Succes ermee. 'k Ben benieuwd!.
Vandaag btw m'n NetDuino Plus 2 ontvangen.
Ik heb nog geen testen gedaan of de release gaat werken met de Netduino Plus 2. Dus geen garanties dat het gaat werken. Ik verwacht echter geen problemen.Cranberry schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:55:
Succes ermee. 'k Ben benieuwd!.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost
Opvallend.... hier ook.zonnebaas schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:18:
Vanochtend nog een hangende netduino plus, kon wel via webinterface de P1 uitlezen.
Dus netwerk communicatie local was wel in orde.
Echter geen update naar internet cosm enz. blauwe led brande constant. Na power off/on liep alles weer.
Even in de gaten houden ik zal als de nieuwe software uit is dit er morgen even op zetten.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Is dit dan ook opgelost met de V1 ? aangezien joop zei dat het niet in de code zat, ik neem aan dat het dan nog blijft?c70070540 schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:48:
Bekend probleem... Bijna... Nog even volhouden!
In de code is een workaround gemaakt die dit probleem omzeilt.Rol-Co schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:52:
[...]
Is dit dan ook opgelost met de V1 ? aangezien joop zei dat het niet in de code zat, ik neem aan dat het dan nog blijft?
V3 en V4 op pin D12 toegevoegd'here you can set the pin for the pulse meter, it will not been executed when you do not have an pulsemeter.
PulsePinD13 = New S0PulseMeter.PulseMeter(Pins.GPIO_PIN_D13, cnstPulsesInKWH, cnstPulsesToWatt)
PulsePinD12 = New S0PulseMeter.PulseMeter(Pins.GPIO_PIN_D12, cnstPulsesInKWH, cnstPulsesToWatt)
En voor de consumption s0 meter pulse ingevuld.' * We use the stringbuilder for speed and better memory *
' * management() *
sbFeeds.Clear()
sbFeeds.Append("GET /service/r2/addstatus.jsp" & "?key=" & cnstApikeyPVoutput & "&sid=" & cnstSIDPVoutput & "&d=" & DateTime.Now.ToString("yyyyMMdd"))
sbFeeds.Append("&t=" & DateTime.Now.ToString("HH:mm") & "&v1=" & PulsePinD13.KWH.ToString("F0"))
sbFeeds.Append("&v2=" & PulsePinD13.WattageNow.ToString)
sbFeeds.Append("&v3=" & PulsePinD12.WattageNow.ToString)
sbFeeds.Append("&v4=" & PulsePinD12.KWH.ToString)
het is een 1600 pulse/kWh meter.'energy consumption meter with S0 pulse output
Private m_pulse As InterruptPort
Private m_PulsesInKWH As Integer = 2250
Private m_intPulseCount As Integer = 0
Private m_intWattNow As Integer = 0
Private m_pulsesToWatt As Single = 0.625
Public Sub New(ByVal pin As Cpu.Pin, PulsesInKWH As Integer, ByVal PulsesToWatt As Single)
'first you have to calculate the pulse intensity of your board pulse meter
' * 3600 seconds in 1 hour / (2000 pulsen per KW / 1000 watt) = 1800
'PulsesInKWH As Integer = 1800
' * HowMuch watt = 1 pulse 2000 pulses for 1 kw = (1000 watt / 2000 pulses) = watt
'PulsesToWatt As Single = 0.5
Me.m_PulsesInKWH = PulsesInKWH
Me.m_pulsesToWatt = PulsesToWatt
Dan heb je hem toegevoegt als extra kwh meter en telt hij je verbruik op bij de opbrengst of niet, lijkt me niet dat joop zo programmeerd dat je alleen data voor verbruik stuurt bij opbrengst.reinten schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:32:
De blauwe led knippert zowel bij een opbrengstpuls als een verbruikspuls.
Zo te zien moet er wel opbrengst zijn om ook data naar PVoutput te sturen?
ik schrijf alleen naar PVoutput en heb ook nog geen webserver geactiveert. Eerst maar eens kijken hoe dit werkt.
Heren ontwikkelaars, bedankt voor al het werk.
Nee, de led knippert bij alleen opbrengst of alleen verbruik. Ik heb nu net de code zo aangepast dat data verstuurt wordt bij verbruik. Dat is altijd wel het geval en opbrengst alleen bij zon.Dan heb je hem toegevoegt als extra kwh meter en telt hij je verbruik op bij de opbrengst of niet, lijkt me niet dat joop zo programmeerd dat je alleen data voor verbruik stuurt bij opbrengst.
Heb je 2 dezelfde pulse meters of verschillende pulse aantal?
[ Voor 83% gewijzigd door Rol-Co op 17-12-2012 11:40 ]
Ik heb de tekst op de documentation page aangepast dat de documentatie vanaf de download page gehaald moet worden. Daar werkt hij wel.JoopC schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:30:
De Documentatie op CodePlex krijg ik niet geladen.
http://p1netduinoplus.codeplex.com/documentation
Klopt, gemeld bij Cosm, wordt naar gekeken.zonnebaas schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:15:
Mannen bedankt voor het mooie en complete project !
![]()
Vanmiddag V1 draaiend gemaakt ook het dashboard draait nu op mijn Qnap NAS.
Alleen de Cosm pagina doet nog niets. 1 groot grijs vlak
Ik heb het feed in Cosm_p1 ingevuld.
//****************************************************
<!-- change your feed here, vwxyz with your feed !-->
//****************************************************
var Feed = "91817";
idem voor Cosm_p2 file
De feed zelf op cosm loopt probleemloos:
https://cosm.com/feeds/91817
Geen hot issue maar misschien lees ik ergens over heen.
Tips welkom
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| var varSolarPanelsKWH = new JustGage({ id: "SolarPanelsKWH", value: 0, valueFontColor: '#5A5A5A', min: 0, max: 18, levelColors: [ "#00FF00", "#1CC61C", "#388D38" ], title: "GeneratedToday", label: "KWH", }); |
staat ook in de handleidingJoopC schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:27:
[...]
Hebben jullie ook gezien dat je de metertjes aan kan passen naar eigen believen
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 var varSolarPanelsKWH = new JustGage({ id: "SolarPanelsKWH", value: 0, valueFontColor: '#5A5A5A', min: 0, max: 18, levelColors: [ "#00FF00", "#1CC61C", "#388D38" ], title: "GeneratedToday", label: "KWH", });
Hier staat de KWH van 0 tot 18 KW per dag (mijn installatie maximaal)
Maar een andere levert 10 of 30kw
Dat kan je veranderen van MAX: 18 naar met MAX:30 in de INDEX.HTML
dat wijzigen kan gewoon met kladblok, bv.
Ja de handleiding is nu al aardig uitgebreid. eeeeel moooi.
Ik zal je later helpen ik moet nu meehelpen, anders krijg ik met de mattenklopper.Rol-Co schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:41:
JoopC
wat gaat hier mis bij het verbruik, power used moet minstens het dubbele zijn en hij telt niet op
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=12038&sid=9982
moet ik dat hier in zoeken?
'energy consumption meter with S0 pulse output
Private m_pulse As InterruptPort
Private m_PulsesInKWH As Integer = 2250
Private m_intPulseCount As Integer = 0
Private m_intWattNow As Integer = 0
Private m_pulsesToWatt As Single = 0.625
[ Voor 4% gewijzigd door Willie Wortel op 17-12-2012 16:23 ]
Dat klopt!JoopC schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:22:
[...]
Ik zal je later helpen ik moet nu meehelpen, anders krijg ik met de mattenklopper.
maar wat ik nu zo zie heb je het niet goed gedaan.
Ik denk niet dat je het kan berekenen, zowel 850 ohm en 1k werkt hier, lager was een probleem op de inepro meter.Cranberry schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:05:
zijn er mogelijkheden om, naast proefondervindelijk vast te stellen, te bepalen of er een 560 of 1000 Ohm weerstand nodig is voor uitlezen van een S0-meter?
