Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Volgens mij moet het zo kunnen werken:Start je visual basic op met het progje.
Ga naar (ff spieken) ... Project/properties/refecences
en ADD system.IO
http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Refs.jpg

Ik heb een 74LS04P gebruikt om het signaal te inverteren naar de Netduino.
Dit is het schema hoe ik het ga proberen:

Ik ben dus klaar om te testen. JoopC heb jij al een stuk code af wat ik kan testen, zodat ik bijvoorbeeld op een website de tekst kan zien of zo?
[Voor 62% gewijzigd door Gé Brander op 02-10-2012 20:38]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Die pakken we er dan gewoon bijJoopC schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:04:
Het lijkt hier wel een werkmeeting alleen de koekjes ontbreken. :-)

Hier ben ik het niet mee eens. Mijn seriele poort op de pc die de data ook uitleest doet netjes elke 10 seconden een bestandje schrijven met inhoud. Daar zit in mijn beleving geen enkele inconsistentie in. Elke minuut 6 bestanden tot nu toe.In ieder geval, de data verzending van de P1 gaat onregelmatig, er is geen constante van 10 secs.

[Voor 104% gewijzigd door Gé Brander op 03-10-2012 12:15]

Dit is dus een herstart met SaveMemory en daarna LoadMemory
[Voor 163% gewijzigd door Gé Brander op 08-11-2012 21:44]
Hier zie je via de ingebouwde Netduino webserver de configuratie Cosm refresh iedere 60 seconden
En hier is nu de Feed, netjes per minuut geupdate.
https://cosm.com/feeds/80258
WARNING, viewing the Cosm website for paranoid tweakers could have harmful site effects.!.

Ik heb de ververs interval nu op 45 seconden gezet.
[Voor 10% gewijzigd door Willie Wortel op 18-11-2012 12:55]
Haal nu alles on the fly van de Netduino over het locale netwerk.
Rest wat ik eventueel zou willen weten heb ik Cosm voor.
Ben nu een paar web pagina's aan het schrijven voor mijn Tablet, wordt eeeeeeel moooooi.
Die hang ik in de keuken, heb ik een geavanceerde Eneco Toon zeg maar.

Alles duidelijk geschreven en makkelijk aan te passen:
Genoeg te hatseflatsen voor de hobby-ist.

Schema voor het aansluiten van de Netduino P1 via een 7404 naar de P1 poort:zonpaneel schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:29:
wjmb
Heb na een boel nadenken de boel aangesloten,
maar krijg nog steeds flauwekul, maar dat ligt
waarschijnlijk aan dat ik het script van cim
nog niet goed genoeg heb aangepast naar de
nieuwe situatie met 7404 ic.
Kun je laten zien hoe je de code hebt aangepast?
Met vriendelijke groet,
Marcel
[...]

zonpaneel schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:36:
[...]
Heb als ik het zo zie de Arduino wel redelijk aangesloten, moet alleen
nog kijken waar de code die CIM heeft gedeeld gewijzigd moet worden, alleen heb daar op het
moment bar weinig tijd voor.
We hopen binnen nu en 2 weken een kind te krijgen.

Nu compleet met temperatuur sensor en S0 puls logging.
Veel plezier met de kleine! Ik duim voor goede slaapnachten voor jou en je vrouw!
Ja dat is waar of je moet met extra hardware gaan werken.c70070540 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:32:
De temp meter moet toch op een analoge poort? Daar heb je er zes van dacht ik. De software zal wel aangepast moeten worden.
De hardware op de Netduino voor de P1 poort is ook beperkt tot 2 P1 poorten tenzij je een extra modem op een andere pin aansluit, zie plaatje:
En het moet echt een hobby zijn om te rommelen, dus niet stekkerklaar, anders moet je er niet aan beginnen. Ik zeg dan: neem een Watson, heb ik aan een ander forum lid ook al geadviseerd.
Wij willen een ieder bijstaan met alles within our own limits of time, knowledge and other unknown miscellaneous.
En die rode golfjes onder de ingevoerde tekst is voor mij ook een uitkomst zeg.

[Voor 27% gewijzigd door Willie Wortel op 07-12-2012 08:58]
Heb je aan het begin van het programma IN DE CODE de constanten op TRUE staan VOORDAT je het programma naar de Netduino compileert:zonnebaas schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:23:
Ik krijg nog geen output op de diverse sites hoe kan ik testen of ik uitgaande connectiviteit heb vanaf mijn netduino. Ik heb de poorten geforward in de router, webserver gestart, Ik kan P1 telegramen uitlezen via browser. cosm,pvoutput,thingspeak op true; API, SID enz ingevuld.
Ik loop nu even vast. Wie heeft er tips.
1
2
3
4
| ' * Do you want your data to Cosm https://cosm.com/ ' * The fields on cosm will auto fill in, only the feedid ' * and api is needed, the website will do the rest #Const SendDataToCosm = True |
Heb je port forwarding ALLEEN voor de webserver aangezet in je router?
Dus NIET 123.456.789.68 Poort 80 (internet) en 123.456.789.68 poort 61234 (webserver) (op hetzelfde adres?) POORT 80 hoef je niet te forwarden, alleen de webserver.
heb je in de Netduino met mfdeploy een static adres aangemaakt welke hetzelfde is als die in de router?
dus NIET DHCP aangevinkt!.
Heb je je MAC adres goed ingevuld!
Gateway juist?
(submask is vrijwel altijd 255.255.255.0)
Alle data is fictief en zelf aan te passen, wat je wilt.
[Voor 3% gewijzigd door Willie Wortel op 14-12-2012 08:57]