Veel units en pathfinding is altijd al een interessant punt geweest.
In SupCom 1 kon het echt een ontzettend zooitje worden, en daar gold ook de regel dat grote units / experimentals zich niet lieten weg 'botsen'. Ik heb hem me hier zeker wel vaker aan ge-irriteerd, maar eigenlijk is dit onterecht omdat je in SupCom 1 toch echt zelf degene bent die zoveel units op een hoopje heeft gegooid. Met goede basis en leger planning kun je het bijna volledig vermijden, dus met de goede skills is het helemaal niet zon probleem. 50 T1 engineers om een T3 fabriek zetten die broodnodig Assault Bots uitspuugt is zon voorbeeld. De geleverde Assault Bots komen vervolgens de fabriek niet uit omdat al die T1 engineers in de weg staan. Zorg je echter voor een nette opening aan de goede zijde van de fabriek, dan stromen de Assault Bots eruit zonder enig probleem.
In SupCom 2 was er een dramatische verbetering op pathfinding met het flow model. Hoewel het inderdaad lekker 'doorliep', en hoewel er inderdaad een goede flow zat in aanvallen en terugtrekken met legers van +50 units, moet ik toch toegeven dat het me teveel arcade is. Je hebt absoluut niet het gevoel dat je met allesverwoestende tanks te maken hebt als +100 units een beetje over elkaar heenschuiven en onrealistisch door smalle gangpaden heenglijden. Het speelt wel grappig en kan tactisch spelverbeterend zijn, maar voor het genre van 'epische RTS' games is het toch niet helemaal op zijn plaats vrees ik.
[
Voor 12% gewijzigd door
TRG op 11-04-2013 10:11
]
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.