'k Heb zowel de ABB C11 als de B+G Etech DRS154D meter.
[ Voor 3% gewijzigd door zonnebaas op 17-12-2012 16:53 ]
Het werkt inderdaad prima op diverse webservers. Ik heb het lokaal op de schijf getest, op IIS en bij mij draait het nu zelfs op Azure met uitlezen van de Netduino's direkt zonder tussenkomst van ThingSpeak. Lang leve port forwarding en DynDNSzonnebaas schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:52:
@reinten webserver is heel mooi gewoon eerst even lokaal op een PC zetten.
Daarna heb ik de mapstructuur 1 op 1 op mijn QNAP NAS overgezet.
Ik vind dit een mooie toevoeging.
Als JoopC geen problemen met het thuisfront heeft dan moet zijn wederhelft minstens net zoveel@JoopC hou het thuisfront ook te vriend (denk om de matteklopper) !
Handleiding schrijven is inderdaad niet zo makkelijk als het lijkt. Evenzo wil ik graag van jullie feedback hierover zodat ik kan verbeteren waar nodig. De aanvullingen komen voor het eind van het jaar. Deze week nog even goed hard werken en dan twee weken vrij om aan hobby te werken.@het Team
De handleiding is zeer compleet en goed te lezen en zeer uitgebreid.
Ook de code begin ik te snappen ook al zou ik het zelf zo 1,2,3 niet kunnen schrijven.
Mijn tempmeter zit ook nog binnen op de NetduinoMooi project binnen kort de temp. meter nog eens aansluiten en de bekabeling in de meterkast van pilot opstelling naar definitief veranderen.
S0 draait hier met 1k weerstand !
50 downloads binnen 27 uur na releaseRecommended Download
Source Code V1.0.1 Stable Netduino Plus Monitoring (zip)
source code, 972K, uploaded Sat - 44 downloads
Other Available Downloads
Source Code V1.0.1 Stable Netduino Plus Monitoring (rar)
source code, 901K, uploaded Sat - 6 downloads
[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 17-12-2012 18:28 ]
@Rol-CoRol-Co schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:41:
JoopC
wat gaat hier mis bij het verbruik, power used moet minstens het dubbele zijn en hij telt niet op
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=12038&sid=9982
[ Voor 84% gewijzigd door Rol-Co op 17-12-2012 20:34 ]
Laat het even weten wat je precies aanpast? Dan kan ik dat in de source op de Codeplex pagina aanpassen. Wellicht alles verzamelen en eens per week/maand een minor update doen?JoopC schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:32:
Mooi dat het is opgelost, zal het in de source code omdraaien. Heb het nooit kunnen testen omdat ik geen 2 pulse meters heb.
Ja opgelostJoopC schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:32:
Mooi dat het is opgelost, zal het in de source code omdraaien. Heb het nooit kunnen testen omdat ik geen 2 pulse meters heb.
Het lijkt mij meer op een conflict met andere functionaliteit, digitale pin 12 wordt al gebruikt als led aansturing.c70070540 schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:39:
[...]
Laat het even weten wat je precies aanpast? Dan kan ik dat in de source op de Codeplex pagina aanpassen. Wellicht alles verzamelen en eens per week/maand een minor update doen?
Dat is helemaal juist, als je een 2e meter gebruikt op D12, dan moet je uiteraard niet ook nog een led op D12 zetten. maar..... omdat de init van de Pulse later plaats vindt wordt het overschreven en komt het toch nog goed.tw_eek schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:23:
[...]
Het lijkt mij meer op een conflict met andere functionaliteit, digitale pin 12 wordt al gebruikt als led aansturing.
Maar misschien heb ik het helemaal mis. Zolang heb ik de code nog niet bekeken.
[ Voor 9% gewijzigd door Willie Wortel op 17-12-2012 23:01 ]
Je hebt in gereserveerde geheugen variabelen zitten schrijven, dat is niet zo bedoeld.Rol-Co schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:20:
voor de consumption optie met s0 meter gaat de blauwe onboard led ook aan?
Ik heb een D12 toegevoegd
[...]
V3 en V4 op pin D12 toegevoegd
[...]
En voor de consumption s0 meter pulse ingevuld.
[...]
het is een 1600 pulse/kWh meter.
wat gaat er mis hier?, hij werkt wel op pin D13
1
2
3
4
5
6
7
| 'Electric Board S0 PulseMeter Public PulsePinD13 As S0PulseMeter.PulseMeter 'if you have more than 1 Electric board PulseMeter, add here the additional var example: 'init 2e meter dus unquoten Public PulsePinD12 As S0PulseMeter.PulseMeter ' |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| 'if you do NOT have an electric board pulsemeter, you do not need to change the values! 'first you have to calculate the pulse intensity of your board pulse meter ' * 3600 seconds in 1 hour / (2000 pulsen per KW / 1000 watt) = 1800 Const cnstPulsesInKWH As Integer = 1800 ' * HowMuch watt = 1 pulse 2000 pulses for 1 kw = 1000 watt / 2000 pulses = watt Const cnstPulsesToWatt As Single = 0.5 'here you can set the pin for the pulse meter, it will not been executed when you do not have an pulsemeter. PulsePinD13 = New S0PulseMeter.PulseMeter(Pins.GPIO_PIN_D13, cnstPulsesInKWH, cnstPulsesToWatt) 'if you have more than 1 electric board pulse meter, add a new PulsePin so example: 'hier geef je aan op welke pin en HOEVEEL pulsen in watt en KW 'dus je 2e meter kan andere waarden hebben, bereken zoals boven beschreven. PulsePinD12 = New S0PulseMeter.PulseMeter(Pins.GPIO_PIN_D12, cnstPulsesInKWH, cnstPulsesToWatt) 'bijvoorbeeld: DIT IS MAAR EEN VOORBEELD PulsePinD12 = New S0PulseMeter.PulseMeter(Pins.GPIO_PIN_D12, 1000, 0.6) |
1
2
3
4
5
6
| 'energy consumption meter with S0 pulse output Private m_pulse As InterruptPort Private m_PulsesInKWH As Integer = 0 Private m_intPulseCount As Integer = 0 Private m_intWattNow As Integer = 0 Private m_pulsesToWatt As Single = 0.0 |
Nou daar is niks aan veranderd aan de code maar ik zal even kijken.reinten schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:03:
Nu de S0 pulsmeters goed doorkomen zoek ik nog een oplossing voor de temperatuurmeting. Deze deed het prima met de oude V0.6.1 code en geeft nu constant -1 aan op PVoutput. Ik staar me suf op de code maar krijg er nog geen vinger achter.
Ik heb geen slimme meter en maak gebruik van 2 pulsmeters op D13 en D12 en een TMP36 op A0.
Iemand een idee?
1
2
3
4
| * If you have a temperature sensor you need to: ' * Add Reference SecretLabs.NETMF.Hardware.AnalogInput ' * in your project/properties references #Const TemperatureSensor = False |
[ Voor 18% gewijzigd door Willie Wortel op 17-12-2012 23:08 ]
Deze staat op True (aan)staat hij aan?
code:
1 2 3 4 * If you have a temperature sensor you need to: ' * Add Reference SecretLabs.NETMF.Hardware.AnalogInput ' * in your project/properties references #Const TemperatureSensor = False
[ Voor 23% gewijzigd door reinten op 17-12-2012 23:28 ]
Je moet een S0 "puls" gewoon zien als een schakelaar die even contact maakt.Cranberry schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:25:
Eén ding is me nog niet helemaal duidelijk m.b.t. de spanning van de S0 puls.
'k Heb twee kWh-meters, waarvoor verschillende waarden t.a.v. de S0-puls gelden:
ABB C11: 100 imp/kWh; 2 - 100 mA; 5 - 40 VDC; 200ms
B+G Etech: 2000 imp/kWh; 27 mA; 27V; 90ms
De digitale inputs van de Netduino zijn 3.3V en 5V-tolerant.
Hoe moet ik dit zien voor wat betreft het aansluiten (ben in dit vakgebied niet zo thuis)... ?
Joop, een compliment voor je en mede codekloppersJoopC schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:45:
[...]
Dat is helemaal juist, als je een 2e meter gebruikt op D12, dan moet je uiteraard niet ook nog een led op D12 zetten. maar..... omdat de init van de Pulse later plaats vindt wordt het overschreven en komt het toch nog goed.![]()
Ik heb me er nooit zo in verdiept, zal een HowTo schrijven, maar de code is eenvoudiger dan je denkt.
Klopt, dat begrijp ik. Wat ik me eigenlijk afvroeg (sorry voor de onduidelijke vraag), was hoe fijn het is dat de Netduino iedere keer een spanning van 40V voor z'n kiezen kan krijgen, al is het maar gedurende max. 200ms.Mr-Leo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:04:
[...]
Je moet een S0 "puls" gewoon zien als een schakelaar die even contact maakt.
Waar moet die 40V dan vandaan komen? Nogmaals, de S0 is gewoon een schakelaar en geeft zelf geen spanning. De 3.3 volt van de Netduinio gaat naar de S0, en bij een "puls" laat hij even die 3.3 volt door terug naar een gpio poort.Cranberry schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:12:
[...]
Klopt, dat begrijp ik. Wat ik me eigenlijk afvroeg (sorry voor de onduidelijke vraag), was hoe fijn het is dat de Netduino iedere keer een spanning van 40V voor z'n kiezen kan krijgen, al is het maar gedurende max. 200ms.
Volgens mij speelt de weerstand hierin ook een rol, maar ik zie even niet in of, en zo ja hoe ik kan berekenen hoe groot deze weerstand moet zijn.
Misschien denk ik gewoon te moeilijk, maar dat ik hoor ik dan ook graag
De S0 poort geeft geen spanning af als het goed is. De S0 poort kan signalen van 5-40V gedurende 200mSec en een bepaald ampère verwerken. Niets meer en niets minder volgens mij.Mr-Leo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:04:
[...]
Waar moet die 40V dan vandaan komen? Nogmaals, de S0 is gewoon een schakelaar en geeft zelf geen spanning. De 3.3 volt van de Netduinio gaat naar de S0, en bij een "puls" laat hij even die 3.3 volt door terug naar een gpio poort.
[ Voor 11% gewijzigd door Gé Brander op 18-12-2012 10:14 ]
Lees eens de informatie op de volgende pagina http://www.mikrocontroller.net/articles/S0-Schnittstellec70070540 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:13:
[...]
De S0 poort geeft geen spanning af als het goed is. De S0 poort kan signalen van 5-40V gedurende 200mSec en een bepaald ampère verwerken. Niets meer en niets minder volgens mij.
Dus de S0 poort zal in geval van de Netduino of 3,3V of 5V verwerken. Aangezien de spanning tussen 5-40V moet liggen moet je 5V gebruiken.
Ok, mijn technische duits is knudde, dus wellicht heb ik het fout en kan jij hier wat duidelijkheid in geven?tw_eek schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:00:
[...]
Lees eens de informatie op de volgende pagina http://www.mikrocontroller.net/articles/S0-Schnittstelle
[ Voor 4% gewijzigd door Willie Wortel op 18-12-2012 17:30 ]
De S0 interface is gedefinieerd volgens de DIN 43864 standaard. Er zijn, http://de.wikipedia.org/wiki/S0-Schnittstelle, denk ik twee smaakjes. Klasse A en B.c70070540 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:30:
[...]
Ok, mijn technische duits is knudde, dus wellicht heb ik het fout en kan jij hier wat duidelijkheid in geven?
Thanks!
Dat kan ik niet zomaar adviseren omdat ik er nog een schmitt trigger aan heb hangen.Cranberry schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:58:
Is het nog nodig danwel wenselijk om de GND echt aan aarde te hangen?
@tw_eek, thanks, dan weet ik dat ik voor m'n DRS154D iig met een 680Ohm uit de voeten zou moeten kunnen.
1
| newScript.src = 'http://apps.pachube.com/history/archive_json.php?f=' + Feed + '&d=' + DataStream + '&callback=process'; |
1
| newScript.src = 'http://apps.pachube.com/history/archive_json.php?f=' + Feed + '&d=' + DataStream + '&callback=process&new_datastore=true'; |
Regel 155 en regel 156 in respectievelijk _p1 en _p2JoopC schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:56:
vandaag bericht gehad van Cosm data storage: In de webpages Cosm_p1.HTML en Cosm_p2.HTML moet de regel:
code:
1 newScript.src = 'http://apps.pachube.com/history/archive_json.php?f=' + Feed + '&d=' + DataStream + '&callback=process';
vervangen worden door:
code:
1 newScript.src = 'http://apps.pachube.com/history/archive_json.php?f=' + Feed + '&d=' + DataStream + '&callback=process&new_datastore=true';
voor Historical data on the fly. De update voor alle pages met goodies volgt later maar deze wilde ik jullie niet onthouden.
[ Voor 13% gewijzigd door Cranberry op 18-12-2012 22:34 ]
Wanneer krijg je deze foutmelding. Wat probeer/doe je dan?Cranberry schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:33:
Komt deze warning bekend voor?
Warning 2 Could not read state file "obj\Debug\TinyCLR_DebugReferences.cache". Object must implement IConvertible. NetduinoMonitoring
Bij de v0.60.1 release krijg ik deze warning niet.
Probeer even wat duidelijker te zijn. Mijn glazen bol werkt niet aan het eind van het jaarCranberry schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:40:
Ik krijg deze direct bij het openen van het project
[ Voor 22% gewijzigd door Gé Brander op 18-12-2012 22:47 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Cranberry op 18-12-2012 22:55 ]
Het is dus opgelost? Gelukkig.Cranberry schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:54:
Vreemd. Alles opnieuw gedownload en paramaters opnieuw aangepast.
Geen warning meer te zien.
Probleem waarschijnlijk tussen toetsenbord en stoel![]()
Thx
Edit: ja alles afaik exact hetzelfde gedaan als voor V0.60. SW in zelfde volgorde geïnstalleerd.
OS is Win7 x64 En.
Anoniem: 493805
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 493805 op 23-12-2012 17:10 ]
Anoniem: 493805
c70070540 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:27:
Graag verder discussiëren over de Netduino oplossing via een nieuw topic: P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus
GEEN.]Byte\[ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:19:
Misschien een overbodige vraag, maar stel 'm toch maar.
Ik zie 3.3V en 5V FTDI-kabels.
Is dit nog merkafhankeijk (ISKRA / Kampstrup / ...?)
Welke heb ik dan precies nodig?
Iets genuanceerder, voor logging met een Netduino Plus heb je geen FTDI kabel nodig.]Byte\[ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:19:
Misschien een overbodige vraag, maar stel 'm toch maar.
Ik zie 3.3V en 5V FTDI-kabels.
Is dit nog merkafhankeijk (ISKRA / Kampstrup / ...?)
Welke heb ik dan precies nodig?
Ik wilde het eigenlijk met een Raspbery Pi gaan doen (als het goed is komt ie vandaag binnen)Gé Brander schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:46:
[...]
Iets genuanceerder, voor logging met een Netduino Plus heb je geen FTDI kabel nodig.
Als ik morgen weer thuis ben zal ik eens kijken welke versie ik heb.
Anoniem: 422667
Gewoon een RPi kopen, is het niks kan je hem toch gewoon weer verkopen....voor minder, .....doen ze allemaal.Anoniem: 422667 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:57:
Even een vraagje waar ik ook na het lezen van alles nog geen echt antwoord op het kunnen vinden:
Waarom een netduino gebruiken en niet een een RPi? Die zou dit toch ook moeten kunnen lijkt mij, en is voor zover ik kan overzien goedkoper...
Overigens wel hele mooie projectjes hier
Anoniem: 422667
Hai, Ik ben me aan het verdiepen hoe ik beschikbare data het beste kan displayen via web.Peetman schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:46:
Ben inmiddels ook een stukje verder met bouwen.
M'n netduino doet nog niet zo heel veel, behalve elke 10 sec een update naar m'n web app sturen met de nieuwe waardes. Deze stopt het in een database en werkt daarin de verbruiksgegevens bij.
Meeste tijd heb ik besteed aan het inzichtelijk maken van de gegevens. Op dit moment kan ik verbruik inzien per uur, per dag, per week en per maand. Ik heb wat referentiegegevens bij Mijn Eneco gedownload om vergelijkingswaardes te hebben. De dashboard app is een single page app die volledig clientside werkt. Gegevens worden door een webservice in json aangeleverd en de webapp maakt er iets moois van. Icm jquery mobile werkt eea ook goed op een ipad.
Demo met wat verbruiksgegevens van afgelopen weken:
http://netduinop1logging....d?key=sadsada232132131231
Werkt het beste op een webkit browser (Chrome, Safari, iPad)
Hans, Heb je pvslow.php ergens staan?hansdegit schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:43:
Gaat die communicatie niet asynchroon?
Met andere woorden: jouw code op de webpagina gaat reeds verder terwijl het bericht vanaf de Netduino nog niet verstuurd is?
Heb ik ook wat problemen mee gehad bij het maken van mijn site.
De truuk was:
je verstuurt het request en je vertelt welke functie de boel verwerkt als het antwoord binnen komt.
Voorbeeldje:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 var slowxmlHttp; try { slowxmlHttp=new XMLHttpRequest(); } catch (e) { try { slowxmlHttp=new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP"); } catch (e) { try { slowxmlHttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } catch (e) { alert("Your browser does not support AJAX!"); }}} function slowupdate(){ //slow update every 1 minutes clearTimeout(tslow); slowxmlHttp.onreadystatechange=slow_fields; slowxmlHttp.open("GET","pvslow.php",true); slowxmlHttp.send(null); tslow=setTimeout("slowupdate()", slowtimeout); } function slow_fields(){ if(slowxmlHttp.readyState==4){ var slowreply = eval('(' + slowxmlHttp.responseText + ')'); document.getElementById("Status").innerHTML = ' '+ slowreply.Status; if (slowreply.Status == "Off") { document.getElementById("Status").style.color = "red"; } else if (slowreply.Status == "Idle" || slowreply.Status =="Feed in (AC)" || slowreply.Status =="Feed in (Regulated)") { document.getElementById("Status").style.color = "orange"; } else { document.getElementById("Status").style.color = "green"; } } }
Je bent overigens heel goed bezig, JoopC. Bedankt!
disclaimer: ben absoluut geen webspecialist.
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
Leuk om mee te testen inderdaad. Je kan je online aanmelden, ook goed geregeld.roy77 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:14:
Ik heb me hier eens aangemeld https://www.enerlogic.nl/slimme-meter.
Ben benieuwd of dat werkt, aangezien mijn kennis niet voldoende is om zelf een energiemonitoringsysteem in elkaar te zetten.
Iemand ervaring met https://www.enerlogic.nl/slimme-meter?
Ik heb daar verder geen moeite mee, maar anderen denken daar anders over. Ook Enerlogic zal ergens geld mee moeten verdienen nietwaar?De klant is ermee bekend en stemt ermee in, dat zijn slimme meter data geanonimiseerd wordt en wordt gebruikt
voor marketing en andere doeleinden door Enerlogic.
Realtime is idd erg prettig, maar zover gaat mn kennis dus niet.Gé Brander schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:27:
[...]
Leuk om mee te testen inderdaad. Je kan je online aanmelden, ook goed geregeld.
Voor de privacy mensen onder ons, dit stukje uit de voorwaarden is hetgeen waar je moeite mee kan hebben:
[...]
Ik heb daar verder geen moeite mee, maar anderen denken daar anders over. Ook Enerlogic zal ergens geld mee moeten verdienen nietwaar?
Het grootste nadeel met deze oplossingen, in mijn ogen, is dat het niet realtime is, en dat vind ik belangrijk.
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
Roy, welke kennis moet je hebben wat bij jou ontbreekt, ik bedoel de handleiding is duidelijk, de spullen makkelijk verkrijgbaar en er zijn veel Tweakers die je willen helpen met allerhande vragen.roy77 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:47:
[...]
Realtime is idd erg prettig, maar zover gaat mn kennis dus niet.
Dit is wel ff leuk om te testen...
Anoniem: 522941
Enig idee wat er fout gaat/ISk5\2M\&k
003
0-0:N).1(4B4136
k1 S
.8.1(02217.[?SkWh)
1 R
sB.2(01367.O[=/
1-0:2/8/1(00000.001*=/-L,kRsBsCs"S[Wl)c!jRJ2r
#sBK
1-0:1/7/0(0001.15*kWkc!lKS.7.0(0000/00*kW)
0-0:l CJJJrR[Wjc!jRJ2rr
BK
0-0:97.l&)()
0-0:97.l& CJ
0-1?26.l B
0-1?97.l B831303l&M&[&l'"
&l&l&njjS#.3.0(13l
200000)(00)(60)(1)(0-1:26.3.1)(m3)
(0163MIS[Kk
0-1?24.4.0(1)
!Lx
[This space is for rent]
[ Voor 31% gewijzigd door Gé Brander op 03-10-2013 10:54 ]
Ik heb alle vormen van Handshakes geprobeerdGé Brander schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:52:
Signal information
The signal from the P1 port is an inverted serial signal with the following settings:
Data Rate: 9600
Data Bits: 7
Stop Bits: 1
Parity: Even
Handshake: None
En:
With a FTDI RS232-USB TTL 5V cable you are able to read the port on your computer. The FTDI cable can be programmed to invert the signals so it will work fine (you need to invert the TXD, RXD, RTS# and CTS# signals with the FTDI FT Program tool).
Uit: http://p1netduinoplus.codeplex.com/downloads/get/649003
[This space is for rent]
Welke DX USB-RS232 heb je precies gekocht. Heb je een link?PoweRoy schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:10:
[...]
Ik heb alle vormen van Handshakes geprobeerdVolgens een paar tutorials zou de DX USB-RS232 moeten werken zonder extra inverter. Zal eens kijken of ik als ik het direct op een RPi aansluit met een inverter het wel werkt.
[ Voor 20% gewijzigd door Gé Brander op 04-10-2013 09:55 ]
Deze had ik besteld: http://dx.com/p/usb-to-rs...with-extension-cable-5859Gé Brander schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:54:
[...]
Welke DX USB-RS232 heb je precies gekocht. Heb je een link?
En het signaal uit de meter is een geinverteerd signaal. Daar moet je dus iets mee doen. Danwel via losse electronica, danwel via het programmeren van de DX USB-RS232 zodat het signaal daarin geinverteerd wordt.
[This space is for rent]
[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 04-10-2013 11:50 ]
Anoniem: 549011
Anoniem: 549011
[ Voor 38% gewijzigd door Gé Brander op 20-10-2013 13:24 ]
Imiddels gefixed met het diagram van CurlyMoo's, dmv 74hc14n het signaal geinverteerd en van 5 naar 3.3v gemaakt.PoweRoy schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:20:
[...]
Deze had ik besteld: http://dx.com/p/usb-to-rs...with-extension-cable-5859
En dan heb ik:
rj11 pin 2 -> +5
rj11 pin 3 -> gnd
rj11 pin 5 -> pin 2
[This space is for rent]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq