Toon posts:

Slimme meter via P1-poort loggen met een Netduino Plus OverzichtLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 15:04

Gé Brander

MS SQL Server

JoopC schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:04:
Ben alweer een stukje verder met de prog code maar als commando showdir het niet doet, doe je wat niet goe ...............

http:// [ je netduino ip adres ] \SHOWDIR

http://192.168.1.106/showdir
De foutmelding zie ik onder in Visual Studio. Ik heb het nog niet eens kunnen uploaden naar de Netduino daardoor. Het lijkt alsof er een fout in de code zit, iets niet declared.
http://tweakers.net/ext/f/ZJJgF65H23S2WwqEHNA1GVH1/thumb.png

[Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 29-09-2012 09:49]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Kan het hiermee te maken hebben?
Start je visual basic op met het progje.
Ga naar (ff spieken) ... Project/properties/refecences
en ADD system.IO
http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Refs.jpg
Volgens mij moet het zo kunnen werken:
P1NetduinoPlus
Ik heb een 74LS04P gebruikt om het signaal te inverteren naar de Netduino.

Dit is het schema hoe ik het ga proberen: ;)
Schema

Ik ben dus klaar om te testen. JoopC heb jij al een stuk code af wat ik kan testen, zodat ik bijvoorbeeld op een website de tekst kan zien of zo?

[Voor 62% gewijzigd door Gé Brander op 02-10-2012 20:38]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

JoopC schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:04:
Het lijkt hier wel een werkmeeting alleen de koekjes ontbreken. :-)
Die pakken we er dan gewoon bij :)
In ieder geval, de data verzending van de P1 gaat onregelmatig, er is geen constante van 10 secs.
Hier ben ik het niet mee eens. Mijn seriele poort op de pc die de data ook uitleest doet netjes elke 10 seconden een bestandje schrijven met inhoud. Daar zit in mijn beleving geen enkele inconsistentie in. Elke minuut 6 bestanden tot nu toe.
P1PoortCapture.PNG

[Voor 104% gewijzigd door Gé Brander op 03-10-2012 12:15]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik ga zaterdag nog eens even zwaar de verschillende situaties testen. Volgens mij klopt er nog het een en ander niet. Mijn Cosm waarden zijn weer op nul terecht gekomen na de herstart.
Cosm2

Dit is dus een herstart met SaveMemory en daarna LoadMemory

[Voor 163% gewijzigd door Gé Brander op 08-11-2012 21:44]

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo Robijnzon, ik heb de Cosm feeds eens bekeken en heb de "Onregelmatigheden" in de feed gerepareerd.

Hier zie je via de ingebouwde Netduino webserver de configuratie Cosm refresh iedere 60 seconden

En hier is nu de Feed, netjes per minuut geupdate.
https://cosm.com/feeds/80258

WARNING, viewing the Cosm website for paranoid tweakers could have harmful site effects.!. O-)

Ik heb de ververs interval nu op 45 seconden gezet.

[Voor 10% gewijzigd door Willie Wortel op 18-11-2012 12:55]

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik zelf geloof niet in een NAS etc, heb hem wel..... vind het een beetje old school en energie zuipers.
Haal nu alles on the fly van de Netduino over het locale netwerk.
Rest wat ik eventueel zou willen weten heb ik Cosm voor.

Ben nu een paar web pagina's aan het schrijven voor mijn Tablet, wordt eeeeeeel moooooi.
Die hang ik in de keuken, heb ik een geavanceerde Eneco Toon zeg maar. >:)

• Willie Wortel
  • Niet online
Als je thingspeak gebruikt dan is dit dashboardje te gebruiken, kant en klaar, verander alleen je feed in de index.html met je eigen feed id:

http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/ChangeThisFeed.jpg

Alles duidelijk geschreven en makkelijk aan te passen:

• Willie Wortel
  • Niet online
De Webpagina's zijn ook klaar, zo is het geworden, makkelijk aan te passen door de gebruiker.
Genoeg te hatseflatsen voor de hobby-ist.

• Willie Wortel
  • Niet online
Consistentie van opmaak in alle webpagina's:

• Willie Wortel
  • Niet online
productie zonnepanelen, is niet om over naar huis te schrijven maar het gaat nu om de grafiek. 8)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonpaneel schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:29:
wjmb

Heb na een boel nadenken de boel aangesloten,
maar krijg nog steeds flauwekul :'( , maar dat ligt
waarschijnlijk aan dat ik het script van cim
nog niet goed genoeg heb aangepast naar de
nieuwe situatie met 7404 ic.

Kun je laten zien hoe je de code hebt aangepast?

Met vriendelijke groet,

Marcel

[...]
Schema voor het aansluiten van de Netduino P1 via een 7404 naar de P1 poort:
Netduino-P1 schema

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

zonpaneel schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:36:
[...]
Heb als ik het zo zie de Arduino wel redelijk aangesloten, moet alleen
nog kijken waar de code die CIM heeft gedeeld gewijzigd moet worden, alleen heb daar op het
moment bar weinig tijd voor.
We hopen binnen nu en 2 weken een kind te krijgen. :)
http://tweakers.net/ext/f/6CoHdovFlStwGzOgFDEOmsM2/thumb.png
Nu compleet met temperatuur sensor en S0 puls logging.

Veel plezier met de kleine! Ik duim voor goede slaapnachten voor jou en je vrouw!

• Willie Wortel
  • Niet online
c70070540 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:32:
De temp meter moet toch op een analoge poort? Daar heb je er zes van dacht ik. De software zal wel aangepast moeten worden.
Ja dat is waar of je moet met extra hardware gaan werken.

De hardware op de Netduino voor de P1 poort is ook beperkt tot 2 P1 poorten tenzij je een extra modem op een andere pin aansluit, zie plaatje:

En het moet echt een hobby zijn om te rommelen, dus niet stekkerklaar, anders moet je er niet aan beginnen. Ik zeg dan: neem een Watson, heb ik aan een ander forum lid ook al geadviseerd.
Wij willen een ieder bijstaan met alles within our own limits of time, knowledge and other unknown miscellaneous.

En die rode golfjes onder de ingevoerde tekst is voor mij ook een uitkomst zeg. >:)

[Voor 27% gewijzigd door Willie Wortel op 07-12-2012 08:58]

• Willie Wortel
  • Niet online
De opties interval en keuze data provider nu aanwezig in een webpagina. Data volkomen fictief.

• Willie Wortel
  • Niet online
Het leuke van de diagrammen is dat je nu eenvoudig kan zien hoeveel je verbruik tov de zonnepanelen is.

• Willie Wortel
  • Niet online
zonnebaas schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:23:
Ik krijg nog geen output op de diverse sites hoe kan ik testen of ik uitgaande connectiviteit heb vanaf mijn netduino. Ik heb de poorten geforward in de router, webserver gestart, Ik kan P1 telegramen uitlezen via browser. cosm,pvoutput,thingspeak op true; API, SID enz ingevuld.
Ik loop nu even vast. Wie heeft er tips.
Heb je aan het begin van het programma IN DE CODE de constanten op TRUE staan VOORDAT je het programma naar de Netduino compileert:
code:
1
2
3
4
' * Do you want your data to Cosm  https://cosm.com/         
' * The fields on cosm will auto fill in, only the feedid    
' *   and api is needed, the website will do the rest                                          
#Const SendDataToCosm = True

Heb je port forwarding ALLEEN voor de webserver aangezet in je router?
Dus NIET 123.456.789.68 Poort 80 (internet) en 123.456.789.68 poort 61234 (webserver) (op hetzelfde adres?) POORT 80 hoef je niet te forwarden, alleen de webserver.

heb je in de Netduino met mfdeploy een static adres aangemaakt welke hetzelfde is als die in de router?

dus NIET DHCP aangevinkt!.
Heb je je MAC adres goed ingevuld!
Gateway juist?
(submask is vrijwel altijd 255.255.255.0)
Alle data is fictief en zelf aan te passen, wat je wilt.

[Voor 3% gewijzigd door Willie Wortel op 14-12-2012 08:57]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee