Nou ik ben blij dat ik 'm nog te pakken heb gehad met een Win 7 licentie. Ik vind zelf, persoonlijk, Windows 8 een gedrocht van een besturingssysteem om te gebruiken met toetsenbord en muis. Voor een touchscreen, daarentegen, lijkt Windows 8 me perfect overigenssparda schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:08:
En nu is ie zelfs helemaal uit de handel genomen zo blijkt. Waarschijnlijk hetzelfde verhaal als de N56VZ die Asus zeer beperkt levert om "opnieuw uit te brengen" eind oktober, maar dan met Win8...
Ik ben toch benieuwd waarom iedereen praat over de i7 versie en dat de i5 versie links blijft liggen.
Naar mijn idee is de i5 versie toch echt een stuk interessanter.
Ik denk dat het hebben van een i7 vet overrated is. Daarnaast is de SSD in de i7 versie slechts een caching schijfje met 64MB (en wie wil er nou per sé een blu-ray?)... Kan je beter de i5 versie kopen en een mSata 128mb toevoegen (werkt dan niet als caching schijf) of een SATA3 128GB en de HDD in een caddy proppen. Dan heb je 65 euro in je zak om een toffe game voor te kopen
óf om de netwerkkaart te vervangen voor een dual channel ofzo.
Ik denk dat het hebben van een i7 vet overrated is. Daarnaast is de SSD in de i7 versie slechts een caching schijfje met 64MB (en wie wil er nou per sé een blu-ray?)... Kan je beter de i5 versie kopen en een mSata 128mb toevoegen (werkt dan niet als caching schijf) of een SATA3 128GB en de HDD in een caddy proppen. Dan heb je 65 euro in je zak om een toffe game voor te kopen
Tja, daar heb je ook helemaal gelijk in. Ik heb ook een hele tijd de i5 zitten overwegen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de i7 omdat de extra rekenkracht mij wel van pas komt omdat ik regelmatig grote RAW bestanden omzet (doe aan fotobewerking) en dan gaat het allemaal wel wat sneller met een quadcore.madmarv schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:17:
Ik ben toch benieuwd waarom iedereen praat over de i7 versie en dat de i5 versie links blijft liggen.
Ik denk dat het hebben van een i7 vet overrated is. Daarnaast is de SSD in de i7 versie slechts een caching schijfje met 64MB (en wie wil er nou per sé een blu-ray?)... Kan je beter de i5 versie kopen en een mSata 128mb toevoegen (werkt dan niet als caching schijf) of een SATA3 128GB en de HDD in een caddy proppen. Dan heb je 65 euro in je zak om een toffe game voor te kopenóf om de netwerkkaart te vervangen voor een dual channel ofzo.
Maar als je primaire doel het spelen van games is, dan is een i7 wellicht overkill, en kan je beter voor een i5 gaan.
Het is idd maar net hoe je het bekijkt.
Ik kijk het vanuit een gamers oogpunt (met beperkt budget), dan zou die i5 moeten volstaan.
Als je het kijkt vanuit video bewerken / autoCAD o.i.d. is zo'n i7 toch wel weer lekker
Ik kijk het vanuit een gamers oogpunt (met beperkt budget), dan zou die i5 moeten volstaan.
Als je het kijkt vanuit video bewerken / autoCAD o.i.d. is zo'n i7 toch wel weer lekker
In het kader van betaalbare 17" , is dit misschien wat?
pricewatch: Acer Aspire V3-771G-53218G75Maii
- Full HD
- 3th gen i5
- nVidia GT650M
- 8GB ram / 750GB hdd
pricewatch: Acer Aspire V3-771G-53218G75Maii
- Full HD
- 3th gen i5
- nVidia GT650M
- 8GB ram / 750GB hdd
Ik weet het niet, Ik denk dat de inspiron een veiligere keuze is, maar het scheelt (zonder kortingsbonnen) best in de prijs. En zo goed is de inspiron niet.
@madmarv in de i7 versie zit een SSD van 64GB, ruim voldoende voor het OS en de gebruikelijke Office en media applicaties. En de i7 kan in bepaalde spellen toch een verschil maken, bijvoorbeeld Battlefield3. Blu-Ray is luxe, maar voor de mensen met een filmcollectie natuurlijk leuk.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
@Millert:
Die 64GB SSD is een caching disk. Ik weet niet zo heel goed wat dit betekend, maar wat ik wel gelezen heb is dat je deze schijf niet zelf kunt benaderen vanuit je OS.
Die 64GB SSD is een caching disk. Ik weet niet zo heel goed wat dit betekend, maar wat ik wel gelezen heb is dat je deze schijf niet zelf kunt benaderen vanuit je OS.
Inmiddels gelezen dat het wel kan 
Mijn plan is inmiddels gewijzigd.
Ik ga deze week de i5 versie halen en ga daar een mSATA Crucial m4 128GB aan toe voegen.
Het gedoe met de Samsung 830 + HDDCaddy + dvd behuizing is toch een stuk duurder (€44).
Mijn plan is inmiddels gewijzigd.
Ik ga deze week de i5 versie halen en ga daar een mSATA Crucial m4 128GB aan toe voegen.
Het gedoe met de Samsung 830 + HDDCaddy + dvd behuizing is toch een stuk duurder (€44).
Nu nog kijken of ik een deal kan maken. Heb ook nog een printer nodig namelijk
Verwijderd
Is het mogelijk om die mSATA SSD er als extra station bij te plaatsen, dus zonder het cd/dvd station op te offeren en met behoud van de huidige harddisk?madmarv schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:49:
Nope, helemaal niet moeilijk. Er is gewoon een mSATA poort waar je 'm zo insteekt. Alleen ff de onderkant van de laptop openschroeven en dan de SSD erin stoppen. Ga vanavond m'n 64GB ssd omruilen voor de 256GB die ik vandaag ontvangen heb en dan clean-install van Win7 doen.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:53:
[...]
Is het mogelijk om die mSATA SSD er als extra station bij te plaatsen, dus zonder het cd/dvd station op te offeren en met behoud van de huidige harddisk?
Verwijderd
@Sakete: in je eerdere post zie ik dat je de I7 versie hebt. Zelf wil ik voor de I5 gaan maar die heeft standaard dus geen SSD.
Vandaag was ik in een computerwinkel om de Y580 met I5 te gaan bekijken/kopen. Ik vroeg of het mogelijk is om een SSD in te bouwen, en ze vertelden mij dat dit alleen kon als je het optische station opoffert vanwege de ruimte. Ze vertelden ook dat de I7 een hybride drive heeft (HD en SSD in 1 (?)). Die zal de I5 dan niet hebben, gok ik. Weet je zeker dat het bij de I5 versie dan nog steeds mogelijk is om er een SSD bij te plaatsen?
Vandaag was ik in een computerwinkel om de Y580 met I5 te gaan bekijken/kopen. Ik vroeg of het mogelijk is om een SSD in te bouwen, en ze vertelden mij dat dit alleen kon als je het optische station opoffert vanwege de ruimte. Ze vertelden ook dat de I7 een hybride drive heeft (HD en SSD in 1 (?)). Die zal de I5 dan niet hebben, gok ik. Weet je zeker dat het bij de I5 versie dan nog steeds mogelijk is om er een SSD bij te plaatsen?
Nou 100% zeker weet ik 't niet, maar ik ga er sowieso nooit van uit dat zo'n verkoper weet waar die 't over heeft, die vertellen je soms de grootste onzinVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:52:
@Sakete: in je eerdere post zie ik dat je de I7 versie hebt. Zelf wil ik voor de I5 gaan maar die heeft standaard dus geen SSD.
Het zou overigens kunnen dat door je vraagstelling de verkoper dacht dat je een reguliere SSD wilde inbouwen (dus een 2,5" versie), en geen mSATA SSD (die dingen zijn echt heel klein). Bij een reguliere 2,5" SSD moet je je HDD vervangen, of verplaatsen naar de ODD bay met een caddy.
Wat ik zo heb gelezen op andere fora zou er gewoon een mSATA poort in moeten zitten, ook in de i5 versie. Je zou anders kunnen vragen in de winkel of je het systeem mag rebooten en dan bij het POST scherm op F2 drukken om de bios in te komen. Daar zal je wel kunnen vinden of er wel of geen mSATA poort in zit. En anders gewoon openschroeven (maar dat zal waarschijnlijk niet mogen in de winkel
Op de foto's hier zie je waar de mSATA poort zit (is heel makkelijk te bereiken).
[ Voor 6% gewijzigd door Sakete op 26-09-2012 15:27 ]
Hier overigens een link naar de Service Manual:
http://consumerdl.lenovo....nance%20Manual%20V1.0.pdf
Ik zal ook maar binnenkort een Lenovo Y580 ervaringen topic openen. Misschien handiger dan deze thread te vervuilen met deze informatie.
http://consumerdl.lenovo....nance%20Manual%20V1.0.pdf
Ik zal ook maar binnenkort een Lenovo Y580 ervaringen topic openen. Misschien handiger dan deze thread te vervuilen met deze informatie.
Verwijderd
Aha, dus toch twee losse drives i.p.v. een hybride. Ik zal morgen bij de winkel eens checken of de I5 net als de I7 ook een mSATA aansluiting heeft. Het lijkt mij van wel, maar ik wil het wel graag zeker weten voordat ik hem koop. Wat is zo'n mSATA SSD inderdaad klein. Het zal qua afmetingen in ieder geval geen probleem zijn om hem in te bouwen.
Voor zover ik weet heeft de i5 versie zeker weten een mSATA slot vrij.
Ik ga morgen de laptop halen, dus kan het voor je checken!
Als het goed is is dit het moederbord wat in alle Y580's zit:

Die mSATA poort zit er dus gewoon op.
Edit:
Wie van de Y580 bezitters kan mij vertellen wat er gebeurd als je de 1e keer op de aan-knop drukt?
Start dan windows gewoon op of begint de instal te lopen?
Ik ga morgen de laptop halen, dus kan het voor je checken!
Als het goed is is dit het moederbord wat in alle Y580's zit:

Die mSATA poort zit er dus gewoon op.
Edit:
Wie van de Y580 bezitters kan mij vertellen wat er gebeurd als je de 1e keer op de aan-knop drukt?
Start dan windows gewoon op of begint de instal te lopen?
[ Voor 59% gewijzigd door madmarv op 26-09-2012 20:13 ]
Je krijgt gewoon een soort van install scherm. Windows is al voorgeïnstalleerd, maar je kan nog kiezen welke taal (bijvoorbeeld Nederlands of Engelse interface) en nog wat andere instellingen.
Voor mensen die een clean-install willen doen en de Lenovo One Key Recovery willen behouden, zie hier een eenvoudige guide (in het Engels):
http://forum.notebookrevi...-clean-install-guide.html
Heb vanavond m'n 256GB mSATA geïnstalleerd en clean-install Win7 Pro gedaan. Werkt perfect en heb One Key Recovery ook gewoon aan de praat gehouden.
Voor mensen die een clean-install willen doen en de Lenovo One Key Recovery willen behouden, zie hier een eenvoudige guide (in het Engels):
Heb vanavond m'n 256GB mSATA geïnstalleerd en clean-install Win7 Pro gedaan. Werkt perfect en heb One Key Recovery ook gewoon aan de praat gehouden.
Inmiddels heb ik navraag gedaan bij de grootste webshops in de pricewatch, inclusief de winkels die de Y580-M772CMH hebben verkocht met betrekking tot de leverbaarheid van de Y580.
Het antwoord is: helaas. Van een verkoper kreeg ik zelfs te horen dat ze niet meer worden gemaakt, dus je mag van geluk spreken als je er 1 op de kop hebt weten te tikken. Als hij leverbaar was, zou hij deze categorie gewonnen moeten hebben.
Resteert nu de vraag of de Y580-M772LMH het kan winnen van de N56VZ van de campusshop. Ik vind van wel, want we hebben het hier over een betaalbare gamenotebook.
Wat ik eerder schreef heb ik iets herschreven gezien de CMH helaas niet meer leverbaar is.
De Y580 is hier de winnaar lijkt me. Uitstekende gameperfomance met de GTX660M, backlit keyboard, glossy doch relatief zeer goed scherm. Ruimte voor een mSATA SSD zonder de HDD te hoeven verwijderen of in de ODD bay te plaatsen en de optical op te moeten geven. Bovendien mét uitstekende drivers. Nagenoeg geen bloatware. En dat in een 15" behuizing met een zeer goede accuduur.
De N56VZ heeft dan wel een i7 in plaats van een i5, maar is ook duurder, maar moet het dan doen zonder directe ruimte voor een SSD, geen backlitkeyboard, mindere accuduur en een grote bak bloatware. Out of the box, voor de niet-tweakers is de Y580 m.i. de beste keuze als in ieder geval enige portabilty ook nog een rol speelt, want bijvoorbeeld een 17" 17R SE is ook een mooie optie, maar het is een 17", groot, zwaar, minder accuduur. Kortingsbonnen mogen ook niet meedoen blijkbaar, wat hem ook onaantrekkelijker geprijsd maakt.
Het antwoord is: helaas. Van een verkoper kreeg ik zelfs te horen dat ze niet meer worden gemaakt, dus je mag van geluk spreken als je er 1 op de kop hebt weten te tikken. Als hij leverbaar was, zou hij deze categorie gewonnen moeten hebben.
Resteert nu de vraag of de Y580-M772LMH het kan winnen van de N56VZ van de campusshop. Ik vind van wel, want we hebben het hier over een betaalbare gamenotebook.
Wat ik eerder schreef heb ik iets herschreven gezien de CMH helaas niet meer leverbaar is.
De Y580 is hier de winnaar lijkt me. Uitstekende gameperfomance met de GTX660M, backlit keyboard, glossy doch relatief zeer goed scherm. Ruimte voor een mSATA SSD zonder de HDD te hoeven verwijderen of in de ODD bay te plaatsen en de optical op te moeten geven. Bovendien mét uitstekende drivers. Nagenoeg geen bloatware. En dat in een 15" behuizing met een zeer goede accuduur.
De N56VZ heeft dan wel een i7 in plaats van een i5, maar is ook duurder, maar moet het dan doen zonder directe ruimte voor een SSD, geen backlitkeyboard, mindere accuduur en een grote bak bloatware. Out of the box, voor de niet-tweakers is de Y580 m.i. de beste keuze als in ieder geval enige portabilty ook nog een rol speelt, want bijvoorbeeld een 17" 17R SE is ook een mooie optie, maar het is een 17", groot, zwaar, minder accuduur. Kortingsbonnen mogen ook niet meedoen blijkbaar, wat hem ook onaantrekkelijker geprijsd maakt.
Dat lijkt me sterk. Op Amerikaanse fora zie ik dat mensen ze nog steeds bestellen en ontvangen. En op de Amerikaanse Lenovo site kan je 'm gewoon nog zien en kan je 'm bestellen. Op de Nederlandse site kan je al een tijdje de Y serie niet aanklikken, dus ik weet niet wat Lenovo in gedachten heeft voor de Nederlandse markt.Omni schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:23:
Inmiddels heb ik navraag gedaan bij de grootste webshops in de pricewatch, inclusief de winkels die de Y580-M772CMH hebben verkocht met betrekking tot de leverbaarheid van de Y580.
Maar ik ben idd blij dat ik er eentje op de kop heb kunnen tikken. Ik vind 'm er gelikt uitzien (ik hou van zo'n minimalistisch design) en hij werkt erg fijn. En het scherm is echt prachtig voor een laptopscherm.
EDIT: Hier kan je ze gewoon kopen: http://shop.lenovo.com/SE...F5F5622D1AC7A&action=init
[ Voor 10% gewijzigd door Sakete op 27-09-2012 09:08 ]
Het is tijd om knopen door te gaan hakken
Ik ben van mening dat goede levertijd toch echt belangrijk is; er zijn mensen die n.a.v een BBG een aankoop willen doen, en dan heb je niks aan een model dat niet te krijgen is.
Omdat we een soort hybride Multimedia/Gaming-notebook gaan lijken mij twee zaken belangrijk: een goed scherm (multimedia) en een goede gpu (gaming). De Y580 biedt allebei, ook al bij het Core i5-model. Een Core i7 was natuurlijk fijner geweest, maar ook de Core i5-versie heeft een GTX660M en zou dus prima moeten presteren bij het spelen van games. De goede kleurreproductie en kijkhoeken (zie notebookcheck) zijn dan weer fijn voor het multimediagedeelte.
Erg jammer dat het Core i5-model geen ssd heeft, maar er is genoeg geld over om een hybride drive - of voor de echte Tweakers een msata ssd - te plaatsen. Daarnaast hebben de concurrerende modellen dit ook niet voor zover ik kan zien.
Omdat we een soort hybride Multimedia/Gaming-notebook gaan lijken mij twee zaken belangrijk: een goed scherm (multimedia) en een goede gpu (gaming). De Y580 biedt allebei, ook al bij het Core i5-model. Een Core i7 was natuurlijk fijner geweest, maar ook de Core i5-versie heeft een GTX660M en zou dus prima moeten presteren bij het spelen van games. De goede kleurreproductie en kijkhoeken (zie notebookcheck) zijn dan weer fijn voor het multimediagedeelte.
Erg jammer dat het Core i5-model geen ssd heeft, maar er is genoeg geld over om een hybride drive - of voor de echte Tweakers een msata ssd - te plaatsen. Daarnaast hebben de concurrerende modellen dit ook niet voor zover ik kan zien.
@Sakete
Je kunt ze altijd uit het buitendland proberen te halen, maar dat levert veel gedoe op aan invoerrechten, belastingen en niet te vergeten, administratieve rompslomp. En wat doe je als er wat is? De laptop terugsturen naar Amerika zie ik niemand doen. Derhalve, geen realistische optie.
Ze zijn er helaas niet meer bij de gewone shops. Hij is als een warm broodje over de toonbank gegaan en ik ben erg blij dat ik een van de eerste was die er een heeft weten te bemachtigen.
@ WoutF
Klopt, van de 15" modellen die een kans maken heeft alleen de Y580 ruimte voor een mSATA SSD. Geen van de laptops, met uitzondering van de niet meer leverbare Y580-M772CMH heeft overigens een meegeleverde SSD.
Je kunt ze altijd uit het buitendland proberen te halen, maar dat levert veel gedoe op aan invoerrechten, belastingen en niet te vergeten, administratieve rompslomp. En wat doe je als er wat is? De laptop terugsturen naar Amerika zie ik niemand doen. Derhalve, geen realistische optie.
Ze zijn er helaas niet meer bij de gewone shops. Hij is als een warm broodje over de toonbank gegaan en ik ben erg blij dat ik een van de eerste was die er een heeft weten te bemachtigen.
@ WoutF
Klopt, van de 15" modellen die een kans maken heeft alleen de Y580 ruimte voor een mSATA SSD. Geen van de laptops, met uitzondering van de niet meer leverbare Y580-M772CMH heeft overigens een meegeleverde SSD.
Ik bedoelde ook niet dat je het in de VS moet aanschaffen, maar puur om aan te geven dat de laptop nog wel in productie isOmni schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:10:
@Sakete
Kan me ook voorstellen dat ze wachten tot de release van Windows 8 en dan een nieuwe batch opsturen.
In productie en op voorraad zijn twee verschillende dingen. Hij kan nog wel leverbaar zijn, maar niet meer gemaakt worden. Voordat een producent een nieuwe serie laptops op de markt brengt wil hij natuurlijk eerst dat zijn oude serie uit de schappen gaat. Hij is dan echter al lang en breed gestopt met productie van de oude en al klaar met de nieuwe lijn. Bedrijfseconomie 101Sakete schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:14:
[...]
Ik bedoelde ook niet dat je het in de VS moet aanschaffen, maar puur om aan te geven dat de laptop nog wel in productie isDus wellicht komt er straks weer een hele batch naar Nederland.
Kan me ook voorstellen dat ze wachten tot de release van Windows 8 en dan een nieuwe batch opsturen.
Kan je met behulp van One Key Recovery ook in een later stadium de image overplaatsen naar een SSD?Sakete schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:06:
Je krijgt gewoon een soort van install scherm. Windows is al voorgeïnstalleerd, maar je kan nog kiezen welke taal (bijvoorbeeld Nederlands of Engelse interface) en nog wat andere instellingen.
Ik heb namelijk geen Windows cd. En mijn SSD is, zoals natuurlijk weer te verwachten was, niet leverbaar via Paradigit en co. Vandaar dat ik het later over wil zetten. (damn, ik voel me weer een n00b op pc gebied

Windows CD kan je hier downloaden: http://www.w7forums.com/o...age-downloads-t12325.html en dan zelf branden. Dit zijn legale windows ISO's, je moet alleen zelf een licentie code hebben.madmarv schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:36:
[...]
Kan je met behulp van One Key Recovery ook in een later stadium de image overplaatsen naar een SSD?
Ik heb namelijk geen Windows cd. En mijn SSD is, zoals natuurlijk weer te verwachten was, niet leverbaar via Paradigit en co. Vandaar dat ik het later over wil zetten. (damn, ik voel me weer een n00b op pc gebied)
Gebruik de licentie code die aan de onderkant van je laptop staat geplakt. Is als het goed Windows Home Premium. (download dus de Home Premium x64 editie).
Of je het kan overplaatsen weet ik eerlijk gezegd niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Sakete op 27-09-2012 15:45 ]
Met een kleine Google search kom je heel versedad schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:45:
Hoe is het scherm van de Y580 t.o.v n56VZ?
Y580: Glossy, redelijk groot kleurbereik (~90% sRGB) (zie review http://www.notebookcheck....aptop-Review.78974.0.html)
N56VZ: Mat, minder groot kleurbereik (~70-80% sRGB) (zie review http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html)
Kijkhoeken zijn verder vergelijkbaar. En beide zijn 6-bit panelen.
Hier een plaatje die kleurbereik vergelijkt tussen Y580 en N56VZ:

Het grijze is kleurbereik van N56VZ, het gekleurde van de Y580.
@madmarv
Waarom koop je geen SSD bij een winkel met 24-uurslevering? Je hoeft toch geen SSD per se bij Paradigit te kopen?
@sedad
De Y580 heeft een beter scherm. Betere kleurechtheid/weergave en kijkhoeken. Het grootste verschil is echter glossy (Y580) vs mat (N56VZ).
Waarom koop je geen SSD bij een winkel met 24-uurslevering? Je hoeft toch geen SSD per se bij Paradigit te kopen?
@sedad
De Y580 heeft een beter scherm. Betere kleurechtheid/weergave en kijkhoeken. Het grootste verschil is echter glossy (Y580) vs mat (N56VZ).
Bedankt voor de info. Ik had op notebookcheck gekeken, daar zag ik dat de scherm van de asus helderder is maar dit betekent dus eigenlijk niet veel.
Helderheid wordt pas echt belangrijk als je het in een erg lichte omgeving gaat gebruiken of als je buiten zit. En als je veel buiten zit wil je sowieso geen glossy scherm hebben want dan zie je niet zoveelsedad schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:53:
Bedankt voor de info. Ik had op notebookcheck gekeken, daar zag ik dat de scherm van de asus helderder is maar dit betekent dus eigenlijk niet veel.
Over de kwaliteit van een scherm zegt helderheid in elk geval niet zoveel, evenmin over het kleurbereik daarvan
De Lenovo Y580 is in Duitsland gewoon nog leverbaar voor 1000, incl 32gb ssd, dvb-t kaart, Bd-rom, ...
http://geizhals.de/eu/797617
Is gewoon een winnaar voor die prijs. Aangezien hij niet in NL leverbaar is moet ie bij de alternatieven maar er zeker bij, Belgische tweakers moeten ook vaak over de grens in NL shoppen.
Edit: is leverbaar bij een zekere otto.nl: http://www.otto.nl/produc...book--Lenovo-Y580-M772CMH
Deze is dat: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH
Is gewoon een winnaar voor die prijs. Aangezien hij niet in NL leverbaar is moet ie bij de alternatieven maar er zeker bij, Belgische tweakers moeten ook vaak over de grens in NL shoppen.
Edit: is leverbaar bij een zekere otto.nl: http://www.otto.nl/produc...book--Lenovo-Y580-M772CMH
Deze is dat: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH
[ Voor 42% gewijzigd door bertp1 op 27-09-2012 17:09 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag de Y580 met I5 processor gehaald!
Hij heeft inderdaad net als de I7 gewoon een mSATA aansluiting dus ik ga binnenkort een mSATA 128GB SSD bestellen.
De HDD die er nu in zit, is geconfigureerd met 4 primaire partities. Ik wilde de C (OS en apps) verkleinen tot ongeveer 150GB en de vrije ruimte gebruiken voor een nieuwe partitie D/E (data). Dit lukte niet wegens max. 4 primaire partities. Ik vraag mij nu af of de partitie met naam "LENOVO", waar de drivers en applicaties op staan, verwijderd kan worden zodat ik in plaats daarvan een nieuwe datapartitie kan maken. Natuurlijk maak ik dan eerst een backup van de drivers en apps.
De HDD die er nu in zit, is geconfigureerd met 4 primaire partities. Ik wilde de C (OS en apps) verkleinen tot ongeveer 150GB en de vrije ruimte gebruiken voor een nieuwe partitie D/E (data). Dit lukte niet wegens max. 4 primaire partities. Ik vraag mij nu af of de partitie met naam "LENOVO", waar de drivers en applicaties op staan, verwijderd kan worden zodat ik in plaats daarvan een nieuwe datapartitie kan maken. Natuurlijk maak ik dan eerst een backup van de drivers en apps.
Volgens mij heb ik dit al eerder gezegd: je kan niet zeggen dat A betere kijkhoeken heeft dan B, want daar zijn ter weinig bronnen van. En dan het scherm van de Y580 beter is vind ik persoonlijk ook een behoorlijk overtrokken statement. Op zn best is hij op één punt beter, namelijk op gamut. Aan de andere kant is de helderheid van de N56 een stuk hoger.Omni schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:53:
Als ik al een scherm als 'beste' zou moeten aanwijzen zou dat niet de Y580 worden.
Ten tweede, over de Y580 vs N56. De N56 lijkt wat beter gebouwd en heeft een mat scherm en veel betere speakers en een i7. De Y580 heeft langere accuduur, backlit, en een wat snellere GPU. Als iemand die niet veel gamed is de N56 beter. Als dat wel je hoofddoel is kies je de Y580. Daar komt het ongeveer op neer.
Gisteren de y580 met i5 gehaald en een SSD besteld bij Informatique (ofzo).
Ook meteen GTA IV besteld
Maar die loopt helaas niet lekker. Het sputtert en na een paar minuten gaat het framepje voor framepje...
Geen idee hoe ik dat nou weer op ga lossen....
Ook meteen GTA IV besteld
Maar die loopt helaas niet lekker. Het sputtert en na een paar minuten gaat het framepje voor framepje...
Heb je de nieuwste nvidia drivers geïnstalleerd?madmarv schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:33:
Gisteren de y580 met i5 gehaald en een SSD besteld bij Informatique (ofzo).
Ook meteen GTA IV besteld![]()
Je kan ook proberen met rechtermuisknop op GTAIV icoon te klikken en dan bij 'run with graphics processor' > 'high-performance nvidia processor' te selecteren. Het kan namelijk zijn dat ie op de Intel graphics chip draait ipv de nvidia chip, en hiermee dwing je 'm om daarop te draaien.
Let's agree to disagree. Zo simpel is het.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:13:
[...]
Volgens mij heb ik dit al eerder gezegd: je kan niet zeggen dat A betere kijkhoeken heeft dan B, want daar zijn ter weinig bronnen van. En dan het scherm van de Y580 beter is vind ik persoonlijk ook een behoorlijk overtrokken statement. Op zn best is hij op één punt beter, namelijk op gamut. Aan de andere kant is de helderheid van de N56 een stuk hoger.
Als ik al een scherm als 'beste' zou moeten aanwijzen zou dat niet de Y580 worden.
Bronnen ontbreken.Ten tweede, over de Y580 vs N56. De N56 lijkt wat beter gebouwd
Persoonlijke voorkeur.en heeft een mat scherm
Behalve dat ik het er niet mee eens ben is het compleet verwaarloosbaar, speakers van twee tientjes zijn al beter dan laptopspeakers.en veel betere speakers
Het enige échte pluspunt van de N56 t.o.v. de Y580.en een i7.
Klopt. We zoeken hier met nadruk op een gamenotebook (anders heette het topic louter multimedianotebook) die nog aardig is voor de portemonnee. Dat is de Y580.De Y580 heeft langere accuduur, backlit, en een wat snellere GPU. Als iemand die niet veel gamed is de N56 beter. Als dat wel je hoofddoel is kies je de Y580. Daar komt het ongeveer op neer.
Als je een QWERTZ keyboard wil kan je dat doen. Veel mensen vergeten nogaleens dat de landen om ons heen een andere keyboardindeling hebben.bertp1 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:05:
De Lenovo Y580 is in Duitsland gewoon nog leverbaar voor 1000, incl 32gb ssd, dvb-t kaart, Bd-rom, ...
Is deze geen kandidaat? De n76vz-v2g-T1120v. Dit is een n76vz met gt650m dus , core i7-3610qm en 8gb en 1tb disk en dat voor 999,-
Zag em op de site van paradigit.nl. Ook wel een mooie voor dat geld!
Weet niet of ik de url mag plaatsen? Zoniet haal ik em weg..
http://www.paradigit.nl/p...53h1374vl733/default.aspx
De MSI GX60 is begin oktober verkrijgbaar. Lijkt mij eigenlijk een zeer goede betaalbare gamelaptop.
Dus omdat jij niet kan onderbouwen dat de Y580 beter kijkhoeken heeft is het agree to disagree?
notebookcheck vind ik anders vrij duidelijk. Het bijvoeglijke naamwoordje 'lijkt' heeft betrekking op de nogal wisselvallige betrouwbaarheid van die bronBronnen ontbreken.
Ik verkies een glossy scherm. Maar dat neemt niet weg dat een mat scherm doorgaans als voordeel wordt aangemerkt.Persoonlijke voorkeur.
Niet mee eens? Notebookcheck en anandtech lijken mij erg duidelijk dat de N56 erg goede speakers heeft en de Y580 slechts matig. Of je speakers wel of niet belangrijk vind is inderdaad een tweede: het zal mij persoonlijk aan mn derrie roesten.Behalve dat ik het er niet mee eens ben is het compleet verwaarloosbaar, speakers van twee tientjes zijn al beter dan laptopspeakers.
Je wilt overigens niet weten hoe vaak mensen het met mij oneens zijn over de speakers. Zelfs als er letterlijk in een review staat dat X veel betere speakers bevat dan Y slaat dat volgens de eigenaren van Y nergens op...
...De enige echte pluspunten van de Y580 is de snellere grafische kaart, backlit en de accuduur.Het enige échte pluspunt van de N56 t.o.v. de Y580.
We zoeken een mix tussen multimedia en gamenotebook. Qua multimedia wint de N56, qua gamen wint de Y580..Klopt. We zoeken hier met nadruk op een gamenotebook (anders heette het topic louter multimedianotebook) die nog aardig is voor de portemonnee. Dat is de Y580.
Verwijderd
Hoe belangrijk vinden mensen de i7 ?
Persoonlijk zou ik toch echt veel liever de i7 hebben dan slechts de i5 dual core. Helemaal als je ziet dat sommige nieuwe games ook erg zwaar op de cpu leunen.
http://www.notebookcheck....e-for-Gamers.81855.0.html
Buiten games is de i7 in potentie natuurlijk ook gewoon bijna 2 keer zo snel. Helemaal als je dan ziet dat het verschil tussen de 650m en de 660m niet levensgroot is zou ik hardware technisch liever voor de Asus gaan.
Persoonlijk zou ik toch echt veel liever de i7 hebben dan slechts de i5 dual core. Helemaal als je ziet dat sommige nieuwe games ook erg zwaar op de cpu leunen.
Buiten games is de i7 in potentie natuurlijk ook gewoon bijna 2 keer zo snel. Helemaal als je dan ziet dat het verschil tussen de 650m en de 660m niet levensgroot is zou ik hardware technisch liever voor de Asus gaan.
De Y580 is momenteel EUR 755 bij de mediamarkt.
/edit, dit is een verkeerde koppeling in de Pricewatch waar ik de redactie op heb gewezen.
/edit, dit is een verkeerde koppeling in de Pricewatch waar ik de redactie op heb gewezen.
[ Voor 50% gewijzigd door Omni op 28-09-2012 21:11 ]
Verschilt. Iemand die software schrijft of video/foto aan de gang gaat heeft veel aan die i7. Iemand die alleen op facebook komt en gamet niet.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:49:
Ik vermoed dat je te veel staart naar een paar games. Als je doorleest vind je in de conclusie het volgende:Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:49:
Guild Wars 2 and Dirt Showdown clearly show that a lot has changed in terms of CPU requirements. In some titles, high-end graphics cards like the GeForce GTX 680M are craving for a potent quad-core partner, and are noticeably restricted by dual-core CPUs. However, Guild Wars 2 and Dirt Showdown are the exception, rather than the norm. While other games may theoretically also benefit from a stronger CPU, the processor is rarely the determinant factor. A Core i5-3210M is more than enough for most titles.
maar deze is niet full HD en heeft een andere video kaart.Omni schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:50:
De Y580 is momenteel EUR 755 bij de mediamarkt.
Dan staat deze verkeerd in de Pricewatch, wat ik meteen heb doorgegeven aan de redactie.marathonna schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:06:
[...]
maar deze is niet full HD en heeft een andere video kaart.
Verwijderd
Blijft de Y580 met i5 gewoon een beetje mager vinden. Voor iedereen die ook een beetje Cpu intensief bezig wil is dit gewoon een miskoop. Persoonlijk zou ik nu nooit de i5 nemen , helemaal als je ziet dat de i7 al in laptops van onder de 600 euro te vinden is.
En ze testen 5 games op notebookcheck waar 2 ervan duidelijk beter draaien op de i7.
En ze testen 5 games op notebookcheck waar 2 ervan duidelijk beter draaien op de i7.
En jij denkt dat de games die notebookcheck test een goede maatstaaf is? En nog belangrijker: notebookcheck heeft getest met GTX 680m.
Verwijderd
Waarbij de i7 er wel even 40 % meer frames uithaalt dan de i5 in guild wars 2. Spel draait duidelijk beter op een quad , wat overal op internet te vinden is.
Maar mensen die juist niet veel gamen maar vooral andere dingen doen die veel van de cpu vragen gaan toch niet blij worden van de i5.
Maar mensen die juist niet veel gamen maar vooral andere dingen doen die veel van de cpu vragen gaan toch niet blij worden van de i5.
Om nog even aan de discussie over de schermen van N56 en Y580 iets toe te voegen,
De Y580 heeft een grotere gamut (kleurbereik) dan de N56. Voor multimedia is dat ook belangrijk. Een kleiner kleurbereik zorgt voor doffere kleuren en alles ziet er gewoon wat minder mooi uit. Dat was voor mij persoonlijk het laatste zetje om toch voor de Y580 te gaan, ondanks het glossy scherm (heb zelf liever een matte scherm).
En daarnaast wat kijkhoeken betreft, het verschil zal marginaal zijn tussen de Y580 en N56. Het blijven TN panelen en TN panelen hebben gewoon slechte kijkhoeken, zeker op de verticale as. Horizontaal is het allebei tegenwoordig wel prima. Wil je echt goede kijkhoeken, dan heb je een IPS scherm nodig. En dan moet je maar voor de Sony S15 gaan (maar die geeft de kleur rood slecht weer, lijkt meer op oranje) of een Dell Precision of HP EliteBook (maar die zijn weer reteduur als je daar als optie het IPS scherm neemt).
De Y580 heeft een grotere gamut (kleurbereik) dan de N56. Voor multimedia is dat ook belangrijk. Een kleiner kleurbereik zorgt voor doffere kleuren en alles ziet er gewoon wat minder mooi uit. Dat was voor mij persoonlijk het laatste zetje om toch voor de Y580 te gaan, ondanks het glossy scherm (heb zelf liever een matte scherm).
En daarnaast wat kijkhoeken betreft, het verschil zal marginaal zijn tussen de Y580 en N56. Het blijven TN panelen en TN panelen hebben gewoon slechte kijkhoeken, zeker op de verticale as. Horizontaal is het allebei tegenwoordig wel prima. Wil je echt goede kijkhoeken, dan heb je een IPS scherm nodig. En dan moet je maar voor de Sony S15 gaan (maar die geeft de kleur rood slecht weer, lijkt meer op oranje) of een Dell Precision of HP EliteBook (maar die zijn weer reteduur als je daar als optie het IPS scherm neemt).
[ Voor 35% gewijzigd door Sakete op 29-09-2012 10:02 ]
Dat lijkt me best een aardige, zeker voor dat geld. Iemand ervaring met dit type? (Mijn HP Pavillion dv9085 is na 5 jaar aan vervanging toe...........doet et nog steeds goed hoor, daar niet van).Cinemaskoop schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:04:
Is deze geen kandidaat? De n76vz-v2g-T1120v. Dit is een n76vz met gt650m dus , core i7-3610qm en 8gb en 1tb disk en dat voor 999,-
Zag em op de site van paradigit.nl. Ook wel een mooie voor dat geld!
Weet niet of ik de url mag plaatsen? Zoniet haal ik em weg..
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
hallo ben vandaag wezen zoeken waar ik nog de lenovo Y580 772CMH kan kopen maarr ik kan hem nergens meer vinden ? weet iemand anders waar ik deze laptop kan kopen ? zo niet wat is hiervoor het beste alternatief ?
laatste Y580 772CMH voor 960 gekocht van de MM, Darkstone zou jij alsnog voor de Asus/campusshop gaan voor deze prijs?
Nee. De Y580 met i7 en SSD vind ik een betere keus dan de asus voor de NBBG, maar is niet leverbaar.
Weet ik genoeg
, na schommelingen van sony tot asus uiteindelijke de Lenovo. Adviseer jij om die msata te vervangen voor een 256 gb versie, want ik weet niet hoe ze t.o.v ssd presteren.
Zit er toch sterk over te denken om deze te bestellen. Iemand die gegronde bezwaren kan indienen (behalve dat er geen ssd opstartschijf inzit?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
^^ i'm with... AFK, (sorry AvK), m'n hele oude Dell 1720 officieel overleden dit weekend, en wilde eerst de nieuwe 17R SE kopen, maar dit lijkt me een betere keuze, iets duurder, (na dell kortingen), maar hij lijkt me beter in balans.Enige vraag die ik dan nog heb: is dat dan wel de 650 met GDDR5, of DDR3, want dat kan ik weer nergens terugvinden?
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Paradigit. Duitse webshops (let op wat je krijgt, onderdelen verschillen ietwat).pwghost schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:07:
hallo ben vandaag wezen zoeken waar ik nog de lenovo Y580 772CMH kan kopen maarr ik kan hem nergens meer vinden ? weet iemand anders waar ik deze laptop kan kopen ? zo niet wat is hiervoor het beste alternatief ?
En dat is enorm spijtig.Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:34:
Nee. De Y580 met i7 en SSD vind ik een betere keus dan de asus voor de NBBG, maar is niet leverbaar.
Als je benchmarks zoekt en een inbouwtutorial, raadpleeg eens mijn review.sedad schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:53:
Weet ik genoeg, na schommelingen van sony tot asus uiteindelijke de Lenovo. Adviseer jij om die msata te vervangen voor een 256 gb versie, want ik weet niet hoe ze t.o.v ssd presteren.
Met een prijs van 999 EUR in plaats van bijna 1200 EUR is dit in mijn ogen een betere dan de Inspiron 17R SE. Een gegrond bezwaar: het is een 17", dat is groot en zwaar en daar moet je je niet op verkijken.AvK schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:58:
Zit er toch sterk over te denken om deze te bestellen. Iemand die gegronde bezwaren kan indienen (behalve dat er geen ssd opstartschijf inzit?
Alle Asus N56VZ/N76VZ laptops hebben een GT650M met DDR3 geheugen.zion schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:26:
^^ i'm with... AFK, (sorry AvK), m'n hele oude Dell 1720 officieel overleden dit weekend, en wilde eerst de nieuwe 17R SE kopen, maar dit lijkt me een betere keuze, iets duurder, (na dell kortingen), maar hij lijkt me beter in balans.Enige vraag die ik dan nog heb: is dat dan wel de 650 met GDDR5, of DDR3, want dat kan ik weer nergens terugvinden?
Bah, daar was enige tijd geleden nog wat onduidelijkheid over (ja, ik mis soms(/regelmatig) wat)Omni schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:36:
Alle Asus N56VZ/N76VZ laptops hebben een GT650M met DDR3 geheugen.
Dan idd wel liever een variant met ssd en/of gddr5 (zit ik hier dan op mijn P0 te typen
1: voor een gamenotebook (op zelfde resolutie ivm rekenkracht) is 17" > 15Met een prijs van 999 EUR in plaats van bijna 1200 EUR is dit in mijn ogen een betere dan de Inspiron 17R SE. Een gegrond bezwaar: het is een 17", dat is groot en zwaar en daar moet je je niet op verkijken.
2: voor multimedia is 17 > 15
3: voor officewerk is 17 > 15
alléén voor portabiliteit is 15 > 17
Overigens sjouw ik mijn 17" al jaren lang de hele wereld over en nooit last van, maar voor mij is het altijd maar één á twee reisdagen, en dan zet ik hem idd weer op een plat oppervlakte voor 2 maanden. als je veel moet reizen snap ik wel dat het zwaar is.
[ Voor 48% gewijzigd door zion op 30-09-2012 12:50 ]
systeem
Ik volg al enige tijd de ontwikkelingen op laptopgebied en ik heb geen N56 of N76 voorbij zien komen met een SSD of GDDR5 GPU's. De SSD kun je alleen vinden in de Y580-M772CMH die niet leverbaar is of optioneel in een sterk af te raden BTO notebook. Het is bijna altijd beter om zelf een SSD te kopen en deze in de laptop te schroeven. Wat betreft het DDR3/GDDR5: het enige wat je kunt doen is hopen dat Asus nog een serie op de markt brengt met GDDR5 GPU's maar ik geef je weinig kans. Bovendien heb je daar niets aan als je nu een laptop wilt kopen.
Nummers 1, 2 en 3 zijn jouw mening, geen feiten. Wellicht een mening die door meer mensen wordt gedeeld dan niet gedeeld, maar nog steeds een mening. Dat de portabiliteit een feit is, moge duidelijk zijn.zion schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:41:
1: voor een gamenotebook (op zelfde resolutie ivm rekenkracht) is 17" > 15
2: voor multimedia is 17 > 15
3: voor officewerk is 17 > 15
alléén voor portabiliteit is 15 > 17
...en dat zie ik bijvoorbeeld een student die de laptop dagelijks meeneemt niet doen. Het gaat allemaal om afwegingen maken en bepalen wat voor jou het beste werkt.zion schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:41:
Overigens sjouw ik mijn 17" al jaren lang de hele wereld over en nooit last van, maar voor mij is het altijd maar één á twee reisdagen, en dan zet ik hem idd weer op een plat oppervlakte voor 2 maanden. als je veel moet reizen snap ik wel dat het zwaar is.
[ Voor 35% gewijzigd door Omni op 30-09-2012 12:53 ]
Ja, maar als een mening door 99% zo gevonden wordt, maakt het het eigenlijk wel een feit. Strikt genomen bij 51% al, want er zullen vast ook wel een paar mensen zijn die het fijn vinden zo'n lekker zware laptop op hun rug te hebbenOmni schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:51:
[...]
Nummers 1, 2 en 3 zijn jouw mening, geen feiten. Wellicht een mening die door meer mensen wordt gedeeld dan niet gedeeld, maar nog steeds een mening. Dat de portabiliteit een feit is, moge duidelijk zijn.
systeem
Interessant.zion schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:53:
[...]
Ja, maar als een mening door 99% zo gevonden wordt, maakt het het eigenlijk wel een feit. Strikt genomen bij 51% al, want er zullen vast ook wel een paar mensen zijn die het fijn vinden zo'n lekker zware laptop op hun rug te hebben
De lucht is blauw. 99% van de mensen zegt echter dat de lucht rood is. Zion vindt het daarom een feit dat de lucht rood is, ook al is 'ie blauw.
51% van de mensen in Amerika stemt straks met de verkiezingen op Obama. Zion vindt het daaorm een feit dat heel Amerika pro-Obama is.
Nog steeds last van slaapdeprivatie?
[ Voor 4% gewijzigd door Omni op 30-09-2012 12:56 ]
Voor mij geen probleem, gebruik hem echt als desktop vervanger.Omni schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:36:
Met een prijs van 999 EUR in plaats van bijna 1200 EUR is dit in mijn ogen een betere dan de Inspiron 17R SE. Een gegrond bezwaar: het is een 17", dat is groot en zwaar en daar moet je je niet op verkijken.
Laten we dit nou niet doen, maar ja, je hebt gelijk: de lucht is alleen maar blauw zolang het meerendeel het er mee eens is dat het blauw is, als het meerendeel zegt van niet, dan is het ook niet zo. (even niet meegerekend dat historisch gezien natuurlijk al heel vaak mensen gezegd hebben dat ie blauw is, dus dan moeten nu opeens wel heel veel mensen van gedachten veranderen)Omni schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:56:
[...]
Interessant.
De lucht is blauw. 99% van de mensen zegt echter dat de lucht rood is. Zion vindt het daarom een feit dat de lucht rood is, ook al is 'ie blauw.
51% van de mensen in Amerika stemt straks met de verkiezingen op Obama. Zion vindt het daaorm een feit dat heel Amerika pro-Obama is.
Nog steeds last van slaapdeprivatie?
Met verkiezingen is het niet zo dat als 51% obama stemt opeens héél Amerika (hoe bedoel je mijn woorden verdraaien) pro-Obama is, maar wel dat Amerika pro-Obama is, en daar wordt hij dan ook president mee*.
Zo werkt dat, niet alleen volgens zion.
edit:
* Als je even niet het kiesmannen districten gelul van Amerika meerekent, maar in een wáre democratie
* Als je even niet het kiesmannen districten gelul van Amerika meerekent, maar in een wáre democratie
[ Voor 4% gewijzigd door zion op 30-09-2012 13:05 ]
systeem
Afschuwelijk off-topic, dus dit is ook mijn laatste bericht hieromtrent.zion schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:02:
[...]
Laten we dit nou niet doen, maar ja, je hebt gelijk: de lucht is alleen maar blauw zolang het meerendeel het er mee eens is dat het blauw is, als het meerendeel zegt van niet, dan is het ook niet zo. (even niet meegerekend dat historisch gezien natuurlijk al heel vaak mensen gezegd hebben dat ie blauw is, dus dan moeten nu opeens wel heel veel mensen van gedachten veranderen)
Met verkiezingen is het niet zo dat als 51% obama stemt opeens héél Amerika (hoe bedoel je mijn woorden verdraaien) pro-Obama is, maar wel dat Amerika pro-Obama is, en daar wordt hij dan ook president mee.
Zo werkt dat, niet alleen volgens zion.
Je maakt hier nog steeds een denkfout. Feiten zijn feiten, onafhankelijk van of men het ermee eens is of niet en hoeveel mensen het ermee zijn of niet. Een miljoen euro is meer dan duizend euro, of het meerendeel van de mensen het daar nu wel of niet mee eens is. De lucht is blauw, of het meerendeel van de mens het daar nu wel mee eens is of niet, het is een feit. Punt.
Feiten zijn de aanname dat iets waar is. Dat hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat het waar is. Of klopt E=mc2 per definitie? Who knows?
Zullen we het weer over laptops hebben?
Om dan maar even terug ontopic te komen: Ja ik weet dat het zo is dat je beter een losse SSD kan kopen (als je daar de bay voor hebt, of je bereid bent je 2,5" opslag in een externe behuizing te doen) maar daarom was mijn eigenlijke vraag ook wat voor een geheugen er op de graka zat, daar was in de éénalaatste BBG nl nog een discussie over, dus vandaar.
Dus: Asus = DDR3, dankje wel.
Dus: Asus = DDR3, dankje wel.
offtopic:
en Darkstone bedankt voor het zowel stoppen van de nutteloze discussie als het onmogelijk maken nog verder daar mee door te gaan
en Darkstone bedankt voor het zowel stoppen van de nutteloze discussie als het onmogelijk maken nog verder daar mee door te gaan
systeem
Heb em zojuist gereserveerd in Zoetermeer. Ben dinsdag daar toch ivm mijn werk.AvK schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:58:
Dus woensdag dan een review? blijf hem namelijk wel echt fijn d'r uit blijven zien, en wat ik ooit ook wel eens ergens rond gegooid heb, vind ik de manier waarop je er iets in kan stoppen (dus keyboard&touchpad) zeker net zo belangrijk als dat het er uit komt.AvK schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:38:
Heb em zojuist gereserveerd in Zoetermeer. Ben dinsdag daar toch ivm mijn werk.
Een mooie review zou dus zeker op prijs gesteld worden (en nu niet naar mijn review history gaan kijken, de enige die ik ooit geschreven heb, heb ik zelf weggehaald omdat ie (zwaar) ondermaats was.
systeem
Mag ik em eerst even uitpakken aub?
Het gaat schijnbaar hard met deze aanbieding. Gisteren stond Zoetermeer nog op 'Ruim voldoende voorraad` Nu staan ze op nul. Nah ja, morgen haal ik em af en kijk dan direct of het wel een nieuwe is. Dat ze me geen demo in de maag proberen te splitsen bedoel ik.
Mja, heb net de laatst online op voorraad zijnde gekocht, dus we zullen zien, ze beloven morgen in huis.AvK schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:20:
Het gaat schijnbaar hard met deze aanbieding. Gisteren stond Zoetermeer nog op 'Ruim voldoende voorraad` Nu staan ze op nul. Nah ja, morgen haal ik em af en kijk dan direct of het wel een nieuwe is. Dat ze me geen demo in de maag proberen te splitsen bedoel ik.
Ben benieuwd, voornamelijk mbt GPU, ze beloven een 650M, maar op tweakers.net zie ik hem overal met 630M staan (=enkeltje retour). Voor de rest, goede recensies over het scherm, 2 drivebays, en ontevreden met mijn laatste 2 Dell's hebben me doen besluiten toch maar voor de ASUS te gaan, ook al was hij me eigenlijk te duur. Hopelijk is het alles wat ik ervan hoop!
@AvK hieronder: ja ik keek scheel, is idd een 650m in PW, hoop 'm ook morgen te kunnen inspecteren
[ Voor 5% gewijzigd door zion op 01-10-2012 19:21 ]
systeem
Zit toch echt een 650 in hoor. Ik zal morgen extra goed op de doos kijken! 
Dat je de laatste hebt gekocht vind ik ook wel gek. Nog geen uur geleden waren er nog 5 voorradig.
Ik zie het morgen wel.
Dat je de laatste hebt gekocht vind ik ook wel gek. Nog geen uur geleden waren er nog 5 voorradig.
Ik zie het morgen wel.
[ Voor 44% gewijzigd door AvK op 01-10-2012 19:21 ]
Gloeiende gloeiende, laptop gehaald en thuis klik ik de batterij er in maar het schuifje van de vergrendeling wil niet meer naar rechts (volgens de handleiding moet dat kunnen). De schuif krijg ik maar een halve centimeter naar rechts. Nu krijg ik zelfs de batterij er niet meer uit. Hij komt wel een beetje los (enkele millimeters) en kan er net tussen met mijn vingertoppen. Maar ik wil niks forceren. Heb ik weer............... 
Edit: Net de TD gebeld, ik mag hem morgen ruilen in Amersfoort. Da's nog es service!
Edit: Net de TD gebeld, ik mag hem morgen ruilen in Amersfoort. Da's nog es service!
[ Voor 9% gewijzigd door AvK op 02-10-2012 19:29 ]
Het heeft bijna een jaar geduurd. Maar we hebben nu eindelijk een review van de P170EM:
http://www.anandtech.com/...em-amds-hd-7970m-got-game
Een reden waarom het zo lang duurde waren de drivers. Schijnbaar heeft anandtech daar lang op gewacht. Terwijl hij de XPS 15 met throtteling problemen wel zo snel mogelijk (en terecht) maakte. Een beetje scheef wat mij betreft.
I'l spoil de review voor je. Ik kan het niet anders zeggen, maar het is totale bagger. Ik had gehoopt dat clevo ten minste een beter toetsenbord zou nemen dan in de vorige clevo's (met afstand het slechtste toetsenbord wat ik ooit heb geprobeerd). Maar zelfs dat zit er niet in.
Hier omdat dat het enige actieve 'gamenotebook' topic is
http://www.anandtech.com/...em-amds-hd-7970m-got-game
Een reden waarom het zo lang duurde waren de drivers. Schijnbaar heeft anandtech daar lang op gewacht. Terwijl hij de XPS 15 met throtteling problemen wel zo snel mogelijk (en terecht) maakte. Een beetje scheef wat mij betreft.
I'l spoil de review voor je. Ik kan het niet anders zeggen, maar het is totale bagger. Ik had gehoopt dat clevo ten minste een beter toetsenbord zou nemen dan in de vorige clevo's (met afstand het slechtste toetsenbord wat ik ooit heb geprobeerd). Maar zelfs dat zit er niet in.
Hier omdat dat het enige actieve 'gamenotebook' topic is
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 23:28 ]
Nou dan heb jij nu al een betere ervaring met PD als ik, zou vandaag binnenkomen tussen 08:00-12:00, en toen werd dat opeens naar morgen verzet tussen neus en lippen door....AvK schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:15:
Gloeiende gloeiende, laptop gehaald en thuis klik ik de batterij er in maar het schuifje van de vergrendeling wil niet meer naar rechts (volgens de handleiding moet dat kunnen). De schuif krijg ik maar een halve centimeter naar rechts. Nu krijg ik zelfs de batterij er niet meer uit. Hij komt wel een beetje los (enkele millimeters) en kan er net tussen met mijn vingertoppen. Maar ik wil niks forceren. Heb ik weer...............
Eerst PD gebeld (0,10 p/m) die zeiden "ja hoor is bij postnl afgeleverd" PostNL gebeld (0,45 p/m) die zeiden "we hebben niks, PD maakt zijn eigen tickets aan* en dan wachten we het gewoon af", weer PD gebeld met die info, en toen was het "ehm ja, tja, achja we hadden ons vergist en jouw laptop was niet meer op voorraad"
dus zo'n € 10,- aan belkosten later mag ik nu nog een dag op de bank hangen in de hoop dat hij dan wel binnenkomt.
Compensatie: € 0,-
*grote bedrijven mogen hun eigen track&trace aanmaken bij PostNL (kennelijk)
Naja, dan komt ie waarschijnlijk wel tegelijkertijd met mijn Samsung 830 256GB aan, scheelt dan wel weer in de moeite
systeem
Toen ik mijn vorige laptop kocht, kon je op hardware.info nog lijsten vinden met de prestaties van de courante laptop- en desktop CPU's en GPU's. Nu begint mijn Toshiba laptop zo langzamerhand wat kuren te vertonen en wilde ik mij oriënteren op een nieuwe. De NBBG is daar een goede start voor, maar ik wilde dus de bovengenoemde lijsten ook raadplegen om zo beter de verschillende laptops te kunnen vergelijken. Ik kan die lijsten alleen niet vinden. Iemand met een linkje?
Wat de beeldschermdiscussie betreft: ik heb ook het liefst een zo groot mogelijk beeldscherm. Ik werk nu al ruim 4 jaar met een 17" scherm en mijn hoop is dat er betaalbare en goede 18" laptops zijn die aan mijn verdere wensen voldoen.
Wat de beeldschermdiscussie betreft: ik heb ook het liefst een zo groot mogelijk beeldscherm. Ik werk nu al ruim 4 jaar met een 17" scherm en mijn hoop is dat er betaalbare en goede 18" laptops zijn die aan mijn verdere wensen voldoen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Dankjewel!
Ik heb er eens naar gekeken en een aantal van CPU's en GPU's bovenaan in de lijst staan (nog) niet in de pricewatch. Komt dat nog? Zijn er (momenteel nog) geen laptops beschikbaar met die hardware?
Ik heb er eens naar gekeken en een aantal van CPU's en GPU's bovenaan in de lijst staan (nog) niet in de pricewatch. Komt dat nog? Zijn er (momenteel nog) geen laptops beschikbaar met die hardware?
De meeste laptops met iets sneller dan GT 670m staan niet in de PW. Omdat je die slechts op weinig plekken kan krijgen: bij alienware en bij BTO. BTO verkoopt clevo's, en die zijn echt super slecht..
In het 17" segment heb je 2 keuzes: je neemt de inspiron 17R SE, rond de €900 met i7 en 1080p en GT 650m. Of je neemt de Alienware M17x. Rond de €1520 met HD 7970m (= GTX 680m. Al scoort de clevo variant significant minder).
Meer is er gewoon niet. Ik herriner me een acer rond dezelfde prijs als de inspiron. Maar voor de rest: zoek een kleiner formaat laptop als geen van deze 2 je niet bevallen.
In het 17" segment heb je 2 keuzes: je neemt de inspiron 17R SE, rond de €900 met i7 en 1080p en GT 650m. Of je neemt de Alienware M17x. Rond de €1520 met HD 7970m (= GTX 680m. Al scoort de clevo variant significant minder).
Meer is er gewoon niet. Ik herriner me een acer rond dezelfde prijs als de inspiron. Maar voor de rest: zoek een kleiner formaat laptop als geen van deze 2 je niet bevallen.
Sorry, maar wat zijn clevo's?
Momenteel heb ik deze: Toshiba 1GI en die bevalt tot nog goed, maar vertoont af en toe wat kuren. Dat zal wel te wijten zijn aan ruim 4 jaar vrij intensief gebruik.
Als ik zoiets kan terugkrijgen, maar dan wel up to date, dan ben ik blij.
Momenteel heb ik deze: Toshiba 1GI en die bevalt tot nog goed, maar vertoont af en toe wat kuren. Dat zal wel te wijten zijn aan ruim 4 jaar vrij intensief gebruik.
Als ik zoiets kan terugkrijgen, maar dan wel up to date, dan ben ik blij.
Clevo is een fabrikant van laptops. Verkocht onder de naam BTO en xnotebooks in nederland, en sager, XMG, en nog 100 anderen in het buitenland.
Misschien wat kort door de bocht om te stellen dat Clevo's super slecht zijn? Als je hier de topics doorneemt van Bto en Xnotebooks lees je genoeg goede ervaringen. Dit geldt ook voor internationale fora. En denk je niet dat deze bedrijven dan al lang over de kop gegaan waren? Goed het model met de AMD 7970 is duidelijk geen aanrader.
Maar neem deze, http://www.notebookcheck....nes-Notebook.80018.0.html , wordt ook verkocht door Bto en Xnotebooks en wordt gelijk beoordeeld aan de Lenovo.
Maar neem deze, http://www.notebookcheck....nes-Notebook.80018.0.html , wordt ook verkocht door Bto en Xnotebooks en wordt gelijk beoordeeld aan de Lenovo.
En op anandtech (= zo'n beetje de enige fatsoenlijke reviewsite op dit moment) worden ze vrij hard afgekraakt. En dan hebben we nog reacties als somfortiwan in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" en Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops". Geloof me, dat soort negatieve reacties heb ik zelfs bij de sony E series niet gezien.
Daar komt bij dat de scores bij notebookcheck sowieso nergens op slaan... Zowel de Y580 als clevo scoren 89% bij gaming performance. Maar de clevo throttlet keihard. En de clevo haalt een hogere score bij batterij. Dat mogen ze mij toch eens uitleggen...
Daarnaast maakt notebookcheck de fout een SSD mee te tellen in de beoordeling. terwijl de Y580 standaard met SSD zou moeten komen en de XMG niet. En dan nog is de lenovo €150-200 goedkoper.
Daar komt bij dat de scores bij notebookcheck sowieso nergens op slaan... Zowel de Y580 als clevo scoren 89% bij gaming performance. Maar de clevo throttlet keihard. En de clevo haalt een hogere score bij batterij. Dat mogen ze mij toch eens uitleggen...
Daarnaast maakt notebookcheck de fout een SSD mee te tellen in de beoordeling. terwijl de Y580 standaard met SSD zou moeten komen en de XMG niet. En dan nog is de lenovo €150-200 goedkoper.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 23:12 ]
Bij de Lenovo throttled de Gpu tijdens het gamen, met irritante framedrops tot gevolg, dit staat in de review hier op Tweakers van een gebruiker. Het klopt inderdaad dat bij deze Clevo de Turbo Boost niet werkt icm de Nvidia Gpu. Wat je ook kunt lezen is dat dit geen verschil maak in framerates wanneer je toch op 1080p speelt.
Wellicht heb je in het Xnb topic gelezen over mijn aanschaf. Ik kan bevestigen, en wil dit best ook ondersteunen met data, dat je van het ontbreken van de boost functie niks merkt bij 1080p. Immers de Gpu is hier de bottleneck.
Ik heb mijn keuze wel overwogen, en ook mede gebaseerd op de positieve ervaringen die mijn broer en een vriend van me hebben met laptops van BTO. Wellicht is de afwerking inderdaad niet naar de hoogste standaard, daar is de prijs ook niet naar. En als over een specifiek Clevo model wordt geschreven dat de bouwkwaliteit tegenvalt dan geldt dit ook niet voor allemaal.
De Lenovo komt standaard met een caching SSD af fabriek. De XMG/Clevo/etc komt niet standaard met iets. Dit verschilt namelijk per aanbieder, zo worden sommige standaard al met een SSD aangeboden. En je reviewt natuurlijk de laptop zoals hij voor je staat, in die configuratie, dan laat je niet de SSD weg.
Wellicht heb je in het Xnb topic gelezen over mijn aanschaf. Ik kan bevestigen, en wil dit best ook ondersteunen met data, dat je van het ontbreken van de boost functie niks merkt bij 1080p. Immers de Gpu is hier de bottleneck.
Ik heb mijn keuze wel overwogen, en ook mede gebaseerd op de positieve ervaringen die mijn broer en een vriend van me hebben met laptops van BTO. Wellicht is de afwerking inderdaad niet naar de hoogste standaard, daar is de prijs ook niet naar. En als over een specifiek Clevo model wordt geschreven dat de bouwkwaliteit tegenvalt dan geldt dit ook niet voor allemaal.
De Lenovo komt standaard met een caching SSD af fabriek. De XMG/Clevo/etc komt niet standaard met iets. Dit verschilt namelijk per aanbieder, zo worden sommige standaard al met een SSD aangeboden. En je reviewt natuurlijk de laptop zoals hij voor je staat, in die configuratie, dan laat je niet de SSD weg.
[ Voor 14% gewijzigd door Millert op 11-10-2012 23:42 ]
De lenovo klokt in games niet terug: Verwijderd in 'productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni'. Ja. Onder furmark met een 50% overgeclockte GPU. Maar dat is verre van reallistisch.
Daarnaast. De prijs is laag? Die mag je me eens uitleggen. Want de inspiron 17R SE, N56 en Y580 zijn toch echt honderden euro's goedkoper.
Daarnaast. De prijs is laag? Die mag je me eens uitleggen. Want de inspiron 17R SE, N56 en Y580 zijn toch echt honderden euro's goedkoper.
Doorgaans. Ja. Maar bij guild wars 2 zie je 25% van je framerate verdampen. Punt is dat het gewoon nergens op slaat dat de kloksnelheid wordt verlaagt omdat de koeling anders ontoereikend is. Niet bij jouw model, maar alle modellen daaronder wel (GT 650m en lager).Millert schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:39:
Wat je ook kunt lezen is dat dit geen verschil maak in framerates wanneer je toch op 1080p speelt.
Dus fabrikant X kan de score bij notebookcheck omhoog drijven door een SSD er in te zetten. Iets wat je net zo goed (en waarschijnlijk nog slimmer is ook) aftermarket kan doen. Een goed kenmerk van een heel erg slechte beoordeling als het het mij vraagt.Millert schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:39:
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 00:31 ]
De prijs is afhankelijk van het model en de specificaties, het heeft geen zin om ze nu onderling allemaal te gaan vergelijken. Ik ben voor mijn laptop eenzelfde bedrag kwijt geweest als voor de Lenovo met i7, was deze leverbaar geweest had ik waarschijnlijk voor deze gekozen. Al gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar een mat scherm. Ik heb ook naar de Asus N56 van de Campusshop gekeken. Wat ik hier minder aan vond was het ontbreken van een SSD, tweede drivebay en het feit dat de Nividia 650 was uitgerust met DDR3 geheugen.
Wat ik enkel wil zeggen is dat ik altijd voor ik een keuze zou maken uitgebreid naar reviews en gebruikerservaringen kijk. In eerste instantie had ik namelijk de Fire DTX van Deviltech op het oog, gebaseerd op een andere Clevo barebone. En deze bleek ronduit slecht te zijn, met een afwerking ver beneden de norm en onvoldoende koelvermogen, de Intel cpu bleek zich onder load terug te klokken.
De waarschuwing voor Clevo barebones is terecht, maar er zitten onderling genoeg verschillen tussen
. Ook misleidend is het dat deze 'functie', het niet meer functioneren van Intel Turboboost wanneer de dedicated Gpu wordt gebruikt, nergens staat vermeld. Dit is duidelijk een tekortkoming van Clevo en zijn resellers.
Wat je laatste argument betreft, dat is gewoon het lastige punt wanneer je als review site laptops gaat testen die op bestelling zijn samengesteld. Ik vind wel dat je de laptop moet testen en beoordelen op de configuratie die je gekozen hebt. Dit mag dan ook in de eindbeoordeling opgenomen worden met als kanttekening dat dit natuurlijk enkel opgaat voor die specifieke configuratie. Het is niet meer dan logisch dat wanneer je dezelfde laptop met een HD samenstelt dat deze slechter presteert. Wanneer je als geïnteresseerde de review leest en niet enkel naar de eindscore kijkt valt je dit natuurlijk ook op, als de score door een onderscheidend onderdeel wordt opgedreven.
Wat ik enkel wil zeggen is dat ik altijd voor ik een keuze zou maken uitgebreid naar reviews en gebruikerservaringen kijk. In eerste instantie had ik namelijk de Fire DTX van Deviltech op het oog, gebaseerd op een andere Clevo barebone. En deze bleek ronduit slecht te zijn, met een afwerking ver beneden de norm en onvoldoende koelvermogen, de Intel cpu bleek zich onder load terug te klokken.
De waarschuwing voor Clevo barebones is terecht, maar er zitten onderling genoeg verschillen tussen
Wat je laatste argument betreft, dat is gewoon het lastige punt wanneer je als review site laptops gaat testen die op bestelling zijn samengesteld. Ik vind wel dat je de laptop moet testen en beoordelen op de configuratie die je gekozen hebt. Dit mag dan ook in de eindbeoordeling opgenomen worden met als kanttekening dat dit natuurlijk enkel opgaat voor die specifieke configuratie. Het is niet meer dan logisch dat wanneer je dezelfde laptop met een HD samenstelt dat deze slechter presteert. Wanneer je als geïnteresseerde de review leest en niet enkel naar de eindscore kijkt valt je dit natuurlijk ook op, als de score door een onderscheidend onderdeel wordt opgedreven.
Natuurlijk zit er verschil tussen de modellen. Maar clevo bewijst keer op keer dat ze gewoon niet in staat zijn om een fatsoenlijke laptop te maken. Clevo heeft door de jaren precies 1 laptop geproduceerd waarvan het touchpad niet binnen een half jaartje afslijt. De accuduur is consistent de helft vergeleken met de concurrentie (uitzondering jouw model. Maar na het incident met monster (review praktijk bron) ben ik wel gek om conclusies te ontlenen uit één reviewsite.Millert schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:28:
De prijs is afhankelijk van het model en de specificaties, het heeft geen zin om ze nu onderling allemaal te gaan vergelijken. Ik ben voor mijn laptop eenzelfde bedrag kwijt geweest als voor de Lenovo met i7, was deze leverbaar geweest had ik waarschijnlijk voor deze gekozen. Al gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar een mat scherm. Ik heb ook naar de Asus N56 van de Campusshop gekeken. Wat ik hier minder aan vond was het ontbreken van een SSD, tweede drivebay en het feit dat de Nividia 650 was uitgerust met DDR3 geheugen.
De waarschuwing voor Clevo barebones is terecht, maar er zitten onderling genoeg verschillen tussen. Ook misleidend is het dat deze 'functie', het niet meer functioneren van Intel Turboboost wanneer de dedicated Gpu wordt gebruikt, nergens staat vermeld. Dit is duidelijk een tekortkoming van Clevo en zijn resellers.
Ik heb de afgelopen jaren vaak genoeg de fout gemaakt semi-positief te zijn over verbeteringen aan de clevo lijn. Maar als puntje bij paaltje komt (concrete voorbeelden: W110ER, het nieuwe backlit toetsenbord, verbeterde koeling om vervolgens de CPU terug te klokken) blijkt het gewoon kut volgens de betere reviewsites. Daarom: clevo is kut tenzij anders bewezen. Het is niet dat er geen alternatieven zijn die zich al lang hebben bewezen.
Ik betwijfel of notebookcheck de vrijheid heeft om zelf laptops samen te stellen.Wat je laatste argument betreft, dat is gewoon het lastige punt wanneer je als review site laptops gaat testen die op bestelling zijn samengesteld. Ik vind wel dat je de laptop moet testen en beoordelen op de configuratie die je gekozen hebt. Dit mag dan ook in de eindbeoordeling opgenomen worden met als kanttekening dat dit natuurlijk enkel opgaat voor die specifieke configuratie. Het is niet meer dan logisch dat wanneer je dezelfde laptop met een HD samenstelt dat deze slechter presteert. Wanneer je als geïnteresseerde de review leest en niet enkel naar de eindscore kijkt valt je dit natuurlijk ook op, als de score door een onderscheidend onderdeel wordt opgedreven.
Verwijderd
Is er ondertussen al meer bekend geworden over de Y580-m772cmh?
Otto.nl heeft mij na 2 weken laten weten dat ze hem echt niet meer kunnen leveren en ze gaan mijn geld dan ook terug storten.
Echter is de Y580 in mijn ogen de perfecte laptop. Ik heb al flink lopen zoeken maar ik heb nergens kunnen vinden dat lenovo de Y580 opnieuw gaat uitbrengen met de release van windows 8. Op de Lenovo site staan ondertussen windows 8 drivers online maar dat zegt volgens mij nog niks.
Is er iemand die hier meer over weet?
Edit:
Zojuist een veel belovend mailtje gehad van otto.nl:
U heeft bij Otto een Notebook besteld met artikel nummer 81686980 maar deze is helaas uitverkocht.
Wij kunnen u een vervangend artikel aanbieden nl: artikel nummer 71240377.
Beschrijving: Notebook Lenovo Y500-MBG2BMH
Prijs: 999,99
Belangrijkste verschil met de bestelde artikelen:
-replacer : Windows 8 instead of Windows 7 Home Premium
-replacer : Processor Intel Core i7 3630QM instead of Intel Core i7 3610QM
-Replacer 100,-€ cheaper
Wij vernemen graag of u dit artikel wilt bestellen via de mail of telefonisch.
Echter bestaat er bij otto geen artikel met dat nummer
en kan google het modelnummer niet vinden.
Ik heb al om meer informatie gevraagd maar het ziet er dus naar uit dat Lenovo inderdaad met een reeks windows 8 notebooks komt.
Otto.nl heeft mij na 2 weken laten weten dat ze hem echt niet meer kunnen leveren en ze gaan mijn geld dan ook terug storten.
Echter is de Y580 in mijn ogen de perfecte laptop. Ik heb al flink lopen zoeken maar ik heb nergens kunnen vinden dat lenovo de Y580 opnieuw gaat uitbrengen met de release van windows 8. Op de Lenovo site staan ondertussen windows 8 drivers online maar dat zegt volgens mij nog niks.
Is er iemand die hier meer over weet?
Edit:
Zojuist een veel belovend mailtje gehad van otto.nl:
U heeft bij Otto een Notebook besteld met artikel nummer 81686980 maar deze is helaas uitverkocht.
-Replacer 100,-€ cheaper
Echter bestaat er bij otto geen artikel met dat nummer

Ik heb al om meer informatie gevraagd maar het ziet er dus naar uit dat Lenovo inderdaad met een reeks windows 8 notebooks komt.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 15:18 ]
Dell heeft de inspirons SE aangepast vandaag:
http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn
i7 3632QM (15R SE), de i7 3630QM (17R SE) en Windows 8 zijn de nieuwkomers oa.
Plus prijzen zijn verhoogt.
http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn
i7 3632QM (15R SE), de i7 3630QM (17R SE) en Windows 8 zijn de nieuwkomers oa.
Plus prijzen zijn verhoogt.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Jammer dat ze die Dell met windows 7 niet even in de uitverkoop hebben gegeooid. Nu kan je hem gewoon met 7 of 8 krijgen.
Er zijn nog meer verschillen. Zo zal de Y500 alleen beschikbaar komen met een GT650M. Echter wel een DDR5 versie. Daarnaast zal de 999 machine ook alleen maar een 16GB SSD krijgen ipv een 64GB zoals bij de Y580. Maar hij is dus wel 100€ goedkoper.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:43:
-Replacer 100,-€ cheaper
Klaarblijkelijk toch hard gegaan met dit model, want ook in eindhoven waar begin deze maand meer dan 20 stuks op voorraad waren. Zelf nu een kleine maand dit model in huis en ben niet ontevreden.AvK schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:19:
Zit toch echt een 650 in hoor. Ik zal morgen extra goed op de doos kijken!
Ik zie het morgen wel.
Ik ben ook op zoek naar een laptop als de Lenovo Y580. Ik vind het uiterlijk van de laptop zelf ook erg belangrijk. De samsung laptops vind ik bijvoorbeeld prachtig.
Hier heb ik nog een Y580 kunnen vinden...
http://www.otto.nl/produc...772LMH&itemId=10014811946
Eisen:
Photoshop, Dreamweaver, visual studio
Diablo 3
Goed uiterlijk
Gewicht maakt niet superveel uit. In 80% van de gevallen zal er een externe monitor op aangesloten worden.
De Lenovo Y580 leek mij perfect geschikt vanwege de 660. Ik kan verder geen 660 vinden in de pricewatch, is hier een reden voor?
Hier heb ik nog een Y580 kunnen vinden...
http://www.otto.nl/produc...772LMH&itemId=10014811946
Eisen:
Photoshop, Dreamweaver, visual studio
Diablo 3
Goed uiterlijk
Gewicht maakt niet superveel uit. In 80% van de gevallen zal er een externe monitor op aangesloten worden.
De Lenovo Y580 leek mij perfect geschikt vanwege de 660. Ik kan verder geen 660 vinden in de pricewatch, is hier een reden voor?