Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

120 km 6-19

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.wiskundemeisjes.nl/wp-content/uploads/2012/10/120km_u_bij-gesloten-spitsstrook_300x400.jpg

Wat vinden jullie eigenlijk van deze?

Dat is mooi want bij open spitsstrook mag je dus 130! :+

Want ze zetten ook neer 120 tusen 6-19. Als het dus niet 6-19 is, dan mag je 130.

In dezelfde lijn: Als het dus niet een gesloten spitsstrook is (=open), mag je 130!

Bedankt rijkswaterstaat!
Vanochtend weer lekker met 130 op de A9 :*)

Youtube: DashcamNL

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Letterlijk twee posts boven je....

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@Dfrenner: Nee, hoor die 130 geld ook alleen tussen 19:00 en 06:00 :)
Geldt 130 km/h als maximumsnelheid ook als de spitsstroken open zijn?

Nee. Als de spitsstroken open zijn, blijft de maximumsnelheid 100 of 80 km/h om de veiligheid op de weg te waarborgen (zie ook: spitsstroken).

Als de spitsstroken dicht zijn, blijft meestal een maximumsnelheid van 120 km/h gelden. Bij een aantal gesloten spitsstroken gaat de snelheid tussen 19.00 uur ’s avonds en 06.00 uur ‘s ochtends omhoog naar 130 km/h. De toegestane maximumsnelheid staat altijd aangegeven op borden naast en boven de weg.
Zie http://www.rijkswaterstaa...heid/veelgestelde_vragen/

Virussen? Scan ze hier!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
dfrenner schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:52:
[afbeelding]

Wat vinden jullie eigenlijk van deze?

Dat is mooi want bij open spitsstrook mag je dus 130! :+

Want ze zetten ook neer 120 tusen 6-19. Als het dus niet 6-19 is, dan mag je 130.

In dezelfde lijn: Als het dus niet een gesloten spitsstrook is (=open), mag je 130!

Bedankt rijkswaterstaat!
Vanochtend weer lekker met 130 op de A9 :*)
Er is de laatste jaren een enorme wildgroei aan verkeersborden, belijning, en verlichting op auto's. Wat mij betreft wordt dat volledig opgedoekt, er is vrijwel niemand meer die het nog snapt!
Wat mij betreft worden de regels dusdanig aangepast, dat je het theorieexamen alleen nog foutloos kan halen.

• BlakHawk
wildhagen schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:57:
@Dfrenner: Nee, hoor die 130 geld ook alleen tussen 19:00 en 06:00 :)

Zie http://www.rijkswaterstaa...heid/veelgestelde_vragen/
Ik snap ook best wat ze bedoelen, maar volgens de wet zegt het addetief iets over het bovenstaande.
Dus als de spitsstrook niet gesloten is, komt het bovenstaande te vervallen. Los van wat ze bedoelen... Want dat snap ik ook best!

Nee hoor, dat Rijkswaterstaat is een betuttelende organisatie die op eigen initiatief regels kan maken 8)7

Laatst de vraag gesteld waarom de A4 ter hoogte van Leiden, de ene kant op in de tunnel doorgetrokken streep is en de andere kant op niet.

Om de veiligheid te waarbrogen is hun antwoord. Het is veiliger niet van strook te wisselen.
Waarom doen we het dan één kant op? Omdat er een afrit N11 komt richting Den Haag.

Maar zomaar even op eigen initiatief doorgetrokken streep doen, waar zelfs de politie zicht niet aan houdt. We doen dit bij andere tunnels ook niet omdat dit veiliger zou zijn...

Veiliger dan wat?

• Orion84
  • Laatst online: 20-11 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dfrenner schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:02:
[...]
Ik snap ook best wat ze bedoelen, maar volgens de wet zegt het addetief iets over het bovenstaande.
Dus als de spitsstrook niet gesloten is, komt het bovenstaande te vervallen.
Dat is dus ook zo, het 120 bord komt te vervallen zodra de spitsstrook open gaat. Alleen mag je nog steeds geen 130, aangezien er bij open spitsstrook op de matrixborden, of op die draaiborden een max. snelheid van 100 of 80 zal worden aangegeven.

Tenzij ze dat laatste dus verkloten, dan mag je inderdaad 130 bij open spitsstrook.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BlakHawk
Orion84 schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:29:
[...]

Dat is dus ook zo, het 120 bord komt te vervallen zodra de spitsstrook open gaat. Alleen mag je nog steeds geen 130, aangezien er bij open spitsstrook op de matrixborden, of op die draaiborden een max. snelheid van 100 of 80 zal worden aangegeven.

Tenzij ze dat laatste dus verkloten, dan mag je inderdaad 130 bij open spitsstrook.
Dat laatste wordt op diverse punten op de A9 verkloot ja...
Soms staat hij goed, eerst het 120 bord en dan het 100 bord.
Maar op sommige punten net andersom.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

dfrenner schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:58:
[...]

Dat laatste wordt op diverse punten op de A9 verkloot ja...
Soms staat hij goed, eerst het 120 bord en dan het 100 bord.
Maar op sommige punten net andersom.
Nou en? Die 120 borden kan je (vanwege het onderbord dat hem ongeldig maakt) gewoon negeren. Daarmee vervalt niet ineens het 100 bord dat er voor stond.

Althans, volgens mij heeft een bord dat niet geldt vanwege het onderbord dezelfde betekenis als helemaal geen bord. Het heeft niet dezelfde betekenis als "einde alle geboden" of zo.

Met 'verkloot' doelde ik meer op het ontbreken/niet functioneren van die dynamische borden zodra de spitsstrook open is, of het niet voldoende herhalen van die borden na een oprit en dergelijke.

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 14-11-2012 09:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BlakHawk
Orion84 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:36:
Nou en? Die 120 borden kan je (vanwege het onderbord dat hem ongeldig maakt) gewoon negeren. Daarmee vervalt niet ineens het 100 bord dat er voor stond.

Althans, volgens mij heeft een bord dat niet geldt vanwege het onderbord dezelfde betekenis als helemaal geen bord. Het heeft niet dezelfde betekenis als "einde alle geboden" of zo.

Met 'verkloot' doelde ik meer op het ontbreken/niet functioneren van die dynamische borden zodra de spitsstrook open is, of het niet voldoende herhalen van die borden na een oprit en dergelijke.
En hoe zie je dan 120 bord met 6-19 eronder?
120 geldt bij 6-19
Tussen 19-6 komt dit gebod te vervallen en geldt dus 130 km/u

Hetzelfde geldt voor nog een additief eronder "bij gesloten spitsstrook". Het 120 gebod komt te vervallen en we vallen terug op de maximumsnelheid in Nederland. Namelijk 130...

Neem de A4 van amsterdam naar den haag maar. Ter hoogte van AC wegrestaurant geldt 120km/u. Na nieuw vennep geldt 100 6-19. Maar als het 19-6 is, valt dit niet terug op 120 hoor, nee dan geldt 130!

Werkt gewoon op dezelfde wijze...

Of we komen van een 100km/u zone in een 120km/u 6-19 zone.

Volgens jouw redenatie mag je daar dus overdag 120 en 'snachts maar 100... Want het 120 gebod vervalt 's nachts en dus geldt het eerdere gebod van 100!?!?!

Daar klopt geen zak van!

[ Voor 9% gewijzigd door BlakHawk op 14-11-2012 10:06 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

In die situaties wordt dat oude gebod niet herhaald en dat 120 6-19 bord staat waarschijnlijk ergens in de buurt van een oprit*? Doordat het 120 6-19 bord niet geldt tussen 19-6 en het 100 bord niet herhaald wordt na de oprit, valt het vanaf daar dus terug op de standaard: 130.

Bij een open spitsstrook wordt het 100 bord als het goed is wel bij elke oprit herhaald en val je dus (ondanks ongeldig 120 bord) niet terug naar de default 130.

Vergelijk het eens met een "90 bij nat wegdek" bord in een 100 of 120 zone. Als het dan droog is, dan mag je toch ook niet ineens 130?

*Ik zou er niet vreemd van staan te kijken als dat niet overal even netjes in orde is op dit moment, maar afaik is dat wel de theorie.
Edit: ik kan alleen geen duidelijke bron vinden van die theorie. In de RVV kan ik in elk geval niks vinden wat het heel erg duidelijk maakt. Bovendien heeft RWS het in hun veelgestelde vragen ook ineens over "startborden" met zo'n zwarte achtergrond. Maar wat die dan verder voor bijzondere status hebben is niet echt duidelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 14-11-2012 10:36 ]

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
Orion84 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:16:Edit: ik kan alleen geen duidelijke bron vinden van die theorie. In de RVV kan ik in elk geval niks vinden wat het heel erg duidelijk maakt. Bovendien heeft RWS het in hun veelgestelde vragen ook ineens over "startborden" met zo'n zwarte achtergrond. Maar wat die dan verder voor bijzondere status hebben is niet echt duidelijk.
Ah, ik zat me al af te vragen waar die S voor stond in RVV-codes als A01-120-s :P

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Verwijderd

gezeur met die 120 6-19 borden, zolang de toegestane snelheid te onduidelijk is voor mij op dat moment blijf ik lekker met 100 op mijn teller mijn oud amerikaans stuk ijzer in beweging houden.
zowiezo nog even afwachten of de 130 wel door blijft gaan......ooit.....ergens ver in de toekomst....rijd ik wel harder als 100 maar dat waarschijnlijk niet met de jeep :P

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er staan veel te veel bordjes langs de snelweg. De A1 is een en al variatie in snelheid maak er overal 120 van en zeur verder niet. Het gros van de tijd is het toch te druk. Of ze kruisen weer een rijstrook af omdat ze op de spoorbaan aan het werk zijn (de A4) of omdat ze aan de overkant bezig zijn (de A9) of kruisen alles af omdat er een paar josties op elkaar klappen. De spitsstroken zijn het enige lichtpuntje van de laatste tijd nadat er decennia lang structureel te weinig aan de weg is verbeterd. Maar die waren weer dicht vanmiddag terwijl er redelijk wat verkeer was.
De N207 wordt eindelijk verdubbeld terwijl het in de jaren 80 al druk was, dat is bijna 35 jaar later.
Ik sta om tien uur 's ochtends nog in de file op de A9.

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 16:42
Heb even hulp nodig van de medeTweakers:

Heb vorige week een mooie envelop met paarse rand binnengekregen; jawel, een boete van 8 kilometer/uur te hard op de A2. Nu reed ik rond 23:30 bij de Vinkeveense plassen richting Utrecht. Naar mijn weten stond er een bord 100 6-19u langs de kant; ik weet ook dat er trajectcontrole is maar door dit bord ging ik er van uit dat ik buiten de aangegeven tijden gewoon 120/130 mag (ik reed overigens gecorrigeerd 108).

Ik rij niet zo vaak over dit traject dus heb het nog niet kunnen checken; andere Tweakers die hier wel vaak rijden die dit weten? Dan kan ik namelijk een bezwaarschrift indienen, scheelt me weer 30 euro :+

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 19:13

page404

Website says no

Viccers schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:03:

Heb vorige week een mooie envelop met paarse rand binnengekregen; jawel, een boete van 8 kilometer/uur te hard op de A2. Nu reed ik rond 23:30 bij de Vinkeveense plassen richting Utrecht. Naar mijn weten stond er een bord 100 6-19u langs de kant; ik weet ook dat er trajectcontrole is maar door dit bord ging ik er van uit dat ik buiten de aangegeven tijden gewoon 120/130 mag (ik reed overigens gecorrigeerd 108).

Ik rij niet zo vaak over dit traject dus heb het nog niet kunnen checken; andere Tweakers die hier wel vaak rijden die dit weten? Dan kan ik namelijk een bezwaarschrift indienen, scheelt me weer 30 euro :+
Ik ken iemand die zo 1200 euro aan boetes verzameld heeft. Zal eens vragen hoe dat is afgelopen.

Even iets anders, die puinhoop op de A12 naar DH is nog niet opgelost of wel? Er zit zelfs een stukje bij Bleiswijk waar je dan "ineens" 130 lijkt te mogen, en dan weer 100. :? vaag hoor.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Viccers schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:03:

Dat traject bestaat uit 2 delen. Een stuk waar je altijd maar 100 mag en een stuk waar het variabel is. Ik gok dat je het eerste stuk net iets te hard hebt gereden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hectormeterpaaltje? Dan kan je het makkelijk nazoeken. Er zijn idd stukken waar je wel 130 mag en waar je maar 100 mag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49
Er staat best wel duidelijk aangegeven vanaf waar je 130 mag (6-19) en waar altijd 100. Iedereen gaat er van uit dat je vanaf Holendrecht al 130 mag, wat ik niet snap omdat je de borden daar nog niet gezien hebt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het staat heel duidelijk aangegeven idd. En anders herhaling bij iedere oprit, dus bij twijfel wachten.

Pagina: 1 2 3 Laatste