Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

Tot het nieuwsbericht gisteren op de frontpage nooit van Oppo gehoord. Mooi toestel met goede specs.

Ben bang dat het prijsverschil met de gevestigde namen nog te klein is om echt veel toestellen te gaan verkopen. Ik ga vraag&aanbod en marktplaats/ebay wel in de gaten houden want voor de juiste prijs wil ik wel een gokje wagen :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De bouwkwaliteit van de find 5 is echt zeer goed, kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n strak toestel heb gehad. Hiervoor had ik ook nog nooit van Oppo gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, het voordeel waar Arnoud het over had ging dus over de kleurtemperatuur en de gemiddelde kleurfout. Top dat het scherm zo goed wordt bevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ja het scherm is echt super mooi, batterij gaat ook nog wel redelijk mee... zit nu op 28 uur en nog 14% met alles altijd aan... XD

tis trouwens niet drukker geworden hier sinds de review... ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
ja jammer, had er niet eerder van gehoord en nu heb ik de one al ;)

Maar ziet er echt heel decent uit.

Van wat voor materiaal is de achterkant ? Heel duurzaam polycarbonaat oid ?:) Lijkt een beetje op de achterkant van de Xperia T zilver.. die ligt ook heerlijk in de hand kwa materiaal (natuurlijk zit er ook een Arc in ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
Volgens de review van Tweakers is het vergelijkbaar met de polycarbonaat behuizing van de HTC One X. Dus heel stevig en best duurzaam ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Ik denk dat ik me na de examens, indien ik m'n Optimus 2X nog voor een redelijke prijs kan verkopen, me er één zal aanschaffen. Wat een prachttelefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs in de review van Arnoud kloppen trouwens (nog steeds) niet.

Zo zit er wel Bluetooth in en een dubbele LED flitser.

Lijkt erop dat de T.net crew het wel best vind, want mijn topic in GR krijgt geen aandacht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:35:
De specs in de review van Arnoud kloppen trouwens (nog steeds) niet.

Zo zit er wel Bluetooth in en een dubbele LED flitser.

Lijkt erop dat de T.net crew het wel best vind, want mijn topic in GR krijgt geen aandacht meer.
de dubbele led flitser wordt wel behandeld toch? er staat alleen dat hij verkeerd afgesteld staat... wat ook klopt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:26
Ik hoor/lees in sommige reviews dat het scherm soms niet helemaal 100% reageerd, dus dat je 2 á 3 keer moet drukken voordat het ook daadwerkelijk wordt geregistreerd. Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11

HaTe

haat niet

Nope, heb ik nog niet meegemaakt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tom-Los schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:59:
Ik hoor/lees in sommige reviews dat het scherm soms niet helemaal 100% reageerd, dus dat je 2 á 3 keer moet drukken voordat het ook daadwerkelijk wordt geregistreerd. Hoe zit dat bij jullie?
Dat was idd bij mij zo, maar dat was voor de software update... :-) nu nergens meer last van. (stond een redelijk oude build op mijn toestel)

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 15-05-2013 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Mijn find 5 is net toegekomen, maandag besteld dus dat ging lekker snel :). En verzonden vanuit de UK (gekocht op oppostyle.com) dus niets moeten bij betalen!
Ik had al veel gelezen dat het scherm prachtig was, maar dit had ik niet verwacht, een hele vooruitgang van mijn Nexus S ;). Wel jammer dat ik nog geen micro-sim heb en dus zal moeten wachten om hem ook echt te gebruiken tot ik die vanavond kan gaan ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CyberKieken schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:18:
Mijn find 5 is net toegekomen, maandag besteld dus dat ging lekker snel :). En verzonden vanuit de UK (gekocht op oppostyle.com) dus niets moeten bij betalen!
Ik had al veel gelezen dat het scherm prachtig was, maar dit had ik niet verwacht, een hele vooruitgang van mijn Nexus S ;). Wel jammer dat ik nog geen micro-sim heb en dus zal moeten wachten om hem ook echt te gebruiken tot ik die vanavond kan gaan ophalen...
gewoon knippen? :>
Heb ik bij m'n vorige telefoon ook gedaan en laatst ook bij m'n broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Tom-Los schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:59:
Ik heb daar wel last van. Zit zelf op de 130328 firmware. Dit toestel is nu 1,5 week oud. Dus is niet van de eerste batch ofzo.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Ben benieuwd hoe het scherm zich verhoudt t.o.v. een HTC one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Rylo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:36:
Ben benieuwd hoe het scherm zich verhoudt t.o.v. een HTC one
Zie de tweakers review. Het is een van de beste scherm die er is.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FrankGuthrie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:33:
[...]

