixed a rare issue where sometimes the messages couldn't work after updating via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
niet echt de moeite dus :/

ik wacht op de miuiandroid.com release >:)

[ Voor 47% gewijzigd door ArcticWolf op 12-07-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt denk ik sowieso beter wachten tot de Beta Release van Firefly :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:52:
Dat is inderdaad wat ik nu doe. Ik wacht net zo lang tot er een ROM is die stabiel, snel en zuinig is. Dat moet prima mogelijk zijn. Ik heb geen zin iedere week de boel te updaten, formatten, flashen, recovery etc, kost mij teveel tijd :) . Met daarbij dat ik er niet genoeg vanaf weet om er zeker van te zijn dat ik niet een keer mijn telefoon brick :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:52:
De stable van miuiandroid komt vandaag ook, dus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:06:
[...]

De stable van miuiandroid komt vandaag ook, dus :>
(Waarom) verwacht je daar zoveel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:10:
[...]

(Waarom) verwacht je daar zoveel van?
Tja ik vond miui altijd wel relax, dus hopelijk is het dat weer. Was ook altijd de meest stabiele ROM toen ik m'n Desire Z nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
http://obigota.d.miui.com...3.7.12_b64e1d643e_4.1.zip

Kan je hem testen. Ik raad niet aan om hun recovery te flashen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik heb van de week trouwens deze ROM even getest omdat de screenshots er erg gaaf uit zien:
http://www.oppoforums.com..._pre_alpha-by-derek.3872/

Als daar een stable van uit komt kan het zeker interessant zijn! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beta 709 voor mij heeft de contact sync bug in whatsapp :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:22:
De beta 709 voor mij heeft de contact sync bug in whatsapp :'(
Triest dat dat nog steeds niet is opgelost eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Tja in China gebruiken ze geen Whatsapp dus blijkbaar zien ze het niet als prio.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
is het mogelijk om de oppo find 5 uit te proberen in een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyThes schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:59:
Tja in China gebruiken ze geen Whatsapp dus blijkbaar zien ze het niet als prio.. :(
Inderdaad. Hoewel ik zeker tevreden ben met deze telefoon is het gewoon erg jammer dat (voor mij) fundamentele dingen als dit niet opgelost zijn. Notificaties die niet werken, contacten die niet syncen. Dat maakt gewoon dat je telefoon een stuk onbruikbaarder word. Maar, omdat ik het niet kan laten, dan maar eens MIUI flashen, daar was ik altijd zwaar fan van op mijn HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja bij mij werken al die dingen dan wel weer goed. Notificaties werken perfect, contacten syncen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
heb ook geen problemen met whatsapp hier :/ al sinds mei niet meer.
enige is wel, dat als ik de faux kernel installeer... de ROM na een tijdje helemaal niet meer synct uit zichzelf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:49:
heb ook geen problemen met whatsapp hier :/ al sinds mei niet meer.
enige is wel, dat als ik de faux kernel installeer... de ROM na een tijdje helemaal niet meer synct uit zichzelf :/
Dat is wel raar? Ik gebruik Whatsapp+, misschien ligt het daaraan. Het zijn gewoon kleine dingen, maar wel vervelend. Berichten komen niet of te laat aan, contacten syncen niet dus ik zie alleen nummers, dat soort vervelende dingen. Over het algemeen komen notificaties te laat, niet alleen van Whatsapp, maar ook van Hangouts en Facebook (maar dat is sowieso een ***app, niet alleen qua werking maar ook qua veiligheid).

@Arcticwolf: een hele noob-vraag hoor, maar je weet het maar nooit: Al een volledig schone install gedaan, niet je data restoren maar echt alles handmatig zelf terugzetten? Dat wil ook nog wel eens helpen. Niet dat je dat niet weet, maar probeer het gewoon nog een keer, soms werkt het opeens weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee daar ligt het echt niet aan.. :/ hij stopt gewoon na 2 a 3 dagen met correct werken. Dus ik dacht weer een keer de faux kernel gebruiken. Maar zelfde issue trad op, terwijl ik met de standaard ROM met stock kernel dit probleem niet krijg.
Vanmorgen was m'n GSM ontvangst ook weg terwijl het H icoontje wel knipperde. Moest rebooten en daarna deed hij het weer.

Ik ga straks ff bedenken welke ROM ik vanavond ga flashen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:15:
Nee daar ligt het echt niet aan.. :/ hij stopt gewoon na 2 a 3 dagen met correct werken. Dus ik dacht weer een keer de faux kernel gebruiken. Maar zelfde issue trad op, terwijl ik met de standaard ROM met stock kernel dit probleem niet krijg.
Vanmorgen was m'n GSM ontvangst ook weg terwijl het H icoontje wel knipperde. Moest rebooten en daarna deed hij het weer.

Ik ga straks ff bedenken welke ROM ik vanavond ga flashen :p
Toch erg vervelend dit soort kleine dingen. Maar hee, het houd je bezig :P
Edit: Nu net even MIUI geflasht, bevalt erg goed. Het enige is weer dat Whatsapp niet goed wil syncen: alleen maar nummers, geen namen. Niet om te spammen hoor, maar zouden jullie een idee hebben wat ik hieraan kan doen? Ik doe niks anders dan normaal, gewoon opzetten als normaal, daarna Whatsapp installeren, en dan alle berichten restoren. En dan zie ik alleen maar nummers. Iemand een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:48:
[...]

Toch erg vervelend dit soort kleine dingen. Maar hee, het houd je bezig :P
Miui is wel een beetje laggy :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:36:
[...]

Miui is wel een beetje laggy :'(
Haha, timing! Laggy? Hier werkt het perfect :? Even smooth als de beta's van de stock rom. Niet FireFly dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:37:
[...]

Haha, timing! Laggy? Hier werkt het perfect :? Even smooth als de beta's van de stock rom. Niet FireFly dus.
kweet niet XD misschien is ie wat over verhit? het openen van security center en de settings hapert wat... :/ ik had met de beta wel gewoon een smooth launcher (die ga ik nu proberen :P)

edit:
ik hou het wel ff vol met Miui }:O

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 12-07-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:38:
[...]

kweet niet XD misschien is ie wat over verhit? het openen van security center en de settings hapert wat... :/ ik had met de beta wel gewoon een smooth launcher (die ga ik nu proberen :P)
Heb je hem wel gewoon van deze? http://miuiandroid.com/community/ Die werkt bij mij gewoon goed.
Behalve dan dat *******-whatsapp probleem. Excuus, maar het is gewoon nogal irritant ;)
Edit: ik las je edit, en wat mij betreft is MIUI nog altijd even goed en zelfs beter dan het op mijn HD2 was :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:39:
[...]

Heb je hem wel gewoon van deze? http://miuiandroid.com/community/ Die werkt bij mij gewoon goed.
Behalve dan dat *******-whatsapp probleem. Excuus, maar het is gewoon nogal irritant ;)
Edit: ik las je edit, en wat mij betreft is MIUI nog altijd even goed en zelfs beter dan het op mijn HD2 was :)
ik heb die idd gepakt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets over MIUI: het doet er wel idioot lang over om op te laden. Waarschijnlijk iets in de kernel. Hij word dan wel niet heet, maar het is echt onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Deze morgen al update uitgebracht voor FireFly waarin de notificatiebalk gefixed is (was ook mijn enige bug tot dan).

Voorlopig werkt FireFly hier perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hier maak ik gebruik van MIUI;

Ik vind hem echt geweldig werken, mooie thema's goede audio BT verbinding alles op en aan. Niets mis mee!

En ja ik ben wel benieuwd naar de int. FF release, zeker weten!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stancke schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 11:21:
Deze morgen al update uitgebracht voor FireFly waarin de notificatiebalk gefixed is (was ook mijn enige bug tot dan).

Voorlopig werkt FireFly hier perfect...
Thanks voor het melden, heb hem geinstalleerd en de bug is inderdaad gefixed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag hoor. Ik heb op beta 629 een nogal raar probleem. Als ik naar contacs>contacts tools>memory status ga, krijg ik een lijst te zien hoeveel ik nummers waarop staan. Dit ziet eruit als volgt:

SIM 0/0
Phone 12
*mijn mailadres* 72
*mijn mailadres* 140
*mijn school-mailadres* 24
*mijn 06-nummer met +31 ervoor* 57

Zoals jullie kunnen zien is dit raar.
Waarom staat er twee keer mijn prive-mailadres in met andere getallen? Het is echt exact dezelfde.
Ik mis dan ook contacten waarvan ik eerst het nummer wel had. Ook als ik in de browser op mijn PC naar gmail>contacten ga, mis ik die contacten daar.
Wat is Phone? Ja, uiteraard mijn telefoon, maar daar heb ik helemaal geen nummers opgezet.
Waarom staat mijn 06-nummer erin? Is dit van Whatsapp? Waarom trekt Whatsapp niet mijn contacten gewoon van mijn Google-account?
Hoe kom ik bij de 140 contacten bij de tweede vermelding van mijn mailadres? Die heb ik gewoon nodig, en zo te zien zijn die er ook wel, maar niet in mijn telefoonboek en ook niet op Gmail op de PC?
Is er iets waarmee ik dit allemaal bij elkaar kan gooien?

Ik weet dat dit nogal een waslijst is, maar ik hoop/neem aan dat er een simpele verklaring/oplossing is voor al deze problemen. Daarbij is het echt onhandig, want je weet nooit wanneer je iemand wil bellen. Voor dat soort gevallen wil ik gewoon al mijn contacten hebben.

Iemand? Ik snap werkelijk niet wat er aan de hand is, ik heb het altijd netjes en precies bijgehouden en er nooit wat raars mee gedaan.

Edit: nog even met de display-opties gespeeld. Ook daar staat mijn email adres twee keer in :'( Als ik alle contacten met een nummer laat zien, mis ik er in ieder geval eentje, maar dat is de ene waarvan ik zeker weet dat hij er zou moeten zijn. Als deze er niet is zullen er wel meer niet zijn die ik zo snel niet mis. Ook nog veel duplicates die hij maar niet samen wil voegen, zelfs als ze dezelfde namen hebben ziet hij ze niet als duplicates.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://europe.oppostyle.c...nd-5-white-indonesia.html

:/
jammer dat ze die nog niet eerder hadden... maar goed, Vodafone heeft (nog) geen 900mhz 3g netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die nog leuke feature request in gedachten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:48:
Iemand die nog leuke feature request in gedachten heeft?
Laat ze eerst maar eens de talloze kleine en grote fundamentele en niet-fundamentele bugs oplossen, dan zien we daarna wel eens wat ze extra in de ROM mogen planten. Ten minste, dat is hoe ik er tegen aan kijk.

*dbhuis mist de dagen van zijn Nokia 3310 en 3410, toen ze nog een week meegingen, toen je er nog een huis mee kon slopen, toen ze nog tegen zeewater konden, en toen ze heel weinig functies hadden die ze allemaal perfect uitvoerden. Maar goed, we mogen niet klagen.*

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:08:
[...]
...en toen ze heel weinig functies hadden die ze allemaal perfect uitvoerden...
...en af en toe verschrikkelijk diep in een onduidelijk en onlogisch menu weggestopt waren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ybastiaans schreef op maandag 15 juli 2013 @ 07:03:
[...]

...en af en toe verschrikkelijk diep in een onduidelijk en onlogisch menu weggestopt waren. ;)
Er waren dan ook een stuk minder van die menu's, dus je had het allemaal snel door ;) maar je hebt inderdaad wel een punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Skype en whatsapp werken allemaal prima, maar hangouts en facebook werken voor geen meter... krijg de berichten altijd uren later binnen 8)7
Nu vraag ik me echt af of het de rom is of niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer officieel beta tester voor Oppo, zal dus geen firmware lekken. Die twee weken voor de officiele Firefly Beta is ook wel te doen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Vind miui wel een mooie complete rom. Alleen werkt easyeyez niet op miui, en dat is toch wel een essentiele app voor mij. Nu draai ik cyanogenmod met de laatste stable maxwen kernel. Het is nog niet allemaal even smooth als firefly of miui, maar alles werkt tenminste gewoon normaal. Notificaties en dergelijke komen goed binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik gebruik nu de 0709 beta met Next launcher... werkt erg nice! zelfs de zware launcher loopt erg smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 21:26
Draai de miui room sinds die uit is, en ik vind hem beter als de beta versie van de stock room.
Tot nu doe geen problemen ondervonden notificaties werken, hun laucher werkt ook gewoon goed heb geen vertragingen ondervonden en in combinaties met de faux kernel gaat me batterij aanzienlijk langer mee =)

voorlopig blijf ik wel op de miui rom en probeer ik firefly nog wel met de open beta.

a.k.a. Skunko3o | Skunk-o3o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
mylittlep0ny schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:58:
Draai de miui room sinds die uit is, en ik vind hem beter als de beta versie van de stock room.
Tot nu doe geen problemen ondervonden notificaties werken, hun laucher werkt ook gewoon goed heb geen vertragingen ondervonden en in combinaties met de faux kernel gaat me batterij aanzienlijk langer mee =)

voorlopig blijf ik wel op de miui rom en probeer ik firefly nog wel met de open beta.
Faux kernel is geoptimaliseerd voor de stock kernel. Lijkt me toch vreemd wanneer deze ook een positief effect heeft op de miui kernel. Of zit ik er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MIUI is eigenlijk gewoon een zeer uitgebreide skin op de stock firmware. Dus het systeem erachter is bijna 100% identiek waardoor de kernel gewoon compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
ArcticWolf schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:37:
http://europe.oppostyle.c...nd-5-white-indonesia.html

:/
jammer dat ze die nog niet eerder hadden... maar goed, Vodafone heeft (nog) geen 900mhz 3g netwerk.
Ik heb niet zo veel verstand van 3g frequenties maar betekend dit dat die Indonesië-versie een snellere 3g verbinding heeft? Moet mijn oppo namelijk nog bestellen maar wil wel weten wat de meerwaarde hiervan is. Er staat ook bij dat alleen de Indonesische software mogelijk is opnde telefoom maar ik neem aan dat als je er een custom rom op flasht dat wel mogelijk moet zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee niet perse sneller, de 2100mhz band is sneller dan de 900mhz band. Maar de 900mhz band heeft in stedelijk gebied een significant hogere gebouw penetratie dan de 2100mhz band. Dus in gebouwen met veel staal (dus ook betonstaal), metro's, kelders etc... heb je gewoon overal bereik. Daarnaast heeft KPN volgens mij een algoritme die je telefoon automatisch schakelt als de ene band overbelast is. Dus het aantal connecties wordt veel groter.
Maar alleen KPN heeft dit voorlopig naar mijn weten (al was T-Mobile er geloof ik ook mee bezig). In Tokyo had ik op de 3g 850mhz band (ligt vlak bij de 900mhz band en ze hebben daar geen 2g) gewoon OVERAL bereik, zelfs in de diepste metro tunnels.
Daarnaast is het voordeel dat je 2100 en 900mhz netwerk hebt, dus als er een stukje geen 2100mhz heeft, krijg je waarschijnlijk wel 900mhz.

Enige nadeel van die Indonesian versie is het gebrek aan 1700mhz 8)7 8)7 (wat we toch niet in Europa hebben)

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 15-07-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Nog een vraagje over de oppo want het enige waar ik nog over twijfel is de accu duur, ik lees hier al verschillende berichten dat met bijv. Cyanogen rom de accuduur aanzienlijk verbeterd maar hoeveel uur of hoeveel dagen gaat de telefoon mee met de rom met de beste accu duur? Ik gebruik de telefoon niet echt intensief vaak even nieuws kijken tweakers nu af en toe filmpje en whatsapp maar echt intensieve apps zoals games doe ik niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
justin0117 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:52:
Nog een vraagje over de oppo want het enige waar ik nog over twijfel is de accu duur, ik lees hier al verschillende berichten dat met bijv. Cyanogen rom de accuduur aanzienlijk verbeterd maar hoeveel uur of hoeveel dagen gaat de telefoon mee met de rom met de beste accu duur? Ik gebruik de telefoon niet echt intensief vaak even nieuws kijken tweakers nu af en toe filmpje en whatsapp maar echt intensieve apps zoals games doe ik niet zo veel.
Ik haal met gemak een dag, kan zelfs 1,5 dag, maar ik laad hem gewoon elke nacht op. En dat is met de stockrom....
Met een beetje whatsapp, Skype, gtalk, browsen, soms wat gamen, bellen en sms.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 15-07-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
ArcticWolf schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:45:
[...]

Ik haal met gemak een dag, kan zelfs 1,5 dag, maar ik laad hem gewoon elke nacht op. En dat is met de stockrom....
Met een beetje whatsapp, Skype, gtalk, browsen, soms wat gamen, bellen en sms.
Dat haal ik inderdaad ook gewoon. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Ook hier op de stable stock rom ongeveer 1 tot 2 dagen afhankelijk van de activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
ArcticWolf schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:06:
ik gebruik nu de 0709 beta met Next launcher... werkt erg nice! zelfs de zware launcher loopt erg smooth.
Net even Next Launcher geprobeerd maar die lijkt niet echt geoptimaliseerd te zijn voor 1080p schermen. Icons lijken gewoon niet scherp. Of ligt dit aan de free version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SkyThes schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:29:
[...]

Net even Next Launcher geprobeerd maar die lijkt niet echt geoptimaliseerd te zijn voor 1080p schermen. Icons lijken gewoon niet scherp. Of ligt dit aan de free version?
niet opgevallen eigenlijk }:O

ben nu weer overgegaan op MIUI... ALLES werkte... maar nu pusht whatsapp niet meer constant :X :X sigh, why me :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:19:
[...]

niet opgevallen eigenlijk }:O

ben nu weer overgegaan op MIUI... ALLES werkte... maar nu pusht whatsapp niet meer constant :X :X sigh, why me :'(
Hehehehe. Iets met deze telefoon zorgt ervoor dat er altijd net een bug is die niet acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Probeer cyanogenmod met de maxwen stable kernel eens. Mij bevalt het echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dr. Ego schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:00:
Probeer cyanogenmod met de maxwen stable kernel eens. Mij bevalt het echt heel goed.
Is CM echt stabiel...?
ik hoor van alles over random reboots en signal loss... ik kan dat echt niet gebruiken. Welke bugs de stockrom ook heeft, hij doet geen random reboots en de RIL is stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

HaTe

haat niet

Je probeert het niet eens. Ik ben hier echt heel tevreden met CM sinds het begin al en heb die problemen niet. Perfecte telefoon.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
HaTe schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:42:
Je probeert het niet eens. Ik ben hier echt heel tevreden met CM sinds het begin al en heb die problemen niet. Perfecte telefoon.
Ik heb het hiervoor 2x geprobeerd... met "mindere" resultaten om het zacht uit te drukken. Dus ja.. heb niet echt zin om weer een uur te verspillen aan een onstabiele ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik zit ook weer op MIUI maar hier krijg ik mn whatsapp berichten gewoon binnen. Heb je Whatsapp wel autotrust rechten gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SkyThes schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:48:
Ik zit ook weer op MIUI maar hier krijg ik mn whatsapp berichten gewoon binnen. Heb je Whatsapp wel autotrust rechten gegeven?
Blijkbaar was het een Vodafone hiccup... ik was niet de enige die de berichten niet binnen kreeg |:(

Oh... en zo te zien krijgen we een modem fw update zodat de Find 5 wel de 900mhz 3g band gaat ondersteunen (blijkbaar zit het toch in het toestel? )
http://www.oppoforums.com...umts-900-mhz-europe.4033/

zie reactie Addel

[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 17-07-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:12:
[...]

Blijkbaar was het een Vodafone hiccup... ik was niet de enige die de berichten niet binnen kreeg |:(

Oh... en zo te zien krijgen we een modem fw update zodat de Find 5 wel de 900mhz 3g band gaat ondersteunen (blijkbaar zit het toch in het toestel? )
http://www.oppoforums.com...umts-900-mhz-europe.4033/

zie reactie Addel
Dat is wel vrij awesome, maar waarom hebben ze dat niet eerder "aangezet"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik gok dat het niet een kwestie is van even aanzetten en dat ze er eerst goed onderzoek naar gedaan hebben. Als het er komt is dat natuurlijk wel helemaal top dus vooral even "liken" op Oppoforums! ;)

En weer van MIUI af... :P 8)7

Gebruik nu de nieuwe Illusion ROM:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2365866

Deze werkt erg goed! :*)

[ Voor 37% gewijzigd door SkyThes op 17-07-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
heb hem eventjes geprobeerd, opzich wel compleet en prima werkend, veel opties. Maar er zit geen nederlands woordenboek bij en een alleen-opladen-usb modus ontbreekt ook. Dus ik ben weer terug naar cyanogenmod.

De maxwen cm kernel werkt trouwens prima met de illusion rom. Soepeler als de kernel van illusion zelf (die ook op cm gebaseerd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Dr. Ego schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:49:
heb hem eventjes geprobeerd, opzich wel compleet en prima werkend, veel opties. Maar er zit geen nederlands woordenboek bij en een alleen-opladen-usb modus ontbreekt ook. Dus ik ben weer terug naar cyanogenmod.

De maxwen cm kernel werkt trouwens prima met de illusion rom. Soepeler als de kernel van illusion zelf (die ook op cm gebaseerd is)
Dat is voor mij dan weer irrelevant aangezien ik Swiftkey gebruik en mn telefoon nooit via een usb poort oplaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 21:26
De kwaliteit van die easy covers is trouwens schandalig, Het begon al los te laten na 2 weken ben nu een maand veder en er is niks over van die randen.
En dat bij normaal gebruik hij zit of in me broekzak met niks anders er in of hij legt op mijn bureau.

Op het oppo forum zijn er heel veel met het zelfde probleem. Daarom hebben ze ook een vernieuwende versie van de easy cover gemaakt, Maar die heeft gewoon het zelfde probleem.....

Heb ook maar een klacht ingediend bij de helpdesk =(

a.k.a. Skunko3o | Skunk-o3o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Het probleem van los laten heb ik (nog) niet. Die randen beginnen nu wel heel langzaam lelijk te worden. Ik zie wel. Was toch al niet helemaal blij met het hoesje. Kijk wel of er een beter alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Vanmorgen melding gehad van nieuwe Firefly update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mmm... m'n GPS werkt niet in FireFly :(
ben ik de enige?

edit:
raar... na 3 reboots werkt ie opeens 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door ArcticWolf op 20-07-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Ik heb net nog eventjes de laatste versie van firefly uitgeprobeerd. Wat een drama. facebook messenger loopt nog steeds de hele tijd vast en de mediascanner vindt niks meer op mijn telefoon. Wat als gevolg heeft dat mijn galerij en muziek speler helemaal leeg zijn. Ik ga maar gauw weer terug naar cyanogenmod.

edit:
In cyanogenmod bleef mijn galerij en muziek speler ook leeg. Na lang kloten heb ik het probleem verholpen door usb debugging aan te zetten. Alles wordt nu zonder problemen gevonden.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Ego op 21-07-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Zojuist de Oppo besteld op oppostyle.com.
Gekozen voor de express delivery van DHL (tussen de 3 en 5 werkdagen).
Ik kan echter nergens achterhalen waar Oppo Europe gevestigd is; m.a.w. waar komt het pakketje vandaan en wat is jullie ervaring ?

Daarnaast kan ik niet 123 achterhalen hoe e.a. nou langs de douane moet/komt. Op zich is deze vestiging van Oppo in Europa gevestigd en betaal ik toch geen invoerrechten (tot +/- € 430)? Of snap ik het nou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vanaf London Heathrow, geen invoerrechten en dergelijken want het komt gewoon vanuit een Europees land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Alright! Ik kwam wat posts tegen waarbij er werd gesproken over invoerrechten etc, vandaar de vraag.
Als het uit London komt zal het ook wel met een paar dagen binnen zijn lijkt me?

Is jullie ervaring dat Oppo Style Europe 'gewoon' een track en trace nr bevestigd aan klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het gaat met DHL dus je krijgt keurig al die informatie. Weekje zou ik op rekenen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Whoehoew! Thanks guys!
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.