Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Mijn ervaring is dat er nogal creatief wordt omgegaan met de capaciteit in mAh van accu's, meer mAh betekent lang niet altijd dat je er langer mee kunt werken. Je zou de werkelijke capaciteit van een accu moeten meten voor een eerlijke vergelijking,

Wel is het zo dat de accu's van een beter merk eerlijker zijn met de opgegeven capaciteit dan een eBay-Chinees. Die Chinese accu's hebben ook de neiging een erg korte levensduur te hebben. Met mijn orginele Dell 6-cell accu heb ik bijna 3 jaar gewerkt en ik heb hem vervangen omdat de capaciteitsmeting niet meer te calibreren viel, waardoor mijn laptop met een halfvolle accu ineens kon uitvallen (meting versprong van 50+% ineens naar 1-2%). Voordat dat gebeurde, kon ik meestal nog steeds zo'n 2 uur op mijn laptop werken. Ik heb er nu inderdaad een Chinese 9-cell accu in zitten, die overigens geen minuut langer werkt dan de orginele 6-cell en die ik alleen heb gekocht omdat hij zo goedkoop was dat het geen probleem is om hem na een jaar alweer te moeten vervangen. En dat was bijna 2 jaar geleden en hij werkt nog steeds probleemloos. Toch zou ik het niet weer doen.

Aangezien het voor jou erg belangrijk is dat je zo lang mogelijk met je accu kunt doen zonder bijladen, zou ik in ieder geval voor een 9-cell gaan.

Je kunt eens kijken naar de accu's van Duracell, wel veel duurder maar daar heb ik in ieder geval wel het vertrouwen dat de opgegeven capaciteit klopt en dat de kwaliteit goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik heb inmiddels al 5 accu's gehad maar mijn laptop blijft uitvallen op random momenten met die accu's. Het probleem lijkt 'm te zitten in het voltage, wat toch aan de lage kant is. Iemand een goedkope accu die wel goed werkt? Mijn vorige chinese 9 cell werkt prima, maar die is echt op na een jaar. Ik wil toch liever weer een 6 cell. Heb eerst replace direct uitgespeeld, yanec, bluenogwat. Ik dacht bijna dat het aan de laptop zou liggen, maar als ik veel vergelijkbare reacties lees op dit forum is dat niet zo. Die van Duracell houd ik liever als laatste optie gezien de prijs van 82 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10x een goedkope accu (met grote kans dat 'ie weer uitvalt) of één keer wat meer uitgeven zodat je een fatsoenlijke accu hebt.. Drie keer raden wat op de lange termijn goedkoper is? Maar goed, eigen keuze natuurlijk.

Mijn 9-cell doet het nu nog zo'n 2 uur (1e accu, 5 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Inderdaad, als je al 5 accu's hebt gehad (ik ben pas aan m'n tweede, de eerste was de fabrieksaccu) dan kun je beter wat meer uitgeven en voor een 2-3 jaar weer klaar zijn. Zelfs als je die accu's allemaal onder garantie terug hebt kunnen sturen, want het levert toch ook iedere keer weer een hoop gezeur op.

Juist het op volstrekt willekeurige momenten uitvallen van de computer (enige kenmerk is dat vlak voor het uitvallen de accu nog lang niet leeg was volgens de Windows meter) is een kenmerk van (te) goedkope accu's.

Mijn goedkope Chinese 9-cell heeft daar ook een beetje last van en ondanks dat hij het verder best goed doet is het voor mij wel de reden om wat meer uit te geven als ik deze ga vervangen. Een laptop die onverwacht op zwart gaat terwijl je nog werk open hebt staan, is niet iets wat je wilt, zeker niet als je hem voor school gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vraagje/probleem.

Enkele dagen geleden moest ik een update doen van Windows 10. Deze is gebeurd bij het afsluiten van de laptop.
Nu heb ik het probleem dat mijn laptop mijn webcam niet meer herkent.
Als ik bij Apparaatbeheer naar 'beeldapparaten' ga, staat er enkel 'WEBCAM'. Ik meen me te herinneren dat daar vroeger iets anders stond (Realtec....). Ook als ik bij SupportAssist van Dell, de camera laat controleren, vindt hij geen webcam.

Verder heb ik geprobeerd de driver te installeren, maar krijg de melding dat deze enkel werkt op Windows XP of hoger. Ik denk dat hij Windows 10 Pro nog niet herkent.

UPDATE:
Wanneer ik via USBDeview kijk, staat de integrated webcam als ontkoppeld, maar staat er WEBCAM als gekoppeld.

Alvast bedankt
Arthur

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Laatst online: 27-06 09:39
S_Chief schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:06:
10x een goedkope accu (met grote kans dat 'ie weer uitvalt) of één keer wat meer uitgeven zodat je een fatsoenlijke accu hebt.. Drie keer raden wat op de lange termijn goedkoper is? Maar goed, eigen keuze natuurlijk.

Mijn 9-cell doet het nu nog zo'n 2 uur (1e accu, 5 jaar oud).
Daar ben ik het wel mee eens, daarom vroeg ik juist om ervaring met een specifieke goede goedkope accu. Hiervoor had ik een chinese van 2 tientjes die het echt uitstekend deed. Geen wonderen maar toch 2 jaar plezier van gehad. Nooit meer kunnen vinden helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:28

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:12:
Hallo, ik heb een vraagje/probleem.

Enkele dagen geleden moest ik een update doen van Windows 10. Deze is gebeurd bij het afsluiten van de laptop.
Nu heb ik het probleem dat mijn laptop mijn webcam niet meer herkent.
Als ik bij Apparaatbeheer naar 'beeldapparaten' ga, staat er enkel 'WEBCAM'. Ik meen me te herinneren dat daar vroeger iets anders stond (Realtec....). Ook als ik bij SupportAssist van Dell, de camera laat controleren, vindt hij geen webcam.

Verder heb ik geprobeerd de driver te installeren, maar krijg de melding dat deze enkel werkt op Windows XP of hoger. Ik denk dat hij Windows 10 Pro nog niet herkent.

UPDATE:
Wanneer ik via USBDeview kijk, staat de integrated webcam als ontkoppeld, maar staat er WEBCAM als gekoppeld.

Alvast bedankt
Arthur
Ik heb een schone Windows 10 installatie erop staan en bij mij werkt de webcam momenteel gewoon. Ik zal eens kijken welke drivers daarvoor geïnstalleerd zijn.

In apparaatbeheer staat hij als een Intergrated Webcam.

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/tweakers/webcam1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/tweakers/webcam2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/tweakers/webcam3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/tweakers/webcam4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:32
Alfie104 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:55:

Aangezien het voor jou erg belangrijk is dat je zo lang mogelijk met je accu kunt doen zonder bijladen, zou ik in ieder geval voor een 9-cell gaan.

Je kunt eens kijken naar de accu's van Duracell, wel veel duurder maar daar heb ik in ieder geval wel het vertrouwen dat de opgegeven capaciteit klopt en dat de kwaliteit goed is.
Ik heb inmiddels bovenstaande batterij binnen maar vanaf het moment van aansluiten doet de batterij het wel maar hij laadt niet op. Ik heb een snel, oranje wit, knipperend batterij-logo en de melding [ Unable to identify the battery] Ik heb gegoogled maar niks gevonden.

De oude accu doet het overigens wel gewoon
Wat kan ik doen om het te laten werken?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
95% zeker dat je er niets aan kan doen. Dell herkent niet-originele batterijen en weigert dan om iets ermee te doen. Sommige batterijen omzeilen die beveiliging, maar dat lukt niet altijd.

Maar goed, misschien heeft iemand anders een oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg terug dezelfde foutmelding (incl typfout) bij installatie: "you system must be Windows XP SP2 or above". Ook is integrated webcam niet te vinden bij apparaat beheer. Er staan enkel 'WEBCAM'.
Zou er een kabeltje loszitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
S_Chief schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:29:
95% zeker dat je er niets aan kan doen. Dell herkent niet-originele batterijen en weigert dan om iets ermee te doen. Sommige batterijen omzeilen die beveiliging, maar dat lukt niet altijd.

Maar goed, misschien heeft iemand anders een oplossing voor je.
Terugsturen en een originele van 180,- kopen dus... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:10:
[...]

Ik krijg terug dezelfde foutmelding (incl typfout) bij installatie: "you system must be Windows XP SP2 or above". Ook is integrated webcam niet te vinden bij apparaat beheer. Er staan enkel 'WEBCAM'.
Zou er een kabeltje loszitten?
Al geprobeerd de compatibiliteitsmodus te gebruiken?
stevens20 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:13:
[...]
Dat schrijf ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_Chief schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:23:
[...]

Al geprobeerd de compatibiliteitsmodus te gebruiken?
Compatibititeitsmodus gebruiken van welke app dan? Ik begrijp dit niet zo goed denk ik :/
Ik heb namelijk al maanden de webcam kunnen gebruiken op Windows 10...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:34:
[...]

Compatibititeitsmodus gebruiken van welke app dan? Ik begrijp dit niet zo goed denk ik :/
Ik heb namelijk al maanden de webcam kunnen gebruiken op Windows 10...
Zojuist maar even zelf geprobeerd, en mijn oplossing lijkt te werken.

• Rechtermuisklik op de .exe (setup, dus niet de unzipper)
• Eigenschappen
• Tabblad Compitabiliteit
• Vinkje zetten bij "Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:"
• Selecteer Windows 7

Toepassen en weer uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_Chief schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:38:
[...]

Zojuist maar even zelf geprobeerd, en mijn oplossing lijkt te werken.

• Rechtermuisklik op de .exe (setup)
• Eigenschappen
• Tabblad Compitabiliteit
• Vinkje zetten bij "Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:"
• Selecteer Windows 7

Toepassen en weer uitvoeren.
oh van de driver! Nu snap ik je. Bedankt!
Ik geef meteen verslag uit ;)
UPDATE:

Nog steeds geen integrated webcam te vinden bij apparaat beheer. Er is wel een onbekend apparaat bijgekomen. Dat staat daar nu samen met 'WEBCAM'

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
stevens20 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:13:
[...]

Het valt me tegen dat een merk als Duracell blijkbaar een accu levert die het niet doet, dat lijkt me niet helemaal normaal. Ik zou contact opnemen met de leverancier (sowieso want je hebt een niet-werkend product gekregen) en waarschijnlijk gaan zij voorstellen hem om te ruilen. Als je oude accu het gewoon doet, is het niet erg aannemelijk dat het aan je computer ligt.

Heb je overigens al eens geprobeerd je computer gewoon een paar uur uitgeschakeld aan de lading te leggen met die accu erin? Als mijn accu echt leeg is, krijg ik nl. ook een oranje knipperend lampje. Dus misschien is het gewoon een kwestie van opladen en resetten van de calibratiegegevens (wat je bij mijn weten overigens niet zelf kunt doen).

Het zou ook nog een kwestie kunnen zijn van een vuil contactje, waardoor de identificatie niet gelezen kan worden. Aan de batterij zou ik niets doen, want die is nu nog nieuw (garantie), maar je zou eens kunnen kijken wat je kunt doen aan de contactpennen in je computer.

• stevens20
Hij knippert niet alleen oranje maar wisselt tussen oranje en wit.

Ik kan natuurlijk ook deze bestelling terugsturen en dan in een nieuwe bestellingen dezelfde nog een keer bestellen en dan hopen dat die wel werkt.

Wanneer ik een RMA aanvraag dan zit je met je twee weken "wet van koop op afstand"..

[ Voor 12% gewijzigd door stevens20 op 18-08-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Dit?

Voor de genoemde oplossing moet je wel de Dell uitbreiding van de Power opties geïnstalleerd hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Alfie104 op 19-08-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Alfie104 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:49:
Dit?

Voor de genoemde oplossing moet je wel de Dell uitbreiding van de Power opties geïnstalleerd hebben.
Jij kan mijn held worden! Vanavond als ik thuis ben ga ik het direct proberen!!!

hij geeft in zijn post wel aan dat hij 4x oranje en 1x wit knippert, bij mij doet hij het net anders maar het is het proberen zeker waard!

[ Voor 15% gewijzigd door stevens20 op 19-08-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik hoop dat het werkt. Het was de eerste link op Google met "l502x flash orange white" ofzo. Ik heb niet naar verdere resultaten gekeken, misschien dat daar ook nog iets tussen staat. Maar dit leek wel erg logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Alfie104 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:05:
Ik hoop dat het werkt. Het was de eerste link op Google met "l502x flash orange white" ofzo. Ik heb niet naar verdere resultaten gekeken, misschien dat daar ook nog iets tussen staat. Maar dit leek wel erg logisch.
Vreemd, ik het soortgelijke zoekopdrachten gedaan maar niks gevonden. Ben zelfs op de site van Dell aan het zoeken geweest. Blijkbaar is Google niet mijn buddy O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Nog een andere manier, via Youtube gevonden:
- Ga naar apparaatbeheer
- Delete de batterij
- Haal de batterij uit de laptop
- Wacht een minuutje ofzo, in ieder geval tot het icoontje in de taakbalk verdwenen is
- Stop de batterij terug
- "Zoeken naar gewijzigde apparaten"
- Als de batterij weer in apparaatbeheer zichtbaar is, zou hij moeten werken.

Ik vraag me echter wel af of daarmee de knipperende lampjes verholpen zijn, want die gaan volgens mij buiten Windows om. Tenminste, als die van mij oranje knippert omdat hij helemaal leeg is, dan doet hij dat ook als de laptop uit staat, totdat de accu weer voldoende lading heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regelt de BIOS als het goed is.

Kan ook gedeeld zijn. Stukje OS, stukje BIOS.

[ Voor 44% gewijzigd door S_Chief op 19-08-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Nee, helaas. Het heeft niet geholpen. Ik heb de gegevens om het terug te sturen al aangevraagd. Hij gaat zsm terug, dan maar zoeken naar een andere.

Heeft iemand, die in de buurt van Arnhem woont, een goedkope accu die nog leverbaar is die ik even kan testen voor ik overga tot aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik ga dan toch deze nog maar eens proberen. Ben benieuwd of deze het dan wel gaat doen. Het is een originele van Dell. Ik ben benieuwd.

http://www.replacedirect....ell-laptop-accu-108v.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:35

sphere

Debian abuser

Snap al die problemen niet. Heb gewoon een random goedkope batterij van eBay gerukt en werkt. Natuurlijk is de capaciteit waardeloos, maar wat wil je voor 20 dollar.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
sphere schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:03:
Snap al die problemen niet. Heb gewoon een random goedkope batterij van eBay gerukt en werkt. Natuurlijk is de capaciteit waardeloos, maar wat wil je voor 20 dollar.
Laat ik nou net een beetje fatsoenlijke capaciteit nodig hebben. Colleges van 2/2,5 uur moet hij kunnen overleven. Daarbij heb ik in mijn lokaal (ja, ik woon in een oude basisschool) lang niet overal stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:34
stevens20 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:20:
[...]

Laat ik nou net een beetje fatsoenlijke capaciteit nodig hebben. Colleges van 2/2,5 uur moet hij kunnen overleven. Daarbij heb ik in mijn lokaal (ja, ik woon in een oude basisschool) lang niet overal stroom.
Voor thuis kun je mooi een verlengsnoer kopen van enkele meters lang. Heb je dat probleem in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
stevens20 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:20:
[...]

Mag niet. Ik mag volgens het huurcontract niet met verlengsnoeren werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
stevens20 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:23:
[...]

Mag niet. Ik mag volgens het huurcontract niet met verlengsnoeren werken.
Als jij gewoon een verlangsnoer koopt van 5 meter, waarin je vervolgens alleen je laptop op aansluit, dan is er niks aan de hand.

Het enige wat ze willen voorkomen is dat jij 5 van die stekkerdozen aan elkaar knoopt en er vervolgens her en der apparaten op aansluit die veel vermogen vragen. Resultaat daarvan is overbelasting van een stekkerdoos, waardoor brand kan ontstaan. Dit gaat dus nooit gebeuren met je laptop.

Overigens wel slecht geformuleerd in je huurcontract.

[ Voor 4% gewijzigd door AMD1800 op 23-08-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
AMD1800 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

Als jij gewoon een verlangsnoer koopt van 5 meter, waarin je vervolgens alleen je laptop op aansluit, dan is er niks aan de hand.

Het enige wat ze willen voorkomen is dat jij 5 van die stekkerdozen aan elkaar knoopt en er vervolgens her en der apparaten op aansluit die veel vermogen vragen. Resultaat daarvan is overbelasting van een stekkerdoos, waardoor brand kan ontstaan. Dit gaat dus nooit gebeuren met je laptop.

Overigens wel slecht geformuleerd in je huurcontract.
Weet ik. Ik had al speciaal een verlengsnoer gekocht die veel aan kan maar bij de eerste controle werd er direct iets van gezegd. Ik moest er voor een volgende controle iets aan gedaan hebben. Zo niet is het een rede om je huurcontract te ontbinden.

Maar we dwalen erg ver af, ik moet gewoon een accu hebben met een behoorlijke kwaliteit en capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:13
Vandaag eens onze mio fietsnavigatie aan de laptop gehangen. Wordt gewoon totaal niet gevonden door het betreffende programma. Toen begon het me te dagen dat we dit met de TomTom onder Windows 7 ook hadden. Op mijn pc met Windows 10 werkt het wel gewoon.
Blijkbaar zit het hem in de usb drivers of firmware. Iemand hier die hetzelfde heeft? Dat apparaten niet goed werken op usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55
Arunia schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:09:
Vandaag eens onze mio fietsnavigatie aan de laptop gehangen. Wordt gewoon totaal niet gevonden door het betreffende programma. Toen begon het me te dagen dat we dit met de TomTom onder Windows 7 ook hadden. Op mijn pc met Windows 10 werkt het wel gewoon.
Blijkbaar zit het hem in de usb drivers of firmware. Iemand hier die hetzelfde heeft? Dat apparaten niet goed werken op usb.
Heb je de eSata/USB 2.0 poort ook geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
NSG schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:29:
[...]

Heb je de eSata/USB 2.0 poort ook geprobeerd?
Wait wut?!
Die rechter? Is dat een Dual poort. Haha... Dat wist ik niet. Weer war geleerd. Gaan we vanavond meteen proberen. Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En het is zelfs een oplaadpoort voor andere apparaten, ook als je laptop uit is geschakeld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
S_Chief schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:29:
En het is zelfs een oplaadpoort voor andere apparaten, ook als je laptop uit is geschakeld. 8)
En dat laatste wist ik weer niet! Wel dat de betreffende poort geschikt is voor stromen tot 1A ipv. 500mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik heb een l1502x laptop, een vriendin van me heeft op mijn aanraden destijds ook een exemplaar gekocht. Haar voedingsadapter is kapot gegaan. Bij Dell en Replacedirect kan je voor 73 euro een nieuwe kopen. Kennen jullie nog adressen waar deze goedkoper verkrijgbaar zijn? Zou een universele adapter ook kunnen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Overbodig...

[ Voor 88% gewijzigd door musicfreak op 17-10-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdonut
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12-2024
Hallo allen,

Heeft iemand een oplossing voor de ventilator problemen kunnen vinden? ik heb geen geluk op google e.d.

Het meest bizarre is wanneer ik even niks doe met mijn laptop (idle) dan gaatie als een malle loeien.
Wat ik wel heb gemerkt en wat ook iemand anders op internet blijkt te hebben is wanneer ik dan de nvidia control panel opstart, stopt de ventilator direct met draaien.

ik heb hier weleens iets gelezen over terug switch van bios a12 naar a11 of zelfs a6. Ik heb dit destijds geprobeerd maar volgens mij zonder succes. heeft iemand hier wel succes mee gehad?

ik studeer regelmatig in de bieb en dan is het best irritant als mijn laptop opeens gaat blazen.

Ik heb er windows 10 op staan
en heb er 16 gb ram en een ssd in gedaan en ik heb ook nieuwe thermal paste op gedaan. dit is denk ik half jaar geleden of zo.

ik wacht met smacht jullie antwoord af O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houd taakbeheer open en sorteer op CPU gebruik, dan zie je gelijk waardoor het komt. Wellicht onderhoud van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hoop voor het einde van het jaar de laptop van mijn vrouw eens open te maken om de HDD te vervangen voor een SSD en wellicht wat verder te gaan en ook schoon te maken, pasta te vervangen en thermal pads. Dat laatste is nog wel even eng, maar wellicht dat het mee valt. Mijn eigen pc pasta e.d. vervangen lukt me zonder problemen en heb ook schoonmaak vloeistoffen speciaal hiervoor. Maar het blijft toch allemaal wat meer fragile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Laatst online: 25-09 14:34
Arunia schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:00:
Hoop voor het einde van het jaar de laptop van mijn vrouw eens open te maken om de HDD te vervangen voor een SSD en wellicht wat verder te gaan en ook schoon te maken, pasta te vervangen en thermal pads. Dat laatste is nog wel even eng, maar wellicht dat het mee valt. Mijn eigen pc pasta e.d. vervangen lukt me zonder problemen en heb ook schoonmaak vloeistoffen speciaal hiervoor. Maar het blijft toch allemaal wat meer fragile.
Ergens in dit topic staat wel een pdf met een gedetailleerde omschrijving hoe alles gedemonteerd moet worden. Ik doe tegenwoordig 1x per jaar even alles los, en dan alles stofvrij maken en met 1,5 uur zit alles weer in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb met zoeken idd de handleiding gevonden. Thanks.
Wellicht een handige voor in de TS?
Binnenkort maar eens de moed verzamelen en ook zoeken naar thermalpads. Er gaat iig arctic silver op. Dat gebruik ik overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
Ik heb sinds vandaag een Microsoft Wireless Display Adapter V2 :D
Daarmee wilde ik lekker vanaf mijn laptop gaan streamen naar de TV.

Maar ik krijg het ding niet aan de praat... via mijn telefoon (Lumia 950XL) werkt het zonder probleem.

Specs
XPS 15 L502X
Windows 10
2nd generation Intel Core i5-2410M processor
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000

Ik kan er nog niet veel over vinden op het web.

Wel onderstaande draadje maar daar lijken ze het niet aan de praat te krijgen.
Windows 10 [Intel WiDI] [Wireless display & Miracast]

Iemand hier ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, in eerste instantie werkte al mijn USB poorten gewoon. Maar na wat installaties (geen idee wat de trigger was, of misschien gewoon een Windows update?) werkte mijn USB3.0 poorten niet meer. Meer mensen hier ervaring mee? (gewoon tijdens dat ik ze in gebruik had)

Ik heb uiteindelijk deze driver geïnstalleerd, en nu lijkt het wel gewoon te werken:
http://www.dell.com/suppo...ersDetails?driverId=61X2W

Ik heb alleen geen idee of er een nog meer recente versie bestaat. Zijn er nog meer drivers die ik apart zou moeten installeren? Ik heb tot nu toe dit gedaan:
- Windows clean install
- Alle updates gedaan
- Audio_Realtek_W8_A06_Setup-RKKTF_ZPE.exe
- Laatste Nvidia 525M driver van Nvidia website zelf
- Renesas USB3.0 Host Controller Driver (USB3_Renesas_W7_A03_Setup-61X2W_ZPE.exe)

Ik twijfel of ik de intel gpu driver nog moet/ga installeren van hun eigen site

edit: ow ik had hiervoor bij Windows 10 wel Dell Audio (dat wave gedoe) welke kan ik hiervoor het beste installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Markos op 02-12-2016 15:59 ]

• musicfreak
Ik heb vandaag mijn nieuwe accu via Aliexpress ontvangen. Over het calibreren lees ik hier twee mogelijkheden. Allereerst de optie van Dell zelf:
S_Chief schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:41:
Als je batterij zelf niet defect is (cel afgestorven bijvoorbeeld), dan kan je proberen om de batterij te calibreren: http://www.dell.com/conte...article_8?c=us&l=en&cs=19
Daar staat:
Turn on the laptop. Allow it to run on battery power until the battery is drained to 40 percent of capacity. Hover your mouse over the battery icon in the lower right corner of your toolbar. This will display how much life the battery still possesses.

Remove the battery from the laptop. The battery is located on the underside of your computer. Slide the locking mechanism to the side to unlock or release the battery. Once released, the battery will either slide out or can be lifted out of the bay. Store the battery until you are ready to use it.

Place the battery back into the battery bay when you are ready to use it.

Plug the AC adapter into the side of the laptop. Allow the adapter to fully charge the battery prior to use.

Behalve deze link van Deel zie ik deze optie van 40% ontladen verder in dit topic niet terug. Wel zie ik het onderstaande vaker:
Alfie104 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:36:
maar voor zover ik weet moet je eerst de accu helemaal opladen. Na het uitgaan van het laadlampje zou ik hem nog een paar uur laten doorladen. Daarna in je Windows instellingen de waarschuwingen en automatische uitschakeling bij laag accuniveau UITzetten en de computer op accustroom gebruiken totdat hij bij gebrek aan stroom uitvalt (pas op dat je geen belangrijke dingen open hebt staan want dat ben je dan kwijt). Dan de lader weer aansluiten en opnieuw helemaal opladen en een paar uur doorladen. Daarna zou je accumeter een stuk beter moeten kloppen.
Wat is wijsheid? Toch maar deze laatste optie gaan? Mijn twijfel zit er in dat je zou denken dat je toch mag verwachten dat Dell het wel weet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfie104
Het verhaal van Dell heeft te maken met het langdurig opslaan van een accu die je niet gebruikt. In dat geval zorg je dat de accu een restlading heeft van zo'n 40%, waarna je hem uit de laptop haalt en in de kast legt (liefst koel en donker). Dat verhaal ben ik inderdaad wel vaker tegengekomen. Vraag me niet waarom juist 40% en niet bv. 80% want dat weet ik ook niet.

Maar ik neem aan dat je geen nieuwe accu hebt besteld om hem langdurig in de kast te leggen, maar om hem te gebruiken. Wat ik voor het calibreren het meeste tegenkom is het verhaal wat ik eerder heb geschreven en wat je al hebt aangehaald. Dat heb ik ook niet zelf bedacht, maar ik kom het bijna overal tegen als calibratieprocedure en voor mij heeft het tot nu toe in ieder geval gewerkt voor verschillende apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met een verse installatie. Heb al eerder 1 of 2 keer een schone installatie gedaan van Windows 10 op deze laptop. Maar bij mijn laatste blijf ik problemen hebben. Mijn geluid loopt enorm achter bij video's. Zowel in browsers, in Ziggo GO app als in Kodi (zowel Store versie als de desktop versie). Windows blijft mijn USB3.0 poorten regelmatig niet herkennen. En (in ieder geval in chrome) heb ik soms dat filmpjes de eerste secondes zwart zijn en daarna pas zichtbaar worden.

- In Windows is alles up to date en Windows is geinstalleerd met een usb installer gemaakt met media creation tool van Microsoft (ongeveer een maand geleden gemaakt, https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 )
- Ik heb de Nvidia 525M drivers geïnstalleerd en is bijgewerkt
- Ik heb deze audio driver geïnstalleerd en ook Dell Audio (Waves MaxxAudio) werkt gewoon: Audio_Realtek_W8_A06_Setup-RKKTF_ZPE.exe

Voor mijn herinstallatie had ik al deze problemen niet.

Kan iemand mij vertellen hoe zij hun verse Windows 10 installatie gedaan hebben? Welke stappen en welke drivers wel (en welke drivers beter van niet eventueel). Eventueel welke volgorde en hoe bepaalde drivers geïnstalleerd zijn (gewoon via de installer of via device manager). Ik word er echt helemaal gek van.

Mocht het van belang zijn, dit is mijn setup:
- L502x
- i7-2630qm
- 525M
- 16GB geheugen
- 128GB SSD
- FullHD scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eigenlijk geen bijzondere randvoorwaarden gehanteerd tijdens mijn verse installatie. Geluid was altijd goed gesynct met het beeld, audiodriver zorgde er alleen maar voor dat ik m'n extra opties kreeg. Vreemd verhaal iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

S_Chief schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:50:
Ik heb eigenlijk geen bijzondere randvoorwaarden gehanteerd tijdens mijn verse installatie. Geluid was altijd goed gesynct met het beeld, audiodriver zorgde er alleen maar voor dat ik m'n extra opties kreeg. Vreemd verhaal iig.
Ja ik begrijp er ook niets van, ik heb al tig keer Windows 10 geïnstalleerd en al een paar keer op deze laptop. Sowieso al tig keer een OS geïnstalleerd op deze laptop en nog nooit deze problemen gehad. Twijfel nu om hem weer opnieuw te installeren maar dat kost weer zoveel tijd die ik eigenlijk niet heb..

- Hoe heb jij jouw usb installer gemaakt? En toevallig ook na de grote recente update van Windows 10?
- Heb je iets voor USB 3.0 drivers moeten installeren? Zo ja, welke file en hoe? Ik heb nu de USB3_Renesas_W7_A03_Setup-61X2W_ZPE.exe geïnstalleerd en nu lijkt het wel gewoon te werken, maar daar komt dan gelijk weer zo'n USB 3.0 power management programma bij. Hiervoor had ik alleen de driver geïnstalleerd via device manager en dat heeft een week gewerkt.
- Heb je nog iets los geïnstalleerd voor de intel cpu/gpu?
- En tot slot, misschien het belangrijkste, hoe heb je die realtek drivers geïnstalleerd? De eerste keer dat ik het installeerde had ik dat Dell Audio Waves MaxxAudio niet. Pas na een derde poging had ik die ook.

Het enige wat ik kan bedenken wat anders is dan anders is dat ik nu een geregistreerde versie van Avast Internet Security heb en hiervoor had ik de gratis versie van Avira. Maar ik heb de exacte zelfde installatie gedaan (op de drivers na dan) op mijn Surface Pro 1 en die heeft hier nergens last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Na een paar jaar met de goedkope ebay-accu gewerkt te hebben wil ik toch op zoek naar een nieuwe accu voor mijn l502x. Nu wil ik eigenlijk een 9-cell aanschaffen in verband met de koeling van de laptop, maar ik kan deze niet meer terugvinden op de site van Dell.

Nu heb ik Dell al even gemaild, maar ik vrees dat ik van de prijs van mijn stoel af val, als deze accu uberhaupt nog leverbaar is.

Ik ben wel op zoek naar een beetje kwaliteit, nu hoeft het niet per se Dell te zijn maar ik wil wel een beetje kwaliteit. Met mijn goedkope (30-euro) accu welke ik een paar jaar terug van eBay gehaald heb merk ik wel dat mijn laptop heel veel trager wordt als ik alleen op accu werk.

Heeft iemand nog de originele 9-cell en zou het typenummer na willen kijken voor me? Ik kom er op uit dat het JWPHF-XL zou moeten zijn, maar de bronnen hiervoor zijn nog twijfelachtig.

Meteen maar eens zien of ik een nieuwe adapter ergens op de kop kan tikken, die heeft Dell nog wel, maar daar vragen ze ook nog gewoon 150 euro voor! Hebben jullie ervaring met goedkopere modellen? Werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dit topic zijn 3rd party accu's al een paar keer besproken, dus even zoeken. :)

Op mijn factuur staat 451-11543 als part no. voor de 9-cell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgen
S_Chief schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:40:
In dit topic zijn 3rd party accu's al een paar keer besproken, dus even zoeken. :)

Op mijn factuur staat 451-11543 als part no. voor de 9-cell.
Dat wist ik ;-) maar misschien zijn er recent nog interresante alternatieven opgedoken welke hier nog niet besproken zijn. De actieve discussies hierover zijn al even geleden.

Dankjewel voor het nakijken iig, ik ga even verder googlen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Heren (en dames)

Wat zouden jullie doen? Ik ga mijn studie in deeltijd afronden (ik moet nog twee jaar naar de HU) en moet daarvoor leren programmeren en SolidWorks modellen maken. Ik kan nu kiezen voor een nieuwe laptop of een nieuwe accu. Deze gaat nog een klein half uurtje mee.

Eerder heb ik al een nieuwe gekocht bij duracell maar die wilde hij niet opladen. daarbij begint de laptop wat kuren te vertonen. Bijvoorbeeld de grafische kaart doet het niet meer voglens mij. Ik kan in ieder geval niks van nvidea openen. HDMI doet het niet meer en één van de USB aansluitingen heeft het begeven (los contact waarschijnlijk).

Het euvel is een beetje dat ik het geld niet heb om een laptop te halen met een dedi-grafische kaart. Ik zou dan maximaal 600,- uit kunnen geven. Je komt dan uit op ongeveer een i3 of soms een i5 met meestal 4gb (zelf bijprikken uit deze de laptop kan natuurlijk).

Wel heb ik naast de laptop een redelijk capabele desktop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
stevens20 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:41:
Heren (en dames)

Wat zouden jullie doen? Ik ga mijn studie in deeltijd afronden (ik moet nog twee jaar naar de HU) en moet daarvoor leren programmeren en SolidWorks modellen maken. Ik kan nu kiezen voor een nieuwe laptop of een nieuwe accu. Deze gaat nog een klein half uurtje mee.

Eerder heb ik al een nieuwe gekocht bij duracell maar die wilde hij niet opladen. daarbij begint de laptop wat kuren te vertonen. Bijvoorbeeld de grafische kaart doet het niet meer voglens mij. Ik kan in ieder geval niks van nvidea openen. HDMI doet het niet meer en één van de USB aansluitingen heeft het begeven (los contact waarschijnlijk).

Het euvel is een beetje dat ik het geld niet heb om een laptop te halen met een dedi-grafische kaart. Ik zou dan maximaal 600,- uit kunnen geven. Je komt dan uit op ongeveer een i3 of soms een i5 met meestal 4gb (zelf bijprikken uit deze de laptop kan natuurlijk).

Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma, ik ga in september starten met HTS-E waar ik ook een laptop voor nodig heb. Ik heb de keuze gemaakt om een nieuwe accu te halen (en ook een adapter) en op die manier te investeren.

Het is een smak geld, maar een vergelijkbare laptop heb ik niet voor dat geld. En ik heb het idee dat mijn laptop nog zeker een paar jaar mee zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
stevens20 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:41:
Heren (en dames)

Kun je SolidWorks niet draaien op de PC's van je school, of die PC's benaderen via het internet, zodat je ook thuis kan werken?

Je kunt het HDMI probleem omzeilen door een mini-displayport naar HDMI adapter te kopen. Dan loopt je scherm via de Intel videokaart.

Ik zou anders gewoon via je PC gaan werken. Waarom lijkt het alsof je dit niet als serieuze oplossing ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
AMD1800 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:09:
[...]

Kun je SolidWorks niet draaien op de PC's van je school, of die PC's benaderen via het internet, zodat je ook thuis kan werken?

Je kunt het HDMI probleem omzeilen door een mini-displayport naar HDMI adapter te kopen. Dan loopt je scherm via de Intel videokaart.

Ik zou anders gewoon via je PC gaan werken. Waarom lijkt het alsof je dit niet als serieuze oplossing ziet?
Dat van die DP is inderdaad een goede. ik zal eens kijken of dat werkt.

Ik ga deeltijd doen en uit ervaring weet ik dat je dan alle contacturen op één dag hebt. Het betekent dat je dan dus de hele dag in de colleges zit en tijdens de lessen wat zelfstandig kan werken. Je moet dan dus ook het groepswerk doen en daarvoor zul je aan de SW of aan het programmeren moeten.

Het probleem met de computers (trage office dingetjes, maar dat ter zijde) op de HU is dat er maar twee zijn met SolidWorks en die staan in het praktijklokaal en zijn dus lang niet altijd beschikbaar.

Thuis zou ik sowieso via de desktop (zie onderaan deze post voor de config daarvan) gaan werken omdat ik dat nou eenmaal fijner vindt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920 Boxed€ 70,54€ 70,54
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 0,-€ 0,-
1WD Black SATA 6Gb/s WD5000BPKX, 500GB€ 58,-€ 58,-
1Antec Performance One P182€ 0,-€ 0,-
1Asus VW222U Zwart€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 940B€ 0,-€ 0,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1Logitech G900 Chaos Spectrum€ 134,40€ 134,40
6Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 0,-€ 0,-
1Asus RT-AC66U Zwart€ 121,-€ 121,-
1Samsung SH-S223Q€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M700€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 2 120GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 120GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
stevens20 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Dat van die DP is inderdaad een goede. ik zal eens kijken of dat werkt.

Ik ga deeltijd doen en uit ervaring weet ik dat je dan alle contacturen op één dag hebt. Het betekent dat je dan dus de hele dag in de colleges zit en tijdens de lessen wat zelfstandig kan werken. Je moet dan dus ook het groepswerk doen en daarvoor zul je aan de SW of aan het programmeren moeten.

Het probleem met de computers (trage office dingetjes, maar dat ter zijde) op de HU is dat er maar twee zijn met SolidWorks en die staan in het praktijklokaal en zijn dus lang niet altijd beschikbaar.

Thuis zou ik sowieso via de desktop (zie onderaan deze post voor de config daarvan) gaan werken omdat ik dat nou eenmaal fijner vindt.
Het is toch een lastig dilemma. Ik denk wel dat je laptop op zich nog kan voldoen voor SolidWorks. Dat kun je ook zelf proberen. Als je genoeg hebt aan 2 USB-poorten (misschien ook wel eenvoudig te fixen met een onderdeel uit China?), dan zou ik gewoon een nieuwe (wellicht goede kwaliteit fake? Welke weet ik niet) accu kopen. De originele versies zijn namelijk erg duur. Dan kun je toch weer 2 jaar verder. Tenzij de rest van je laptop er ook mee ophoudt natuurlijk. Een andere optie is het kopen van een verlengsnoer. Dan gewoon maar altijd je laptop aan de stroom houden.

Als je dat niet ziet zitten, dan koop je een nieuwen. Daar kun je vast ook wel een jaar of 5 mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan Tong Minh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-07 12:49
Ik heb de laatste tijd problemen met willekeurige vastlopers. Dit gebeurt zelfs tijdens de Windows setup.
Het probleem ligt schijnbaar bij mijn tweede harde schijf, die in een caddy op de plek van de DVD speler zit, als ik deze eruit haal is alles stabiel. Schijf lijkt zelf in orde te zijn, komt in ieder geval chkdsk door, en er is ook geen dataverlies.
Iemand hier ervaring mee of weet wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Er komen twee dingen bij me op:
1) De caddy is defect. Zo'n ding stelt niet veel voor, er zit geen electronica in en feitelijk worden er alleen maar twee connectors doorverbonden. Lijkt me niet zo waarschijnlijk, maar het is een mogelijkheid.
2) Er is een probleem met de stroomvoorziening. Is je accu nog goed, dwz. kun je zonder voeding nog een redelijke tijd doorwerken? Levert de voeding zelf wel voldoende stroom? Of is de tweede schijf door veroudering meer stroom gaan gebruiken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan Tong Minh
Stroomvoorziening is een goede. Eens kijken of ik kan meten of de spanning op de 5V inzakt als ik de HDD gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan Tong Minh
Stroomvoorziening lijkt in orde. Draadjes gesoldeerd aan de SATA connector in de caddy, en er blijft heel netjes 5V+/-0.05V staan. De SATA connectoren en de bijbehorende printplaat zien er ook nog goed uit.
Met een USB adapter doet de HDD het wel, lijkt er dus op dat die SATA poort overleden is.

Ga maar eens lijken of ik een SATA-USB adapter in de caddy kan inbouwen en die naar een interne USB poort kan lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjabeejdandn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 22:02
Ik wil graag de HDD van een l502x verplaatsen naar de ODD, maar vraag mij af of het uit maakt welke caddy ik hiervoor gebruik? Is het het veiligst om een specifieke L502x caddy te kopen van bijvoorbeeld nootbookcaddy.nl, of kan iedere (standaard) 12.7mm caddy die SATA 3 ondersteund erin? En zit er nog verschil in de kwaliteit van HDD caddy's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt. Die dingen die je op Nederlandse websites ziet worden vaak met een dikke marge verkocht en zijn identiek aan de varianten op eBay.

Genoeg ervaringen in dit topic iig. :)

[ Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 19-05-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjabeejdandn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 22:02
Dank! Ik heb dit topic inderdaad door gezocht op "caddy", en zie wel veel mensen die er een geplaatst hebben in jun laptop. Alleen zie ik niet zoveel mensen noemen welke caddy ze gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb de goedkoopste SATA caddy van eBay genomen en die werkt prima. Zoals ik een paar posts hierboven al schreef, zo'n caddy stelt electronisch gezien helemaal niets voor, gewoon twee connectors die doorverbonden zijn. Daar hoef je geen tientallen euro's aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Even een prijstip voor het dual band wifi kaartje pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth, deze blijkt tot mijn verassing ook op AliExpress te koop te zijn, voor momenteel € 15,44. Ik heb hem gisteren na 10 dagen in huis gekregen, netjes verpakt met track en trace. Heb 'm zojuist geïnstalleerd.
Hoera, ben van 72 naar 710 Mbps geschoten! :)

Ik heb hem bij deze verkoper gekocht, naar mijn idee is het een origineel kaartje. De pagina's laden iig vele malen sneller, hoef m'n laptop niet langer bekabeld aan te sluiten. Ook bluetooth werkt perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 30-12-2017 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn in NL wat in prijs gestegen zo te zien. Ik heb er destijds 24 euro incl. verzending voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Klopt inderdaad, dat maakt het helemaal interessant ze nu in China te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfie104
Goede tip, bedankt! Ik heb mijn kaartje al eens geüpgrade, maar moet even kijken wat ik precies heb. In ieder geval wel iets met bluetooth, maar ik haal geen 700Mbps dus het kan altijd beter/sneller.

<edit> Ik blijk een N-6230 kaartje te hebben dus dit type zou een flinke upgrade betekenen!

[ Voor 19% gewijzigd door Alfie104 op 19-07-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Ik ga het hier toch eens wagen met een obscure randapparatuur gerelateerde vraag. Ik heb de dell powerbank en ben hier een kabel van kwijt gespeeld die een specifieke dell-poort verbind met het laadstation van mijn laptop (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQQWFEnoVujXX-zfVBoR1CGuLxojAW0qHBpM3fBh0cEn52rK1BuFA

Nu heb ik de dell website afgezocht en heb ik deze kabel niet apart gevonden. Zijn deze pistes volgens jullie haalbaar:
1) Ik koop een USB naar USB 3.0 kabel en hoop dat mijn dell XPS 15 zo ook gaat opladen.
2) Ik heb een variant van deze kabel bij mn powerbank gekregen dat geschikt is voor de laptop varianten waar een grotere doorsnede van kabel nodig is (7mm vs 4mm), daar bestaan mss convertorkabels voor?

Jullie enige ervaring hiermee?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Kun je misschien iets meer informatie geven? Zoals je het beschrijft, begrijp ik dat je deze powerbank gebruikt om je laptop op te laden. In dat geval heb je een kabel nodig die de powerbank verbind met de laadaansluiting van de XPS. De XPS opladen via een van de USB-poorten kun je vergeten, je kunt hier zelfs je laptop mee beschadigen!

Als je een typenummer of zoiets hebt van de powerbank zou dat heel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
not2secure4u schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:21:
Ik ga het hier toch eens wagen met een obscure randapparatuur gerelateerde vraag. Ik heb de dell powerbank en ben hier een kabel van kwijt gespeeld die een specifieke dell-poort verbind met het laadstation van mijn laptop (zie foto)

[afbeelding]

Nu heb ik de dell website afgezocht en heb ik deze kabel niet apart gevonden. Zijn deze pistes volgens jullie haalbaar:
1) Ik koop een USB naar USB 3.0 kabel en hoop dat mijn dell XPS 15 zo ook gaat opladen.
2) Ik heb een variant van deze kabel bij mn powerbank gekregen dat geschikt is voor de laptop varianten waar een grotere doorsnede van kabel nodig is (7mm vs 4mm), daar bestaan mss convertorkabels voor?

Jullie enige ervaring hiermee?
Heb je wel het goede XPS topic ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik heb ook de gok genomen en een 7260 gekocht. Heb hem net de 6230 vervangen voor een 7260 en in windows 10 werk hij direct zonder extra installatie van drivers/software. Werkt goed hier, bedankt voor de tip!

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6493158792.png
Ik zit in de kamer en de router in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Inderdaad. Bij Windows 8 werkt hij niet out-of-the-box (de Bluetooth verbazingwekkend genoeg wel) maar met de drivers eenmaal geïnstalleerd gaat hij als een speer. Met een kabel naar mijn Fritzlbox komt de snelheid ver boven de 900Mbps (Tweak Gigabit glas), maar dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking want voor een optimale AC ervaring kom je eigenlijk twee antennes tekort in de XPS (1 voor Bluetooth om dat netjes te scheiden van wifi en 1 om het totaal van wifi-antennes naar 3 te brengen). Het mooie van dit kaartje is dan wel weer dat hij gewoon met 2 antennes kan werken, wat de meeste AC-kaartjes niet voor elkaar krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XxbiJL0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik wou nu toch echt eens mijn geheugen upgraden in de laptop. Er zit nu 1x 4GB en x 2GB in. Ik wil dit omwisselen voor 2x 8Gb
pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2B1600C9

Is dit een goede keuze voor deze laptop of kan ik beter een ander setje nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hurricane
S_Chief schreef op vrijdag 4 maart 2016 @ 16:20:
Belangrijkste punten:
- SO-DIMM formaat (doh)
- DDR3 of DDR3L (maakt niet uit voor de l502x)
- Geheugensnelheid, 1366 of 1600Mhz, beiden zijn prima en irl verschil is verwaarloosbaar
- Latency, ook daar valt het verschil tegenwoordig enorm mee.
Ik heb zelf gewoon ValueSelect van Corsair erin gehad (ook 1600MHz). Geheugen was toen een stuk duurder. Werkte prima. Er is geen QVL voor deze (en ik denk meeste) laptop(s).

Helaas heb ik een paar dagen geleden afscheid moeten nemen van mijn XPS. Vermoedelijk IGP of iets anders op het moederbord. Het was gezellig zo lang het duurde. ;w

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:07
Hebben er hier toevallig meer mensen last van of gehoord van het volgende probleem?

M'n l502x wil heel moeizaam opstarten pas na 10x oid. op de powerknop drukken start deze op, vaak ligt het symbool wel even op, maar dat was het dan ook.
Daarnaast gaat het scherm soms heel even op zwart, muziek blijft wel doorspelen, alsof hij het scherm alleen op een externe monitor wil tonen, die er niet aan hangt..

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:07
rjvisje schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:02:
Hebben er hier toevallig meer mensen last van of gehoord van het volgende probleem?

M'n l502x wil heel moeizaam opstarten pas na 10x oid. op de powerknop drukken start deze op, vaak ligt het symbool wel even op, maar dat was het dan ook.
Daarnaast gaat het scherm soms heel even op zwart, muziek blijft wel doorspelen, alsof hij het scherm alleen op een externe monitor wil tonen, die er niet aan hangt..
Het blijkt te liggen aan de stand van het scherm.
Ik gok nu dat de kabel naar het scherm niet helemaal lekker is?
Iemand hier ook ervaring mee en is deze gemakkelijk te vervangen?

• AMD1800
@rjvisje : Er staat een filmpje op YouTube waar iig staat wat je allemaal uit elkaar moet halen. Ik denk dat het goed te doen is. Maar, met het vervangen van die kabel ga je het opstartprobleem niet oplossen. Misschien is je power-knop ook wel stuk. Die kun je vast ook vervangen.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdonut
voor mensen die deze laptop nog steeds rocken maar leip worden van de fan.

Ik vroeg op een forum of er een oplossing was en iemand kwam met dit kleine programmatje en het werkt erg fijn. De fan staat wel constant te blazen maar wel op een constante lage snelheid waardoor je er niet gek van wordt.

https://drive.google.com/...c5ajhFGw2eclBPVkVvN1BlZEE

hier is de thread en antwoord van mijn held:

http://forum.notebookrevi...36/page-367#post-10524957

ik hoop dat ik iemand hiermee help :)

Waar ik trouwens zelf nog wel naar opzoek ben, is een goede touchpad driver. ik had er een gevonden voordat ik een clean install had gedaan maar die kan ik nu niet zo goed meer vinden. iets met 19.0.nogiets

[ Voor 15% gewijzigd door Uberdonut op 23-11-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
@Uberdonut doen destandaard drivers het niet meer? Hier doet het touchpas het nog altijd prima op windows 10

Hoe oud is dit beestje inmiddels eigenlijk? Ik weet nog dat ik dik vet bij moest betalen om een 1080p scherm er in te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@stevens20 volgens mij uit 2012. Mijn vrouw had aardig wat korting en alles er op en er aan.
Maar kan dus voor de rest ook begin 2012 zijn geweest. Voor haar kwam die rond oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdonut
Ik heb hem in september 2011 gekocht. Ook met flink wat korting. Mastercard gaf 25% korting of dacht ik. :) met nog wat andere trucjes van 1500€ naar 1000€ gekregen

Drivers doen het nog wel maar niet zo lekker. Scrollen en zo gaat beetje moeizaam en af en toe blijft het scroll icoontje in beeld vast zitten en niet weg te krijgen zonder restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Uberdonut Nog ouder inderdaad. Toen heeftm ijn vrouw hem ook gekocht. Geloof uiteindelijk iets van 1100 euro voor betaald als het niet minder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Markos schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:12:
- Ik heb deze audio driver geïnstalleerd en ook Dell Audio (Waves MaxxAudio) werkt gewoon: Audio_Realtek_W8_A06_Setup-RKKTF_ZPE.exe
Dank voor de bestandsnaam van de werkende audio drivers! Ik had gek genoeg hetzelfde versienummer geïnstalleerd (6.0.1.6662) maar Waves MaxxAudio deed het niet. Maar nu wel weer, dus ik kan de extr4a geluidsinstellingen (hoge, lage tonen, leveler etc.) weer gebruiken. Ik heb deze drivers gebruikt: https://www.dell.com/supp...ersdetails?driverid=rkktf
Uberdonut schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:53:
voor mensen die deze laptop nog steeds rocken maar leip worden van de fan.
Ik vroeg op een forum of er een oplossing was en iemand kwam met dit kleine programmatje en het werkt erg fijn. De fan staat wel constant te blazen maar wel op een constante lage snelheid waardoor je er niet gek van wordt.
Dat is een erg handig tip. Heb het programmaatje zojuist geïnstalleerd en het werkt prima. Op dat forum hebben ze ook diverse aangepaste BIOSsen ontwikkeld zie ik, daar waag ik me nog niet aan. Heb er ook geen reden voor eigenlijk.
Waar ik trouwens zelf nog wel naar opzoek ben, is een goede touchpad driver. ik had er een gevonden voordat ik een clean install had gedaan maar die kan ik nu niet zo goed meer vinden. iets met 19.0.nogiets
Bij mij is bij de herinstallatie van Windows 10 automatisch versie 19.2.17.55 van de Synaptics driver geïnstalleerd. Daar ervaar ik geen problemen mee, maar ik gebruik de touchpad ook niet zoveel. Wat werkt er bij jou niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De laptop zelf is echt prima. Draait goed met Windows 10.
Enige puntje is dat de GPU niet denderend meer is voor hedendaagse games. Nu wordt hij daar weinig voor gebruikt, maar toch.

Daarnaast is de accu ondertussen echt wel slecht geworden. Denk max dat hij een uur mee gaat.
Daar maar eens een nieuwe voor vinden. Mijn vrouw heeft het liefste een "originele", maar bij 123accu zag ik een wat sterkere zeg maar.

Wat me opvalt in W10 is dat de fan vanaf het begin hard gaat blazen en na een tijdje weer zachter. Geen idee of dat nu stof is oid, maar durf hem ook weer niet zo ver open te maken (heb hem al verder open gehad dan wat ik fijn vond ivm SSD plaatsen, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik probeer al een tijdje de 1903 update van windows te installeren via windows update maar dat gaat steeds fout. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 14:55

CasGas

.

vekeerde topic :)

[ Voor 96% gewijzigd door CasGas op 05-06-2019 10:35 ]

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Hurricane schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:00:
Ik probeer al een tijdje de 1903 update van windows te installeren via windows update maar dat gaat steeds fout. Meer mensen hier last van?
Nog niet geprobeerd maar zal het binnenkort na de deadlines even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb de 1903 update zonder problemen kunnen installeren. Draait hier nu een aantal dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:33
Toch even kudos geven aan Dell m.b.t. mijn XPS 15 uit 2012 ondanks dat ze mij in de tussentijd op andere fronten hebben teleurgesteld. Wat kan ik erover zeggen, het systeem draait nog als een zonnetje, tijdens starten binnen een paar seconden op de desktop, gelukkig destijds voor de SSD gekozen, daarna starten we vrolijk Euro Truck Simulator op met Ultra settings, geen probleem voor de GT640M al wordt deze wel eens wat warm. Op laptop gebied een van de beste kopen die ik ooit heb gedaan. _/-\o_

ik geef het op met de image upload, specs in tekst:
Prijs 1443 Euro
Geheugen: 8MB
Grafische kaart: 2GB Nvidia Geforce GT 640M
SSD 512GB
Intel i7-3612QM

[ Voor 26% gewijzigd door cbr600f4i op 09-06-2019 12:23 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:00
Hier inmiddels ook een bejaard exemplaar uit 2012, maar werkt nog prima.
Het enige wat ik nu heb is dat de adapter overleden is , maar voor een laptop van 7 jaar mag je niet klagen :)
Adapter is inmiddels besteld, maar ik wilde eens kijken naar een nieuwe accu.
Ik heb toentertijd de keuze gemaakt voor het 90Wh model.

Die is in Nederland moeilijk te krijgen behalve voor de hoofdprijs.
Nu zie ik hem staan op Amazon iemand daar ervaring mee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@MdO82 ik vraag me af of er wel originele nog zijn. 123accu.nl heeft ook meerdere soorten. Maar zeker niet origineel. Of het uitmaakt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:42
De nieuwe XPS 15 schijnt nog steeds last te hebben van thermische problemen.
https://www.notebookcheck...hile-gaming.427252.0.html

Voor alsnog alleen voor gekomen bij games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Aangezien de L502x nog steeds een meer dan capabele i7 2630qm processor heeft, een prachtig scherm en subliem geluid vond ik dat het toch nog de moeite was een upgrade van het systeem te doen.

Dit is erin gekomen:

Corsair valueselect 2x8gb
https://www.amazon.de/gp/...kage_o1_img?ie=UTF8&psc=1

Crucial MX500 1Tb SSD

Arctic silver waarmee de cpu en gpu gerepaste werd

Nieuwe originele batterij https://m.nl.aliexpress.c...3816a47d88620e72f1a9d10b1

Nieuwe fan https://m.nl.aliexpress.c...3816a47d88620e72f1a9d10b1

Nieuw Belgisch toetsenbord met backlit was moeilijker te vinden maar uiteindelijk op Ebay besteld https://m.benl.ebay.be/it...a9a280:g:1fMAAOSwHPlWfPrj

De laptop draait uitstekend op W10. Ik zie dat ik voor een nieuwe laptop met 16gb ram, 1Tb SSD al snel meer dan 1000€ kwijt zou zijn dus het lijkt me meer dan de moeite waard geweest.

Het verschil tussen 4gb en 16gb ram is enorm in W10. 4gb is vandaag eigenlijk net te weinig, 8gb had ook volstaan. De SSD is ook een heel grote verbetering.

De i7 cpu heeft op cpubenchmark.net nog een score van 5520, waar een XPS 9560 die ik overwoog met i7 slechts 8768 heeft met de i7 7700hq. Ik had toch een groter verschil verwacht. Op vlak van GPU is er wel een enorm verschil, die is toch zowat vijf-zes maal sneller maar dat hindert me niet op een laptop.

Tot slot dus heel tevreden en we kunnen nog enkele jaren verder met dit beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
GuNNiX schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:52:
Aangezien de L502x nog steeds een meer dan capabele i7 2630qm processor heeft, een prachtig scherm en subliem geluid vond ik dat het toch nog de moeite was een upgrade van het systeem te doen.

Dit is erin gekomen:

Corsair valueselect 2x8gb

Crucial MX500 1Tb SSD

Arctic silver waarmee de cpu en gpu gerepaste werd

Nieuwe originele batterij https://m.nl.aliexpress.c...3816a47d88620e72f1a9d10b1

Nieuwe fan https://m.nl.aliexpress.c...3816a47d88620e72f1a9d10b1

Nieuw Belgisch toetsenbord met backlit was moeilijker te vinden maar uiteindelijk op Ebay besteld https://m.benl.ebay.be/it...a9a280:g:1fMAAOSwHPlWfPrj

De laptop draait uitstekend op W10. Ik zie dat ik voor een nieuwe laptop met 16gb ram, 1Tb SSD al snel meer dan 1000€ kwijt zou zijn dus het lijkt me meer dan de moeite waard geweest.

Het verschil tussen 4gb en 16gb ram is enorm in W10. 4gb is vandaag eigenlijk net te weinig, 8gb had ook volstaan. De SSD is ook een heel grote verbetering.

De i7 cpu heeft op cpubenchmark.net nog een score van 5520, waar een XPS 9560 die ik overwoog met i7 slechts 8768 heeft met de i7 7700hq. Ik had toch een groter verschil verwacht. Op vlak van GPU is er wel een enorm verschil, die is toch zowat vijf-zes maal sneller maar dat hindert me niet op een laptop.

Tot slot dus heel tevreden en we kunnen nog enkele jaren verder met dit beestje.
Ik ben heel erg benieuwd hoe de batterij het houdt. Mijn originele zit er nog op maar is inmiddels echt aan vervanging toe. (haalt misschien 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
De batterij ziet er net hetzelfde uit als de originele, denk dat dit wel te vertrouwen is. Met de command powercfg /batteryreport staat er full charge capacity 87557mWh en design capacity 93240mWh.
Windows geeft 4u30 aan tot batterij leeg met de HD3000 gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:00
GuNNiX schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 00:31:
De batterij ziet er net hetzelfde uit als de originele, denk dat dit wel te vertrouwen is. Met de command powercfg /batteryreport staat er full charge capacity 87557mWh en design capacity 93240mWh.
Windows geeft 4u30 aan tot batterij leeg met de HD3000 gpu.
Ik had een batterij besteld in NL, maar nu ik na aanleiding van jouw post een report draai heb ik toch mijn vraagtekens :D

[code]
DESIGN CAPACITY 93.240 mWh
FULL CHARGE CAPACITY 25.808 mWh
[/code]

Nevermind ik zat abuis 8)7
Ik heb de adapter vervangen omdat deze defect was.
Dat is iets anders dan de accu |:( :F

Heb je de SSD overigens op de plek van de dvd-speler gedaan of heb je gewoon de harddisk zelf vervangen ?

[ Voor 17% gewijzigd door MdO82 op 02-10-2019 09:25 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste