In die situaties wordt dat oude gebod niet herhaald en dat 120 6-19 bord staat waarschijnlijk ergens in de buurt van een oprit*? Doordat het 120 6-19 bord niet geldt tussen 19-6
en het 100 bord niet herhaald wordt na de oprit, valt het vanaf daar dus terug op de standaard: 130.
Bij een open spitsstrook wordt het 100 bord als het goed is wel bij elke oprit herhaald en val je dus (ondanks ongeldig 120 bord) niet terug naar de default 130.
Vergelijk het eens met een "90 bij nat wegdek" bord in een 100 of 120 zone. Als het dan droog is, dan mag je toch ook niet ineens 130?
*Ik zou er niet vreemd van staan te kijken als dat niet overal even netjes in orde is op dit moment, maar afaik is dat wel de theorie.
Edit: ik kan alleen geen duidelijke bron vinden van die theorie. In de RVV kan ik in elk geval niks vinden wat het heel erg duidelijk maakt. Bovendien heeft RWS het in hun veelgestelde vragen ook ineens over "startborden" met zo'n zwarte achtergrond. Maar wat die dan verder voor bijzondere status hebben is niet echt duidelijk.
[
Voor 30% gewijzigd door
Orion84 op 14-11-2012 10:36
]