Apple Wireless keyboard aansluiten op windows XP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVE1957
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10-2023
Ik wil een Apple Wireless keyboard, model A 1314, aansluiten op een windows computer, besturingssysteem XP servicepack 3.

Ik maak hierbij gebruik van een Asus Bluetooth mini dongle, type USB BT 211 versie 2.1 + EDR, waarbij de meegeleverde software is geïnstalleerd.

Het keyboard wordt herkend. Na het pairen verkrijgt het keyboard in de bluetooth suite de status: "verbonden".

Het probleem is echter dat bij het typen op het Apple keyboard geen reactie zichtbaar is op het scherm.

In deze de volgende vragen:
- Is het juist dat XP maximaal BT versie 2.0 ondersteund ?
- Zo ja, welk merk BT dongle en versie BT is benodigd?
- Dient meegeleverde BT driver te worden geïnstalleerd of dient een specifieke driver geïnstalleerd te worden?
- Zijn er aanvullend nog specifieke aanpassingen nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 18:12
1. Nee, als jij een dongle hebt met een hogere versie, en de daarbij geleverde drivers hebt geínstalleerd, dan kun je ook een hogere BT-versie hebben.
2. Het toetsenbord is Bluetooth 2.0, dus een Bluetooth 2.0 dongel is nodig. Ik weet nu niet zeker of Bluetooth backwards compatible is, maar zoja, dan kan je ook een hogere versie (2.1, 3.0 of 4.0) gebruiken.
3. De driver van je dongel, indien die is meegeleverd, dient te worden geïnstalleerd.
4. Voor zover ik weet is een Apple Wireless Keyboard Bluetooth Plug 'n Play, dus als het goed is niet. Als je de melding 'nieuwe hardware gevonden' krijgt, zit je meestal goed. Houd er rekening mee dat Commando het Windows-logo is, en wat in Windows ALT is is op het toetsenbord ook ALT, maar de plaatsing van de toetsen is dus anders. Om dit om te draaien kun je een extra stukje software gebruiken, maar het is niet noodzakelijk om gebruik te maken van het toetsenbord.