[Frontpage] Onduidelijk wie op wiens bericht reageert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:22
Matched: geneste
Op de frontpage worden de reacties op berichten in een geneste depth-first weergave neergezet. Het valt mij op dat het soms erg lastig is om te achterhalen (zeker wat dieper in de boom) op wiens bericht iemand reageert met zijn reactie.

Als voorbeeld heb ik onderstaande screenshot gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/9806/wiereageertopwiegw7.png

In dit voorbeeld is het heel lastig om te zien op welk bericht domovoi op 10:30 heeft gereageerd.

Wellicht is het een goed idee om in de ruimte achter de datum en tijd van het posten een hyperlink te zetten naar de reactie waarop iemand reageert.

Dus in het geval van mvdrie in bovenstaand voorbeeld zou er dan dus staan:
Door vmdrie, vrijdag 16 mei 2008 11:32, @Domovoi

Wanneer je op @Domovoi klikt moet de pagina omhoog gaan naar het bericht waarop iemand reageerde.

Het is maar een idee, maar in mijn ogen maakt dat het een stuk duidelijker, graag jullie reactie hierop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Matched: geneste
Bij Slashdot hebben ze recent de commentaren van een omranding voorzien. Alle geneste commentaren vallen in de omranding van de parentcomment. Ikzelf vind dit een beetje druk worden.

Zo'n link zoals je voorstelt lijkt me heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Geen matches
Dit ziet er verdacht veel uit als een Dev request. ;)

Dus /FA > /LD

Een link lijkt mij eveneens wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 11:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen matches
Ik zie hier ook wel brood in. :) Ik moet toegeven dat ik af en toe ook moeite heb te onderscheiden op wie iemand reageert. Vooral als er heel veel reacties op één parent reactie zijn waardoor je verticaal moet scrollen. Het overzicht is dan foetsie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen matches
Eens met wolkje. Vooral bij grote discussies raak je soms volledig het overzicht kwijt. Ook zeer lastig bij het modden, ivm mogelijke dubbelposts en het herhalen van argumenten ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Geen matches
een dun stippellijntje wat bij de linkerkantlijn van de reacties staat zou op zich wel hip zijn, maar geen idee hoe Femme dat vindt staan :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Geen matches
* Regeneration is hier ook mee eens

Als er veel wordt gereageerd ben je vaak kwijt wie op wie nu reageert. Soms is de discussie dan moeilijk te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Geen matches
* Kixtart is het ook eens
(om maar de zoveelste te zijn ;) )

Maar het grootste probleem, net als wolkje, vind ik als het niet meer genest wordt en daan helpt een stippellijntje niet echt tegen. Maar alles is misschien op te lossen als er een klein knopje oid wordt toegevoegd die linkt naar <nieuwslink>#r_<reactienummer> en d.m.v. dat knopje spring je naar de correcte oorsprong.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen matches
Een stippellijntje vind ik óók mooi, maar ik ben met Kixtart eens dat dat het probleem niet oplost als je verticaal moet scrollen. Dat neemt niet weg dat je nog steeds wel een zacht stippellijntje toe kunt voegen, naast een eventuele link ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Geen matches
Weet niet of zo'n stippellijn niet (bij sommige gevallen?) nog verwarrende wordt. Weet niet hoe het in praktijk uitpakt, maar vraag het me toch wel een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:32
Geen matches
Je krijgt dan op een zeker moment meerdere stippellijntjes naast elkaar, dus dat is alsnog weer een beetje verwarrend.

Wat eventueel zou kunnen is een mouseover maken, dat een lijntje verkleurt als je er overheen gaat, en eventueel een tooltip 'Reactie op {user} in {nieuwsbericht} om {tijd}'

Ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Matched: methode
Wat Carpento zegt doen diverse IDE's ook, zoals IDEA. Die laat op het moment dat je met je cursor op de afsluit-accolade komt links een licht blauw/paars balkje zien die de begin- en eindaccolade's met elkaar verbindt, en als het begin buiten beeld valt, laat ie bovenaan het beeld de if/methode/whatever als een tool-tip bovenaan het beeld zien.

Dit idee dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.jetbrains.com/idea/features/screenshots/60/brace-bracket_highlighting.gif

Zoiets zou je dan kunnen doen op het moment dat je over een reactie-hovert, dat er een redelijk subtiele rand zichtbaar wordt waaruit duidelijk wordt op waarop het een reactie is.

Ik heb alleen geen idee hoeveel werk het is, daar kan crisp wat meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Geen matches
ACM schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:14:
Zoiets zou je dan kunnen doen op het moment dat je over een reactie-hovert, dat er een redelijk subtiele rand zichtbaar wordt waaruit duidelijk wordt op waarop het een reactie is.
Mja, zodra je dan naar boven moet scrollen om te zien waar op gereageerd wordt dan zie je het niet meer omdat je dan niet meer over die reactie-hovert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Matched: methode
ACM schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:14:
[...], en als het begin buiten beeld valt, laat ie bovenaan het beeld de if/methode/whatever als een tool-tip bovenaan het beeld zien.
[...]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Geen matches
Ik zie een plaatje en daar reageerde ik op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Geen matches
Erkens schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:22:
Ik zie een plaatje en daar reageerde ik op :+
Ik kon geen plaatje vinden met de 'te groot voor de pagina'-variant :P

Maar ik bedacht me dat ik nog een hele oude IDEA hier heb staan, dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://achelois.tweakers.net/~acm/pics/idea-scope-highlight.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 21:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Geen matches
Erkens schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:18:
[...]

Mja, zodra je dan naar boven moet scrollen om te zien waar op gereageerd wordt dan zie je het niet meer omdat je dan niet meer over die reactie-hovert :)
Dan moet je het zo maken dat de lijn niet verdwijnt bij een mouseout maar pas wordt vervangen als een andere reactie op zijn gevoelige plekje wordt geraakt.

Dit is wel de manier om het beter te maken. Alle reacties dmw van een lijn verbinden met hun parent kan niet omdat vanaf het vijfde niveau alle reacties met dezelfde marge ten opzichte van de kantlijn worden weergegeven. Wat eventueel wel kan is om de weergave aan te passen zodat er bijv. een verspringing tot het zevende niveau wordt getoond. In de layout is hier meer breedte voor beschikbaar dan in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:22
Geen matches
Ik vroeg me af of er inmiddels al een besluit genomen is. Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat de situatie op dit moment onduidelijk is. Ik heb een aantal mooie ideeen voorbij zien komen, sommigen (incl het mijne) zijn redelijk eenvoudig te implementeren, anderen wat lastiger.

Inmiddels is het al 3 weken stil. Ik hoop niet dat de wereldgroei aan ideeen de motivatie om uiteindelijk iets te implementeren heeft geremd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Geen matches
Uit de bovenstaande reacties blijkt duidelijk dat het op de todo lijst staat, overigens samen met (te) veel andere projecten. Kicken is niet nodig, je merkt vanzelf wel wanneer het is uitgevoerd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 11:59
Geen matches
Het L teken wat voor de reactie staat kan gebruikt worden als link naar z'n parent reactie.
Pagina: 1