[PC] Planetary Annihilation - TA/Supcom homage!

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf, maar ik vond 90 dollar wel de max. Al hoop ik dat veel mensen het kopen zodat ze meer geld krijgen om het spel helemaal top te maken.

Weet iemand al wat de schaalgrootte van de gevechten zullen zijn? Ik hoorde volgens mij een tijdje geleden dat er miljoenen units zouden zijn, maar dat lijkt me wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

De originele game had in 1e instantie een hele lage unit count (200 per speler) omdat het moest draaien op crappy dos machines, maar de engine heeft geen probleem met een aantal 1000 units per speler.. en dat was dik 10 jaar geleden, op crappy pentium 4 machines..

Nou zijn de graphics ook wel flink beter en zwaarder geworden samen met de groei van beschikbare GPU en CPU kracht, maar ik schat dat vele duizenden units per speler gewoon weer binnen de mogelijkheden valt, anders is het natuurlijk geen goede homage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
AlexanderB schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:09:
De originele game had in 1e instantie een hele lage unit count (200 per speler) omdat het moest draaien op crappy dos machines,
Over welke game heb je het? TA was echt geen DOS game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

sowieso pentium 4 en dos :? :S

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Pentium 3-4 was toen ik TA speelde.. En dat was toch dos based? Weet t niet zeker meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Laatst online: 11:01

tha_crazy

Mafketel

AlexanderB schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:27:
Pentium 3-4 was toen ik TA speelde.. En dat was toch dos based? Weet t niet zeker meer..
Nope, WIN-based.
Wel was het de eerste RTS die 3D units en terrein had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Ik speelde TA op mijn pentium 166 mmx in 1997 :) En dat was inderdaad windows :)

Met uiteraard 48 mb geheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 05-03-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

System requirements
Minimum: Pentium 100 MHz, 16 MB RAM
Multiplayer: DirectPlay connection (over TCP, UDP or IPX)

En Windows 95/98 inderdaad.
Overigens was dat met een P100 niet echt speelbaar op grote kaarten, maar op middelgroot en klein ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29

Apache

amateur software devver

Ik weet zelfs dat je sommige maps enkel kon selecteren als je 64mb in je systeem had! Wat voor toen echt wel een redelijk ongehoord hoge hoeveelheid geheugen was :)

Tsja, dat was echt de tijd dat ik deep into gaming was en steeds verbluft door de vooruitgang die er werd gemaakt.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

seven islands volgens mij was een 64mb map :)

lekker iedereen zijn eigen eiland waren metal islandss dus overal mex en dan bouwen, beetje zeeslagen en met brawlers (?)

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Haha. De P4 werd in 2000 uitgebracht. Windows 95 in ...
1995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik moest hier gisteren wel om lachen, Is een plaatje v/d devs...

http://imgur.com/rRVUbJB

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

-ko- schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:17:
Ik moest hier gisteren wel om lachen, Is een plaatje v/d devs...

http://imgur.com/rRVUbJB
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Nieuwe pics
Afbeeldingslocatie: http://ddljyg67bmw3p.cloudfront.net/wp-content/uploads/sites/2/2013/03/PA_units_02_public.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ddljyg67bmw3p.cloudfront.net/wp-content/uploads/sites/2/2013/03/PA_units_05_public.jpg

En nog een Livestream (vanaf 54:00 mins gaat het over PA)

[ Voor 0% gewijzigd door tooter op 10-03-2013 21:11 . Reden: kleine aanpassing ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Ik kan echt niet wachten op de Alpha _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Ik ben blij dat het een grafisch zwaar spel gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:20:
Grafisch?
Ik geef geen neuk om grafisch.

Epische battles met 100en tot 1000en units, dat wil ik zien.

Mijn tegenstander bestoken met lange-afstand mortieren terwijl mijn 200 bommenwerpers van alle kanten aan komen vliegen en mijn 500 tanks zo bij hem naar binnen rollen.
Om daarbij dan ook nog 100 dropships te hebben welke 200-300 tanks achter zijn basis neerzetten om hem ook nog van achteren aan te vallen!
Dat wil ik zien!

Grafisch :')

[ Voor 14% gewijzigd door tha_crazy op 13-03-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Geckoo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:14:
seven islands volgens mij was een 64mb map :)

lekker iedereen zijn eigen eiland waren metal islandss dus overal mex en dan bouwen, beetje zeeslagen en met brawlers (?)
Die map was tha bomb jongen _/-\o_

Gewoon skirmish spelen, tig Big Bertha's neerzetten en toekijken hoe de aanvarende vijandige vloot van de AI wordt bestookt 8)

Die laadtijden waren trouwens gruwelijk lang omdat het een 64mb map was :z

[ Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-03-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:20:
Wat heb je aan een grafisch zwaar spel? Als je dan nog grafisch van hoge kwaliteit had gezegd, ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ter info: Neutrino geeft aan dat hij voor miljoenen units gaat in een game.. natuurlijk is dat wel afhankelijk of je PC het aan kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, met grafisch zwaar doel ik natuurlijk op grafisch van hoge kwaliteit. Dat gaat meestal wel met elkaar gepaard ook (mits het spel goed is geoptimaliseerd is).
tha_crazy schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:26:
[...]

Grafisch?
Ik geef geen neuk om grafisch.

Epische battles met 100en tot 1000en units, dat wil ik zien.

Mijn tegenstander bestoken met lange-afstand mortieren terwijl mijn 200 bommenwerpers van alle kanten aan komen vliegen en mijn 500 tanks zo bij hem naar binnen rollen.
Om daarbij dan ook nog 100 dropships te hebben welke 200-300 tanks achter zijn basis neerzetten om hem ook nog van achteren aan te vallen!
Dat wil ik zien!

Grafisch :')
Heel veel units betekent ook veel grafisch rekenwerk... Een keer een unit renderen of 100 keer maakt nogal een verschil. Daarbij vind ik de graphics echt wel veel toevoegen, juist bij grote veldslagen wil je mooie explosies etc. Of wil je alleen maar 2D blokjes die tegen elkaar vechten.. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:03:
Okee, met grafisch zwaar doel ik natuurlijk op grafisch van hoge kwaliteit. Dat gaat meestal wel met elkaar gepaard ook (mits het spel goed is geoptimaliseerd is).

[...]

Heel veel units betekent ook veel grafisch rekenwerk... Een keer een unit renderen of 100 keer maakt nogal een verschil. Daarbij vind ik de graphics echt wel veel toevoegen, juist bij grote veldslagen wil je mooie explosies etc. Of wil je alleen maar 2D blokjes die tegen elkaar vechten.. :?
Nope, maar ik hoef ook geen graphics a'la crysis 3.
Ja de explosies en alles moet er wel een beetje goed uitzien, maar wat telt is de gameplay.

TA speel ik nog steeds, en ik vind het er voor zijn tijd nog steeds aardig uitzien.
Maar ik let daar niet eens op, want die gameplay ervan _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:08
Bij TA is het leuk dat de resolutie gewoon schaalbaar is naar 1920x1080. Ik denk niet dat je Crysis like graphics kan verwachten omdat het een RTS is. Zie SupCom dat was en is een zware game maar moet uiteindelijk soepel op 'kaart niveau' gespeeld worden en dat is al helemaal het geval bij PA denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:03:

[...]

als de graphics van ongeveer supcom niveau zijn dan is het allang prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
Nieuwe video van de laatste live stream (22 maart):

Planet generator :9

[ Voor 9% gewijzigd door Winkey op 23-03-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, ziet er echt supergoed uit!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:15
Is er al iets bekend over de releasedatum? Ik neem namelijk aan dat het ergens Q4 2013 zal worden? Of misschien zelfs Q1/Q2 2014? Ben erg benieuwd naar deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens de FAQ op de site:
When will Planetary Annihilation be released?
PA is planned to be released Summer 2013, but you can pre-order today and get early access to our alpha and beta releases!
Maar ik weet niet hoe up-to-date dit is en of ze uitlopen.
Al gaan ze wel met sneltreinvaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
In de stream hadden ze het erover om binnenkort wat gameplay te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Voor diegene die het gemist hebben, hier een afbeelding met info over de verschillende
planeet soorten die we kunnen verwachten :)

https://smnc-cdn.s3-us-we...biomes_concept_public.jpg

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Niet planeetsoort, maar biomen :) Een planeet kan uit diverse biomen bestaan.
The image below is the culmination of quite a bit of work determining what the various biomes will look like. A biome is not the same thing as a planetary archetype, but rather one brush of one to many that can be used on a planet. You could have trees meeting up with desert, and some ocean/jungle off in the distance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Winkey schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:08:
Nieuwe video van de laatste live stream (22 maart):
[video]

Planet generator :9
Coole video, maar ik vraag me sinds ik hem gezien heb al iets af over de pathfinding. Nergens in de demo zie je terugkomen dat een unit een pad neemt dat uiteindelijk korter is ook al gaat het in eerste instantie door een iets 'duurder' gebied. Kan natuurlijk zijn dat dat in de praktijk niet voor gaat komen, maar ik ben wel erg benieuwd of dat überhaupt mogelijk zou zijn.

Verder vraag ik me af of het wegduwen van units op deze manier mogelijk is. Dat wordt in de video weggewuifd omdat de persoon die het vraagt supcom noemt (terwijl dat was om een voorbeeld te leveren, het was geen vraag om commentaar op supcom), maar ik vind het best een reëele vraag. Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen als er veel units dicht op elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Patriot schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:47:
Verder vraag ik me af of het wegduwen van units op deze manier mogelijk is. Dat wordt in de video weggewuifd omdat de persoon die het vraagt supcom noemt (terwijl dat was om een voorbeeld te leveren, het was geen vraag om commentaar op supcom), maar ik vind het best een reëele vraag. Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen als er veel units dicht op elkaar staan.
Ik dacht juist dat ze dit redelijk beantwoorden. Grote robots duwen elkaar niet weg in PA omdat men vind dat dit het gevoel van gewicht en solideness van de robots teniet doet. Ze kunnen het wel in de engine en als er bv. een hovertank meedoet kan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Veel units en pathfinding is altijd al een interessant punt geweest.

In SupCom 1 kon het echt een ontzettend zooitje worden, en daar gold ook de regel dat grote units / experimentals zich niet lieten weg 'botsen'. Ik heb hem me hier zeker wel vaker aan ge-irriteerd, maar eigenlijk is dit onterecht omdat je in SupCom 1 toch echt zelf degene bent die zoveel units op een hoopje heeft gegooid. Met goede basis en leger planning kun je het bijna volledig vermijden, dus met de goede skills is het helemaal niet zon probleem. 50 T1 engineers om een T3 fabriek zetten die broodnodig Assault Bots uitspuugt is zon voorbeeld. De geleverde Assault Bots komen vervolgens de fabriek niet uit omdat al die T1 engineers in de weg staan. Zorg je echter voor een nette opening aan de goede zijde van de fabriek, dan stromen de Assault Bots eruit zonder enig probleem.

In SupCom 2 was er een dramatische verbetering op pathfinding met het flow model. Hoewel het inderdaad lekker 'doorliep', en hoewel er inderdaad een goede flow zat in aanvallen en terugtrekken met legers van +50 units, moet ik toch toegeven dat het me teveel arcade is. Je hebt absoluut niet het gevoel dat je met allesverwoestende tanks te maken hebt als +100 units een beetje over elkaar heenschuiven en onrealistisch door smalle gangpaden heenglijden. Het speelt wel grappig en kan tactisch spelverbeterend zijn, maar voor het genre van 'epische RTS' games is het toch niet helemaal op zijn plaats vrees ik.

[ Voor 12% gewijzigd door TRG op 11-04-2013 10:11 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TRG schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:09:
Veel units en pathfinding is altijd al een interessant punt geweest.

In SupCom 1 kon het echt een ontzettend zooitje worden, en daar gold ook de regel dat grote units / experimentals zich niet lieten weg 'botsen'. Ik heb hem me hier zeker wel vaker aan ge-irriteerd, maar eigenlijk is dit onterecht omdat je in SupCom 1 toch echt zelf degene bent die zoveel units op een hoopje heeft gegooid. Met goede basis en leger planning kun je het bijna volledig vermijden, dus met de goede skills is het helemaal niet zon probleem. 50 T1 engineers om een T3 fabriek zetten die broodnodig Assault Bots uitspuugt is zon voorbeeld. De geleverde Assault Bots komen vervolgens de fabriek niet uit omdat al die T1 engineers in de weg staan. Zorg je echter voor een nette opening aan de goede zijde van de fabriek, dan stromen de Assault Bots eruit zonder enig probleem.
Onzin. Dat kon je neit vermijden. Als je grote blobs van units had dan gingen ze altijd moeilijk en de pathfinding werd zo kut op het laatst dat je ze niet meer individueel kon besturen. Ik kan me nogw el scheldpartijen herinenren dat ik bots wilde micro-en maar dat ze gewoon niet meer reageerden.

Als je gewoon honderdend units hebt dan was de pafthfinding echt slecht. je zit al snel op een unit-cat van 500 id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
This Friday: Live Game Client Demonstration LiveStream for Planetary Annihilation

Details: Friday, April 19th, at 13:00 PDT (20:00 UTC)

http://twitch.tv/uberchannel

We’ll be showing a live, in-engine demonstration of the game client. It will be a 15 minute demo, followed by the normal Q&A. We may have a few other things to show off and talk about, but the focus of this livestream will be on the in-engine demo.

LiveStream will be uploaded to YouTube as soon as it’s finished, if you can’t make it to the broadcast!
http://www.uberent.com/pa...stream-friday-april-19th/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Adlermann schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:23:
[...]

Onzin. Dat kon je neit vermijden. Als je grote blobs van units had dan gingen ze altijd moeilijk en de pathfinding werd zo kut op het laatst dat je ze niet meer individueel kon besturen. Ik kan me nogw el scheldpartijen herinenren dat ik bots wilde micro-en maar dat ze gewoon niet meer reageerden.

Als je gewoon honderdend units hebt dan was de pafthfinding echt slecht. je zit al snel op een unit-cat van 500 id.
Ik denk dat jij eigenlijk iets anders bedoelt. Namelijk zon pot met 8 players en een 1000 unit cap, teveel units op het veld, iets teveel lag, en iets te langzame CPU's ertussen. Er kan dan een situatie ontstaan waarbij meerdere units besturen volledig onmogelijk lijkt te worden. Units doen hun eigen ding. Units staan een uur rondjes te draaien. Units blijven botsen op dezelfde plek. Een dergelijke situatie is goed te creeeren op een bijvoorbeeld een dikke survival map.

Als er de rekenkracht + verbinding nog goed in orde is (en niet verpest wordt door loeizware calculaties van AIX of een survival script), dan is er met het juiste micromanagement prima om te gaan met grote hopen units. En daar doelde ik meer op.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRG schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:17:
[...]

Ik denk dat jij eigenlijk iets anders bedoelt. Namelijk zon pot met 8 players en een 1000 unit cap, teveel units op het veld, iets teveel lag, en iets te langzame CPU's ertussen. Er kan dan een situatie ontstaan waarbij meerdere units besturen volledig onmogelijk lijkt te worden. Units doen hun eigen ding. Units staan een uur rondjes te draaien. Units blijven botsen op dezelfde plek. Een dergelijke situatie is goed te creeeren op een bijvoorbeeld een dikke survival map.

Als er de rekenkracht + verbinding nog goed in orde is (en niet verpest wordt door loeizware calculaties van AIX of een survival script), dan is er met het juiste micromanagement prima om te gaan met grote hopen units. En daar doelde ik meer op.
Of hij bedoelde de bug die ervoor zorgt dat je op grote kaarten soms volledig hersendooie units krijgt, waar je een opdracht geeft en die soms letterlijk pas minuten later uitgevoerd wordt. Niet handig als je je ACU uit de weg van een riedel spinnen wilt hebben, of een nuke af wilt vuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

:)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 19-04-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Ik vond hem vet.

Ook bedacht ik me dat het toch wel een mooi aspect is van deze tijd en technologie, dat ik letterlijk mee kan kijken met de development van zon spel. Hun filmpjes zijn zonder poespas en vol passie ever RTS games en de ontwikkeling daarvan. Ik luister er graag naar.

Zijn opmerking over de minimap vond ik begrijpelijk. Ik kijk bij SupCom toch altijd al op mijn tweede monitor voor het totale overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Helaas heeft niet iedereen een tweede monitor ;)

Een minimap, of iets in die richting zou ik zelf wel fijn vinden.
Desnoods een in-screen schermpje met een tweede camera waarop je een uitgezoomd veld kan zien oid (maar zoiets willen ze ook doen geloof ik).

Anders zit je constant in en uit te zoomen, dat lijkt me ook niet fijn. Dan heb je in no-time RSI en een kapot scrollwieltje :P

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 20-04-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
Wat ook wel opvalt is dat de game webkit als engine gebruikt om multiplatform mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
anandus schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:14:
Helaas heeft niet iedereen een tweede monitor ;)

Een minimap, of iets in die richting zou ik zelf wel fijn vinden.
Desnoods een in-screen schermpje met een tweede camera waarop je een uitgezoomd veld kan zien oid (maar zoiets willen ze ook doen geloof ik).

Anders zit je constant in en uit te zoomen, dat lijkt me ook niet fijn. Dan heb je in no-time RSI en een kapot scrollwieltje :P
Dat werkt juist veel beter dan een minimap. IK heb in supcom nooit de minimap aangehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Adlermann schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:51:
[...]

Dat werkt juist veel beter dan een minimap. IK heb in supcom nooit de minimap aangehad.
Ik gebruikte zoomen vooral om lokaal een goede overview te krijgen, maar zoomde nooit helemaal uit, maar voor een game-overview gebruikte ik de minimap, dan had je overzicht terwijl je gewoon 'in' het spel kon blijven.

Maar met wat ze bij PA van plan zijn is een minimap-achtig iets zeker haalbaar, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Minimap altijd handig als startegisch overzicht. Tweede monitor is altijd handig!

[ Voor 86% gewijzigd door Cergorach op 20-04-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Weer iets om naar uit te kijken :)

Planetary Annihilation LiveStream: Combat Edition – May 3rd, 2013

What: LiveStream, Planetary Annihilation, Now with 100% more combat
When: May 3rd, 2013 at 1PM (1300) Pacific Daylight Time
Where: http://twitch.tv/uberchannel
Details:
Really? That’s not enough detail? It’s combat, people! Pew pew pew! Anyway, you probably shouldn’t miss it.

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
PEW PEW!!! Die Chrono-cam is briljant, hiermee gaan ze een nieuwe standaard in de game industrie brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Chrono cam heeft voor dit RTS genre idd een interessante potentie. Ik hoop wel dat ze het zo implementeren dat je nog steeds een oog op de 'realtime' situatie kan houden. Bijvoorbeeld door in een venster de chronocam af te spelen, of door een soort van doorzichte overlay als chronocam te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumble
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 09:45
en wat mij vooral opviel in de steam link:

Beschikbaar: 7 juni 2013

tijd om m'n nieuwe computer te bestellen, of zal dat nog wel meevallen?!? :)

[ Voor 36% gewijzigd door Rumble op 21-05-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Rumble schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:42:
en wat mij vooral opviel in de steam link:

Beschikbaar: 7 juni 2013

De alpha begint rond die tijd. Planning voor de game zelf is december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, let op, de alpha is alleen voor bepaalde tiers (ik geloof de tiers van $90 en hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
anandus schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:38:
Ja, let op, de alpha is alleen voor bepaalde tiers (ik geloof de tiers van $90 en hoger).
Aah dan kan ik vanaf dan dus spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReijMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 01:24
Rumble schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:42:

Het spel schaalt erg goed zeiden ze in de videoblogs. Als je de 'full experience' wil, is een current gen videokaart wel nodig. Op ouwe machines zal het prima draaien zonder 'de mooie grafische effecten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

ReijMan schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:21:
[...]

Het spel schaalt erg goed zeiden ze in de videoblogs. Als je de 'full experience' wil, is een current gen videokaart wel nodig. Op ouwe machines zal het prima draaien zonder 'de mooie grafische effecten'.
Op mijn amd x3-720 met SC1 en een paar AI's is het allemaal al niet meer vooruit te branden, dus als ze er nu nog meer units in gooien vrees ik dat ik toch aan een nieuwe pc moet :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:25:
[...]
Op mijn amd x3-720 met SC1 en een paar AI's is het allemaal al niet meer vooruit te branden, dus als ze er nu nog meer units in gooien vrees ik dat ik toch aan een nieuwe pc moet :)
Sc1 en PA vergelijken is natuurlijk geen goed idee. SCFA is op een behoorlijk oude en niet bepaald handig geoptimaliseerde engine gebakken, welke ondanks al het werk met patches en eventueel CoreMaximizer ernaast nog altijd de overgrote meerderheid van zijn taken op één core doet. De AIs maken het nóg erger.

Kijk eerst maar eens hoe PA loopt en koop pas een nieuwe bak als je weet dat die nodig is én als je weet wta je nodig hebt om de release versie goed te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:31:
[...]

Sc1 en PA vergelijken is natuurlijk geen goed idee. SCFA is op een behoorlijk oude en niet bepaald handig geoptimaliseerde engine gebakken, welke ondanks al het werk met patches en eventueel CoreMaximizer ernaast nog altijd de overgrote meerderheid van zijn taken op één core doet. De AIs maken het nóg erger.

Kijk eerst maar eens hoe PA loopt en koop pas een nieuwe bak als je weet dat die nodig is én als je weet wta je nodig hebt om de release versie goed te kunnen draaien.
Ook draait de simulatie nu niet meer op je eigen pc maar op de servers van ueber. Dat scheelt behoorlijk wat. Het is echt een client wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De alpha-keys zijn/worden uitgebracht as we speak. Weet niet of er Tweakers zijn die een alpha krijgen?

Hier een lange Youtube van iemand die de alpha aan het spelen is.
Ziet er goed uit, krijg er een lekker TA/SupCom-gevoel bij :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 07-06-2013 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

anandus schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 07:55:
De alpha-keys zijn/worden uitgebracht as we speak. Weet niet of er Tweakers zijn die een alpha krijgen?

Hier een lange Youtube van iemand die de alpha aan het spelen is.
Ziet er goed uit, krijg er een lekker TA/SupCom-gevoel bij :)

[video]
leuk om te zien, en geeft wel het oude TA gevoel maar wat een idioot is de speler.... echt tenenkrommend. :X

En der zitten wel behoorlijk nog wat bugs/misplays in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tja, het is een alpha, hè? Nog meer dan genoeg werk te verrichten.
Het spel, hè, niet de speler :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

mwah de speler doet ook rare dingen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geckoo schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:13:
mwah de speler doet ook rare dingen hoor...
En dat verbaast je? Niet iedereen speelt als Adlermann heh. Sommige spelers, mijzelf en mijn vaste medespelers incluus, zijn gewoon life-long noobs.

Case in point: één van mijn vaste SupCom buddies leert een kennis hoe SupComFA werkt door met hem 2 vs 2 tegen random anderen te spelen. Check hoe alle vier aan het falen zijn, maar vooral hoe de laatste vijand met z'n experimental bomber omgaat.
FAF-replay

Zodra je in FAF ratings onder de 1000 ziet is dit soort gefröbel aan de orde van de dag. Die mensen zitten net zo goed klaar om nu PA te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:35:
[...]
En dat verbaast je? Niet iedereen speelt als Adlermann heh. Sommige spelers, mijzelf en mijn vaste medespelers incluus, zijn gewoon life-long noobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is trouwens niet geheel waar: ik speel exact zoals jij. De eerste 60 tot 90 seconden. En dan is het standaard snelle startje voorbij en moet ik zelf beslissingen gaan nemen. En dan gaat het helemaal goed, soms. Maar meestal niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Verdomd, nu krijg ik weer zin in TA...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:51:
Verdomd, nu krijg ik weer zin in TA...
Die was in de aanbieding op GOG.com met alle expansions.

>:) dág weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:01:
[...]

Die was in de aanbieding op GOG.com met alle expansions.

>:) dág weekend!
Ik heb de CD hier nog wel liggen. Maar die installeert wat lastig op W7 :(

Edit: Lol, ik wist niet eens dat deze versie er ook was:
http://www.gog.com/gamecard/total_annihilation_kingdoms

Alsnog TA: Total Commander is daar maar $5,99.

[ Voor 23% gewijzigd door Peter_Aragorn op 07-06-2013 10:19 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Wacht eens even, hoorde ik die gast daar zeggen dat ie een fabrication aircraft gaat bouwen... De terugkeer van de contruction aircraft uit TA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Trishul schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:37:
Wacht eens even, hoorde ik die gast daar zeggen dat ie een fabrication aircraft gaat bouwen... De terugkeer van de contruction aircraft uit TA!
idd ook een voordeel!, een leger van die dingen en overal snel op de map dingen kunnen fabriceren :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
IK heb mijn alfa geactiveerd. Morgen maar eens OP dingen opzoeken .Ik kan mij de supcom beta nog herinneren. Echt honderden units maken (hunters) zwakste unit van allemaal in theorie. Maar ze waren zo op. Dat was leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Enjoy, ik hoop (en denk) dat ze iets aan je feedback hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19
Ik ben hem nu aan het downloaden, ik ben benieuwd.
Als het net zoveel fun oplevert als de supcom beta destijds dan ga ik me goed vermaken :-)

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het gaat uiteraard om vermaak, maar jullie input is goud waard om er een topspel van te maken! Schroom niet om feedback te geven! Please ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Ik kan de download niet vinden ?
Heb ook nog geen key of wat dan ook.

Alpha backer hier

[ Voor 48% gewijzigd door tha_crazy op 08-06-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De keys worden in batches uitgezonden :)
(Zoals je in de mail/update kon lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Heb mijn Alpha key ook binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Key binnen.
Zal straks eens installeren en vanavond testen.

U hoort van mij

Edit:
Kleine download, dus gelijk maar ff testen

Edit:
Speelt lekker, bug zijn er natuurlijk nog wel zoals geen collision voor gebouwen.
Kan gewoon 5 energy extractors stacken.

Vanavond verder testen

[ Voor 62% gewijzigd door tha_crazy op 08-06-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:26

hellknight

Medieval Nerd

Heb +- 30 min gespeeld, na even werkte scrollen met de pijltjes opeens niet meer (WASD nog wel) en ook zoomen werkte niet meer. Zal binnenkort nog eens een potje proberen

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
ik heb ook even gespeeld ja.

Zit wel potentie in. Alleen performance is op mijn systeem euh erger dan tijdens sup combeta :) :)
Ook paar crashes gehad. Het opnieuw kunnen joinen van een spel waarje uit bent gevallen is relaxed.

Ook balance is ver te zoeken, maar dat is natuurlijk pas voor de beta.

Mijn commander viel uit de planeet, units die stoppen met bewegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29

Apache

amateur software devver

Ook gespeeld, feel zat eigenlijk wel redelijk goed, heel TA/supcom'igs kon direct vlot aan de slag, performance was eigenlijk wel redelijk ok, zelfs met de settings op uber, eenmalig dat ik na een switch naar een andere app ook niet meer kon navigeren etc, maar geen vreemde crashes tot nu toe.

De gevechten verlopen heel fijn , toffe explosies, er is absoluur zeker nog een hoop werk, maar ze zitten op het goede pad.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Leuk en vermakelijk spel. Hopelijk implementeren ze snel een AI die wat terug doet :)

[ Voor 86% gewijzigd door maniak op 10-06-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ze hebben Sorian aan boord, dus ik denk (nouja, hoop) dat dat wel goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumble
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 09:45
Klinkt goed jongens, helaas zal ik nog even op de beta moeten wachten. Sluit me wel aan bij anandus: voor alle alpha spelers, geniet er van en opbouwend kritiek zeker aan de makers doorgeven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
anandus schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:04:
Ze hebben Sorian aan boord, dus ik denk (nouja, hoop) dat dat wel goed komt :)
I know.. maar de AI doet nu weinig en ik speel liever niet tegen anderen. Dus een beetje actieve AI zou mijn Alpha play wat leuker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
maniak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:26:
[...]

I know.. maar de AI doet nu weinig en ik speel liever niet tegen anderen. Dus een beetje actieve AI zou mijn Alpha play wat leuker maken :)
Tja, niet de focus nog. Eerst maar eens de engine goed krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Hoop doet leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Zo, druk bezig en ja je loopt tegen wat bugjes aan.
Maar toch is het nu al lekker vermakelijk _O_

Wel even wennen trouwens, ipv dat je in hoekjes denkt en jezelf gewoon zo kan dichtbouwen, moe je nu helemaal rondom overal rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_crazy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:00:
Wel even wennen trouwens, ipv dat je in hoekjes denkt en jezelf gewoon zo kan dichtbouwen, moe je nu helemaal rondom overal rekening mee houden.
Eén groot voordeel wat mij betreft is juist dat dat cornercampen nu een beetje afgelopen moet zijn.
In FAF spelen we, als Josti-team, telkens 3v3 of 4v4 matches en dan heb je zo vaak één of twee superprutsers die zich helemaal inmetselen in hun hoekje terwijl de rest van het team het daadwerkelijke werk doet.

Als je rond de wereld kunt moet hij zich gewoon verdedigen net als een echte vent. Ik zie echt alleen voordelen, omdat ik face to face rushes normaliter wel win. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Tevens zijn sommige bug reports echt geweldig
FS#913 - Commander is a Wizard

Early on in the game after a particularly lengthy queue of construction work, my Commander suddenly began walking in circles and circles until I intervened by issuing a new command. How could I have known that this was part of some darker ritual!

Moments later, we were attacked. In response, my commander immediately decided to complete his ritual by walking in small circles again, this time while slowly melting into the ground. After a moment of this, his giant robotic body waded through the ground, chest high, ignoring the enemies I so desperately pleaded for him to smite.

But then, his spell was complete! He vanished into thin air! A second later, he reappeared, no longer below his foes, but high above them, on top of the nearby mountain standing at an unholy 23 degree angle, raining death down upon their sorry hides.

That was the moment I realized that my Commander was a Wizard.

I was completely impressed before he fell off the mountain and died in an explosion.
http://pa.lennardf1989.co...order2=history&sort2=desc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hopelijk komt er snel een beta uit. Heb volgens mij 50 dollar betaalt dus helaas geen key ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Versteegrob schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:44:
Hopelijk komt er snel een beta uit. Heb volgens mij 50 dollar betaalt dus helaas geen key ontvangen.
Beta duurt nog wel tot de herst. De planning was volgens mij zo rond september/oktober voor beta.

December release final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Versteegrob schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:44:
Nog even geduld:

What is the game’s release date?
Alpha Period: June 7th through end of August
Beta Period: September through November
World Wide Launch: December 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Hmm, die datum op steam klopt dus niet. Er staat beta access vanaf 13 juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:54:
Op Steam heet álles beta access, ook de alpha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Trishul schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:54:
Steam heeft expres latere toegang om de originele backers & pre-orders voorrang te geven.
Ik speel nu sinds zaterdag

Vanaf het Alpha forum:
The steam early access begins June 13th, and on that date you will be able to convert your key into a steam key.

[ Voor 23% gewijzigd door tha_crazy op 11-06-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
tha_crazy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:59:
[...]

Steam heeft expres latere toegang om de originele backers & pre-orders voorrang te geven.
Ik speel nu sinds zaterdag

Vanaf het Alpha forum:
The steam early access begins June 13th, and on that date you will be able to convert your key into a steam key.
Ah ok. Bedankt. Dat wordt dus nog ff doorgaan met supcom. Gisteren was ik even vergeten dat m'n commander in het water lag, buiten de missile defenses, strategic launch detected, hoppa, weg hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Trishul schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:52:
[...]

Ah ok. Bedankt. Dat wordt dus nog ff doorgaan met supcom. Gisteren was ik even vergeten dat m'n commander in het water lag, buiten de missile defenses, strategic launch detected, hoppa, weg hahaha
Echt spelen kun je de alpha versie ook nog niet noemen. Als je echt graag een pote wilt spelen, dan moet je echt supcom blijven gebruiken.

Zoals het nu is is het echt bug abuse heaven. Ik vond het besturen van de vijandige units nog wel het leukst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Adlermann schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:53:
[...]

Echt spelen kun je de alpha versie ook nog niet noemen. Als je echt graag een pote wilt spelen, dan moet je echt supcom blijven gebruiken.

Zoals het nu is is het echt bug abuse heaven. Ik vond het besturen van de vijandige units nog wel het leukst ;)
Daarom moet je het juist spelen, bugs vinden en reporten.
En ondanks de bugs is het nu al een geweldig spel.

Wel een tip, je metal extractors kan je nu nog overal plaatsen ;)

Tevens is het besturen van vijandige units al fixed:
http://pa.lennardf1989.co...1&order=history&sort=desc

[ Voor 12% gewijzigd door tha_crazy op 11-06-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
tha_crazy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:28:
[...]

Daarom moet je het juist spelen, bugs vinden en reporten.
En ondanks de bugs is het nu al een geweldig spel.

Wel een tip, je metal extractors kan je nu nog overal plaatsen ;)

Tevens is het besturen van vijandige units al fixed:
http://pa.lennardf1989.co...1&order=history&sort=desc
Naja, het is niet te spelen op mijn pc, dus helaas zal ik niet verder spelen :)

1 fps met paar seconden pauzes. Sorry, dat is te klote, ik probeer de volgende build wel weer.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste