• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Saven schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:11:
mensen die denken dat de nieuwe iphone niet er uit gaat zien zoals die gelekte dingen zijn gewoon naief :') vind zelf erg jammer dat hij alleen een langwerpige baksteen wordt, ze hadden hem beter ookiets breder kunnen maken
Komt omdat je aan de huidige iPhone gewend bent met deze verhouding, maar 16:9 is toch niet zo heel gek voor een telefoon? N97 heeft het bijvoorbeeld ook al gehad en verscheidene Androids.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kan het weer ontopic ipv dit topic als chatroom te gebruiken voor dit onderwerp?
Wellicht een ander topic openen voor deze discussie

[ Voor 37% gewijzigd door Fietsbel op 12-09-2012 15:15 ]

39

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
rinkel schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:17:
[...]

En dat betekent minder licht per pixel, en dus meer ruis.
Meer pixels is niet altijd beter, zeker niet als de lensgrootte gelijk blijft.
Dit hoeft niet per sé zo te zijn. Er wordt de laatste tijd namelijk ook gewerkt met verschillende soorten lenzen per pixel op de sensor, waardoor elke pixel weer meer licht vangt. Naja, hoe het ook is, 12MP gaat het niet worden en is imo écht niet nodig. Had liever dat de telefoons betere foto's zouden maken op 4MP dan dat ze nu op 8MP doen.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Aghanim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:12:
[...]

Ik vermoed dat weinig mensen het leuk vinden om met jou te discussiëren :X
Maargoed, jij kwam hier geloof ik ook niet omdat je Apple zo leuk vind, of wel?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Saven schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:11:
mensen die denken dat de nieuwe iphone niet er uit gaat zien zoals die gelekte dingen zijn gewoon naief :') vind zelf erg jammer dat hij alleen een langwerpige baksteen wordt, ze hadden hem beter ookiets breder kunnen maken
Had gekund, maar dan gooi je je aspect ratio van 16:9 overboord en daar zal Apple ongetwijfeld over nagedacht hebben.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GioStyle schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:58:
[...]

Dat zegt meer over tablets dan over smartphones. Ik zie daarom ook geen meerwaarde in een tablet, als je een smartphone en laptop hebt. :)
Ik ook niet, maar er is schijnbaar wel een markt voor :)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:21:
[...]

Had gekund, maar dan gooi je je aspect ratio van 16:9 overboord en daar zal Apple ongetwijfeld over nagedacht hebben.
Het wás 3:2 en wórdt 16:9.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Smultie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:23:
[...]

Dat zegt ie toch ook? Apple heeft de bewuste keuze gemaakt op de iphone 5 een 16:9 scherm te geven. Als je het toestel ook breder maakt, dan wordt de schermverhouding dus ook anders.

• w4v3g0d
GioStyle schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:58:
[...]

Dat zegt meer over tablets dan over smartphones. Ik zie daarom ook geen meerwaarde in een tablet, als je een smartphone en laptop hebt. :)
Hier sluit ik mij volledig bij aan!

• bram1984
Smultie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:23:
[...]

No shit sherlock. Als ze 'm dus breder maken is het dus geen 16:9 meer, of wel?

• Smultie
  • Niet online
TranceSetter schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:24:
[...]

Dat zegt ie toch ook? Apple heeft de bewuste keuze gemaakt op de iphone 5 een 16:9 scherm te geven. Als je het toestel ook breder maakt, dan wordt de schermverhouding dus ook anders.
Ze hádden nooit 16:9, dus hou kunnen ze dat overboord gooien?
Ze hadden wél 3:2 kunnen houden, maar dan krijg je een té breed (in de ogen van Apple) scherm.

• bram1984
Smultie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:26:
[...]

Ze hádden nooit 16:9, dus hou kunnen ze dat overboord gooien?
Ze hadden wél 3:2 kunnen houden, maar dan krijg je een té breed (in de ogen van Apple) scherm.
*Zucht* Ik heb het natuurlijk over de nieuwe iPhone en reageer op de stelling dat ze 'm ook breder moeten maken. |:(

• Smultie
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:25:
[...]

No shit sherlock. Als ze 'm dus breder maken is het dus geen 16:9 meer, of wel?
No shit indeed Watson... :s

Ze gaan vanuit een bestaande 3:2-situatie naar een nieuwe situatie. Dan kunnen ze (dus) alles kiezen wat ze willen. 16:10 zou dan net zo goed kunnen als 16:9. Dan hadden ze een minder langwerpig design gehad.

• bram1984
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:25:
[...]

Hier sluit ik mij volledig bij aan!
Duidelijk mensen die allemaal geen tablet hebben. Als ik voor het slapen gaan nog even relaxed wat wil internetten, is een tablet precies wat ik wil. Handzaam en vanuit alle ligstanden bedienbaar. Daarom nog steeds blij met m'n iPad (naast een iPhone en een MB Pro, voor alle duidelijkheid).

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Shocker: smartphone users like bigger screens, market share may respond accordinglyAfbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/09/kantar-august-2012-phone-usage-by-size.jpg
Ow, enne, back in the day liep iedereen met een praktisch net zo grote telefoon rond (qua volume ene stuk groter, zo een met een vervelende antenne eraan, dat was geen probleem... Wel grappig dat in 2009 toen HTC met de HD2 uit kwam diezelfde discussie losbarstte, 4,3"was belachelijk groot, daar ging toch niemand mee lopen? :+

Ik ben benieuwd iig of Apple straks nog iets nieuws te melden heeft of alleen de geruchten (en angsten van bram en hardwarejunk) gaat bevestigen... :/

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:28:
[...]

Duidelijk mensen die allemaal geen tablet hebben. Als ik voor het slapen gaan nog even relaxed wat wil internetten, is een tablet precies wat ik wil. Handzaam en vanuit alle ligstanden bedienbaar. Daarom nog steeds blij met m'n iPad (naast een iPhone en een MB Pro, voor alle duidelijkheid).
Same story here. Ideaal voor treinreizen, schoolwerk, sofa-zaken. Ook al heb ik een 4.7" smartphone en een laptop bij/mee.

Creating my own hero.

• w4v3g0d
bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:28:
[...]

iPhone/smartphone niet dan?
iPad is een leuk apparaat, maargoed, waar gaat het over als je dezelfde ervaring op het internet hebt, net zoveel leest, maar dan ietsje kleiner.

Waarom zou je iets kopen als je het zelfde doel er mee kan bereiken als het product dat je al hebt/had!? :?

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:20
*ff trollen*
Maar er passen wel een hele rij extra icoontjes op het scherm!!!

Heb pas een Padfone gekocht. Ideaal. Hij is "maar" 4.3 inches, maar als ik een groter scherm nodig heb, klik ik hem zo in mijn tablet.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• w4v3g0d
Rowdy.nl schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:29:
[...]

Ow, enne, back in the day liep iedereen met een praktisch net zo grote telefoon rond (qua volume ene stuk groter, zo een met een vervelende antenne eraan, dat was geen probleem... Wel grappig dat in 2009 toen HTC met de HD2 uit kwam diezelfde discussie losbarstte, 4,3"was belachelijk groot, daar ging toch niemand mee lopen? :+

Ik ben benieuwd iig of Apple straks nog iets nieuws te melden heeft of alleen de geruchten (en angsten van bram en hardwarejunk) gaat bevestigen... :/
Ik hoop het niet, ik hoop dat ze weer gewoon een product op de markt brengen wat echt Apple is.

Iets origineels.

• Smultie
  • Niet online
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:34:
[...]

Ik hoop het niet, ik hoop dat ze weer gewoon een product op de markt brengen wat echt Apple is.

Iets origineels.
Toevallig, ik was net dit aan 't lezen.
To use a car analogy, six years ago the iPhone was like a sexy new flagship model from BMW or Porsche. Today it’s a Toyota Camry. Safe, reliable, boring. The car your mom drives. The car that’s so popular that its maker doesn’t dare mess with the formula.

[ Voor 29% gewijzigd door Smultie op 12-09-2012 15:37 ]

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:31:
[...]

iPad is een leuk apparaat, maargoed, waar gaat het over als je dezelfde ervaring op het internet hebt, net zoveel leest, maar dan ietsje kleiner.

Waarom zou je iets kopen als je het zelfde doel er mee kan bereiken als het product dat je al hebt/had!? :?
Het grote verschil voor mij is dat ik op een iPhone niet snel kan typen. Op de iPad typ ik bijna net zo snel als op een laptop.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik vind dit ook een heel mooi stuk met allerlei geruchten, data, hardware enzovoort...

Ik ben een Androidfan, al jaren, vorig jaar vond ik de 4S echt 'n tegenvaller dus hoop dat Apple komt met iets nieuws, vernieuwends, iets wat apart is... Maar vanavond heb ik wel lekker tijd om het allemaal te volgen :)

Tevens heb ik al 'n nieuwe TS in elkaar geflanst voor de iPhone 5 / new iPhone...
Even wachten op wat nieuwsberichten die erin moeten, wat foto's en dan kan die online :D

En ik mag verlengen qua abonnement, dus weet Apple me nu toch eindelijk is over te halen... :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Fasterinside
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:34:
[...]

Iets origineels.
Origineel is Apple de laatste paar jaar helaas niet meer dankzij sterke concurrentie.

Wel apart dat je een jaar of twee terug nooit een foto of video uit zag lekken die ook daadwerkelijk het uiteindelijke product zou worden (of een sterke imitatie daarvan) terwijl we nu al bijna zeker weten hoe het er uit gaat zien. Harde hand van Steve weg?....

Creating my own hero.

• bram1984
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:31:
[...]

Volgens jouw beredenering kan kan ik dan net zo goed een Sony Ericsson C905 van 4 jaar oud pakken. Daar kun je tenslotte ook mee internetten.

Mijn iPad werkt op de eerste plaats sneller, het typt een stuk fijner, ik kan de landscape mode blokkeren en het is allemaal stukken duidelijker en overzichtelijker waardoor ik geen gedeelten van websites groter hoef te maken.

• w4v3g0d
Smultie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:36:
[...]

Toevallig, ik was net dit aan 't lezen.

[...]
Heb het ook even gelezen.
Dit stukje
This is the sixth version of the iPhone, and the user interface still looks almost exactly like the original iPhone in 2007.
Dat is heel simpel waarom dat het zelfde is, het is simpel, valt door iedereen te gebruiken, en alles spreekt voor zich.
En daar staat Apple in het algemeen voor! (en heeft dat altijd al gedaan!)

Vind je het heel gek dat Samsung dan de interface kopieert.
Die zien al dollartekentjes zodra Apple iets nieuws uitbrengt.

[ Voor 4% gewijzigd door w4v3g0d op 12-09-2012 15:42 ]

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Vorig jaar was het gerucht dat dit het nieuwe ontwerp voor de 4S zou worden:

Afbeeldingslocatie: http://gadgetsin.com/uploads/2011/08/iphone_5_mockup_based_on_leaked_case_design_1.jpg

Persoonlijk vind ik dit design veel mooier dan wat waarschijnlijk de nieuwe iPhone 5 word. Niet omdat het gewoon een ander design is, maar de schermverhouding lijkt me simpelweg werkbaarder dan een 16:9 scherm.

iStockphoto

• Fasterinside
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:41:
[...]

Vind je het heel gek dat Samsung dan de interface kopieert.
Die zien al dollartekentjes zodra Apple iets nieuws uitbrengt.
Oh god please.... :O
BlizzarD schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:42:

[afbeelding]

Persoonlijk vind ik dit design veel mooier dan wat waarschijnlijk de nieuwe iPhone 5 word. Niet omdat het gewoon een ander design is, maar de schermverhouding lijkt me simpelweg werkbaarder dan een 16:9 scherm.
Dit is inderdaad een erg mooi design. Persoonlijk zou ik het scherm verticaal nog wat groter maken. Maar dit is erg strak!

[ Voor 53% gewijzigd door Fasterinside op 12-09-2012 15:44 ]

Creating my own hero.

• w4v3g0d

[afbeelding]

Schermverhouding zou wel nice zijn, ik vind hem daarintegen best lelijk, maar dat word dan ook nog leuk met vasthouden, tik je de hele tijd een item aan de zijkant van het scherm aan, lijkt mij vreselijk irritant.

• w4v3g0d
Als hier over een discussie begint dan ga ik daar niet op reageren ;)
Ben er nou wel een beetje klaar mee.

SORRY! DP.

• Fasterinside
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:45:
[...]

Als hier over een discussie begint dan ga ik daar niet op reageren ;)
Ben er nou wel een beetje klaar mee.

SORRY! DP.
Volgens mij begin jij erover, toch? ;w

On-topic:

Er zijn diverse live-blogs te vinden, iemand enig idee of er ook een live videofeed van komt?

Creating my own hero.

• bram1984

[afbeelding]

Ronduit lelijk en een erg hoog plastic gehalte.

Mijn persoonlijke favoriet is deze: http://iphone5.nl/concept/iphone-5-liquid-metal-2/

• CLB
  • Niet online
Fasterinside schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:48:
Er zijn diverse live-blogs te vinden, iemand enig idee of er ook een live videofeed van komt?
Misschien weer via 'n ingeschakelde webcam of gare frontcam van 'n telefoon, maar niet 'officieel' :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• w4v3g0d
Maar even over het algemene event:

Ze gaan toch niet alleen een iPhone aankondigen of wel??
Ik zit eigenlijk stiekem te wachten op een "nieuwe" iPod Classic/Nano

• CLB
  • Niet online
You never know :) Geruchten zeggen iPhones, iPods (nano / shuffle / touch) en iMacs... Afwachten :)

• Fasterinside
CLB schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:50:
You never know :) Geruchten zeggen iPhones, iPods (nano / shuffle / touch) en iMacs... Afwachten :)
Ipad mini?

Creating my own hero.

• w4v3g0d
CLB schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:48:
[...]

Misschien weer via 'n ingeschakelde webcam of gare frontcam van 'n telefoon, maar niet 'officieel' :)
Maar die verschijnt na het event wel op de Apple website :)

En btw. zodra de iPhone voor het eerst onder het doekje vandaan word getoverd, verschijnt hij op het zelfde moment ook op de website O+

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Ik zie wel wat het wordt, dat concept wat net hier enkele posts hierboven staat, zou hem vorig jaar worden.
Daar werden ook heel wat onderdelen van gefotografeerd en gepost en nooit iets van terug gezien, zeker dwarse homebuttons of touchsensitive home buttons werd toen genoemd en getoond.
Hoop wel dat het iets zoals hierboven wordt...

Heb nu naast een 4S een S3 maar die 4.5" (wat het geloof ik is), is echt te groot... daarnaast pakt de telefoon niet lekker in 1 hand.
Dat de 4S wel qua scherm te klein is klopt wel.... max een 4 lijkt me handzaam genoeg.
Groter is niet te doen.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• w4v3g0d
CLB schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:50:
Oeeeeehhh :D dat word smullen :)
Maar hebben ze eigenlijk ooit wel iMac's/Macbook's (niet de retina-pro) met veel aandacht aangekondigd??
Het was altijd zo dat de Apple-reseller hier in drachten altijd random iMac's en MacBooks binnen kreeg, zonder enig bericht. :?
Ik denk het niet, aangezien Apple zo veel rechtzaken heeft aangespannen tegen Samsung (die de 7 inch tablet heeft grootgebracht) dat ze die niet uitbrengen omdat ze bang zijn dat Samsung nu tegen hun begint te janken, wat ook wel begrijpelijk is. *net een tennis-wedstrijd die 2 O+ *

• me_mrtn
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:54:
[...]

Oeeeeehhh :D dat word smullen :)
Maar hebben ze eigenlijk ooit wel iMac's/Macbook's (niet de retina-pro) met veel aandacht aangekondigd??
Het was altijd zo dat de Apple-reseller hier in drachten altijd random iMac's en MacBooks binnen kreeg, zonder enig bericht. :?

[...]

Ik denk het niet, aangezien Apple zo veel rechtzaken heeft aangespannen tegen Samsung (die de 7 inch tablet heeft grootgebracht) dat ze die niet uitbrengen omdat ze bang zijn dat Samsung nu tegen hun begint te janken, wat ook wel begrijpelijk is. *net een tennis-wedstrijd die 2 O+ *
Dit zal voorlopig nog wel een slowchat-topic blijven, maar alsjeblieft, een beetje niveau van jouw kant is wel gewenst.

De search op Apple's site geeft in ieder geval al aan dat het om de iPhone 5 gaat en tevens een aankondiging komt van de Touch en Nano, klik.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:41
Nop, die krijgt naar alle waarschijnlijkheid een eigen event in oktober.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
me_mrtn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:55:
[...]

Dit zal voorlopig nog wel een slowchat-topic blijven, maar alsjeblieft, een beetje niveau van jouw kant is wel gewenst.

De search op Apple's site geeft in ieder geval al aan dat het om de iPhone 5 gaat en tevens een aankondiging komt van de Touch en Nano, klik.
Nieuwe iPhone, iPod Nano en Touch en een nieuwe iTunes sowieso :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• w4v3g0d
Hopelijk heeft iTunes 11 wel veel verbetering ten opzichte van de vorige 2/3 versie's.
Die waren wel zo tergend traag.

• Smultie
  • Niet online
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:59:
[...]

Hopelijk heeft iTunes 11 wel veel verbetering ten opzichte van de vorige 2/3 versie's.
Je hebt geen Mac hè? iTunes op Windows is in vergelijking met iTunes in OSX inderdaad een drama.

• w4v3g0d
me_mrtn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:55:
[...]

Oke prima, beetje niveau.
Kan je miss. een aantal voorbeelden noemen :)
Ik zeg/doe namelijk veel dus ik zou graag iets specifieks willen horen O+

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Smultie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:59:
[...]

Je hebt geen Mac hè? iTunes op Windows is in vergelijking met iTunes in OSX inderdaad een drama.
Ook op Windows hoort het gewoon snel te zijn.

• Nilsepils
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:59:
[...]

Op Windows ja :P Apple moet echt leren hun eigen producten niet voor te trekken (beetje nutteloos hopen maarja), die livestreams van iTunes Festival waren niet te doen op Windows, loop ik even naar beneden voor de iMac of MB Pro van m'n ouders en het gaat ineens allemaal super vlotjes. sowieso loopt iTunes veel beter op Mac dan Windows.

• sweebee
  • Laatst online: 18:36
wel echt slecht met die zoek functie op de apple site... zelfs als je op "iphone 5" zoekt vind je de toekomstige link

• w4v3g0d
Smultie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:59:
[...]

Bro, I aint got a Mac?

Is met de paplepel ingegoten :) (jaja, vaders :P )
Ik heb al sinds m'n 7e Apple gehad, ik ben toen met m'n pa naar de NHL geweest, en daar heeft hij voor mij m'n eerste computer gekocht, Apple Performa 6400 O+ _/-\o_

• Smultie
  • Niet online
Wat heeft dat nou voor zin? Een beetje extra de servers van Apple hammeren.

• Smultie
  • Niet online
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:03:
[...]

Bro, I aint got a Mac?

Is met de paplepel ingegoten :) (jaja, vaders :P )
Ik heb al sinds m'n 7e Apple gehad, ik ben toen met m'n pa naar de NHL geweest, en daar heeft hij voor mij m'n eerste computer gekocht, Apple Performa 6400 O+ _/-\o_
Als je geen iPhone kunt betalen zal een Mac ook vaak lastig worden :P (althans, dat was mijn gedachtenkronkel).

• bram1984
Nilsepils schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:01:
[...]

Op Windows ja :P Apple moet echt leren hun eigen producten niet voor te trekken (beetje nutteloos hopen maarja), die livestreams van iTunes Festival waren niet te doen op Windows, loop ik even naar beneden voor de iMac of MB Pro van m'n ouders en het gaat ineens allemaal super vlotjes. sowieso loopt iTunes veel beter op Mac dan Windows.
Newsflash: alles loopt op een Mac lekkerder dan op een Windows machine, maar dat is mijn persoonlijke ervaring. :P

Ik heb door de traagheid ook altijd een schijthekel aan iTunes op mijn Windows laptops gehad, maar op mijn MacBook draait het als een malle.

• w4v3g0d
Nilsepils schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:01:
[...]

Hohohooo, dat doen andere bedrijven net zo goed hoor.

• Nilsepils
bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:04:
[...]

Newsflash: alles loopt op een Mac lekkerder dan op een Windows machine, maar dat is mijn persoonlijke ervaring. :P

Ik heb door de traagheid ook altijd een schijthekel aan iTunes op mijn Windows laptops gehad, maar op mijn MacBook draait het als een malle.
I know :P Ik moet zeggen dat Win7 al een hele verbetering is, but nothing beats OSX, beetje jammer dat ik er op het moment geen geld voor over heb. Misschien ooit een Hackintosh, lijkt me wel lachen (dan wel in zo'n FT03 case natuurlijk) :)
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:05:
[...]

Hohohooo, dat doen andere bedrijven net zo goed hoor.
Betekent niet dat ik niet kan vinden dat Apple er mee op moet houden? :P maarja ik vind 't al heel mooi dat ze Safari stop hebben gezet hahaha :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
We begrijpen dat iedereen enthousiast is, maar laten we de discussie wel vriendelijk en ontopic houden. Windows vs. Mac etc. hoort daar dus niet bij ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• w4v3g0d
Smultie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:04:
[...]

Als je geen iPhone kunt betalen zal een Mac ook vaak lastig worden :P (althans, dat was mijn gedachtenkronkel).
Dat klopt opzich, alleen mijn pa heeft altijd Apple producten gebruikt, en hij heeft voor zijn/ons bedrijf een Mac, elke keer wanneer hij een nieuwe Mac koopt(wat heel weinig gebeurt ;) ) dan krijg ik zijn oude, en ik heb hier nu een, G3, G5 (zonder iSight), eMac staan :)
Plus de MacBook (laatste, wit, unibody) die ik nu gebruik, en die heb ik gekregen van mijn ouders om mijn schoolwerk op te doen, over een iPhone denken ze anders(en dat doen ze ook over mobiele abo's etc. ;) )

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:26
Dat ze die nieuwe iPhone maar snel laten komen, m'n HTC TP2 is net overleden... :+

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:18:
[...]

Maargoed, jij kwam hier geloof ik ook niet omdat je Apple zo leuk vind, of wel?
Na een 3G en 3GS te hebben gehad ben ik overgestapt naar Android omdat ik qua UI verveeld raakte met Apple. Te weinig vernieuwing in mijn ogen. Ik ben dus geen fan van een specifiek OS, ik kies ieder jaar het OS+toestel wat mij op dat moment het meeste kan bieden. Daarom hoop ik ook op een interessante iPhone 5 dit jaar.

• w4v3g0d
Aghanim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:11:
[...]

Na een 3G en 3GS te hebben gehad ben ik overgestapt naar Android omdat ik qua UI verveeld raakte met Apple. Te weinig vernieuwing in mijn ogen. Ik ben dus geen fan van een specifiek OS, ik kies ieder jaar het OS+toestel wat mij op dat moment het meeste kan bieden. Daarom hoop ik ook op een interessante iPhone 5 dit jaar.
Ooh oke, excuse mois :)
Maar ik denk wel dat het qua interface van het OS niet veel zal verschillen met de vorige versie's.

Apple doet namelijk niet snel afstand van succesvolle dingen en ik verwacht eerlijkgezegd ook niet dat ze dit bij iOS gaan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door w4v3g0d op 12-09-2012 16:14 ]

• Dannydekr
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:13:
[...]

Maar ik denk wel dat het qua interface van het OS niet veel zal verschillen met de vorige versie's.
Ik weet het 95% zeker, gezien de iOS6 beta's er al een hele poos zijn. Die 5% is nog een beetje hoop om verrast te worden O-)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• CLB
  • Niet online
Die komt in oktober volgens de geruchten :)
Ze gaan natuurlijk niet alle media laten schrijven in september over al hun gadgets / nieuwigheden ;)
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:50:
Maar die verschijnt na het event wel op de Apple website :)
Klopt :)

Vanavond 19.00 begint de Keynote, Apple winkels gaan offline...
Dingen worden gepresenteerd, Apple winkels online met de nieuwe stuff en Keynote te bekijken op website :)

Vanavond zal ik m'n TS van de nieuwe iPhone nog wat bijwerken, nieuwsberichtje erin, foto's erin en online!

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 12-09-2012 16:16 ]

• w4v3g0d
CLB schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:15:
[...]

Die komt in oktober volgens de geruchten :)
Ze gaan natuurlijk niet alle media laten schrijven in september over al hun gadgets / nieuwigheden ;)

[...]

Klopt :)

Vanavond 19.00 begint de Keynote, Apple winkels gaan offline...
Dingen worden gepresenteerd, Apple winkels online met de nieuwe stuff en Keynote te bekijken op website :)

Vanavond zal ik m'n TS van de nieuwe iPhone nog wat bijwerken, nieuwsberichtje erin, foto's erin en online!
Ik verheug me er nou al op :D (en ja, ik zal me daar wat beter op gedragen ;) )
Dannydekr schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:14:
[...]

Ik weet het 95% zeker, gezien de iOS6 beta's er al een hele poos zijn. Die 5% is nog een beetje hoop om verrast te worden O-)
De hoop om verrast te worden kan je wel verkleinen naar 0,01%................ because Steve is no more :'(

[ Voor 21% gewijzigd door w4v3g0d op 12-09-2012 16:19 ]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:13:
[...]

Apple doet namelijk niet snel afstand van succesvolle dingen en ik verwacht eerlijkgezegd ook niet dat ze dit bij iOS gaan doen.
Dat spreekt toch voor zich dat er niet heel veel zal veranderen aan de interface, denk je dat het opeens radicaal zal afwijken aan de beta's :F
Je post wel veel om maar te posten...

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 12-09-2012 16:19 ]

39

• Dannydekr
Fietsbel schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:18:
[...]

Dat spreekt toch voor zich dat er niet heel veel zal veranderen aan de interface, denk je dat het opeens radicaal zal afwijken aan de beta's :F
Je post wel veel om het posten zelf zeg...
Er is altijd wel iets unieks te vinden. Siri in iOS5 bijvoorbeeld, wat een geheel nieuwe interface binnen het OS is. Misschien dat er iets specifieks voor het langere scherm komt? Denk dat Apple een goede reden heeft om het scherm te verlengen, en niet zozeer concurrentie achterna loopt.

• w4v3g0d
Fietsbel schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:18:
[...]

Je post wel veel om maar te posten...
Dat is meer dan logisch, maar aangezien ik nog helemaal niks van de beta van iOS 6 heb gezien kan ik daar niet over oordelen.

En ik post niet om mijn forumposts/karma omhoog te halen, ik wil gewoon lekker praten/discussieren/fantaseren over wat er allemaal wel niet zal komen.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er kwam toch ook Tomtom maps met navigatie in, of heb ik dat destijds niet goed begrepen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• w4v3g0d
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:22:
Er kwam toch ook Tomtom maps met naviagtie in, of heb ik dat destijds niet goed begrepen?
volgens mij wel, ze donderen Google Maps er uit en zetten daar een TomTom systeem voor in de plaats, wat ik persoonlijk jammer vind van de vele mogelijkheden van Google Maps :(

• me_mrtn
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:22:
Er kwam toch ook Tomtom maps met navigatie in, of heb ik dat destijds niet goed begrepen?
Is al aanwezig in iOS6 Beta. Zelf heb ik de navigatie niet (iPhone 4), maar de Kaarten werken wel prima en zijn soms beter dan die van Google. Jammer is wel dat je nu Streetview moet missen.

• Dannydekr
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:22:
[...]

Dat is meer dan logisch, maar aangezien ik nog helemaal niks van de beta van iOS 6 heb gezien kan ik daar niet over oordelen.

En ik post niet om mijn forumposts/karma omhoog te halen, ik wil gewoon lekker praten/discussieren/fantaseren over wat er allemaal wel niet zal komen.
Speciaal voor jou: http://www.apple.com/ios/ios6/

8)7

• bram1984
Aghanim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:11:
[...]

Verveeld raken met een UI, ik begrijp het niet. Ik heb een iPhone voor de functionaliteit, om het gebruiksgemak en de ultieme respons die het scherm mij geeft. Juist door de UI heb ik ervoor gekozen. Daarnaast kun je je apps op je eigen manier indelen en de achtergrond veranderen als de UI je echt verveelt en met een jailbreak kun je nog veel verder gaan.

• me_mrtn
En er zijn nu nog meer foto's opgedoken van het mamabordje van de iPhone en Apple's zoekmachine blijkt ook zonder maandverband te zitten, want LTE is nu ook uitgelekt. http://www.macrumors.com/...5m-lte-modem-hynix-flash/

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Delerium schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:56:
Het enige wat boeit is de CPU/GPU in de nieuwe iPhone. De rest is bekend of irrelevant. Wordt het een A5, een A5+ of een A6 (dual of quad) en hoe zuinig is het.

Dat is het enige verkoopargument en ook het enige waarop Apple misschien de boel kan laten liggen. Een getweakte A5 moet dan bv opboksen tegen quadcores van Samsung en HTC en is dus bij voorbaat waardeloos.... maar vreemd genoeg een realistische optie gezien de rumors.

Maar goed, uit die hoek zijn volstrekt geen lekken geweest dus dat is de grote verrassing vanavond.
No worries, telefoon kan al bijna niet meer tegenvallen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/09/iphone_5_logic_board_front_back_large.jpg

• w4v3g0d
Dankje :> O+

Ik heb er helemaal niet aan gedacht, ik heb gehoord dat de beta geshowed is maar toen had ik op dat moment even wat belangrijkers aan m'n hoofd dus heb ik er daarna niet meer aan gedacht ;)

• bram1984
Nice!

A6 en LTE (wat uiteindelijk toch niet zou komen, maar nu dus weer wel).

• bram1984
LOL
So when Tim Cook goes "Here is the new iPhone 5", someone from the crowd should just shout "We know already"

• w4v3g0d
me_mrtn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:24:
En er zijn nu nog meer foto's opgedoken van het mamabordje van de iPhone en Apple's zoekmachine blijkt ook zonder maandverband te zitten, want LTE is nu ook uitgelekt. http://www.macrumors.com/...5m-lte-modem-hynix-flash/
Is het niet een beetje zo'n actie voor Captain Obvious om er letterlijk A6 op de processor te plaatsen of word dat ook werkelijk gedaan?? :P
+1 _O-

[ Voor 11% gewijzigd door w4v3g0d op 12-09-2012 16:29 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Afbeeldingslocatie: http://8.mshcdn.com/wp-content/uploads/2012/09/lightning-275x171.jpg
nieuwe kabel inmiddels ook uitgelekt

...less is more

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:29:
Is het niet een beetje zo'n actie voor Captain Obvious om er letterlijk A6 op de processor te plaatsen of word dat ook werkelijk gedaan?? :P
iPhone 4S aan de binnenzijde.

Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/dCidpYqpnbZ2JiDS.medium

Nickname does not reflect reality

• me_mrtn
En de nieuwe connector zou ook een naam hebben; Lightning.

offtopic:
Ik kom zo niet eens toe aan de startpost voor het ML-topic. :P

• bram1984
Die heb ik een maand geleden ook al gezien.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Als je het mainbord van de 4S en de "5" vergelijkt, lijkt me niet dat ze nanoSIM gaan gebruiken (als het echt is ofcourse).

iStockphoto

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wel micro, niet nano bedoel je misschien?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Aghanim
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:23:
[...]
Verveeld raken met een UI, ik begrijp het niet. Ik heb een iPhone voor de functionaliteit, om het gebruiksgemak en de ultieme respons die het scherm mij geeft. Juist door de UI heb ik ervoor gekozen. Daarnaast kun je je apps op je eigen manier indelen en de achtergrond veranderen als de UI je echt verveelt en met een jailbreak kun je nog veel verder gaan.
Heel plat gezegd: de 3G kan hetzelfde als de 3GS en daarop volgende toestellen qua UI. Voor mij is dat de investering niet waard. Ik bel, whatsapp en gebruik wat apps. Dat kan ik met de 3G(S) ook prima. Vandaar dat ik vervolgens overgestapt ben naar Android om iets nieuws te proberen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:22:
[...]

Een beetje zoekwerk kan geen kwaad, het staat nota bene op de apple site zelf. Niet alleen text en uitleg maar ook in beeld is dit terug te vinden.

Inhoudelijk mogen de posts wel van hogere waarde zijn, ipv chatroom niveau :>

39

• bram1984
Aghanim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:36:
[...]

Heel plat gezegd: de 3G kan hetzelfde als de 3GS en daarop volgende toestellen qua UI. Voor mij is dat de investering niet waard. Ik bel, whatsapp en gebruik wat apps. Dat kan ik met de 3G(S) ook prima. Vandaar dat ik vervolgens overgestapt ben naar Android om iets nieuws te proberen.
Ja, maar kan dat niet ook met een Android? Wat is nu je punt? Waarom iets wat super werkt compleet omgooien of niet meer nemen?

Daarin zitten ook niet de grote verschillen tussen de verschillende iPhones, die zijn meer hardwarematig, dus echt verrassend is dat niet.

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09
Laat ze eerst iCloudmail maar weer werkend krijgen, hier al meer dan 30 uur uit de lucht. 1 KPI gaan ze dit jaar niet meer halen.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Een nieuwe iTunes, wat kunnen wij verwachten? :*)

An  a day keeps the doctor away.

• Aghanim
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:38:
[...]

Ja, maar kan dat niet ook met een Android? Wat is nu je punt? Waarom iets wat super werkt compleet omgooien of niet meer nemen?

Daarin zitten ook niet de grote verschillen tussen de verschillende iPhones, die zijn meer hardwarematig, dus echt verrassend is dat niet.
Van 3GS naar Gingerbread bracht veel verschillen in het voordeel van het Android (OTA updates, Themes, Homescreen met Widgets, Notification bar, gratis navigatie etc.), met daarnaast een groter scherm. Voor mij meer dan voldoende reden om over te stappen.

Mijn punt is dat als je weinig speciaals met je iPhone doet, er bij een identieke UI geen reden is om een nieuwe te nemen.

Maar goed, laten we deze discussie niet voor de 100e keer gaan voeren. Worden we toch niet eens :)

• w4v3g0d
Ze brengen de compatibiliteit met iOS 6 wel heel ver terug, maarliefst naar de 3GS!
iig kudo's daar voor :)

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:48:
Ze brengen de compatibiliteit met iOS 6 wel heel ver terug, maarliefst naar de 3GS!
iig kudo's daar voor :)
Maar de ipad 1 valt wel buiten de boot.....

• w4v3g0d
hendrilankamp schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:48:
[...]

Maar de ipad 1 valt wel buiten de boot.....
Dat is jammer :(

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Dat is ook niet verwonderlijk, die heeft al moeite met wat die nu moet draaien.

• w4v3g0d
jip_86 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:49:
Nu je het zegt besef ik me pas dat de eerste iPad alweer bijna 4 jaar geleden is aangekondigd!
Wat gaat de tijd snel man :/

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het zou natuurlijk wel een stunt zijn als ze hem vanavond gewoon gelijk neerleggen in de Apple Store in Amsterdam :D Puur om die winkel te promoten :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
jip_86 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:49:
toch is de harware een stuk sneller dan die van de 3gs.

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Ik zal nog even wat kleine Tweaks aanbrengen en dan release ik het updateprogrammaatje wel hier ;-)
Vraag mij altijd af hoe mensen aan (in dit geval) het moederbord van de iPhone komen :?

• me_mrtn
hendrilankamp schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:52:
[...]

toch is de harware een stuk sneller dan die van de 3gs.
Zoveel valt nu ook wel weer mee, beide Cortex-A8 en beide een SGX535. Probleem is het beperkte werkgeheugen.
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tijdens het event is slowchatten toegestaan in dit topic.

Als er nieuwe producten worden aangekondigd, vraag dan eerst toestemming voordat je een topic opent. Dat voorkomt dat we mensen moeten teleurstellen vanwege dubbele topics.