• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 26 augustus is er bij RTL het 'premiersdebat'.
Rutte (VVD), Roemer (SP), Samsom (PvdA) en Wilders (PVV) debatteren onder leiding van Frits Wester (CDA*)
* :+

Het wordt uitgezonden van 20.00 tot 23.00 op RTL 4.
Of er een livestream is weet ik niet, ik zal te zijner tijd deze topicstart daar dan wel mee updaten.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Lach me rot als de andere drie Wilders vrijwel gaan negeren en 'm niet van weerwoord bedienen >:)
Als je toch niet met iemand gaat regeren, kun je hem best negeren...

Dit dus.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Jammer dat de D66 niet meedoet. Met dit debat win je niet echt kiezers omdat ze alle 4 mijlen ver uit elkaar liggen. Hooguit lopen er nog meer PVDA'ers over naar de SP.

• anandus
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:28:
Jammer dat de D66 niet meedoet. Met dit debat win je niet echt kiezers omdat ze alle 4 mijlen ver uit elkaar liggen. Hooguit lopen er nog meer PVDA'ers over naar de SP.
Nouja, naast dat de PvdA en de SP een aantal overlappende kiessegmenten heeft zal het vooral om de potentiële PVV-kiezer gaan.
Zowel de VVD als de SP vissen in het PVV-vijvertje natuurlijk, en vice versa vist de PVV bij de VVD en bij de SP.

Al vind ik het ook jammer dat Pechtold, maar ook Haersma Buma niet meedoen.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 23-08-2012 09:39 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:00

Cyphax

Moderator LNX
FunkyTrip schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:25:
Lach me rot als de andere drie Wilders vrijwel gaan negeren en 'm niet van weerwoord bedienen >:)
VVD heeft al aangegeven PVV niet uit te sluiten. Aan de ene kant goed dat je andere partijen niet bij voorbaat uitsluit, aan de andere kant: heb je dan echt niets geleerd van het verleden?

Saved by the buoyancy of citrus

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cyphax schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:53:
[...]

VVD heeft al aangegeven PVV niet uit te sluiten. Aan de ene kant goed dat je andere partijen niet bij voorbaat uitsluit, aan de andere kant: heb je dan echt niets geleerd van het verleden?
VVD is gewoon politiek correct om te voorkomen dat PVV gaat miepen over een cordon sanitaire. Ze menen er niets van denk ik.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:01
Het is vooral in het voordeel van Rutte dat Pechtold niet meedoet. Want daar kan hij nog veel stemmen verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Livestreams zijn schaars, de 'officiële' werkt bij veel mensen (in mijn omgeving) niet goed. Deze, non-silverlight, stream doet het hier echter wel goed: http://rtlztv.rtl.nl/rtlzbroad

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
live.rtl.nl is langzamer dan een schildpad lopend op BisonKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Schildpadden kunnen best snel zijn :P

Maar ik heb nu tijdje met half oog gekeken, maar nu er genoeg van en hem uitgezet, het gaat gewoon helemaal nergens over. Ik dacht altijd dat je bij een debat op elkaars punten hoort in te gaan, maar ze doen allemaal hun standaard riedeltje, en zelfs bij 1 op 1 debatten negeren ze gewoon compleet wat de ander zegt. Dus niks meer als een herhaling van de hoofdpunten van elke partij.

Ik vond het positief dat Samsom als enige niet wilde garanderen dat er niet meer geld naar Griekenland gaat, omdat je niet kan voorspellen wat de toekomst brengt. Maar zal hem door de kiezer vast niet in dank worden afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

FunkyTrip schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:25:
AmIrightoramIright? :D
Ze laten 'm lullen en draaien zich dan weer naar elkaar om. Terecht natuurlijk... terug naar de gulden :')
furby-killer schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:31:
Schildpadden kunnen best snel zijn :P

Maar ik heb nu tijdje met half oog gekeken, maar nu er genoeg van en hem uitgezet, het gaat gewoon helemaal nergens over. Ik dacht altijd dat je bij een debat op elkaars punten hoort in te gaan, maar ze doen allemaal hun standaard riedeltje, en zelfs bij 1 op 1 debatten negeren ze gewoon compleet wat de ander zegt. Dus niks meer als een herhaling van de hoofdpunten van elke partij.
10 jaar lang tv debatten in een populistische omgeving hebben geleerd dat dit nu eenmaal de beste taktiek is. Er is niet genoeg tijd om inhoudelijk te gaan. Mensen onthouden de oneliners, dus die moet je 20x herhalen. Verder niets. Media heeft dit gedrag bij politici zelf veroorzaakt.

[ Voor 49% gewijzigd door FunkyTrip op 26-08-2012 21:43 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik volg het niet, ben helaas niet thuis, maar hoe doet Frits 'CDA' Wester het als stand-in van Buma? :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 26-08-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het debat is voorspelbaar als je de helft hebt gezien. Een hoop gehak op elkaar en standpunten over en weer.

Wilders: Valt hard aan op Rutte en confronteert Rutte vaak met z'n dubbele moraal van VVD-theorie en bv Kunduz-praktijk. Verder dan een beetje stoorzender komt Wilders niet. (hoeft ook niet).

Rutte: als premier daar staande vooral de eigen straat schoonvegen en Roemer aanvallen op niet premierkandidaat kunnen zijn (geen keuzes kunnen maken). Heeft duidelijk geen zin in het debat, lacht nauwelijks meer en wordt fors aangevallen op beleid/keuzes. Erger is dat hij zichzelf denkt te verdedigen door de waarheid geweld aan te doen.

Roemer: komt eigenlijk niet uit de verf.

Samson, heldere duidelijke antwoorden, geeft niet altijd antwoord maar doet dat door erop te wijzen dat simpele antwoorden niet bestaan.

Samson valt mij eigenlijk onverwacht positief op door zo helder en duidelijk te willen zijn en toch een goede koers vooruit te schetsen (oa voor Europa).

* Delerium hoopt dat het debat eindelijk de zetelverdeling in beweging brengt.
En Rutte moet z'n voormalige goed vriend nog maar eens goed in de ogen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik denk dat Roemer zeteltjes gaat kwijtraken aan de PvdA. Nog een paar van dit soort debatten en Roemer gaat kelderen. Als de PvdA ineens het aantrekkelijke linkse alternatief wordt van de SP schieten ze omhoog.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:07
Samson valt mij ook positief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wel jammer dat Rutte ongestraft mag blijven liegen van Frits Wester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Samsom doet het goed, maar of die kiezers bij Rutte kan weghalen.... off Pvv'ers? Misschien had idd Pechtold wel wat kunnen betekenen in dit debat. Oja, CDA is er ook niet bij, missen doe ik ze niet.

Wat is trouwens het programma naar dit debat? Enige op de commercielen, dit? Daarna nog 2x nos?

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 26-08-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Nog maar een keer: Samsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:49:
Tja en Roemer maakt geen twijfelachtige beweringen en negeert compleet wat de ander zegt? Hele handel doet het.

Ik had het bijvoorbeeld wel leuk gevonden als er op de vraag of je een paar 100k moet uitgeven om een leven een paar maanden te verlengen, als vervolg vraag voor Wilders en Roemer (die vonden dat dat moest) was gevraagd of ook een paar miljoen moet worden uitgegeven, tientallen miljoenen, etc?

Samsom valt mij idd ook positief op. Ik vraag me enkel af of zijn realistische antwoorden ook bij de kiezer gewenst zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 26-08-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
Ben benieuwd naar het vervolg. "Hoe zien ze elkaar als leider?" Naar mijn idee zitten er twee echte leiders aan de tafel: Samsom en Rutte. Beheerst, duidelijk en gebruiken overtuigende argumenten. Al denk ik dat Samsom de gemiddelde kijker meer zal aanspreken.

Blijf het jammer vinden dat het CDA en D66 niet (mogen) deelnemen aan het debat. Zijn ook relatief grote partijen en met name Pechtold vind ik altijd erg goed uit de verf komen tijdens debatten. Op deze manier worden de grote partijen ook wel groot gemaakt, en dat is eigenlijk best jammer.

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

http://www.nu.nl/nieuws/2...remiersdebat-bij-rtl.html

Een liveblog van analisten hoe de kanidaten het doen...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dank, Bullet, Twitter is soms een beetje te gekleurd :)
Het geeft een goed beeld buiten de (voorspelbare) inhoud om.

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 26-08-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
furby-killer schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:55:
[...]
Tja en Roemer maakt geen twijfelachtige beweringen en negeert compleet wat de ander zegt? Hele handel doet het.
Rutte geeft overduidelijke verkeerde voorstellingen over bijvoorbeeld de belastingdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:36
Vind het als kijker een vrij vervelend debat om te volgen. Even los van mijn politieke kleur, niemand gaat inderdaad in op opmerkingen/verwijten/vragen van anderen, ook niet in dat 4-minuten debat. Daar mag wat mij betreft wel op ingegrepen worden als een persoon na een vraag weer een standaard lulverhaal ophangt over iets compleets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kan het niet kijken, maar als ik dit Nu.nl bericht lees komt het vooral over als modder gooien, ipv te zeggen waarom de eigen denkbeelden goed zijn. Is het echt zo erg? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik blijf altijd zeggen wat ik vind, tegen wie dan ook, onder welke omstandigheid dan ook.
Moet je hem toegeven, dat doet hij wel :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het valt wel mee, maar Wester moet tijdens de debatjes ietswat meer sturen op een goede vorm. Nu praten ze regelmatiger door elkaar dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb het niet gezien, maar als ik dit verslag lees, komt het behoorlijk treurig op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:49:
Mijn twee centjes: Frits mag zich, terecht, niet met de inhoud bemoeien.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

anandus schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:06:
Dank, Bullet, Twitter is soms een beetje te gekleurd :)
Het geeft een goed beeld buiten de (voorspelbare) inhoud om.
Gekleurd? Het is net als de vele meningen binnen dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Van Roemer valt me op dat hij er niet helemaal bij is (komt zelfs wat vermoeid over). De zaken die ie voor heeft kunnen bereiden, die doet hij prima. Maar als ie zelf aan de bak moet, dan gaat ie anderen napraten. 8)7

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat spreken Wilders en Roemer eigenlijk belabberd Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:18:
[...]

Gekleurd? Het is net als de vele meningen binnen dit topic ;)
offtopic:
Uiteraard, maar zo krijg ik een slecht beeld van het debat, het is allemaal wc-eend op Twitter :)
Af en toe is wat minder subjectieve duiding wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vond Rutte het beste eindpraatje geven, toch zijn premierschap wat afstraalt.

Gevolg van dit debat, PvdA gaat stijgen Sp zakken, en VVD loopt weg met het grootste-partij bonus. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Vond zelf Rutte in veel discussies goed overkomen, samsom was opvallend en doet het erg goed. Wilders had besloten zo vaak mogelijk kunduz vriendjes te zeggen en vol de aanval op Rutte in te zetten. Ook Roemer had weinig inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

pven schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:24:
Van Roemer valt me op dat hij er niet helemaal bij is (komt zelfs wat vermoeid over). De zaken die ie voor heeft kunnen bereiden, die doet hij prima. Maar als ie zelf aan de bak moet, dan gaat ie anderen napraten. 8)7
Roemer is duidelijk de vriendelijke buurman die je z'n grasmaaier wel wil uitlenen, maar als leider van het land heb je gewoon meer "inhoud" nodig.

Geloof me, ik zit totaal niet op de politieke richting die Roemer voor staat, maar ik zou hem wel met mijn vakantie de post en plantjes laten doen.

Naar mijn mening is hij dus totaal ongeschikt als politieke leider van ons land, sterker in zie niet eens een vakminister in hem. Dit toneel is profersioneel gezien gewoon een stap te hoog voor hem.

Van Samson kan je duidelijk zien dat hij veel geleerd heeft, deed het niet verkeerd maar wou ook niet echt een duidelijke uitspraak geven. Denk aan de discussie over Volkert van der G.

Wilders en z'n PVV? Das geen echte partij en heeft in het voorjaar laten zien dat hij wegloopt wanneer het moeilijk wordt.....

VVD dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

*nvt*

[ Voor 118% gewijzigd door gambieter op 26-08-2012 23:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Cyleo schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:34:
Vond zelf Rutte in veel discussies goed overkomen
Ik ben echt stomverbaasd dat mensen nog in de marketingpraatjes van Rutte geloven. De man liegt over bijvoorbeeld de belastingdruk in Nederland en de verhoging van het eigen risico door de VVD, maakt alleen maar karikaturen van de verkiezingsprogramma's van andere partijen en doet beloftes die hij niet onderbouwt. De man is nog onbetrouwbaarder dan een louche tweedehands autoverkoper.

Jammer daarom dat Pechtold er niet was om een rechtsliberaal alternatief te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 26-08-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Overigens valt me wel op (en dat heeft helemaal niets met politiek te maken) Samson een enorm onderdeurtje is wanneer hij naast Roemer, Wilders en Rutte staat..... Tjeeeeeee wat is hij klein....

[ Voor 65% gewijzigd door Bullet NL op 27-08-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En wat zou samsom in pak dan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Jammer dat D66 en het CDA niet aanwezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:37:
[...]

Van Samsung kan je duidelijk zien dat hij veel geleerd heeft, deed het niet verkeerd maar wou ook niet echt een duidelijke uitspraak geven. Denk aan de discussie over Volkert van der G.

[...]
Bij de discussie over Volkert van der G. kreeg ik veel respect voor Samsom, terwijl dit tegen mijn politieke voorkeur ingaat. Inmenging in de rechterlijke macht vanuit de politiek is totaal onwenselijk. Rutte leek hier echter geen problemen mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
D-e-n schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:41:
[...]

Ik ben echt stomverbaasd dat mensen nog in de marketingpraatjes van Rutte geloven. De man liegt over bijvoorbeeld de belastingdruk in Nederland en de verhoging van het eigen risico door de VVD, maakt alleen maar karikaturen van de verkiezingsprogramma's van andere partijen en doet beloftes die hij niet onderbouwt. De man is nog onbetrouwbaarder dan een louche tweedehands autoverkoper.

Jammer daarom dat Pechtold er niet was om een rechtsliberaal alternatief te geven.
En hoe is dit anders dan een andere politicus?

Edit: was inderdaad ook benieuwd naar pechtold, jammer dat hij er niet bij was.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyleo op 26-08-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Helemaal omdat deze partijen nog veel kunnen winnen of verliezen....

