Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:16
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:15:
Wat houdt deze post eigenlijk precies in: http://www.oppoforums.com...es.4263/page-2#post-66561? Wat gaat er voor ons verbeteren?
Hoe bedoel je? Enige wat in die post staat is: Again you post before I notice! Haha. Your post wasn't there as I made mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyThes schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:18:
[...]

Hoe bedoel je? Enige wat in die post staat is: Again you post before I notice! Haha. Your post wasn't there as I made mine.
Oeps, ik bedoel natuurlijk de begin post: http://www.oppoforums.com...ding-kernel-updates.4263/. Ik ben niet zo thuis in kernels enzovoort.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:15:
Wat houdt deze post eigenlijk precies in: http://www.oppoforums.com...es.4263/page-2#post-66561? Wat gaat er voor ons verbeteren?
Ik neem aan dat je post #38 en niet #39 bedoelt (zoals je nu hebt gequote)?
never mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:21:
[...]

Oeps, ik bedoel natuurlijk de begin post: http://www.oppoforums.com...ding-kernel-updates.4263/. Ik ben niet zo thuis in kernels enzovoort.
In theorie betekend dat dat Cyanogenmod, Faux123, maxwen en andere developers nu kernels kunnen compilen voor 4.2 waardoor hopelijk veel van de huidige bugs opgelost kunnen worden. Voor ons betekend dat stabielere en wellicht snellere ROMs.

Het is nu alleen hopen en afwachten ofdat de theorie een beetje bij de praktijk gaat komen... :P

[ Voor 8% gewijzigd door SkyThes op 30-07-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyThes schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:28:
[...]

In theorie betekend dat dat Cyanogenmod, Faux123, maxwen en andere developers nu kernels kunnen compilen voor 4.2 waardoor hopelijk veel van de huidige bugs opgelost kunnen worden. Voor ons betekend dat stabielere en wellicht snellere ROMs.

Het is nu alleen hopen en afwachten ofdat de theorie een beetje bij de praktijk gaat komen... :P
Ik hoop het ook. Zo natuurlijk geweldig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.oppoforums.com...gestions.4231/#post-67363

Quote: Instead of posting a duplicate suggestion, like a suggestion by clicking on "Like" below the post to show that you also want this feature implemented.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:26
Heb vanochtend mijn Stock rom (14-05) geupdate naar de laatste (19-07). Ik kreeg hierna gelijk last van dat een paar apps niet wilden opstarten. Pas na een herinstallatie van deze apps werkten ze weer. 1 app (Autovoice) kan ik nu niet meer instaleren aangezien ik bij de installatie een melding krijg dat er geen ruimte meer is. Heb pas 887 Mb gebruikt van de app-ruimte.

Nu had ik het idee om PAC-rom te flashen, maar na het nieuws hierboven denk ik dat ik nog even wacht op de verbeteringen die de nieuwe 4.2 kernel source met zich meebrengt.

[ Voor 3% gewijzigd door Grelis op 30-07-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tom-Los schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:13:
...Nu had ik het idee om PAC-rom te flashen, maar na het nieuws hierboven denk ik dat ik nog even wacht op de verbeteringen die de nieuwe 4.2 kernel source met zich meebrengt.
Ik heb ook een tijdje PAC gedraaid, eigenlijk 'beter' dan CM... Daarna weer een tijdje stock, en gisteren maar overgestapt op CM, de laatste nightly.

De laatste CM nightly draait eigenlijk verrassend stabiel. Maar ik heb wel de kernel geinstalleerd van MaxWen (stable voor CM10), ik heb het idee dat t nu nog iets soepeler is :-)

Bij PACman rom had ik ook de AOKP kernel van MaxWen, ging ook goed :-)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tom-Los schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:13:
Heb vanochtend mijn Stock rom (14-05) geupdate naar de laatste (19-07). Ik kreeg hierna gelijk last van dat een paar apps niet wilden opstarten. Pas na een herinstallatie van deze apps werkten ze weer. 1 app (Autovoice) kan ik nu niet meer instaleren aangezien ik bij de installatie een melding krijg dat er geen ruimte meer is. Heb pas 887 Mb gebruikt van de app-ruimte.

Nu had ik het idee om PAC-rom te flashen, maar na het nieuws hierboven denk ik dat ik nog even wacht op de verbeteringen die de nieuwe 4.2 kernel source met zich meebrengt.
Ik zou wachten... (in theorie) zouden nu de meest irritante bugs (gsm radio, gpu issues) allemaal opgelost moeten zijn na de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:20
Welke browser en welke Adobe Flash versie gebruiken jullie op de Oppo?
Met Firefox kan ik filmpjes hier op Tweakers niet fullscreen zetten (geen knopje).

Met Dolphin kan ik wel hier kijken, maar als ik het fullscreen zet, loopt het geluid door, terwijl het beeld heel snel gaat.

Filmpjes op gamekings.tv en teamhww.nl blijven hangen in beide browsers en geven zwart scherm op fullscreen en laten zelfs de hele telefoon hangen, zodat ik een reset moet doen.

Maakt trouwens niet uit of ik de "Desktop" versie of de "Android" agent kies.

YouTube filmpjes werken vreemd genoeg wel.

Heb de laatste Adobe Flash uit de officiele Adobe archives geïnstalleerd.
Pffff wanneer heeft iedereen nu eens Flash uitgefaseerd :(

[ Voor 57% gewijzigd door Xyphoid op 31-07-2013 15:37 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:40
Vroeger kon ik perfect Strava gebruiken om mijn fiets routes te trekken, GPS fix enzo, geen enkel probleem maar de laatste tijd maakt hij moeilijk een fix of vindt hij een fix maar verliest hij de connectie na een tijdje.

Iemand die hetzelfde ondervind? Geen idee of het aan FireFly ligt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stancke schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:34:
Vroeger kon ik perfect Strava gebruiken om mijn fiets routes te trekken, GPS fix enzo, geen enkel probleem maar de laatste tijd maakt hij moeilijk een fix of vindt hij een fix maar verliest hij de connectie na een tijdje.

Iemand die hetzelfde ondervind? Geen idee of het aan FireFly ligt...?
Is bekend... Wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Ok, leuk om te horen!

Wat ik ook nog graag had gezien is dat je je datalimiet kan aanpassen volgens datum... Mijn bundel start op de 14e van de maand tot de 14e van de volgende maand en als je het instelt op je toestel loopt het van de eerste tot de dertigste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stancke schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:39:
Ok, leuk om te horen!

Wat ik ook nog graag had gezien is dat je je datalimiet kan aanpassen volgens datum... Mijn bundel start op de 14e van de maand tot de 14e van de volgende maand en als je het instelt op je toestel loopt het van de eerste tot de dertigste....
Uh? dat kan toch?

Onder data monitor > data usage cycle

ik heb trouwens ook geen gps meer bij de color rom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Ok, daar heb ik dan overgekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 07:23
Raar probleem nu, ik heb de chinese color rom 4.2.2 geïnstalleerd. In verband dat de notificaties van whatsapp en andere applicaties na 5 seconden worden geclosed in je notificatiebalk, ben ik terug gegaan naar verschillende CM10.1 roms ( Illusion, PacMan, Asylum ). Alleen krijg daar met geen mogelijkheid wifi aan de praat, ook niet met een rom release van 17072013. Ben weer terug naar color rom, en hier werkt het gewoon weer wel. Wat zou het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
svianen schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:06:
Raar probleem nu, ik heb de chinese color rom 4.2.2 geïnstalleerd. In verband dat de notificaties van whatsapp en andere applicaties na 5 seconden worden geclosed in je notificatiebalk, ben ik terug gegaan naar verschillende CM10.1 roms ( Illusion, PacMan, Asylum ). Alleen krijg daar met geen mogelijkheid wifi aan de praat, ook niet met een rom release van 17072013. Ben weer terug naar color rom, en hier werkt het gewoon weer wel. Wat zou het kunnen zijn?
ik heb hetzelfde probleem met de CM-based roms... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:28:
[...]

ik heb hetzelfde probleem met de CM-based roms... :/
Ik heb juist helemaal geen problemen met de wifi in zowel PAC, XenonHD, Slimbean, CM10 roms... vreemd...
Ook verschillende kernels geprobeerd (CM, MaxWen) en Faux123 op de stock rom.

Ik heb de tweede batch 32GB wit (april), trouwens wel het gps probleem met de stock roms.

Edit; ik heb 1x dat probleem gehad; een paar maanden geleden met CM10, toen andere kernel gepakt en die werkte wel...

[ Voor 13% gewijzigd door MamaMouse op 01-08-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Is dat onder colorrom of ook onder stockrom ? Ik kan geen datamonitor vinden....
ArcticWolf schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:08:
[...]

Uh? dat kan toch?

Onder data monitor > data usage cycle

ik heb trouwens ook geen gps meer bij de color rom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Akemi schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:03:
Is dat onder colorrom of ook onder stockrom ? Ik kan geen datamonitor vinden....

[...]
Beide hebben een data monitor naar mijn weten... maar die van stockrom zit idd ergens anders, maar ik draai nu de color rom en weet niet waar deze in de stockrom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Bij de Chinese Color Rom ben ik ook mn wifi kwijtgeraakt dus zit nu op de International Color Rom. Ik hoop wel dat er binnenkort stabielere roms komen want eerlijk gezegd begin ik dat wel een beetje zat te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
after a few changes in ramdisk , it looks like im closer to get radio modem up and running. instead /data/tomstones ive made them /tombstones and a symlink to /data/tombstones/ , thats how stock 4.2.2 ramdik has it in china. added a few extra permissions, dont think that has anything to do with it and recompiled kernel.

Last kickstart
Last radio log
Before radio log keep saying sim not loaded, like it does a few times to begin with :
[GsmDCT] isDataAllowed: not allowed due to - gprs= 1 - SIM not loaded

the radio log is from bootup and 10 minutes.
Looking good... :) dus nog ff afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Gevonden: settings, general tab, onder wireless/networks druk more, data usage, links onder op de settingsknop drukken.
ArcticWolf schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:18:
[...]

Beide hebben een data monitor naar mijn weten... maar die van stockrom zit idd ergens anders, maar ik draai nu de color rom en weet niet waar deze in de stockrom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
svianen schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:06:
Opgelost door terug te gaan naar X9090EN-beta_130613, en dan daarvanuit daar een CM via recovery erop zetten.

Raar maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BQj6rymCYAApm3d.png

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
Ik wil me f5 rooten alleen lukt de casual way niet omdat mijn telefoon niet wordt herkend nu wil ik via de fast way doen maar die download links werkem niet iemand een oplossing?

Edit: grapje al gevonden! En geroot maar welke rom nu? Ik wil zelf miui proberen

[ Voor 19% gewijzigd door justin0117 op 01-08-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
justin0117 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:19:
Ik wil me f5 rooten alleen lukt de casual way niet omdat mijn telefoon niet wordt herkend nu wil ik via de fast way doen maar die download links werkem niet iemand een oplossing?

Edit: grapje al gevonden! En geroot maar welke rom nu? Ik wil zelf miui proberen
Uh.. je hoeft je telefoon niet te rooten om een andere rom te installeren }:O

ik heb de recovery ff op m'n eigen server gezet, maar het enige wat je hoeft te doen is een nieuwe recovery fastbooten en dan kan je al een nieuwe rom installeren :>

http://deadly-silence.org...ry-twrp-2.6.0.0-find5.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Faux kernel voor Color ROM is uit!
http://www.oppoforums.com...1.2743/page-35#post-68948

Let op! Enkel 4.1.1 Color ROM!

[ Voor 10% gewijzigd door SkyThes op 01-08-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hebben jullie geen last van notification bar has stopped? gebeurt bij mij 1x per dag... echt irritant (colorrom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Ow serieus wtf waarom kan je hem dan rooten mmm oke lekker slim van me heb ik niet gelezen mogen ze ook wel bij die overview thirt party forum zetten. Oke maar moet ik hem dan weer unrooten? Of kan het geen kwaad nu staat super user er wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
justin0117 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:38:
Ow serieus wtf waarom kan je hem dan rooten mmm oke lekker slim van me heb ik niet gelezen mogen ze ook wel bij die overview thirt party forum zetten. Oke maar moet ik hem dan weer unrooten? Of kan het geen kwaad nu staat super user er wel op
super user verdwijnt toch weer ;) maar er zit standaard root in miui! (en cm, pac, etc...)
je kan met die recovery ook de standaard roms rooten :)

voor status bar probleem:
http://www.oppoforums.com...-crashed.4461/#post-65461

:'(

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 01-08-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Oke dus maakt niet echt uit dat ik nu deze zip heb geinstalleerd: http://www.oppoforums.com...or-oppo-find-5-x909.2418/

Als ik nu miui flash dan verdwijnt alles weer? Haha sorry voor de vragen heb wel ervaring met custom roms maar begrijp eigenlijk nooit echt wat ik doe ik volg alleen de instructies haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
justin0117 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:45:
Oke dus maakt niet echt uit dat ik nu deze zip heb geinstalleerd: http://www.oppoforums.com...or-oppo-find-5-x909.2418/

Als ik nu miui flash dan verdwijnt alles weer? Haha sorry voor de vragen heb wel ervaring met custom roms maar begrijp eigenlijk nooit echt wat ik doe ik volg alleen de instructies haha
yep, root wordt geinstalleerd in de /system directory en die wordt atlijd gewiped bij een rom installatie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Oke haha tnx dan ga ik miui even proberen kernels ga ik me nog eens even in verdiepem of is dat ook niet moeilijk om te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
justin0117 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:48:
Oke haha tnx dan ga ik miui even proberen kernels ga ik me nog eens even in verdiepem of is dat ook niet moeilijk om te installeren?
ik vind persoonlijk de stock kernel prima... de faux kernel gaf bij mij altijd issues (overheating... wegvallen van de verbinding na een tijdje).
maar goed je kan het proberen ;) gewoon met de recovery flashen of direct fastbooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Oke nee laat maar dan haha dan begin ik daar niet aan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Als je miui smooth wilt draaien met een goede accuduur dan raad ik je juist wel de faux kernel aan. Heb er nog nooit problemen mee gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Ah oke ja dat wil ik natuurlijk :) misschien toch maar even testen maar hoe zit het met de notifacties van zowel miui en color rom? Ik lees veel prpblemen met push notificaties met whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
justin0117 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:58:
Ah oke ja dat wil ik natuurlijk :) misschien toch maar even testen maar hoe zit het met de notifacties van zowel miui en color rom? Ik lees veel prpblemen met push notificaties met whatsapp.
ja... :X wordt er persoonlijk echt moe van. Soms werkt hij gewoon uren achter elkaar goed en daarna krijg je opeens geen notifications meer binnen. Ga je de apps handmatig openen, krijg je ze binnen en daarna gaat het weer ff goed... etc etc.
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Als ik overstap naar CM, zijn er dan diingen uit de stock rom die niet in CM zitten?
Behalve het automatisch uit- en inschakelen van de telefoon op bepaalde tijden.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou m'n telefoon is volledig dood. Gisteravond uitgezet om accu te besparen en vanochtend wilde hij op geen enkele manier meer aan. Alle informatie op de Oppo fora al gelezen maar niks werkt, geen enkele toetsencombinatie krijgt de telefoon aan.
Straks maar contact opnemen met Oppostyle, zal wel een nieuwe telefoon worden dus. Op zo'n moment is het klote dat je een telefoon zonder SD kaart hebt. Nu kan ik geen backup maken van de gegevens of überhaupt privé gegevens verwijderen. Kan Oppostyle lekker door al mijn foto's bladeren en mijn Whatsapp gesprekken lezen.
Misschien gewoon een nieuwe kopen, deze van de trap mikken en garantie via de creditcard maatschappij regelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Tsurany schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:48:
Nou m'n telefoon is volledig dood.
Was je batterij bijna leeg toen je hem uit deed? Laadt hij ook niet meer op?
Misschien even aan de lader laten.

Recovery mode doet hij ook niet meer (power + volume down)?

Of powerknop lang ingedrukt houden.

Meer kan ik niet verzinnen. Wel shit, man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hij zat op 40% dus meer dan genoeg in. Ik heb hem al aan twee normale laders en een auto lader gehangen met elke keer een andere kabel, helemaal niks. Recovery mode werkt ook niet, allerlei knoppen voor een halve minuut ingedrukt houden ook niet.
Hij hangt nu aan de lader, wellicht dat hij nog een teken van leven geeft als de accu op 100% zit, al heb ik geen idee of hij wel degelijk aan het laden is.

Heb de support request naar Oppostyle maar gedaan, zal ergens binnen nu en een maand wel wat horen van ze... in ieder geval straks maar de stad in om een micro sim naar normale sim adapter te krijgen want mijn vorige telefoon heeft enkel een normale simkaart.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 03-08-2013 13:14 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Tsurany schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:48:
Misschien gewoon een nieuwe kopen, deze van de trap mikken en garantie via de creditcard maatschappij regelen.
Is toch niet van toepassing op electronica stuff? (Kan mij vergissen maar in Belgie was het wel zo dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Als ik faux kernel wil flashen staat er installation failed ik ben nog op de stock rom en heb faux kernel 3m gedownload. Iemand die me daarmee kan helpen

[ Voor 44% gewijzigd door justin0117 op 03-08-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:53:
Hij zat op 40% dus meer dan genoeg in. Ik heb hem al aan twee normale laders en een auto lader gehangen met elke keer een andere kabel, helemaal niks. Recovery mode werkt ook niet, allerlei knoppen voor een halve minuut ingedrukt houden ook niet.
Hij hangt nu aan de lader, wellicht dat hij nog een teken van leven geeft als de accu op 100% zit, al heb ik geen idee of hij wel degelijk aan het laden is.

Heb de support request naar Oppostyle maar gedaan, zal ergens binnen nu en een maand wel wat horen van ze... in ieder geval straks maar de stad in om een micro sim naar normale sim adapter te krijgen want mijn vorige telefoon heeft enkel een normale simkaart.
fastboot? volume up en power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Tsurany schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:53:
Toevallig een wattage meter beschikbaar? Dan weet je het zeker of de telefoon wel of niet op laadt.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Laatst online: 13-09 08:47
De orginele lader werkte bij mij echt slecht en gebruik ik ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Waar kan ik dalvik cache vinden in de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ArcticWolf schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 21:17:
[...]

fastboot? volume up en power.
Nope helaas :(
Knud schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 21:17:
[...]

Toevallig een wattage meter beschikbaar? Dan weet je het zeker of de telefoon wel of niet op laadt.
Niet beschikbaar, maar na 10 uur laden nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Nog altijd geen update met gps fix? :(

Daar baal ik nu zwaar van, zeker nu ik volop aan het fietsen ben en graag mijn route track met Strava...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook mijn oppo find 5 een week in bezit en bevalt zeer goed.
Alles gaat enorm snel ivm mijn oude iPhone 4. Alleen GPS lijkt niet super te werken.
Zit momenteel nog op de standaard ROM maar ben wel van plan over te schakelen naar iets anders.

Het enige wat ik momenteel mis, is notifications op mijn lockscreen. Zo kreeg ik bijvoorbeeld op mijn iPhone alle foursquare checkins van enkele vrienden op mijn homescreen. Is zoiets ook mogelijk op android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:32:
Nu ook mijn oppo find 5 een week in bezit en bevalt zeer goed.
Alles gaat enorm snel ivm mijn oude iPhone 4. Alleen GPS lijkt niet super te werken.
Zit momenteel nog op de standaard ROM maar ben wel van plan over te schakelen naar iets anders.

Het enige wat ik momenteel mis, is notifications op mijn lockscreen. Zo kreeg ik bijvoorbeeld op mijn iPhone alle foursquare checkins van enkele vrienden op mijn homescreen. Is zoiets ook mogelijk op android?
Je notificaties kun je gewoon vanaf je lockscreen accessen door van boven naar beneden te swipen, je zal dus de 4SQ app moeten instellen om alle checkins als notificatie weer te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet echt wat ik wil, ik wil echt dat bij een foursquare checkin (of nieuwe e-mail, nieuwe whatsapp en nog andere notificaties) mijn scherm aanspringt en de nieuwe checkin (/andere notificaties) toont, zoals mijn iPhone deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:14:
Dat is niet echt wat ik wil, ik wil echt dat bij een foursquare checkin (of nieuwe e-mail, nieuwe whatsapp en nog andere notificaties) mijn scherm aanspringt en de nieuwe checkin (/andere notificaties) toont, zoals mijn iPhone deed.
Dan heb je dit nodig

Geen dank :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt er al wat dichterbij. Ik zou het echt als kadertje willen hebben op mijn lockscreen. Nu springt het licht aan, maar het komt maar heel even bovenin de notificatiebalk, en dan is het weer weg (ik kan trouwens niet vanuit de lockscreen mijn notificatiebalk naar onderen trekken).

Voorbeeld hoe het in iOS is: http://cdn-static.zdnet.c..._notifications_ogrady.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:29:
Dat komt er al wat dichterbij. Ik zou het echt als kadertje willen hebben op mijn lockscreen. Nu springt het licht aan, maar het komt maar heel even bovenin de notificatiebalk, en dan is het weer weg (ik kan trouwens niet vanuit de lockscreen mijn notificatiebalk naar onderen trekken).

Voorbeeld hoe het in iOS is: http://cdn-static.zdnet.c..._notifications_ogrady.png
Vorig genoemde app icm dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Vandaag nieuwe update gehad van Firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een dezer dagen mijn nieuwe Oppo binnen en als het goed is dan is mijn oude Oppo vandaag aangekomen in Engeland. Tot dusver positieve RMA ervaring met Oppostyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Deze nieuwe update is volgens mij erg stabiel!! (ff afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Het heet toch nu Color ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Kan ik een rom bijv miui gwn flashen door in recovery naar apply update from de card en dan de zip aan klikken? Of moet ik voordat ik flash eerst nog wipe data doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Zou je geloven dat ik het zelf niet meer weet?

Maar ik begin langzamerhand wel door te hebben dat Project FireFly omgedoopt is tot "Colour Rom" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pffff... kan je de alarm ringtone niet wijzigen in de nieuwe color rom :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Het lukt mij niet om een rom te flashen of een kernel te flashen. Ik heb de miui zip gedownload: http://miuiandroid.com/community/threads/3-7-26.21489/. Ik heb daarna in recovery 'apply update from SD card' gedaan dan de zip gekozen maar dan staat er instalation has failed? Ik heb ook al wipe user data gedaan en wipe all cashes.

Heb nog een backup gemaakt dus dat is nietzo erg maar is er iemand die me kan helpen ben zelf nog een beetje een noob hierin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:26
justin0117 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:10:
Het lukt mij niet om een rom te flashen of een kernel te flashen. Ik heb de miui zip gedownload: http://miuiandroid.com/community/threads/3-7-26.21489/. Ik heb daarna in recovery 'apply update from SD card' gedaan dan de zip gekozen maar dan staat er instalation has failed? Ik heb ook al wipe user data gedaan en wipe all cashes.

Heb nog een backup gemaakt dus dat is nietzo erg maar is er iemand die me kan helpen ben zelf nog een beetje een noob hierin
Ik ga er even vanuit dat je alles nog Stock zonder root hebt:Als het goed is moet het zo lukken. Zo niet, kijk even hier http://www.oppoforums.com/threads/newbs-q-a.4040/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Tnx! Heb al root maar ik had geen custom recovery wist niet dat dat moest. Ik ga zo eens proberen

Edit: gelukt! Zit nu op miui 3.8.2. Is het mogelijk om faux123 kernel te flashen? Of is deze niet competible met miui want heb ergens gelezen dat dit wel mogelijk was maar als ik im het topic kijk van faux staat er dat alleen stockrom mogelijk is.

[ Voor 56% gewijzigd door justin0117 op 08-08-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
MIUI is gebasseerd op Stockrom dus dat werkt gewoon. Wel uitkijken dat je niet de Color ROM versie erop flashed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Oke tnx! Maar ik lees nu ook dat met faux kernel wat meer lagg opleverd klopt dit of gaat het juist vloeiender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lagg bestaat niet, lag is enkel mogelijk op een verbinding. Je bedoelt dat je haperingen ondervind, dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Ja dat bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tom-Los schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je alles nog Stock zonder root hebt:Als het goed is moet het zo lukken. Zo niet, kijk even hier http://www.oppoforums.com/threads/newbs-q-a.4040/
Je hoeft de Find 5 niet te rooten! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

HaTe

haat niet

ArcticWolf schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:59:
[...]

Je hoeft de Find 5 niet te rooten! }:O
Inderdaad het installeren van recovery gaat buiten het Android systeem om dus of dat nou geroot is of niet maakt niks uit.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Werkt miui met faux kernel vloeiender of juist niet want ik lees gemengde reacties. Iemand ook een link met de stock kernel en de stock rom zodat als ik terug wil het makkelijk kan vinden vind dat oppoforum echt onoverzichtelijk ook heel weinig uitleg.

[ Voor 50% gewijzigd door justin0117 op 08-08-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dat is een kwestie van zelf uitproberen, waarom doe je dat niet?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
HaTe schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:08:
Dat is een kwestie van zelf uitproberen, waarom doe je dat niet?
Ik weet niet hoe ik terug moet als het niet goed is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
HaTe schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:05:
[...]

Inderdaad het installeren van recovery gaat buiten het Android systeem om dus of dat nou geroot is of niet maakt niks uit.
Yep, hij is bootloader unlocked, wat bij de grote bedrijven (HTC, Sony etc) meestal niet zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
justin0117 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:11:
[...]

Ik weet niet hoe ik terug moet als het niet goed is haha
Je kan toch gewoon terug gaan door MIUI weer opnieuw te flashen?
De gemengde reacties komen voornamelijk omdat er een hoop mensen zijn die de faux kernel flashen zonder hem in te stellen. Als je hem instelt met FauxClock of een ander programma naar de recommended settings dan is die echt wel smooth. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
Ja dat is waar maar ik heb nu miui draaiende met faux kernel op standaard en hij draait nu iets smoother en batterij is ook verbeterd alleen was vanochtend mijn wekker niet gegaan pff hij was uit zich zelf uit gevallem snachts wat ik nogal raar vond. Maar fauxclock kost geld en heb geen cc dus is dat echt de moeite waard om te kopen? Staan die recomended settings gewoon aangegeven of moet je dat zelf uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
Iemand toevallig nog de firmware van 20130413 ergens liggen? Ik wil hier even mee testen ipv de colorrom. Of raadt iemand deze af. Als ik terug kijk op het forum van OPPO zie ik veel mensen die hierop terug vallen. ROM is niet meer te downloaden bij OPPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
130531 beta is denk ik een goede stock versie. Draai em nu al 2 maanden en hij loopt vrij goed. Ik stap over op color zodra ze op 4.2 zitten (en de eerste ervaringen positief zijn :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
Geen issue met whatsapp bijvoorbeeld, dat ie hem 'per ongeluk' closed? Zie inderdaad dat dit in de buglist staat, Fixed an issue where WhatsApp sometimes didn't receive messages. (Reported by Adrian Chong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
svianen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:24:
Geen issue met whatsapp bijvoorbeeld, dat ie hem 'per ongeluk' closed? Zie inderdaad dat dit in de buglist staat, Fixed an issue where WhatsApp sometimes didn't receive messages. (Reported by Adrian Chong)
En daarom is het gelukkig geen "buglist", maar een "changelog" ;) . Werkt dus prima. Heb in deze 2 maanden 3x een random reboot gehad. Verder kan ik niet iets bedenken. Draai overigens de Faux kernel, de 3e beta oid, zonder verder het Faux appje te gebruiken. Dus verwacht niet dat dit veel verschil maakt met de stock kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2375668

Deze ROM draait echt :9~ goed. Voor het eerst dat de zware games zoals Asphalt 7 gewoon echt 100% vloeiend spelen _/-\o_ _/-\o_ (draait op de nieuwe 4.2.2 kernel)

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 11-08-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
@ArcticWolf, zou je een antutu benchmark willen draaien, ik weet dat dit niet veel zegt maar gewoon voor de weet. Kan je me vertellen hoe de camera/whatsapp/battery hier werkt? Voelt alles in het geheel snappy aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee hij is echt snappy, bij gamen valt je mond open (iig bij mij :9~ ). Whatsapp en hangouts werken gewoon prima.
Enige is battery life, maar daar gaat hij aan werken. Hij gaat nog wel gewoon een dag mee.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-XKO4Zp7e2Pw/UgdFoLCHzGI/AAAAAAAABPk/F5YQeHwpEhQ/w466-h828-no/Screenshot_2013-08-11-10-04-25.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
2 problemen met deze firmware, microfoon werkt niet ( google search, walkietalkie WhatsApp ) en na een reboot vraagt ie niet om je simcode, waardoor je je niet aanmeldt bij je provider. Voor de rest werkt ie prima!

EDIT: Jammer, probeer probleem voor te leggen in het XDA forum, maar heb niet genoeg postings...

[ Voor 37% gewijzigd door svianen op 11-08-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
svianen schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:25:
2 problemen met deze firmware, microfoon werkt niet ( google search, walkietalkie WhatsApp ) en na een reboot vraagt ie niet om je simcode, waardoor je je niet aanmeldt bij je provider. Voor de rest werkt ie prima!

EDIT: Jammer, probeer probleem voor te leggen in het XDA forum, maar heb niet genoeg postings...
Dat microfoon probleem wist ik niet :X dat simkaart probleem zit bij alle 3rd party roms erin helaas... bij CM moet ik zelfs 6x rebooten voordat hij hem pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
Mooi, iemand heeft diezelfde bug gerapporteerd. Hij gaat er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Met de laatste test versie van cyanogenmod is dat probleem opgelost, heb geen problemen meer met ontvangst. Vanavond gaat de nieuwe kernel van cm live in de nightly. Games werken ook soepel, geen zwarte schermen meer en dergelijke. Ik heb een score van 20038 nu in antutu. Camera doet het ook prima, behalve dan dat het ontbreken van hdr filmen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Ego op 11-08-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
codex = AOSP, de kernel is niet gebaseerd op CM. Ze gebruiken wel dezelfde fixes, maar codex heeft geen custom menu's oid (ja alleen dpi instellingen en SU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
svianen schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:05:
Mooi, iemand heeft diezelfde bug gerapporteerd. Hij gaat er naar kijken!
damn... hij heeft het al gefixed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
Yep, en het werkt weer :) Bij mij werkt alleen Waze niet, force close. Bij jouw wel AW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
svianen schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:37:
Yep, en het werkt weer :) Bij mij werkt alleen Waze niet, force close. Bij jouw wel AW?
:/
ik flash hem morgen weer :P was alweer terug naar de 0709 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

ArcticWolf schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:31:
[...]

damn... hij heeft het al gefixed 8)7
Jup, is gefixed. Vorige week had Oppo de Android 4.2 kernel sources vrijgegeven en vanwege een betere basis die hier werd gebruikt hebben ze een boel kunnen faxen. Verwacht binnenkort dus meer fixes! De nieuwe kernel zit we sinds eergisteren in maar werkt sinds vandaag pas goed. Morgen zitten er weer een tal fixes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik gebruik momenteel de AOKP rom van Maxwen. Die werkt ook erg smooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
battery life van codex is erg goed atm :D
nog iets slechter dan de stockrom maar wel 2x zo goed als de vorige release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag de oppo find 5 deze week bestellen maar het enige wat mij nog tegen weet te houden is de garantie en de kosten bij reparatie (als dat mogelijk is).
ik heb verhalen gelezen van mensen waarbij het toestel ineens kapot was of dat het bijna 200 euro kost om het toestel op te sturen en een nieuwe te ontvangen.
ik heb het idee dat bijvoorbeeld de nexus 4 een veiligere aankoop zou zijn omdat je dan gewoon naar de winkel kan voor reparatie en dat soort zaken.
ik wil niet dat als ik de find 5 bestel en hij stuk gaat ik opeens 400 kwijt ben.
zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe de service is bij oppo find en of dit een terechte zorg is?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je met portables hebt is dat er bij defecten vaak spraken is van customer abuse. Wat inhoud dat je hem zelf gesloopt hebt tijdens gebruik. In dat geval vervalt de garantie en zijn dus de kosten voor jezelf. Het onderzoek is binnen de garantie termijn (vaak) gratis. Dit staat vast in de Europese wetgeving voor verkoop etc.. Dus als ze hier in Europa een kantoor hebben moeten ze zich hier officieel aan houden zoals iedereen. Zolang je hem in een Nederlandse winkel koopt lijkt mij het risico redelijk? Wat heb je al op Google kunnen vinden over deze ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:33:
ik zou graag de oppo find 5 deze week bestellen maar het enige wat mij nog tegen weet te houden is de garantie en de kosten bij reparatie (als dat mogelijk is).
ik heb verhalen gelezen van mensen waarbij het toestel ineens kapot was of dat het bijna 200 euro kost om het toestel op te sturen en een nieuwe te ontvangen.
ik heb het idee dat bijvoorbeeld de nexus 4 een veiligere aankoop zou zijn omdat je dan gewoon naar de winkel kan voor reparatie en dat soort zaken.
ik wil niet dat als ik de find 5 bestel en hij stuk gaat ik opeens 400 kwijt ben.
zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe de service is bij oppo find en of dit een terechte zorg is?
alvast bedankt!
De verhalen die ik ken is dat de service van Oppostyle.com (dit is dus niet Oppo zelf) behoorlijk tot goed is. Let wel, als je zelf schade maakt kan de rekening hoog uitvallen (zoals bij elke smartphone tegenwoordig). Een gebarsten LCD kost al gauw € 200,-. Daarnaast kan je hem niet even langs brengen in een lokale shop en een paar dagen later ophalen, maar je zult de telefoon op moeten sturen. Hoe dat momenteel gaat (nu Oppostyle ook een Europees distrbutiecentrum heeft) durf ik niet te zeggen, maar ik ben bang dat je de telefoon dan naar HongKong op zal moeten sturen. Oftewel, gaat allemaal even duren. Wanneer je telefoon plotseling stuk is of kuren vertoond zonder dat jij daar iets aan kan doen, is de service goed. De normale procedure is dan volgens mij dat je je telefoon opstuurt, en een nieuwe besteld. Wanneer zij de telefoon ontvangen, krijg je je geld terug. Niet ideaal, maar de consequentie van een Chinese telefoon kopen ;) .

Wellicht zit je wat safer als je de telefoon via 4launch koopt - http://tweakers.net/product/321958/oppo-find-5/ . Ben je alleen wel heel wat eurootjes duurder uit.
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over het toestel, ervaringen uit te wisselen etc. Dus GEEN status updates over verzendingen etc.