witeken schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:00:
Ik heb er nu ook nog een derde bij gekregen, 1 die mijn gpu moet doen. Of is het dat het gewoon dezelfde taak is maar dat elke core apart wordt getoond, en beide cores en gpu elk een deel van de opdracht hebben gekregen? Na 23 minuten zit 1 opdracht op 33% (dus het kan binnen anderhalf uur ipv de geschatte 3 uur!!!), de andere op 28% en de gpu op 0.06% na 2 minuten.
Het zijn allemaal andere taken. Afhankelijk van hoeveel Cores jouw cpu heeft zal dat het aantal WU's zijn dat je maximaal kan verwerken.
Voor je GPU is het een kwestie van configureren hoeveel WU's je hem wilt laten verwerken. Standaard is die ingesteld op 1, maar als je een nieuwere GPU hebt met veel geheugen. 1GB of meer, kan je er met gemak 3 WU's op laten verwerken, echter moet je dan wel 1 CPU core onbenut houden. Anders zullen de 3 WU"s te weinig informatie krijgen en je GPU wordt dan niet optimaal benut.
Maar aangezien je een laptop gebruikt lijkt het me sowieso niet echt slim om je GPU in te zetten voor het berekenen. Puur om het feit dat dit extra warmte veroorzaakt en dus ook afgevoerd moet worden. Ik denk dat dat niet zo goed is voor de rest van je onderdelen

Maar goed dat moet je zelf even in de gaten houden hoe warm je laptop wordt.