[fp/feat] Geneste reactieweergave: Wie reageert op wie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:16

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Lieve Devvers,

Op de FrontPage is het mogelijk om onder nieuwsitems te reageren. Daarbij is het ook mogelijk om op reacties te reageren. Bij de 'geneste-methode' is door het verspringen van de reacties te zien wie op wie reageert. Bij het lezen van de reacties, en in mijn geval ook het voorzien van moderaties, is het van belang om te weten wie op wie reageert. Door het verspringen van reacties op hun parent kun je dat meestal goed achterhalen doch bij een grote veelheid aan reacties heeft dit systeem m.i. tekortkomingen.

Als voorbeeld:
Voorbeeld onduidelijke geneste reactieweergave

In het bovenstaande voorbeeld is het lastig te achterhalen op wie SuperDre (Zaterdag 22 januari 17:09) reageert. Daardoor is het voor een lezer lastig te achterhalen wat diens punt is en voor een moderatie is het lastig te achterhalen hoe relevant dit punt is. (Is het off topic, on topic of informatief op diens parent?)

Door de zoekfunctie kwam ik erachter dat in 2008 dit punt al eens aan de orde is geweest. Zie:
Biggg in [Frontpage] Onduidelijk wie op wiens bericht reageert.

Hoewel mij elke vorm van kennis over programmeren ontbreekt (:+) denk ik aan de volgende oplossingen:
  1. Een schempje wat opkomt bij een 'mouse-over' met daarin de reactie van de parent. Ik denk dan aan een soortgelijk schempje welke openklapt bij het geven van een moderatie o.i.d..
  2. Zoals in 2008 al is voorgesteld, een soort van stippellijn welke laat zien wie de parent is.
  3. Een optie waarmee je een reactie en diens parent 'samenklapt' waardoor de reactie onder de parent komt te staan.
Qua programmeren ben ik een n00b dus de haalbaarheid van bovenstaande kan ik moeilijk inschatten. Toch lijkt me een oplossing op het geschetste probleem wel wenselijk. Ik merk dat het aantal reacties per nieuwsitem toeneemt en het wordt m.i. steeds lastiger om de discussies goed te volgen. Ook voor een eventuele lezer lijkt me het fijn om bij de reacties te zien wat de context van deze reactie is.

Dus mijn vraag: Bestaat dit probleem en is er een oplossing mogelijk? :)

Ik heb getracht te kijken of deze feature al in aanmaak is, maar ik kon weinig wijzer worden van de devtrack. Mijn excuses als deze post irrelevant is.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Je zou de volgende code aan je custom stylesheet toe kunnen voegen om het idee uit 2008 uit te proberen maar ik denk niet dat het er duidelijker van wordt.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
#reacties .reactie .reactie {
    border-left: 1px;
    margin-left: 20px;
    padding-left: 0;
}

Het verbergen van eerdere reacties door middel van een collapse knop zou kunnen werken. Een mouse over effect vind ik wat minder.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Ej, wat ajakkes zegt heb ik ook voorgesteld.
Ik vind ook dit idee van Herman87 helpen overzicht terug te winnen.
Het omvat ongeveer hetzelfde doel als mijn idee, overzichtelijkheid terugwinnen.

Hoe gaat men in zijn werk de css aan te passen en toe passen, ik heb namelijk geen skills met CSS.
Is er een tut op tweakers voor dit soort ongein? :P

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

"Koop" de Custom CSS feature in de Karmastore en plaats de code die ik toonde in het Custom CSS vak.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:16

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@ ajakkes,
Bedankt voor het meedenken en je custom CSS :)

Toch vrees ik dat dit niet de juiste/volledige oplossing is:
  1. Ik ben niet altijd ingelogd. (school / kantoor)
  2. Ik bemerk dat dit probleem mogelijk breed gedragen wordt, dus een algemene oplossing lijkt mij wenselijk. Zo zie ik bijvoorbeeld regelmatig dat men in de reactie al aangeeft op wie ze reageren omdat de huidige 'geneste methode' daarin wat onduidelijk is. Als voorbeeld:
    Tomassie91 in 'Usenetprovider Giganews slaat 9TB per dag op'. Die ervaring, plus het feit dat in 2008 veel animo bleek, doet mij vermoeden dat een oplossing zeker de gebruikerservaring van de FP van Tweakers ten goede komt.
Daarom is mijn hoop, of beter gezegd: mijn vraag, of er naar een eventuele algemene oplossing van dit probleem kan worden gezocht. :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic