De prijs is afhankelijk van het model en de specificaties, het heeft geen zin om ze nu onderling allemaal te gaan vergelijken. Ik ben voor mijn laptop eenzelfde bedrag kwijt geweest als voor de Lenovo met i7, was deze leverbaar geweest had ik waarschijnlijk voor deze gekozen. Al gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar een mat scherm. Ik heb ook naar de Asus N56 van de Campusshop gekeken. Wat ik hier minder aan vond was het ontbreken van een SSD, tweede drivebay en het feit dat de Nividia 650 was uitgerust met DDR3 geheugen.
Wat ik enkel wil zeggen is dat ik altijd voor ik een keuze zou maken uitgebreid naar reviews en gebruikerservaringen kijk. In eerste instantie had ik namelijk de Fire DTX van Deviltech op het oog, gebaseerd op een andere Clevo barebone. En deze bleek ronduit slecht te zijn, met een afwerking ver beneden de norm en onvoldoende koelvermogen, de Intel cpu bleek zich onder load terug te klokken.
De waarschuwing voor Clevo barebones is terecht, maar er zitten onderling genoeg verschillen tussen

. Ook misleidend is het dat deze 'functie', het niet meer functioneren van Intel Turboboost wanneer de dedicated Gpu wordt gebruikt, nergens staat vermeld. Dit is duidelijk een tekortkoming van Clevo en zijn resellers.
Wat je laatste argument betreft, dat is gewoon het lastige punt wanneer je als review site laptops gaat testen die op bestelling zijn samengesteld. Ik vind wel dat je de laptop moet testen en beoordelen op de configuratie die je gekozen hebt. Dit mag dan ook in de eindbeoordeling opgenomen worden met als kanttekening dat dit natuurlijk enkel opgaat voor die specifieke configuratie. Het is niet meer dan logisch dat wanneer je dezelfde laptop met een HD samenstelt dat deze slechter presteert. Wanneer je als geïnteresseerde de review leest en niet enkel naar de eindscore kijkt valt je dit natuurlijk ook op, als de score door een onderscheidend onderdeel wordt opgedreven.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh