Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Misschien vertekend het een beetje omdat ik momenteel zoveel met de telefoon bezig ben, maar krijg de indruk dat de accu het niet bijzonder lang volhoudt, ik moet er nog een beetje aan wennen denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:11:
[...]
Hmm, ik heb onlangs een review gezien van iemand die enorm te spreken was over de batterijduur. Hoe lang doe je met een volle batterij?
wel zit ik met een irritant probleem: mijn return knop activeert soms uitzichzelf. Dit zorgt ervoor dat mijn scherm dus steeds verspringt en de telefoon bijna onbruikbaar is. Ik heb dit niet vaak, vooral bij 3g gebruik lijkt het wel. bij wifi thuis merk ik het veel minder. Misschien stuur ik hem terug naar china, maar ik ben zo verliefd op dit ding dat ik eigenlijk niet zonder wil.
Verder ben ik wel benieuwd naar wat foto's (afwerking, grootte tov een ander object, etc..), kunnen jullie deze plaatsen
Geen last van een krakende achterkant. foto's zijn een paar plaats hierboven wel geplaatst over een case staan ook veel foto's van de oppo bijbsmpower schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:51:
Hoe zit dat precies met die krakende achterkant? Ik lees verhalen dat dit ding is gebouwd als een tank, en dan verwacht ik geen krakend plastic?
Verder ben ik wel benieuwd naar wat foto's (afwerking, grootte tov een ander object, etc..), kunnen jullie deze plaatsen?
Kan iemand een goede root zip sturen? Of anders misschien tips?
Misschien dat het aan de drivers ligt. Kan iemand die ook sturen?
Dit doet Casual:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| rebooting device... please wait Deploying Fastboot... Fastboot deployed. < waiting for device > downloading 'boot.img'... OKAY [ 0.442s] booting... OKAY [ 0.018s] finished. total time: 0.460s Booting insecure bootloader.. please wait pushing files error: device not found rooting device error: device not found error: device not found Setting permissions error: device not found Waiting for GUI... error: device not found installing SuperSU Authentication Controller rm failed for /data/local/tmp/Superuser.apk, No such file or directory error: device not found - waiting for device - /system/bin/sh: su: not found Root was unsucessful done |
Oh weird, nog een keer proberen en het werkt opeens. Maar nu lijkt hij alsnog niet geroot te zijn! Er staat toch nog ergens een foutmelding in
Hehe, eindelijk gelukt! Zo:
Installeer TWRP met CASUAL
Installeer deze zip (heb hier de gapps uitgehaald!)
Reboot en klaar! Eventueel BusyBox updaten met de app in de Play Store.
[ Voor 91% gewijzigd door HaTe op 02-05-2013 20:40 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 02-05-2013 20:30 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
[ Voor 255% gewijzigd door janvanduschoten op 07-05-2013 14:47 ]
Over de Custom rom contest weet ik niets, maar Oppo heeft vandaag aangegeven dat zij zeer blij zijn dat CyanogenMod een rom heeft gemaakt voor hun toestel.arnoudwokke schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:02:
[...]
Dat kan ik niet meten, maar ik merkte bij de Xiaomi Mi-Two ook al dat er veel updates waren. Ik hoorde trouwens via-via dat er een custom rom-wedstrijd door Oppo is uitgeschreven voor deze telefoon. Weet iemand hoe dat precies zit?
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Find5_Info
@Arnoud, zou je de statistieken van de Xiaomi Mi2 uit je vorige review ook kunnen toevoegen, volgens mij hebben deze toestellen veel overeenkomsten qua interne specs.
[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 02-05-2013 21:23 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Had ik ook, geen idee hoe het uiteindelijk toch correct is uitgevoerd geweestHaTe schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:30:
Ik heb 24 euro betaald! Heb wel een opmerking bij het bestellen gemaakt of ze er "150$ MP3 player" op wilden zetten (zoals meerdere Tweakers hebben gedaan), maar zie dit nergens terug op de "doos" (het was een DHL zak bij mij).
Ik ben dus zeer benieuwd naar deze telefoon. Lijkt mij een heel mooi apparaat. Jullie horen nog van mijn ervaringen.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Verwijderd
US$150 MP3 Spelert.Apoca schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:37:
Wat heeft iedereen erbij gezet voor opmerking voor de douane in NL, dat ze maar 23 euro hoefde bij te betalen?
Hier nog een review die alle kanten heeft gefotografeerd in high-res; http://www.phonearena.com/reviews/Oppo-Find-5-Review_id3237
Is er geen risico als je dit doet? Dat de douane het openmaakt en een find 5 ziet oid? En dat je dan een boete moet betalen of vernietiging of zoiets. Want daar heb ik geen zin in.Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:54:
[...]
US$150 MP3 Spelert.
Hier nog een review die alle kanten heeft gefotografeerd in high-res; http://www.phonearena.com/reviews/Oppo-Find-5-Review_id3237
Die vraag is nogal lastig te beantwoorden... tis niet echt duidelijk. Je kan hooguit het maximum betalen aan belasting naar mijn weten.CrazyMonk schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:49:
[...]
Is er geen risico als je dit doet? Dat de douane het openmaakt en een find 5 ziet oid? En dat je dan een boete moet betalen of vernietiging of zoiets. Want daar heb ik geen zin in.
(+-100 euro aan belasting en nog wat declaratie kosten)
Oke bedankt. Je kunt geen boete verwachten dus, naast de BTW over het hele bedrag? (mag dit trouwens besproken worden in dit topic?)ArcticWolf schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:16:
[...]
Die vraag is nogal lastig te beantwoorden... tis niet echt duidelijk. Je kan hooguit het maximum betalen aan belasting naar mijn weten.
(+-100 euro aan belasting en nog wat declaratie kosten)
Gefelicteerd trouwens
thanks!CrazyMonk schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:48:
[...]
Oke bedankt. Je kunt geen boete verwachten dus, naast de BTW over het hele bedrag? (mag dit trouwens besproken worden in dit topic?)
Gefelicteerd trouwens![]()
1 vraagje hierover lijkt me geen probleem
vanaf juni gaat hij volgens mij ook vanuit Nederland geleverd worden.
Verwijderd
Mijn Huawei Honor 2 kost in China 1888 yuan, dat is ongeveer € 235, dan is de Oppo Find 5 toch nog € 140 duurdere, maar het is zo tempting omdat ik juist nu nog in China ben.
Niks mee gebeurt nog daar
Overigens geweldig dat een bedrijf de community niet alleen steunt, maar er actief mee bezig is. Als de Oppo eindelijk hier is maar even aan de slag met de sources om Paranoid Android aan de praat te krijgen!
Verwijderd
Dat vind ik toch aan de prijzige kant voor een Chinese smartphone, ookal is het een hele goeie smartphone. Het importeren van deze telefoon zal dus uiteindelijk best prijzig zijn.
Je krijgt kwalitatief gezien de beste Chinese smartphone die je kunt bedenken met goede hardware, leuke vormgeving en een heel degelijk toestel. Dat rechtvaardigt de prijs toch wel in mijn ogen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:57:
Mijn interesse is nu direct al wat minder, 2998 yuan is niet voor de 32GB versie maar de 16GB versie, de 32GB kost bij de Oppo tmall 3298 yuan, omgerekend € 410.
Dat vind ik toch aan de prijzige kant voor een Chinese smartphone, ookal is het een hele goeie smartphone. Het importeren van deze telefoon zal dus uiteindelijk best prijzig zijn.
Verwijderd
De prijs is zeker niet hoog in vergelijking met de gangbare merken op de Nederlandse markt, maar met de Nederlandse belasting kom je al op € 500 ( Tenminste Als de webshop in China geen valsheid in geschrifte voor je pleegt ).Robkazoe schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:10:
[...]
Je krijgt kwalitatief gezien de beste Chinese smartphone die je kunt bedenken met goede hardware, leuke vormgeving en een heel degelijk toestel. Dat rechtvaardigt de prijs toch wel in mijn ogen.
Ik heb al een goeie Chinese smartphone, ook heel degelijk en ook goeie software, maar in een goedkopere prijsklasse, laten we zeggen dat ie ruwweg de helft van de Oppo Find 5 kost.
Grootste verschil met mijn Huawei Honor 2 en de Oppo Find 5 vind ik eigenlijk het scherm en de chipset is wat krachtigere, maar dat is vooral op GPU gebied en ik gamen doe ik op mijn Nexus 7. Verder lezend in reviews, die custom skin van Oppo, ik heb niet het gevoel dat ik dat een prettige skin zou vinden, al kan dat opgelost worden met apex launcher.
Deze review ben ik momenteel het lezen, maar de goedkoopste versie, de 16GB versie heeft in iedere geval te weinig opslag ruimte voor mij.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2013 14:25 ]
Verwijderd
Het verschil tussen de 16 en 32 GB is 70 dollar. Veel te groot in mijn ogen.
http://www.androidpolice....y-attention-to-it-anyway/
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
zAo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:24:
N.a.v. het frontpage item nieuws: Oppo brengt Find 5 uiterlijk in juni naar Nederland, heeft iemand al iets vernomen van de Nederlandse verkoop?
Dus... even naar de website van Mobifocus gaan? en daar lezen dat "MobiFocus lanceert medio mei een nieuwe website!""De onderhandelingen lopen nog", zegt Tom Groot van Mobifocus, het Nederlandse bedrijfje dat namens Oppo de Find 5 in Nederland gaat verspreiden, tegen Tweakers.
[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 07-05-2013 14:44 ]
Had een screenprotector besteld maar die zat ook al in de doos
Nu wachten op FireFly
Wat ziet dit toestel er super gaaf uit. Strak, lekker wat gewicht in de hand. Voelt stevig aan.
Stock rom, gewoon uit de doos. patch uitvoeren. alles zo soepel. alles opent rete snel, foto's nemen is snel en mooie kwaliteit. (ff met kleine naar kinderboerderij geweest
Antutu score (voor diegene die het leuk vinden om te weten. 21095
Ook de screen potector aangebracht... En dang voor een perfectionist als mij... 1 stofje eronder... bah...
Tevens de easy-cover white erbij gedaan. Erg stylish het wit. Beetje een creme kleur. Zit er perfect omheen, alleen 1 ding wat ik wel verwacht had is dat ie zelf af zou sluiten, maar helaas als hij op tafel ligt met scherm naar boven staat het mapje een stukje open... Hopen dat een paar nachten onder een dik boek het zal verbeteren.
Dus.... erg blij mee... En dit was pas na 1 middag. Nu nog maar eens wat stoeien met wat Rommetjes
[ Voor 31% gewijzigd door RaymondG op 06-05-2013 18:55 ]
Standaard Demo filmpje op het toestel
Wist niet of dit al geplaatst is hier
Ik ben na 3 jaar CM wel zat eigenlijkHaTe schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:21:
[video]
Ik zit hier persoonlijk niet op te wachten. Heb er gisteren CyanogenMod opgezet en dat werkt stukken mooier!
FireFly ziet er best wel leuk uit, full screen widgets enzo ^^
Verwijderd
In heb het toestel donderdag besteld in nu al in mijn in handen. Wat een prachtig ding is het. En dat binnen een paar dagen binnen. Ik heb 24 euro aan invoer rechten betaald. Dat is dus over een bedrag van 150 dollar. Had aangegeven dat ze het moesten versturen als mp3 speler.Niltag schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:41:
Vrijdag bestelt en inmiddels is hij volgens DHL tracking al in Nederland gearriveerd. Enig idee of pakket altijd langs douane gaat en hoe lang dit duurt? Heb wel, zoals sommigen hier aangeven, in de comment gevraagd of ze de opgegeven waarde beperkt willen houden.
Ik vroeg me af of ik toch niet moest gaan voor de S4, maar wat een prachtig ding! In totaal heb ik 404 euro betaald voor dit ding en het is het zeker waard. Wat een ongeloofelijk mooi apparaat.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Hoe die belasting soms berekend wordt is mij ook een raadsel.
Vreselijk irritant dat een pakketje dus inmiddels binnen 1 dag vanuit China kan worden overgevlogen en dat er dan aan de deur niet gepind kan worden! Hierdoor duurt de verzending alsnog een week.
Enige mindere punten zijn de UI, heb wel Nova launcher en Apex launcher geinstalled, maar het lijkt dat ze niet smooth lopen op de Find 5. Op mijn oude S2 vind ik ze vloeiender. Ook is de rotatie van portrait naar landscape een beetje houterig. Dit kan een stuk soepeler met een quad core.
Hoop dat dit allemaal beter wordt met de komende updates en eventueel Firefly.
Zit er aan te denken om er CM10.1 op te zetten.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik had hetzelfde... DHL gebeld en mag hem morgen(avond) ophalen @ DHL depot iI UtrechtNiltag schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:43:
Pff, werd dus vanmiddag al aangeboden. Helaas had mijn vriendin de benodigde 23 euro niet contant (doen vrijwel alles met pin) in huis. Nu wordt het pakket pas vrijdag weer aangeboden.
Vreselijk irritant dat een pakketje dus inmiddels binnen 1 dag vanuit China kan worden overgevlogen en dat er dan aan de deur niet gepind kan worden! Hierdoor duurt de verzending alsnog een week.
edit:
idd 23,94 euro graag gepast

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 07-05-2013 22:02 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik heb hem net voor het eerst aangezet en dat scherm is echt super

Is that a controller I see before me ?
Nee, gewoon China. Had hier ergens mijn tracking lijstje gezet, maar blijkbaar mag dat niet in dit topic. Ik had het zelf heel handig gevonden als iemand die van hem toch had geplaatst. Hier staat die van mij: http://pastebin.com/qJ3zHPsKFreddy Krueger schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:42:
Is jullie Oppo 16GB ook geleverd vanuit de UK ?
Ik heb hem net voor het eerst aangezet en dat scherm is echt super...nu nog even wachten op mijn microsim want die was ik vergeten te bestellen
Nog geen last van gehad! Wel bij Candy Crush aan de rechterkant, maar als ik dan test met een ander programma, registreert hij alles perfect tot de rand.FrankGuthrie schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:22:
Ik heb soms wel last,vooral in whatsap, dat het scherm aanrakingen niet registreerd.
Mijn minpunten tot nu toe:
- tril erg zacht
- standaard software weinig instellingen, oplossing CyanogenMod
- batterij vrij snel leeg (haal denk ik geen dag)
- geen micro SD slot
Voor de rest ben ik heel tevreden, een goede opvolger van de Galaxy S

alleen de screenprotector heb ik wel verneukt

heeft iemand dit ook?
moet soms 2 of 3x drukken
zo te zien lag het aan het 2e lockscreen... terug gezet op de oude en nu werkt het wel gewoon.mregeling2005 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:21:
Geen last van
Verwijderd
Wat is voor jou normaal gebruik? Staat wifi/ 3g bijv. continu aan? Gebruik je WhatsApp met regelmaat?Stancke schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:56:
Ik haal hier zonder moeite 2 dagen zonder op te laden, met normaal gebruik
welke fw draaien jullie?
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 08-05-2013 21:51 ]
Klopt, komt doordat vanaf 28 maart de nieuwe firmware updates niet (altijd) meer OTA (on the air) worden aangeboden. Deze moet je downloaden via www.oppoforums.com.ArcticWolf schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:39:
X_x lol er staat een build van 28 maart op m'n toestel... en als ik naar sys update gaat zegt hij laatste versie!... ik zie toch echt dat er 1 op 26 april is uitgebracht
welke fw draaien jullie?
Succes
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Verwijderd
Dit is niet waar. De 130426 update is ingetrokken door de vele klachten. Deze week wordt er een nieuwe firmware gereleased, die als het goed is ook gewoon OTA zal worden aangeboden.Trackerfire schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:24:
[...]
Klopt, komt doordat vanaf 28 maart de nieuwe firmware updates niet meer OTA (on the air) worden aangeboden. Deze moet je downloaden via www.oppoforums.com.
Succes
Link naar Oppo.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 22:40 ]
In het topic van de firmware van 13-04 staat de volgende zinsnede:Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:38:
[...]
Dit is niet waar. De 130426 update is ingetrokken door de vele klachten. Deze week wordt er een nieuwe firmware gereleased, die als het goed is ook gewoon OTA zal worden aangeboden.
OTA (Over-the-Air)
Starting from this firmware version, OTA updates will not be provided with every update. You can still upgrade using the patch only version to keep your data intact ;-)! Het klopt dus dat hij op dit moment zegt dat er geen nieuwere versie is, omdat inderdaad de laatste update is ingetrokken. Maar het is niet meer 100% zeker dat de volgende updates wél OTA worden verstrekt...
[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 08-05-2013 22:41 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Verwijderd
Ach, maakt ook niet uit. De patch only versions zijn exact hetzelfde, misschien net iets meer werk. Maar ja.Trackerfire schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:41:
[...]
In het topic van de firmware van 13-04 staat de volgende zinsnede:
OTA (Over-the-Air)
Starting from this firmware version, OTA updates will not be provided with every update. You can still upgrade using the patch only version to keep your data intact ;-)! Het klopt dus dat hij op dit moment zegt dat er geen nieuwere versie is, omdat inderdaad de laatste update is ingetrokken. Maar het is niet meer 100% zeker dat de volgende updates wél OTA worden verstrekt...altijd even checken via de site of er een update is dus!
Toch wel jammer. Want voor de rest is het een erg mooi ding. Software moet alleen nog wel geoptimaliseerd worden
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Alle bugs kan je op hun forum plaatsen. Het wordt naar de technici doorgestuurd.FrankGuthrie schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:31:
Ik heb dus last van wat reviewer ook heeft. Hij geeft dit duidelijk aan @8:10: YouTube: Oppo Find 5 Review Part 1
Toch wel jammer. Want voor de rest is het een erg mooi ding. Software moet alleen nog wel geoptimaliseerd worden
http://www.oppoforums.com/forums/firmware-bug-reports.18/
Verwijderd
Ik draai de Firefly beta, als official Beta Tester.ArcticWolf schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:26:
maar jullie draaien dus 26? of ook blijven hangen bij 28 of 13?
ik ben ook blijven hangen op 413. Firmware 426 is min of meer teruggetrokken wegens te grote bugs...ArcticWolf schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:26:
maar jullie draaien dus 26? of ook blijven hangen bij 28 of 13?
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 09-05-2013 09:55 ]
Ik ben absoluut niet overtuigd en wacht met smart op de review van Arnoud. Mijn shortlist is erg kort, maar desalniettemin staat dit toestel wel onderaan, ondanks zijn scherpe prijs.
Aanraakgevoeligheid heb ik totaal geen last van, alles registreerd ie perfect.
Bouwkwaliteit is echt super. Waar de HTC One redelijk last heeft van "gapps" zie ik hier geen 1 kier of wat dan ook.
Batterij leven is een stuk beter dan m'n oude Xperia S
maar goed, ik had eigenlijjk ook meer verwacht van de firmware... (facepalm @ android)
De build kwaliteit is ernstig goed, kan er niks op aanmerken.
Geen problemen hier ontdekt tot nu. (Laatste batch denk ik)einstein schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:54:
Ook ik ben/was geïnteresseerd in dit toestel vanwege de specs en de prijs. Ik lees dat velen graag hadden gezien dat Arnoud dit toestel met de S4 en de One had vergeleken ipv de Sony. Maar als ik op deze en andere fora lees hoeveel problemen er zijn met batterij, aanraakgevoeligheid, sluggishness en dergelijke, dan staat deze onder aan mijn verlanglijstje. Veel van jullie hebben vertrouwen in -nog uit te brengen- firmware die de oplossing zou moeten brengen, maar dat is gebaseerd op emotie. Je hebt immers je geld al uitgegeven.
Ik ben absoluut niet overtuigd en wacht met smart op de review van Arnoud. Mijn shortlist is erg kort, maar desalniettemin staat dit toestel wel onderaan, ondanks zijn scherpe prijs.
- Batterij is goed voor 2 dagen met normaal gebruik van Nu.nl/ad.nl/whatsapp/af en toe wat muziek luister.
- Aanraak gevoeligheid is echt super hier.
- Snelle reactie, geen hapering.
Draai zelf op de standaard launcher met firmware ....130328. Maar ook met de SPB Shell 3D luncher en APEX blijf ik dezelfde ervaring houden.
Denk dus echt dat het probleempjes zijn van de 1e batches.
Goeie bang voor bucks is mijn mening.
Ik snap er ook niet veel van hoop geklaag lees je, maar zeker na het lezen van die reviews van de one z en s4. Denk ik echt dat ik de beste keuze gemaakt heb.ArcticWolf schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:55:
ik heb nu 426 geinstalleerd maar lijkt prima te werken, zelfs de radio (gsm) module is geupdate.
Die z is waterdicht voor als je hem in de wc laat vallen, maar leuk enzo maar als je die in de wc laat vallen moet je geluk hebben dat ie niet naast de wc valt want dat ding is van glas...
S4 plastic gadget phone en al die gimmicks gebruikt niemand na 1 week gebruik.
The one lijkt het meeste op de find 5 en is denk ik iets beter zelfs. Maar ja 230 euro(56%!!) voor paar front face speakers en een geliktere interface en uiterlijk, is in mijn inziens wel erg overdreven.
Ik zit nu weer op 0413... bij 0426 bleef m'n 3G toch wegvallen
Hopelijk testen ze aankomende updates wat beter en ik kan niet wachten op de FireFly update ^_^.
Hij is ook niet van mijn shortlist áf, hij staat alleen laag totdat blijkt dat de schoonheidsfoutjes van een early release (lijkt erop dat ze hem in beta stadium hebben uitgebracht om de eerste Full HD smartphone te hebben) zijn weggepoetst met firmware. Want dat het prachtige hardware is, daar is iedereen het wel over eens.RaymondG schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:00:
Denk dus echt dat het probleempjes zijn van de 1e batches.
Goeie bang voor bucks is mijn mening.
Dat dacht ook iedereen met de Nexus 4 toen hij na maanden in Nederland kwamArcticWolf schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:04:
De 16GB kost incl belasting 404 euro, ik heb voor de 32GB 475 euro incl belasting. En als je in batch in koopt zal het wel vast wel goedkoper zijn. Ik denk dat het toestel ook rond die prijs hier verkocht gaat worden.
ik zat ook te twijfelen om te wachten voor de Google I/O, maar goed ik wilde deze perse

Verwijderd
Hij zei ver onder de 500 euro. Maar dat is vermoed ik de 16 GB versie.ArcticWolf schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:48:
mm de importeur had al aangegeven dat hij onder de 500 euro zou gaan kosten d8 ik? stond in een tweakers bericht
ik zat ook te twijfelen om te wachten voor de Google I/O, maar goed ik wilde deze perse
De 32 GB zal naar mijn verwachting minimaal 500 euro gaan kosten.
Alles werkt zover ik het nu weet, 1 klein bug met panorama mode maar die is al gefixed kennelijk.
Panorama mode werkt wel maar je view is 90 graden gedraaid.
Voor de rest werkt alles op fototoestel en de rest ook!! Alleen geen picasa folders, maar dat is kannelijk alleen in nexus devices
run deze rom http://nuclear.ouverta.fr...0509-UNOFFICIAL-find5.zip
als er een factuur kan worden opgemaakt op mijn firma ( vraag aan de oppo support gesteld) , zal ik normaal deze telefoon bestellen.
één enkel vraagje: is de telefoon niet te zwaar ?
In nog geen enkele review tegengekomen maar is toch +-10% zwaarder dan mijn HTC Sensation en de huidige concurrenten.
Thx!
If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com
ik had hiervoor een Desire Z en daarna een Xperia S. De Z was 180gr en de S 144gr. Ik vond de Z niet echt zwaar persoonlijk en moest zelfs wennen dat de S zo licht was.
De Lumia 920 is zelfs 185gr
Verwijderd
Ik heb trouwens al een Newman N2, maar die moest ik terugsturen door problemen met de microfoon. Ik krijg een nieuwe toegestuurd, maar de topics (op tweakers en vondroid) staan zo vol met problemen, dat ik heb besloten toch een Find 5 te nemen. Op de fora van tweakers en oppo lees ik nml nauwelijks over problemen en alle reviews zijn tot nu toe (erg) goed.
en ja zit een screenprotector bij (heb alleen die van mij verneukt
had wel gevraagd of ze er 150 usd mp3 player op wilde zetten, maar heb dit nergens kunnen terugvinden... dus zal wel niet zoveel uitmaken.
[ Voor 40% gewijzigd door ArcticWolf op 10-05-2013 13:39 ]
Verwijderd
Dat was snel, thanks! Nog even een rondje lopen om mezelf over te halen die 474 euro te betalen, en dan maar eens bestellenArcticWolf schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:33:
474 euro incl belasting voor mijn 32GB midnight.
en ja zit een screenprotector bij (heb alleen die van mij verneukt)
had wel gevraagd of ze er 150 usd mp3 player op wilde zetten, maar heb dit nergens kunnen terugvinden... dus zal wel niet zoveel uitmaken.
Zojuist binnengekomen hier! Supersnelle levering en moest 23,94 bijbetalen. Screenprotector is inderdaad in het pakket aanwezig. Eerste indruk is een zeer degelijk mooi toestel met prachtscherm. Ik ga nog wel een uitgebreidere review maken wanneer ik er langer mee heb kunnen spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:26:
Ik sta op het punt om ook de Find 5 aan te schaffen. Ik zit te denken aan de 32GB midnight. Hoeveel moesten jullie uiteindelijk voor dit model betalen (incl. belastingen e.d.)? En zit er een screenprotector bij of moet je die toch apart aanschaffen? En, hebben jullie misschien nog tips voor aanschaf?
Ik heb trouwens al een Newman N2, maar die moest ik terugsturen door problemen met de microfoon. Ik krijg een nieuwe toegestuurd, maar de topics (op tweakers en vondroid) staan zo vol met problemen, dat ik heb besloten toch een Find 5 te nemen. Op de fora van tweakers en oppo lees ik nml nauwelijks over problemen en alle reviews zijn tot nu toe (erg) goed.
Gewicht is niet echt schokkend vind ik. Vind het lastig om verschil met iphone 5 te merken.
Tip voor snelle levering, zorg dat je thuis bent als er 'With delivery courier' staat op de tracking page. Ook zorgen dat je het geld contant in huis hebt!
Maar de telefoon is top. En tja zwaar als je hem vast hebt denk je dat je er iemand zijn harses mee in kan slaan
Ik heb hier 36 secondes staan: http://db.tt/8xDf3cXF
Ken deze Benchmark niet, maar die van mij haalt 25.359 sec op stock firmware.....HaTe schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 23:28:
Welke score halen jullie met standaard firmware in RL Benchmark? Valt mij een beetje tegen, ben benieuwd of het aan CM10.1 ligt of de hardware.
Ik heb hier 36 secondes staan: http://db.tt/8xDf3cXF
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.