[PC] Planetary Annihilation - TA/Supcom homage!

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59
lanerios schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:24:
Vraagje,

voor dfe mensen die het nu spelen. Is het de 28 euro waard? of is met "blijf bij Forged Alliance"?
wat ik hoor:

blijf bij faf. Balance is nog ruk voor competitive play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Vraagje,

voor dfe mensen die het nu spelen. Is het de 28 euro waard? of is met "blijf bij Forged Alliance"?
Je kan hem al voor 12-15 euro kopen bij verschillende key shops. :) :9~ Zit er ook aan te twijfelen om hem te kopen namelijk

http://www.allkeyshop.com...on-cd-key-compare-prices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:43
Heb hem al 2 maand niet gespeeld door drukte. Toen liep hij soms vast en kon ik geen units meer selecteren. Echt irritant.
Van de week maar weer eens opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik heb 'm sowieso zojuist aangeschaft. Voor 13 euro kan ik hem niet laten liggen :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Ik heb hem al een tijdje maar nog nooit kunnen spelen....bijk het laden van een game freezed ie....Bij elke update kijk ik of hij het wel doet maar naar 2 maand nog steeds niet... :(

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Ik ben het een paar weken geleden wat actiever gaan spelen, en heb er nu een uur of 20 inzitten.

Mijn profiel: Over de jaren heel veel Supcom / Supcom: Forged Alliance gespeeld, maar nog nooit Total Annihilation.

Bevindingen over PA tot nu toe:
  • Het menu is erg laggy en traag. Dit was bij Supcom ook al het geval. Misschien is hier een uitstekende reden voor, maar persoonlijk vind ik het storend. Een aparte game-browser zoals GPG of FAF vind ik fijner.
  • Sinds de officiele release heb ik opeens last van crashes op verschillende manieren. Daarvoor had ik er geen last van.
  • Bij grote planeetstelsels / grote planeten loopt het RAM gebruik flink op. Het lijkt erop dat mensen met bv 6GB snel tegen een crash aanlopen ivm te weinig geheugen.
  • Er zijn maar 2 tech tiers en je kun eigenlijk vrij snel 'alles' bouwen. Voor een Supcom veteraan voelt dit niet lekker aan.
  • Op een kleine planeet met tegenstanders dicht bij, komt het echte Supcom RTS gevoel wel goed naar voren. Micro met units en goed gebruiken van de diversiteit van de units. Je ACU is in de beginfase ook erg sterk. Zit een tegenstander niet dichtbij, dan heb je al snel een planeet vol met honderden units die een beetje op zijn SupCom2 tegen elkaar aan lopen te botsen/schuiven en wat minder nuttig aanvoelen.
  • De planeten zijn mijns inziens te klein. Het is niet episch. De kleine planeten en asteroiden voelen erg klein aan omdat je er letterlijk in enkele seconden omheen kunt rijden. Het is zo meer Knikker Annihilation, en dat is niet positief. Ik heb geexperimenteerd met de allergrootste planeten (diameter = 1300, de 2000 van de beta is niet meer mogelijk), en een standaard T1 vliegtuig doet er dan 1.5 minuut over om eromheen te vliegen. In Supcom zou dat overeenkomen met een 30/40 km map. Zon grote planeet voelt alweer wat beter ook qua schaal, maar persoonlijk denk ik dat het nog wat groter kan. Ik wil echt uitzoomen van een planeet oppervlakte naar de ruimte, en niet van de ene knikker naar de andere knikker. Maar momenteel worden deze wensen belemmert door computerhardware lijkt me. Echter, toen Supcom 1 uitkwam, was het ook veeeel te zwaar voor de computers van toen, de potjes die ik nu op FAF speel, met veel players op grote maps, zijn echt iets van de laatste jaren, met snellere computer hardware.
  • Het is nog totaal niet duidelijk wat een leuke gamemode is. In Supcom heb je bijvoorbeeld Setons Clutch. In PA heb je? Aangezien je het planeten stelsel op veel manieren kunt 'vullen', zullen hier over de tijd heus wel leuke dingen ontstaan.
  • Grafisch heb ik ook moeite. Het planeetstelsel is erg mooi gedaan, maar de units en gebouwen zelf hebben erg weinig detail. Ook de kogels/rakketten etc hebben weinig detail. Het probleem hiermee is dat ik het detail van Forged Alliance gewend ben. Nu in PA voelt het bij tanks alsof er statische bitmaps over de planeetglijden (dit effect wordt versterkt door het unit-flowmodel), en dat is niet goed. Ook het contrast tussen de planeet en de units vind ik niet lekker.
  • Planeten worden nu nog random gegenereerd, en masspunten ook. Dit is ronduit klote. Een RTS zoals dit moet een symmetrisch speelveld hebben min of meer, zeker als je op dezelfde planeet begint. Je kunt wel een symmetrische speelveld maken door speler A en B op een gelijkwaardige planeet te laten beginnen, maar dan mis je weer direct contact in het begin van het spel.
Dit zijn gewoon een aantal bevindingen, en hoewel ze negatief klinken, ben ik toch wel optimistisch over het spel. Technisch gezien is dit gewoon een behoorlijk project, en het is letterlijk een nieuwe generatie van hoe we RTS games kennen.

Als de engine goed in elkaar zit, en de computersnelheid / cores / RAM neemt weer toe over de komende jaren, dan zou PA wel eens die epic game kunnen worden die ik echt wil. Daarbij is dit keer EINDELIJK ook eens echt aan modden gedacht, waardoor allemaal die potentiele MOD helden online zich helemaal uit kunnen leven zonder alles erin te moeten hacken op een manier die eigenlijk niet werkt. Bij Supcom zie je nu ook dat mods het spel echt levend houden.

Maar momenteel is het gewoon nog te vroeg. Vergeleken met Supcom zijn er maar een paar units en gebouwen dus het spel is nog lang niet waar het moet zijn in termen van complexiteit. Juist de complexiteit bij Forged Alliance geeft diepgang en toegang tot 1001 verschillende tactieken, en het vermogen om na jaren spelen nog af en toe verrast te worden.

Als laatste punt wil ik opmerken dat je PA op vele manieren kan spelen, net zoals Supcom. In Supcom is het spelen van 1vs1 op kleine maps echt ontzettend leuk en competetief, maar totaal niet vergelijkbaar met een 4vs4 game op een grote map, of een survival game. In PA geldt dit waarschijnlijk ook, dus ik ga proberen me niet stuk te kijken op het gemis van de 'epische' actie die ik mis, en proberen het echte RTS gevoel te krijgen op kleine planeten met tegenstanders dicht bij je spawn. Het meest kijk ik op dit moment uit naar games met meer dan 10 man (bv 2vs2vs2vs2vs2vs2vs2vs2 etc), maar momenteel is de playercap op 10 gezet.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:43
Heb het deze week weer gespeeld.
Het spel is bij mij niet meer uitgevallen of vastgelopen.

Persoonlijk vind ik het wel fijn spelen (Maar wat zijn de boten ontiegelijk traag).

Ben nu bezig met Gelactic war. Wat ik wel mis nu is vliegtuigen.
Maar die zal ik vast nog vrijspelen.

Ik mis ook wel beetje de diepgang van Total Annihilation. Maar ik denk dat dit nog wel komt.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:28:
Nou ik zit met iets. Ik probeer PA te installeren op mijn surface pro 2 via steam, maar her wil me niet lukken.
Ik download het spel en start het. Vervolgens zegt ie dat ik een nieuwe build (70289) moet installeren, waarschijnlijk door steam te herstarten. Dat doe ik maar hij doet vervolgens niets. Deinstalleren en herdownloaden helpt niet. Ik vind verder ook niets online...
Sinds de release build van 3 september kan ik het ook spelen op mijn surface pro 2. Draait gewoon goed zelfs op HD, nu moet ik nog uitvinden hoe ik scrollen kan binden op mijn pen en ik kan op de bank RTSsen :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Heb de game 109 minuten gespeeld en tot nu toe valt de uitdaging erg tegen. Ik mis eigenlijk de force fields. Na een paar maps (Galactic Warfare) unlockte ik air units. Sinds dien is het een kwestie van 40+ air units bouwen en dan de enemy commander zergen. Tot heden nog geen diepgang ontdekt. Ik zag ook tanks opzij worden geschoven en daardoor niet vuren (vaste turret).

Werd overigens ook direct al een keer uit mijn game gegooid omdat de remote server er geen zin meer in had (in de single player...).

Geloof dat ik beter RUSE weer eens kan opstarten maar ik ga het nog wel even wat meer proberen.

edit:

Hele combat duurt nog geen 2 minuten. Op 8m11 wordt het eerste schot gelost.

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 10-09-2014 18:57 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Welke moeilijkheidsgraad?

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
TRG schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:38:
...
Bevindingen over PA tot nu toe:
  • Planeten worden nu nog random gegenereerd, en masspunten ook. Dit is ronduit klote. Een RTS zoals dit moet een symmetrisch speelveld hebben min of meer, zeker als je op dezelfde planeet begint. Je kunt wel een symmetrische speelveld maken door speler A en B op een gelijkwaardige planeet te laten beginnen, maar dan mis je weer direct contact in het begin van het spel.
ik heb het spel sinds de een na laatste beta niet meer gespeeld maar de bovenstaande is toch juist heerlijk? Je weet niet waar je terecht komt en je moet iedere keer maar weer uitzoeken hoe of wat? Dat is juist in lijn met het verhaal lijkt mij

Strava | AP | IP | AW

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Webgnome schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:34:
[...]

ik heb het spel sinds de een na laatste beta niet meer gespeeld maar de bovenstaande is toch juist heerlijk? Je weet niet waar je terecht komt en je moet iedere keer maar weer uitzoeken hoe of wat? Dat is juist in lijn met het verhaal lijkt mij
Ik ben gewend om op zeer symmetrische maps te spelen waarbij al snel vaste tactieken ontstaan die een leuk spelelement vormen. De symmetrie geeft ook een mooie balance bij een snelle RTS waarbij elke klik het verschil kan maken.

Maar bij Civilization bijvoorbeeld heb je in multiplayer ook asymmetrische start posities, wat ik ook zeer kan waarderen, want daar pas je dan je hele 'build' op aan.

Dus ik ga het bij PA gewoon een kans geven, maar het zou me niets verbazen als symmetrische speelvelden nog toegevoegd worden door uitbreidingen of mods.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• sdk1985
Heb nu ineens een onwijs lastige missie met 3 tegenstanders in de Galactic Warfare. Van veel te makkelijk tot vrijwel onmogelijk :o .

Wat pakt die game overigens onwijs veel ram. Ik zit vrolijk op 7,93 MB Physical Memory usage!

• Adlermann
Webgnome schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:34:
[...]

assymmetrische startplekken zijn een killer voor competitive play. Sorry, maar als je gewoon gelijke spelers hebt, maar 1 heeft een betere startpositie qua mass, dan gaat ie gewoon winnen. Dat is niet eerlijk en daardoor zal het spel nooit echt leuk zijn in multiplayer.

Ik ga het iig niet spelen.

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik vind het juist wel de charme van PA dat er geen symmetrische mappen zijn, er wordt veel meer gevraagd van je improvisatie vermogen. Overigens heeft Adlermann wel een punt natuurlijk: het is zo dat op puur competitive niveau (zeker 1v1's) een start met meer massa kan betekenen dat je een grotere kans hebt om te winnen, maar daar zal vast aan worden gewerkt. Of het bij 2v2v2v2v2v2v2's nog net zon groot verschil maakt weet ik niet :).

Over de nood voor improvisatie gesproken: gisteren twee potten tegen 3 Normal AI's gedaan op een map met vier planeten. De eerste keer startte ik met 2 AI's op dezelfde planeet waardoor het een hels gevecht werd tegen twee AI's, nadat ik eindelijk hen kapot had werd ik de planeet af genuked door AI nummer3. Absoluut niet eerlijk natuurlijk, wel leuk :)

Het tweede potje startte ik alleen op een planeet. Na een gierige macro build heb ik de drie AI's kunnen overmeesteren :). Deze variatie vind ik juist wel cool en is uniek aan PA voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als groot TA fan heb ik deze dan toch maar aangeschaft, ondanks dat ik wat sceptisch was/ben ten aanzien van het planeten gebeuren. Op de Uber forums wordt het natuurlijk hartstochtelijk verdedigd als 'revolutionair' en 'je moet er gewoon mee leren omgaan' maar doe mij maar een platte map en een minimap (ik vond zelfs de strat zoom van SC/FA niet zo). Die random maps zijn ook slecht voor online play, heeft niets met improvisatie-vermogen te maken maar alles met gewoon kansloos verliezen. Ook heb je niet dat er echte klassieke fan-favorieten komen, zoals Gods of War of Theta Passage.

Ik heb nog niet tegen mensen gespeeld dus ik ga niet al te veel oordelen over de gameplay. Wat ik wel wil zeggen is dat deze game toch in eerste instantie gepositioneerd is als multiplayer game. Wat me dan erg tegenvalt is het feit dat er geen lobby is en dat er geen ladder/matchmaker is. Dat lijken mij toch essentieële onderdelen en ik begrijp niet dat ze de game uitbrengen zonder dat die aanwezig zijn.

De overgrote meerderheid van de klachten momenteel zijn dan weer geen save functie en geen offline/lan functie. Van save functie zeg ik nog ok, das wel handig maar offline wtf? Ik bedoel, je kunt deze game niet eens kopen zonder internet.

Verder werkt het aanpassen van je naam niet, ook een bijzonder irritante bug waarvan ik niet begrijp hoe die er door heen kan glippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
geen offline/lan functie
Wacht, je kan niet offline tegen bots spelen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:53:
[...]

Ja, je hebt internet nodig om tegen bots te spelen. Ik heb daar geen probleem mee eigenlijk, mijn internet verbinding doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
XWB schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:53:
[...]

Ze gaan de server executables vrij geven zodat je thuis kan spelen. Persoonlijk had ik gehoopt dat ze dat bij release zouden doen, dat viel tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
Ik zou willen dat het spel goed werkte, ik krijg dit spel niet langer werkzaam sinds de laatste update. Het beeld blijft flikkeren, en ik heb online nog geen oplossing kunnen vinden. SLI aan of uit had ook nul effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:12:
[...]

Ja, je hebt internet nodig om tegen bots te spelen. Ik heb daar geen probleem mee eigenlijk, mijn internet verbinding doet het prima.
Ik werd uit mijn tweede game gegooid omdat Uber er tijdelijk uit lag ;). Steam offline heeft me ook een keer naar het main menu gegooid. Onzinnig natuurlijk. Maar helaas komt het wel vaker voor tegenwoordig. RUSE stopt er ook mee als steam uitvalt.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 15-09-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik ben weer terug bij FAF :P Ik vind het een leuk spel, maar op dit moment is het gewoon nog onvolledig. Ook mis ik de game enders. We hadden laatst een potje met alle drie een eigen planeet, maar eigenlijk konden we elkaar verdediging niet penetreren. Werd dus na verloop van tijd een statisch potje. Laatst maar weer een potje Phantom-X (en ook voor het eerst Murder Party) gespeeld op FAF, blijft op dit moment toch leuker (vooral door de grote hoeveelheid mods).

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:46:
[...]

Ik werd uit mijn tweede game gegooid omdat Uber er tijdelijk uit lag ;). Steam offline heeft me ook een keer naar het main menu gegooid. Onzinnig natuurlijk. Maar helaas komt het wel vaker voor tegenwoordig. RUSE stopt er ook mee als steam uitvalt.
Ja, ik had ook een crash en ik denk dat het aan de server lag. Ik wil ook niet zeggen dat online only perfect is. Alleen maar dat je op dit moment gewoon tegen de AI kunt spelen als je dat wilt.

Voor de toekomst is het natuurlijk wel belangrijk dat er een offline modus komt, de Uber servers zullen wel niet het eeuwige leven hebben.

Maar schijnbaar ligt het niet zo eenvoudig. Deze game maakt gebruik van een soort server systeem waardoor voorkomen moet worden dat spelers met een crap pc het potje voor de andere spelers verpesten. Uber is dus bezig om het mogelijk te maken dat je ook je eigen server kunt hosten. Maar ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet een gewone offline modus zonder server komt. Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me.

Zelf had ik dus meer moeite met het ontbreken van matchmaking. Maar ik moet zeggen dat de PAStats 1v1 ladder mod gewoon goed is. En daar zitten ook meteen goede maps met eerlijke metal verdeling bij.

Verder een hoop gezeik op Steam wat wel te verwachten was maar wat aandacht voor positieve punten mag ook wel. Een game die ook op Mac en Linux werkt en goede ondersteuning heeft voor mods, kom daar maar eens om tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Reviews zijn niet echt geweldig tot nu toe. http://www.gamerankings.c...y-annihilation/index.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:06:
Maar schijnbaar ligt het niet zo eenvoudig. Deze game maakt gebruik van een soort server systeem waardoor voorkomen moet worden dat spelers met een crap pc het potje voor de andere spelers verpesten. Uber is dus bezig om het mogelijk te maken dat je ook je eigen server kunt hosten. Maar ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet een gewone offline modus zonder server komt. Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me.
Hmm ja maar ik zat in de single player>Galactic Warfare. Steam ligt er regelmatig uit voor maintenance (1x per maand ofzo?). Op zich geen groot probleem tot je erbij telt dat je NIET kunt saven. Ben je dus 2 uur met een map bezig en ergens tussendoor valt steam 5 seconde weg dan kun je dus gewoon overnieuw beginnen.

Als dat echt zo werkt (en dus niet gelogen zoals bij Simcity) dan hadden ze beter vanaf het begin de server binaries kunnen vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, niemand die dit speelt?

Ik moet zeggen dat het even wennen was, ronde map en meerdere planeten, maar ik heb het nu wel naar mijn zin met deze game. Het speelt meer als TA dan als Supcom wat mij persoonlijk wel bevalt. Multiplayer 1v1 is heel puur en simpel, in principe gewoon 'wie maakt de meeste tanks' maar er zitten subtiele details in die toch voor variatie zorgen.

Bvb, bot rush: YouTube: #347 Semifinal A Clopsey #7 tournament

Of tank rush: YouTube: #351 Final 3 Clopsey #7

Of juist wat meer verdedigend en dan counteren: YouTube: #362 Final 2 Cheddar cup

Interface voelt wel een beetje als een stap terug vergeleken met Supcom maar PA heeft een groot voordeel en dat is area commands. Als je ctrl ingedrukt houdt en sleept kun je heel snel metal extractors over een groot gebied of zelfs de hele planeet bouwen. Het werkt ook voor het laden van units in dropships. FFA games zijn ook leuk vanwege de onvoorspelbare spawns. Wel oppassen dat niet iemand snel de planeet die je kunt crashen inpikt. Maar ook dan is er nog hoop want ik heb een potje gespeeld waarin ons team de planeet op collision course naar die van de tegenstander stuurde, alleen kwam onze eigen planeet toevallig net in de baan terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Huh, Uber Entertainment heeft al een nieuw project aangekondigd, terwijl PA nog niet eens af is: https://www.kickstarter.c...s-an-apocalyptic-rts-game

Kreeg al een mailtje hierover van 'kijk ons nieuwe project, back us!' nou mooi niet, PA bevat na dik een jaar nog lang niet alles wat beloofd was.. Heb een aantal keer de game geprobeerd, maar het doet me gewoon totaal niks. Ik blijf wel bij SupCom FA en sporadisch Total Annihilation. M'n hoop voor een nieuwe leuke RTS is vervlogen, misschien dat deze nog iets wordt: https://www.greybox.com/greygoo/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah ik moet zeggen dat PA juist 1 van de snellere is vergeleken met andere kickstarter projecten.
Kijk naar andere titels? Volgens mij zijn er maar een paar titels echt 'klaar'.

Het grootste verschil is nu dat je weet wanneer ze aan een spel begonnen zijn, meestal moeten ze alles van de grond opbouwen terwijl de grote studios al materiaal hebben liggen wat ze kunnen recyclen (afhankelijk van de titels uiteraard).
Ik vind dat ze het nog netjes gedaan hebben, het verschil is dat je nu ook weet dat ze er mee bezig zijn itt titels waarvan je het bestaan niet eens afweet totdat ze ineens announced worden en dan duurt het nog een maand of 3-5 voordat je ze kan kopen terwijl ze al 2 jaar aan die titel gewerkt hebben.

Alleen een paar kleine projecten zijn klaar, FTL,Banner saga e.a.

Kijk naar titels als:
Star Citizen, daar kun je eindelijk eens in vliegen en die dateert al uit Nov 2012, dat gaat nog wel een jaar of 2 duren voordat die echt 'klaar' is (2015 maar geen indicatie van kwartaal ofzo)

Elite Dangerous dateert uit Jan 2013 heeft ook pas sinds kort de mogelijkheid tot vliegen, geen idee hoe lang dit nog moet gaan duren? (Ze geven aan Q4 2014)

PA dateert uit Sep 2012 dus als je kijkt naar het totale plaatje is PA al heeeeel ver.
En ze hebben al heel wat toegevoed en luisteren goed naar de community, je kan nooit iedereen tevreden houden. (Zou 5 september uitkomen).

http://www.giantbomb.com/kickstarter-funded/3015-7378/games/
Wikipedia: List of video game crowdfunding projects

Om nog maar te zwijgen over b.v. Steam early access games, dat is 9 van de 10 keer een drama en een hoop projecten lopen ook al meer dan 2 jaar.

Dus nee, ik ben redelijk tevreden met PA, ik heb toen 80 euro gepledged en bij gebrek aan beter is dit voor mij 1 van de betere titels op dit moment, C&C Generals, TA en Supcom begonnen een beetje te vervelen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Kickstarter en/of Early Acces lijken tot heden inderdaad niet voor toppers te zorgen. Moeten we daar Planetary Annihilation minder kritisch voor beoordelen? Wat mij betreft niet. De game is nu gereleased dus dan moet hij zich meten met de rest van het veld.

Zelf grijp ik eigenlijk toch sneller terug naar een potje RUSE dan dat ik PA opstart (aangezien je C&C generals vermeld zul je RUSE ook wel waarderen).

Je ziet overigens wel vaker dat studios de inkomsten stroom zien afnemen en dan maar direct aan een volgende project starten. De makers van Gary's mod/RUST zijn ook alweer met +- 5projecten bezig terwijl RUST een beetje stil staat. De vraag is of dat ooit nog goed komt 8)7 .

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 05-10-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als ik kijk hoe PA over tijd is verbeterd vergeleken met de Alpha en later Beta toendertijd dan is het echt al een heel eind op weg. Ik kan alleen even niet vinden wat er nog niet in zit ten opzichte van het kickstarter project? Ik heb er al een hele reeks leuke potjes op zitten met een vriend van mij. Heerlijk een paar uur flinke legers opbouwen en een enorme aanval te doen. (we pakken meestal grote custom stelsels met 5-6 planeten en een aantal manen).
Op dit moment het enige spel dat we naast PA spelen is Sins of a solar empire: Rebellion.

Het grootste probleem dat ik zie is gewoon de netcode bij een hoop spellen, PA heeft dit in mijn ogen goed voor elkaar. Over Lan geen probleem te bekennen waar een hoop andere spellen gewoon zo traag als dikke stront door een trechter gaan zodra je een 100-150 units hebt. Ik weet niet welk spel het was maar daar liep een klokje in zodra je een flink leger had ging het klokje steeds langzamer lopen tot op een punt dat 1 seconde ineens 10 seconde ging duren erg leuk als 1 unit bouwen normaal 3 minute duurt.. Met PA heb je dit gewoon niet zelfs met 2-3 planeten volgebouwd en dan in 1 klap al je units in de aanval gooien is geen probleem.

En ja welke nieuwe RTS games zijn er nou uitgekomen de laatste paar jaar? Wat is dan de 'rest van het veld'? Bedoel je daarmee titels die al een paar jaar uit zijn?

Ik verwacht niet dat er nog veel aan zit te komen, dat 'Human Resources' spreekt me niet echt aan.

(Ik heb nog gezocht maar ik kan geen lijst vinden met opties/kickstarter objectives die missen?)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
sdk1985 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:47:
Kickstarter en/of Early Acces lijken tot heden inderdaad niet voor toppers te zorgen. Moeten we daar Planetary Annihilation minder kritisch voor beoordelen? Wat mij betreft niet. De game is nu gereleased dus dan moet hij zich meten met de rest van het veld.

Zelf grijp ik eigenlijk toch sneller terug naar een potje RUSE dan dat ik PA opstart (aangezien je C&C generals vermeld zul je RUSE ook wel waarderen).

Je ziet overigens wel vaker dat studios de inkomsten stroom zien afnemen en dan maar direct aan een volgende project starten. De makers van Gary's mod/RUST zijn ook alweer met +- 5projecten bezig terwijl RUST een beetje stil staat. De vraag is of dat ooit nog goed komt 8)7 .
Ik was een kickstarter/backer van 100 dollar. Ik heb supreme commander / FA jarenlang gespeeld en ook op 'vrij hoog niveau' voor wat daar mogelijk was.

Maar PA vind ik een gedrocht. Het was een leuke experiment, maar nee. Dit was dan wel het technische team achter TA / Supcom. Maar je mist toch de creatieve visie van Chris Taylor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@Pruster

Er komt regelmatig een nieuwe Wargame uit; alternatieve opvolger van ruse. Deze games zijn echter vrij serieus. Tanks hebben een range van +- 2200m (Ruse heeft de beste tank 500m) en je moet voorzichtig spelen. Elke unit die je verliest je punten in de vorm van de waarde. Spelen zoals PA is er dus niet bij :+ .

(Ja dat zijn de ingame graphics 8) ).

Verder komt er ook nog een rts genaamd Etherium.

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 06-10-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de ai spelers: er is nu offline mode.

Voor de mensen met een AMD kaart: er is een soort bug (weet niet of het aan PA ligt of aan AMD drivers) waardoor alles veel te helder is aan de kant van de planeet waar de zon op schijnt. Dit kun je oplossen door de PA Mod Manager hier te downloaden: https://forums.uberent.co...ger-cross-platform.59992/ en dan te zoeken naar 'AMD super brightness fix'.

Verder gebruik ik nog Better System View (toont hoeveelheid metalspots op planeten, handig bij kiezen van spawn planeet), Mod BatchSize (100 ipv 5 units bij shift-click), Return to Server Browser (stuurt je terug naar lobby ipv main menu als connecten niet lukt), Faster Server Browser en PA Stats Online voor 1v1 ladder.
Adlermann schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:03:
[...]

Ik was een kickstarter/backer van 100 dollar. Ik heb supreme commander / FA jarenlang gespeeld en ook op 'vrij hoog niveau' voor wat daar mogelijk was.

Maar PA vind ik een gedrocht. Het was een leuke experiment, maar nee. Dit was dan wel het technische team achter TA / Supcom. Maar je mist toch de creatieve visie van Chris Taylor.
Tja, bedank voor het backen zal ik maar zeggen...het is je mening natuurlijk maar 'gedrocht' gaat wel ver. Planeten ipv platte map is even wennen, heeft zijn voor- en zijn nadelen maar ik begrijp wel dat ze iets nieuws wilden proberen. Weet niet of Chris Taylor er iets aan had kunnen veranderen, begin langzamerhand te vermoeden dat TA een toevalstreffer was. Persoonlijk vind ik Supcom/FA het daar niet echt bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb de game gisteren voor negen euro gekocht en inmiddels drie uur gespeeld (twee uur gisteren, één uur vandaag). Wat me in eerste instantie opviel:

- Het menu is traag en er is lag, soms veel lag. Eénmaal geladen gaat alles vlotjes.
- De camera bevalt me prima. Je kan heel snel zoomen en draaien, wel fijn.
- Ik kon direct prima overweg met de interface.
- Na lang spelen wil de game wel eens crashen (geheugenprobleem?).
- Je kan ook niet saven, dus alle moeite is verloren wanneer de game crasht.
- Sommige planeten zijn vrij klein, té klein eigenlijk.
- Veel gebouwen, weinig units. Geen Tier 3 units.
- Naval voegt weinig toe. Het zit erin 'omdat het moet', grotere planeten zouden hiervoor beter geschikt zijn.
- Resources kloppen naar mijn gevoel niet, met slechts enkele ontginners heb je al genoeg metaal etc.
- Bouwen gaat idioot snel, de advanced factories heb je in een mum van tijd neergezet. Dit kan je zowel positief als negatief ervaren, maar naar mijn gevoel moet de balans nog gevonden worden.

Ik kan het concept ook niet baanbrekend noemen. Je bent zo ontzettend gefocust op bouwen, verdedigen en aanvallen dat je eigenlijk niet doorhebt dat je op een bolling bezig bent. Desniettemin speelt de game in het algemeen wel lekker. PA is zeker geen gedrocht.

Veel reviews die ik gelezen heb zijn ook matig positief. Heel wat features uit de Kickstarter hebben de uiteindelijke versie niet gehaald, anders was de game ongetwijfeld positiever ontvangen.

Planetary Annihilation is zeker geen TA of Supcom vervanger. Toch kan ik me als RTS liefhebber prima vermaken met deze game, en ik ga hem zeker nog veel spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 23-10-2014 00:02 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Game verbruikt snel 6 GB ram op high. Weet niet of je 32bit OS gebruikt? Dan zal dan redelijk problematisch verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vind PA ook lang geen gedrocht. Het is niet zo mega-geweldig-baanbrekend als dat ze het hadden aan gekondigd, maar er is zeker plaats in de markt voor een recht toe recht aan RTS op planetary niveau zonder dat je echt een uber-micro king moet zijn.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Voor wie een Nederlandse review zoekt: het Belgische magazine Gameplay heeft een review in de oktober editie. Ik heb hem daarnet bij de Bruna gehaald, ze geven de game een score van 7 op 10.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 23-10-2014 11:41 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:37:

- Het menu is traag en er is lag, soms veel lag. Eénmaal geladen gaat alles vlotjes.
Dan heb je het zeker over de lobby? Het hoofdmenu werkt nl. prima bij mij maar planeten laden is zwaar, zeker als het er meerdere grote zijn.

- Ik kon direct prima overweg met de interface.
Ik op zich ook wel maar Supcom heeft meer handigheidjes zoals gebouwen cancellen of verplaatsen voordat ze gebouwd zijn. Wat PA dan weer heeft en waar ik nu eigenlijk niet meer zonder kan zijn area commands. Gewoon slepen en je fabber bouwt mex over alle metal-punten in dat gebied. Ook handig voor patrols. Verder heb ik nog wat hotkeys aangepast zoals ctrl-f voor idle fabrieken ipv ctrl-shift-f2...

- Na lang spelen wil de game wel eens crashen (geheugenprobleem?).
Dat of een niet zo stabiele overklok op je cpu.

- Je kan ook niet saven, dus alle moeite is verloren wanneer de game crasht.
Schijnt dat daar aan gewerkt wordt. Ik speel alleen online dus ik heb er verder geen last van.

- Sommige planeten zijn vrij klein, té klein eigenlijk.
Speel op grotere planeten? Met PAMM mod manager 'Shared Systems' mod installeren en je kunt op vele door de community gemaakt stelsels spelen.

- Naval voegt weinig toe. Het zit erin 'omdat het moet', grotere planeten zouden hiervoor beter geschikt zijn.
Er zijn ook water planeten, dan zijn boten wel handig. Verder komen ze ook wel van pas in ffa, soms spawn je in het water en met naval kun je dan het land rondom je meertje schoonvegen.

- Resources kloppen naar mijn gevoel niet, met slechts enkele ontginners heb je al genoeg metaal etc.
Dat is even wennen ja, je bent meer energy gelimiteerd dan metal gelimiteerd. De eco werkt ook iets anders dan TA/Supcom. Daar kosten gebouwen/units altijd metal en energy, en de builders gebruikten resources afhankelijk van die hoeveelheden, dus bij een unit die weinig e kost gebruikt builder weinig e en bij een die veel e kost veel e. Maar de fabbers in PA gebruiken altijd dezelfde hoeveelheid energy terwijl units en gebouwen alleen metal kosten. Daarom kun je in het begin niet te veel fabbers gebruiken omdat je gewoonweg niet genoeg energy hebt om ze allemaal te kunnen laten bouwen. Ipv kun je beter gewone units bouwen en daar je tegenstander mee lastig vallen totdat je voldoende energie hebt om serieus te bouwen.

- Bouwen gaat idioot snel, de advanced factories heb je in een mum van tijd neergezet. Dit kan je zowel positief als negatief ervaren, maar naar mijn gevoel moet de balans nog gevonden worden.
adv factories bouwen duurt 8x zo lang als normale factory zoals je in PADB kunt zien. Natuurlijk bouw je je adv fact liefst met meerdere fabbers maar dan nog ervaar ik het zelf niet als heel snel.

Ik kan het concept ook niet baanbrekend noemen. Je bent zo ontzettend gefocust op bouwen, verdedigen en aanvallen dat je eigenlijk niet doorhebt dat je op een bolling bezig bent. Desniettemin speelt de game in het algemeen wel lekker. PA is zeker geen gedrocht.
Nou ja, je kunt van alle kanten aangevallen worden wat toch wel nieuw is + orbital layer waar je ook grappige dingen mee kunt doen, zoals met orbital fabber de fabrieken van je tegenstander reclaimen. Maar met meerdere planeten komt de game in principe pas echt tot zijn recht. Ik heb een paar potjes gespeeld waarbij het echt continue oorlog op verschillende planeten tegelijk was. Probleem is dan wel weer als er een stalemate ontstaat met zwaar verdedigde planeten. Daar is vrijwel niet doorheen te komen en dan wordt het nuke time, alleen duurt het wel even voor je 20 of meer nukes hebt gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
prutser001 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:41:
Ik verwacht niet dat er nog veel aan zit te komen, dat 'Human Resources' spreekt me niet echt aan.
Human Resources is inmiddels geannuleerd.

http://www.rockpapershotg...es-kickstarter-cancelled/
sdk1985 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:46:
Game verbruikt snel 6 GB ram op high. Weet niet of je 32bit OS gebruikt? Dan zal dan redelijk problematisch verlopen.
Ik heb een 64-bit Windows maar slechts 4GB geheugen. Ik zal daar binnenkort eens 8GB van maken.
Vraagje,

Je kan inmiddels Steam keys voor nog geen tien euro kopen. Gewoon doen :)

[ Voor 51% gewijzigd door XWB op 23-10-2014 23:11 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:50
Spel is nu in de aanbieding voor 6 euro, wel of niet waard? En zeg nu niet voor 6 euro moet je het gewoon proberen want er staan 1000 spellen op steam voor 6 euro dus die moet ik wel goed besteden :P

[ Voor 54% gewijzigd door Haas_nl op 01-12-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Build 75539 is nu beschikbaar. Leaderboards zijn toegevoegd en een flinke hoop bugs zijn gefixt.

Zie https://forums.uberent.co...uild-75539-is-live.66158/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Haas_nl schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:20:
Spel is nu in de aanbieding voor 6 euro, wel of niet waard? En zeg nu niet voor 6 euro moet je het gewoon proberen want er staan 1000 spellen op steam voor 6 euro dus die moet ik wel goed besteden :P
Ik heb hem 5 uur gespeeld. Of dat 6 euro waard is moet je zelf weten. Die 6 euro lijkt me frustrerend voor iedereen die hem voor 90 euro heeft aangeschaft.

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Heb hem ook een X aantal uurtjes gespeeld. Verveeld snel en dat komt mijn inziens puur door het gevoel/feit dat de game niet af is. Heb me rot gezocht naar een manier om Tier 3 te unlocken en dan blijkt uiteindelijk dat deze er niet is. Terwijl je toch echt 3 niveau's aan vakjes hebt wat je dus logischerwijs doet vermoeden dat er 3 niveau's zijn. De eerste 2 Tiers zijn niet echt speciaal te noemen en gaan vrij snel. Je zit dus in no-time aan de max tech tree en dan is het gewoon massa produceren of nukes bouwen. Ook het hele 'planetaire' gedeelte is niet uit gewerkt. Ik krijg wel wat satellieten in de lucht voor radar/combat/defensive doeleinden maar een andere planeet laten crashen op de vijand (waar de makers zo mooi mee te koop lopen) is er niet bij! Wellicht komt dat nog?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
maar een andere planeet laten crashen op de vijand (waar de makers zo mooi mee te koop lopen) is er niet bij! Wellicht komt dat nog?
Dat kan wel degelijk:

http://pamatches.com/wiki/orbital/halley/

March of the Eagles

• Mutatie
  • Laatst online: 20:19
Ik heb hem ook gekocht laatst voor 5€, toffe game, maar oei wat vraagt het geheugen, alleen kleine zonnestelsels draaien goed hier, 4GB :')
Planeten botsen kan wel, erg nice :D

[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 11-12-2014 23:04 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind ronde planeten maar onoverzichtelijk, doe mij maar een rechthoekige wereld.
Mutatie schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:02:
Ik heb hem ook gekocht laatst voor 5€, toffe game, maar oei wat vraagt het geheugen, alleen kleine zonnestelsels draaien goed hier, 4GB :')
Planeten botsen kan wel, erg nice :D
Zo duur is geheugen toch niet meer?

[ Voor 67% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-12-2014 23:31 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb laatst ook 4GB geheugen bijgeplaatst (8GB totaal), de game crasht inmiddels niet meer. PA heeft vaak 6GB geheugen nodig (kon ik zien in de task manager), waardoor het systeem ging swappen en PA vastliep.

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 11-12-2014 23:40 ]

March of the Eagles

• Mutatie
  • Laatst online: 20:19
Olaf van der Spek schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:31:
Ik vind ronde planeten maar onoverzichtelijk, doe mij maar een rechthoekige wereld.

[...]

Zo duur is geheugen toch niet meer?
Ik hoorde iets over een optie de as vd planeten vast te zetten, moet het zelf nog uitproberen, maar idd snel gedesorienteerd. Dit had ik wel vaker bij space rts games, wel echt een nadeel.
Nee klopt, ik had er tot nu toe geen problemen (veel gamen doe ik weinig nog, en meestal wat ouder spul) Ik stop er nu ook wel wat extra in, altijd handig :)
Maar ik las laatst wat over de grootte vd planeten en hoe enorm het geheugen toeneemt. Een mega battle met bv 8 heel grote planeten, aantal manen een gasreus etc, wat ik wel zie zitten als de gameplay ervoor leent (en je kan saven :P ), loopt wel uit de hand dacht ik?
https://forums.uberent.co...lanet-size-contest.49693/
https://forums.uberent.com/threads/ram-usage.52415/
Dubbele groote, 4x zoveel geheugen. 6GB voor 1 planeet etc :+
De rest van mn pc is het niet waard om er 64 GB geheugen in te proppen _O-

[ Voor 47% gewijzigd door Mutatie op 12-12-2014 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:54:
[...]

Ik hoorde iets over een optie de as vd planeten vast te zetten, moet het zelf nog uitproberen, maar idd snel gedesorienteerd. Dit had ik wel vaker bij space rts games, wel echt een nadeel.
Met N zet je de noordpool weer boven. Maar dat werkt niet zo goed want dan is het lastig om een battle te managen die zich rond die noordpool afspeelt. Beter kun je de camera anchor functie gebruiken. Het eerste wat ik doe als een match begint is mijn spawnplek met shift-1 vastleggen. Dan kan ik altijd met alt-1 weer terug naar de normale oriëntatie. Verder went het spelen op een ronde map vrij snel, ik heb er niet echt last meer van.

Wat mij betreft is deze game gewoon de volle 30 euro waard maar ik speel alleen multiplayer. Als je alleen singleplayer speelt zou ik het niet echt aanraden. De campaign/galactic war is wat frustrerend met beperkte tech en geen save functie. Skirmish tegen ai is op zich wel aardig maar tegen andere mensen spelen is gewoon veel beter.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PA is nu €5,59 bij de dagaanbieding van Steam :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42

HugoBoss1985

Xenotech

Weet iemand een goede strategie als je in een Galatic War tegen 5 AI commanders moet spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PA heeft heel wat kritiek gekregen omdat veel zaken die mensen verwacht hadden er niet in zaten bij de release. Ik was daar ook 1 van vanwege het ontbreken van een 1v1 ladder. Die is ondertussen al weer een tijd geleden toegevoegd, samen met een aantal gebalanceerde maps. Verder zijn er een viertal extra units bijgekomen:

unit cannon: kan 12 units bouwen en deze naar elke gewenste plek op een planeet schieten
t1 sub: onderzeeboot met torpedo's
t2 sub: stealth onderzeeboot met torpedo's en tactical missile
t2 fighter: interceptor die ook naar andere planeten kan vliegen

En voor de ai spelers is er nu een save/load functie bijgekomen (hoewel die nog niet helemaal 100% werkt op dit moment). Ook wordt er regelmatig gepatched, waarbij zowel bugs als balance aan bod komen. Al met al denk ik dat het ongelijk wel bewezen is van de mensen die zeiden dat de developers het spel na release in de steek zouden laten.

Ik heb in ieder geval nog veel plezier met deze game. Speel vooral 1v1, af en toe ook een ffa of een teamgame. Ik durf te stellen dat dit de beste rts voor teamplay is, vooral door shared armies. Probleem is wel dat je als random team zwaar in het nadeel bent tov. team dat communiceert/vaker samen speelt. Voor de mensen die indruk willen krijgen van 1v1 gameplay: http://exodusesports.com/...vil-twins-finals/matches/. Daar vind je casts van een tournooi dat laatst gehouden werd met 8 van de beste spelers op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Elke keer als ik deze game speel verlies na verloop van tijd focus, en zweef ik en dan geen macro/micro.
Iemand ook vergelijkbaar issue?

Met starcraft 2 had ik in het begin ook maar daar gebeurd altijd wel wat, en uiteindelijk daar aangepast.
Maar hier in PA blijf ik hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt...maar een poging je vraag te beantwoorden:

Als je moeite hebt met macro: deze game heeft geen unit limiet en dat betekent dat je groot moet denken. Je hebt nooit genoeg factories en nooit genoeg units. In echt grote potjes kun je het beste met T2 air fabbers bouwen, en dan niet met 1 of 10 maar met 50 of 100. Veel storage is ook belangrijk, het is vrij makkelijk om een grote economie te bouwen maar het is moeilijker om het zo snel mogelijk te spenderen. Verder veel area commands gebruiken, natuurlijk voor mex maar ook voor umbrella's en anchors om te verdedigen tegen invasies van je planeet.

Om overzicht te houden met meerdere planeten moet je jezelf aanwennen om camera anchors te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gekocht, en heel kort gespeeld in single player.. vijand die constant rushed is erg meh.. totaal geen taktiek, bouw iets op tegen rush. Done! repeat voor de rest van de missies :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:17:
Gekocht, en heel kort gespeeld in single player.. vijand die constant rushed is erg meh.. totaal geen taktiek, bouw iets op tegen rush. Done! repeat voor de rest van de missies :-(
Tja, dit soort kritiek begrijp ik weinig van. Wat wil je dan, dat de AI gewoon in zijn basis blijft wachten tot jij een keer aanvalt? Als je het te makkelijk vindt speel dan tegen Absurd AI. Als dat ook te makkelijk is speel dan tegen 2 Absurd AI's. (en als dat te makkelijk is kun je beter ladder spelen, plek in de top 10 moet wel lukken in dat geval).

Sowieso is rushen een goede strategie in oorlogsvoering, vraag maar aan de Fransen of Egyptenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
nee, variabel. Je weet wel, wat meer nieuwe taktieken ipv "rush rush rush". iets van taktiek etc.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 07:31
Er bestaan mods voor betere AI, zoals http://steamcommunity.com...ons/0/620696934051351319/. Heb hier zelf niet zoveel ervaring mee maar ik heb wel gehoord dat deze een heel stuk beter speelt dan de gewone AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:28:
nee, variabel. Je weet wel, wat meer nieuwe taktieken ipv "rush rush rush". iets van taktiek etc.
Ok, ik begrijp soort van wat je bedoelt, maar ik moet zeggen dat ik dit soort kritiek bij zo'n beetje iedere rts hoor: "Oh rush, dat is geen strategie, je wint alleen maar omdat je sneller klikt". Het is nou eenmaal 'Real Time Strategy' en dat betekent dat snel zijn goed werkt.

Ook denk ik dat je iets te veel verwacht van een AI. Een menselijke tegenstander is nou eenmaal slimmer. Gisteren bijvoorbeeld potje gewonnen door een teleporter achter de basis van de tegenstander te bouwen, legertje er doorheen gestuurd waar de tegenstander zijn hele leger op af stuurde, daarna met mijn echte leger van de andere kant aangevallen, gg.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft men deze geweldige actie van Uber nog meegekregen?

http://store.steampowered.com/app/386070

Laten we dezelfde game met 21 nieuwe units welke eigenlijk gewoon in versie 1.0 horen te zitten los uitbrengen. Als het nou een DLC was van €5 zou ik niet klagen maar een maandje de tijd om hem met 66% korting voor €12,58 te kopen is wel een vreemde actie..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:22

Gundogan

Rip and tear, until it is done

D4NG3R schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:58:

[video]

Laten we dezelfde game met 21 units welke eigenlijk gewoon in versie 1.0 horen te zitten los uitbrengen. Als het nou een DLC was van €5 zou ik niet klagen maar een maandje de tijd om hem met 66% korting voor €12,58 te kopen is wel een vreemde actie..
Gezien hun vorige acties lijkt me dit nou niet echt tactvol. :|

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gundogan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:01:
[...]

Gezien hun vorige acties lijkt me dit nou niet echt tactvol. :|
Vertel meer, ik vol Uber namelijk niet echt. (En jij zo te zien ook niet).

• Adlermann
Ik vind het geen rare actie?! Die 21 units zijn nieuw, waren nooit beloofd (en ik hem hem g ratis gekregen als backer natuurlijk :P )

Ze moeten natuurlikjk ook gewoon de schoorsteen laten roken als kleine indie developer.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Adlermann schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:10:
(en ik hem hem g ratis gekregen als backer natuurlijk :P )
Dit vind ik eigenlijk nog het vreemdste stukje, waarom krijgen backers hem wel maar mensen die de game los gekocht hebben niet? Het gaat hier immers om een 'ander' spel als je Uber mag geloven, anders was het wel een update of DLC geweest voor de originele game.

Ach ik wacht het even af, ik heb geen idee hoe Uber normaal op dit soort dingen reageert maar een beetje normale dev komt vrij snel terug van dit soort acties met een excuus en een of andere actie voor bestaande eigenaren.

• Adlermann
D4NG3R schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

Dit vind ik eigenlijk nog het vreemdste stukje, waarom krijgen backers hem wel maar mensen die de game los gekocht hebben niet? Het gaat hier immers om een 'ander' spel als je Uber mag geloven, anders was het wel een update of DLC geweest voor de originele game.

Ach ik wacht het even af, ik heb geen idee hoe Uber normaal op dit soort dingen reageert maar een beetje normale dev komt vrij snel terug van dit soort acties met een excuus en een of andere actie voor bestaande eigenaren.
Nou ja, backers hebben wel meer risico genomen in het begin. En dat je later in de early alpha beta nog kon inkopen was ook flauw. Dat juist de backers iets extras krijgen vind ik juist wel correct.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:22

Gundogan

Rip and tear, until it is done

D4NG3R schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:07:
[...]

Vertel meer, ik vol Uber namelijk niet echt. (En jij zo te zien ook niet).
Planetary Annihilation te vroeg lanceren met bugs, zonder veel van de beloofde functies of in een afgeraffelde staat en vlak daarna een nieuwe kickstarter starten voor een andere game. Dat ziet er al niet echt netjes uit. En dan nu dus een 'nieuwe' versie van PA lanceren met niet zo heel veel extra content voor bijna de prijs van een volledige game (PA was hiervoor ook al meerdere malen spot goedkoop in de sale geweest wat de -66% behoorlijk meh maakt voor degene die het origineel hebben) maakt nou niet veel goed.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Verwijderd

Gundogan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:35:
[...]

Planetary Annihilation te vroeg lanceren zonder veel van de beloofde functies of in een afgeraffelde staat en vlak daarna een nieuwe kickstarter starten voor een andere game. Dat ziet er al niet echt netjes uit. En dan nu dus een 'nieuwe' versie van PA lanceren met niet zo heel veel extra content voor bijna de prijs van een volledige game (PA was hiervoor ook al meerdere malen spot goedkoop in de sale geweest wat de -66% behoorlijk meh maakt voor degene die het origineel hebben) maakt nou niet veel goed.
Dat de launch wat te vroeg was ben ik met je eens, maar de eerlijkheid gebiedt ook om te zeggen dat er veel werk na de release is verricht en dat alle beloofde functies inmiddels aanwezig zijn.

Het is geen excuus, maar ik denk dat de ambities wat te hoog gegrepen waren: compleet nieuwe engine met spherical maps, server-based verbinding ipv p2p zoals alle andere rts-games, chronocam functie waarmee je naar ieder punt in de match terug kunt en vanaf daar verder kunt spelen en dan ook nog cross-platform win/mac/linux.

Hierdoor duurde het ontwikkelproces waarschijnlijk langer dan verwacht en waren ze wel min of meer gedwongen om de game uit te brengen om zodoende het nodige geld binnen te halen. Ja, ik had ook liever gezien dat ze het KS-doel bij voorbaat hoger hadden gemaakt maar dat is achteraf praten. Ik denk dat iedereen die ooit betrokken is geweest bij software-ontwikkeling wel eens zijn ambities heeft moeten bijstellen.

Dus in die situatie was het kiezen tussen of helemaal stoppen of te vroeg uitbrengen met iig nog een kans om de game af te maken. Ik ben een pragmatisch persoon dus ik kan aanvaarden dat ze de tweede optie hebben gekozen. Een hoop andere mensen zijn idealistisch (helaas, zou ik bijna zeggen) en hebben er een soort persoonlijke kruistocht van gemaakt om Uber bij iedere gelegenheid zwart te maken. Dat is te zien in de Steam recensies en waarschijnlijk hebben die de verkopen geen goed gedaan.

Daardoor zit Uber nu weer in een vergelijkbare positie, niets doen en failliet gaan of proberen het tij te keren. Ze hebben weer voor de tweede optie gekozen, maar helaas kun je in dit soort situaties het altijd fout doen wat je ook doet.

Dat gezegd hebbende, ik heb ook wel kritiek. Ik vind ten eerste dat de Steam early-acces mensen Titans ook gratis hadden moeten krijgen. EA kostte 90 euro en de reden voor die hoge prijs was dat de KS-backers anders benadeeld zouden worden. Dan werkt het ook de andere kant op.

Ten tweede, de community die al niet al te groot was wordt hierdoor gesplitst waardoor je min of meer gedwongen wordt om de expansion aan te schaffen, als je tenminste online wilt spelen. Nu is 12 euro te overzien, maar toch. Dan kom ik op gameplay, een van de redenen dat ik Supcom niet leuk vind waren de experimentals. Van PA was juist gezegd dat er geen experimentals in zouden komen, nu zitten die er dus wel in en wordt ik min of meer gedwongen om er mee te spelen (ik heb er nog niet veel mee gespeeld dus misschien valt het mee).

BTW, al met al blijf ik dit een goed spel vinden. Wat ik het mooiste vind is dat er geen unit limit is en dat je echt belachelijk grote legers en bases kunt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
alle beloofde functies inmiddels aanwezig zijn
Ik mis nog steeds Tier 3 units, of waren die nooit beloofd?
Wat ik het mooiste vind is dat er geen unit limit is en dat je echt belachelijk grote legers en bases kunt bouwen.
Eens, al heb ik soms het gevoel dat de planeten nog steeds te klein zijn voor sommige enorme legers.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

D4NG3R schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:14:
Dit vind ik eigenlijk nog het vreemdste stukje, waarom krijgen backers hem wel maar mensen die de game los gekocht hebben niet?
Ik zie het als een return on investment. Wij waren erbij toen ze nog een cent hadden om hun reet mee te krabben, dus willen ze ons meer belonen! Ik denk ook dat backers meer zouden zeuren als ze het niet gratis kregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hier is een overzicht met alle nieuwe features in Planetary Annihilation: Titans:

http://exodusesports.com/...tary-annihilation-titans/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

XanderDrake schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Ik zie het als een return on investment. Wij waren erbij toen ze nog een cent hadden om hun reet mee te krabben, dus willen ze ons meer belonen! Ik denk ook dat backers meer zouden zeuren als ze het niet gratis kregen :P
Alleen is Kickstarter geen klassieke investering, ik heb dan ook broertje dood aan mensen die dat wel denken.

Bij kickstarter steek je geld in een idee of product zodat deze op de markt kan komen, buiten eventuele rewards moet je van je 'investering' niks terug verwachten.

https://www.kickstarter.com/hello

In het Nederlands hebben wij er geen fatsoenlijk woord voor. Hence dat je in het Engels een 'backer' bent en geen 'Investor'.

Daar komt bij, de Kickstarter periode van PA is voorbij. Echter behandeld Uber het spel compleet anders bij de 2 doelgroepen. Backers: PA: Titans is gewoon onderdeel van PA. Retail kopers: PA: Titans is geen onderdeel van PA. 8)7

Het zal mij eerlijk waar een rotzorg wezen wat ze er mee gaan doen, maar Uber steekt zichzelf op deze manier neer. Een groot deel van hun community is pissed (niet alleen om deze actie) terwijl dit prima had kunnen worden voorkomen door het spel bijv als DLC uit te brengen voor de base game.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 21-08-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Natuurlijk is het geen investering, maar er is ook geen equivalent in Engels van een "return on investment" voor dit soort projecten. Een inherente bonus?
D4NG3R schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:10:

In het Nederlands hebben wij er geen fatsoenlijk woord voor. Hence dat je in het Engels een 'backer' bent en geen 'Investor'.
Steuner?
Het zal mij eerlijk waar een rotzorg wezen wat ze er mee gaan doen, maar Uber steekt zichzelf op deze manier neer. Een groot deel van hun community is pissed (niet alleen om deze actie) terwijl dit prima had kunnen worden voorkomen door het spel bijv als DLC uit te brengen voor de base game.
Als ze mij geen Titans gaven, had het me niets uitgemaakt als 'steuner'. Het is jammer dat het spel zo buggy was in het begin (wat je wel zag aankomen, het waren veelal alpha versies), maar in mijn ogen hebben ze zich gehouden aan hun beloften. Ik vind dat veel mensen zich nogal "entitled" gedragen daarover. Als je een keer steunt wil niet zeggen dat je recht hebt op al de producten die daarna komen, of dat je iets te zeggen krijgt over hun bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Net even de Van Dale erbij gepakt, weliswaar eentje van 5 jaar geleden maar 'steuner' is geen Nederlands woord. Al snap ik wat je er mee bedoeld en zou het aardig in de buurt komen van 'backer'.
Als ze mij geen Titans gaven, had het me niets uitgemaakt als 'steuner'. Het is jammer dat het spel zo buggy was in het begin (wat je wel zag aankomen, het waren veelal alpha versies), maar in mijn ogen hebben ze zich gehouden aan hun beloften. Ik vind dat veel mensen zich nogal "entitled" gedragen daarover. Als je een keer steunt wil niet zeggen dat je recht hebt op al de producten die daarna komen, of dat je iets te zeggen krijgt over hun bedrijfsvoering.
En dat is dus het hele punt waar ik op doel. Je investeert in de uitwerking van een product, niet de opbrengst zoals je bij een investeringsmaatschappij zou doen.

Hebben backers ergens recht op? Ja natuurlijk (De backing goals/rewards).
Vind ik het erg dat ze Titans gratis hebben gekregen? Absoluut niet, een prima bedankje vanuit Uber.
Is het handig van Uber om haar klantenbestand (welke waarschijnlijk een groter is als het aantal backers) zo te behandelen? Waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
D4NG3R schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:36:

En dat is dus het hele punt waar ik op doel. Je investeert in de uitwerking van een product, niet de opbrengst zoals je bij een investeringsmaatschappij zou doen.
Kickstarter is ook een vreemd iets.. wel de investering en de bijbehorende risico's maar niet de opbrengsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Ik mis nog steeds Tier 3 units, of waren die nooit beloofd?
Nee, die waren niet beloofd. Er was expliciet gekozen voor 2 tech tiers en geen experimentals. Vooral om te zorgen voor grote legers en niet een paar super-units.
XWB schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Eens, al heb ik soms het gevoel dat de planeten nog steeds te klein zijn voor sommige enorme legers.
Ik raad je aan om de system sharing mod via PAMM te installeren, daarmee kun je kiezen uit honderden door de community gemaakte maps. Ook kun je zelf je eigen maps maken met de system editor hoewel dat wel wat meer werk is. De maximum radius voor planeten is 1300 en dat is echt heel groot (duurt minuten voor je units eens aan de andere kant zijn).

Als je het over ranked 1v1 hebt: ja, de meeste maps zijn aan de kleine kant maar er zijn ondertussen ook een paar grotere maps toegevoegd (zoals Amplus en Roc) waar je T2 echt nodig hebt.
XanderDrake schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Ik ben van gedachten veranderd, ik zei eerst dat de Steam EA mensen ook de expansion gratis hadden moeten krijgen. Nu vind ik dat niemand de expansion gratis had moeten krijgen. Het zorgt alleen maar voor gezeik (zoals van mensen die het origineel in de aanbieding voor $5 hebben gekocht en nu kwaad zijn dat ze nog eens wel 13 hele dollars voor een uitbreiding moeten betalen, scam, money grab, uber is evil etc). KS-backers hebben volgens mij precies gekregen waarvoor ze getekend hadden.

Het is wel opvallend dat hier toch zo moeilijk over gedaan wordt. Bij Total Annihilation en Supcom was het precies hetzelfde, alleen was toen iedereen hartstikke blij met de expansions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Early Access afkorten als EA is wel erg verwarrend... Dat gebruiken we al meer dan 20 jaar voor Electronic Arts ;).

Tot heden staat de teller bij mij op 5 uur. Wat niet hielp was dat de game mijn 8 GB ram helemaal vulde en ik dus Chrome etc moest afsluiten. Tegenwoordig heb ik 16GB ram dus ik zal hem binnenkort nog eens een kans geven :P.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 21-08-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:29:
Early Access afkorten als EA is wel erg verwarrend... Dat gebruiken we al meer dan 20 jaar voor Electronic Arts ;).

Tot heden staat de teller bij mij op 5 uur. Wat niet hielp was dat de game mijn 8 GB ram helemaal vulde en ik dus Chrome etc moest afsluiten. Tegenwoordig heb ik 16GB ram dus ik zal hem binnenkort nog eens een kans geven :P.
Toen ik dat voor het eerst las, moest ik ook even nadenken. Maar omdat ik ook al vrij snel begreep dat het in dit geval niet voor Electronic Arts staat, won mijn neiging tot luiheid het van die tot duidelijkheid.

Wat ram betreft, wat speelde je dan voor potje? Want in principe moet je rekenen 1GB per planeet. Dus met 8GB kun je maps met maximaal 8 planeten spelen. Chrome is zoals bekend een memory hog dus ja, die moet wel even dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:13:
Ik raad je aan om de system sharing mod via PAMM te installeren, daarmee kun je kiezen uit honderden door de community gemaakte maps. Ook kun je zelf je eigen maps maken met de system editor hoewel dat wel wat meer werk is. De maximum radius voor planeten is 1300 en dat is echt heel groot (duurt minuten voor je units eens aan de andere kant zijn).
Die kende ik nog niet, thanks :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:00:
[...]

Toen ik dat voor het eerst las, moest ik ook even nadenken. Maar omdat ik ook al vrij snel begreep dat het in dit geval niet voor Electronic Arts staat, won mijn neiging tot luiheid het van die tot duidelijkheid.

Wat ram betreft, wat speelde je dan voor potje? Want in principe moet je rekenen 1GB per planeet. Dus met 8GB kun je maps met maximaal 8 planeten spelen. Chrome is zoals bekend een memory hog dus ja, die moet wel even dicht.
Mja ik had toen pagefile uit staan, immers 8 GB ram was in 2011 overkill :+ , en kreeg letterlijk out of memory errors. Ik speelde een map met twee planeten in de Galactic war. Zal vast nog wel gekker kunnen.

Merk wel dat mijn saves weg zijn... Merk dat ze in Appdata staan ipv in Mijn documenten. Heb nog wel een backup maar het staat vol met exotische bestanden. Begin wel even een nieuwe galactic warfare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

maniak schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:04:
[...]

Kickstarter is ook een vreemd iets.. wel de investering en de bijbehorende risico's maar niet de opbrengsten.
Ik vind het eerder een hele vroege pre-order :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Ik wacht nog steeds op de multi monitor support. Is beloofd geweest en is er nog steeds niet. Zodat je meerdere planeten op diverse schermen plaatsen en de minimap fullscreen op nog een andere monitor te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:15:
[...]

Mja ik had toen pagefile uit staan, immers 8 GB ram was in 2011 overkill :+ , en kreeg letterlijk out of memory errors. Ik speelde een map met twee planeten in de Galactic war. Zal vast nog wel gekker kunnen.

Merk wel dat mijn saves weg zijn... Merk dat ze in Appdata staan ipv in Mijn documenten. Heb nog wel een backup maar het staat vol met exotische bestanden. Begin wel even een nieuwe galactic warfare.
Galactic War gaat prima met 4GB. Het lijkt mij dat het meer lag aan Chrome (met een heleboel tabs?) tegelijkertijd open hebben.
belrpr schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:16:
Ik wacht nog steeds op de multi monitor support. Is beloofd geweest en is er nog steeds niet. Zodat je meerdere planeten op diverse schermen plaatsen en de minimap fullscreen op nog een andere monitor te plaatsen.
Ik heb de ontwikkeling aardig gevolgd maar daar weet ik niets van...lijkt me ook een beetje oneerlijk tov single-monitor spelers. Ik moet met allemaal camera-anchors werken en constant tussen planeten switchen terwijl jij alleen naar een andere monitor hoeft te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
D4NG3R schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:58:

[video]

Laten we dezelfde game met 21 nieuwe units welke eigenlijk gewoon in versie 1.0 horen te zitten los uitbrengen. Als het nou een DLC was van €5 zou ik niet klagen maar een maandje de tijd om hem met 66% korting voor €12,58 te kopen is wel een vreemde actie..
Heb TA een tijdje terug gekocht en nog niet gespeeld, maar als ik dit zo zie baal ik van elke cent die ze van mij hebben ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:33:
Galactic War gaat prima met 4GB. Het lijkt mij dat het meer lag aan Chrome (met een heleboel tabs?) tegelijkertijd open hebben.
Heb het toen op het forum gepost. Dev kwam met het volgende
So in your case game memory usage was about 4.7GB (PA.exe is 3.1GB and CoherentUI_Host.exe it's 1.6GB), some used by your OS (let's say 300MB) and other software that remain running (2.3GB). Next if you see on your task manager screenshot you'll see there is 300MB marked as "cached" and this mean this part of RAM used by file system cache or any other cache and it's might become free on demand.
Maar ik heb altijd last van een rare bug waarbij alles van de process list lang niet optelt tot het geheugen gebruik.Ook al sluit ik alles af wat ik open heb staan dan gebruik ik toch nog 3 GB ram. In ieder geval moest ik de pagefile van 1600-8196MB naar 2000-12333MB en toen was het probleem opgelost 8) . Nu met 16 GB ram is het natuurlijk helemaal geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eL_Jay schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Heb TA een tijdje terug gekocht en nog niet gespeeld, maar als ik dit zo zie baal ik van elke cent die ze van mij hebben ontvangen
Kun je uitleggen waarom? Want ik begrijp niet precies wat het probleem is (ik neem maar aan dat je PA bedoelt ipv TA).

D4NG3R mag dan vinden dat de nieuwe units er oorspronkelijk in hadden moeten zitten maar dat is niet meer dan zijn mening en zeker geen feit. Op die manier kun je van iedere expansion-pack voor welke game dan ook zeggen: ja, dat had er eigenlijk al veel eerder in moeten zitten, oplichters.

De kortingsperiode voor PA bezitters duurt trouwens langer dan een 'maandje' (tot 18 oktober dacht ik) en bovendien blijft die game patches ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:38:
Op die manier kun je van iedere expansion-pack voor welke game dan ook zeggen: ja, dat had er eigenlijk al veel eerder in moeten zitten, oplichters.
Mwhah als het een expansion was had ik er geen probleem mee, maar het gaat hier om een standalone game welke eigenlijk een expansion had moeten zijn naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:01:
[...]

Mwhah als het een expansion was had ik er geen probleem mee, maar het gaat hier om een standalone game welke eigenlijk een expansion had moeten zijn naar mijn mening.
Standalone DLC expansion, ik begrijp het verschil niet helemaal. Ik geef toe, ik ben misschien wat biased want dit is een van de weinige games die ik leuk vind om te spelen, maar ik kan niet anders dan constateren dat er veel meer mensen spelen sinds Titans uit is gekomen dus dat is mij wel 13 euro waard.

Wat dat betreft begrijp ik 'gamers' ook niet helemaal. BF4 60 euro + tig dlc a 15 euro per stuk, geen probleem. 1200 euro voor een skin in CSGO, waarom niet. Maar een zeer uitgebreide rts met een aantal revolutionaire features voor 5 euro in de aanbieding + 13 euro voor een goede expansion, dat is pas oplichterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Spel A uitbrengen en vervolgens Spel A+'een beetje' uitbrengen als Spel B is in mijn ogen een no-go. Ik kijk hier niet naar de prijs, ik kijk hier puur naar de content. Of iemand het spel nou voor 5 euro of 50 euro (of whatever de volle prijs is of ooit was) gekocht heeft maakt daarbij geen verschil.

Er kunnen nog zo veel uren en kosten in hebben gezeten voor Uber, maar de uiteindelijke game verschilt nauwelijks van de oorspronkelijke game, en dat is waar jij en ik als consument mee in aanraking komen. Het voelt gewoon ontzettend aan als een DLC terwijl het uitgegeven is als een losse game, en die mening delen velen met mij. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik denk dat hier dan agree to disagree van toepassing is. Ik heb daar al in een eerdere post iets over gezegd, dat het kiezen was tussen een (imho) redelijk betaalbare expansion of helemaal geen game.

Ik beweer ook niet dat Uber het allemaal al te handig aanpakt, gratis geven aan de KS backers had je waarschijnlijk wel aan kunnen zien komen dat daar gedoe van zou komen. Ik zei ook al dat ik wat dit betreft pragmatisch ingesteld ben, en dat het voor mij verder niet uitmaakt wie de game wel of niet gratis krijgt, zolang ik het een redelijke prijs vind voor wat ik krijg. Jij vindt van niet, dat kan ik accepteren.

Jammer dat het niet wat meer over de game zelf gaat. Als iemand tips nodig heeft, vraag maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Met Uber's huidige gang van zaken denk ik inderdaad dat we het niet eens zullen worden, hopelijk veranderd er iets en kunnen we het wel eens worden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 26-08-2015 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier is het spel nu gratis te krijgen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Ik vind het spijtig dat de multi monitor support er nooit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 13:18
Tegenwoordig is de standalone DLC 'Planetary Annihilation: Titans' het meest gespeeld. Zijn een aantal community servers en veel mods / tweaks uit de community. Speelt lekker snel in vergelijking met andere RTS en heeft een boel leuke innovaties.

Vind het zelf echt een aanrader en je kan hem deze week voor 1 dollar kopen bij de humble bundle: https://www.humblebundle....hmb_campaign=tile_index_1

Heb er zelf meteen voor een paar vrienden gekocht. :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste