[NBBG] multimedia / betaalbare gamingnotebook Oktober 2012
In de linkerhoek, kostende €1200, een multimedia anex gamenotebook. Dit keer zijn we op zoek naar een mooie notebook met grafische pracht. In dit segment krijgen features als een backlit toetsenbord, blu-ray en een snelle CPU of SSD bonuspunten.kandidaten
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772LMH i5pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH i7 SSD
De Y580 mag niet ontbreken. Deze laptop GTX 660m, een backlit toetsenbord, en verder weinig design flaws. Bovendien kan je hem door het handzame formaat makkelijk meenemen. Een mogelijk minpunt zou het glossy scherm kunnen zijn. Maar dat is afhankelijk van de persoonlijke voorkeur. De leverbaarheid van de versie met i7 en SSD is op moment van spreken helaas bagger.
Asus heeft als concurrent de pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL. De grafische kaart is minder dan die in de Y580 maar de bouwkwaliteit lijkt (met nadruk op lijkt. Concrete bronnen zijn welkom) iets beter. Een groot nadeel van de N56 is het gerookgordijn met specificaties: krijg ik een samsung of LG scherm, een intel of altheros wifi kaart en een backlit toetsenbord of niet? Vooral niet aan mij vragen...
Asus heeft ook de N76. De vorige keer is er gekozen voor deze laptop in plaats van de inspiron 17R SE. Al zijn de verschillen niet groot. Ondertussen van mening veranderd of nooit mee eens geweest? (
Ten slotte hebben we de echte gamenotebooks. We hebben de bekende MSI en medion barebones met GTX 670 of 570m. Interessanter is echter de GX60. Deze laptop is uitgerust met een HD 7970m en kost een whooping €1000. Ik zie 2 knelpunten: hij is nog niet beschikbaar in nederland, en ik weiger een laptop met HD 7970m aan te raden die niet de M17x is vanwege die driver onzin. comment op anandtech verwoord goed de vooruitgang sinds januari. Of beter het gebrek daar aan.
Input? Laat het horen.