Ik heb daar wel last van. Zit zelf op de 130328 firmware. Dit toestel is nu 1,5 week oud. Dus is niet van de eerste batch ofzo.
Dat ligt aan die firmware ;) toen geupgrade naar 130413 en toen was het opgelost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:23
Wanneer komt de volgend upgrade uit van Oppo? Ik zit nu op 130328 van update en wil graag wachten tot ik meldeing krijg op mn toestel maar om de hoeveel weken gebeurt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dymion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 14:50
Stancke schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:40:
Wanneer komt de volgend upgrade uit van Oppo? Ik zit nu op 130328 van update en wil graag wachten tot ik meldeing krijg op mn toestel maar om de hoeveel weken gebeurt dit?
Om de 2 weken volgens Oppo, de vorige OTA is niet doorgegaan omdat er teveel klachten binnen kwamen van gebruikers, helaas.
Ze hoopte vorige week vrijdag een nieuwe versie vrij te geven (Die dan gisteren als OTA beschikbaar zou komen), maar de nieuwe versie haalde de interne testen niet, dus hebben ze zichzelf aanstaande Vrijdag als nieuwe release datum gegeven.

Overigens, ik heb er al een "bug"-report van gemaakt op oppoforums.com, maar ben toch wel een beetje benieuwd: Hebben jullie ook apps die in theorie compatible zouden moeten zijn, maar dit niet zijn. Een mooi voorbeeld is de officiele Iron Man 3 Game, deze hoort op apparaten vanaf Android 2.3 te werken, maar verschijnt als incompatible op mijn Find 5 op Stock Firmware. Ik had ook even CM10.1 geprobeerd, en daarop was de game wel compatible.
Uiteindelijk een mooie tussenoplossing gevonden: Bepaalde build.prop waarden overgenomen van CM10.1.

Dymion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stancke schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:40:
Als het goed is, as vrijdag komt er een major upgrade die ook via OTA wordt verstrekt... *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberKieken schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:18:
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen? Is daar een optie voor tijdens het bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Ik heb ook besteld op Oppostyle en toestel kwam uit China. Toestel is ook maar 4 dagen onderweg geweest van daaruit.

@updates: thanks for the info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ArcticWolf schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:42:
[...]

Dat ligt aan die firmware ;) toen geupgrade naar 130413 en toen was het opgelost 8)
Net geupdate, maar nu doet mijn flash voor de camera het niet meer... Effe downgraden maar weer.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Stancke schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:10:
Ik heb ook besteld op Oppostyle en toestel kwam uit China. Toestel is ook maar 4 dagen onderweg geweest van daaruit.

wel iets moeten bij betalen dus ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:28:
[...]

Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen? Is daar een optie voor tijdens het bestellen?
Niets speciaals gedaan, gewoon besteld op oppostyle.com
Gisterenavond nog snel een micro-sim gaan halen (toch maar niet geknipt, winkel was toch nog open dus dat leek me wel zo gemakkelijk) en nu dus helemaal over op de oppo :).

Klein puntje van irritatie was voor mij wel dat de oppo fw blijkbaar alle contacten synct met je google account waar een stock rom volgens mij enkel de groep "My Contacts" synchroniseert? Heb me gisteren dus bezig gehouden om de contacten allemaal even op te kuisen...

Het is wel wennen aan die 5", dit lijkt me voor mij toch absoluut de maximale grootte die nog handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zo te horen/zien komt er vanmiddag een update aan ^_^

en hij is uit:
http://www.oppoforums.com...re-x909en_13_130514.2288/

ook als OTA :D

[ Voor 53% gewijzigd door ArcticWolf op 16-05-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Iemand die de changelog even kan posten? Kan enkel op Tweakers op m'n werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stancke schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:48:
Iemand die de changelog even kan posten? Kan enkel op Tweakers op m'n werk :D
// CHANGELOG //
Upgrading from the previous X909EN_13_130426 version you will find the following changes:
Added 1080P icons for common third party apps. (Suggested by Allanitomwesh & sn33ky)
Fixed an issue where Gmail and some other apps didn’t sync when screen was off. (Reported by plenty of Ofans)
Fixed an issue that caused the incorrect carrier name to be displayed. (Reported by plenty of Ofans)
Fixed an issue that changed the default APN settings. (Reported by plenty of Ofans)
Fixed an issue that caused the screen to automatically turn off when using Weather Screen Locker. (Reported by Chris Fung)
Fixed an issue where the weather application wouldn’t update when refreshing manually.
Fixed a rare issue where apps in folders would be unreachable. (Reported by dreamans)
Fixed a time zone issue for Coeur D'Alene, Idaho in the Clock app. (Reported by Bill Shen)
Fixed an issue where Calendar widget would indicate "upcoming events" for past dates. (Reported by Murakh)
Fixed an issue that caused the SMS app to sometimes show random numbers instead of the contact names. (Reported by Knite75)
Fixed an issue where the Google Play would always give a notification “background data disabled Google play store needs background data to be enabled” and quit. (Reported by SegDeg)
Fixed an issue where the default search engine in Chrome couldn’t be set. (Reported by JasonFoxfire)
Fixed an issue where Gmail wouldn’t receive new emails automatically and need manually refreshing. (Reported by Murakh)
Fixed an issue where the area code would not be included when creating a new message and selecting a contact from search. (Reported by opie546)
Fixed an issue where the Skitch app couldn’t open the screenshots. (Reported by Kapil S)
Optimized the display of Storage Download information. (Reported by AIT-Solution)
Optimized the display of data when using Weather Screen Locker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hijs echt een stuk smoother! damn... scherm is ook instant aan, weather lockscreen werkt ook goed en de volume bug is ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Wel gaaf zeg die support.. zo snel en zovaak updates. Goede koop jongens ;) *envy* .. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Nóg smoother? Update aan het binnenhalen nu, ik zie voorlopg enkel fixes maar goed. Ik ben tevreden met mijn Oppo en kan er eigenlijk niets op aanmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stancke schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:30:
Nóg smoother? Update aan het binnenhalen nu, ik zie voorlopg enkel fixes maar goed. Ik ben tevreden met mijn Oppo en kan er eigenlijk niets op aanmerken.
yep nog smoother valt echt gewoon op, batterij weet ik nog zo niet.
radio (gsm) fw is ook geupdate (haalde net 9,5mbit @ speedtest, hiervoor haalde ik max 8mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ArcticWolf schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:39:
[...]

yep nog smoother valt echt gewoon op, batterij weet ik nog zo niet.
radio (gsm) fw is ook geupdate (haalde net 9,5mbit @ speedtest, hiervoor haalde ik max 8mbit).
Moet wel zeggen dat de switch van portrait naar landscape niet echt smooth is. Maar dit is nog zonder de OTA update. Daar mogen ze meer aandacht aan besteden. Heb nu ook een Iphone 4s als werk telefoon, en dat switchen is supersmooth. Als ze ooit met een 5 inch iPhoen uitkomen met wat uitgebreidere software, dan zal ik de overstap een keertje maken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Ik heb zojuist ook een oppo find 5 besteld via oppostyle.com
Nadat anderhalf jaar geleden mijn motorola milestone was gestolen heb ik het een hele tijd zonder smartphone gedaan. Mijn simpele nokia is net overleden, dus nu is het tijd om er maar weer eens aan te beginnen.
Ik zie veel mensen met telefoons die een beurt van carglass nodig hebben. Daarom maar eens gezocht naar telefoon van goede bouwkwaliteit. Bij een gebruiksvoorwerp als een telefoon is dat toch wel een van de belangrijkste factoren.

Hoop wel dat ze de camera mogelijkheden uitbreiden. Filters en dergelijke hoeven niet voor mij, maar ik vind het wel tof als ik alles zelf kan instellen.

Hoelang doet de telefoon er bij jullie over om met de oplader (niet via usb poort) op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Opladen duurt bij mij super lang, met CM10.1, namelijk 6 uur!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
eerste keer duurde 4~5 uur, 2e keer 3~4 uur en nu tussen de 2 en 2,5 uur. (wat wel klopt ongeveer... 2500mah accu en 1000mah lader :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

He waarom duurt het bij mij dan zo lang.. Draai jij ook CM10.1? Nee dus, ik zie het net

Mijn telefoon gaat in ieder geval niet in deep sleep als hij aan de lader hangt. Ik denk dat dat ook wel veel scheelt.

[ Voor 58% gewijzigd door HaTe op 16-05-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Ik ben van plan om mijn Galaxy S2 weg te doen en een Oppo Find 5 te halen. Maar ik heb 1 vraag, bekrast de achterkant snel? Want ik zag namelijk dat het bij de zwarte een matte achterkant betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:20
Mijn europese lader werkt echt voor geen meter...maar goed dat ie maar 80 cent koste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hoe kan dat ding nou niet werken? O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Haas_nl schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:32:
Mijn europese lader werkt echt voor geen meter...maar goed dat ie maar 80 cent koste...
Ik heb ook de euro converter erbij gekocht, maar bij mij werkt ie gewoon... Heb je mss een falende eu converter gekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door MamaMouse op 17-05-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

HaTe schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:25:
He waarom duurt het bij mij dan zo lang.. Draai jij ook CM10.1? Nee dus, ik zie het net

Mijn telefoon gaat in ieder geval niet in deep sleep als hij aan de lader hangt. Ik denk dat dat ook wel veel scheelt.
Vannacht is die van mij ook in 3 uur opgeladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobifocus.nl is online.
16 gb en 32 gb kosten resp 469 en 519 euro.
Prijzen vallen mij tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:13:
mobifocus.nl is online.
16 gb en 32 gb kosten resp 469 en 519 euro.
Prijzen vallen mij tegen.
Dat zijn de prijzen met officiële import belasting gok ik ;)

@mensen hierboven, de lader zit in de telefoon zelf he... tis alleen een EU <> USB verloopstekker.

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 17-05-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

ArcticWolf schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:27:
[...]
Dat zijn de prijzen met officiële import belasting gok ik ;)
Waarom de 32GBvanuit de UK dan wel gewoon 445,-- kan kosten is me ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:05:
[...]

Waarom de 32GBvanuit de UK dan wel gewoon 445,-- kan kosten is me ook een raadsel.
Die komt toch bij Oppostyle vandaan.....

Overigens wel raar (t.o.v. dat toestel uit de UK) dat de meeste bestellingen vanuit het verre Oosten worden verzonden en je wel extra douanekosten kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waarschijnlijk zit er een reseller in de UK. Maar die krijgt het ook uit China... zal wel flink aan gewerkt worden om import belasting te omzeilen ;) (opzich is dat met kleinere hoeveelheden niet eens echt een probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oppostyle staat op de Engelse Amazon zie ik nu. Overigens enkel de 16GB variant maar het lijkt mij een kwestie van tijd eer de 32GB er op komt te staan.

Ze leveren niet in Nederland zie ik nu....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik vanaf gister de pac build 22 vanaf xda, en ik moet zeggen deze werkt echt uitstekend! Batterij gaat zeker 1 dag langer mee aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:10:
Oppostyle staat op de Engelse Amazon zie ik nu. Overigens enkel de 16GB variant maar het lijkt mij een kwestie van tijd eer de 32GB er op komt te staan.

Ze leveren niet in Nederland zie ik nu....
Hij kost maar 24 euro extra vanuit China :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zonder douanekosten, heffingen, BTW, importkosten ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waar is die 24 euro voor dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Hij is te koop op mobifocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Prijs valt zwaar tegen, zelf kopen bij Oppo in China is goedkoper:

Oppo Find 5 Wit 16GB
€459

Oppo Find 5 Midnight 32GB
€519

En blijkbaar geen witte 32GB versie.

[ Voor 13% gewijzigd door HaTe op 17-05-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:45:
Zonder douanekosten, heffingen, BTW, importkosten ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Sinds wanneer is de dollar zo hard gestegen?

Find 5 wit 16gb: 387 euro
Find 5 wit 32gb: 441 euro
Find 5 midnight 32gb: 441 euro

PayPal vraag wat geld dus de 16gb komt rond de 395 uit en de 32gb op 450 euro.

Daarnaast doet Oppostyle aan document fraude en betaal je bij import maar 24 euro "belasting"... dus je komt uit op 419 en 474 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan.....als de BTW over het gehele bedrag door wordt berekend (blijft een risico he) dan ben je de lul en zelfs duurder uit dan halen in Nederland.

Nu de vraag of bij Oppostyle gekochte toestellen wat garantie betreft hier in NL terecht kunnen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:08:
Ligt eraan.....als de BTW over het gehele bedrag door wordt berekend (blijft een risico he) dan ben je de lul en zelfs duurder uit dan halen in Nederland.

Nu de vraag of bij Oppostyle gekochte toestellen wat garantie betreft hier in NL terecht kunnen.
Volgens mobifocus heb je bij hen alleen 2 jaar garantie op in NL gekochte Oppo toestellen.

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
true... bij Oppostyle maar 1 jaar garantie. Maar goed ik doe toch meestal maar 1 jaar met een toestel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

ArcticWolf schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:29:
true... bij Oppostyle maar 1 jaar garantie. Maar goed ik doe toch meestal maar 1 jaar met een toestel O-)
Haha inderdaad :*) Ik vind de Oppo Find 5 prijzen van Mobifocus overigens meevallen, ze moeten immers wel 21 procent btw meenemen in hun prijzen.

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Voor mensen met klachten over het opladen, ik heb zelf een S3 dus het is een wilde gok.

Mijn galaxy S3 laadt normaal met 1000ma

met mijn oude sony lader (ook 1000ma) met 500ma

Met een verlengstuk van de action wordt dit 180ma.

Het verschilt dus wel degelijk per lader, maar ook per kabel wat voor spanning de telefoon krijgt. Bij een S3 is dit softwarematig geregeld, dus misschien dat jullie dit ook kunnen gebruiken voor de Oppo.

(Ik gebruik een S3 specifiek appje om te meten met wat voor lading de s3 oplaadt dus daarin kan ik niet helpen)

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Had vandaag nog tegen iemand gezegt dat je hem ook in nl binnenkort kon kopen, maar dan ben je wel licht prijs voordeel kwijt dat je hebt door lage import belasting.

[ Voor 84% gewijzigd door Haas_nl op 18-05-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Wat voor roms gebruiken jullie?
Nog specifieke redenen om van de standaard rom af te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik had je bijna de open beta van firefly aangeraden... MAAR die heeft push problemen, dus whatsapp, gtalk hebben geen push en email notifications doen ook een beetje vaag... zit nu weer op de open beta van de originele fw (die wordt wekelijks geupdate)
CM heb ik nog niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Is dat die Chinese beta?
Na jarenlang smartphones te gebruiken heb ik het afgelopen half jaar dus alleen een simpele nokia gebruikt. Heb dit wel als een grote rust ervaren. Was ook van plan om push notificaties uit te zetten. Dan bepaal ik zelf wanneer ik met mijn telefoon bezig ben ipv andersom.
Dus dan ga ik die firefly beta misschien maar proberen als mijn oppo is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
yup dat is de chinese beta. Hij is echt snel, totaal geen lag, batterij gaat langer mee. 300mb minder ram verbruik. Alleen er is dus iets mis met de notifications of het push systeem...

heb hem even op m'n server gezet (chinese servers zijn niet zo snel :p)

http://deadly-silence.org...TA_013_all_R2149_wipe.zip (installeren en dan ook even een OTA update doen)

de Engelse vertaling is ook niet 100% goed, maar het viel mij niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
Ik heb nu een galaxy nexus en ben van plan om mezelf deze oppo find 5 (midnight 32gb) versie kado te doen. Nu heb ik een paar vraagjes:

- Hoe is rom development voor deze telefoon? En zijn het (al) kwalitatief goede roms of is het vooral alpha met de helft van de functies die niet werkt?

- Hoe is de stock rom? Stel dat ik de launcher vervang door bijv. apex (ik vind vooral de icoontjes niet erg geweldig), is het dan volgens jullie een prima daily driver? Of ontbreekt er nog steeds te veel aan?

- Worden vrijwel alle apps uit de playstore ondersteund of lopen jullie tegen veel beperkingen aan door het 1080p scherm?

- Hoe groot is de kans dat als ik via oppostyle bestel ik de volle mep moet betalen bij de douane? En wat als ze er achter komen dat mijn pakket meer waard is dan de aangegeven waarde? En maakt DHL nog melding van wat je moet betalen voor ze langs komen?

Sorry voor al deze vragen maar ik wil zeker weten dat ik goed zit met deze aankoop.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tobitronics schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:14:
Ik heb nu een galaxy nexus en ben van plan om mezelf deze oppo find 5 (midnight 32gb) versie kado te doen. Nu heb ik een paar vraagjes:

- Hoe is rom development voor deze telefoon? En zijn het (al) kwalitatief goede roms of is het vooral alpha met de helft van de functies die niet werkt?
Er komen nu eindelijk wat decent roms op de markt, AOSP 4.2.2 en CM, AOKP en Paranoid zijn er al. Vaak werkt alleen de camera niet 100%...
- Hoe is de stock rom? Stel dat ik de launcher vervang door bijv. apex (ik vind vooral de icoontjes niet erg geweldig), is het dan volgens jullie een prima daily driver? Of ontbreekt er nog steeds te veel aan?
Bagger op het moment, alles werkt wel, maar zijn gewoon wat irritante bugs die maar niet opgelost worden.
- Worden vrijwel alle apps uit de playstore ondersteund of lopen jullie tegen veel beperkingen aan door het 1080p scherm?
Volgens mij werkt alles gewoon goed op 1080p.... iig niks van gemerkt.
- Hoe groot is de kans dat als ik via oppostyle bestel ik de volle mep moet betalen bij de douane? En wat als ze er achter komen dat mijn pakket meer waard is dan de aangegeven waarde? En maakt DHL nog melding van wat je moet betalen voor ze langs komen?
De kans is 50% he ;) maar goed, je kan het uitrekenen met statistiek... er valt zo niks over te zeggen.

en nee, ze maken geen melding over wat je moet betalen.

misschien heb je hier iets aan (zat bij de bon), blijkbaar hebben ze het op het gewicht bepaald.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-uYKoB9P1Zwc/UZkPLEQVsaI/AAAAAAAAAzM/0gMa8VRfZw0/w479-h851-no/IMG20130519194214800.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 19-05-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
Heb mijn Oppo Find 5 Midnight gisterochtend om 2:00 besteld, nu is het maar hopen op een snelle levering. En natuurlijk wat geluk bij de douane!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyMonk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 22:37
Ik had hem gistermiddag rond 16:00 besteld. Op paypal staat alleen 'In behandeling tot 27 mei 2013'. Moet ik daar dus eerst op wachten? :/

Als ik inlog op oppostyle.com en dan Order History, zie ik wel bij de status 'Payment accepted'. Betekend dit dus dat het wel gelukt is, maar omdat het zondag is ze nog geen tijd hebben gehad om het te verzenden? Welke status kregen jullie na de betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CrazyMonk schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:40:
Ik had hem gistermiddag rond 16:00 besteld. Op paypal staat alleen 'In behandeling tot 27 mei 2013'. Moet ik daar dus eerst op wachten? :/

Als ik inlog op oppostyle.com en dan Order History, zie ik wel bij de status 'Payment accepted'. Betekend dit dus dat het wel gelukt is, maar omdat het zondag is ze nog geen tijd hebben gehad om het te verzenden? Welke status kregen jullie na de betaling?
Payment accepted stond er bij mij, je kan binnen 1 dag nog je gegevens wijzigen. Daarna komt er "Processing" (oid) in beeld maar daar krijg je een mailtje van. En daarna shipped ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyMonk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 22:37
ArcticWolf schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:42:
[...]

Payment accepted stond er bij mij, je kan binnen 1 dag nog je gegevens wijzigen. Daarna komt er "Processing" (oid) in beeld maar daar krijg je een mailtje van. En daarna shipped ;)
Yep, ik kreeg om kwart voor 4 s'nachts een mailtje. Er staat nu 'Preparation in progress' :) Hopelijk shippen ze hem vandaag al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Enigszins offtopic wellicht: waarom betalen de meesten (zo lijkt het) met PayPal, en niet gewoon met de creditcard?

Ontopic: Ik las ergens, volgens mij in dit topic, dat wanneer je via Oppostyle bestelt, het toestel dan uit Engeland zou komen, klopt dat?

[ Voor 38% gewijzigd door floriz87 op 20-05-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Wel licht omdat men geen creditcard heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
je kan niet direct met credit card betalen... alleen via de PayPal creditcard service. Dus je betaald ook nog eens PayPal helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Bedankt voor je uitgebreide antwoorden :) Nog een vraagje voor jullie allemaal, draaien jullie vooral custom of stock? En is rooten/unlocken bij de find 5 een eitje zoals bij de nexus serie of moet je moeilijk gaan doen met hacks zoals bij samsung en htc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Je kan bij paypall instellen dat ze gewoon met dollars moeten afrekenen. Dan komt er op je creditcard ook dollars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tobitronics schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:35:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoorden :) Nog een vraagje voor jullie allemaal, draaien jullie vooral custom of stock? En is rooten/unlocken bij de find 5 een eitje zoals bij de nexus serie of moet je moeilijk gaan doen met hacks zoals bij samsung en htc?
unlocken hoeft niet en rooten is een kwestie van een recovery flashen of losse root package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:24
Ja, het is erg simpel in vergelijking met bijv HTC (kom zelf net van de One X af).

Bij mij loopt de CM10.1 rom alleen totaal niet goed, loopt vast, krijg foutmeldingen, kan bijv whatsapp niet opstarten.

Is dit normaal? Of loopt hij wel stabiel bij de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
cm 10.1 werkte bij mij best wel goed had niet echt problemen. MAar ik doe ook niet zoveel gekke dingen met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

CM10.1 loopt erg goed hier, ben alleen nog niet 100% tevreden over de Camera, ookal is deze wel prima bruikbaar voor normaal gebruik.

De standaard firmware vond ik erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Ik heb donderdag avond een 16gb find 5 bestelt en die kwam gewoon uit China. Hij is wel in Leipzig geland en daarna verder naar Brussel, waar die nu nog is.

Ik ben zo stom geweest om de US naar EU adapter voor de oplader niet mee te bestellen. Ik heb nog wel een usb adapter maar die geeft maar 780 mAh.
Iemand een idee waar ik een usb oplader kan vinden die sneller kan opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dr. Ego schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:28:
Ik heb donderdag avond een 16gb find 5 bestelt en die kwam gewoon uit China. Hij is wel in Leipzig geland en daarna verder naar Brussel, waar die nu nog is.

Ik ben zo stom geweest om de US naar EU adapter voor de oplader niet mee te bestellen. Ik heb nog wel een usb adapter maar die geeft maar 780 mAh.
Iemand een idee waar ik een usb oplader kan vinden die sneller kan opladen?
Er zit gewoon een usb kabel bij... enige wat je nodig hebt is een EU plug.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 20-05-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Stancke schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:10:

Hij deed er dus maar 4 dagen over om bij jouw deurmat te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08 20:49
floriz87 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:49:
Ontopic: Ik las ergens, volgens mij in dit topic, dat wanneer je via Oppostyle bestelt, het toestel dan uit Engeland zou komen, klopt dat?
Ik heb er mailtje aan gewaagd hoe het zit met BTW en bezorging uit Engeland en dit is het antwoord wat ik kreeg:

Wayne Ryan (OPPO Style Support)
May 21 10:35 (HKT)

Hello Kasper,

Thank you for contacting OPPO Style customer support. We are currently running test orders from our UK warehouse and it has very limited stock as a result. I do recommend that you subscribe to our newsletter (link at the bottom) for a heads up and notification once we officially start shipping from our UK warehouse. I regret to inform you though that we are still a Hong Kong based business and only using a warehouse service in the UK, and as a result we are unable to assist other businesses in a VAT tax refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

Een vraag. Wat zat er bij jullie allemaal in het pakket? Ik heb de telefoon vandaag binnengekregen, maar ik kan de simslotsleutel niet vinden. Zat die bij jullie ergens tussen ofzo?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:31:
Hee,

Een vraag. Wat zat er bij jullie allemaal in het pakket? Ik heb de telefoon vandaag binnengekregen, maar ik kan de simslotsleutel niet vinden. Zat die bij jullie ergens tussen ofzo?

Groetjes
die moet toch in dat envelopje waar je boekjes en nfc tags in zitten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:35:
[...]

die moet toch in dat envelopje waar je boekjes en nfc tags in zitten zitten?
Yess! Dankje, gevonden. Haha geloof niet zo heel goed gezocht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Yess! Dankje, gevonden. Haha geloof niet zo heel goed gezocht :o
Beantwoord met youtube kennis, heb de telefoon zelf nog niet eens haha :P *nog een paar weekjes*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik had het eerst met een paperclip geprobeerd... snapte het al niet helemaal :+ en toen opeens vond ik die sleutel :F

ik draai nu de 0517 beta met de Noto-GT camera upgrade... werkt echt nice :*) de stock camcorder is echt om te janken, hij is nu iig bruikbaar :P

[ Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 21-05-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Prodigy.NL schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 06:46:
[...]

Ik heb er mailtje aan gewaagd hoe het zit met BTW en bezorging uit Engeland en dit is het antwoord wat ik kreeg:

Wayne Ryan (OPPO Style Support)
May 21 10:35 (HKT)

Hello Kasper,

Thank you for contacting OPPO Style customer support. We are currently running test orders from our UK warehouse and it has very limited stock as a result. I do recommend that you subscribe to our newsletter (link at the bottom) for a heads up and notification once we officially start shipping from our UK warehouse. I regret to inform you though that we are still a Hong Kong based business and only using a warehouse service in the UK, and as a result we are unable to assist other businesses in a VAT tax refund.
Interessant, dank je :) . Ga binnenkort dit toestel bestellen denk ik. Denken jullie trouwens dat MobiFocus dit toestel gewoon in NL repareren, mocht er iets mee zijn, of zouden zij hem ook gewoon naar Hongkong sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
floriz87 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:22:
[...]

Interessant, dank je :) . Ga binnenkort dit toestel bestellen denk ik. Denken jullie trouwens dat MobiFocus dit toestel gewoon in NL repareren, mocht er iets mee zijn, of zouden zij hem ook gewoon naar Hongkong sturen?
Ik denk dat mobifocus gewoon een doorgeefluik is, zowel bij bestelling als bij reparatie. Oftewel als jij daar iets ordert dan orderen zij het bij oppo en laten ze het gewoon direct bij jouw huis bezorgen door dhl (met de douane op hun rekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Hmm, ok, ik hoop het niet. Ik ga hem kopen via Oppostyle, en ik hoop dat mocht er iets buiten de garantie om zijn (laten vallen, glas stuk oid) ik hem bij hen (Edit: i.e. MobiFocus) kan laten repareren. Heb hier al wel een mailwisseling over gehad met hen, en zij lijken er voor open te staan.

Offtopic: Als ik via Oppostyle.com bestel, ga ik dan sowieso aan de douane moeten betalen, of is dat gewoon een lot uit de loterij?

[ Voor 4% gewijzigd door floriz87 op 22-05-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
floriz87 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:32:
Hmm, ok, ik hoop het niet. Ik ga hem kopen via Oppostyle, en ik hoop dat mocht er iets buiten de garantie om zijn (laten vallen, glas stuk oid) ik hem bij hen kan laten repareren. Heb hier al wel een mailwisseling over gehad met hen, en zij lijken er voor open te staan.

Offtopic: Als ik via Oppostyle.com bestel, ga ik dan sowieso aan de douane moeten betalen, of is dat gewoon een lot uit de loterij?
Een lot uit de loterij, maar volgens mij heeft hier iedereen (en ik ook) tot nu toe maximaal 24 euro betaald aan DHL. Ik zou wel even vragen aan oppostyle bij bestelling dat ze er een mp3 speler van 150usd opzetten oid (al maakt het volgens mij niks uit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
Ik heb niet gevraagd of ze er een $150 MP3 speler van konden maken, dus als ik deze week (hopelijk) mijn Find 5 binnen krijg zal ik wel melden wat ik heb moeten betalen bij de deur.

Maar het er op laten zetten kan volgens mij geen kwaad, dus beter wel dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:20
ArcticWolf schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:51:
[...]

Een lot uit de loterij, maar volgens mij heeft hier iedereen (en ik ook) tot nu toe maximaal 24 euro betaald aan DHL. Ik zou wel even vragen aan oppostyle bij bestelling dat ze er een mp3 speler van 150usd opzetten oid (al maakt het volgens mij niks uit..)
Mijn vriendin heeft er niets op laten zetten en moest ook gewoon maar 24 euro betalen. Het lijkt dus weinig uit te maken wat er op komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 07:27
Aangezien ik vandaag te horen heb gekregen dat ik een telefoon van de zaak krijg heb ik in overleg met de baas des huizes (mijn vriendin ;)) toch maar besloten om dit toestel van de hand te doen. Mochten er mensen interesse hebben, ik heb hier de advertentie neergezet :

V&A aangeboden: Oppo Find 5 32GB Wit Internationaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
iTec schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:38:
Aangezien ik vandaag te horen heb gekregen dat ik een telefoon van de zaak krijg heb ik in overleg met de baas des huizes (mijn vriendin ;)) toch maar besloten om dit toestel van de hand te doen. Mochten er mensen interesse hebben, ik heb hier de advertentie neergezet :

V&A aangeboden: Oppo Find 5 32GB Wit Internationaal
wilt zij hem niet dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 07:27
Haha nee, ze heeft een iPhone en zweert daarbij, dus tsja probeer dat maar is uit te leggen :)
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.