[Infotopic] De BOINC-client

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
In deze draad zie ik graag een discussie ontstaan over het open-source platform van de Berkeley-universiteit, ook wel beter bekend als BOINC. Deze software is de drijvende kracht en regelneef bij verschillende DPC-projecten zoals World Community Grid.

Wat kan je hier bespreken en melden? Zolang het met de client te maken heeft, eigenlijk alles! :)
- Nieuwe features
- Bugfixes
- Wanna see features
- Problemen
- Performance
- Etc.

Ik trap af met de versie die enkele dagen geleden uit is gekomen: 6.11.4.
What's New in This Release: [ read full changelog ]

· New: Updated localization files
· New: Added support for parsing username and password information from environment variables
· New: Added ability to ignore specific GPU cards through the use of ignore device through the use of a configuration file option
· New: Added ability to suspend BOINC's use of GPUs when certain applications are run through the use of a configuration file option
· New: Allow new screen saver options to be configured via the OS specific configuration screen
· New: Snooze GPU option off of the system tray menu
· New: Adjust GPU activity settings via the advanced view activity menu
· New: Added ability for a project to be specified as a "Backup Project" by setting its resource share to 0
· New: Suspend computation of BOINC applications if CPU usage from non-BOINC applications exceeds a volunteer defined value (Defaults to 25%)
· New: Support detecting SSE2, SSE3, and other forms of advanced instruction sets for older Windows machines (Windows)
· New: Support for custom ins...
Handige linkjes:

BOINC Version History - 1
BOINC Version History - 2
BOINC Download All - Client pagina
Officiële site
BOINC Wiki (NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ooit, in een grijs verleden is er al eens zo'n soort topic geweest, wat toen doodgebloed is. Toch lijkt 't me verstandig die link hier even te spammen... Al is het maar om de terugvindbaarheid wat te vergroten ;)

BOINC client vragen/antwoorden

En misschien zijn deze ook handig, niet zozeer omdat er antwoorden gegeven worden, maar ze bieden wel voer voor de discussie "zou Boinc offline moeten kunnen werken"
BOINC offline
[BOINC] BOINC draaien vanaf USB-stick?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ah thanks for the info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
6.11.6 is uit sinds drie dagen zie ik net!

Niks over te vinden wat er precies veranderd is, misschien iets onder de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321707

hier kan je de 'change log' vinden:
http://boinc.berkeley.edu/dev/forum_thread.php?id=5883

Edit: Ik browsde wat verder op de boinc-site en zag dat Elteor een eervolle vermelding heeft in de 'top 100 multi-project BOINC participants' op plaats 77 _/-\o_
http://boinc.berkeley.edu/chart_list.php

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 321707 op 20-08-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Als je een paar grafische kaarten inzet, kom je daar blijkbaar al snel terecht... Alle top-users draaien DNETC@Home (een wrapper voor d.net met cuda en ati support), Milkyway, AQUA of Collatz.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat Elteor gewoon heel hard kauwt, alleen zijn Gflops met GPU of CPU nauwelijks meer te vergelijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Noordvogel op 20-08-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah fijn om te weten dat ik ook eens een ander project dan CC kan draaien met mijn 5770 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 12:44

SandStar

DPC-Crew

Zandster

let wel op dat je met dnetc@home niet voor DPC bezig bent maar voor het DNETC@home team bij Distributed.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O.o Dat is concurrentievervalsing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Er staat me bij dat er ook gewoon een losse GPU-client van distributed.net zelf waarmee je aan de slag kon. In dat geval kan je wel gewoon onder je eigen naam/team crunchen. Of was die alleen geschikt voor NV kaarten?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Die losse GPU-client heb ik ook gebruikt maar 't werkte gevoelsmatig echt niet hetzelfde als DNETC@BOINC :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Bubbles schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:08:
Er staat me bij dat er ook gewoon een losse GPU-client van distributed.net zelf waarmee je aan de slag kon. In dat geval kan je wel gewoon onder je eigen naam/team crunchen. Of was die alleen geschikt voor NV kaarten?
Nee ook voor Ati. Wat dnet@home doet is gewoon de clients van distributed.net draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Jejking schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:16:
Die losse GPU-client heb ik ook gebruikt maar 't werkte gevoelsmatig echt niet hetzelfde als DNETC@BOINC :?
Wat is/was er dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:59

Crack

...ehh.......Mooh?!?

SandStar schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:10:
let wel op dat je met dnetc@home niet voor DPC bezig bent maar voor het DNETC@home team bij Distributed.net
Dat geldt alleen voor de stats van DNET, maar DNET@home levert ook stats en daar kan DPC nog wel wat stijgen.
Op korte termijn bij DNET de #1-positie terugpakken is uitgesloten, aangezien er dan wel heel veel meer geproduceerd moet worden. Beter is om daar onze 2e plaats te consolideren en elders wat zien te winnen.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de info maar DNET heeft ook geen notering in de DC Vault, denk dat CC het meest nuttige project blijft voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
BOINC 6.11.7 released for testing for Windows, Windows x64, Linux, Linux x64 and Macintosh
Rom Walton wrote:

Howdy Folks,

The following changes have been made:

* We have posted a new version to test which should resolve the various wizard issues I introduced in the last build.

* This release should cut down on the number of times it attempts to remind you about server messages. It should only attempt to re-notify you about a server message if it is still occurring after 24-hours.

* The CPU detection code on Windows should be working again.

* The manager should no longer attempt to shutdown remote clients on exit.

* The manager should be able to shutdown local clients.

Depending on the feedback in the coming days we are contemplating creating the 6.12 branch from trunk and beginning the final stabilization push so we can release 6.12 to the public.

This will be the first release of the 6.11 Linux client. We have built it using a new version of Ubuntu LTS. We needed to use a newer version of Ubuntu to be able to introduce a new features, which I hope to have included in the next build, is a basic screen saver. The screensaver module was written by Nils Brause.

Please report bugs to this email list and reports test results to http://boinc.berkeley.edu/alpha.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293451

Crack schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:47:
[...]

Dat geldt alleen voor de stats van DNET, maar DNET@home levert ook stats en daar kan DPC nog wel wat stijgen.
Op korte termijn bij DNET de #1-positie terugpakken is uitgesloten, aangezien er dan wel heel veel meer geproduceerd moet worden. Beter is om daar onze 2e plaats te consolideren en elders wat zien te winnen.
Het vervelende is dat, als je via de BOINC-client draait, je misschien DPC wel laat stijgen in die stats, maar -in ieder geval met de huidige instellingen van distributed.net- er ook voor zorgt dat dnetc@home daar verder uitloopt op DPC. De punten tellen maar bij 1 D.net-team mee...
Overigens zou je -als ik het goed heb begrepen, maar dat weet iemand anders vast wel te vertellen- ook die gebruiker van team moeten kunnen wijzigen, dus bijvoorbeeld overzetten naar DPC. Dan draai je de BOINC-cliënt en komt daar in de stats voor DPC, maar bij D.net komen je scores in het DPC-team. Ik weet niet of dat ook met terugwerkende kracht werkt, maar dit zou een oplossing kunnen zijn voor velen... Ik weet niet hoeveel DPC bijdraagt binnen BOINC-rc5, maar alle beetjes helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Anoniem: 293451 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:01:
[...]

Het vervelende is dat, als je via de BOINC-client draait, je misschien DPC wel laat stijgen in die stats, maar -in ieder geval met de huidige instellingen van distributed.net- er ook voor zorgt dat dnetc@home daar verder uitloopt op DPC. De punten tellen maar bij 1 D.net-team mee...
Overigens zou je -als ik het goed heb begrepen, maar dat weet iemand anders vast wel te vertellen- ook die gebruiker van team moeten kunnen wijzigen, dus bijvoorbeeld overzetten naar DPC. Dan draai je de BOINC-cliënt en komt daar in de stats voor DPC, maar bij D.net komen je scores in het DPC-team. Ik weet niet of dat ook met terugwerkende kracht werkt, maar dit zou een oplossing kunnen zijn voor velen... Ik weet niet hoeveel DPC bijdraagt binnen BOINC-rc5, maar alle beetjes helpen...
Nee dat kan niet. Je blijft hoe dan ook voor het BOINC@HOME team werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 23:09

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Zullen we de discussie over dnetc@home (BOINC dus) even in een dnetc@home topic voeren? Deze zou bv. kunnen: \[RC5-72] dnetc@home en stats ;)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
6.11.8 is uit, alleen ik zou er niet naar upgraden (al getest) want hij flipt wat met werk uitdelen. Alles t/m 6.11.6 heeft daar geen moeite mee.

Edit: m'n bevindingen zijn nog gestaafd ook!
6.11.9 Update

Rom Walton wrote:
If you are using your ATI graphics adapter for crunching you should revert to 6.11.7 or older. .9 and possibly .8 had a bug that prevents the
project servers from assigning work.

----- Rom
6.11.9 alpha is dus ook al uit.

http://boinc.berkeley.edu/dev/forum_thread.php?id=5883

[ Voor 58% gewijzigd door Jejking op 11-10-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 22:34
Even een performance vraagje.
Normaal graas ik met XP Pro x32, heb nu Ubuntu x64 geinstalleerd en vroeg me af of dat ook een verbetering geeft qua performance.
Als ik het benchen vergelijk dan gaan de Whetstones zo'n 20% omlaag terwijl de Drystones bijna verdubbelen.
En is er ook een "beste" boinc-versie voor Ubuntu ?

[ Voor 8% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-10-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Geen idee eigenlijk. Ik denk dat het weinig verschil zou moeten maken omdat het enkel de schil betreft waarmee je alles kan bekijken. Het is een manager, je weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Dus volgens jouw is de schil verantwoordelijk voor het enorme verschil in Whetstones ?
En het OS is van vrijwel geen enkele invloed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

MAB The Frisian schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:16:
Dus volgens jouw is de schil verantwoordelijk voor het enorme verschil in Whetstones ?
Volgens mij zegt hij dat helemaal niet. Wat Jejking bedoeld is dat de manager weinig tot geen invloed heeft op de prestaties van de rekencores die het werk doen.

De ingebouwde benchmark heeft volgens mij weinig relatie meer met de punten die je bij de verschillende projecten krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
SandStar schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:07:
[...]

Volgens mij zegt hij dat helemaal niet. Wat Jejking bedoeld is dat de manager weinig tot geen invloed heeft op de prestaties van de rekencores die het werk doen.

De ingebouwde benchmark heeft volgens mij weinig relatie meer met de punten die je bij de verschillende projecten krijgt
Dus de ingebouwde benchmark is feitelijk overbodig voor de gebruiker ?
En de invloed van het het OS kun je ook verwaarlozen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

MAB The Frisian schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:13:
[...]

Dus de ingebouwde benchmark is feitelijk overbodig voor de gebruiker ?
En de invloed van het het OS kun je ook verwaarlozen ?
Ligt allemaal aan het project wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Graas bij malariacontrol. Met 2 maal PII X4 945 met 2G en 500G

Stones :
XP Pro x32 / 3046 - 7099
Ubuntu x64 / 2295 - 14132

[ Voor 34% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-10-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

leuk... en wat voor score haal je ermee op het project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
http://mc.qik.nl/index.ph...ate=2010-10-13&user=56288

Gemiddeld zo'n 3300/3400/dag.

Met XP.

Ubuntu laat ik eerst een paar dagen grazen.

@ hieronder : Vandaar ook mijn performance vraag.

[ Voor 49% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-10-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
MAB The Frisian schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:16:
Lijkt me juist van wel dat het OS een grote invloed heeft op de scores. Zie je eigen uitkomsten. Aan de client zelf zal weinig verschil te merken zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Met 6.12.4 heb ik in ieder geval geen last meer van de bug met 6.11.6, toen kon ik me opeens niet meer aanmelden bij het WCG-project bij een verse install :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
De laatste recommended build is ipv 6.10.58 nu .60
Version 6.10.59 - 6.10.60

released: 25 March 2011

Fix: Project list issue in the attach wizard that lead to a crash (Linux)
Fix: Screensaver coordinator issue when shutting down the screensaver. (Win)
De testversie zit momenteel al op 6.12.22.

[ Voor 51% gewijzigd door Jejking op 06-04-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
7.0.28 is nu recommended. Er zijn veel dingen op de schop gegaan onder de motorkap. Onder andere zijn er nu exclusive applications, waarmee je kan aangeven dat BOINC ermee stopt zolang die app draait. Heel handig :)

Laatste = 7.0.31.
Pagina: 1