Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reactiestructuur inklapbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jullie staan toe ons te reageren op FP posts, dat is heel aardig, nuttig, soms informatief en gewoon leuk om te lezen. De opinie van anderen in je opnemen is geweldig.

Maar soms heb je een reactie welke een onderwerp bespreekt wat volkomen oninteressant is voor jou persoonlijk. Maar er zijn inmiddels wel vele tientallen, of zelfs honderden, reacties op. Je moet dus helemaal doorscrollen naar beneden voordat je de volgende reactie tegenkomt die wellicht meer on-topic is.

Het helpt ook niet dat je op een gegeven moment niet meer weet in welk niveau van de reactie hiërarchie je nu zit omdat de verticale stokken van de boom-icoontjes niet geheel doorlopen naar onderen toe.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div class="reactie" id="r_12345">
    <hr>
    <div class="reactieHeader">
        <p>
            <a href="javascript:void(0);" onclick="toggleReactie(this);">-</a>
            (de rest)
        </p>
    </div>
</div>

Het enige wat het nieuwe knopje hoeft te doen is de eerste parent met als class "reactie" te vinden en de eerste DIV met de class "reactieContent" te togglen. Vervolgens maak je van het min-teken een plus-teken en je bent klaar.

Zal ik even langs komen om het voor jullie te doen of gaat het zelf ook lukken? ;)

Voordelen: je kan eindelijk onzinnige discussies skippen.
Nadelen: iets meer HTML om te laden.

Ik zou het bij iedere reactie toepassen die op zijn beurt ook weer reacties heeft. Maar als alleen de eerste niveau van reacties een min/max-knop hebben zou het ook al enorm handig zijn.

Als ik moet voordoen hoe 't werkt (scripting en styling!) kan ik morgen wel ff langskomen :+

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:01

Herman

FP ProMod
Goed idee, alleen is het al eerder geopperd :)

Met een zoekactie was je vast wel één van deze topics tegengekomen:
[feat] In- en uitklappen reactie-threads op FP
\[fp/feat] Geneste reactieweergave: Wie reageert op wie?
[Frontpage] Onduidelijk wie op wiens bericht reageert
etc.

Wat ik heb begrepen, is dat deze functie ooit in de toekomst zal worden geïmplementeerd.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor wat het waard is, hier mijn vote voor deze feature. Lijkt me inderdaad handig. Hopelijk dat ooit relatief dichtbij ligt ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Herman schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:28:
Goed idee, alleen is het al eerder geopperd :)

Met een zoekactie was je vast wel één van deze topics tegengekomen:
[feat] In- en uitklappen reactie-threads op FP
\[fp/feat] Geneste reactieweergave: Wie reageert op wie?
[Frontpage] Onduidelijk wie op wiens bericht reageert
etc.

Wat ik heb begrepen, is dat deze functie ooit in de toekomst zal worden geïmplementeerd.
Thanks! Ik zie dat het al zeker een jaar in de planning staat. Jammer dat een simpele toevoeging als dit (met toch een grote impact) zo lang op zich laat wachten. Het is immers maar een simpel scriptje met een simpele html toevoeging. Geen structurele wijzigingen voor zover ik het zie.

Ik wacht het wel gewoon af dan, tenzij men ingaat op mijn voorstel ;)