Topic reports

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Wat is het nut nog van topic reports, als ze blijkbaar niet altijd (snel) gelezen worden? Soms staan ze echt dagen of nog langer op ongelezen, is daar geen termijn voor? Let wel, ik heb het er dus absoluut niet over of er al dan niet actie wordt ondernomen, dat laat ik volledig aan de mod's, maar het zou toch wel fijn zijn als een topic report in ieder geval gelezen wordt.

Een voorbeeldje, niks ernstigs, gewoon een suggestie, dus ook niet waard om er een 'Schop een Modje' voor te schrijven: Wat is jouw dagelijkse waterverbruik? Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand_unread.gif

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie deze vraag vaker en wil graag eens iets kwijt: er komen tientallen zo niet honderden topicreports forum-breed binnen; elke dag. Het kan inderdaad zo zijn dat een TR niet meteen gelezen wordt of domweg bij een "weggezakt topic" ofzo over 't hoofd gezien wordt. Maar het is ab-so-luut niet zo dat TR's genegeerd worden of niet afgehandeld worden. Soms kan 't even duren, soms wordt er vergeten een TR op "gelezen" te zetten. Soms wordt een situatie gewoon even aangekeken. En ja, soms blijft een TR om welke reden dan ook liggen. Wat de specifieke reden voor dit topic is zul je van de mods in kwestie allicht horen maar ik wil dus even die algemene indruk die sommige mensen lijken te hebben even de kop indrukken. Misschien is 't wel zo simpel als een paar <insert_forum_here>-mods die toevallig allemaal 't weekend iets anders om handen hebben gehad dan GoT.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 02-09-2012 20:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou graag min of meer standaard een DM als reactie op een TR zien, vooral wanneer eventuele actie in een druk topic niet meteen duidelijk is. Ook als een report niet leidt tot actie zou ik graag horen waarom, dan weet ik de volgende keer waarom ik iets wel/niet moet reporten.

Volledig tekst en uitleg is het andere uiterste natuurlijk, ik verwacht geen essay van 20 regels. Een kort "dank voor report, we pakken het op" of "Ik heb het bekeken en ik zie geen problemen want..." zou ik wel prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik kan me goed voorstellen dat het prettig zou zijn voor de indiener, maar dat zou ons een enorme berg aan extra modwerk opleveren. Zoals RobIII al zei: het aantal TR's is niet bepaald gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Bundin schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:09:
Ik zou graag min of meer standaard een DM als reactie op een TR zien, vooral wanneer eventuele actie in een druk topic niet meteen duidelijk is. Ook als een report niet leidt tot actie zou ik graag horen waarom, dan weet ik de volgende keer waarom ik iets wel/niet moet reporten.

Volledig tekst en uitleg is het andere uiterste natuurlijk, ik verwacht geen essay van 20 regels. Een kort "dank voor report, we pakken het op" of "Ik heb het bekeken en ik zie geen problemen want..." zou ik wel prettig vinden.
Ik krijg zo'n reactie ook echt wel eens, maar ik zit daar helemaal niet op te wachten, liever niet zelfs. Als dat 'handje' maar van kleur verandert naar 'gelezen' en uiteindelijk naar 'afgehandeld' dan vind ik het verder helemaal prima zo.

Wellicht een optie om iets meer adressen aan zo'n 'topic report knop' te verbinden? Zodat de kans dat een topic report (op tijd) wordt gezien wat groter wordt?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Er hangen geen adressen aan een TR, maar de desbetreffende moderators behoren hun gedeelte in de gaten te houden. We zien een handje voor het topic in de topiclisting. Een TR is gewoonlijk ook voor iets wat geen haast heeft, want mocht dat wel zo zijn dan is daar 'Schop een Modje' voor :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bundin schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:09:

Is vaker gevraagd, en nee, gaat hem niet worden. We krijgen daar véél te veel topicreports voor en ik heb wel meer te doen dan op elk daarvan een op de persoon aangepaste reply te sturen. Een standaardreply kost mij weer geen tijd maar daar heb jij dan weer geen bal aan.

Ontopic: soms blijven TR's wat langer liggen. Als het niet dringend is, dan gebeurt daar doorgaans vanzelf nog wel wat mee. Is het wel dringend, dan is SeM misschien geschikter.

Aan de andere kant zijn er ook subfora waar ze bewust het report op ongelezen laten staan zodat de moderators weten dat ze het topic in de gaten moeten blijven houden. Ik ben daar zelf niet zo'n fan van (ik zet het report dan wel op "gelezen maar niet afgehandeld" ofzo), maar dat zou een reden kunnen zijn waarom je handje nog rood is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Fiber schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:32:
[...]

Als dat 'handje' maar van kleur verandert naar 'gelezen' en uiteindelijk naar 'afgehandeld' dan vind ik het verder helemaal prima zo.
Misschien is dit mosterd na de maaltijd, maar ik wilde het toch even ophelderen:

Dat een TR op ongelezen blijft staan wil niet per definitie zeggen dat hij niet gelezen is. Het als gelezen markeren van een TR vereist namelijk een handmatig vinkje, en het verschilt bovendien per moderator en per subforum hoe hiermee wordt omgegaan.
Wellicht een optie om iets meer adressen aan zo'n 'topic report knop' te verbinden? Zodat de kans dat een topic report (op tijd) wordt gezien wat groter wordt?
Sorry, maar je weet helemaal niet of een TR wordt gezien. Dit is voor een gebruiker onmogelijk te achterhalen, tenzij jouw eigen TR door een moderator bewust op 'gelezen' wordt ingesteld, maar dat gebeurt dus niet altijd. Zodoende is het ook niet zinnig om een voorstel te doen gebaseerd op kennis waar je niet over beschikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Rone op 09-09-2012 17:51 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Als ik een rood handje zie dat bij mouse over zegt: 'TR nog niet gelezen', dan is het toch niet zo heel gek dat ik er dan vanuit ga dat de TR nog niet gelezen is...? O-)

Ik heb ook wel eens een oranje handje of zo gezien, die zegt: 'TR gelezen en in behandeling' of iets dergelijks en een groene die zegt: 'TR afgehandeld'.

Dat is op zichzelf een prima systeem, en het lijkt mij dan ook wel erg handig als de mods dat ook gebruiken en niet allemaal hun eigen systeempje gaan hanteren... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eens, wat mij betreft. Alleen: helaas is niet iedereen het daarmee eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:32
Stel dat er meerdere reports op 1 topic binnenkomt, worden die dan sneller behandeld? Het is vaak een teken dat er iets aan de hand is.

misschien ook een idee om een standaard dropdown te maken waarin je kunt kiezen waarom je iets report. Als het bv spam is, is een snelle blik door een mod genoeg om te bevestigen dat het spam is.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Fiber schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:57:
Dat is op zichzelf een prima systeem, en het lijkt mij dan ook wel erg handig als de mods dat ook gebruiken en niet allemaal hun eigen systeempje gaan hanteren... :z
En wat als ik het gelezen heb en er geen tijd voor heb of een andere reden heb om er op dat moment geen actie op te ondernemen? Dan is het niet handig als ik het op "gelezen" zet want iedereen denkt dan dat er actie op wordt ondernomen. Degene die een TR heeft gemaakt denkt dan dat het op dat moment wordt opgepakt en crewleden denken dat ook. Ook is het mogelijk dat er op de achtergrond eerst wat overleg plaats vind en is de TR bewust nog niet op gelezen gezet zodat hij ook voor andere moderator's blijft opvallen met z'n rode kleur.

Kortom, de statuswijziging van een TR is niet meer dan een indicatie en een poging om iets meer feedback te geven over wat er met een ingediende TR is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Fiber schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:57:

Als ik een rood handje zie dat bij mouse over zegt: 'TR nog niet gelezen', dan is het toch niet zo heel gek dat ik er dan vanuit ga dat de TR nog niet gelezen is...? O-)
Inderdaad, vandaar ook mijn opheldering. ;)
Ik heb ook wel eens een oranje handje of zo gezien, die zegt: 'TR gelezen en in behandeling' of iets dergelijks...
Klopt, dan is er bewust een vinkje bij 'gelezen' gezet.
Nogmaals, er zijn talloze situaties denkbaar waarin een moderator een TR niet als gelezen markeert, maar dat wil dus niet meteen zeggen dat er achter de schermen niemand mee bezig is.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:14:
[...]
En wat als ik het gelezen heb en er geen tijd voor heb of een andere reden heb om er op dat moment geen actie op te ondernemen? Dan is het niet handig als ik het op "gelezen" zet want iedereen denkt dan dat er actie op wordt ondernomen.
Ik niet... Gelezen is gelezen en of er wel of geen actie op volgt is laat ik volledig aan de Mods, dat is niet mijn verantwoordelijkheid.
Degene die een TR heeft gemaakt denkt dan dat het op dat moment wordt opgepakt
Ik dus niet...
en crewleden denken dat ook. Ook is het mogelijk dat er op de achtergrond eerst wat overleg plaats vind en is de TR bewust nog niet op gelezen gezet zodat hij ook voor andere moderator's blijft opvallen met z'n rode kleur...
De oranje status valt ook op... maar wellicht moet je dan de externe signalering naar de leden loskoppelen van de interne signalering naar de collega mods. Is maar een wild idee hoor, ik heb er verder geen verstand van... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Fiber schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:29:
ik heb er verder geen verstand van... ;)
Ik ook niet maar ik wordt wel geacht om die status te wijzigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Keiichi schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:13:
Stel dat er meerdere reports op 1 topic binnenkomt, worden die dan sneller behandeld? Het is vaak een teken dat er iets aan de hand is.
Crew kan vrij eenvoudig zien hoeveel openstaande TRs er nog zijn en dat heeft over het algemeen wel effect voor de snelheid.
[...]

Ik niet... Gelezen is gelezen en of er wel of geen actie op volgt is laat ik volledig aan de Mods, dat is niet mijn verantwoordelijkheid.

[...]

Ik dus niet...

[...]

De oranje status valt ook op... maar wellicht moet je dan de externe signalering naar de leden loskoppelen van de interne signalering naar de collega mods. Is maar een wild idee hoor, ik heb er verder geen verstand van... ;)
Dat kun je wel willen, maar we zitten ook met praktische uitvoerbaarheid. Wat mij betreft slopen we de 'gelezen'-indicatie voor gebruikers eruit.

In GC betekent 'gelezen' 'in behandeling'. Het crewlid wat dat vinkje zet neemt daarbij de verantwoordelijkheid om het actief af te handelen. 'Gelezen' als 'gelezen' interpreteren lijkt aardig, maar niemand schiet er wat mee op. Uit ervaring is gebleken dat het alleen maar uitnodigt tot een enorm aantal verweesde TRs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Het nadeel van die situatie is dat een TR wel gelezen kan zijn, maar dat de betreffende Mod het een rand-gevalletje vind waarover hij niet wil oordelen, maar liever heeft dat een collega-modje er eens naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rukapul schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:57:
[...]

Dat kun je wel willen, maar we zitten ook met praktische uitvoerbaarheid. Wat mij betreft slopen we de 'gelezen'-indicatie voor gebruikers eruit.
Omdat een of twee hoofdgroepen hem niet gebruiken zoals de devvers hem bedoeld hebben? Lijkt me redelijk loos voor een feature waar door gebruikers behoorlijk vaak om gevraagd is. :)
In GC betekent 'gelezen' 'in behandeling'. Het crewlid wat dat vinkje zet neemt daarbij de verantwoordelijkheid om het actief af te handelen. 'Gelezen' als 'gelezen' interpreteren lijkt aardig, maar niemand schiet er wat mee op. Uit ervaring is gebleken dat het alleen maar uitnodigt tot een enorm aantal verweesde TRs.
Wat houdt jullie tegen om intern gewoon een TR die op oranje staat hetzelfde te interpreteren als eentje die op rood staat? Hoef je alleen maar met je mods af te spreken dat ze de status van een TR pas veranderen als ze daadwerkelijk gedaan hebben wat ze ermee wilden doen. Als ze alleen gelezen hebben maar nog geen actie ondernomen zet 'ie het op oranje zodat de reporter in elk geval weet dat jullie op de hoogte zijn. Als ze het wél afhandelen zetten ze het op groen. Is het écht heel dringend maar heeft de mod in kwestie totaal geen tijd om het af te handelen, dan laat hij het op rood staan.

Uiteindelijk heeft dat voor jullie exact dezelfde werkwijze als nu met bijkomend voordeel dat degene die de TR geplaatst heeft ook weet waar hij aan toe is. Ik zie het probleem daar niet zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@NMe: dat is goed te doen voor een forumdeel met een paar moderators, maar als je bijvoorbeeld Themaforums Verkiezingen of Sportzomer neemt, daar kunnen alle GC-mods modden. Dan kan het dus zijn dat er twee mods onafhankelijk bezig zijn.

Als iets oranje staat blijf ik er vanaf, en als ik het op oranje zet verwacht ik dat anderen zich inhouden ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

NMe schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:05:
Als ze alleen gelezen hebben maar nog geen actie ondernomen zet 'ie het op oranje zodat de reporter in elk geval weet dat jullie op de hoogte zijn.
Dan kan ik gelijk van heel GC even de TR's afgaan en op gelezen zetten. Dan kunnen ze daarna tzt opgepakt worden.

Dat heeft erg veel nut. Maar als mensen daar gelukkig van worden, dan wil ik dat wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gomez12 schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:04:
Het nadeel van die situatie is dat een TR wel gelezen kan zijn, maar dat de betreffende Mod het een rand-gevalletje vind waarover hij niet wil oordelen, maar liever heeft dat een collega-modje er eens naar kijkt.
Moderators gebruiken TRs ook voor communicatie, bijvoorbeeld als er twijfel is om iets te doen. Bij zo'n randgevalletje zou ik het op gelezen zetten en zelf een nieuwe TR zetten met het verzoek voor assistentie. Daarmee ziet de TR-zetter dat het gelezen is, en blijft het toch open staan.

Er zijn zoveel wegen naar Rome :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:11
De 3 kleurtjes lijken mij voor de bezoekers van het forum meer dan genoeg.

Ik krijg alleen het idee dat de mods wat meer kleurtjes nodig hebben ter communicatie van hun bedoelingen. Zoiets als dit:
Rood = ongelezen en untouched
Oranje = gelezen maar laat hem liggen voor andere mod
Paars = gelezen en in behandeling
Groen = afgehandeld

Waarbij oranje en paars zich beiden vertalen naar oranje voor de reporter.

Maar goed, dat lijkt me eerder een discussie die jullie lekker in het crewforum mogen uitvechten ;)

Edit: overigens is het dan ook handig dat er duidelijke regels komen over het gebruik van al die nieuwe mogelijkheden.

Edit 2: ah, er zijn al regels alleen worden die niet nageleefd. In dat geval stem ik voor een slotje op dit topic en een dagban voor de mods vanwege het niet naleven van de forumregels :+

[ Voor 23% gewijzigd door Craven op 09-09-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tja, toch is 't Handboek modden onder 't kopje "Afhandelen topic reports" hier best duidelijk over O-) Ik ben er ook niet zo kapot van dat iedereen er z'n eigen draai aan gaat geven, dat maakt 't naar gebruikers ook niet duidelijker.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, ik verwacht dus echt niet dat alles binnen een paar uur gelezen en/of opgelost wordt, maar als ik na drie dagen of zo nog steeds een rood handje zie dan ga ik wel eens twijfelen of die TR's wel zin hebben en gelezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Craven schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:18:
Edit 2: ah, er zijn al regels alleen worden die niet nageleefd. In dat geval stem ik voor een slotje op dit topic en een dagban voor de mods vanwege het niet naleven van de forumregels :+
Voor! >:)
Fiber schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:23:
Even voor de duidelijkheid, ik verwacht dus echt niet dat alles binnen een paar uur gelezen en/of opgelost wordt, maar als ik na drie dagen of zo nog steeds een rood handje zie dan ga ik wel eens twijfelen of die TR's wel zin hebben en gelezen worden.
TR's hebben eigenlijk altijd zin. Het zal ook echt wel eens voorkomen dat een TR helemaal niet gelezen wordt of pas na een aantal dagen als het opeens in het blikveld valt. Het overkomt mij ook weleens dat ik ineens een TR bij een topic zie en dan bemerk dat die van een week geleden is. Om de een of andere reden is hij dan niet in mijn blikveld gekomen. Het is niet de bedoeling, maar het gebeurt. Het enige wat ik er verder van kan zeggen is dat als het echt haast heeft en niet mag blijven liggen, er een topic in SM aangemaakt kan worden. Daar valt het een grotere groep crewleden op die actie kunnen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Fiber schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:23:
Ik kan alleen voor General Chat spreken, maar daar luidt het antwoord: ja. Op dit moment staan er bijvoorbeeld in heel GC slechts 5 TRs open voor active topics waarvan slechts 3 langer dan een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
SmartDoDo schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:37:
Het enige wat ik er verder van kan zeggen is dat als het echt haast heeft en niet mag blijven liggen, er een topic in SM aangemaakt kan worden.
Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar voor mij zit er net wat teveel gat tussen een TR en een topic in SeM.
Spam & werving: duidelijk SeM waardig;
Off-topic geblaat of een onjuist geplaatst topic: topic-report;
... maar voor mij is voor alles daar tussenin SeM net wat te drastisch, en een topic-report net wat te slap.

Voorbeeld: onlangs was er in de Huiskamer in het topic 'wat je meemaakt in de winkel tussen verkopers & klant' (ofzo) het probleem dat het wat uit de hand liep: ellenlange discussie over McDonalds voer. Wat moet je daarmee? Een topicreport werd wat langzaam opgepikt, terwijl het voor mijn gevoel niet SeM waardig was.

Terwijl op dat moment een hele korte modbreak wellicht al voldoende was om het topic weer op de rails te krijgen. Ofwel: het was op zich niet heel belangrijk (GoT is niet afgebrand), maar een snel ingrijpen was wel de enige zinnige actie (nu heeft het drie dagen lang mensen lopen irriteren). Wat voor report-actie was daar nou goed geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zolang mensen elkaar niet naar de keel vliegen lijkt in zo'n situatie een TR me voldoende. SM is effectief omdat global mods daar dingen oppakken. Die kijken eigenlijk niet echt naar de inhoud omdat de kans er dan in zit dat er iets weggemod wordt dat van het lokale beleid gewoon mag. Spul als flames, trolls, spam, werving en nog wat meer van dat soort dingen kan een GM echter wel prima herkennen zonder voorkennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:37:
Het overkomt mij ook weleens dat ik ineens een TR bij een topic zie en dan bemerk dat die van een week geleden is. Om de een of andere reden is hij dan niet in mijn blikveld gekomen.
In jouw stylesheet een geluidje hangen aan een onafgewerkt topicreport? Dus als je een topicreportdingetje moet zien, dat ie dan ook even een vijf minuten durend sampletje van een Star Trek alarm op 100% volume afspeelt? Dan ben je gelijk wakker dat er wat gebeuren moet.

Dus, devjes... >:)
edit:
wie hem onthoudt en op 1 april bij alle modjes invoert krijgt een zakje chocotof :+

Wat ik ging posten voor ik een kans zag smartdodo te irriteren was:
vanaalten schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:47:
[...]

Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar voor mij zit er net wat teveel gat tussen een TR en een topic in SeM.
Spam & werving: duidelijk SeM waardig;
Off-topic geblaat of een onjuist geplaatst topic: topic-report;
... maar voor mij is voor alles daar tussenin SeM net wat te drastisch, en een topic-report net wat te slap.
Ikzelf hanteer de vuistregel dat alles wat super-obvious onzin is die direct doodgeschopt dient te worden en waar elke halve druif van kan snappen dat het ongewenst is SeM veriest, en alles waar ook maar enige discussie over te voeren zou kunnen zijn een TR. En als je de TR écht heel urgent vindt dan spam je per DM een modje. (maar ik vind mijn TRs nooit zo spannend, en ze worden bijna altijd snel opgepakt, dus ik spam weinig).
F_J_K schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:19:
offtopic:
Ugh.
Als het toch gebeurt stop ik een zakje chocotof op een plaats waar jij het qua kleur niet, maar qua gevoel wel gaat merken :+
offtopic:
alleen de chocotofjes dan, het zakje heeft scherpe randjes, daar ga je stuk van.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ugh.
Als het toch gebeurt stop ik een zakje chocotof op een plaats waar jij het qua kleur niet, maar qua gevoel wel gaat merken :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Hebben we het nu over een serieus probleem of iets dat sporadisch voorkomt? Ik taxeer het vooral als het laatste. De irritatie die je dan krijgt over 'ze doen er niets mee', begrijp ik wel en ik begrijp ook dat zoiets blijft hangen. De resultaten in cijfers laten alleen zien dat zo goed als alle TR's binnen een dag worden afgehandeld. Intern moeten we zorgen dat de neuzen dezelfde kant opstaan bij de afhandeling. :)

[ Voor 57% gewijzigd door zeef op 17-09-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Mee eens. Wellicht moet je de eerste melding naar users toe gewoon automatiseren: Aangeklikt = Gelezen = Handje wordt oranje... (TR is gelezen.)

Mijn irritatie was overigens niet: 'Ze doen er niets mee.' Maar: 'Ze zien/lezen hem niet.) Dat is een subtiel, doch wezenlijk, verschil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat een willekeurige global mod hem gelezen heeft wil niks zeggen. Ik lees regelmatig een TR waar ik niks mee doe of kan doen omdat het mijn verantwoordelijkheid of vakgebied niet is. Dat soort meldingen naar de gebruiker toe is nietszeggend, dan kun je nog beter gewoon die oranje status weghalen en als moderator gewoon kiezen tussen afgehandeld of niet afgehandeld. Dan liever gewoon dat stukje handwerk, al moeten we daarvoor wel eerst intern eens op één lijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nah, ik heb recentelijk 2 TR's in een bepaald topic geplaatst met het verzoek of ze mij konden berichten over de situatie. Tweemaal was mijn TR afgehandeld en niks gehoord. Nu bij de 3e was er gelukkig iemand die wel de moeite nam om mij wat berichten.

En ja, bij mij heerst het gevoel dat er niks meer aan gedaan wordt. Tenminste bij dat topic, bij mijn andere TR's (en dat zijn er nogal wat dacht ik) wordt netjes gehandeld.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mensen via TR vragen om je voor te lichten werkt ook gewoon niet. Af en toe lezen we TR's niet en klikken we zelf een topic open waar een rood vlaggetje bij staat. Als we zelf al zien wat er mis is doen we onze edit of wat er ook nodig is en markeren zo alle TR's op afgehandeld.

Als je echt een reactie wil kun je beter even een moderator een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

NMe schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:37:
Mensen via TR vragen om je voor te lichten werkt ook gewoon niet. Af en toe lezen we TR's niet en klikken we zelf een topic open waar een rood vlaggetje bij staat. Als we zelf al zien wat er mis is doen we onze edit of wat er ook nodig is en markeren zo alle TR's op afgehandeld.

Als je echt een reactie wil kun je beter even een moderator een DM sturen.
Maar als je melding op afgehandeld staat en je wordt niet op de hoogte gebracht (als je daar om vraagt), ga je wel vragen stellen of het systeem wel werkt of dat er uberhaupt iets mee gedaan wordt.

Ik zal in het vervolg de modjes wel DM'en voor dat topic ipv TR'en.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 17-09-2012 14:43 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom wil je feedback hebben n.a.v. een TR? Ik hoop dat dat niet standaard is, de TR functie is vooral om een moderator in te lichten, maar als iedereen feedback gaat vragen dan wordt het een dagtaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

gambieter schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:45:
Waarom wil je feedback hebben n.a.v. een TR? Ik hoop dat dat niet standaard is, de TR functie is vooral om een moderator in te lichten, maar als iedereen feedback gaat vragen dan wordt het een dagtaak :)
Als ik meerdere malen een TR indien om men in te lichten en vervolgens zie ik maandenlang geen verbetering, dan is het toch logisch dat ik vraag om een reactie bij een inlichting? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

We hebben een 'zet alles op gelezen'-knop. Bij meer dan een enkele TR kan het dus inderdaad voorkomen dat een individuele TR niet is gelezen. Inderdaad omdat het bestaan van een rode vlag genoeg zal zijn om ook zelf naar het topic te kijken. Ook mijn volgorde is - behalve bij snellopende Grote Topics - vaak eerst het topic zelf te bekijken, een mening te vormen en zonodig te modden en dan pas TR's te bekijken.

Als er een verzoek in staat, is dat inderdaad niet terecht en kan je idd misschien beter DM'en. Of ook DM'en en operationele afhandeling lostrekken van discussie.

Ik kan me goed voorstellen dat je het inderdaad even wilt weten of dat in een specifiek geval de standaardregel dat TRs erg worden gewaardeerd ook opgaan voor een type melding die vaak niet tot een zichtbare (!) actie leidt.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 17-09-2012 14:50 . Reden: te te te te toegevoegd ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Outerspace schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:47:
Als ik meerdere malen een TR indien om men in te lichten en vervolgens zie ik maandenlang geen verbetering, dan is het toch logisch dat ik vraag om een reactie bij een inlichting? Of zie ik dat verkeerd?
Zoals F_J_K al aangeeft staan er soms een hele stapel TRs die allemaal over hetzelfde gaan, en dan zal een dergelijk verzoek niet opvallen. Als je inderdaad vragen hebt over moderatie (of het uitblijven ervan), dan zijn er in veel forums feedbacktopics en inderdaad kun je dan een DM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Outerspace schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:42:
[...]

Maar als je melding op afgehandeld staat en je wordt niet op de hoogte gebracht (als je daar om vraagt), ga je wel vragen stellen of het systeem wel werkt of dat er uberhaupt iets mee gedaan wordt.
Je zit nou dingen te verwachten van het systeem die nogal anders zijn dan waarvoor het systeem bedoeld is. Een topic report doe je als je iets ziet wat mis is met een topic, niet als je het niet zeker weet en feedback wil. TR's zijn eenrichtingsverkeer.
Ik zal in het vervolg de modjes wel DM'en voor dat topic ipv TR'en.
Tenzij je echt een specifieke vraag hebt lijkt me dat ook weer het andere uiterste. Waarom zou je elke keer als je een TR doet voor dat topic feedback nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

NMe schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:52:
[...]

Je zit nou dingen te verwachten van het systeem die nogal anders zijn dan waarvoor het systeem bedoeld is. Een topic report doe je als je iets ziet wat mis is met een topic, niet als je het niet zeker weet en feedback wil. TR's zijn eenrichtingsverkeer.

[...]

Tenzij je echt een specifieke vraag hebt lijkt me dat ook weer het andere uiterste. Waarom zou je elke keer als je een TR doet voor dat topic feedback nodig hebben?
Ik weet hoe het systeem in elkaar zit, daar loop ik lang genoeg voor mee. De twijfel is ontstaan omdat er eerst in het topic redelijk actief werd gemod, waar nu ogenschijnlijk niks meer aan gedaan wordt. Dus ik heb daar meerdere malen mijn 'beklag' gedaan per TR, omdat ik vind dat het modden daar niet goed gedaan wordt. Vervolgens krijg ik daar nu pas (afgelopen vrijdag) bericht van (met een bepaald antwoord), terwijl ik minimaal 3 TR's (weet het precieze aantal niet) over het modden gedaan heb.

Ik hoef echt niet per TR te weten wat er gedaan wordt, je denkt toch niet dat ik meer dan 1500 DM's in mijn inbox wil hebben ;)

offtopic:
misschien had ik deze discussie beter niet in dit topic kunnen houden, maar in een los topic of per gesprek met admin/mod

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 17-09-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:07

SkyStreaker

Move on up!

Misschien eens tijd voor "LiteMods" die enkel kunnen inspringen op een TR en daar wat aan doen (een edit/modbreak), gekoppeld aan eventueel een "ongedaan maken"-fucntie voor een... eh, volwaardige mod?

Het ontlast jullie (er wordt aangegeven dat er nogal wat TR's zijn) en ik neem aan dat er gerust kandidaten genoeg zijn. Je kan zelfs de LiteMods anoniem houden voor mensen met gewone rechten, de redenen hoef ik niet uit te leggen, lijkt mij.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er is helemaal geen behoefte aan meer modkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

NMe schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:03:
Er is helemaal geen behoefte aan meer modkracht?
Ik spring enkel in op de opmerking "talrijke TR's" en doe daar een suggestie voor. :D

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zie twee opmerkingen over dat er veel TR's geplaats worden, maar nergens zie ik de suggestie dat het er te veel zouden zijn? :P Even voor de duidelijkheid: als we als crew het idee hebben dat TR's niet snel genoeg afgehandeld (kunnen) worden, dan gaan we op zoek naar een nieuwe mod. Een litemod is een leuk idee maar ik geloof dat we als crew collectief blij zijn met het feit dat we geen litemods meer hebben sinds een jaar of 9. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
SkyStreaker schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:04:
[...]

Ik spring enkel in op de opmerking "talrijke TR's" en doe daar een suggestie voor. :D
talrijke TR's is geen enkel probleem zolang mensen het zien als een eenrichtings-systeem.

Dan kunnen de huidige mods er tig per topic in 1x afhandelen door 1 actie te doen.

Het aantal wordt enkel problematisch als mensen reacties terug gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met ^^

"Talrijke TR's" is niet een probleem, het is een teken dat het systeem goed werkt; gebruikers gebruiken het. Teveel TR's kan eigenlijk niet maar wat wel kan is dat er teveel modacties nodig zijn. Als dat zo is gaan we echt wel op zoek naar meer crew :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
NMe schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:52:
[...]
Je zit nou dingen te verwachten van het systeem die nogal anders zijn dan waarvoor het systeem bedoeld is. Een topic report doe je als je iets ziet wat mis is met een topic, niet als je het niet zeker weet en feedback wil. TR's zijn eenrichtingsverkeer...
Precies, en dat moeten we ook vooral zo houden. Het enige wat ik me afvroeg is of ze wel gelezen werden, en dat worden ze dus blijkbaar toch wel ondanks dat het 'handje' soms anders aangeeft. Wat er verder mee gebeurt laat ik in het volste vertrouwen aan de mods en admins. Persoonlijke terugkoppeling zit ik ook niet op te wachten, heel bijzondere en uitzonderlijke gevallen daargelaten misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Cloud schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:17:
Met ^^

"Talrijke TR's" is niet een probleem, het is een teken dat het systeem goed werkt; gebruikers gebruiken het. Teveel TR's kan eigenlijk niet maar wat wel kan is dat er teveel modacties nodig zijn. Als dat zo is gaan we echt wel op zoek naar meer crew :)
Okay ^^, dank je wel voor de verheldering Cloud/NMe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Outerspace schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:57:
[...]

Ik weet hoe het systeem in elkaar zit, daar loop ik lang genoeg voor mee. De twijfel is ontstaan omdat er eerst in het topic redelijk actief werd gemod, waar nu ogenschijnlijk niks meer aan gedaan wordt. Dus ik heb daar meerdere malen mijn 'beklag' gedaan per TR, omdat ik vind dat het modden daar niet goed gedaan wordt. Vervolgens krijg ik daar nu pas (afgelopen vrijdag) bericht van (met een bepaald antwoord), terwijl ik minimaal 3 TR's (weet het precieze aantal niet) over het modden gedaan heb.

Ik hoef echt niet per TR te weten wat er gedaan wordt, je denkt toch niet dat ik meer dan 1500 DM's in mijn inbox wil hebben ;)

offtopic:
misschien had ik deze discussie beter niet in dit topic kunnen houden, maar in een los topic of per gesprek met admin/mod
Je moet ik een Topic Report de zaken ook alleen beperken tot de in jouw ogen misstanden op het forum. Wanneer je een discussie wil voeren heeft bijna elke hoofdgroep een feedbacktopic waar je suggesties, vragen of andere opmerkingen in kwijt kan. Nogmaals, TR's zijn alleen voor misstanden.

Daarnaast is het overigens wel zo dat een mod of admin die de TR leest natuurlijk kan vinden dat op jouw "TR" geen opvolging hoeft te volgen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Bullet NL schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:33:
[...]

Je moet ik een Topic Report de zaken ook alleen beperken tot de in jouw ogen misstanden op het forum. Wanneer je een discussie wil voeren heeft bijna elke hoofdgroep een feedbacktopic waar je suggesties, vragen of andere opmerkingen in kwijt kan. Nogmaals, TR's zijn alleen voor misstanden.

Daarnaast is het overigens wel zo dat een mod of admin die de TR leest natuurlijk kan vinden dat op jouw "TR" geen opvolging hoeft te volgen.
Ho ho, de TR's die ik plaats zijn vanwege misstanden. Maar als je daar geen reactie op krijgt na herhaaldelijk verzoek (ik zag niks gebeuren in het topic), kan je toch wel een stukje tekst plaatsen in je TR om te vragen of het modgedrag/postgedrag correct is? Maar zoals ik al aangaf in een eerdere post, was het inderdaad verstandiger om dit elders te plaatsen. Echter is daar geen feedbacktopic aanwezig ;) En heb ik eerlijk gezegd geen zin om die horde /31'ers over mijn rug te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als het gedrag structureel lijkt en er is geen feedbacktopic, dan maak je toch een topic aan in dit fijne subforum? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfs als het structureel is: zolang het beperkt blijft tot één topic is SeM een betere plek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Uiteraard, maar een structureel probleem aankaarten hoort wel degelijk in LA (mits Outerspace daarop doelt :P)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe zit het eigenlijk met reports die zijn ingediend nadat een topic al een paar dagen geen reactie meer heeft gehad? Worden die (ooit) nog gelezen en afgehandeld of vallen die niet op omdat het topic weggezakt is vanwege een tijdje geen reacties?

Apple wireless keyboard aansluiten op windows XP + Apple Wireless keyboard aansluiten op windows XP bijvoorbeeld, dubbel. Bij beide TR ingediend, maar daar de topics ondergesneeuwd zijn....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wij zien dezelfde topiclistings die jij ziet. Als je een report doet op een afgezakt topic, dan zien we dat report waarschijnlijk niet. Gezien het feit dat jouw reports op die twee topics twee weken na dato gemaakt zijn, zal dat hier ook het geval zijn geweest. :P

Bij zo'n afgezakt topic heeft het eigenlijk ook geen zin meer om in te grijpen op dit soort kleine dingetjes omdat je dan het topic effectief weer in de active topics terugzet terwijl 'ie daar juist al vandaan was. Er zijn natuurlijk wel andere scenario's denkbaar waar er bijvoorbeeld warez in een oud topic staan ofzo, en daarvoor zou een melding wel handig zijn. Helaas is daarvoor de meest praktische manier voor ons nog steeds SeM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, okee.

En een merge dan, TS van de ene wegflikkeren en de reacties samenvoegen met de ander? Zou dat anders niet nog een eventueel idee zijn? Maar dan komt ie denk ik alsnog in de activetopics te staan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Van een merge wordt zo'n topic ook niet duidelijker. Komt dan trouwens niet in de AT te staan zolang er maar geen reply bij komt, maar zonder verdere uitleg over waarom het topic zo raar loopt is het ook allemaal maar waardeloos. Zo erg is het verder ook niet als er een keer zo'n topic dubbel onder de radar door komt, IMO.

Pagina: 1