Mooie specs, leuk design, maar die UI is misschien wel de lelijkste die ik ooit in een mobiel heb gezien.
Hoe zit het met de Custom ROMS support op dit mobiel?
[Voor 3% gewijzigd door 13art op 03-03-2013 09:59]
Enjoy the silence
Er zijn al paar developers bezig met een custom firmware. Er is er al een die de launcher van de xperia telefoons heeft gebakken in een rom voor de OPPO find 5. Persoonlijk vind ik dit helemaal niets. Maar voor mensen die de xperia interface gewend zijn wel handig.Rively schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 01:57:
Mooie specs, leuk design, maar die UI is misschien wel de lelijkste die ik ooit in een mobiel heb gezien.
[Voor 17% gewijzigd door sn33ky op 02-03-2013 21:16]
Je ziet wel die typische 'wobble' als hij zijn camera heen en weer beweegt. Dat vind ik wel jammer.Anoniem: 256386 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:10:
Mocht onderstaande werkelijk de oppo find 5 zijn dan vind ik het helemaal geen slecht camera
YouTube: Oppo Find 5 1080p HD Camera Test
Ik zou het op zeker spelen en hier geen risico's in nemen. Al is er misschien een tweaker die deze vraag met zekerheid kan beantwoorden.lom0r schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:32:
Vraag: Ik heb in me haast bij het bestellen geen EU stekker genomen, nu is de bijgeleverde US stekker volgens de opschrift hetzelfde als me EU HTC stekker(Voltage,Hz,Amperage), zou dit problemen geven qua doorbranden/over verhitting (staat in het boekje, gok vooral om eigen producten te verkopen).Of is het beste gewoon de US stekker in een universele(wereld) stekker te duwen en zo in ons EU stopcontact te doen ?
Hoeveel heb je in totaal betaald?lom0r schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:32:
Had bij het bestellen gevraagd of die mindere waarde mee kon krijgen voor lagere btw, werd als $150 aangegeven en heb dus maar 25 euro btw betaald. Top werk daar bij Oppo.
Het beeld is echt super mooi, voorbeeld plaatjes die erbij zitten spatten qua kleur van je beeld af.
NU nog even langs de winkel voor een micro sim en ik kan er tegen aan.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
$499 = 392 euro (omgerekend via pay pal) + 23.52 btw = 415 euro.Anoniem: 256386 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:40:
[...]
Hoeveel heb je in totaal betaald?
Kunnen wij ook een review van jou verwachten.
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Net zoals vorige keer, om 17uC00P schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:36:
On Friday, March 8 8AM PST (GMT -8),
Om hoe laat is dat onze tijd ?
Kan je ook met CC betalen?lom0r schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:10:
[...]
$499 = 392 euro (omgerekend via pay pal) + 23.52 btw = 415 euro.
Heb geen ervaring met reviews en als ik die van sn33ky zo zag staat daar wel alles in wat je er over kan vertellen.
Ik heb ook de Note 1 maar stoor mij dermate aan de inbranding van het scherm dat ik snel een ander wil.C00P schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:08:
dank je
Hoe is de LCD density ingesteld van de finder 5 ?
Ik heb nu een Galaxy note (1ste editie) en daar stond origineel de lcd density op 350, dat zag er niet uit, het leek wel een 70+ ding.
Nu heb ik 250 ingesteld en heb ik 6 icoontjes horizontaal staan en dat ziet er gewoon erg mooi uit.
4 icoontjes horizontaal ziet er niet mooi uit, zeker niet op een wat groter scherm.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik deze moet inruilen voor mijn note.
[Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 07-03-2013 21:10]
Skoda Enyaq iV80x Founders Edition Black
[Voor 14% gewijzigd door Outdoor op 09-03-2013 14:28]
Outdoor schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:27:
Ook net één besteld. De 32GB versie inclusief euro stekker (voor $1,- erbij). Wel jammer dat ze de flipcover niet verkopen. Had het wel afgemaakt. Ben benieuwd of het idd 2 - 4 weken levertijd is.
Heb hier ook de Xperia Z liggen . Kunnen we mooi vergelijken.
Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94
diquan2001 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:15:
Zo ben wel benieuwd naar de ervaringen van jullie met deze Oppo 5 hoor..
Waar heb je de jouwe besteld ?
Officiele oppo site. (oppostyle.com)
[...]
Ze brengen als ik het forum mag geloven Klik bijna wekelijks nieuwe firmware uit (kunnen de grootmachten nog van leren). Sinds de laatste update schijnt de batterij vooruit te zijn gesprongen (lees gemakkelijk een dag+ mee te gaan). Voor een 1080p scherm vind ik dat meer dan redelijk!diquan2001 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 21:52:
Ok dankje voor de info .Waar ik ook wel benieuwd naar ben hoe is de accu?/ Gaat het een beetje lang mee??
[...]
[Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 11-03-2013 08:44]
Ik denk dat ze dit snel zullen doen, maar dat ze nu nog afwachten totdat de grootste bugs uit hun eigen firmware zijn. Ik heb een vermoeden dat dit na volgende firmware zal zijn.C00P schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:17:
Ik vraag mij af wanneer ze de sources beschikbaar maken voor de community.
Dan kan XDA er zich op storten en zijn we vertrokken. helaas zeggen ze telkens dat het er snel komt...
Sony gaf de source code vrij voordat het toestel uit was.
Ik denk dat niemand daar een duidelijk antwoord op ga kunnen geven. Omdat niemand in de toekomst kan zien ;-) Ik weet dat de vorige batch meteen verstuurd waren. Nu werken ze met pre-order zodat ze een beter inzicht kunnen krijgen hoever ze de productie moeten opschroeven vermoed ik. Ergens had ik gelezen dat OPPO al 500k toestellen had verkocht in 1 week na de release date.wolterious schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:31:
Eigenlijk heb ik mijn pijlen de afgelopen periode gericht op de jiayu g4. Maar aangezien mijn huidige telefoon een rondje wasmachine niet heeft overleefd en de g4 nog wel een lange tijd op zich laat wachten is de Oppo nu mijn beste/eerste keus. Omdat ik nu dus geen telefoon heb vraag ik me hoe betrouwbaar de levertijd van 2-4 weken van oppostyle.com is. Ik zag wel dat er weer een batch was op 8 maart, maar echt duidelijk is het me nog niet. Kan iemand me dit uitleggen?
[Voor 59% gewijzigd door Haas_nl op 13-03-2013 22:36]
Beastiaanz schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:17:
Heb vanmiddag de Oppo binnen gekregen (chinese version).
Wat een schitterend apparaat in alle opzichten.
Vonden de medewerkers bij de Vodafone shop ook toen ik een Micro SIM ging halen.
Heb direct de Engelse Firmware erop gezet (zonder te rooten)
Zal er komend weekend nog wat mee gaan spelen en optimaliseren.
Ben eigenlijk best tevreden met de mogelijkheden af fabriek zeg maar.
(Ik kom van de HTC Sensation met ICS-ROM Virtious Inquisition welke ruim een jaar zonder enige reboot probleemloos gedraaid heeft.
Even kort wat eerste bevindingen;
Geluid -> Overweldigend
Beeld -> Zéér indrukwekkend (heb even wat HD filmpjes op Youtube bekeken)
Internet -> Razendsnel laden + in - en uitzoomen
Bouwkwaliteit -> Je hebt een kwaliteitsproduct in handen, in alle opzichten
Heb het weekend 3 verjaardagen.....denk dat de aandacht zo getrokken is. ;-)
diquan2001 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:31:
Gefeliciteerd met je nieuwe Oppo Find 5 ..Ben ook wel benieuwd naar jou ervaringen met dit toestel.
Laat het ons even weten..Trouwens wat is het verschil tussen de chinse en de internationale versie??
[...]
De stock firmware schijnt juist kut te zijn, met een belabberde interface.Panzy schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:01:
Ik heb ook de Find 5 op preorder staan, het ding spreekt me gewoon aan. Enige wat mij boeit in een telefoon is hoe hij eruit ziet en of het degelijk is/aanvoelt, en of het gewoon werkt in de zin dat je ermee kan bellen en verstaanbaar bent. Al dat software gelul met XDA enzo zal allemaal wel, volgens mij is de stock software gewoon voor elkaar bij deze telefoon dus hoef je je nergens druk om te maken.
Ten eerste waarom kom je dan hier op het forum.Panzy schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:01:
Ik heb ook de Find 5 op preorder staan, het ding spreekt me gewoon aan. Enige wat mij boeit in een telefoon is hoe hij eruit ziet en of het degelijk is/aanvoelt, en of het gewoon werkt in de zin dat je ermee kan bellen en verstaanbaar bent. Al dat software gelul met XDA enzo zal allemaal wel, volgens mij is de stock software gewoon voor elkaar bij deze telefoon dus hoef je je nergens druk om te maken.
[Voor 19% gewijzigd door Haas_nl op 16-03-2013 23:10]
Ik heb hem even opgemeten voor je en dwars over het midden kom ik op 15,5 cm rondom. Langs de lengte 30 cm.C00P schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:42:
Zou iemand met een find 5 hier even op willen antwoorden ?
http://www.oppoforums.com...of-the-phone-fitbag.1117/
[Voor 26% gewijzigd door FrankGuthrie op 19-03-2013 13:04]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
die zwarte is idd super kwijlFrankGuthrie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:00:
2 mededelingen:
- Levertijden bij oppostyle zijn nu verandert in 1 week.
- Er is een Zwarte/Grijze versie aangekondigd: http://gsminsider.com/201...ands-on-and-quick-review/
Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
Is inderdaad heel mooi. Enige wat ik jammer vindt is dat deze telefoon weinig populair lijkt te zijn. Dit is een hele mooie toestel voor weinig geld. Wel vind ik de UI 10x niks (ja ja, ander launcher etc..).ArcticWolf schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:39:
[...]
die zwarte is idd super kwijlik ga toch wachten tot die beschikbaar is!
Russian Blue Neji
Kate Bush
Bestellen eind april volgens iemand in de forum en levering in juli.diquan2001 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:02:
Black on Black Hmmm ziet er inderdaad erg aantrekkelijk uit :-)
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 20-03-2013 19:24]
Ik denk dat hij wel eerder komt, maar dat ligt een beetje aan de productie capaciteit en de vraag in China zelf...Oppo will start selling the Find 5 in black starting April 1 in China. A timeframe for the international launch of the new color variation hasn't been disclosed yet.
Haha oké, is waarschijnlijk vanaf 1 april leverbaar. Waarschijnlijk eerst alleen in China, en daarna wellicht internationaal.ArcticWolf schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:17:
nice!
hij is wel op voorraad zie ik nu! (maar ik wacht toch op de zwarte)
Blijkbaar alleen CC via PPTrackerfire schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:13:
Je kan ook een creditcard gebruiken ;-)! Zelf ook gedaan en gisteren netjes de telefoon ontvangen :)!
Best even bij de bestelling een opmerking schrijven, met de vraag of ze de waarde op het pakketje zo laag mogelijk houden. Dan ga je minder duanekosten moeten betalen. Anders zit het ergens tegen70-80 euro.Wixed schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 07:19:
Als ik de telefoon bestel via Oppostyle.com. Zijn hier dan nog bijkomende taxen of is het enkel de aangegeven prijs die ik betaal? Zo ja, hoeveel bedragen die taxen ongeveer? ;o
Dus als ze een lagere waarde schrijven, zullen de douane kosten rond de €50 liggen ? Of zal het niet zo een groot verschil zijn?sn33ky schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 07:25:
[...]
Best even bij de bestelling een opmerking schrijven, met de vraag of ze de waarde op het pakketje zo laag mogelijk houden. Dan ga je minder duanekosten moeten betalen. Anders zit het ergens tegen70-80 euro.
[Voor 33% gewijzigd door Trackerfire op 08-04-2013 23:52]
Je kunt via CC afrekenen en daarna wordt gevraagd of je eventueel voortaan je CC aan Paypal wil koppelen. Dit niet gedaan en dus gewoon per CC betaaldAnoniem: 256386 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:52:
[...]
Blijkbaar alleen CC via PP
Thank you for showing interest in OPPO Style and the OPPO Find 5. Currently we only accept payment through PayPal.
I hope this answers all your questions, but if there is anything else we can do for you please feel free to contact us again. Have a great day.
--
Regards,
OPPO Style Support
[Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 22-03-2013 12:59]
Zéér handige website! Bedanktsn33ky schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:47:
Duanekosten berekenen: http://www.dutycalculator.com/
[Voor 93% gewijzigd door 13art op 24-03-2013 14:00]
[Voor 96% gewijzigd door 13art op 24-03-2013 14:01]
[Voor 87% gewijzigd door 13art op 24-03-2013 14:01]
[Voor 94% gewijzigd door 13art op 24-03-2013 14:02]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik heb Tele2 en alles werkt gewoon goed, je moet alleen ff de APN instellingen aanpassen ('internet' in plaats van 'internet.tele2.nl')Cryostorm schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:44:
@ Sn33ky
Weet jij of de internationale versie werkt met alle providers hier in Nederland? Ik zag een review op youtube, waarbij de reviewer aangaf dat hij alleen werkte op T-mobile en Verizon (Amerikaanse reviewer overigens). Ik heb niet echt veel verstand van frequenties en dergelijke, dus ik denk ik vraag het even. Verder zou ik graag willen weten hoe je ervaring met je toestel i.c.m tele2 (dat is een combinatie waar ik ook in geïnteresseerd ben). Ik dank je vast voor je tijd.
Uhhmm..... volgens mij een beetje overijverig vind je niet? Ik vraag hem waarom hij de HTC One boven de Oppo find verkiest... Volgens mij is dat niet tegen de regels.FrankGuthrie schreef op zondag 24 maart 2013 @ 03:43:
[mbr]En dit soort reacties dus ook niet[/mbr]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik vind het inderdaad wat overijverig van de mods. Ik had mijn post al bewust kort en bondig met het verzoek het via PM af te handelen. Drie kwart van de reacties tot nu toe in dit topic gaan ook over aankopen via allerlei wegen, maar natuurlijk ligt het weer aan mij.FrankGuthrie schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:44:
[...]
Uhhmm..... volgens mij een beetje overijverig vind je niet? Ik vraag hem waarom hij de HTC One boven de Oppo find verkiest... Volgens mij is dat niet tegen de regels.
Beetje mijn reactie beter lezen de volgende keer, want heb geen interesse in zijn Oppo....
Hmm, oke, Ik wilde dat weten omdat de Oppo ook op mijn shortlist staat (zwart). Deze telefoon heeft de dan nog wat 'oudere' S4 processor ten opzichte van de S600, maar de Oppo Find 5 is een stukje goedkoper. Ik denk namelijk dat het verschil niet groot zal zijn.Ted_W schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:40:
[...]
Ik vind het inderdaad wat overijverig van de mods. Ik had mijn post al bewust kort en bondig met het verzoek het via PM af te handelen. Drie kwart van de reacties tot nu toe in dit topic gaan ook over aankopen via allerlei wegen, maar natuurlijk ligt het weer aan mij.
Even terugkomend op jouw vraag. Niks mis met de Oppo, maar ik vind de HTC One gewoon een prachtig mooi toestel (de mooiste die ik tot nu toe gezien heb). Wat dat betreft ben ik vrij impulsief, op die manier heb ik ook de Oppo gekocht, was van tevoren niet gepland of er specifiek naar gezocht.
Heb nu een Galaxy Note 1, maar daarvoor vrijwel altijd een HTC gehad, al sinds het WM2003 tijdperk t/m de Desire, dus stiekem was en ben ik altijd een beetje fan van HTC. Dus simpel gezegd:
- Oppo Find 5: mooi toestel met prima specs
- HTC One: prachtig mooi toestel met prima specs (en het is een HTC)
Meer emotie (en persoonlijke voorkeur) dan harde feiten.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Groetjes, FaceDown.
jammer dat er op dit moment alleen de 32GB te bestellen is.FaceDown schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:27:
Oppo 'Midnight Grey' nu te pre-orderen op oppystyle.com. Verwachte verzenddatum half april.
Tameguchi kitten ja ney o
Dat is inderdaad een tegenvaller. Samsung heeft hun 5 incher een stuk kleiner gehouden. Wat ik ook jammer vind van de Find 5 is UI. Wat is dat een lelijke UI zeg. Icoontjes zijn gemaakt voor slechtziende....Rezje schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:22:
141.8 mm lang
Kanonne, dat had wel iets kleiner gekund. Jammer
Russian Blue Neji
Kate Bush
[Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 27-03-2013 14:43]
Ja, zat te wachten op die reactie. Maar ik wil gewoon des ontweakers, een telefoon die out of de box een fijne UI heeft en niet waar ik nog het een en ander aan moet verbouwen om het naar mijn smaak te krijgen. De enige UI, buiten stock Android, die ik goed vindt, zijn Touchwiz en de UI van Sony.ArcticWolf schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:42:
Pak dan een andere launcher? Die icoontjes horen bij de MIUI launcher (heet wsch anders hier).
Goeie launchers zijn: Nova, Apex, Trebuchet
Russian Blue Neji
Kate Bush
net gechecked, nope!ArcticWolf schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:05:
je kan kijken of de stock launcher er nog op staatdoor bij de huidige launcher de defaults te clearen....
[Voor 45% gewijzigd door mindcre8r op 27-03-2013 15:20]
Enjoy the silence
Nee. Hij ziet alleen KPN en T-mobile / Ben. Maar hij werkt wel gewoon. De APN instellingen staan ook gewoon op vodafone.l3art schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:44:
En als je handmatig naar providers gaat zoeken? Ziet hij Vodafone dan wel?
Misschien dat de IMEI is geblokkeerd op het netwerk? (door wat voor reden dan ook...)Outdoor schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:01:
[...]
Nee. Hij ziet alleen KPN en T-mobile / Ben. Maar hij werkt wel gewoon. De APN instellingen staan ook gewoon op vodafone.
Dan zou hij toch helemaal niets doen?.....Hij werkt gewoon goed. Hij geeft duidelijk het bereik aan en ook het 3G en H+ icoontjes functioneren. Alleen de tekst "No service" blijft in de balk staan terwijl er gewoon vodafone zou moeten staan.ArcticWolf schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:46:
[...]
Misschien dat de IMEI is geblokkeerd op het netwerk? (door wat voor reden dan ook...)
[Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 27-03-2013 21:14]
Moet je het forum volgens. Want dat is gewoon softwarematig een beetje knudde. DAt staat op een lijst om gefixt te worden.Outdoor schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:00:
[...]
Dan zou hij toch helemaal niets doen?.....Hij werkt gewoon goed. Hij geeft duidelijk het bereik aan en ook het 3G en H+ icoontjes functioneren. Alleen de tekst "No service" blijft in de balk staan terwijl er gewoon vodafone zou moeten staan.
Russian Blue Neji
Kate Bush
???FrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:58:
[...]
Moet je het forum volgens. Want dat is gewoon softwarematig een beetje knudde. DAt staat op een lijst om gefixt te worden.
Groetjes, FaceDown.
http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=138740Sindragosa schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:18:
Even voor mijn idee, wat is een launcher?
Ik heb nu nog de volgende uitdaging:
De contacten van mijn oude Iphone (dus normale simkaart) naar de Oppo krijgen met een micro Sim.
Iemand briljante ideeen?
Wil vanavond namelijk naar de telfort winkel...
Ik heb wel al een backup gemaakt met een app van mijn contactenlijst en die als een vcf bestand in mijn email staan.
[Voor 61% gewijzigd door ArcticWolf op 28-03-2013 10:28]
Altijd op zoek naar iets leuk!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details