[NBBG] multimedia / betaalbare gamingnotebook Oktober 2012

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Om dan maar even terug ontopic te komen: Ja ik weet dat het zo is dat je beter een losse SSD kan kopen (als je daar de bay voor hebt, of je bereid bent je 2,5" opslag in een externe behuizing te doen) maar daarom was mijn eigenlijke vraag ook wat voor een geheugen er op de graka zat, daar was in de éénalaatste BBG nl nog een discussie over, dus vandaar.

Dus: Asus = DDR3, dankje wel.
offtopic:
en Darkstone bedankt voor het zowel stoppen van de nutteloze discussie als het onmogelijk maken nog verder daar mee door te gaan

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:58:
Zit er toch sterk over te denken om deze te bestellen. Iemand die gegronde bezwaren kan indienen (behalve dat er geen ssd opstartschijf inzit?

http://www.paradigit.nl/p...53h1374vl733/default.aspx
Heb em zojuist gereserveerd in Zoetermeer. Ben dinsdag daar toch ivm mijn werk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
AvK schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:38:
Heb em zojuist gereserveerd in Zoetermeer. Ben dinsdag daar toch ivm mijn werk.
Dus woensdag dan een review? blijf hem namelijk wel echt fijn d'r uit blijven zien, en wat ik ooit ook wel eens ergens rond gegooid heb, vind ik de manier waarop je er iets in kan stoppen (dus keyboard&touchpad) zeker net zo belangrijk als dat het er uit komt.
Een mooie review zou dus zeker op prijs gesteld worden (en nu niet naar mijn review history gaan kijken, de enige die ik ooit geschreven heb, heb ik zelf weggehaald omdat ie (zwaar) ondermaats was.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

zion schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:43:
[...]

Dus woensdag dan een review?
Mag ik em eerst even uitpakken aub? :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Het gaat schijnbaar hard met deze aanbieding. Gisteren stond Zoetermeer nog op 'Ruim voldoende voorraad` Nu staan ze op nul. Nah ja, morgen haal ik em af en kijk dan direct of het wel een nieuwe is. Dat ze me geen demo in de maag proberen te splitsen bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
AvK schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:20:
Het gaat schijnbaar hard met deze aanbieding. Gisteren stond Zoetermeer nog op 'Ruim voldoende voorraad` Nu staan ze op nul. Nah ja, morgen haal ik em af en kijk dan direct of het wel een nieuwe is. Dat ze me geen demo in de maag proberen te splitsen bedoel ik.
Mja, heb net de laatst online op voorraad zijnde gekocht, dus we zullen zien, ze beloven morgen in huis.

Ben benieuwd, voornamelijk mbt GPU, ze beloven een 650M, maar op tweakers.net zie ik hem overal met 630M staan (=enkeltje retour). Voor de rest, goede recensies over het scherm, 2 drivebays, en ontevreden met mijn laatste 2 Dell's hebben me doen besluiten toch maar voor de ASUS te gaan, ook al was hij me eigenlijk te duur. Hopelijk is het alles wat ik ervan hoop!

@AvK hieronder: ja ik keek scheel, is idd een 650m in PW, hoop 'm ook morgen te kunnen inspecteren 8)

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 01-10-2012 19:21 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Zit toch echt een 650 in hoor. Ik zal morgen extra goed op de doos kijken! >:)

Dat je de laatste hebt gekocht vind ik ook wel gek. Nog geen uur geleden waren er nog 5 voorradig.
Ik zie het morgen wel.

[ Voor 44% gewijzigd door AvK op 01-10-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Gloeiende gloeiende, laptop gehaald en thuis klik ik de batterij er in maar het schuifje van de vergrendeling wil niet meer naar rechts (volgens de handleiding moet dat kunnen). De schuif krijg ik maar een halve centimeter naar rechts. Nu krijg ik zelfs de batterij er niet meer uit. Hij komt wel een beetje los (enkele millimeters) en kan er net tussen met mijn vingertoppen. Maar ik wil niks forceren. Heb ik weer............... :(

Edit: Net de TD gebeld, ik mag hem morgen ruilen in Amersfoort. Da's nog es service!

[ Voor 9% gewijzigd door AvK op 02-10-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft bijna een jaar geduurd. Maar we hebben nu eindelijk een review van de P170EM:
http://www.anandtech.com/...em-amds-hd-7970m-got-game
Een reden waarom het zo lang duurde waren de drivers. Schijnbaar heeft anandtech daar lang op gewacht. Terwijl hij de XPS 15 met throtteling problemen wel zo snel mogelijk (en terecht) maakte. Een beetje scheef wat mij betreft.

I'l spoil de review voor je. Ik kan het niet anders zeggen, maar het is totale bagger. Ik had gehoopt dat clevo ten minste een beter toetsenbord zou nemen dan in de vorige clevo's (met afstand het slechtste toetsenbord wat ik ooit heb geprobeerd). Maar zelfs dat zit er niet in.

Hier omdat dat het enige actieve 'gamenotebook' topic is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
AvK schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:15:
Gloeiende gloeiende, laptop gehaald en thuis klik ik de batterij er in maar het schuifje van de vergrendeling wil niet meer naar rechts (volgens de handleiding moet dat kunnen). De schuif krijg ik maar een halve centimeter naar rechts. Nu krijg ik zelfs de batterij er niet meer uit. Hij komt wel een beetje los (enkele millimeters) en kan er net tussen met mijn vingertoppen. Maar ik wil niks forceren. Heb ik weer............... :(

Edit: Net de TD gebeld, ik mag hem morgen ruilen in Amersfoort. Da's nog es service!
Nou dan heb jij nu al een betere ervaring met PD als ik, zou vandaag binnenkomen tussen 08:00-12:00, en toen werd dat opeens naar morgen verzet tussen neus en lippen door....
Eerst PD gebeld (0,10 p/m) die zeiden "ja hoor is bij postnl afgeleverd" PostNL gebeld (0,45 p/m) die zeiden "we hebben niks, PD maakt zijn eigen tickets aan* en dan wachten we het gewoon af", weer PD gebeld met die info, en toen was het "ehm ja, tja, achja we hadden ons vergist en jouw laptop was niet meer op voorraad"

dus zo'n € 10,- aan belkosten later mag ik nu nog een dag op de bank hangen in de hoop dat hij dan wel binnenkomt.

Compensatie: € 0,-

*grote bedrijven mogen hun eigen track&trace aanmaken bij PostNL (kennelijk)

Naja, dan komt ie waarschijnlijk wel tegelijkertijd met mijn Samsung 830 256GB aan, scheelt dan wel weer in de moeite ;)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Toen ik mijn vorige laptop kocht, kon je op hardware.info nog lijsten vinden met de prestaties van de courante laptop- en desktop CPU's en GPU's. Nu begint mijn Toshiba laptop zo langzamerhand wat kuren te vertonen en wilde ik mij oriënteren op een nieuwe. De NBBG is daar een goede start voor, maar ik wilde dus de bovengenoemde lijsten ook raadplegen om zo beter de verschillende laptops te kunnen vergelijken. Ik kan die lijsten alleen niet vinden. Iemand met een linkje?

Wat de beeldschermdiscussie betreft: ik heb ook het liefst een zo groot mogelijk beeldscherm. Ik werk nu al ruim 4 jaar met een 17" scherm en mijn hoop is dat er betaalbare en goede 18" laptops zijn die aan mijn verdere wensen voldoen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:54

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dankjewel!

Ik heb er eens naar gekeken en een aantal van CPU's en GPU's bovenaan in de lijst staan (nog) niet in de pricewatch. Komt dat nog? Zijn er (momenteel nog) geen laptops beschikbaar met die hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De meeste laptops met iets sneller dan GT 670m staan niet in de PW. Omdat je die slechts op weinig plekken kan krijgen: bij alienware en bij BTO. BTO verkoopt clevo's, en die zijn echt super slecht..

In het 17" segment heb je 2 keuzes: je neemt de inspiron 17R SE, rond de €900 met i7 en 1080p en GT 650m. Of je neemt de Alienware M17x. Rond de €1520 met HD 7970m (= GTX 680m. Al scoort de clevo variant significant minder).

Meer is er gewoon niet. Ik herriner me een acer rond dezelfde prijs als de inspiron. Maar voor de rest: zoek een kleiner formaat laptop als geen van deze 2 je niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sorry, maar wat zijn clevo's?

Momenteel heb ik deze: Toshiba 1GI en die bevalt tot nog goed, maar vertoont af en toe wat kuren. Dat zal wel te wijten zijn aan ruim 4 jaar vrij intensief gebruik.

Als ik zoiets kan terugkrijgen, maar dan wel up to date, dan ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clevo is een fabrikant van laptops. Verkocht onder de naam BTO en xnotebooks in nederland, en sager, XMG, en nog 100 anderen in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Misschien wat kort door de bocht om te stellen dat Clevo's super slecht zijn? Als je hier de topics doorneemt van Bto en Xnotebooks lees je genoeg goede ervaringen. Dit geldt ook voor internationale fora. En denk je niet dat deze bedrijven dan al lang over de kop gegaan waren? Goed het model met de AMD 7970 is duidelijk geen aanrader.

Maar neem deze, http://www.notebookcheck....nes-Notebook.80018.0.html , wordt ook verkocht door Bto en Xnotebooks en wordt gelijk beoordeeld aan de Lenovo.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En op anandtech (= zo'n beetje de enige fatsoenlijke reviewsite op dit moment) worden ze vrij hard afgekraakt. En dan hebben we nog reacties als somfortiwan in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" en Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops". Geloof me, dat soort negatieve reacties heb ik zelfs bij de sony E series niet gezien.

Daar komt bij dat de scores bij notebookcheck sowieso nergens op slaan... Zowel de Y580 als clevo scoren 89% bij gaming performance. Maar de clevo throttlet keihard. En de clevo haalt een hogere score bij batterij. Dat mogen ze mij toch eens uitleggen...

Daarnaast maakt notebookcheck de fout een SSD mee te tellen in de beoordeling. terwijl de Y580 standaard met SSD zou moeten komen en de XMG niet. En dan nog is de lenovo €150-200 goedkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Bij de Lenovo throttled de Gpu tijdens het gamen, met irritante framedrops tot gevolg, dit staat in de review hier op Tweakers van een gebruiker. Het klopt inderdaad dat bij deze Clevo de Turbo Boost niet werkt icm de Nvidia Gpu. Wat je ook kunt lezen is dat dit geen verschil maak in framerates wanneer je toch op 1080p speelt.
Wellicht heb je in het Xnb topic gelezen over mijn aanschaf. Ik kan bevestigen, en wil dit best ook ondersteunen met data, dat je van het ontbreken van de boost functie niks merkt bij 1080p. Immers de Gpu is hier de bottleneck.
Ik heb mijn keuze wel overwogen, en ook mede gebaseerd op de positieve ervaringen die mijn broer en een vriend van me hebben met laptops van BTO. Wellicht is de afwerking inderdaad niet naar de hoogste standaard, daar is de prijs ook niet naar. En als over een specifiek Clevo model wordt geschreven dat de bouwkwaliteit tegenvalt dan geldt dit ook niet voor allemaal.

De Lenovo komt standaard met een caching SSD af fabriek. De XMG/Clevo/etc komt niet standaard met iets. Dit verschilt namelijk per aanbieder, zo worden sommige standaard al met een SSD aangeboden. En je reviewt natuurlijk de laptop zoals hij voor je staat, in die configuratie, dan laat je niet de SSD weg.

[ Voor 14% gewijzigd door Millert op 11-10-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De lenovo klokt in games niet terug: Verwijderd in 'productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni'. Ja. Onder furmark met een 50% overgeclockte GPU. Maar dat is verre van reallistisch.

Daarnaast. De prijs is laag? Die mag je me eens uitleggen. Want de inspiron 17R SE, N56 en Y580 zijn toch echt honderden euro's goedkoper.
Millert schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:39:
Wat je ook kunt lezen is dat dit geen verschil maak in framerates wanneer je toch op 1080p speelt.
Wellicht heb je in het Xnb topic gelezen over mijn aanschaf. Ik kan bevestigen, en wil dit best ook ondersteunen met data, dat je van het ontbreken van de boost functie niks merkt bij 1080p. Immers de Gpu is hier de bottleneck.
Doorgaans. Ja. Maar bij guild wars 2 zie je 25% van je framerate verdampen. Punt is dat het gewoon nergens op slaat dat de kloksnelheid wordt verlaagt omdat de koeling anders ontoereikend is. Niet bij jouw model, maar alle modellen daaronder wel (GT 650m en lager).
Millert schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:39:
De Lenovo komt standaard met een caching SSD af fabriek. De XMG/Clevo/etc komt niet standaard met iets. Dit verschilt namelijk per aanbieder, zo worden sommige standaard al met een SSD aangeboden. En je reviewt natuurlijk de laptop zoals hij voor je staat, in die configuratie, dan laat je niet de SSD weg.
Dus fabrikant X kan de score bij notebookcheck omhoog drijven door een SSD er in te zetten. Iets wat je net zo goed (en waarschijnlijk nog slimmer is ook) aftermarket kan doen. Een goed kenmerk van een heel erg slechte beoordeling als het het mij vraagt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
De prijs is afhankelijk van het model en de specificaties, het heeft geen zin om ze nu onderling allemaal te gaan vergelijken. Ik ben voor mijn laptop eenzelfde bedrag kwijt geweest als voor de Lenovo met i7, was deze leverbaar geweest had ik waarschijnlijk voor deze gekozen. Al gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar een mat scherm. Ik heb ook naar de Asus N56 van de Campusshop gekeken. Wat ik hier minder aan vond was het ontbreken van een SSD, tweede drivebay en het feit dat de Nividia 650 was uitgerust met DDR3 geheugen.
Wat ik enkel wil zeggen is dat ik altijd voor ik een keuze zou maken uitgebreid naar reviews en gebruikerservaringen kijk. In eerste instantie had ik namelijk de Fire DTX van Deviltech op het oog, gebaseerd op een andere Clevo barebone. En deze bleek ronduit slecht te zijn, met een afwerking ver beneden de norm en onvoldoende koelvermogen, de Intel cpu bleek zich onder load terug te klokken.

De waarschuwing voor Clevo barebones is terecht, maar er zitten onderling genoeg verschillen tussen ;) . Ook misleidend is het dat deze 'functie', het niet meer functioneren van Intel Turboboost wanneer de dedicated Gpu wordt gebruikt, nergens staat vermeld. Dit is duidelijk een tekortkoming van Clevo en zijn resellers.

Wat je laatste argument betreft, dat is gewoon het lastige punt wanneer je als review site laptops gaat testen die op bestelling zijn samengesteld. Ik vind wel dat je de laptop moet testen en beoordelen op de configuratie die je gekozen hebt. Dit mag dan ook in de eindbeoordeling opgenomen worden met als kanttekening dat dit natuurlijk enkel opgaat voor die specifieke configuratie. Het is niet meer dan logisch dat wanneer je dezelfde laptop met een HD samenstelt dat deze slechter presteert. Wanneer je als geïnteresseerde de review leest en niet enkel naar de eindscore kijkt valt je dit natuurlijk ook op, als de score door een onderscheidend onderdeel wordt opgedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Millert schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:28:
De prijs is afhankelijk van het model en de specificaties, het heeft geen zin om ze nu onderling allemaal te gaan vergelijken. Ik ben voor mijn laptop eenzelfde bedrag kwijt geweest als voor de Lenovo met i7, was deze leverbaar geweest had ik waarschijnlijk voor deze gekozen. Al gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar een mat scherm. Ik heb ook naar de Asus N56 van de Campusshop gekeken. Wat ik hier minder aan vond was het ontbreken van een SSD, tweede drivebay en het feit dat de Nividia 650 was uitgerust met DDR3 geheugen.
Wat ik enkel wil zeggen is dat ik altijd voor ik een keuze zou maken uitgebreid naar reviews en gebruikerservaringen kijk. In eerste instantie had ik namelijk de Fire DTX van Deviltech op het oog, gebaseerd op een andere Clevo barebone. En deze bleek ronduit slecht te zijn, met een afwerking ver beneden de norm en onvoldoende koelvermogen, de Intel cpu bleek zich onder load terug te klokken.

De waarschuwing voor Clevo barebones is terecht, maar er zitten onderling genoeg verschillen tussen ;) . Ook misleidend is het dat deze 'functie', het niet meer functioneren van Intel Turboboost wanneer de dedicated Gpu wordt gebruikt, nergens staat vermeld. Dit is duidelijk een tekortkoming van Clevo en zijn resellers.
Natuurlijk zit er verschil tussen de modellen. Maar clevo bewijst keer op keer dat ze gewoon niet in staat zijn om een fatsoenlijke laptop te maken. Clevo heeft door de jaren precies 1 laptop geproduceerd waarvan het touchpad niet binnen een half jaartje afslijt. De accuduur is consistent de helft vergeleken met de concurrentie (uitzondering jouw model. Maar na het incident met monster (review praktijk bron) ben ik wel gek om conclusies te ontlenen uit één reviewsite.

Ik heb de afgelopen jaren vaak genoeg de fout gemaakt semi-positief te zijn over verbeteringen aan de clevo lijn. Maar als puntje bij paaltje komt (concrete voorbeelden: W110ER, het nieuwe backlit toetsenbord, verbeterde koeling om vervolgens de CPU terug te klokken) blijkt het gewoon kut volgens de betere reviewsites. Daarom: clevo is kut tenzij anders bewezen. Het is niet dat er geen alternatieven zijn die zich al lang hebben bewezen.
Wat je laatste argument betreft, dat is gewoon het lastige punt wanneer je als review site laptops gaat testen die op bestelling zijn samengesteld. Ik vind wel dat je de laptop moet testen en beoordelen op de configuratie die je gekozen hebt. Dit mag dan ook in de eindbeoordeling opgenomen worden met als kanttekening dat dit natuurlijk enkel opgaat voor die specifieke configuratie. Het is niet meer dan logisch dat wanneer je dezelfde laptop met een HD samenstelt dat deze slechter presteert. Wanneer je als geïnteresseerde de review leest en niet enkel naar de eindscore kijkt valt je dit natuurlijk ook op, als de score door een onderscheidend onderdeel wordt opgedreven.
Ik betwijfel of notebookcheck de vrijheid heeft om zelf laptops samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ondertussen al meer bekend geworden over de Y580-m772cmh?
Otto.nl heeft mij na 2 weken laten weten dat ze hem echt niet meer kunnen leveren en ze gaan mijn geld dan ook terug storten.
Echter is de Y580 in mijn ogen de perfecte laptop. Ik heb al flink lopen zoeken maar ik heb nergens kunnen vinden dat lenovo de Y580 opnieuw gaat uitbrengen met de release van windows 8. Op de Lenovo site staan ondertussen windows 8 drivers online maar dat zegt volgens mij nog niks.
Is er iemand die hier meer over weet?

Edit:

Zojuist een veel belovend mailtje gehad van otto.nl:

U heeft bij Otto een Notebook besteld met artikel nummer 81686980 maar deze is helaas uitverkocht.
Wij kunnen u een vervangend artikel aanbieden nl: artikel nummer 71240377.
Beschrijving: Notebook Lenovo Y500-MBG2BMH

Prijs: 999,99
Belangrijkste verschil met de bestelde artikelen:
-replacer : Windows 8 instead of Windows 7 Home Premium
-replacer : Processor Intel Core i7 3630QM instead of Intel Core i7 3610QM
-Replacer 100,-€ cheaper
Wij vernemen graag of u dit artikel wilt bestellen via de mail of telefonisch.

Echter bestaat er bij otto geen artikel met dat nummer 8)7 en kan google het modelnummer niet vinden.
Ik heb al om meer informatie gevraagd maar het ziet er dus naar uit dat Lenovo inderdaad met een reeks windows 8 notebooks komt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Dell heeft de inspirons SE aangepast vandaag:

http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

i7 3632QM (15R SE), de i7 3630QM (17R SE) en Windows 8 zijn de nieuwkomers oa.

Plus prijzen zijn verhoogt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Jammer dat ze die Dell met windows 7 niet even in de uitverkoop hebben gegeooid. Nu kan je hem gewoon met 7 of 8 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:43:
U heeft bij Otto een Notebook besteld met artikel nummer 81686980 maar deze is helaas uitverkocht.
Wij kunnen u een vervangend artikel aanbieden nl: artikel nummer 71240377.
Beschrijving: Notebook Lenovo Y500-MBG2BMH

Prijs: 999,99
Belangrijkste verschil met de bestelde artikelen:
-replacer : Windows 8 instead of Windows 7 Home Premium
-replacer : Processor Intel Core i7 3630QM instead of Intel Core i7 3610QM
-Replacer 100,-€ cheaper
Wij vernemen graag of u dit artikel wilt bestellen via de mail of telefonisch.
Er zijn nog meer verschillen. Zo zal de Y500 alleen beschikbaar komen met een GT650M. Echter wel een DDR5 versie. Daarnaast zal de 999 machine ook alleen maar een 16GB SSD krijgen ipv een 64GB zoals bij de Y580. Maar hij is dus wel 100€ goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Screwdriver_MM
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02-2021
AvK schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:19:
Zit toch echt een 650 in hoor. Ik zal morgen extra goed op de doos kijken! >:)

Dat je de laatste hebt gekocht vind ik ook wel gek. Nog geen uur geleden waren er nog 5 voorradig.
Ik zie het morgen wel.
Klaarblijkelijk toch hard gegaan met dit model, want ook in eindhoven waar begin deze maand meer dan 20 stuks op voorraad waren. Zelf nu een kleine maand dit model in huis en ben niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 17:30
Ik ben ook op zoek naar een laptop als de Lenovo Y580. Ik vind het uiterlijk van de laptop zelf ook erg belangrijk. De samsung laptops vind ik bijvoorbeeld prachtig.

Hier heb ik nog een Y580 kunnen vinden...
http://www.otto.nl/produc...772LMH&itemId=10014811946

Eisen:
Photoshop, Dreamweaver, visual studio
Diablo 3
Goed uiterlijk
Gewicht maakt niet superveel uit. In 80% van de gevallen zal er een externe monitor op aangesloten worden.

De Lenovo Y580 leek mij perfect geschikt vanwege de 660. Ik kan verder geen 660 vinden in de pricewatch, is hier een reden voor?
Pagina: 1 2 Laatste