Het mag natuurlijk allebei niet. Het eerste wordt misschien meer geaccepteerd omdat dat gedaan wordt door mensen die het niet goed kunnen, terwijl het tweede vooral gedaan wordt die mensen die niet willen.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:54:
Maar het werkt imho ook de andere kant op. Van mij hoef je geen 120 te rijden op de snelweg. Ik ga niet bumperkleven om iemand toch die 120 te laten rijden. Waarom mag een 90 rijder dan wel op mijn voorbumper gaan zitten (lees; zonder spiegelen naar links gooien zonder snelheid aan te passen) terwijl het voor mij net zo goed toegestaan is om 120 te rijden?
Imho zijn die 2 situaties vergelijkbaar. Toch lijkt het ene wel geaccepteerd te worden, en het andere is een groot schandaal.
Verder vind ik dat er ook een verschil in zit of de auto die achterop komt Vmax of Vmax+20 rijdt. Als je harder dan de Vmax gaat kan je niet verwachten dat iedereen dat goed kan inschatten (ook al zou je dat wel moeten kunnen als je je rijbewijs hebt). Verder vindt ik het ook niet erg om met 110 naar links te gaan als iemand die 140 rijdt daardoor even het gas los moet laten tot 125, als je maar zorgt dat niemand meteen moet gaan remmen. Als je harder dan Vmax wil rijden moet je er rekening mee houden dat niet iedereen dat wil of kan en moet je daarop anticiperen (dus even het gas los in plaats van pas beginnen met remmen als je pas op de bumper van je voorganger zit).
Ik weet dat jij 120 schreef, maar de confrontaties tussen bumperklevers en niet-spiegelaars komen bij 140 natuurlijk nog iets vaker voor
dit, maar dan met snelheid.