• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:32

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Deze poll aub pas invullen als je ook echt daadwerkelijk op het stembureau bent wezen stemmen en je dus echt onherroepelijk je stem hebt uitgebracht. De optie 'Ik heb niet gestemd' mag pas na vanavond negen uur gebruikt worden, je kan je immers nog bedenken in de loop van de dag...! :)

Poll: Op welke partij heb jij vandaag echt gestemd...?
VVD
PvdA
PVV
CDA
SP
D66
Groen Links
Christen Unie
SGP
Partij voor de Dieren
Piratenpartij
Partij voor Mens en Spirit
Nederland lokaal
Libertarische partij
DPK (Hero Brinkman)
50 Plus
LibDem
Anti Europa Partij
SOPN (Johan Oldenkamp)
Partij van de Toekomst (Johan Vlemmix)
Ik heb niet gestemd.
Ik heb blanco gestemd.
Ik heb ongeldig gestemd.
Ik mag (nog) niet stemmen.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=382730&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb 9 dagen geleden al gestemd! (per brief) :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:05
Vandaag op het station om half 8 ofzo stonden er 8 mensen te wachten. Het was waarschijnlijk verstandig geweest om daar toch even in de rij te staan maar dat heb ik niet gedaan. Die krijg ik vanavond waarschijnlijk nog terug.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nog niet gestemd, maar ik weet wel wat (en wie) ik ga stemmen.

PvdA, Lutz Jacobi.
De meest groene PvdA'er.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 12-09-2012 10:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:30

Sargan

Filmfreak...

D66, Pechtold

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
Heb ook al mijn plicht gedaan rond 7:40, het is Samsom geworden :)

Verwijderd

"Er is al vanaf ip xx.xx.xx.xx gestemd in deze poll"

Handig, 1 stem per IP toestaan.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-10 14:48

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:37

Zewatanejo

Fine Thanks!

D66, Kees Verhoeven

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:30
SGP, V/d Staaij.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:22

Kettrick

Rantmeister!

Ik ben te lui geweest om mijn stem vanuit het buitenland te regelen, mede doordat ik geen sterke voorkeur heb op het moment. Anders was het waarschijnlijk toch weer Rutte geworden.

Ben wel benieuwd wat het gaat worden vanavond.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

Koppensneller

winterrrrrr

D66, Pechtold.
Kettrick schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:56:
Ik ben te lui geweest om mijn stem vanuit het buitenland te regelen, mede doordat ik geen sterke voorkeur heb op het moment. Anders was het waarschijnlijk toch weer Rutte geworden.
Dank daarvoor ;)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
PVDA maar weer.
Waarom? Stemwijzers. :X

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:13
Heb zelf altijd netjes gestemd toen ik nog in Nederland woonde. Nu ik er niet meer woon is het niet echt nuttig voor mij om te stemmen. (wel nuttig, maar merk er niks van) :O

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
VVD, Rutte

Samen met mijn vriendin voor het werk naar de stembus geweest. Zij heeft ook VVD gestemd, maar dan op Edith Schippers.

Aantal redenen:
Vriendin en ik werken beiden, zij parttime, ik fulltime. We hebben drie kinderen, twee op school, een in dagverblijf.
Koopwoning, en enigzins afhankelijk van HRA, ben wel voor beperking van HRA, maar niet volledig afschaffen, maar aangezien beperking leidt tot afschaffing, en behouden tot beperken kies ik voor VVD.
Aangezien ik al genoeg belasting betaal (lees 52%) en al sinds begin dit jaar 200+ netto per maand erop achteruit gegaan ben dankzij bezuinigingen op o.a. kinderopvang vind ik niet dat ik nog veel meer hoef te lijden voor mensen met uitkeringen e.d. (ik zeg niet dat zij erop achteruit moeten gaan, maar zeker niet vooruit zoals SP/PVDA dat wilt)

[ Voor 72% gewijzigd door cypher21 op 12-09-2012 10:47 . Reden: reden toegevoegd ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 14:22

Wom

VVD, Rutte

Zelfde als vorig jaar, maar wel tijd getwijfeld tussen Pechtold en Rutte. Op basis van gevoel toch Rutte.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

VVD, Rutte

Ik wilde eerst PvdD of PVV stemmen, maar omdat PvdA zo gegroeid is ben ik maar strategisch gaan stemmen
Ik wil niet dat PvdA de grootste wordt, en op andere partijen stemmen heeft in dat opzicht dus geen nut om dat tegen te houden, vandaar VVD.

[ Voor 92% gewijzigd door FT Twisty op 12-09-2012 10:21 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

VVD, Dijkhof

• Standeman
  • Laatst online: 22:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Alleen voor het vermelden van je stem hebben we de poll, dus hoef je dat niet ook nog eens te posten. Posten waarom je op een bepaalde partij / persoon gestemd hebt is natuurlijk prima. Laten we er geen opsomtopic van maken!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

PVV, Gabriëlle Popken (Ze heeft een leuk kopke, Achteraf wellicht niet zo'n goed idee)

Wilders als persoon heb ik niks mee. De gedachte van de partij wat meer.
-----------------------------

Right for all the wrong reasons.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Op het allerlaatste moment, toch nog een wijziging aangebracht, ondanks mijn betoog in een ander topic over de partij die ik dacht te gaan stemmen :p Ze zaten wel erg dicht bij elkaar. Het is geworden

CDA, Buma

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49

Maximus

There is no substitute

Was de eerste in het stemlokaal hier, Pechtold ging er met de stem vandoor.

Het debat van gisteren heeft mij niet doen twijfelen aan de keuze. Moet wel zeggen dat ik het debat gisteren maar een rommeltje vond qua op elkaar in gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Maximus op 12-09-2012 10:22 ]

PhD i.o.

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:20:
Op het allerlaatste moment, toch nog een wijziging aangebracht, ondanks mijn betoog in een ander topic over de partij die ik dacht te gaan stemmen :p Ze zaten wel erg dicht bij elkaar. Het is geworden

CDA, Buma
Interessant. Heeft het debat gisteren nog invloed gehad? Of helemaal niet?
Ik vond Slob best sterk, eigenlijk. Aan de andere kant, Buma deed het ook niet heel slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 12-09-2012 10:22 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:21:
[...]
Interessant. Heeft het debat gisteren nog invloed gehad? Ik vond Slob best sterk, eigenlijk.
Ik heb besloten Buma te stemmen na de voorbereide aanval op hem gisteren in DWDD door Frénk van der Linden en op de achtergrond Wijffels.

Wat mij betreft sloeg hij zich daar, weer, enorm goed doorheen, en verdiend de man steun. In debatten met voorbereide teksten doet hij het niet goed, uit de losse pols, of met onverwachte aanvallen is hij ijzersterk.

Qua programma zijn de 2 redelijk uitwisselbaar, waar de CU natuurlijk iets meer Christelijke punten heeft (Abortus, Euthanasie e.d.).

Ik hoop en denk dat het CDA met mensen als Bleker verleden tijd is, en er nu weer gebouwd kan worden.

Verwijderd

Zoals ik in het voorige topic al zij de SP.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 10:42 ]

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Ik vind die van der Linden zo'n naar ventje. Bah. Snap ook niet wat-ie daar in DWDD doet, zuur persoon.

• Spheroid
  • Laatst online: 19:15
PvdA, Samsom.

Ik wilde eerst D66 stemmen, en gisteren nog getwijfeld om misschien toch Groen Links te stemmen, waar ik programmatisch net wat meer overeenkomst mee heb, maar het is uiteindelijk imo belangrijker om een groot tegenwicht voor Rutte te hebben zodat het "rechtste" wat ons kan overkomen een middenkabinet is. Het best ware het natuurlijk als de PvdA de grootste wordt.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 11:00

Pubbert

random gestoord

VVD, Rutte :) vorige keer ook al. Vvd kwam in alle kieswijzers als 1ste maar boven.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PvdA, Plasterk. Programmatisch zit ik tussen PvdA en D66 in (en GL), en wil ik de PvdA een kans geven. Wat meespeelt is dat ik het erg jammer zou vinden als de VVD weer de leidende partij wordt in een coalitie, dan is de kans te groot op weer een paar jaar van matig/slecht regeren en conservatief doordrukken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

D66, Wouter Koolmees.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

Piratenpartij, niet omdat ik het 100% eens met ze ben op de sociale standpunten, maar om het ict-kennisniveau in de kamer te verhogen bij ict gerelateerde onderwerpen (mits ze die ene zetel te pakken krijgen).

/dev/null

• aasIIX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 11:22
VVD, Rutte

Samen met mijn vriendin voor het werk naar de stembus geweest. Zij heeft ook VVD gestemd, maar dan op Edith Schippers.

Aantal redenen:
Vriendin en ik werken beiden, zij parttime, ik fulltime. We hebben drie kinderen, twee op school, een in dagverblijf.
Koopwoning, en enigzins afhankelijk van HRA, ben wel voor beperking van HRA, maar niet volledig afschaffen, maar aangezien beperking leidt tot afschaffing, en behouden tot beperken kies ik voor VVD.
Aangezien ik al genoeg belasting betaal (lees 52%) en al sinds begin dit jaar 200+ netto per maand erop achteruit gegaan ben dankzij bezuinigingen op o.a. kinderopvang vind ik niet dat ik nog veel meer hoef te lijden voor mensen met uitkeringen e.d. (ik zeg niet dat zij erop achteruit moeten gaan, maar zeker niet vooruit zoals SP/PVDA dat wilt)
Ikzelf ook VVD gestemd. Werkend Nederland heeft hier baat bij. Kan me ook helemaal vinden in het verhaal hierboven.

• anandus
  • Niet online
Dit is ook wel leuk om te zien, de Tweakers exit poll van de vorige verkiezingen:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=358115&layout=2&sort=prc

Loopt tot nu toe best gelijk op, paar procentjes meer of midner, maar het beeld is niet veel anders dan tot nu toe vandaag.

Edit:
Ik vraag me af als je een rekensleutel kan maken aan de hand van deze poll van de vorige verkiezingen en de uitslag en deze over de poll van vandaag zou leggen of het een beetje zou kloppen.
Zal wel niet en ik ben te lui om het te doen :P , maar een geinige gedachte.

[ Voor 49% gewijzigd door anandus op 12-09-2012 11:21 ]

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 11:35

Hoite

Goed verhaal

Hé, ik dacht ook al, bekend topic }:O

Lekker kort.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 21:52

@r!k

It is I, Leclerq

PvdA, Samsom.

Waarom, omdat ik een sterk middenkabinet wil en die mag best een paarse kleur hebben, het groen komt dan van d66 en het CDA. En ik hoop echt dat ze dan eens een keer echt constructief samen gaan werken maar ik ben toch een beetje bang dat dat ijdele hoop is.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mark for president! :+ Ik heb VVD gestemd. Opvallend dat D66 zo groot en SP zo klein is onder de tweakers.

• ATS

ATS

tweaker2010 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:06:
Mark for president! :+ Ik heb VVD gestemd.
Mark wil graag naar de Koningin. Niet echt presidentieel materiaal dus >:)
Opvallend dat D66 zo groot en SP zo klein is onder de tweakers.
Gemiddeld redelijk weldenkende mensen denk ik :P

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
D66

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
PvdA, Mei Li Vos. Al zat ik nog te overwegen Lutz Jacobi te stemmen, gewoon omdat het kan en zij out of nowhere opeens naar voren stapte tijdens het kandidaatlijstrekkersgebeuren binnen de PvdA. Maar toch Vos gekozen, vind het hele gebeuren met die ZZP-boete overtrokken en Vos > Jacobi qua looks in elk geval :P

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zit sociaal-economisch grotendeels op een lijn met D66 maar door mijn veel behoudendere en kritischere opstelling jegens Europa heb ik op het laatste moment maar toch op LibDem gestemd die m.i. wat realistischere standpunten hebben over Europa.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 13:03
kenneth schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:51:
Zit sociaal-economisch grotendeels op een lijn met D66 maar door mijn veel behoudendere en kritischere opstelling jegens Europa heb ik op het laatste moment maar toch op LibDem gestemd die m.i. wat realistischere standpunten hebben over Europa.
Toch een beetje verspilling van je stem niet? De kans dat ze ook maar één zetel krijgen is tamelijk klein.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als ik D66 had gestemd en ze halen 10 zetels terwijl ze zonder mijn stem ook 10 zetels hadden gehaald, was het dan niet ook verspilling van mijn stem?

Voorsorteren op de verkiezingsuitslag is uitholling van de democratie.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
tweaker2010 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:06:
Opvallend dat D66 zo groot en SP zo klein is onder de tweakers.
relatief veel jonge (relatief hoog opgeleide) mensen, nog vol indoctrinatie van school (al denk je op die leeftijd dat je daar wel doorheen kunt kijken) met weinig levenservaring en nog vol hoop dat ze zelf hun leven naar hun hand kunnen zetten. Daar past groenlinks en d66 erg goed bij, en sp & pvv wat minder. (heel zwart-wit natuurlijk en zal natuurlijk zeker niet voor iedereen gelden en zal altijd ontkend worden)

ontopic: ik moet nog even gaan nadenken op wie ik een voorkeurstem ga uitbrengen. Het wordt in elk geval pvv (er is weinig keuze als je eurokritisch/eu-kritisch bent)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• PWM
  • Niet online

PWM

Was het nou bij de laatste verkiezingen of die daarvoor, dat er 's ochtends een verrassend andere uitslag was, dan toen iedereen om 0.00 de tv uitzette?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook al Bezet schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:53:
[...]

Toch een beetje verspilling van je stem niet? De kans dat ze ook maar één zetel krijgen is tamelijk klein.
Dat is een beetje een self-fulfilling prophecy natuurlijk. Als iedereen zo denkt, dan weet je idd zeker dat ze er niet in komen.

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:07:
Was het nou bij de laatste verkiezingen of die daarvoor, dat er 's ochtends een verrassend andere uitslag was, dan toen iedereen om 0.00 de tv uitzette?
Bij de vorige verkiezingen leek eerst de PvdA de grootste te worden, maar bleek een tijdje later dat de VVD net iets groter was.

• Señor Sjon
  • Laatst online: 24-10 16:36
Quacka schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:06:
[...]

relatief veel jonge (relatief hoog opgeleide) mensen, nog vol indoctrinatie van school (al denk je op die leeftijd dat je daar wel doorheen kunt kijken) met weinig levenservaring en nog vol hoop dat ze zelf hun leven naar hun hand kunnen zetten. Daar past groenlinks en d66 erg goed bij, en sp & pvv wat minder. (heel zwart-wit natuurlijk en zal natuurlijk zeker niet voor iedereen gelden en zal altijd ontkend worden)

ontopic: ik moet nog even gaan nadenken op wie ik een voorkeurstem ga uitbrengen. Het wordt in elk geval pvv (er is weinig keuze als je eurokritisch/eu-kritisch bent)
Dat verklaart niet de PvdA stemmers. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb strategisch gestemd, wilde SP maar de PVDA is in peilingen groter, dus heb ik de PVDA geholpen om zo straks de grootste te worden en de onderhandelingen te leiden. :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Senor Sjon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:52:
[...]

Dat zijn de kiezers die niet alleen aan hun eigen belangen denken, niet denken dat ze Remy heten en alleen op de wereld zijn, maar ook weten dat er nog andere mensen zijn ;) :+

Virussen? Scan ze hier!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
PVV, Geert Wilders.

Stem normaal gesproken VVD, maar een kabinet waarvan de PvdA deel van uitmaakt (en dat gaat er komen), zie ik niet zitten. Met Wilders schieten we ook niets op, maar hij kan een links (als in naïef, wereldvreemd en idealistisch) kabinet wel frusteren als 'ie veel stemmen krijgt. Het is kiezen tussen allemaal kwaden, blanco stemmen is voor mij ook geen optie, dus dan maar PVV.

• Spheroid
Senor Sjon schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:52:
[...]

Dat zijn waarschijnlijk de weldenkende mensen die overblijven als het jeugdig idealisme met wat levenservaring is aangevuld ;) .

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Moet nog stemmen, en zweef nog steeds lichtelijk, voor 80% heb ik wel beslist.
Heb zin in de avond.

• cypher21
Spheroid schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:07:
[...]

Dat zijn waarschijnlijk de weldenkende mensen die overblijven als het jeugdig idealisme met wat levenservaring is aangevuld ;) .
Dat is jouw mening.
Mijn mening is dat het de lager/gemiddeld opgeleide mensen en veel mensen met dubbele nationaliteit zijn.

• DeppOx
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Hoe kun je nu zo'n "feitelijke" uitspraak gaan presenteren als mening..nergens op gebaseerd :(
Hier word het overigens PvdA, Marcouch. In de hoop dat hij op veiligheid en justitie kan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door DeppOx op 12-09-2012 14:33 ]

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nou, dat dacht ik niet hoor..

Net gestemd, voor mezelf en mn vriendin. Voor haar op Samsom, voor mij op Maarten van Rossem :p

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• sewer
  • Laatst online: 21:14
@cypher21: Volgens mij geldt hier de uitdrukking 'assumptions is the mother of all fuckups' :P Sowieso is de spreiding veel groter dan vele personen denken (in termen als laag/hoog opgeleid, laag/hoog inkomen), en zeker bij de klassieke grote partijen kun je je daar aardig in vergissen. Volgens mij stemt binnen alle 'hokjes' wel een redelijk deel op al deze partijen.

Nu mag dat best jouw mening zijn, maar ik zou als ik jou was eens een onderzoek hierover lezen. Ikzelf ben hoogopgeleid met een enkele nationaliteit en heb ook PvdA gestemd, en volgens mij ben ik niet een zeer speciale uitzondering op de regel.
Ken trouwens ook personen in mijn kennisgroep die weinig salaris hebben (of een uitkering) en VVD stemmen, dat is ook niet wat je misschien zou verwachten.

[ Voor 17% gewijzigd door sewer op 12-09-2012 14:38 ]

• anandus
  • Niet online
DeppOx schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:32:
Hoe kun je nu zo'n "feitelijke" uitspraak gaan presenteren als mening..nergens op gebaseerd :(
Hoezo nergens op gebaseerd? Wilders zegt het, dus is het waar! :o

Net ook gestemd, op degene die ik eerder noemde.
En nee, ik heb geen dubbele nationaliteit.
Maar op de universiteit gestopt in mijn derde jaar :X Dus dat 'laagopgeleide' klopt dan wel, alleen middelbare school :P

Het was trouwens lekker druk (station Leiden Centraal), maar het liep ook heel vlot door, hoefde echt maar 10 seconden te wachten ofzo.

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 12-09-2012 14:46 ]

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Een kernfysicus als Premier zie ik wel zitten, in plaats iemand die 8 jaar over zijn geschiedenisopleiding heeft gedaan en praat als een balletje. :|

• cypher21
sewer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:35:
@cypher21: Volgens mij geldt hier de uitdrukking 'assumptions is the mother of all fuckups' :P Sowieso is de spreiding veel groter dan vele personen denken (in termen als laag/hoog opgeleid, laag/hoog inkomen), en zeker bij de klassieke grote partijen kun je je daar aardig in vergissen.

Nu mag dat best jouw mening zijn, maar ik zou als ik jou was eens een onderzoek hierover lezen. Ikzelf ben hoogopgeleid met een enkele nationaliteit en heb ook PvdA gestemd, en volgens mij ben ik niet een zeer speciale uitzondering op de regel.
Ken trouwens ook personen in mijn kenissengroep die weinig salaris hebben (of een uitkering) en VVD stemmen, dat is ook niet wat je misschien zou verwachten.
Een mening is geen aanname ;) dus die uitdrukking lijkt me niet helemaal op zijn plaats.
In de vorige post heb ik het even heel zwart wit geschetst, en ik ken in mijn vriendenkring ook een aantal hoogopgeleide autochtone mensen met 2x modaal inkomen die PVDA stemmen.

Ieder zijn ding, maar het viel me met name op de voetbalvereniging op dat mijn "aanname" zoals jij dat omschrijft aardig op feiten berust.

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

cypher21 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:42:
[...]

Een mening is geen aanname ;) dus die uitdrukking lijkt me niet helemaal op zijn plaats.
In de vorige post heb ik het even heel zwart wit geschetst, en ik ken in mijn vriendenkring ook een aantal hoogopgeleide autochtone mensen met 2x modaal inkomen die PVDA stemmen.
Ook al zou dit allemaal waar zijn, wat maakt het uit of iemand hoogopgeleid is, autochtoon of allochtoon is, 2x modaal verdiend of niet? En als jij dan 2x modaal verdiend, dan kies je er dus toch voor om de lastenverzwaring neer te leggen bij mensen die heel weinig verdienen? De logica ontgaat mij.

En je steekproef beperken tot een voetbalvereniging..tja.

Overigens zou ik voordat ik zulke rare uitspraken doe me eerst verdiepen in de definitie van "mening", "aanname" en "feit".

[ Voor 14% gewijzigd door DeppOx op 12-09-2012 14:51 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 19:58

Deathchant

Don't intend. Do!

GroenLinks, Jolande Sap.

Ik doe niet aan strategisch stemmen, dat laat ik aan de menigte over, zodat ik tenminste een echte stem kan uitbrengen die het meest bij mijn idealen staat :)
GL is wat mij betreft de meest progressieve links-centrum partij: de vervuiler betaalt, bezuinigen op de juiste plekken, investeren op de juiste plekken. Precies wat ik vind dat NL nodig heeft aangezien het enige sociale in NL zeker de afgelopen 2 jaar wegbezuinigd is. Ik hoop op een coalitie waarin ook D66 en PvdA zitten.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• arsimo
De richting van de politieke voorkeur blijkt voor een belangrijk deel genetisch bepaald, mensen met van nature sterkere empathie stemmen meer links, mensen die dat niet hebben meer rechts. Enige dat het doorbreekt is eigenbelang, als iemand in zijn eigen positie bedreigt voelt (financieel, maatschappelijk e.d.) kan die tegen zijn.haar natuurlijke richting stemmen om die positie te verdedigen. Meestal is dat tijdelijk en gaat men weer terug als die (vermeende) bedreiding verdwenen is. Niets voor niets is al decennia lang links versus rechts ruwweg 50-50, met meestal rechts net iets sterker.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je daar een bron van? Klinkt namelijk wel erg vaag.

Virussen? Scan ze hier!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

Ik ben lang zwevende geweest tussen D66 en GL. PvdA heb ik ook nog even overwogen simpelweg omdat ik Rutte niet nog een kans gun, maar ik voel mij niet helemaal prettig bij strategisch stemmen. Uiteindelijk in het kieshokje toch mijn stem aan GL gegeven.

Ik verwacht dat ze de problemen van de afgelopen tijd achter zich kunnen laten en gewoon weer een gezonde partij kunnen worden. Misschien in een iets kleinere formatie maar een periode van reflectie hoeft niet erg te zijn.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:17
cypher21 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:28:
[...]
Dat is jouw mening.
Mijn mening is dat het de lager/gemiddeld opgeleide mensen en veel mensen met dubbele nationaliteit zijn.
Laat ik dan meteen deze discussie over meningen beëindigen door de feiten te noemen, gebaseerd op de laatste peiling van een van de grote onderzoeksbureaus waar we de afgelopen weken peilingen van hebben zien langskomen:
  • PvdA trekt significant meer stemmen van hoger opgeleiden, maar zit verder heel normaal verdeeld over sociale klasse. Dat gedeelte van jouw mening komt wat dat betreft dus niet overeen met de werkelijkheid. Wel trekken ze relatief veel stemmen bij niet-westerse allochtonen (maar ook onder autochtonen is het de tweede partij van Nederland op slechts kleine afstand van de VVD). Dat gedeelte van je mening klopt dus wel.
  • VVD, GroenLinks en D66 trekken vooral veel stemmen in de hogere sociale klassen en bij de hoogst opgeleiden
  • PVV scoort enorm veel beter dan gemiddeld onder de laagst opgeleiden en mensen uit de laagste sociale klassen. Opvallend genoeg doen ze het niet slechter dan gemiddeld onder niet-westerse allochtonen.
  • SP zit (tegen mijn verwachting in) vrij normaal verdeeld over de opleidingsniveaus en sociale klassen, alleen in de allerhoogste sociale klasse scoren ze wat minder goed.
  • CDA zit heel normaal verdeeld over de sociale klassen en opleidingsniveaus, maar scoren significant slechter onder niet-westerse allochtonen.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Zet er dan wel een bronvermelding bij ;)

[ Voor 80% gewijzigd door whyz op 12-09-2012 14:56 ]

Right for all the wrong reasons.

• Anakha
whyz schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:56:
[...]
Zet er dan wel een bronvermelding bij ;)
De bron is niet openbaar, maar voor mij wel toegankelijk.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
cypher21 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:42:
[...]

Ieder zijn ding, maar het viel me met name op de voetbalvereniging op dat mijn "aanname" zoals jij dat omschrijft aardig op feiten berust.
Het is dus wel in zoverre een aanname in dat jij aanneemt dat jouw observatie op je voetbalvereniging opgaat voor de gehele populatie. Het beeld wat bij jou naar voren komt is dat je het niet kunt beseffen dat er blijkbaar ook mensen zijn in hogere sociale en economische klasses die het níet erg vinden om lastenverzwaring voor een groter deel op de hogere inkomens te laten rusten.

Overigens zag ik laatst ergens op de frontpage staan dat de VVD verreweg de grootste was onder tweakers. Dat verbaasde me dan weer niks. Dat sluit prima aan bij het beeld dat ík heb van een deel van de tweakers, op basis van reacties in topics over sociale problemen. Namelijk dat een deel egoistische xenofobe knaapjes zijn van een jaar of 18/19 en een ander deel verzuurde MBO systeembeheerders van middelbare leeftijd.
Maar goed. Dat is een aanname.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:35

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• ATS

ATS

[...]

Dat is jouw mening.
En wat is het probleem van een dubbele nationaliteit precies? Mijn vrouw heeft die binnenkort ook, en ook ik kan als ik wil daar aanspraak op maken. So what? Overigens beiden HBO/Universitair niveau, maar geen PvdA stemmers.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Brons schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:52:
Ik ben lang zwevende geweest tussen D66 en GL. PvdA heb ik ook nog even overwogen simpelweg omdat ik Rutte niet nog een kans gun, maar ik voel mij niet helemaal prettig bij strategisch stemmen. Uiteindelijk in het kieshokje toch mijn stem aan GL gegeven.

Ik verwacht dat ze de problemen van de afgelopen tijd achter zich kunnen laten en gewoon weer een gezonde partij kunnen worden. Misschien in een iets kleinere formatie maar een periode van reflectie hoeft niet erg te zijn.
QFT :) Goed gedaan! Ik dacht hetzelfde :)
Ja, er is onrust binnen GL geweest (zoals dat in 2005/6 bij D66 was, zoals dat bij de VVD was [rutte-verdonk], zoals dat bij het CDA is/was), ja het was misschien voor velen een ommezwaai dat GroenLinks meedoet aan het lenteakkoord. Jolande Sap moest het natuurlijk van de charismatische Femke Halsema overnemen net op een slecht punt, maar ze staat er wel nu. Het lenteakkoord.....ik ben sowieso tegen die boete van 1,3 miljard euro wat sowieso weggeknikkerd geld is. Daarnaast liet GroenLinks wat mij betreft zien dat ze in moeilijke tijden toch (voor mij dan) de juiste beslissing kan maken met verschillende partijen, wat op zijn beurt bewijst dat GroenLinks een goeie partner kan zijn om mee samen te werken.

Als je dan bedenkt dat Rutte gewoon echt zichtbaar heeft laten zien dat hij zus zegt en zo doet. Ook in de debatten met dat geld/tijd naar griekenland keihard nee zeggen, laat zien dat een premier dat niet zo hoort te doen. Hij komt wat mij betreft onbetrouwbaar over en ik begrijp niet dat mensen lijsttrekkers als Roemer op 1 foutje/onzekerheid betrappen en dan gigantisch afrekenen terwijl Rutte en Wilders gewoon door blijven gaan met dezelfde riedel.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

Overigens lijkt het in deze campagne wel alsof links uitgaat van hoop en verbinding (met uitzondering van de D66 die dit heel goed doet als zijnde middenpartij), neuzen dezelfde kant op, eigen beleid te promoten. En rechts juist meer de angst promoot tegenover "eng sociaal beleid", inspeelt op de xenofobie van de kiezers, en meer het beleid van de andere partijen afkraakt. (PvdA een bedreiging voor het land noemen bijv.)

• Spheroid
[...]

Dat is jouw mening.
Laag/gemiddeld opgeleid zou niet uit moeten maken. Dubbele nationaliteit ook niet. Veel van mijn autochtone vriendjes hebben dat, dankzij het expat-verleden van hun ouders ook. Die stemmen veelal VVD.

Uiteindelijk is het probleem met én links, én rechts, én confessioneel dat de ideologieën die ten grondslag liggen aan hun politiek wel intern logisch zijn, maar geen rekening houden met de menselijke natuur. Dat is door het communisme en door het recente falen van het kapitalisme dramatisch geïllustreerd.

Imo is de oplossing gematigde sociaal-democratie. Dan blijven er weinig partijen over.

• arsimo
wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:52:
Heb je daar een bron van? Klinkt namelijk wel erg vaag.
Blijkt uit enkele (internationale) wetenschappelijke onderzoeken die ik jaar of twee geleden las - zuig het niet uit mijn duim. Het stond daar concreter beschreven dan ik nu doe - de vaagheid ligt vast aan mij - en was voor mij bijzonder overtuigend en verklaarde e.e.a. bevredigend voor mij. Sorry, geen link of zo bij de hand, zou ik weer op moeten zoeken.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

arsimo schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:08:
[...]

Blijkt uit enkele (internationale) wetenschappelijke onderzoeken die ik jaar of twee geleden las - zuig het niet uit mijn duim. Het stond daar concreter beschreven dan ik nu doe - de vaagheid ligt vast aan mij - en was voor mij bijzonder overtuigend en verklaarde e.e.a. bevredigend voor mij. Sorry, geen link of zo bij de hand, zou ik weer op moeten zoeken.
Ok ik vind het gewoon raar, dat het genetisch vastligt dat je bv op GL stemt, maar niet op SP of PvdA bijvoorbeeld. Dat zou namelijk impliceren dat je je stem nooit aan een andere partij zou geven (omdat het genetisch vastgelegd zou zijn), terwijl dat in de praktijk dus juist wel volop gebeurt.

Virussen? Scan ze hier!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik denk dat je het wat breder moet zien in maatschappijvisie of levensbeschouwing en niet strikt binnen toevallige partijlijnen. Eerder dat iemand aanleg heeft om progressief/conservatief, socialistisch/liberaal te stemmen. Dat dat dan de ene keer SP en de andere keer PvdA wordt kan best: in grote lijnen denken die partijen hetzelfde over de samenleving.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DeppOx schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:04:
Overigens lijkt het in deze campagne wel alsof links uitgaat van hoop en verbinding (met uitzondering van de D66 die dit heel goed doet als zijnde middenpartij), neuzen dezelfde kant op, eigen beleid te promoten. En rechts juist meer de angst promoot tegenover "eng sociaal beleid", inspeelt op de xenofobie van de kiezers, en meer het beleid van de andere partijen afkraakt. (PvdA een bedreiging voor het land noemen bijv.)
ik denk er gedeeltelijk ook zo over. 9/11 was echt een moment waarop de wereld in 1x allemaal aware was van dat ene ding....terreur. Om het in menselijke taal te houden: ik zie het ook zo dat partijleiders Fortuyn en Wilders gewoon een gat in de markt hebben gevonden en alles aangegrepen hebben om vast te houden aan die politics of fear methode, omdat dat zo hot was en verder ook lange termijn was. De daad en de gevolgen van zo'n 9/11 ramp blijven minstens 15 jaar in stand, waardoor Wilders genoeg tijd heeft om op de gevoelens van mensen in te spelen. Dit gecombineerd met iets grof gebektere volkstaal, heeft ervoor gezorgd dat hij een groot deel van de kiezers gewonnen heeft.

Zoek maar eens filmpjes op youtube met de vraag WAAROM mensen op hem stemmen. Het meeste wat je hoort is: "Geert durft het tenminste te zeggen". "Hij stelt dingen bespreekbaar die niemand durft te zeggen". "Hij spreekt duidelijke taal".
Wat een waardeloze, onrespectvolle politicus, en ik begrijp niet dat mensen vallen voor zijn oneliners en xenophobiepropaganda. Het geheel wegzetten van bepaalde groepen van de bevolking, gebaseerd op religie, ideologie of geloof vind ik echt niet politicus-waardig.

[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 12-09-2012 15:28 ]

• arsimo
wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:10:
[...]
Ok ik vind het gewoon raar, dat het genetisch vastligt dat je bv op GL stemt, maar niet op SP of PvdA bijvoorbeeld. Dat zou namelijk impliceren dat je je stem nooit aan een andere partij zou geven (omdat het genetisch vastgelegd zou zijn), terwijl dat in de praktijk dus juist wel volop gebeurt.
Dat is niet wat ik schreef. Ik zei dat de richting genetisch bepaald is. Iemand kan dus prima tussen die drie linkse partijen zweven maar zal in regel niet ineens op basis van programma's, debatten of lijsttrekkers ineens omzwaaien naar bijvoorbeeld de SGP, PVV of VVD. Alleen bij bijzondere omstandigheden kan dat en dat is bij ernstige (vermeende) bedreiging van het eigenbelang.

(bijv. iemand die altijd links stemde omdat hij weinig geld had en zo zijn belang het beste verdedigd zag en ineens na een erfenis van een paar miljoen geen belasting meer wil betalen en omzwaait naar de VVD. In feite is zo'n persoon altijd rechts geweest maar stemde aanvankelijk links puur uit eigenbelang vanwege het gevaar dat hij vermeende te lopen.)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

arsimo schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:08:
Ik zou dan toch graag bronnen zien. Een snelle zoektocht levert namelijk wat anders op: The Genetics of Voting: An Australian Twin Study:
Previously we and others have shown evidence for genetic influences on political attitudes and sociodemographic indicators (Martin 1987; Posner et al. 1996; Truett et al. 1992; Eaves et al. 1999). However, the nature of the relationship between political attitudes, social indictors and voting behavior has not been investigated. While heritability estimates for social and political attitudes have been reported in previous research, the heritability for vote choice has not. Furthermore, if vote choice is heritable, it is unclear whether the heritable component can be accounted for through the genetic influence on related social and political traits, or if there exists a unique genetic component specific to voting behavior. In mailed surveys of adult Australian twins, we asked respondents to indicate their usual voting preference as well as attitudes on contemporary individual political items. When vote choice was dichotomized as Labor versus Conservative, twin correlations were r mz = 0.81 (1661 pairs), and r dz = 0.69 (1727 pairs) consistent with modest genetic influence (a 2 = 0.24). However, multivariate genetic analysis showed no unique genetic contribution to voting preference; rather, the genetic influence in vote choice could be explained by shared genetic influences in perceived social class, church attendance and certain key political attitude items.
En dit meer recente artikel in PNAS geeft aan dat veel van de gedane studies te lage power hebben om betrouwbaar te zijn, ze hebben een te hoge False Discovery Rate.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 12-09-2012 15:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• anandus
  • Niet online
Was het ook niet zo dat mensen die links stemmen en mensen die rechts stemmen andere breinstructuren hadden?
Geen bron, meen het een keer gelezen te hebben, en dit onderwerp is een slippery slope :P

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

Uiteraard, links heeft natuurlijk een beter ontwikkelde linker hersenhelft en rechts.. :P

• cypher21
DeppOx schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:47:
[...]

Ook al zou dit allemaal waar zijn, wat maakt het uit of iemand hoogopgeleid is, autochtoon of allochtoon is, 2x modaal verdiend of niet? En als jij dan 2x modaal verdiend, dan kies je er dus toch voor om de lastenverzwaring neer te leggen bij mensen die heel weinig verdienen? De logica ontgaat mij.

En je steekproef beperken tot een voetbalvereniging..tja.

Overigens zou ik voordat ik zulke rare uitspraken doe me eerst verdiepen in de definitie van "mening", "aanname" en "feit".
De afkomst en opleiding maakt ook geen bal uit, hoor je mij ook niet zeggen (of in dit geval, zie je mij schrijven).

En ik kies er niet voor om de lastenverzwaring neer te leggen bij mensen die heel weinig verdienen, maar ik kies ervoor dat iedereen de lastenverzwaring voelt. En niet alleen de hogere inkomens.
Waarom moeten lage inkomens en mensen met een uitkering ontzien worden. Op basis van hun inkomen krijgen ze al veel subsidies e.d. die ik al niet eens krijg, en dan zou ik nog meer moeten afstaan?? Die logica ontgaat mij namelijk...
Ik mag dan op papier leuk verdienen, maar in praktijk heb ik toch een beetje maand over aan het eind van mijn geld...
En volgens programma's van de linkse partijen zou ik dan nog meer maand over moeten houden...

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Interessant te zien hoe het op FOK! gaat. Daar staat de PVDA veel sterker dan hier.
FOK! Exit Poll

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 00:14
Deathchant schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:18:
[...]
Wat een waardeloze, onrespectvolle politicus, en ik begrijp niet dat mensen vallen voor zijn oneliners en xenophobiepropaganda. Het geheel wegzetten van bepaalde groepen van de bevolking, gebaseerd op religie, ideologie of geloof vind ik echt niet politicus-waardig.
Anderzijds vind ik die politici die hun kop constant in het zand steken en net doen alsof hun neus bloed net zo politicus onwaardig.

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

Als het je geen bal uitmaakt kun je je afvragen of het nodig is om een onderbuikgevoel op die manier te uiten.

Anyways, hier komen we nooit uit, het is een verschil in ideologie.

• cypher21
DeppOx schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:02:
[...]

Als het je geen bal uitmaakt kun je je afvragen of het nodig is om een onderbuikgevoel op die manier te uiten.

Anyways, hier komen we nooit uit, het is een verschil in ideologie.
Manier te uiten???
Het is maar net met wat voor onderbuikgevoel jij dat leest...
Ik bedoel er namelijk totaal niets negatiefs mee.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anakha schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:52:
[...]
Laat ik dan meteen deze discussie over meningen beëindigen door de feiten te noemen, gebaseerd op de laatste peiling van een van de grote onderzoeksbureaus waar we de afgelopen weken peilingen van hebben zien langskomen:
Daar ben ik heb niet mee eens. Iedereen weet dat de allochtonen in de grote steden massaal PvdA stemmen. Daarnaast zie je dat gebieden met hoge werkloosheid (Brabant en Limburg) de SP en PVV veel stemmen krijgen. http://www.verkiezingskaart.nl/embed/366/550/2010/winnaar/Wie_won_er_waar_in_2010.html

[ Voor 13% gewijzigd door tweaker2010 op 12-09-2012 16:08 ]

• Anakha
tweaker2010 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:06:
[...]
Daar ben ik heb niet mee eens.
Begrijp ik je nu verkeerd of zeg je dat je het niet met de door mij opgesomde feiten eens bent? Dat vind ik dan een wat rare opmerking - het zijn feiten, geen meningen waar je het mee eens of oneens kunt zijn. Jij hebt het nu overigens over regio - regio heb ik niet genoemd in mijn overzichtje van feiten.

Doe ik die er speciaal voor jou nog even bij: In de 3 grote steden scoren D66 en PvdA bovengemiddeld en het CDA ondergemiddeld, in het Zuiden doet SP het relatief goed en de PvdA relatief slecht.

• PWM
  • Niet online

PWM

Anakha schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:14:
[...]

Begrijp ik je nu verkeerd of zeg je dat je het niet met de door mij opgesomde feiten eens bent? Dat vind ik dan een wat rare opmerking - het zijn feiten, geen meningen waar je het mee eens of oneens kunt zijn. Jij hebt het nu overigens over regio - regio heb ik niet genoemd in mijn overzichtje van feiten.
Als jij geen bron kan of wil tonen, heeft jouw post gewoon de status van mening ;) Dus ja, dan kunnen mensen het er niet mee eens zijn.

• Anakha
PWM schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:19:
[...]
Als jij geen bron kan of wil tonen, heeft jouw post gewoon de status van mening ;) Dus ja, dan kunnen mensen het er niet mee eens zijn.
Als jij van de pers bent, dan kan ik je indien gewenst doorverwijzen naar mijn collega die dit project uitvoert. Zo niet, dan is de bron helaas niet openbaar en mag jij van mij denken dat ik dit soort dingen voor de lol uit mijn mouw schud. Hopelijk zijn er anderen die beter weten.

• ATS

ATS

Ok, vooruit, een bron: http://vorige.nrc.nl/article2552508.ece

Met deze interactieve kaart kan je heel aardig nagaan wat er waar gestemd is in 2010, en hoe zich dat heeft ontwikkeld tov 2006.

[ Voor 51% gewijzigd door ATS op 12-09-2012 16:27 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Anakha schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:23:
[...]

Zo niet, dan is de bron helaas niet openbaar en mag jij van mij denken dat ik dit soort dingen voor de lol uit mijn mouw schud. Hopelijk zijn er anderen die beter weten.
Het gaat er niet om wat ik denk, het gaat er simpelweg om dat beweringen zonder bron, gewoon geen status als feit hebben. Heeft er niets mee te maken of jij betrouwbaar bent of niet ;)

Je moet eens zien wat er allemaal beweert word uit "betrouwbare bron" ;)

En again, niet persoonlijk, dit is gewoon algemeen. Als jij je naam/functie erbij zet is het al weer anders

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 12-09-2012 16:30 ]

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-10 22:56
Ik heb op de Libertarische Partij gestemd. Hun politieke filosofie bevalt me wel. Alvorens te stemmen heb ik hun verkiezingsprogramma doorgelezen en ik kan me er grotendeels in vinden. Hopelijk halen ze een zeteltje.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Zo, gestemd, Maarten v Rossem (yup Pvd Rooien).

Wilde ook een signaal afgeven, naast dat ik Maarten zeer graag mag horen praten, dat Diederik beetje moet oppassen met zijn stijl, jah hij heeft autoriteit, maar nee hij moet oppassen met dingen als "nu doet U het weer" (al was die ene keer terecht).

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

teleurstellend vind ik, de vvd zo hoog op tweakers. andere kant ook niet verrassend, vanwege het feit dat dit een technologiesite is en duurzaamheid en technologie niet goed samengaan, evenals het aantal hoogopgeleiden waar de vvd beter voor is.

jammer, had wel verwacht dat juist tweakers een lange termijnvisie zouden hebben, maar dat valt wel mee. :{

It’s the economy, stupid!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

Hier ook wel teleurgesteld in de stand van de poll, de VVD is nota bene een gedoog constructie aangegaan met een partij waarbij je van tevoren al wist dat ze meer schade zouden aanrichten dan goed beleid voeren. En er is blijkbaar niks veranderd want nog steeds sluit de VVD niemand uit.
De VVD heeft hierdoor echt gezorgd voor een breuk in het land. Maar blijkbaar vind het electoraat het dus niet erg (iig op tweakers maar ik gok op een overwinning voor de VVD), hoewel het CDA hier wel op afgerekend lijkt te zijn.

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
zojuist gestemd op de pp

virus problemen? ga over op linux!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 00:14
dawg schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:56:
teleurstellend vind ik, de vvd zo hoog op tweakers. andere kant ook niet verrassend, vanwege het feit dat dit een technologiesite is en duurzaamheid en technologie niet goed samengaan, evenals het aantal hoogopgeleiden waar de vvd beter voor is.

jammer, had wel verwacht dat juist tweakers een lange termijnvisie zouden hebben, maar dat valt wel mee. :{
Tja zijn natuurlijk heel veel Tweakers die een zeer goed betaalde baan hebben. Die moeten hun geld beschermen. Daar staat de VVD voor.

Verwijderd

DeppOx schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:07:
Hier ook wel teleurgesteld in de stand van de poll, de VVD is nota bene een gedoog constructie aangegaan met een partij waarbij je van tevoren al wist dat ze meer schade zouden aanrichten dan goed beleid voeren. En er is blijkbaar niks veranderd want nog steeds sluit de VVD niemand uit.
De VVD heeft hierdoor echt gezorgd voor een breuk in het land. Maar blijkbaar vind het electoraat het dus niet erg (iig op tweakers maar ik gok op een overwinning voor de VVD), hoewel het CDA hier wel op afgerekend lijkt te zijn.
Het pappen en nathouden wordt steeds verder verminderd door de rechtse partijen. Als de cultuursector, subsudieclubjes, straatcoaches en andere lieden geen gratis geld meer krijgen zijn ze ontevreden en boos en ontstaat er een breuk.
Pagina: 1 2 3 Laatste