Ik geloof er niets meer van dat VVD kiezers aan de PVV gaat verliezen, maar D66 kan wel kiezers bij de VVD weghalen. Andersom ook natuurlijk, dus had een leuke discussie kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 18:19
Mijn korte mening:

Samson
Damn, niet verwacht dat hij zo goed uit de verf zou komen. Als je hem vergelijkt met Cohen dan is het sneu dat hij niet 2 jaar eerder al partijleider was. Klein minpuntje was wel dat hij soms niet op de antwoorden inging en er een draai aan af met daarbij een visie. Dat werkt lang goed maar op een gegeven moment komt het betweterig over, hij zal dat moeten gaan doceren om in de race te blijven.

Rutte
De premier die halverwege het debat in vorm raakte en soms rake treffers uitdeelde. Samen met Samson veruit de beste. Eindspeech was van grote klasse :)

Roemer
Over my dead body indeed. Vent leek wel dood, kwam niets zinnigs uit. Hij ging continu niet in op de vragen die Frits Wester hem stelde. Op de vraag waar hij de grote bezuinigingen ging halen ging hij volledig het bos in. In mijn ogen de grote verliezer van de avond.

Wilders
Nutcase, schreeuwen en insinuaties :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Cyleo schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:44:
[...]
En hoe is dit anders dan een andere politicus?
Iedere politicus probeert de ander in een hoek te zetten. Maar liegen over feiten en eigen maatregelen: dat deed vooral Rutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:42:
Jammer dat D66 en het CDA niet aanwezig waren.
Dan had je ook GL moeten toevoegen, die zijn van vergelijkbare grootte. Maar met zoveel lijsttrekkers wordt het wel onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Miki schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:44:
Mijn korte mening:

Samson
Damn, niet verwacht dat hij zo goed uit de verf zou komen. Als je hem vergelijkt met Cohen dan is het sneu dat hij niet 2 jaar eerder al partijleider was. Klein minpuntje was wel dat hij soms niet op de antwoorden inging en er een draai aan af met daarbij een visie. Dat werkt lang goed maar op een gegeven moment komt het betweterig over, hij zal dat moeten gaan doceren om in de race te blijven.

Rutte
De premier die halverwege het debat in vorm raakte en soms rake treffers uitdeelde. Samen met Samson veruit de beste. Eindspeech was van grote klasse :)

Roemer
Over my dead body indeed. Vent leek wel dood, kwam niets zinnigs uit. Hij ging continu niet in op de vragen die Frits Wester hem stelde. Op de vraag waar hij de grote bezuinigingen ging halen ging hij volledig het bos in. In mijn ogen de grote verliezer van de avond.

Wilders
Nutcase, schreeuwen en insinuaties :X
Begin debat van wilders was erg sterk, Rutte moest zich volgens mij erg inhouden over Europa om geen ruzie met anderen uit Europa te krijgen nu hij nog in zijn huidige positie zit.

Samsom was altijd wel erg correct/veilig in zijn antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

D-e-n schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:45:
[...]

Iedere politicus probeert de ander in een hoek te zetten. Maar liegen over feiten en eigen maatregelen: dat deed vooral Rutte.
Welnee, dit geld voor de anderen net zo..... Wilders, Roemer en Samson gaan ook alleen maar vertellen wat ze willen vertellen, ook al moeten ze daar overal hun eigen draai aan moeten geven.

Dat het jou zo opvalt is omdat je schijnbaar minder met Rutte hebt, wanneer je er objectief naar kijkt doen ze het allemaal....
gambieter schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:46:
[...]

Dan had je ook GL moeten toevoegen, die zijn van vergelijkbare grootte. Maar met zoveel lijsttrekkers wordt het wel onoverzichtelijk.
GL? Wel nee.... Die worden straks opgegeten door de PvdA omdat Samson nu relatief sterk is.... Bovendien hebben ze geen echt verhaal qua economie.... En dat is toch het thema van deze verkiezingen.

[ Voor 28% gewijzigd door Bullet NL op 26-08-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:07
edit

[ Voor 98% gewijzigd door TheJason op 26-08-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:50:
[...]
Welnee, dit geld voor de anderen net zo..... Wilders, Roemer en Samson gaan ook alleen maar vertellen wat ze willen vertellen, ook al moeten ze daar overal hun eigen draai aan moeten geven.
Nee. Rutte ontkent gewoon zijn eigen verkiezingsprogramma. En de belastingdruk in Nederland is gemiddeld in Europa, niet het hoogst.

Pechtold is wat betreft eerlijker. Die staat gewoon voor maatregelen als een hoger eigen risico

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 26-08-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat het jou zo opvalt is omdat je schijnbaar minder met Rutte hebt, wanneer je er objectief naar kijkt doen ze het allemaal....
Maar zelf uit je kritiek op de andere drie, maar niet op Rutte? ;)
D-e-n schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:52:
Nee. Rutte ontkent gewoon zijn eigen verkiezingsprogramma. En de belastingdruk in Nederland is gemiddeld in Europa, niet het hoogst.
Maar ja, als je dat toegeeft kun je geen FUD zaaien ;) . Nu ben ik het wel eens met BulletNL dat alle lijsttrekkers dergelijke blinde vlekken hebben en ook moeten ontkennen.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 26-08-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

gambieter schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:52:
[...]

Ja, dat mag toch ook? Ben echt niet romser dan de paus, iets wat ik ook nooit heb beweerd ;)
Maar zeg zelf, is bij anderen altijd zo lekker duidelijk te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:54:
[...]
Ja, dat mag toch ook? Ben echt niet romser dan de paus, iets wat ik ook nooit heb beweerd ;)
Maar zeg zelf, is bij anderen altijd zo lekker duidelijk te maken :P
Maar kom maar met voorbeelden dan? De voorbeelden van een liegende Rutte zijn overduidelijk. Het is een premier onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:52:
[...]

Dat is redelijk menselijk, daarom vooral kijken naar positieve dingen die mensen zeggen over degene waar ze het niet mee eens zijn, en negatieve dingen over hun favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Heb alleen het einde gezien, maar Samsom wordt zowel tijdens de nabeschouwing als hier als op de social media blijkbaar als winnaar gezien. Doet 'ie goed. Rutte komt wel over als een betrouwbaar leider, maar ik heb niets met de VVD.
't wordt SP of PvdA voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GL? Wel nee.... Die worden straks opgegeten door de PvdA omdat Samson nu relatief sterk is.... Bovendien hebben ze geen echt verhaal qua economie.... En dat is toch het thema van deze verkiezingen.
Zo werkt het natuurlijk niet. Men heeft de uitnodigingen gebaseerd op de huidige grootte, en je laat je eigen politieke voorkeur wel erg doorschemeren door deze opmerking over GL en economie. Er is nog veel meer dan economie, er is zorg, sociale structuren en polarisatie, Europa etc.

Laten we dit topic niet gebruiken voor het ventileren van de eigen vooroordelen over politieke partijen, daar zijn al andere topics voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrmx
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-08 17:57
Wat Frits Wester zojuist heeft gedaan kan dus echt niet door de beugel.
Roemer heeft geen moment een kans gekregen en werd constant afgebroken, waar Rutte nooit werd onderbroken, mocht liegen over het eigen risico en altijd het laatste woord kreeg.

Nog nooit, en ik heb elk debat sinds ~2000 gevolgd, zo'n partijdige vragensteller gezien. Dit moet de volgende keer echt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Eindspeech was van grote klasse :)
Hier de inspiratie (waar een-en-ander uit geleend/gejat is) :)
Wikipedia: First inauguration of Bill Clinton

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 26-08-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

D-e-n schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:56:
[...]

Maar kom maar met voorbeelden dan? De voorbeelden van een liegende Rutte zijn overduidelijk. Het is een premier onwaardig.
Roemer die niet vermeld dat bij hogere omzetbelastingen (buitenlandse) bedrijven minder snel genegen zijn om zich in ons land te verstigen, of juist een ander land zullen opzoeken. Terwijl dit juist weer banen gaat kosten.

Maar goed, hogere belastingen voor bedrijven, dat bekt zo lekker bij de lopendebandwerker.... Immers alles wat in een kantoor verantwoording neemd is slecht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Precies, ik vond Frits Wester ook nogal "gekleurd" in de leiding.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mooi dat Samsom het goed heeft gedaan, dat gaat de SP stemmen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
xtrmx schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:58:
Wat Frits Wester zojuist heeft gedaan kan dus echt niet door de beugel.
Roemer heeft geen moment een kans gekregen en werd constant afgebroken, waar Rutte nooit werd onderbroken, mocht liegen over het eigen risico en altijd het laatste woord kreeg.

Nog nooit, en ik heb elk debat sinds ~2000 gevolgd, zo'n partijdige vragensteller gezien. Dit moet de volgende keer echt anders.
Ik vond het uitlokken van Roemer om hem Engels te laten spreken erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

rgras schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:59:
Mooi dat Samsom het goed heeft gedaan, dat gaat de SP stemmen kosten.
En dat is vooralsnog gunstig voor de VVD! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:59:
Precies, ik vond Frits Wester ook nogal "gekleurd" in de leiding.
Ik heb het niet gevolgd, maar van wat ik bijv via Twitter begreep was Wester inderdaad flink gekleurd (vooral zeer anti-SP blijkbaar?), maar zorgde hij er wel voor dat het debat wel meer inging op de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:59:
[...]
Roemer die niet vermeld dat bij hogere omzetbelastingen (buitenlandse) bedrijven minder snel genegen zijn om zich in ons land te verstigen, of juist een ander land zullen opzoeken. Terwijl dit juist weer banen gaat kosten.
Dat is een aanname, geen feit wat hij hoeft te noemen. Rutte loog over feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:00:
[...]

En dat is vooralsnog gunstig voor de VVD! ;)
Vandaar mijn blijdschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

D-e-n schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:00:
[...]

Dat is een aanname, geen feit wat hij hoeft te noemen. Rutte loog over feiten.
Das helemaal geen aanname, heeft zelfs in het FD gestaan, heb hem niet 123 bij de hand maar dit plan van de SP is gewoon doorgerekend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:07
anandus schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:00:
[...]
Ik heb het niet gevolgd, maar van wat ik bijv via Twitter begreep was Wester inderdaad flink gekleurd (vooral zeer anti-SP blijkbaar?), maar zorgde hij er wel voor dat het debat wel meer inging op de inhoud.
Ach, dat is bekend bij meneer Wester, dat heeft hij altijd namelijk al gedaan.

Misschien ligt het er aan dat het debat op RTL4 is? Als je het op de NOS doet gaat het wat meer richting links(al ben ik nog steeds van mening dat dit soort debatten niet op de commerciële zender thuishoren).

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mijn korte mening:

Samson
Klopt, moet die spaarzaam gebruiken, nu is het nog nieuw, volgende keer saai en voorspelbaar.
Mr_Size schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:57:
Heb alleen het einde gezien, maar Samsom wordt zowel tijdens de nabeschouwing als hier als op de social media blijkbaar als winnaar gezien. Doet 'ie goed. Rutte komt wel over als een betrouwbaar leider, maar ik heb niets met de VVD.
't wordt SP of PvdA voor mij.
Rutte de betrouwbare leider? tJa als die vriendje van Cameron is, vraag ik me toch af wat die nou eigenlijk precies wil, mocht die ooit carte blanche krijgen....

En Pastors..... probeert alsnog even het debat ten nadele van Samsom te beslechten.. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 26-08-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Na vanavond zie ik Rutte echt niet meer als een betrouwbare leider. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 26-08-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:59:

Maar goed, hogere belastingen voor bedrijven, dat bekt zo lekker bij de lopendebandwerker.... Immers alles wat in een kantoor verantwoording neemd is slecht....
Aan de andere kant is dit alleen maar FUD, angstzaaien. Niet laten zien waarom de eigen plannen goed zijn, maar alleen zeggen dat de andere plannen slecht zijn. En vergeet niet: Nederland heeft momenteel een heel erg gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven. Is het terecht dat andere takken zwaar moeten inleveren om de bedrijven gunstig te blijven stemmen, of mag er ook wel wat pijn daar terecht komen?

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 26-08-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:01:
[...]
Das helemaal geen aanname, heeft zelfs in het FD gestaan, heb hem niet 123 bij de hand maar dit plan van de SP is gewoon doorgerekend....
Dat mag Rutte dan zeggen. Wat Rutte niet mag zeggen is dat Nederland de hoogste belastingdruk heeft. Wat Rutte niet mag zeggen is zijn eigen maatregelen ontkennen. Rutte liegt en bedriegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:04:
Na vanavond zie ik Rutte echt niet als een betrouwbare leider. ')
Als dat pas na vanavond was heb je de afgelopen twee jaar de Nederlandse politiek zeker niet gevolgd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

LED-Maniak schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:03:
[...]

Ach, dat is bekend bij meneer Wester, dat heeft hij altijd namelijk al gedaan.

Misschien ligt het er aan dat het debat op RTL4 is? Als je het op de NOS doet gaat het wat meer richting links(al ben ik nog steeds van mening dat dit soort debatten niet op de commerciële zender thuishoren).
Wat een onzin, Jeroen Pauw is een PvdA-er.... Dat hoor en lees je ook in al zijn comentaren, heb je problemen met een debatleider dan moet je als partij gewoon niet gaan en een statment maken, niet achteraf op de kleur van een presentator gaan hebben.

Roemer heeft wekelijks met Frits Wester te maken vanuit z'n studio in Den Haag, wanneer Roemer wat belangrijks heeft te vertellen zit hij er altijd. Dan moet hij zich maar beter op Wester voorberijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@anandus: O.k. dan is vanavond de bevestiging. ;)

btw mijn mening is dat je moet investeren om te kunnen groeien. Het vreemde is dat dit door rechts niet wordt bevestigd. Die willen groeien door te bezuinigen op plaatsen waar het vooral de laagste inkomens raakt. Vreemd. :?

[ Voor 70% gewijzigd door sjaool op 26-08-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
gambieter schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:04:
[...]

Aan de andere kant is dit alleen maar FUD, angstzaaien. Niet laten zien waarom de eigen plannen goed zijn, maar alleen zeggen dat de andere plannen slecht zijn. En vergeet niet: Nederland heeft momenteel een heel erg gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven. Is het terecht dat andere takken zwaar moeten inleveren om de bedrijven gunstig te blijven stemmen, of mag er ook wel wat pijn daar terecht komen?
Dat was te verwachten, voor de VVD is de SP opeens een opmerkelijke partij die in korte tijd erg veel zetels heeft verdient, hij moet dus de SP aanvallen om te voorkomen dat mensen daarop gaan stemmen, ik denk dat dat het voornaamste doel was van deze avond. Overigens zorgt dat gunstige belasting klimaat ook voor veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrmx
Naast Roemer kregen ook Wilders en Samson de wind van voren van Wester. Zodra Rutte een stelling innam en er iemand wou reageren, kregen deze 3 direct de opdracht "kort antwoord" waarop fritsje het vaak al na 10 seconden al afkapte, om vervolgens Rutte nog een laatste weerwoord te geven dat vaak 30 sec. duurde. Echt ongelooflijk.

Als Wilders en Samson een feit bracht stond Wester direct klaar om dit te corrigeren, maar als Rutte liegt over het eigen risico is hij stil. Rutte heeft 3x een directe leugen uitgesproken in dit debat om onder een vraag van Samson, Wilders en Roemer uit te komen en kwam hier door de CDA vragensteller elke keer mee weg.

Rutte die mededeelt dat het eigen risico niet is/wordt verhoogd is een leugenaar en dit moet een gespreksleider opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

gambieter schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:04:
[...]

Je probeert nu een inhoudelijke discussie te houden, ik geef alleen aan dat Roemer exact het zelfde doet als Rutte. Hij verteld ook niet het volledige verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:05:
[...]

Wat een onzin, Jeroen Pauw is een PvdA-er.... Dat hoor en lees je ook in al zijn comentaren
offtopic:
Jeroen Pauw een PvdA'er? Volgens mij kijk je niet vaak P&W? Jeroen Pauw is aardig rechts van het spectrum als je z'n opmerkingen en commentaren hoort, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:07:
[...]
ik geef alleen aan dat Roemer exact het zelfde doet als Rutte. Hij verteld ook niet het volledige verhaal.
Dat is iets anders dan liegen. Rutte liegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Uitslag volgens hun stemming
51% Samsom
34% Rutte
9% Wilders
6% Roemers

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

anandus schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:08:
[...]
offtopic:
Jeroen Pauw een PvdA'er? Volgens mij kijk je niet vaak P&W? Jeroen Pauw is aardig rechts van het spectrum als je z'n opmerkingen en commentaren hoort, volgens mij.
Maar hij blijft een rechtse PvdA-er..... Heeft namelijk tijdens de vorige verkiezingen z'n eigen voorkeur uitgesproken.

Enne.... Pauw en Witteman? = Vara = een PvdA bolwerk.... Ik vind het niet erg ofzo, het is alleen een gegeven....

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 26-08-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Bullet NL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:07:
[...]
Je probeert nu een inhoudelijke discussie te houden, ik geef alleen aan dat Roemer exact het zelfde doet als Rutte. Hij verteld ook niet het volledige verhaal.
Roemer gaat niet iets vertellen wat feitelijk niet waar is, en ja dat is inhoudelijk omdat het niet klopt.

Tip: zet je spellingscontrole eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrmx
Jeroen Pauw is inderdaad uiterst rechts, degene die hem meteen weer links noemt omdat hij bij de publieke omroep zit is vast weer zo'n triest persoon die alle doembeelden van de VVD ook gelooft. Er zitten meer mensen bij de publieke omroep met een rechtse politieke overtuiging dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Dat had ik dan echt niet achter hem gezocht! Dacht dat-ie tegenwoordig meer bij de VVD zou zitten.
Maar misschien zitten er gewoon meer vrouwen bij de PvdA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SinergyX schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:09:
Uitslag volgens hun stemming
51% Samsom
34% Rutte
9% Wilders
6% Roemers
Ik denk dat dit een goede afspiegeling is van de debatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Samsom, deed het inderdaad goed (ervaring opgedaan in zijn vorige carriëre?).
Rutte, tja de gladde korpsbal. ;)
Wilders, soms goede punten maar te ongenuanceerd.
Roemer, had ik meer van verwacht maar misschien komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Die Pastors heeft ook moeite om zijn eigen mening buiten beschouwing te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Roemer>> niemand verwachtte echt veel van em, en dat stuntelige maakt hem ook voor sommigen aantrekkelijk, zo van die zal wel eerlijk zijn, en menselijk zeker, waarom niet hem.... Maar de proof is in the pudding (peilingen komende week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Sjah schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:17:
Roemer>> niemand verwachtte echt veel van em, en dat stuntelige maakt hem ook voor sommigen aantrekkelijk, zo van die zal wel eerlijk zijn, en menselijk zeker, waarom niet hem.... Maar de proof is in the pudding (peilingen komende week).
Eens, de peilingen zullen uitwijzen wat zijn onthutsend zwakke optreden gaat kosten. Idem geldt ook voor Samsom. Rutte zal het minst last hebben, immers is er aan de rechter flank niet veel te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als die peilingen net zo oppervlakkig zijn als de sociale media dan weten we al welke kant het op gaat met de peilingen.
Mensen zijn zo gemakkelijk te beïnvloeden. Het lijkt er bijna op of niemand meer een eigen mening durft te hebben en het liefste meeloopt met de massa en populistische uitspraken. :-(

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 26-08-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hij is lijsttrekker van de tweede of zelfs eerste partij van het land (afhankelijk van welke peilingen je gelooft), dan lijkt mij niet dat je maar wat rond kan stuntelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Sissors op 26-08-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrmx
Het is ook moeilijk voor Roemer als je de hele tijd afgekapt wordt, zijn kans komt nog wel zonder Wester erbij. Hier thuis, en hier lopen de politieke opvatting zeer sterk uiteen, ging het eigenlijk alleen maar dat het op een gegeven moment zielig werd hoe Wester zijn anti-SP gevoelens niet kon verbergen. Bij de vraag aan roemer Engels te spreken kon je de irritatie van Roemer dan ook goed zien.

Eigenlijk best logisch en een rede waarom debatten niet op een commerciële omroep moeten plaatsvinden. Waar zou de RTL veel meer aan hebben, een rechtse regering, waardoor de publieke omroep half wordt wegbezuinigd, meer kijkers naar de commerciëlen 'overstappen' door gebrek aan goede programma's op de pub. omroep, en zo dus veel en veel meer reclamegelden incasseren.....of het tegenovergestelde?
Frits Wester is logischerwijs de beste man om dit debat te doen wil je dit bereiken, en wees er maar zeker van dat dit meespeelt.

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 26-08-2012 23:34 . Reden: Hou het netjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
xtrmx schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:21:
hoe Wester zijn anti-SP gevoelens niet kon verbergen. Bij de vraag aan roemer Engels te spreken kon je de irritatie van Roemer dan ook goed zien.
Yep, toen Roemer dat afwees, klapte Rutte voor Roemer.
* Sjah geeft Mark 100 respectpunten erbij
furby-killer schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:21:
[...]

Hij is lijsttrekker van de tweede of zelfs eerste partij van het land (afhankelijk van welke peilingen je gelooft), dan lijkt mij niet dat je maar wat rond kan stuntelen.
Roemer staat in de 2e kamer debatten niet bekend als een stuntelaar.
Maar als jij liever een gehaaid iemand pakt, die in zijn vuistje lacht als die de tegenpartij op het verkeerde been zet, ga je gang.

[ Voor 40% gewijzigd door Sjah op 26-08-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het is ook moeilijk voor Roemer als je de hele tijd afgekapt wordt, zijn kans komt nog wel zonder Wester erbij. Hier thuis, en hier lopen de politieke opvatting zeer sterk uiteen, ging het eigenlijk alleen maar dat het op een gegeven moment zielig werd hoe Wester zijn anti-SP gevoelens niet kon verbergen. Bij de vraag aan roemer Engels te spreken kon je de irritatie van Roemer dan ook goed zien.

Eigenlijk best logisch en een rede waarom debatten niet op een commerciële omroep moeten plaatsvinden. Waar zou de RTL veel meer aan hebben, een rechtse regering, waardoor de publieke omroep half wordt wegbezuinigd, meer kijkers naar de commerciëlen 'overstappen' door gebrek aan goede programma's op de pub. omroep, en zo dus veel en veel meer reclamegelden incasseren.....of het tegenovergestelde?
Frits Wester is logischerwijs de beste man om dit debat te doen wil je dit bereiken, en wees er maar zeker van dat dit meespeelt.
Sorry hoor, maar als je premier wilt zijn moet je hier vakkundig mee om kunnen gaan. Roemer ging niet eens in op de vragen maar stak zijn typische SP riedeltje af. Het is dan ook logisch dan Frits Wester hem afkapte, omdat hij geheel niet inging op de vraag. Roemer was inhoudelijk al zwak en dat is vanavond zeer duidelijk geworden.

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 26-08-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

furby-killer schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:21:
[...]

Precies, juist dan moet je scherp zijn en zeker niet stuntelen... Nogmaals, de man persoonlijk kan heel warm overkomen, maar de vraag of dat een goede eigenschap is om het land te leiden. Je komt dan vroeg of laat in een positie dat je moeilijke (voor niemand leuke) beslissingen moet maken. Juist dan moet je leiderschap tonen. Dat deden Rutte en Samson in dit TV debat het beste.

Roemer heeft in dit debat een mooi inkijkje gegeven in zijn persoontje en dat maakt hem direct geen natuurlijke leider zoals anderen dat vandaag wel waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tja, als je niet in one-liners wilt antwoorden zul je soms dieper op de zaken in moeten gaan en dat past even niet in het straatje van de heer Wester. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Euhm, wat een kulredenatie. Je kan heb exact omkeren en weer posten waarom ze niet op de publieke moeten komen.

Ik vind het juist goed dat zulke debatten ook bij de commercielen zijn. Het lijkt me bijzonder slecht voor de democratie wanneer enkel een staatsomroep (dat zijn de publieken gewoon, niks mis mee verder, maar het is wel de situatie) gaat beslissen wie er bij verkiezingsdebatten op TV mogen komen opdraven. Het zowel op publieken als commercielen te doen is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrmx
Maak je weer de fout dat de publieke omroep niet enkel en alleen op winst gericht is zoals de commerciëlen, dat is juist het grote verschil.
Hoe de RTL dit debat heeft behandeld lijkt op hoe de Telegraaf omgaat met het nieuws in het land. Dit kom je echt niet tegen op de publieke.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste