Toon posts:

Slimme meter via P1-poort loggen met een Netduino Plus OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mysql......

Je kan met eenvoudige middelen de mooiste grafieken maken voor je website.
ff zomaar iets als voorbeeld:
http://apps.cosm.com/goog...ikNu&w=900&h=400&g=FF0066

Java:
1
<script type="text/javascript" src="http://www.google.com/jsapi"></script><script language="JavaScript" src="http://apps.pachube.com/google_viz/viz.js"></script><script language="JavaScript">createViz(80258,ElectraVerbruikNu,900,400,"FF0066");</script>

[Voor 39% gewijzigd door Willie Wortel op 19-11-2012 21:56]

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:19

Peetman

Tjah....

Mooie ontwikkelingen hier. Ga zo door!

Het blijkt helaas dat m'n eigen tijd om te ontwikkelen wat beperkt is. Inmiddels heb ik wel een basis voor op de netduino en een webapp die de logging ontvangt en verder verwerkt voor het bijhouden van het verbruik per uur/dag/week/maand in de database.

Ik heb gekozen voor een opzet waarbij de Netduino zo dom mogelijk is. Oftewel de netduino ontvangt de p1 berichten, parsed deze en stuurt ze door naar de server. Alle verdere afhandeling wil ik daar leggen. Eventuele feeds naar Cosm, Thingspeak e.d. kunnen vor Cosm via pull vanaf de eigen site worden binnengehaald of via evt triggers vanaf de site via push.

Wil wel als backup de netduino ook wat gegevens laten opslaan op de sd-kaart. Het zal nog wel even duren voordat ik een bruikbare / enigzins geteste versie heb.

Wat mij ook opviel is dat het een tijdje duurt voordat ik een wijziging in het gasverbruik doorkrijg. Sowieso geeft m'n gasmeter dat maar 1 keer per uur door aan m'n elektriciteitsmeter. En dat doet ie ergens in de 7e minuut. Moet dus nog wat stoeien met de binnengekomen gegevens, zodat ik het verbruik bij het juiste uur bereken.

[Voor 16% gewijzigd door Peetman op 20-11-2012 12:40]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10

WouterG

Dit is geen ondertitel

jan-martin schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:42:
Hallo,

Ik ben dit topic tegen gekomen bij het zoeken naar een oplossing. Wil nog wel even wachten tot de netduino plus 2 leverbaar is en dan ga ik ook los.
Nog wel even een vraag. Is het mogelijk om de data te loggen naar een mysql database in het lokale netwerk? Misschien iemand stukje voorbeeld code? of zou dit te groot worden voor de netduino?

Grafieken kun je zelf mooi maken met behulp van Google Visualization libraries. Ben beter in PHP als in VB vandaar mijn vraag.
Ik heb dat heel quick and dirty gedaan, hierbij een stukje code zoals je ook vroeg in je PB.
Wat ik dus doe is heel simpel met de netduino een php webpage op mijn NAS opvragen en stuur bij die aanvraag de variabelen mee. PHP haalt die waardes eruit en zet ze in de DB, heel simpel eigenlijk.

Code in de netduino plus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        static void kWhPulses60sectimer(object o)
        {
            if (kWhPulses60s > 0)
            {
                HTTP_Client WebSession = new HTTP_Client(new IntegratedSocket("192.168.0.250", 80));
                HTTP_Client.HTTP_Response Response = WebSession.Get("/add.php?wh=" + kWhMeter + "&diffwatt=" + kWhPulses60s * 33);
                kWhPulses60s = 0;
            }
        }

PHP code in de NAS waarop ook de mysql db draait, in de config staan de configuratieitems van de db enzo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
  require("config.php");
  $watth = $_GET["wh"];
  $diffwatt = $_GET["diffwatt"];
  $mysqldate = date("Y-m-d H:i:s");

mysql_query("INSERT INTO Logging (DateAndTime, TotalEnergyWh, DiffEnergyWh) VALUES ('$mysqldate', '$watth', '$diffwatt')");
    mysql_query($mysql_query, $Verbinding);
  require("footer.php");
?>

Als ik ooit wat meer tijd heb dan maak ik er nog eens wat netjes van maar dit werkt iig.

[Voor 8% gewijzigd door WouterG op 20-11-2012 21:08]

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik zelf geloof niet in een NAS etc, heb hem wel..... vind het een beetje old school en energie zuipers.
Haal nu alles on the fly van de Netduino over het locale netwerk.
Rest wat ik eventueel zou willen weten heb ik Cosm voor.

Ben nu een paar web pagina's aan het schrijven voor mijn Tablet, wordt eeeeeeel moooooi.
Die hang ik in de keuken, heb ik een geavanceerde Eneco Toon zeg maar. >:)

• Willie Wortel
  • Niet online
De nieuwe Netduino Plus V2 is leverbaar, 1 gieg geheugen en 4 keer zo snel.
Als ik hem binnen heb zal ik een sql progje hatseflatsen wat op de N+ draait omdat ik straks dus ook de ingebouwde 32 gieg micro kaartje tot mijn beschikking heb met software versie 4.3

http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=965

• jan-martin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03 21:09
@ JoopC
Ik ga ook zo'n plus 2 aanschaffen. Moet ik dan ook nog een shield ofzo kopen om een 7404 te kunnen gebruiken of hangt die er boven als een spinnekop.

[Voor 3% gewijzigd door jan-martin op 21-11-2012 18:10]

• Willie Wortel
  • Niet online
jan-martin schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:51:
@ JoopC
Ik ga ook zo'n plus 2 aanschaffen. Moet ik dan ook nog een shield ofzo kopen om een 7404 te kunnen gebruiken of hangt die er boven als een spinnekop.
Je kan het met zoiets maken, flexibel zeg maar:
http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=40

Ik zelf heb deze (per 3), solderen:
http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=516

Je kan het idd ook gewoon solderen en de draadjes met tape hatseflatsen.
Maar het maakt toch niet uit hoe je het doe, als het eindresultaat maar aan je verwachtingen voldoet. :)

Anoniem: 463612

JoopC, heb jij nog een suggestie/oplossing waarom mijn ND+ onverklaarbaar logt naar Cosm (ingesteld in de software op 60s) en gewoone netjes iedere minuut logt naar Openenergy en THingspeak ?

Zit me helemaal suf te staren naar de software maar zie het gewoon niet, volgens mij staat alles goed. Zou het kunnen dat het probleem zit in het feit dat ik geen gebruk maak van een puls kwh-meter ?

Erik

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:03
Anoniem: 483227 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:16:
[...]

Beste CIM,

Bedankt voor deze informatie! Ik heb het geprobeerd na te bootsen, echter zonder goed resultaat:
  • Arduino Uno
  • Kamstrup 382 JxC.
  • Code en aansluitingen zoals in je post. Geen weerstandjes, gewoon rechtstreeks.
Ik zie dat de meter elke 10 seconden wat doorgeeft, echter ik krijg niet zo'n mooie output als jij. Sterker nog, er is geen structuur in te herkennen. Veel niet-leestekens en controlecharacters uit het begin van de ascii tabel.

Vraagje: is de baudrate voor alle meters hetzelfde? In DSMR v4.0 lees ik namelijk 115200 baud. Niet dat dat werkt, overigens.

Heb je andere ideeen over wat er mis zou kunnen zijn, of wat ik zou kunnen testen? Ik heb helaas geen scoop.
Je zou ook gebruik kunnen maken van de nieuwe HardwareSerial class. Moet je wel Arduino 1.0.2 gebruiken. Zie documentatie hiero: http://arduino.cc/en/Serial/Begin

Ik heb dit zelf niet getest, want bij mij werkt het fantastisch, dus ik ga er niet aan rommelen :) HardwareSerial is wel een betere oplossing dan SoftwareSerial en waarschijnlijk ook makkelijker te testen in het geval van rare output.

En gebruik altijd 9600 als baud rate. DSMR4.0 compatible smart meters worden pas in 2013 geplaatst.

• Willie Wortel
  • Niet online
Anoniem: 463612 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:55:
JoopC, heb jij nog een suggestie/oplossing waarom mijn ND+ onverklaarbaar logt naar Cosm (ingesteld in de software op 60s) en gewoone netjes iedere minuut logt naar Openenergy en THingspeak ?

Zit me helemaal suf te staren naar de software maar zie het gewoon niet, volgens mij staat alles goed. Zou het kunnen dat het probleem zit in het feit dat ik geen gebruk maak van een puls kwh-meter ?

Erik
Hallo Robijnzon,
Dit is opgelost in de 1.0 release versie die op de testbank ligt en heeft niets te maken met wel/geen puls. Ik wil je ook aanbevelen als deze beschikbaar komt om te updaten.

voor nu. zoek deze regel in de code:
code:
1
2
3
Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes("PUT /v2/feeds/" & cnstFeedIdCosm & ".csv HTTP/1.1" & Constants.vbCrLf), IPEndPoint)
Host.SendTo((Encoding.UTF8.GetBytes(("Host: api.pachube.com" & Constants.vbCrLf & "X-PachubeApiKey: " & cnstApiKeyCosm & Constants.vbCrLf & "Content-Type: text/csv" & Constants.vbCrLf & "Content-Length: " & sbFeeds.Length & Constants.vbCrLf & Constants.vbCrLf))), IPEndPoint)
Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes(sbFeeds.ToString), IPEndPoint)

en zet deze regel eronder:
code:
1
 Host.Poll(500000, SelectMode.SelectRead)

Het eindresultaat ziet er dan zo uit:
code:
1
2
3
4
Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes("PUT /v2/feeds/" & cnstFeedIdCosm & ".csv HTTP/1.1" & Constants.vbCrLf), IPEndPoint)
Host.SendTo((Encoding.UTF8.GetBytes(("Host: api.pachube.com" & Constants.vbCrLf & "X-PachubeApiKey: " & cnstApiKeyCosm & Constants.vbCrLf & "Content-Type: text/csv" & Constants.vbCrLf & "Content-Length: " & sbFeeds.Length & Constants.vbCrLf & Constants.vbCrLf))), IPEndPoint)
Host.SendTo(Encoding.UTF8.GetBytes(sbFeeds.ToString), IPEndPoint)
Host.Poll(500000, SelectMode.SelectRead)

• Willie Wortel
  • Niet online
Als je thingspeak gebruikt dan is dit dashboardje te gebruiken, kant en klaar, verander alleen je feed in de index.html met je eigen feed id:

http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/ChangeThisFeed.jpg

Alles duidelijk geschreven en makkelijk aan te passen:

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56
Inmiddels de Netduino plus en 7404 binnen en in elkaar gesoldeerd. Getest met de VB code van JoopC en hij werkt. :-)

Omdat ik een lichte hekel heb aan VB ben ik zelf begonnen in c#.net. Wel met een schuin oog kijkend naar de VB code om het wiel niet nog een keer te hoeven uitvinden. Bedoeling is een lean and mean stuk code dat enige tijd aan data vasthoudt en uitvraagbaar is middels een SOAP request.

Op het moment dat ik een stuk zinnige code heb zal ik het wel ergens delen.

• Willie Wortel
  • Niet online
RaymondD, wij zijn wel erg geinteresseerd in je browser SOAP requests, ik heb alleen een locale json in Microsoft Explorer 9 aan de praat gekregen op het locale netwerk (andere browsers noppes).

Niet langer nodig, opgelost.... requests werken nu in alle browsers.

[Voor 34% gewijzigd door Willie Wortel op 27-11-2012 09:53]

• SpikeHome
  • Laatst online: 24-03 20:41
Ik wil ook gaan uitlezen met een Netduino
maar na wat googlen leek mij ook deze optie wel wat?
http://gejanssen.com/howto/Slimme-meter-uitlezen/index.html

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

SpikeHome schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:35:
Ik wil ook gaan uitlezen met een Netduino
maar na wat googlen leek mij ook deze optie wel wat?
http://gejanssen.com/howto/Slimme-meter-uitlezen/index.html
Dat kan natuurlijk ook. Net wat jij makkelijker vind. Als je geen ervaring hebt in programmeren dan maakt het niet zoveel uit. Kijk ook naar de kosten. Wat is goedkoper etc.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Anoniem: 483227

JoopC schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:16:
Aan de programma code, die je hebt geplaatst, te zien is het meest waarschijnlijke dat je de p1<->pins niet juist hebt aangesloten. Maar dat zal je wel goed hebben getest Ik heb meerdere berichten gelezen dat een arduino rechtstreeks is aan te sluiten.
Hallo JoopC,

Door het signaal via een 7404 aan te sluiten op de "hardware" Rx van de Arduino heb ik nu wel de verwachte output (nu via ethernet shield uitgelezen i.p.v. de serial, want die is nu bezet). Ben blij dat ik het zover werkend heb.

Ik weet niet wat uiteindelijk het probleem was. De output die ik kreeg via SoftwareSerial was deels leesbaar, maar voor 75% onzin. Er ging dus wel iets goed en ik vermoed dat voor die onleesbare karakters een aantal bitjes niet goed doorkwamen. Dit is speculatie.

• Willie Wortel
  • Niet online
De Webpagina's zijn ook klaar, zo is het geworden, makkelijk aan te passen door de gebruiker.
Genoeg te hatseflatsen voor de hobby-ist.

• zonpaneel
  • Laatst online: 15-12-2022
Anoniem: 483227 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:03:
[...]

Hallo JoopC,

Door het signaal via een 7404 aan te sluiten op de "hardware" Rx van de Arduino heb ik nu wel de verwachte output (nu via ethernet shield uitgelezen i.p.v. de serial, want die is nu bezet). Ben blij dat ik het zover werkend heb.

Ik weet niet wat uiteindelijk het probleem was. De output die ik kreeg via SoftwareSerial was deels leesbaar, maar voor 75% onzin. Er ging dus wel iets goed en ik vermoed dat voor die onleesbare karakters een aantal bitjes niet goed doorkwamen. Dit is speculatie.
Hallo wjmb,
Heb hetzelfde probleem als jou. Krijg enorm veel flauwekul.
Heb je misschien een foto van hoe je de 7404 aangesloten hebt.
Ben zelf niet zo electronica onderlegd. :'(

Alvast bedankt,
Marcel

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonpaneel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:07:
[...]

Hallo wjmb,
Staat beschreven in de Netduino documentatie (in V0.0.6.0 van de documentatie op pagina 7): http://p1netduinoplus.codeplex.com/documentation

Alvast bedankt,
Marcel
Ik ook niet, maar het is mij ook gelukt :)

[Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 28-11-2012 12:44]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Willie Wortel
  • Niet online
Consistentie van opmaak in alle webpagina's:

• Willie Wortel
  • Niet online
productie zonnepanelen, is niet om over naar huis te schrijven maar het gaat nu om de grafiek. 8)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Like! :)

En ik zie keuze tussen ThingsPeak en Cosm... :)

[Voor 76% gewijzigd door Gé Brander op 28-11-2012 12:43]

Anoniem: 483227

zonpaneel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:07:
[...]

Hallo wjmb,

Alvast bedankt,
Marcel
Hoi Marcel,

Ik heb de aansluiting gebruikt van http://www.nodo-domotica....e5d84714bff0cafb7c876cc3c

De niet-gebruikte ingangen van de 7404 heb ik aan aarde gehangen.

Helpt dat?

• zonpaneel
Bedankt,

Ga dat proberen, hoop dat ik vandaag de 7404 binnenkrijg.
Anoniem: 483227 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:55:
[...]

Hoi Marcel,

Ik heb de aansluiting gebruikt van http://www.nodo-domotica....e5d84714bff0cafb7c876cc3c

Helpt dat?

Anoniem: 463612

JoopC schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:30:
productie zonnepanelen, is niet om over naar huis te schrijven maar het gaat nu om de grafiek. 8)
[afbeelding]
Ziet er top uit. _/-\o_

Na aanpassing van de code (bedankt JoopC) draait de ND nu zonder problemen. Zal binnenkort Kwh meter met pulse uitgang plaatsen (meer meten is beter weten).

• zonpaneel
wjmb

Heb na een boel nadenken de boel aangesloten,
maar krijg nog steeds flauwekul :'( , maar dat ligt
waarschijnlijk aan dat ik het script van cim
nog niet goed genoeg heb aangepast naar de
nieuwe situatie met 7404 ic.

Kun je laten zien hoe je de code hebt aangepast?

Met vriendelijke groet,

Marcel
Anoniem: 483227 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:55:
[...]

Hoi Marcel,

Helpt dat?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonpaneel schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:29:
wjmb

Heb na een boel nadenken de boel aangesloten,
maar krijg nog steeds flauwekul :'( , maar dat ligt
waarschijnlijk aan dat ik het script van cim
nog niet goed genoeg heb aangepast naar de
nieuwe situatie met 7404 ic.

Kun je laten zien hoe je de code hebt aangepast?

Met vriendelijke groet,

Marcel

[...]
Schema voor het aansluiten van de Netduino P1 via een 7404 naar de P1 poort:
Netduino-P1 schema

• buyksloot
  • Laatst online: 08-06-2014
JoopC schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:19:
De Webpagina's zijn ook klaar, zo is het geworden, makkelijk aan te passen door de gebruiker.
Genoeg te hatseflatsen voor de hobby-ist.

[afbeelding]
Zit er mooi uit,
Werkt ook op ipad en tablet denk ik toch?....
Hoe zit dat hardware matig er uit? , en is de p1 poort ook op ethernet uit te lezen?

En welke gegevens krijg je exact allemaal uit de p1 poort?

Ook bijv hoeveel spanning er is? en om de hoeveel seconde word er ververst?

Je ziet vragen vragen vragen :)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

buyksloot schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:06:
[...]

Zit er mooi uit,
Werkt ook op ipad en tablet denk ik toch?....
Hoe zit dat hardware matig er uit? , en is de p1 poort ook op ethernet uit te lezen?

En welke gegevens krijg je exact allemaal uit de p1 poort?

Ook bijv hoeveel spanning er is? en om de hoeveel seconde word er ververst?

Je ziet vragen vragen vragen :)
Zelf een beetje onderzoek kan geen kwaad. Probeer eens hier te beginnen: http://p1netduinoplus.codeplex.com/ en dan met name de handleiding. Veel van je vragen zullen dan beantwoord zijn. Heb je verder nog vragen dan beantwoorden we die graag voor je.

• zonpaneel
c70070540 schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:35:
[...]

Schema voor het aansluiten van de Netduino P1 via een 7404 naar de P1 poort:
[afbeelding]
Bedankt,

Heb als ik het zo zie de Arduino wel redelijk aangesloten, moet alleen
nog kijken waar de code die CIM heeft gedeeld gewijzigd moet worden, alleen heb daar op het
moment bar weinig tijd voor.
We hopen binnen nu en 2 weken een kind te krijgen. :)

Bedankt,

Marcel

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonpaneel schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:36:
[...]

Bedankt,

nog kijken waar de code die CIM heeft gedeeld gewijzigd moet worden, alleen heb daar op het

Bedankt,

Marcel
Het schema is zoals ik weet dat het werkt voor de Netduino. Geen garanties voor de Arduino. 😉

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonpaneel schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:36:
[...]
http://tweakers.net/ext/f/6CoHdovFlStwGzOgFDEOmsM2/thumb.png
Nu compleet met temperatuur sensor en S0 puls logging.

Veel plezier met de kleine! Ik duim voor goede slaapnachten voor jou en je vrouw!

• buyksloot
Ik heb een document van netbeheerder met parameters en hoe en met welke snelheid de p1 poort uit te lezen maar heb geen idee hoe het hier posten

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

buyksloot schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:21:
Ik heb een document van netbeheerder met parameters en hoe en met welke snelheid de p1 poort uit te lezen maar heb geen idee hoe het hier posten
Dank je wel voor het sturen van het document. In de documentatie van ons project staat ook een link naar deze documenten. De documentatie van ons project is te vinden op: http://p1netduinoplus.codeplex.com/documentation

En de documenten waar jouw document deel van uitmaakt zijn te vinden op: http://www.netbeheerneder...c0e2&title=Slimme%20meter

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-03 16:55
Goedenmiddag,

Ook ik wil beginnen aan dit mooie project. Ben dus alle spullen bij elkaar aan het zoeken (kopen).
Mijn vraag, voldoet de Netduino plus gewoon of moet je de Netduino plus 2 bestellen ?
Scheelt toch 11 euro :)

Daarnaast, is het mogelijk om meerdere temperatuur meters er aan te hangen ?
Vind het wel leuk om zowel de buiten temp als de binnen temp te meten.

En tenslotte, mijn complimenten !

marFan

Pana WC12H9E8 / 1000L

• Willie Wortel
  • Niet online
MarFan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:39:
Goedenmiddag,

Ook ik wil beginnen aan dit mooie project. Ben dus alle spullen bij elkaar aan het zoeken (kopen).
Mijn vraag, voldoet de Netduino plus gewoon of moet je de Netduino plus 2 bestellen ?
Scheelt toch 11 euro :)

Daarnaast, is het mogelijk om meerdere temperatuur meters er aan te hangen ?
Vind het wel leuk om zowel de buiten temp als de binnen temp te meten.

En tenslotte, mijn complimenten !

marFan
Waar de V1 stopt gaat de V2 verder, ik ben nu (extended) software en web pages (charts) aan het hatseflatsen onder de V2.

https://developers.google.com/chart/

Zeer binnenkort komt de (voor mij) laatste update (release V1).
C700 is een ontzettend mooie en complete handleiding aan het schrijven en de laatste software aan het testen. Ik schrijf nog een web onderhoud pagina voor de v1 deze komt uit met de release.

• Willie Wortel
  • Niet online
Ja, je kan meerdere apparatuur aansluiten 14 temperatuur of 14 pulsemeters of 14 P1 poort meters of 1500 ledjes of... wat anders..... aansluiten, de beperking is hardware matig en beschikbaar geheugen.

En het is natuurlijk leuk om te lezen dat ook anderen enthousiast zijn over ons hobby project .

[Voor 19% gewijzigd door Willie Wortel op 06-12-2012 17:07]

• buyksloot
Dat zijn we zeker joop, zou leuk zijn als je ook data van de inverter, tegelijk kan uitlezen
Of bijv een bestand van de inverter meteen kan koppelen

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-03 16:55
Dank je JoopC

Ok, dus eigenlijk gewoon voor de Netduino plus 2 kiezen.
Ik begrijp dat je meerdere temperatuur meters kan aansluiten, maar ondersteunt de software het al ?

Daarnaast, ik wil (als ik weer tijd heb) zelf een PC applicatie schrijven. Ben namelijk zelf .net ontwikkelaar. maar daar kom ik wel op terug.

Pana WC12H9E8 / 1000L

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

De temp meter moet toch op een analoge poort? Daar heb je er zes van dacht ik. De software zal wel aangepast moeten worden.

• Willie Wortel
  • Niet online
c70070540 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:32:
De temp meter moet toch op een analoge poort? Daar heb je er zes van dacht ik. De software zal wel aangepast moeten worden.
Ja dat is waar of je moet met extra hardware gaan werken.

De hardware op de Netduino voor de P1 poort is ook beperkt tot 2 P1 poorten tenzij je een extra modem op een andere pin aansluit, zie plaatje:

En het moet echt een hobby zijn om te rommelen, dus niet stekkerklaar, anders moet je er niet aan beginnen. Ik zeg dan: neem een Watson, heb ik aan een ander forum lid ook al geadviseerd.
Wij willen een ieder bijstaan met alles within our own limits of time, knowledge and other unknown miscellaneous.

En die rode golfjes onder de ingevoerde tekst is voor mij ook een uitkomst zeg. >:)

[Voor 27% gewijzigd door Willie Wortel op 07-12-2012 08:58]

• Peetman

Peetman

Tjah....

Ben inmiddels ook een stukje verder met bouwen.

M'n netduino doet nog niet zo heel veel, behalve elke 10 sec een update naar m'n web app sturen met de nieuwe waardes. Deze stopt het in een database en werkt daarin de verbruiksgegevens bij.

Meeste tijd heb ik besteed aan het inzichtelijk maken van de gegevens. Op dit moment kan ik verbruik inzien per uur, per dag, per week en per maand. Ik heb wat referentiegegevens bij Mijn Eneco gedownload om vergelijkingswaardes te hebben. De dashboard app is een single page app die volledig clientside werkt. Gegevens worden door een webservice in json aangeleverd en de webapp maakt er iets moois van. Icm jquery mobile werkt eea ook goed op een ipad.

Demo met wat verbruiksgegevens van afgelopen weken:
http://netduinop1logging....d?key=sadsada232132131231

Werkt het beste op een webkit browser (Chrome, Safari, iPad)

• Willie Wortel
  • Niet online
Hallo Peetman,
Je charts zijn eeeel moooooi geworden, ziet er echt professioneel uit zeg.

Wij zijn nu ook begonnen om gegevens te verwerken in charts, nu zag ik dat jij werkt met http://www.highcharts.com/
Zelf was ik bezig met Google, werkt op zich goed, maar nu ik deze heb gezien, begin ik toch te twijfelen.
Er is ook zoveel moois overal, het is als een kind in een snoepjeswinkel. ;)

en deze zocht ik:
http://www.highcharts.com/demo/dynamic-update
hoef ik zelf het wiel niet uit te vinden.
bedankt Peetman voor de info.

[Voor 14% gewijzigd door Willie Wortel op 07-12-2012 10:45]

• Peetman

Peetman

Tjah....

Dank je.

Aangezien mijn code vooral client side is kan je eea makkelijk gebruiken als referentie.

De html van het dashboard is gewoon uit een stuk. Ik maak gebruik van knockout.js om alles dynamisch te maken dmv client side databinding. Alle custom dingen doe ik in dashboard.js en de html file van het dashboard. Al het andere zijn libraries.

Ik heb ook zitten twijfelen tussen google charts en highcharts. Uiteindelijk voor de laatste gekozen omdat ik daar al wat ervaring mee had in andere hobby projecten.

Wil nu nog een actueel pagina maken met een grafiek van het huidige / afgelopen verbruik + een schatting op welk verbruik ik uit ga komen obv referentiegebruik en afwijking daarvan.
Retourgrafieken/gegevens heb ik nog niet er in gezet, maar heb ook nog geen zonnepanelen.

Verder heb ik nog wat ruzie met de binnenkomende data. Niet alle posts vanuit de netduino worden goed verwerkt. Dus wil ik nog de serverkant gaan ombouwen naar een node.js service, kijken of dat beter gaat.

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-03 17:06

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

De netduino plus is besteld inc temp sensor. Volgende week even een inv. IC ophalen.
En dan hoop ik met de site http://p1netduinoplus.codeplex.com/ er uit te komen.
Anders meldt ik mij hier wel weer. Vandaag is de slimme meter ISKRA 1-fase, type ME 371 geplaatst.
En zelf uitlezen lijkt mij een mooi project.

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonnebaas schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:01:
De netduino plus is besteld inc temp sensor. Volgende week even een inv. IC ophalen.
En dan hoop ik met de site http://p1netduinoplus.codeplex.com/ er uit te komen.
Anders meldt ik mij hier wel weer. Vandaag is de slimme meter ISKRA 1-fase, type ME 371 geplaatst.
En zelf uitlezen lijkt mij een mooi project.
Het is wel verslavend hoor 😄

Alle feedback is welkom. Als er iets in de handleiding mist of niet duidelijk is dan horen we dat graag. Succes!

• zonnebaas

zonnebaas

Release notes
First non beta release will be V1.0.1 and will contain some new features:

Webpage for viewing realtime usage data
The ability to use more than one Netduino Plus for different data logging
The ability to use multiple S0 loggers on one Netduino Plus
and some extra not to disclose yet... Keep coming back!

Ik kan niet wachten tot de postbode arriveerd !
@de programmeurs kun je al een tipje van de sluier oplichten _/-\o_

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonnebaas schreef op maandag 10 december 2012 @ 03:36:
Release notes
First non beta release will be V1.0.1 and will contain some new features:

Webpage for viewing realtime usage data
The ability to use more than one Netduino Plus for different data logging
The ability to use multiple S0 loggers on one Netduino Plus
and some extra not to disclose yet... Keep coming back!

Ik kan niet wachten tot de postbode arriveerd !
@de programmeurs kun je al een tipje van de sluier oplichten _/-\o_
Nee... >:)

Het moet wel een beetje een Kerstkado blijven. Of heb jij de presentjes al uitgepakt onder de kerstboom?

• Peetman

Peetman

Tjah....

Vandaag is onze gasmeter vervangen, want er kwam nogal een hoop geluid uit als er gas doorheen liep. Helaas geeft de meter nu geen nieuwe meterstanden meer door aan de elektriciteitsmeter.

Hopen dat het voor Stedin een configuratiedingetje op afstand is.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Peetman schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:58:
Vandaag is onze gasmeter vervangen, want er kwam nogal een hoop geluid uit als er gas doorheen liep. Helaas geeft de meter nu geen nieuwe meterstanden meer door aan de elektriciteitsmeter.

Hopen dat het voor Stedin een configuratiedingetje op afstand is.
Dat kan enkele dagen duren. Heb even geduld. Als het aan het eind van de week nog niet werkt, dan kan je de leverancier inschakelen.

• Peetman

Peetman

Tjah....

c70070540 schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:43:
[...]

Dat kan enkele dagen duren. Heb even geduld. Als het aan het eind van de week nog niet werkt, dan kan je de leverancier inschakelen.
Thanks, dan zal ik ze nog maar even met rust laten ;)

Dat is het nadeel van zulke exacte grafieken/gegevens, dan kan je er niet tegen als het ergens niet klopt.
Dan maar even handmatig per dag oid de meterstanden van het gas opnemen, dan klopt het nog enigzins.

• zonnebaas

zonnebaas

@Peetman en anders gewoon even bellen. Met het vervangen van de gasmeter hier moest die zich ook even aanmelden bij de kWh slimme meter de monteur zet de kwh meter in een soort scan stand die de gasmeter vond (discover). Dacht ik gezien te hebben.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonnebaas schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:02:
@Peetman en anders gewoon even bellen. Met het vervangen van de gasmeter hier moest die zich ook even aanmelden bij de kWh slimme meter de monteur zet de kwh meter in een soort scan stand die de gasmeter vond (discover). Dacht ik gezien te hebben.
Wat je zegt klopt helemaal, echter tussen het inschakelen van de scanstand en het werkelijk doorgeven van de meterstanden kunnen enkele etmalen zitten.

• Willie Wortel
  • Niet online
De opties interval en keuze data provider nu aanwezig in een webpagina. Data volkomen fictief.

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 20:29
Sjeeses JoopC; ik ben even een paar weken niet actief in het project en moet je kijken wat er gebeurt als we jou loslaten.....

Netjes hoor!

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• zonnebaas

zonnebaas

Pfff ziet er al mooi uit!
Als het goed is brengt de post vandaag mijn netduino. Ik kan haast niet wachten. 8)

• Willie Wortel
  • Niet online
Morgen gaat de software naar de server, wat mij betreft kan de versie daarna op het web.
Wel wil ik een ieder adviseren om te werken met Microsoft Internet Explorer versie 10, laatste versie. Dit ivm de voortreffelijke ondersteuning van HTML5.

• zonnebaas

zonnebaas

Flashen gaf even problemen maar Gelukt met een Windows 7 32 bit netbook

Pinging... TinyCLR
HalSystemInfo.halVersion: 4.2.0.0
HalSystemInfo.halVendorInfo: Netduino (v4.2.0.0 RC4) by Secret Labs LLC

Ik mis even hoe ik nu het programma goed laad in de handleiding:
Ik heb nu : MS Visual Basic 2010
dan laat ik V0.6.1 Beta Netduino Plus Monitoring (zip) in Visual Basic.
Ik loop nu even vast zie het even niet meer ,stop er mee morgenavond verder .

[Voor 92% gewijzigd door zonnebaas op 11-12-2012 21:51]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

JoopC schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:55:
Morgen gaat de software naar de server, wat mij betreft kan de versie daarna op het web.
Wel wil ik een ieder adviseren om te werken met Microsoft Internet Explorer versie 10, laatste versie. Dit ivm de voortreffelijke ondersteuning van HTML5.
Ik zal hem komend weekend releasen op Codeplex dan.

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:49
JoopC schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:39:
[...]

Ik heb net de 7404 ttl inverter chip besteld op ebay,
wat ik vergeten was:
heb ook de74HC14D - Hex inverting Schmitt trigger laten komen
Met welk doel heb je de 74HC14D ook laten komen?
Als ik alleen P1 + 2x S0 logging wil doen, heb ik aan de eerste toch voldoende?

• Cranberry
@JoopC/c70070540: wat me uit de documentatie nog niet helemaal duidelijk wordt is het volgende:
kunnen (naast P1) 2 S0-tellers worden aangesloten, die een afwijkend aantal pulsen per kWh produceren?
Of, beter gezegd, is het programma hierop voorbereid?
Ik wil nl. voordat ik een slimme meter krijg, eerst met 2 S0 kWh-meters zowel m'n verbruik als m'n PV-opbrengst loggen. Hiervoor heb ik al 2 kWh-meters, waarvan de één 100 en de ander 2000 pulsen per kWh geeft.

• Willie Wortel
  • Niet online
Cranberry schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:56:
[...]

Met welk doel heb je de 74HC14D ook laten komen?
Als ik alleen P1 + 2x S0 logging wil doen, heb ik aan de eerste toch voldoende?
ja, ik wil altijd een voorraadje. >:)

[Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 12-12-2012 08:04]

• Willie Wortel
  • Niet online
zonnebaas schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:14:
Flashen gaf even problemen maar Gelukt met een Windows 7 32 bit netbook

Pinging... TinyCLR
HalSystemInfo.halVersion: 4.2.0.0
HalSystemInfo.halVendorInfo: Netduino (v4.2.0.0 RC4) by Secret Labs LLC

Ik mis even hoe ik nu het programma goed laad in de handleiding:
Ik heb nu : MS Visual Basic 2010
dan laat ik V0.6.1 Beta Netduino Plus Monitoring (zip) in Visual Basic.
Ik loop nu even vast zie het even niet meer ,stop er mee morgenavond verder .
Google is je beste vriend, er zijn veel voorbeeld Youtube filmpjes beschikbaar.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Cranberry schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:36:
@JoopC/c70070540: wat me uit de documentatie nog niet helemaal duidelijk wordt is het volgende:
kunnen (naast P1) 2 S0-tellers worden aangesloten, die een afwijkend aantal pulsen per kWh produceren?
Of, beter gezegd, is het programma hierop voorbereid?
Ik wil nl. voordat ik een slimme meter krijg, eerst met 2 S0 kWh-meters zowel m'n verbruik als m'n PV-opbrengst loggen. Hiervoor heb ik al 2 kWh-meters, waarvan de één 100 en de ander 2000 pulsen per kWh geeft.
Ik moet de handleiding nog verder afschrijven, deze is nog niet compleet. Maar of er verschillende puls aantallen mogelijk zijn weet ik nog niet. JoopC?

• Willie Wortel
  • Niet online
c70070540 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:25:
[...]

Ik moet de handleiding nog verder afschrijven, deze is nog niet compleet. Maar of er verschillende puls aantallen mogelijk zijn weet ik nog niet. JoopC?
Ja, eea is dynamisch geprogrammeerd, men zal wel wat moeten toevoegen/veranderen aan de code. Wil er wel bij helpen (corrigeren/hints geven) maar zelf doen.

Maar ik heb ook een beetje begrepen dat mensen niet meer lezen maar direkt beginnen te vragen:

code:
1
2
3
4
'Electric Board S0 PulseMeter
    Public PulsePinD13 As S0PulseMeter.PulseMeter
    'if you have more than 1 Electric board PulseMeter, add here the additional var example:
    'Public PulsePinD12 As S0PulseMeter.PulseMeter

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:46

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ter info/mijn ervaring

De netduino stopt met tellen 1x per 14 - 17 dagen, de blauwe led blijft branden en that's it, spanning er af en weer op lost het op.
Hij staat continue aan hier en gaat normaal dus nooit spanningsloos.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Cranberry
Da's minder. Iets dergelijks heb ik ook ergens gelezen over de Arduino.

Geen idee of je een Netduino wekelijks 's nachts een keer een trapje kan geven... Zou een prima workaround kunnen zijn

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:03:
Ter info/mijn ervaring

De netduino stopt met tellen 1x per 14 - 17 dagen, de blauwe led blijft branden en that's it, spanning er af en weer op lost het op.
Dat is opgelost met de nieuwe software.

• RaymondD
Rol-Co schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:03:
Ter info/mijn ervaring

Ik herken dat niet. Mijn Netduino draait al enkele weken stabiel. Dus het is of exemplarisch of er zit toch iets niet goed in de gebruikte software. (Ik gebruik niet de hier veel besproken VB oplossing).

Te hopen is dat het toch een software probleempje is en opgelost met de nieuwe versie van de VB code van JoopC.

• RaymondD
Binnenkort krijg ik de zonnepanelen met Enecsys omvormers. De bedoeling is dat ik die ook ga uitlezen. Er is al heel erg veel uitgezocht door tweaker Duinsel en er is ook een desktop .net applicatie door iemand gemaakt. Veel is beschreven op dit forum: http://www.navitron.org.uk/forum/index.php?topic=18276.15

Nu nog implementeren op in de Netduino. De rest van mijn C# code loopt prima. Moet nog wel netjes gemaakt worden hier en daar :-)

• Willie Wortel
  • Niet online
RaymondD schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:36:
[...]

Ik herken dat niet. Mijn Netduino draait al enkele weken stabiel. Dus het is of exemplarisch of er zit toch iets niet goed in de gebruikte software. (Ik gebruik niet de hier veel besproken VB oplossing).

Te hopen is dat het toch een software probleempje is en opgelost met de nieuwe versie van de VB code van JoopC.
Heeft niets te maken met de taal C# of VB (eindresultaat is identiek) maar met de core software. er zit een onvolkomenheid in socket.connect. Als de internet verbinding wegvalt kan het zijn dat hij hangt.
Is gemeld bij Microsoft en er is asap een patch beschikbaar. Tot die tijd doet de helper workaround van mij in een tweede Thread zijn werk.

• Willie Wortel
  • Niet online
Hier een promotje van de laatste vorderingen:
[YouTube: http://youtu.be/JJnCfMimQCU]

voor de kerst is er een hele range diagrammen beschikbaar.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Netjes hoor, ik ga er ook naar kijken. Ik wilde ook zoiets gaan maken, maar ik moet het met een knipperend ledje doen, dus ik ben nu bezig om een algoritme te schrijven dat lichtpulsen kan detecteren, relatief aan het omgevingslicht (voor de mensen met een Iskra meter met lichtdoorlatende cover). Zou dat iets zijn wat binnen je project past?

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-03 08:10

Tafkar

3600 Wp

Ik wil mijn 2 S0 poorten gaan loggen. Zal ik de Plus of de Plus 2 kopen?

• Cranberry
Ik zou sowieso voor de Plus 2 gaan. Mogelijk komen er in de toekomst uitbreidingen die een Plus 2 vereisen en dan zit je in ieder geval goed.
Zo groot is het verschil qua prijs niet.

• Cranberry
@JoopC c.s.: petje af voor jullie inspanning! Ziet er klasse uit!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-03 08:10

Tafkar

3600 Wp

Cranberry schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:21:
Ik zou sowieso voor de Plus 2 gaan. Mogelijk komen er in de toekomst uitbreidingen die een Plus 2 vereisen en dan zit je in ieder geval goed.
Zo groot is het verschil qua prijs niet.
@JoopC/c70070540

Kan ik de plus 2 ook gebruiken met jullie nieuwe release?

• jp73
  • Laatst online: 22-03 07:08
@ JoopC ziet er mooi uit !

mijn netduino plus 2 is besteld :-)

• zonnebaas

zonnebaas

Like !
Voor je mooie filmpje.
Inmiddels draait de netduino hier het probleem zat in het flashen van de juiste firmware lukte niet op mijn W7 64 bit PC op een oud netbookje is het alsnog gelukt en ook even DHCP aanzetten op je netduino
De 1e meterstanden kunnen uitlezen via http:192.168.XXX.XXX/telegram dus de websewrver draait.
Dat werkt dus ! Deze week nog even een SD kaartje halen en dan in het weekend verder knutselen.

Anoniem: 128614

Erg mooi project!!!
Na 20 pagina's "gelezen" te hebben wil ik wel beginnen..
Is er wellicht een how-to te maken voor een starter?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 128614 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:27:
Erg mooi project!!!
Na 20 pagina's "gelezen" te hebben wil ik wel beginnen..
Is er wellicht een how-to te maken voor een starter?
Goede tip. Eerst de handleiding afmaken, dan even checken of dat voldoende is, anders kan ik dat wel doen inderdaad.

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-03 09:36
(jarig!)
Gisteren is bij mij een slimme meter geplaatst, en zag dat daar een p1 aanlsuiting heeft. (oude metere was defect) denk erover om deze uit te lezen.
Dit omdat ik ook op zolder 4 zonnepanelen heb liggen, en benieuwd ben wat het opleverd.
Er zit nu boven een apparte meter tussen.

Zag verschillende hardware oplossing zoals de netduin, rasberry pi enz.

Ik zoek iets kleins met weinig verbruik die de meter kan uitlezen.
Liefst zet ik daar ook een websitje op zodat ik met een pc / laptop deze af en toe kan bekijken.
Een kleine database mysql zou mooi zijn maar niet noodzakelijk.

Wat is het advies hiervoor of een kleine howtoo, zelf iets solderen heb ik geen prolemen mee.
Als de eindoplossing maar werkt.

Alvast bedankt voor de tips

• buyksloot

• Willie Wortel
  • Niet online
Het leuke van de diagrammen is dat je nu eenvoudig kan zien hoeveel je verbruik tov de zonnepanelen is.

• jp73
  • Laatst online: 22-03 07:08
Deze diagrammen kun je die ook weergeven op een willekeurig goedkoop tabletje ?

lijkt me wel leuk in de kamer aan de muur.

• SpikeHome
  • Laatst online: 24-03 20:41
JoopC schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:38:
Hier een promotje van de laatste vorderingen:
[video]

voor de kerst is er een hele range diagrammen beschikbaar.
Mooi hoor.
Heb net de qurrent box gekocht voor de slimme meter.
Ben helaas niet handig genoeg om dit soort mooie dingen te maken.
Maar zou het wel graag willen natuurlijk nog.

• buyksloot
Ik heb vernomen dat youless ok met zoiets komt

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-03 09:36
(jarig!)
JoopC schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:02:
Het leuke van de diagrammen is dat je nu eenvoudig kan zien hoeveel je verbruik tov de zonnepanelen is.

[afbeelding]
Mooie diagrammen heb je JoopC.

Staan deze allemaal op de netduino ?
Of heb je deze ergens anders opgeslagen ?

En wat voor hardware heb je nodig om dit te bouwen.
Want wil dit ook binnenkort maken voor mij slimme meter.

iemand al iets van deze site geoord?
https://www.enerlogic.nl/slimme-meter

Want dan lijkt het erop of jje geen hardware nodig hebt, alleen ken dit nog niet.

Iemand ?

[Voor 14% gewijzigd door elmo_1978 op 13-12-2012 14:57]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

elmo_1978 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:35:
[...]

Mooie diagrammen heb je JoopC.

Staan deze allemaal op de netduino ?
Of heb je deze ergens anders opgeslagen ?

En wat voor hardware heb je nodig om dit te bouwen.
Want wil dit ook binnenkort maken voor mij slimme meter.
Veel van deze vragen worden beantwoord op de site: http://p1netduinoplus.codeplex.com/ en in de documentatie die daar staat. Komende week wordt de V1 versie released, dan is ook de documentatie up to date. Lees dat even door en kom dan met overige vragen deze kant weer op.
iemand al iets van deze site geoord?
https://www.enerlogic.nl/slimme-meter

Want dan lijkt het erop of jje geen hardware nodig hebt, alleen ken dit nog niet.

Iemand ?
Ziet er leuk uit, maar inderdaad, P1 poort uitlezen is nog niet beschikbaar.

• Willie Wortel
  • Niet online
Gouden regel en sla die maar op:

Niemand doet iets zonder er zelf beter van te worden.

Als je daarmee aan de gang gaat dan kan je op je klompen aanvoelen dat men wat van je wil.

• Cranberry
JoopC schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:12:
[...]

Niemand doet iets zonder er zelf beter van te worden.
Hopelijk ben jij de uitzondering die de regel bevestigt :)

• WouterG
  • Laatst online: 08:10

WouterG

Dit is geen ondertitel

Cranberry schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:26:
[...]

Hopelijk ben jij de uitzondering die de regel bevestigt :)
Ik denk dat Joop er ook wel voordeel uit haalt hoor. Dat systeem zal hij zelf ook gebruiken, hij heeft nu heel veel testers en mensen met leuke ideetjes. En dan nog de positieve karma niet te vergeten ;)

• Willie Wortel
  • Niet online
Tomcat schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat Joop er ook wel voordeel uit haalt hoor. Dat systeem zal hij zelf ook gebruiken, hij heeft nu heel veel testers en mensen met leuke ideetjes. En dan nog de positieve karma niet te vergeten ;)
Mijn voordeel is dat ik het fijn vind om anderen plezier te brengen. Het geluk op mijn gezicht als ik positieve berichten lees is zichtbaar en motiverend.

• Cranberry
Mss een simpele vraag, maar welke kabel kan ik het beste gebruiken om de S0-port van een kWh-meter aan te sluiten op de Netduino? Jumperkabel?

• Willie Wortel
  • Niet online
Cranberry schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:30:
Mss een simpele vraag, maar welke kabel kan ik het beste gebruiken om de S0-port van een kWh-meter aan te sluiten op de Netduino? Jumperkabel?
Dat is toch maar 2 draadjes?. Bel draad, een oude netwerkkabel strippen..... Het is eenvoudiger dan je denkt.

• Cranberry
Da's mooi, thx!
Nog even ergens een paar 1k Ohm weerstandjes scoren en wachten op de v1 en dan ga ik ook meten!

• zonnebaas

zonnebaas

Ik krijg nog geen output op de diverse sites hoe kan ik testen of ik uitgaande connectiviteit heb vanaf mijn netduino. Ik heb de poorten geforward in de router, webserver gestart, Ik kan P1 telegramen uitlezen via browser. cosm,pvoutput,thingspeak op true; API, SID enz ingevuld.
Ik loop nu even vast. Wie heeft er tips.

• Willie Wortel
  • Niet online
zonnebaas schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:23:
Ik krijg nog geen output op de diverse sites hoe kan ik testen of ik uitgaande connectiviteit heb vanaf mijn netduino. Ik heb de poorten geforward in de router, webserver gestart, Ik kan P1 telegramen uitlezen via browser. cosm,pvoutput,thingspeak op true; API, SID enz ingevuld.
Ik loop nu even vast. Wie heeft er tips.
Heb je aan het begin van het programma IN DE CODE de constanten op TRUE staan VOORDAT je het programma naar de Netduino compileert:
code:
1
2
3
4
' * Do you want your data to Cosm  https://cosm.com/         
' * The fields on cosm will auto fill in, only the feedid    
' *   and api is needed, the website will do the rest                                          
#Const SendDataToCosm = True

Heb je port forwarding ALLEEN voor de webserver aangezet in je router?
Dus NIET 123.456.789.68 Poort 80 (internet) en 123.456.789.68 poort 61234 (webserver) (op hetzelfde adres?) POORT 80 hoef je niet te forwarden, alleen de webserver.

heb je in de Netduino met mfdeploy een static adres aangemaakt welke hetzelfde is als die in de router?

dus NIET DHCP aangevinkt!.
Heb je je MAC adres goed ingevuld!
Gateway juist?
(submask is vrijwel altijd 255.255.255.0)
Alle data is fictief en zelf aan te passen, wat je wilt.

[Voor 3% gewijzigd door Willie Wortel op 14-12-2012 08:57]

• zonnebaas

zonnebaas

Ik had DHCP op de netduino ingesteld staan in de router met een static lease op het IP adres.
Je had gelijk ik had ook poort 80 geforward in eerste instantie niet maar later wel gezet toien het niet werkte.

Na het opnieuw instellen van static IP adress via MDeploy en het opnieuw laden van de software.
Ik heb ook mijn DNS servers ingesteld.

zie daar mijn eerste data : https://www.thingspeak.com/channels/3765

_/-\o_ TNXS Joop soms zity iets in de kleine dingen. _/-\o_
Nu knipperd ook iedere 60 sec de blauwe led.

Of de S0 teller werk weet ik nog niet dan moet de zon eerst gaan schijnen 8)

• Willie Wortel
  • Niet online
Zie je wel..... komt goed.

In het weekend komt er nieuwe software uit met prachtige webpagina's.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee