Als je daar zekerheid over wilt hebben kun je het beste een Nexus kopen..Tsurany schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:20:
Weet iemand toevallig al wat de plannen zijn met betrekking tot Google 5.0? Verwachten jullie een update of is het te vroeg daar iets over te zeggen? Ik lees dat de support op dit moment prima is maar vraag me af hoe het met lange termijn support zal zijn.
Twijfel om deze telefoon aan te schaffen maar kan maar jaarlijks slechts een telefoon fiscaal voordelig aanschaffen en ik wil wel op lange termijn Android 5.0 hebben.
Ik heb net mijn simkaart van Telfort eindelijk geactiveerd voor mijn Oppo.
Nu heb ik even een vraag over het icoontje bij mijn internet. (aangezien ik dus van IOS naar Android ben gegaan). Er staat nu een A en twee pijltjes, geen H dus maar een A... ipv 3g. Is dit nu ook HSPA of iets anders?
Nu heb ik even een vraag over het icoontje bij mijn internet. (aangezien ik dus van IOS naar Android ben gegaan). Er staat nu een A en twee pijltjes, geen H dus maar een A... ipv 3g. Is dit nu ook HSPA of iets anders?
Mijn totale kosten voor de find 5 is nu 410 euro incl wisselkoersen en douane.
Voor dat geld is het echt een geweldige telefoon.
Super snel en goede camera (bij genoeg licht is deze awesome!)
Langzaam gebeuren er ook dingen op software front. De eerste update van oppo zelf is al binnen, en de camera app is al gehacked.
Daarnaast wordt er gewerkt aan CyanogenMod http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2222579
In amerika is misschien wat lastiger om deze te kopen omdat je daar fikse kortingen krijgt bij het afsluiten van contract. Maar in nederland zijn die kortingen erg slap en dan is een oppo find 5 naar mijn idee de beste keuze voor een high end device op het moment!
Voor dat geld is het echt een geweldige telefoon.
Super snel en goede camera (bij genoeg licht is deze awesome!)
Langzaam gebeuren er ook dingen op software front. De eerste update van oppo zelf is al binnen, en de camera app is al gehacked.
Daarnaast wordt er gewerkt aan CyanogenMod http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2222579
In amerika is misschien wat lastiger om deze te kopen omdat je daar fikse kortingen krijgt bij het afsluiten van contract. Maar in nederland zijn die kortingen erg slap en dan is een oppo find 5 naar mijn idee de beste keuze voor een high end device op het moment!
Bij Android staat er iets anders als je roamt, telfort roamt op het KPN netwerk volgens mij.Sindragosa schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:39:
Ik heb net mijn simkaart van Telfort eindelijk geactiveerd voor mijn Oppo.
Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
Android laat (normaalgesproken) een R zien als je aan het roamen bent.
You save everyone, but who saves you?
Vandaag mijn Oppo Find 5 16GB ontvangen!
Uiteindelijk 23€ import betaald
Voor zover ik het toestel al heb getest: beestig device!
Wat zijn de minpunten eigenlijk van het toestel? Iemand?

- camera nog niet optimaalStancke schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:45:
- geen microsd
- geen vervangende batterij
- geen fmradio
- geen stereospeakers voor
- had minder hoekig mogen zijn
- 20 gram lichter gemogen
- sommige ervaringen hoog batterij verbruik bij laatste firmware. Maar dat zou oppo moeten kunnen fixen.
Voor de rest in mijn ogen top omdat oppo ook elke 3 weken firmware uitbrengt. Dat is voor een smartphone fab ongekend.
Wat hebben ze dan als prijs opgegeven aan de douane?Stancke schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:45:
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Hoe ga je dit betalen dan ?
Je betaalt via Paypal de telefoon, dan komt de telefoon na een aantal dagen bij je thuis en dan ?....
Hoe ga je dit betalen dan ?
Je betaalt via Paypal de telefoon, dan komt de telefoon na een aantal dagen bij je thuis en dan ?....
Aan de deur betalen met DHL anders krijg je het pakje niet. Enkel cash. Bij TNT post krijg je volgens mij een rekening erbij.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb bij mijn bestelling gevraagd om "150$ MP3 player" erop te laten vermelden. Ik zag via de T&T dat het pakket "wachtte op betaling van koper".FrankGuthrie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:59:
[...]
Wat hebben ze dan als prijs opgegeven aan de douane?
Direct gebeld naar DHL, waar er mij werd verteld dat ik 23€ kosten diende te betalen

Mijn vrouw twijfelt nog tussen de witte Oppo Find 5 met 2500mAh batterij of de witte Huawei Ascend D2 met een (grotere) 3000mAh batterij. Maar als ik zie dat de WCDMA versie 16GB van de Huawei D2 $639,- kost, dan is de Oppo Find 5 met een prijs van $499,- een stuk interessanter zo lijkt mij!- camera nog niet optimaal
- geen microsd
- geen vervangende batterij
- geen fmradio
- geen stereospeakers voor
- had minder hoekig mogen zijn
- 20 gram lichter gemogen
- sommige ervaringen hoog batterij verbruik bij laatste firmware. Maar dat zou oppo moeten kunnen fixen.
Voor de rest in mijn ogen top omdat oppo ook elke 3 weken firmware uitbrengt. Dat is voor een smartphone fab ongekend.
Een vraag aan "Stancke", heb jij de app MoreLocale 2 gebruikt om de telefoon in te stellen op de Nederlandse taal?
Life is all about Tweaking
Nope, ik gebruik hem gewoon in het Engels. Scheelt weer wat foefelwerk 

Zo, sinds gisteren heb ik mijn Oppo ook binnen (met dank aan Trackerfire), en wat een bloedmooi apparaat is het zeg
Ik twijfelde nog tussen de Xperia Z en deze, en na even in de winkel gekeken te hebben vond ik het scherm van de Xperia Z op zich wel mooi, maar het paneel in de Oppo is zo ontzettend veel beter. Je hebt letterlijk geen maximale kijkhoek, alles blijft even scherp en helder, kleine tekst op websites blijft goed leesbaar (was met mijn 1280x720 Nexus een probleem).
Verder ben ik, op de launcher na, echt onder de indruk van wat Oppo met de software gedaan heeft. De toggles en datameter in de notificatiebalk zijn erg handig, het settingsmenu is beter geworden en de ingebouwde apps zijn strak en werken goed. Samen met Sony's Xperia-skin is dit toch wel de beste customisation die ik gezien heb. Enige nadeel is de menuknop die op het apparaat aanwezig is, deze zat niet meer op de nexus, dus is het even wennen.
Ik ben benieuwd wat Oppo en de community allemaal met de software gaan doen, en hoop dat er nog wat toffe dingetjes in zitten, maar vooralsnog ben ik tevreden met de stock software, en zal ik de Nexus niet missen verwacht ik

Ik twijfelde nog tussen de Xperia Z en deze, en na even in de winkel gekeken te hebben vond ik het scherm van de Xperia Z op zich wel mooi, maar het paneel in de Oppo is zo ontzettend veel beter. Je hebt letterlijk geen maximale kijkhoek, alles blijft even scherp en helder, kleine tekst op websites blijft goed leesbaar (was met mijn 1280x720 Nexus een probleem).
Verder ben ik, op de launcher na, echt onder de indruk van wat Oppo met de software gedaan heeft. De toggles en datameter in de notificatiebalk zijn erg handig, het settingsmenu is beter geworden en de ingebouwde apps zijn strak en werken goed. Samen met Sony's Xperia-skin is dit toch wel de beste customisation die ik gezien heb. Enige nadeel is de menuknop die op het apparaat aanwezig is, deze zat niet meer op de nexus, dus is het even wennen.
Ik ben benieuwd wat Oppo en de community allemaal met de software gaan doen, en hoop dat er nog wat toffe dingetjes in zitten, maar vooralsnog ben ik tevreden met de stock software, en zal ik de Nexus niet missen verwacht ik

Ik dacht ergens gelezen te hebben (of was het nu bij een ander toestel???) dat ik via Google Music een liedje kan skippen door eens te schudden met het toestel?
Klopt dit en waar kan ik die optie vinden op het toestel? Zou wel handig zijn als ik aan het fietsen ben en de telefoon in m'n broekzak zit, om te skippen naar het volgend liedje.
Klopt dit en waar kan ik die optie vinden op het toestel? Zou wel handig zijn als ik aan het fietsen ben en de telefoon in m'n broekzak zit, om te skippen naar het volgend liedje.
Het formaat is voor mij de enige reden om hier niet voor te kiezenStancke schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:45:

Ik houd van kleine toestellen die ik volledig met 1 hand kan bedienen. Typen doe ik overigens altijd in portretmodus.
Hij stond op mijn lijstje toen ik eind vorig jaar een toestel wilde kopen. Ik ben puur en alleen afgehaakt door de dualcore cpu. Design, stevigheid en support zijn allemaal heel goed te noemen (volgens de diverse reviews). Ik heb uiteindelijk de Xiaomi Mi2 besteld met 32GB.Peutie7 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:02:
Heey,
Ik zou graag de Oppo finder kopen(niet de oppo find 5!)
Mensen die deze hebben en die hier ervaring mee hebben?
En waar kan ik deze kopen?
Je mag me altijd een mail zenden met info
mr_peutie4@hotmail.com
Hier meer info over mijn zoektocht:
Tweaker Kiswum: High-end toestel in een klein jasje
[Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 11-04-2013 21:37]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Weet iemand of het mogelijk is om hier Jolla Sailfish os op te zetten? Want dan heb je een strak toestel met een even strak en gelikt os erop.
In theorie wel, in de praktijk niet.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Goed nieuws voor alle OPPO gebruikers!
Vandaag is de eerste "werkende" AOSP rom uitgekomen voor de Find 5.
Link: http://www.oppoforums.com...p-rom-for-oppo-x909.1253/
Vandaag is de eerste "werkende" AOSP rom uitgekomen voor de Find 5.
Link: http://www.oppoforums.com...p-rom-for-oppo-x909.1253/
Nieuwe internationale firmware is uit :)! http://www.oppoforums.com...re-x909en_13_130413.1678/
Skoda Enyaq iV80x Founders Edition Black
Officiële Cyanogenmod ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2238512
Nog wel experimenteel, maar ze zijn er mee bezig
Nog wel experimenteel, maar ze zijn er mee bezig

Zoooo jammer dat hij geen dual SIM heeft, met al die support en custom ROM's echt geniale telefoon 

check dit
YouTube: Oppo Find 5 Project Firefly!#!
AWESOME! (hopen dat ze het nog ff op 4.2.2 weten te zetten...
Dat is best cool dat Firefly layer..Het begint steeds meer te kriebelen om een Find 5 te bestellen .
Jammer dat ik net 4 nieuwe toestellen heb gekocht
Jammer dat ik net 4 nieuwe toestellen heb gekocht

Haas_nl schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:26:
check dit
Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94
Firefly is iig gedurfd en heeft een ander aanpak.
Jammer dat er weer teveel tierlantijnen op zitten.
Zoals de iconen mee bewegen bij swipen heeft echt geen toegevoegde waarde. Laten ze maar een stabiele versie uitbrengen want volgens mij testen ze niet voordat ze het releasen.
Jammer dat er weer teveel tierlantijnen op zitten.
Zoals de iconen mee bewegen bij swipen heeft echt geen toegevoegde waarde. Laten ze maar een stabiele versie uitbrengen want volgens mij testen ze niet voordat ze het releasen.
Is er al iets duidelijk of er een 16GB versie van de Midnight uitvoering komt?
Asus C6E / Ryzen 7 5700X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 16GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
CM10 ziet er toch maar saai uit, Firefly ziet er echt heel erg goed uit, voor mij hoeven custom Rom's niet meer.sjakietrekhakie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:18:
Dat hele Firefly kan me eerlijk gezegd gestolen worden nu ze met CM10 bezig zijn.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Zonder een beetje custom ROM support had ik niet eens een Find 5 besteld.C00P schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:48:
[...]
CM10 ziet er toch maar saai uit, Firefly ziet er echt heel erg goed uit, voor mij hoeven custom Rom's niet meer.
De software is op dit moment juist een van de weinige zwakke punten van dit toestel. Als je ziet dat de battery life van de eerste experimentele CM10 builds al beter is dan dat van de stock ROM, dan zegt dat voor mij genoeg.
Uiterlijk is natuurlijk heel subjectief. Persoonlijk heb ik weinig met de felle kleurtjes en iPhone-achtige iconen waar Oppo voor heeft gekozen.
Er staan er genoeg op eBay.dvdl25 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:18:
Weet iemand misschien waar ik beschermhoesjes kan vinden voor dit toptoestel?
[Voor 40% gewijzigd door hershel op 19-04-2013 20:42]
Anoniem: 414160
Het officele hoesje is weer te bestellen op http://oppostyle.com.dvdl25 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:18:
Weet iemand misschien waar ik beschermhoesjes kan vinden voor dit toptoestel?
Mijn Oppo staat al sinds 17 april in 'clearance delay' (inklaring douane), ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen...Stancke schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:46:
[...]
Heb bij mijn bestelling gevraagd om "150$ MP3 player" erop te laten vermelden. Ik zag via de T&T dat het pakket "wachtte op betaling van koper".
Direct gebeld naar DHL, waar er mij werd verteld dat ik 23€ kosten diende te betalenPaar minuten later mail gehad met betalingslink en klaar was kees
Volgens mij heb jij geluk gehad

edit: Huh, blijkbaar is de status veranderd... van 'vertraging bij inklaring' naar 'inklaring', heeft dhl de termen veranderd op hun track/trace website?
[Voor 11% gewijzigd door MamaMouse op 21-04-2013 17:07]
Mouse, je moet bellen naar DHL, ik had hetzelfde en kon na het betalen van de btw hem gewoon afhalen.
idd toch maar gedaan, per email, dan heb ik alles zwart op wit... Dank je voor de tipC00P schreef op maandag 22 april 2013 @ 00:11:
Mouse, je moet bellen naar DHL, ik had hetzelfde en kon na het betalen van de btw hem gewoon afhalen.

Nu vast maar CM10.1 downloaden voor de Oppo, deze rom schijnt een betere batterylife te hebben dan de originele, ben benieuwd!
[Voor 10% gewijzigd door MamaMouse op 22-04-2013 10:41]
I concurMamaMouse schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:40:
[...]
idd toch maar gedaan, per email, dan heb ik alles zwart op wit... Dank je voor de tip
Nu vast maar CM10.1 downloaden voor de Oppo, deze rom schijnt een betere batterylife te hebben dan de originele, ben benieuwd!

Yes. Zaterdagnacht de 32 GB midnight zwarte variant besteld. Net bericht van vrouwtje dat hij al aangekomen was. Gaat super snel met DHL. Kan niet wachten. Heb lang gedaan over mijn besluit deze te nemen. Kom van de Iphone 4S af maar wou iets hebben wat niet alledaags was en toch een topmodel. Wou eerst HTC one maar ben toch voor deze gegaan mede ook dat er toch wel veel achoonheidsfoutjes bij de eerste lading one's zat. 1 min puntje moest wel effe €38.40 BTW betaald worden aan de deur, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik zit ook te twijfelen om deze te bestellen, maar hoeveel hebben jullie nu betaald via de Oppo site? Zoals ik het zie is het 499 dollar, dus 385 euro (gratis verzendkosten). Daar zou dan nog 21% btw (80 euro) bijkomen toch?
Nu lees ik in dit topic wat over de omschrijving wat je erop moet zetten, zoals "150 dollar MP3 player" om overige kosten te voorkomen. Werkt dat?
In de reactie hiervoor lees ik 38,40 euro, en dat zelfs voor de 32GB variant. Waar komt dit vandaan dan?
Verder, het is aangekondigd dat deze ook naar NL komt voor "ruim onder de 500 euro", in totaal kom ik op 465 euro als ik 'm via Oppo bestel, dus dat moet bij de NL introductie minder zijn.
Heeft iemand hier nog tips over?
Nu lees ik in dit topic wat over de omschrijving wat je erop moet zetten, zoals "150 dollar MP3 player" om overige kosten te voorkomen. Werkt dat?
In de reactie hiervoor lees ik 38,40 euro, en dat zelfs voor de 32GB variant. Waar komt dit vandaan dan?
Verder, het is aangekondigd dat deze ook naar NL komt voor "ruim onder de 500 euro", in totaal kom ik op 465 euro als ik 'm via Oppo bestel, dus dat moet bij de NL introductie minder zijn.
Heeft iemand hier nog tips over?
Waarschijnlijk dat je alleen btw betaald over het deel wat over het maximum invoer bedrag ligt?
Dat zou inderdaad wel kunnen ja, ik zie op de site van de douane dat je zelf tot 430 euro belastingvrij mag invoeren.ArcticWolf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:12:
Waarschijnlijk dat je alleen btw betaald over het deel wat over het maximum invoer bedrag ligt?
Dat wordt echt niet minder dan 450 euro. Anders hadden ze wel gezegd 'ruim onder de 400', of 'rond de 400 euro'. Doorzichtige marketingpraat.RonG schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:07:
Misschien dat 'ie twee tientjes goedkoper wordt dan via Oppostyle, omdat hij in grote aantallen verscheept wordt, maar groter zal dat verschil echt niet zijn. Die importeur wil er ook op verdienen.
Nu ben ik geen expert op dit gebied, maar dit betreft volgens mij alleen wanneer je buiten de EU op vakantie bent geweest. Dus wanneer jij in een Amerikaanse winkel de telefoon koopt, mag je deze zonder belasting te betalen meenemen nederland in.RonG schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:58:
[...]
Dat zou inderdaad wel kunnen ja, ik zie op de site van de douane dat je zelf tot 430 euro belastingvrij mag invoeren.
Dit geldt niet wanneer jij iets in een webwinkel koopt en het vervolgens naar nederland laat verzenden. Dan komt er wel de 21% BTW erbij. Deze btw wordt bepaald op de prijs wat op de verpakking staat. Er zijn hier dus mensen die Oppo op de verpakking hebben laten zetten, dat het om een MP3 speler ter waarde van $150 gaat. Je betaalt dat 21% belasting over die $150,- Uiteindelijk ben je dan een stuk goedkoper uit, maar er is een risico dat ze erachter komen en dan weet ik niet wat de gevolgen daarvan zijn.
Aangezien de pakbon er meestal niet in zit en ze dus van de prijs op de verpakking uit moeten gaan, gebeurt er dus niks. Ze "kunnen" (en geen zin en geen tijd) niet bewijzen dat de prijs daadwerkelijk zo is, ook al zit er een HTC One in bv.
Daarnaast is het maar 1 stuk, dus de douane zal een stuk milder zijn. Bij grote batches/containers zullen ze dat niet zijn
Daarnaast is het maar 1 stuk, dus de douane zal een stuk milder zijn. Bij grote batches/containers zullen ze dat niet zijn

[Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 23-04-2013 18:11]
Ja dit geldt inderdaad niet voor aankopen die verzonden worden naar Nederland, daar ligt de grens op 30 euro uit mijn hoofd dus dat kun je vergeten.ElmarJ16 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:06:
[...]
Nu ben ik geen expert op dit gebied, maar dit betreft volgens mij alleen wanneer je buiten de EU op vakantie bent geweest. Dus wanneer jij in een Amerikaanse winkel de telefoon koopt, mag je deze zonder belasting te betalen meenemen nederland in.
Dit geldt niet wanneer jij iets in een webwinkel koopt en het vervolgens naar nederland laat verzenden. Dan komt er wel de 21% BTW erbij. Deze btw wordt bepaald op de prijs wat op de verpakking staat. Er zijn hier dus mensen die Oppo op de verpakking hebben laten zetten, dat het om een MP3 speler ter waarde van $150 gaat. Je betaalt dat 21% belasting over die $150,- Uiteindelijk ben je dan een stuk goedkoper uit, maar er is een risico dat ze erachter komen en dan weet ik niet wat de gevolgen daarvan zijn.
Ik had gewoon vermelding gemaakt van "150$ MP3 player" dus indien ze het zouden tegenhouden (wat ook gebeurd is), ik belast zou worden op die 150$ en niet op 507$...
Liever een beetje betalen, dan het risico te nemen om niets te betalen en uiteindelijk veel te betalen
Liever een beetje betalen, dan het risico te nemen om niets te betalen en uiteindelijk veel te betalen

Sorry maar het werkt feitelijk andersom.ArcticWolf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:10:
Aangezien de pakbon er meestal niet in zit en ze dus van de prijs op de verpakking uit moeten gaan, gebeurt er dus niks. Ze "kunnen" (en geen zin en geen tijd) niet bewijzen dat de prijs daadwerkelijk zo is, ook al zit er een HTC One in bv.
Ten eerste mag de douane je pakket openen (ik heb 2mnd geleden een gitaar uit china gehaald, die was geopend en weer dichtgeplakt met douane tape) om de waarde te bepalen/te checken of het allemaal wel legaal is.
Ten tweede stelt de douane/dhl zelf een waarde vast, als je dat weigert te betalen wordt uiteindelijk je pakket vernietigd en als je het betaalt en dan bezwaar aantekent mag je feitelijk zelf bewijzen dat het pakket minder waard is dan wat men geschat heeft.
En zo denken ze er daar dus standaard over. Pakketjes met 'gift' en 'sample' worden er sneller uitgepakt dan met een waarde en plausibele prijs.Stancke schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:13:
Uiteindelijk zal het inderdaad allemaal wel meevallen hoor, ze zullen er af en toe wat uit halen maar de rest wordt voor kennisgeving aangenomen, rekening er op en gaan met die 'banaan'.
[Voor 13% gewijzigd door ybastiaans op 23-04-2013 21:59]
Mijn Oppo(32GB) is gisteren(!) na 5 dagen in 'clearance delay' te hebben gestaan eindelijk aangekomen. Was dus opengemaakt door de douane, idd met alle tape eromheen. Ik moest 47 euro aan de deur dokken.
Ik was al blij dat alles er nog in zat
Ik heb net CM10.1 experimental geprobeerd, maar toch teruggegaan naar stock. Als CM10 wat meer bugvrij ga ik het zeker nogmaals proberen.
En project FireFly van Oppo ziet er ook zeker interessant uit om eens te proberen (zodra het beschikbaar is).
Ik was al blij dat alles er nog in zat

Ik heb net CM10.1 experimental geprobeerd, maar toch teruggegaan naar stock. Als CM10 wat meer bugvrij ga ik het zeker nogmaals proberen.
En project FireFly van Oppo ziet er ook zeker interessant uit om eens te proberen (zodra het beschikbaar is).
Als ik het geld had...
ff wachten op m'n vakantiegeld

Synchroniseren met Google Contacts? http://www.google.nl/mobile/sync/
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
QFT!ArcticWolf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:52:
Als ik het geld had...![]()
* fridgeman ook op de Oppo Find 5 te geylen zit, maar nu ff niet de doekoe heeft.
Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.
Jij slaat precies de spijker op de spreekwoordelijke kop, ik zit in EXACT dezelfde situatie, ik heb ook een 4S maar ben helemaal klaar met IOS en alles van Apple (vraag me niet waarombora schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:43:
Yes. Zaterdagnacht de 32 GB midnight zwarte variant besteld. Net bericht van vrouwtje dat hij al aangekomen was. Gaat super snel met DHL. Kan niet wachten. Heb lang gedaan over mijn besluit deze te nemen. Kom van de Iphone 4S af maar wou iets hebben wat niet alledaags was en toch een topmodel. Wou eerst HTC one maar ben toch voor deze gegaan mede ook dat er toch wel veel achoonheidsfoutjes bij de eerste lading one's zat. 1 min puntje moest wel effe €38.40 BTW betaald worden aan de deur, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik zit nu nog op een akkoord van mijn werk te wachten om deze te kunnen bestellen

ik twijfel of ik in ned of via oppo moet kopen.
De site mobifocus die de oppo find 5 in ned zou introduceren
vermeldt nieuwe website binnenkort. Vind ik verdacht, want je kan de huidige toch wel online houden en achter de schermen aan een verbeterde website bouwen.
De site mobifocus die de oppo find 5 in ned zou introduceren
vermeldt nieuwe website binnenkort. Vind ik verdacht, want je kan de huidige toch wel online houden en achter de schermen aan een verbeterde website bouwen.
Sja, je weet niet wat er achter de schermen gebeurt.
Wat heeft Oppo trouwens een prachtig hoesje voor de Find 5
En dit nieuws is ook hoopgevend nieuws: Oppo brengt Find 5 uiterlijk in juni naar Nederland
Dan maar geen early adopter.
Wat heeft Oppo trouwens een prachtig hoesje voor de Find 5

En dit nieuws is ook hoopgevend nieuws: Oppo brengt Find 5 uiterlijk in juni naar Nederland

Dat bedoel ik check de site maarfridgeman schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:55:
Sja, je weet niet wat er achter de schermen gebeurt.
Wat heeft Oppo trouwens een prachtig hoesje voor de Find 5![]()
www.mobifocus.nl
Knoop doorgehakt en net de Find 5 32GB White besteld, kom ik er later achter dat ik met mijn stomme kop de EU Adapter vergeten ben te bestellen voor 1 dollar, snel berichtje erachteraan gestuurd , hopelijk sturen ze deze nog mee anders heb ik een uitdaging denk ik haha.
Kan niet wachten!
Kan niet wachten!
nah die dingen kun je ook in NL kopen (al kosten ze hier wat meer...)iTec schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:57:
Knoop doorgehakt en net de Find 5 32GB White besteld, kom ik er later achter dat ik met mijn stomme kop de EU Adapter vergeten ben te bestellen voor 1 dollar, snel berichtje erachteraan gestuurd , hopelijk sturen ze deze nog mee anders heb ik een uitdaging denk ik haha.
Kan niet wachten!
Anoniem: 506508
Ik zie in die forum weinig foto's vergeleken met die van htc one. Zou iemand een fotootje van zijn/haar Oppo Find 5 willen posten 

Het is verder ook een gewone micro-usb aansluiting, dus hoogstwaarschijnlijk wel een andere lader in huis die prima te gebruiken is.ArcticWolf schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:07:
[...]
nah die dingen kun je ook in NL kopen (al kosten ze hier wat meer...)
Bij deze 2 fototjes van mijn witte Oppo Find 5 32GB (met screenprotector van Oppo)Anoniem: 506508 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:29:
Ik zie in die forum weinig foto's vergeleken met die van htc one. Zou iemand een fotootje van zijn/haar Oppo Find 5 willen posten

Een foto op het scherm van de Oppo, met daarnaast het gefotografeerde origineel:
https://www.dropbox.com/s/p2401niag8nnt5h/P1050394.JPG
En hetzelfde onder een andere kijkhoek:
https://www.dropbox.com/s/ananjv9yvki5t90/P1050395.JPG
Ik hoop dat je er iets aan hebt, laat anders weten of je nog meer foto's wilt zien

Was geen probleem, kon 1 dollar overmaken via paypal en ze sturen nu zo'n adapter meeArcticWolf schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:07:
[...]
nah die dingen kun je ook in NL kopen (al kosten ze hier wat meer...)

Iemand die met de camera heeft gespeeld? (met name de videocamera)
Ga namelijk binnenkort op vakantie naar een festival maar ik weet niet of de microfoon het harde geluid goed kan opnemen (natuurlijk verwacht ik geen HTC One of Nokia 808 kwaliteit)
maar is het nog om aan te horen als je bijv. thuis hard muziek draai?
Ga namelijk binnenkort op vakantie naar een festival maar ik weet niet of de microfoon het harde geluid goed kan opnemen (natuurlijk verwacht ik geen HTC One of Nokia 808 kwaliteit)
maar is het nog om aan te horen als je bijv. thuis hard muziek draai?
De Midnight versie is nu ook op voorraad. Ik ben nog even aan het twijfelen, want dat wit steekt ook wel mooi af op zich.
Ik zie alleen niet hoe jullie die EU charger voor 1 dollar krijgen? Hij kost 9 dollar.
Oh laat maar, staat opmerking bij de omschrijving.
Edit
Zojuist een witte 32GB Find 5 besteld! 450 euro moest ik afrekenen.
Ik zie alleen niet hoe jullie die EU charger voor 1 dollar krijgen? Hij kost 9 dollar.
Oh laat maar, staat opmerking bij de omschrijving.
Edit
Zojuist een witte 32GB Find 5 besteld! 450 euro moest ik afrekenen.
[Voor 51% gewijzigd door HaTe op 25-04-2013 17:32]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
JaMamaMouse schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:05:
[...]
Bij deze 2 fototjes van mijn witte Oppo Find 5 32GB (met screenprotector van Oppo)(via Dropbox)
Een foto op het scherm van de Oppo, met daarnaast het gefotografeerde origineel:
https://www.dropbox.com/s/p2401niag8nnt5h/P1050394.JPG
En hetzelfde onder een andere kijkhoek:
https://www.dropbox.com/s/ananjv9yvki5t90/P1050395.JPG
Ik hoop dat je er iets aan hebt, laat anders weten of je nog meer foto's wilt zien

Hoe kun je instellen dat wanneer een app gebruik heeft gemaakt van lokatievoorzieng dat deze na gebruik mee uitschaled. Bij mij blijft nu na bv flitsmeister of navigon de lokatievoorziening aan staan. Dit vreet natuurlijk stroom
De laatste zijn een vergelijking met mijn HTC HD2 (is nu gesneuveld, gebroken usbpoort)Anoniem: 506508 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:39:
[...]
JaIk wil graag nog wat foto's MamaMouse
!
https://www.dropbox.com/sh/1aibibnrl0md7gf/gRuzq3IQJ0
De HD2 en de Oppo zijn ongeveer even zwaar, de Oppo is iets dunner, ook licht gebogen achterkant dus makkelijk vast te houden.
Ik heb wel een case besteld, maar dat duurt nog wel 3 weken

en een thread over de kwaliteit van de camera http://www.oppoforums.com...he-camera-of-find-5.1063/
Op de site van oppoforums staat ook een forum naar allerlei reviews
http://www.oppoforums.com/forums/find-5-reviews/
[Voor 5% gewijzigd door MamaMouse op 26-04-2013 15:49]
Ik wacht vooral of die camera problemen met firmware op te lossen zijn.
D'r zit een Sony Exmor RS sensor in de Find 5, die zou beter moeten zijn dan de Exmor R v/d Sony LT15i
Dit is dus zo'n stacked sensor;
D'r zit een Sony Exmor RS sensor in de Find 5, die zou beter moeten zijn dan de Exmor R v/d Sony LT15i
Misschien dat daar het probleem zit m.b.t. software, nieuwe technologie die nog niet is ge-fine-tuned.Sony has released a newly developed "Exmor RS," the world's first
CMOS image sensor that employs the unique "stacked structure."
Shipments of the new product will start from October.
The new "stacked structure" was also announced in this Side View
section of CX-NEWS, Volume 68, but this release is the first time we
can introduce the series of technical innovations leading up to the
present release and the "digital imaging world" that it makes possible.
Dit is dus zo'n stacked sensor;
[Voor 110% gewijzigd door fridgeman op 26-04-2013 15:45]
idd zelfde camera sensor als de Xperia Z (bijna alle hardware is hetzelfde, behalve scherm, sd kaart, fm radio, scherm...)
Ik had begrepen dat de meningen over de camera kwaliteit v/d Xperia Z ook wisselend zijn, wellicht dat Sony idd moeite heeft dat ding op de juiste manier aan te sturen / uit te lezen.
idd, dat heb ik ook gelezen... Betreft de Oppo, er is zeker al verbetering te zien vanaf firmware 328 en 413(meest recente).fridgeman schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:40:
Ik had begrepen dat de meningen over de camera kwaliteit v/d Xperia Z ook wisselend zijn, wellicht dat Sony idd moeite heeft dat ding op de juiste manier aan te sturen / uit te lezen.
Deze post #136 in dit draadje http://www.oppoforums.com...era-of-find-5.1063/page-7 is van mij, mocht je een vb zoeken...
Ik ben ook verschillende camera apps aan het proberen, even afwachten denk ik. Oja, er komt weer een nieuwe firmware aan over een aantal dagen.
[Voor 12% gewijzigd door MamaMouse op 26-04-2013 15:45]
Wat ik zo van de filmpjes zie, is dat de camera wel aardige foto's schiet maar je verwacht er gewoon meer van. Het zijn dus geen belabberde foto's volgens mij.
Thankyou thankyou for the picsMamaMouse schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:48:
[...]
De laatste zijn een vergelijking met mijn HTC HD2 (is nu gesneuveld, gebroken usbpoort)
https://www.dropbox.com/sh/1aibibnrl0md7gf/gRuzq3IQJ0
De HD2 en de Oppo zijn ongeveer even zwaar, de Oppo is iets dunner, ook licht gebogen achterkant dus makkelijk vast te houden.
Ik heb wel een case besteld, maar dat duurt nog wel 3 wekenhttps://dx.com/p/nillkin-...-x909-find-5-black-196479 en deze http://www.ebay.nl/itm/12..._trksid=p3984.m1497.l2649
en een thread over de kwaliteit van de camera http://www.oppoforums.com...he-camera-of-find-5.1063/
Op de site van oppoforums staat ook een forum naar allerlei reviews
http://www.oppoforums.com/forums/find-5-reviews/

YouTube: Oppo Find 5 Easy Cover Case Review
Als je 'm open flipt gaat scherm aan, en als je 'm dichtklapt gaat scherm uit. En het ziet er zo premium uit!
ik ken het ja, is een hele mooieAnoniem: 506508 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:25:
[...]
Thankyou thankyou for the pics! Maar waarom haal je niet deze cover:
YouTube: Oppo Find 5 Easy Cover Case Review
Als je 'm open flipt gaat scherm aan, en als je 'm dichtklapt gaat scherm uit. En het ziet er zo premium uit!

De easy cover is sinds deze week weer te krijgen op www.oppostyle.com, nieuwe batch zonder genoemde bugs (eerst zien, dan geloven)...
Oja, dat openklappen en scherm gaat aan is een simpel magneetje ;-) staat ergens in een forum http://www.oppoforums.com/threads/easy-cover-issue.865/ post #7
Edit: net zelf even gecheckt, klopt, magneetje werkt... sensor zit linksboven het scherm...
[Voor 8% gewijzigd door MamaMouse op 26-04-2013 18:58]
Ik haal ongeveer hetzelfde.bora schreef op zondag 28 april 2013 @ 08:11:
Welke score haalden jullie met AnTuTu. Ik kwam tot 20877
Als ik Cyanogen ga installeren, gaat mijn scherm dan evengoed aan als ik het klepje met magneetje erin open doe ?
Hem hem vanmorgen ook besteld,
ben benieuwd hoe lang het duurt en wat ik nog moet betalen aan DHL...
ben benieuwd hoe lang het duurt en wat ik nog moet betalen aan DHL...
Ik zal binnenkort eens proberen...C00P schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:33:
[...]
Ik haal ongeveer hetzelfde.
Als ik Cyanogen ga installeren, gaat mijn scherm dan evengoed aan als ik het klepje met magneetje erin open doe ?
ik zit nu weer op de stock rom. In CM kon ik de Oppo niet bereiken op mijn Linux flap (usb storage doet t niet, MTP was tergend langzaam en viel steeds weg)... en ik haat MS-Windows...
ik moet zeggen dat ik windows voor windows 7 ook niet geweldig vond XD (al ben ik met windows 3.1 begonnen vroegerMamaMouse schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:42:
[...]
Ik zal binnenkort eens proberen...
ik zit nu weer op de stock rom. In CM kon ik de Oppo niet bereiken op mijn Linux flap (usb storage doet t niet, MTP was tergend langzaam en viel steeds weg)... en ik haat MS-Windows...

CM heeft idd wat issues met usb connecties... dat heb ik met m'n Xperia S ook (als ik CM draai)
Fijn,
Mijn vrouw heeft haar oog laten vallen op mijn Freelander i20.... (helaas ff retour naar china vanwege een los contact), Voor mij dus een goede reden om een stapje hoger te gaan en bij deze dan ook de Oppo finder 5 besteld.
Is er iemand die de Smart Tags gebruikt van de Oppo5 ? Hoe is de ervaring daarmee ? Erg benieuwd naar.
Nu maar afwachten tot hij hier is....
Mijn vrouw heeft haar oog laten vallen op mijn Freelander i20.... (helaas ff retour naar china vanwege een los contact), Voor mij dus een goede reden om een stapje hoger te gaan en bij deze dan ook de Oppo finder 5 besteld.
Is er iemand die de Smart Tags gebruikt van de Oppo5 ? Hoe is de ervaring daarmee ? Erg benieuwd naar.

LOL, ik ben ook met Windows 3.11 begonnen
Helaas moet ik nu nog een virtual machine met Windows XP gebruiken om fatsoenlijk te kunnen Photoshoppen ( fotosjopper sinds 1995); Photoshop CS6 draait helaas nog niet lekker onder Wine/Linux Mint.
Er zitten 2 NFC tags standaard bij de Oppo geloof ik, maar ik heb ze nog niet gebruikt, ik zal binnenkort eens proberen

Er zitten 2 NFC tags standaard bij de Oppo geloof ik, maar ik heb ze nog niet gebruikt, ik zal binnenkort eens proberen

De smart tags (NFC tags) doen wat ze moeten doen.RaymondG schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 02:13:
Fijn,
Alleen het standaard NFC programma wat op de OPPO find 5 zit heeft maar een beperkt aantal ingestelde profielen voor NFC. Dus ik raad aan om een ander NFC tag programma te downloaden.
Je stelt in welke acties moeten uitgevoerd worden op je telefoon vanaf dat je over de tag gaat en je telefoon zal dan deze acties uitvoeren.
thx voor reactie.sn33ky schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:02:
[...]
De smart tags (NFC tags) doen wat ze moeten doen.
Alleen het standaard NFC programma wat op de OPPO find 5 zit heeft maar een beperkt aantal ingestelde profielen voor NFC. Dus ik raad aan om een ander NFC tag programma te downloaden.
Je stelt in welke acties moeten uitgevoerd worden op je telefoon vanaf dat je over de tag gaat en je telefoon zal dan deze acties uitvoeren.
Lijkt me echt een super feature aan die telefoon. Dat natuurlijk met al de andere mooie specs.
Erg benieuwd hoe de tags bij mij bevallen.
Kan Llama aanraden, werkt prima met NFC tags.
Oppo Find 5 32Gb is binnen! Woei wat een pracht apparaat, spoedig review schrijven om dit product nog meer aan te moedigen, wat een geweldig stukje hardware. Enige waar ik nu al over struikel is de batterijduur maar dit zit em in de software, vandaag of morgen komt er een nieuwe firmware uit. Ben benieuwd!
Ben er benieuwd naar je review en wat foto's! Zit ook al een tijdje te twijfelen om deze te halen. Omgerekend ben je toch nog 435,- kwijt. Hiervoor heb je in NL toch ook een leuk toestel (Nexus4, HTC One X, Galaxy S3, ...). Verwacht dat de Oppo Find 5 wat beter presteerd, maar ook weer een risico qua verzending en garantie. Hoe dan ook ben ik daarom extra benieuwd naar je review!iTec schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:41:
Oppo Find 5 32Gb is binnen! Woei wat een pracht apparaat, spoedig review schrijven om dit product nog meer aan te moedigen, wat een geweldig stukje hardware. Enige waar ik nu al over struikel is de batterijduur maar dit zit em in de software, vandaag of morgen komt er een nieuwe firmware uit. Ben benieuwd!
#HalfMei

Kleine spoiler: op één - voor mij belangrijk - punt verslaat hij alle andere smartphones. Ook telefoons die bekend staan vanwege de goede resultaten op deze test, zoals de iPhone 5 en HTC One. Kun je bedenken wat het is?

Kleine spoiler: op één - voor mij belangrijk - punt verslaat hij alle andere smartphones. Ook telefoons die bekend staan vanwege de goede resultaten op deze test, zoals de iPhone 5 en HTC One. Kun je bedenken wat het is?
Accu!arnoudwokke schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:01:
#HalfMei
Ook telefoons die bekend staan vanwege de goede resultaten op deze test, zoals de iPhone 5 en HTC One. Kun je bedenken wat het is?

[Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 02-05-2013 09:53]
Veel support en updates vanuit de fabrikant? Wellicht is dat iets dat steeds belangrijker wordt bij de Chinese fabrikanten.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Dat kan ik niet meten, maar ik merkte bij de Xiaomi Mi-Two ook al dat er veel updates waren. Ik hoorde trouwens via-via dat er een custom rom-wedstrijd door Oppo is uitgeschreven voor deze telefoon. Weet iemand hoe dat precies zit?Veel support en updates vanuit de fabrikant?
3 dingen die in alle reviews terugkomenarnoudwokke schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:01:
#HalfMei
[afbeelding]
Scherm: komt in alle reviews als beste uit de bus
Bouwkwaliteit: Voelt solide aan
Geluid: Zowel speaker en via oordopjes. Helaas niet stereo en vooraan.
Ik denk dat jij het scherm bedoelt.
De Kalaideng Enland case is binnen!
Voelt een beetje als stevig karton met een PU-nepleer laagje, klikt er redelijk makkelijk omheen, en je krijgt t er niet zomaar af (voorzichtig wringen). Ook de hoekjes zijn nu iets beschermt omdat het hoesje er een klein beetje overheen valt. Door de 'kaft' (bookstyle case) is het scherm gevoelsmatig beter beschermt in mijn tas.
En nu glijdt de Oppo tenminste niet zomaar meer uit m'n handen
De achterkant van de Oppo is vrij glad, deze case heeft een leerprintje waardoor de achterkant wat stroever aanvoelt.
Een nadeeltje, is dat de powerknop en de volume knoppen wat moeilijker te bedienen zijn, maar ik denk dat dit een kwestie is van even wennen.
Het opstaande randje van de case vind ik niet echt in de weg zitten bij het bedienen van het scherm, het is acceptabel.
Foto's
https://www.dropbox.com/sh/1aibibnrl0md7gf/gRuzq3IQJ0#/
Voelt een beetje als stevig karton met een PU-nepleer laagje, klikt er redelijk makkelijk omheen, en je krijgt t er niet zomaar af (voorzichtig wringen). Ook de hoekjes zijn nu iets beschermt omdat het hoesje er een klein beetje overheen valt. Door de 'kaft' (bookstyle case) is het scherm gevoelsmatig beter beschermt in mijn tas.
En nu glijdt de Oppo tenminste niet zomaar meer uit m'n handen

Een nadeeltje, is dat de powerknop en de volume knoppen wat moeilijker te bedienen zijn, maar ik denk dat dit een kwestie is van even wennen.
Het opstaande randje van de case vind ik niet echt in de weg zitten bij het bedienen van het scherm, het is acceptabel.
Foto's
https://www.dropbox.com/sh/1aibibnrl0md7gf/gRuzq3IQJ0#/
[Voor 17% gewijzigd door MamaMouse op 02-05-2013 12:30]
Over vezending geen zorgen, dat is echt wel goed geregeld enige waar je rekening mee moet houden is douane kosten , dit was voor mij 28,95. Je kan alles precies volgen via DHL, zoals iemand hier het al had gepost.bsmpower schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:51:
[...]
Ben er benieuwd naar je review en wat foto's! Zit ook al een tijdje te twijfelen om deze te halen. Omgerekend ben je toch nog 435,- kwijt. Hiervoor heb je in NL toch ook een leuk toestel (Nexus4, HTC One X, Galaxy S3, ...). Verwacht dat de Oppo Find 5 wat beter presteerd, maar ook weer een risico qua verzending en garantie. Hoe dan ook ben ik daarom extra benieuwd naar je review!
Ik hoop dit weekend en anders begin volgende week een review te kunnen schrijven. Deze telefoon verdient veel meer aandacht dan merken als Samsung en HTC, echt een telefoon voor een tweaker met mooi design , goede specs en een uber scherm. Heb er nu Cyanogenmod erop draaien met Apex Launcher en een mooi thema, ik leg de mijne nu expres naast mensen die zo lopen te pronken met de iPhone 5

Jammer dat je wacht tot half mei, ik zou deze nu al vrij geven zodat deze nu ook direct vergeleken kan worden met de HTC en Samsung en mensen de juiste telefoon kopenarnoudwokke schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:01:
#HalfMei
[afbeelding]

Hmm, ik heb onlangs een review gezien van iemand die enorm te spreken was over de batterijduur. Hoe lang doe je met een volle batterij?iTec schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:41:
Software is like sex, it's better when it's free
Hier kijk ik echt enorm naar uitarnoudwokke schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:01:
#HalfMei
[afbeelding]

Software is like sex, it's better when it's free
Anoniem: 414160
Ik doe er ongeveer 18 uur per dag mee verder gebruik ik hem 3 uur actief ongeveer dus voor mij is dit meer dan genoeg.Rubinski schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:11:
[...]
Hmm, ik heb onlangs een review gezien van iemand die enorm te spreken was over de batterijduur. Hoe lang doe je met een volle batterij?
Deze ook maar besteld (16 GB wit). Wilde de GS4 hebben, maar met een prijs van 700 euro vind ik die veels te duur.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.