wat ik hoor:lanerios schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:24:
Vraagje,
voor dfe mensen die het nu spelen. Is het de 28 euro waard? of is met "blijf bij Forged Alliance"?
blijf bij faf. Balance is nog ruk voor competitive play.
wat ik hoor:lanerios schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:24:
Vraagje,
voor dfe mensen die het nu spelen. Is het de 28 euro waard? of is met "blijf bij Forged Alliance"?
Je kan hem al voor 12-15 euro kopen bij verschillende key shops.lanerios schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:24:
Vraagje,
Surfin' paradise!
hehe gek onnie
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Sinds de release build van 3 september kan ik het ook spelen op mijn surface pro 2. Draait gewoon goed zelfs op HD, nu moet ik nog uitvinden hoe ik scrollen kan binden op mijn pen en ik kan op de bank RTSsenXanderDrake schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:28:
Nou ik zit met iets. Ik probeer PA te installeren op mijn surface pro 2 via steam, maar her wil me niet lukken.
Ik download het spel en start het. Vervolgens zegt ie dat ik een nieuwe build (70289) moet installeren, waarschijnlijk door steam te herstarten. Dat doe ik maar hij doet vervolgens niets. Deinstalleren en herdownloaden helpt niet. Ik vind verder ook niets online...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 10-09-2014 18:57 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
ik heb het spel sinds de een na laatste beta niet meer gespeeld maar de bovenstaande is toch juist heerlijk? Je weet niet waar je terecht komt en je moet iedere keer maar weer uitzoeken hoe of wat? Dat is juist in lijn met het verhaal lijkt mijTRG schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:38:
...
Bevindingen over PA tot nu toe:
- Planeten worden nu nog random gegenereerd, en masspunten ook. Dit is ronduit klote. Een RTS zoals dit moet een symmetrisch speelveld hebben min of meer, zeker als je op dezelfde planeet begint. Je kunt wel een symmetrische speelveld maken door speler A en B op een gelijkwaardige planeet te laten beginnen, maar dan mis je weer direct contact in het begin van het spel.
Ik ben gewend om op zeer symmetrische maps te spelen waarbij al snel vaste tactieken ontstaan die een leuk spelelement vormen. De symmetrie geeft ook een mooie balance bij een snelle RTS waarbij elke klik het verschil kan maken.Webgnome schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:34:
[...]
ik heb het spel sinds de een na laatste beta niet meer gespeeld maar de bovenstaande is toch juist heerlijk? Je weet niet waar je terecht komt en je moet iedere keer maar weer uitzoeken hoe of wat? Dat is juist in lijn met het verhaal lijkt mij
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
assymmetrische startplekken zijn een killer voor competitive play. Sorry, maar als je gewoon gelijke spelers hebt, maar 1 heeft een betere startpositie qua mass, dan gaat ie gewoon winnen. Dat is niet eerlijk en daardoor zal het spel nooit echt leuk zijn in multiplayer.Webgnome schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:34:
[...]
ik heb het spel sinds de een na laatste beta niet meer gespeeld maar de bovenstaande is toch juist heerlijk? Je weet niet waar je terecht komt en je moet iedere keer maar weer uitzoeken hoe of wat? Dat is juist in lijn met het verhaal lijkt mij
Verwijderd
Verwijderd
Ja, je hebt internet nodig om tegen bots te spelen. Ik heb daar geen probleem mee eigenlijk, mijn internet verbinding doet het prima.XWB schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:53:
[...]
Wacht, je kan niet offline tegen bots spelen?
Ze gaan de server executables vrij geven zodat je thuis kan spelen. Persoonlijk had ik gehoopt dat ze dat bij release zouden doen, dat viel tegen..XWB schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:53:
[...]
Wacht, je kan niet offline tegen bots spelen?
Ik werd uit mijn tweede game gegooid omdat Uber er tijdelijk uit lagVerwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:12:
[...]
Ja, je hebt internet nodig om tegen bots te spelen. Ik heb daar geen probleem mee eigenlijk, mijn internet verbinding doet het prima.
[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 15-09-2014 17:47 ]
Surfin' paradise!
Verwijderd
Ja, ik had ook een crash en ik denk dat het aan de server lag. Ik wil ook niet zeggen dat online only perfect is. Alleen maar dat je op dit moment gewoon tegen de AI kunt spelen als je dat wilt.sdk1985 schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:46:
[...]
Ik werd uit mijn tweede game gegooid omdat Uber er tijdelijk uit lag. Steam offline heeft me ook een keer naar het main menu gegooid. Onzinnig natuurlijk. Maar helaas komt het wel vaker voor tegenwoordig. RUSE stopt er ook mee als steam uitvalt.
Hmm ja maar ik zat in de single player>Galactic Warfare. Steam ligt er regelmatig uit voor maintenance (1x per maand ofzo?). Op zich geen groot probleem tot je erbij telt dat je NIET kunt saven. Ben je dus 2 uur met een map bezig en ergens tussendoor valt steam 5 seconde weg dan kun je dus gewoon overnieuw beginnen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:06:
Maar schijnbaar ligt het niet zo eenvoudig. Deze game maakt gebruik van een soort server systeem waardoor voorkomen moet worden dat spelers met een crap pc het potje voor de andere spelers verpesten. Uber is dus bezig om het mogelijk te maken dat je ook je eigen server kunt hosten. Maar ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet een gewone offline modus zonder server komt. Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me.
Verwijderd
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 05-10-2014 20:50 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik was een kickstarter/backer van 100 dollar. Ik heb supreme commander / FA jarenlang gespeeld en ook op 'vrij hoog niveau' voor wat daar mogelijk was.sdk1985 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:47:
Kickstarter en/of Early Acces lijken tot heden inderdaad niet voor toppers te zorgen. Moeten we daar Planetary Annihilation minder kritisch voor beoordelen? Wat mij betreft niet. De game is nu gereleased dus dan moet hij zich meten met de rest van het veld.
Zelf grijp ik eigenlijk toch sneller terug naar een potje RUSE dan dat ik PA opstart (aangezien je C&C generals vermeld zul je RUSE ook wel waarderen).
Je ziet overigens wel vaker dat studios de inkomsten stroom zien afnemen en dan maar direct aan een volgende project starten. De makers van Gary's mod/RUST zijn ook alweer met +- 5projecten bezig terwijl RUST een beetje stil staat. De vraag is of dat ooit nog goed komt.
[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 06-10-2014 15:22 ]
Verwijderd
Tja, bedank voor het backen zal ik maar zeggen...het is je mening natuurlijk maar 'gedrocht' gaat wel ver. Planeten ipv platte map is even wennen, heeft zijn voor- en zijn nadelen maar ik begrijp wel dat ze iets nieuws wilden proberen. Weet niet of Chris Taylor er iets aan had kunnen veranderen, begin langzamerhand te vermoeden dat TA een toevalstreffer was. Persoonlijk vind ik Supcom/FA het daar niet echt bij halen.Adlermann schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:03:
[...]
Ik was een kickstarter/backer van 100 dollar. Ik heb supreme commander / FA jarenlang gespeeld en ook op 'vrij hoog niveau' voor wat daar mogelijk was.
Maar PA vind ik een gedrocht. Het was een leuke experiment, maar nee. Dit was dan wel het technische team achter TA / Supcom. Maar je mist toch de creatieve visie van Chris Taylor.
Ik heb de game gisteren voor negen euro gekocht en inmiddels drie uur gespeeld (twee uur gisteren, één uur vandaag). Wat me in eerste instantie opviel:Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:13:
Hmm, niemand die dit speelt?
[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 23-10-2014 00:02 ]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Voor wie een Nederlandse review zoekt: het Belgische magazine Gameplay heeft een review in de oktober editie. Ik heb hem daarnet bij de Bruna gehaald, ze geven de game een score van 7 op 10.Mr_Knight schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:17:
Reviews zijn niet echt geweldig tot nu toe. http://www.gamerankings.c...y-annihilation/index.html.
[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 23-10-2014 11:41 ]
Verwijderd
Dan heb je het zeker over de lobby? Het hoofdmenu werkt nl. prima bij mij maar planeten laden is zwaar, zeker als het er meerdere grote zijn.XWB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:37:
- Het menu is traag en er is lag, soms veel lag. Eénmaal geladen gaat alles vlotjes.
Ik op zich ook wel maar Supcom heeft meer handigheidjes zoals gebouwen cancellen of verplaatsen voordat ze gebouwd zijn. Wat PA dan weer heeft en waar ik nu eigenlijk niet meer zonder kan zijn area commands. Gewoon slepen en je fabber bouwt mex over alle metal-punten in dat gebied. Ook handig voor patrols. Verder heb ik nog wat hotkeys aangepast zoals ctrl-f voor idle fabrieken ipv ctrl-shift-f2...
Dat of een niet zo stabiele overklok op je cpu.XWB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:37:
- Na lang spelen wil de game wel eens crashen (geheugenprobleem?).
Schijnt dat daar aan gewerkt wordt. Ik speel alleen online dus ik heb er verder geen last van.XWB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:37:
- Je kan ook niet saven, dus alle moeite is verloren wanneer de game crasht.
Speel op grotere planeten? Met PAMM mod manager 'Shared Systems' mod installeren en je kunt op vele door de community gemaakt stelsels spelen.XWB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:37:
- Sommige planeten zijn vrij klein, té klein eigenlijk.
Er zijn ook water planeten, dan zijn boten wel handig. Verder komen ze ook wel van pas in ffa, soms spawn je in het water en met naval kun je dan het land rondom je meertje schoonvegen.XWB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:37:
- Naval voegt weinig toe. Het zit erin 'omdat het moet', grotere planeten zouden hiervoor beter geschikt zijn.
Dat is even wennen ja, je bent meer energy gelimiteerd dan metal gelimiteerd. De eco werkt ook iets anders dan TA/Supcom. Daar kosten gebouwen/units altijd metal en energy, en de builders gebruikten resources afhankelijk van die hoeveelheden, dus bij een unit die weinig e kost gebruikt builder weinig e en bij een die veel e kost veel e. Maar de fabbers in PA gebruiken altijd dezelfde hoeveelheid energy terwijl units en gebouwen alleen metal kosten. Daarom kun je in het begin niet te veel fabbers gebruiken omdat je gewoonweg niet genoeg energy hebt om ze allemaal te kunnen laten bouwen. Ipv kun je beter gewone units bouwen en daar je tegenstander mee lastig vallen totdat je voldoende energie hebt om serieus te bouwen.XWB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:37:
- Resources kloppen naar mijn gevoel niet, met slechts enkele ontginners heb je al genoeg metaal etc.
adv factories bouwen duurt 8x zo lang als normale factory zoals je in PADB kunt zien. Natuurlijk bouw je je adv fact liefst met meerdere fabbers maar dan nog ervaar ik het zelf niet als heel snel.XWB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:37:
- Bouwen gaat idioot snel, de advanced factories heb je in een mum van tijd neergezet. Dit kan je zowel positief als negatief ervaren, maar naar mijn gevoel moet de balans nog gevonden worden.
Nou ja, je kunt van alle kanten aangevallen worden wat toch wel nieuw is + orbital layer waar je ook grappige dingen mee kunt doen, zoals met orbital fabber de fabrieken van je tegenstander reclaimen. Maar met meerdere planeten komt de game in principe pas echt tot zijn recht. Ik heb een paar potjes gespeeld waarbij het echt continue oorlog op verschillende planeten tegelijk was. Probleem is dan wel weer als er een stalemate ontstaat met zwaar verdedigde planeten. Daar is vrijwel niet doorheen te komen en dan wordt het nuke time, alleen duurt het wel even voor je 20 of meer nukes hebt gebouwd.XWB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:37:
Ik kan het concept ook niet baanbrekend noemen. Je bent zo ontzettend gefocust op bouwen, verdedigen en aanvallen dat je eigenlijk niet doorhebt dat je op een bolling bezig bent. Desniettemin speelt de game in het algemeen wel lekker. PA is zeker geen gedrocht.
Human Resources is inmiddels geannuleerd.prutser001 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:41:
Ik verwacht niet dat er nog veel aan zit te komen, dat 'Human Resources' spreekt me niet echt aan.
Ik heb een 64-bit Windows maar slechts 4GB geheugen. Ik zal daar binnenkort eens 8GB van maken.sdk1985 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:46:
Game verbruikt snel 6 GB ram op high. Weet niet of je 32bit OS gebruikt? Dan zal dan redelijk problematisch verlopen.
Je kan inmiddels Steam keys voor nog geen tien euro kopen. Gewoon doenlanerios schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:24:
Vraagje,
[ Voor 51% gewijzigd door XWB op 23-10-2014 23:11 ]
[ Voor 54% gewijzigd door Haas_nl op 01-12-2014 23:21 ]
Ik heb hem 5 uur gespeeld. Of dat 6 euro waard is moet je zelf weten. Die 6 euro lijkt me frustrerend voor iedereen die hem voor 90 euro heeft aangeschaft.Haas_nl schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:20:
Spel is nu in de aanbieding voor 6 euro, wel of niet waard? En zeg nu niet voor 6 euro moet je het gewoon proberen want er staan 1000 spellen op steam voor 6 euro dus die moet ik wel goed besteden
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Dat kan wel degelijk:maar een andere planeet laten crashen op de vijand (waar de makers zo mooi mee te koop lopen) is er niet bij! Wellicht komt dat nog?
[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 11-12-2014 23:04 ]
Zo duur is geheugen toch niet meer?Mutatie schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:02:
Ik heb hem ook gekocht laatst voor 5€, toffe game, maar oei wat vraagt het geheugen, alleen kleine zonnestelsels draaien goed hier, 4GB![]()
Planeten botsen kan wel, erg nice
[ Voor 67% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-12-2014 23:31 ]
[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 11-12-2014 23:40 ]
Ik hoorde iets over een optie de as vd planeten vast te zetten, moet het zelf nog uitproberen, maar idd snel gedesorienteerd. Dit had ik wel vaker bij space rts games, wel echt een nadeel.Olaf van der Spek schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:31:
Ik vind ronde planeten maar onoverzichtelijk, doe mij maar een rechthoekige wereld.
[...]
Zo duur is geheugen toch niet meer?
[ Voor 47% gewijzigd door Mutatie op 12-12-2014 00:09 ]
Verwijderd
Met N zet je de noordpool weer boven. Maar dat werkt niet zo goed want dan is het lastig om een battle te managen die zich rond die noordpool afspeelt. Beter kun je de camera anchor functie gebruiken. Het eerste wat ik doe als een match begint is mijn spawnplek met shift-1 vastleggen. Dan kan ik altijd met alt-1 weer terug naar de normale oriëntatie. Verder went het spelen op een ronde map vrij snel, ik heb er niet echt last meer van.Mutatie schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:54:
[...]
Ik hoorde iets over een optie de as vd planeten vast te zetten, moet het zelf nog uitproberen, maar idd snel gedesorienteerd. Dit had ik wel vaker bij space rts games, wel echt een nadeel.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Verwijderd
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Tja, dit soort kritiek begrijp ik weinig van. Wat wil je dan, dat de AI gewoon in zijn basis blijft wachten tot jij een keer aanvalt? Als je het te makkelijk vindt speel dan tegen Absurd AI. Als dat ook te makkelijk is speel dan tegen 2 Absurd AI's. (en als dat te makkelijk is kun je beter ladder spelen, plek in de top 10 moet wel lukken in dat geval).corset schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:17:
Gekocht, en heel kort gespeeld in single player.. vijand die constant rushed is erg meh.. totaal geen taktiek, bouw iets op tegen rush. Done! repeat voor de rest van de missies
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Ok, ik begrijp soort van wat je bedoelt, maar ik moet zeggen dat ik dit soort kritiek bij zo'n beetje iedere rts hoor: "Oh rush, dat is geen strategie, je wint alleen maar omdat je sneller klikt". Het is nou eenmaal 'Real Time Strategy' en dat betekent dat snel zijn goed werkt.corset schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:28:
nee, variabel. Je weet wel, wat meer nieuwe taktieken ipv "rush rush rush". iets van taktiek etc.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Gezien hun vorige acties lijkt me dit nou niet echt tactvol.D4NG3R schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:58:
Heeft men deze geweldige actie van Uber nog meegekregen?
http://store.steampowered.com/app/386070
[video]
Laten we dezelfde game met 21 units welke eigenlijk gewoon in versie 1.0 horen te zitten los uitbrengen. Als het nou een DLC was van €5 zou ik niet klagen maar een maandje de tijd om hem met 66% korting voor €12,58 te kopen is wel een vreemde actie..
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Vertel meer, ik vol Uber namelijk niet echt. (En jij zo te zien ook niet).Gundogan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:01:
[...]
Gezien hun vorige acties lijkt me dit nou niet echt tactvol.
Dit vind ik eigenlijk nog het vreemdste stukje, waarom krijgen backers hem wel maar mensen die de game los gekocht hebben niet? Het gaat hier immers om een 'ander' spel als je Uber mag geloven, anders was het wel een update of DLC geweest voor de originele game.Adlermann schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:10:
(en ik hem hem g ratis gekregen als backer natuurlijk)
Nou ja, backers hebben wel meer risico genomen in het begin. En dat je later in de early alpha beta nog kon inkopen was ook flauw. Dat juist de backers iets extras krijgen vind ik juist wel correct.D4NG3R schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:14:
[...]
Dit vind ik eigenlijk nog het vreemdste stukje, waarom krijgen backers hem wel maar mensen die de game los gekocht hebben niet? Het gaat hier immers om een 'ander' spel als je Uber mag geloven, anders was het wel een update of DLC geweest voor de originele game.
Ach ik wacht het even af, ik heb geen idee hoe Uber normaal op dit soort dingen reageert maar een beetje normale dev komt vrij snel terug van dit soort acties met een excuus en een of andere actie voor bestaande eigenaren.
Planetary Annihilation te vroeg lanceren met bugs, zonder veel van de beloofde functies of in een afgeraffelde staat en vlak daarna een nieuwe kickstarter starten voor een andere game. Dat ziet er al niet echt netjes uit. En dan nu dus een 'nieuwe' versie van PA lanceren met niet zo heel veel extra content voor bijna de prijs van een volledige game (PA was hiervoor ook al meerdere malen spot goedkoop in de sale geweest wat de -66% behoorlijk meh maakt voor degene die het origineel hebben) maakt nou niet veel goed.D4NG3R schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:07:
[...]
Vertel meer, ik vol Uber namelijk niet echt. (En jij zo te zien ook niet).
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Dat de launch wat te vroeg was ben ik met je eens, maar de eerlijkheid gebiedt ook om te zeggen dat er veel werk na de release is verricht en dat alle beloofde functies inmiddels aanwezig zijn.Gundogan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:35:
[...]
Planetary Annihilation te vroeg lanceren zonder veel van de beloofde functies of in een afgeraffelde staat en vlak daarna een nieuwe kickstarter starten voor een andere game. Dat ziet er al niet echt netjes uit. En dan nu dus een 'nieuwe' versie van PA lanceren met niet zo heel veel extra content voor bijna de prijs van een volledige game (PA was hiervoor ook al meerdere malen spot goedkoop in de sale geweest wat de -66% behoorlijk meh maakt voor degene die het origineel hebben) maakt nou niet veel goed.
Ik mis nog steeds Tier 3 units, of waren die nooit beloofd?alle beloofde functies inmiddels aanwezig zijn
Eens, al heb ik soms het gevoel dat de planeten nog steeds te klein zijn voor sommige enorme legers.Wat ik het mooiste vind is dat er geen unit limit is en dat je echt belachelijk grote legers en bases kunt bouwen.
Ik zie het als een return on investment. Wij waren erbij toen ze nog een cent hadden om hun reet mee te krabben, dus willen ze ons meer belonen! Ik denk ook dat backers meer zouden zeuren als ze het niet gratis kregenD4NG3R schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:14:
Dit vind ik eigenlijk nog het vreemdste stukje, waarom krijgen backers hem wel maar mensen die de game los gekocht hebben niet?
Alleen is Kickstarter geen klassieke investering, ik heb dan ook broertje dood aan mensen die dat wel denken.XanderDrake schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:52:
[...]
Ik zie het als een return on investment. Wij waren erbij toen ze nog een cent hadden om hun reet mee te krabben, dus willen ze ons meer belonen! Ik denk ook dat backers meer zouden zeuren als ze het niet gratis kregen
[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 21-08-2015 14:13 ]
Steuner?D4NG3R schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:10:
In het Nederlands hebben wij er geen fatsoenlijk woord voor. Hence dat je in het Engels een 'backer' bent en geen 'Investor'.
Als ze mij geen Titans gaven, had het me niets uitgemaakt als 'steuner'. Het is jammer dat het spel zo buggy was in het begin (wat je wel zag aankomen, het waren veelal alpha versies), maar in mijn ogen hebben ze zich gehouden aan hun beloften. Ik vind dat veel mensen zich nogal "entitled" gedragen daarover. Als je een keer steunt wil niet zeggen dat je recht hebt op al de producten die daarna komen, of dat je iets te zeggen krijgt over hun bedrijfsvoering.Het zal mij eerlijk waar een rotzorg wezen wat ze er mee gaan doen, maar Uber steekt zichzelf op deze manier neer. Een groot deel van hun community is pissed (niet alleen om deze actie) terwijl dit prima had kunnen worden voorkomen door het spel bijv als DLC uit te brengen voor de base game.
Net even de Van Dale erbij gepakt, weliswaar eentje van 5 jaar geleden maar 'steuner' is geen Nederlands woord. Al snap ik wat je er mee bedoeld en zou het aardig in de buurt komen van 'backer'.
En dat is dus het hele punt waar ik op doel. Je investeert in de uitwerking van een product, niet de opbrengst zoals je bij een investeringsmaatschappij zou doen.Als ze mij geen Titans gaven, had het me niets uitgemaakt als 'steuner'. Het is jammer dat het spel zo buggy was in het begin (wat je wel zag aankomen, het waren veelal alpha versies), maar in mijn ogen hebben ze zich gehouden aan hun beloften. Ik vind dat veel mensen zich nogal "entitled" gedragen daarover. Als je een keer steunt wil niet zeggen dat je recht hebt op al de producten die daarna komen, of dat je iets te zeggen krijgt over hun bedrijfsvoering.
Kickstarter is ook een vreemd iets.. wel de investering en de bijbehorende risico's maar niet de opbrengsten.D4NG3R schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:36:
En dat is dus het hele punt waar ik op doel. Je investeert in de uitwerking van een product, niet de opbrengst zoals je bij een investeringsmaatschappij zou doen.
Verwijderd
Nee, die waren niet beloofd. Er was expliciet gekozen voor 2 tech tiers en geen experimentals. Vooral om te zorgen voor grote legers en niet een paar super-units.XWB schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:02:
[...]
Ik mis nog steeds Tier 3 units, of waren die nooit beloofd?
Ik raad je aan om de system sharing mod via PAMM te installeren, daarmee kun je kiezen uit honderden door de community gemaakte maps. Ook kun je zelf je eigen maps maken met de system editor hoewel dat wel wat meer werk is. De maximum radius voor planeten is 1300 en dat is echt heel groot (duurt minuten voor je units eens aan de andere kant zijn).XWB schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:02:
[...]
Eens, al heb ik soms het gevoel dat de planeten nog steeds te klein zijn voor sommige enorme legers.
Ik ben van gedachten veranderd, ik zei eerst dat de Steam EA mensen ook de expansion gratis hadden moeten krijgen. Nu vind ik dat niemand de expansion gratis had moeten krijgen. Het zorgt alleen maar voor gezeik (zoals van mensen die het origineel in de aanbieding voor $5 hebben gekocht en nu kwaad zijn dat ze nog eens wel 13 hele dollars voor een uitbreiding moeten betalen, scam, money grab, uber is evil etc). KS-backers hebben volgens mij precies gekregen waarvoor ze getekend hadden.XanderDrake schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:52:
[...]
Ik zie het als een return on investment. Wij waren erbij toen ze nog een cent hadden om hun reet mee te krabben, dus willen ze ons meer belonen! Ik denk ook dat backers meer zouden zeuren als ze het niet gratis kregen
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 21-08-2015 20:30 ]
Verwijderd
Toen ik dat voor het eerst las, moest ik ook even nadenken. Maar omdat ik ook al vrij snel begreep dat het in dit geval niet voor Electronic Arts staat, won mijn neiging tot luiheid het van die tot duidelijkheid.sdk1985 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:29:
Early Access afkorten als EA is wel erg verwarrend... Dat gebruiken we al meer dan 20 jaar voor Electronic Arts.
Tot heden staat de teller bij mij op 5 uur. Wat niet hielp was dat de game mijn 8 GB ram helemaal vulde en ik dus Chrome etc moest afsluiten. Tegenwoordig heb ik 16GB ram dus ik zal hem binnenkort nog eens een kans geven.
Die kende ik nog niet, thanksVerwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:13:
Ik raad je aan om de system sharing mod via PAMM te installeren, daarmee kun je kiezen uit honderden door de community gemaakte maps. Ook kun je zelf je eigen maps maken met de system editor hoewel dat wel wat meer werk is. De maximum radius voor planeten is 1300 en dat is echt heel groot (duurt minuten voor je units eens aan de andere kant zijn).
Mja ik had toen pagefile uit staan, immers 8 GB ram was in 2011 overkillVerwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:00:
[...]
Toen ik dat voor het eerst las, moest ik ook even nadenken. Maar omdat ik ook al vrij snel begreep dat het in dit geval niet voor Electronic Arts staat, won mijn neiging tot luiheid het van die tot duidelijkheid.
Wat ram betreft, wat speelde je dan voor potje? Want in principe moet je rekenen 1GB per planeet. Dus met 8GB kun je maps met maximaal 8 planeten spelen. Chrome is zoals bekend een memory hog dus ja, die moet wel even dicht.
Ik vind het eerder een hele vroege pre-ordermaniak schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:04:
[...]
Kickstarter is ook een vreemd iets.. wel de investering en de bijbehorende risico's maar niet de opbrengsten.
Verwijderd
Galactic War gaat prima met 4GB. Het lijkt mij dat het meer lag aan Chrome (met een heleboel tabs?) tegelijkertijd open hebben.sdk1985 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:15:
[...]
Mja ik had toen pagefile uit staan, immers 8 GB ram was in 2011 overkill, en kreeg letterlijk out of memory errors. Ik speelde een map met twee planeten in de Galactic war. Zal vast nog wel gekker kunnen.
Merk wel dat mijn saves weg zijn... Merk dat ze in Appdata staan ipv in Mijn documenten. Heb nog wel een backup maar het staat vol met exotische bestanden. Begin wel even een nieuwe galactic warfare.
Ik heb de ontwikkeling aardig gevolgd maar daar weet ik niets van...lijkt me ook een beetje oneerlijk tov single-monitor spelers. Ik moet met allemaal camera-anchors werken en constant tussen planeten switchen terwijl jij alleen naar een andere monitor hoeft te kijken...belrpr schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:16:
Ik wacht nog steeds op de multi monitor support. Is beloofd geweest en is er nog steeds niet. Zodat je meerdere planeten op diverse schermen plaatsen en de minimap fullscreen op nog een andere monitor te plaatsen.
Heb TA een tijdje terug gekocht en nog niet gespeeld, maar als ik dit zo zie baal ik van elke cent die ze van mij hebben ontvangenD4NG3R schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:58:
Heeft men deze geweldige actie van Uber nog meegekregen?
http://store.steampowered.com/app/386070
[video]
Laten we dezelfde game met 21 nieuwe units welke eigenlijk gewoon in versie 1.0 horen te zitten los uitbrengen. Als het nou een DLC was van €5 zou ik niet klagen maar een maandje de tijd om hem met 66% korting voor €12,58 te kopen is wel een vreemde actie..
Heb het toen op het forum gepost. Dev kwam met het volgendeVerwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:33:
Galactic War gaat prima met 4GB. Het lijkt mij dat het meer lag aan Chrome (met een heleboel tabs?) tegelijkertijd open hebben.
Maar ik heb altijd last van een rare bug waarbij alles van de process list lang niet optelt tot het geheugen gebruik.Ook al sluit ik alles af wat ik open heb staan dan gebruik ik toch nog 3 GB ram. In ieder geval moest ik de pagefile van 1600-8196MB naar 2000-12333MB en toen was het probleem opgelostSo in your case game memory usage was about 4.7GB (PA.exe is 3.1GB and CoherentUI_Host.exe it's 1.6GB), some used by your OS (let's say 300MB) and other software that remain running (2.3GB). Next if you see on your task manager screenshot you'll see there is 300MB marked as "cached" and this mean this part of RAM used by file system cache or any other cache and it's might become free on demand.
Verwijderd
Kun je uitleggen waarom? Want ik begrijp niet precies wat het probleem is (ik neem maar aan dat je PA bedoelt ipv TA).eL_Jay schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:08:
[...]
Heb TA een tijdje terug gekocht en nog niet gespeeld, maar als ik dit zo zie baal ik van elke cent die ze van mij hebben ontvangen
Mwhah als het een expansion was had ik er geen probleem mee, maar het gaat hier om een standalone game welke eigenlijk een expansion had moeten zijn naar mijn mening.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:38:
Op die manier kun je van iedere expansion-pack voor welke game dan ook zeggen: ja, dat had er eigenlijk al veel eerder in moeten zitten, oplichters.
Verwijderd
Standalone DLC expansion, ik begrijp het verschil niet helemaal. Ik geef toe, ik ben misschien wat biased want dit is een van de weinige games die ik leuk vind om te spelen, maar ik kan niet anders dan constateren dat er veel meer mensen spelen sinds Titans uit is gekomen dus dat is mij wel 13 euro waard.D4NG3R schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:01:
[...]
Mwhah als het een expansion was had ik er geen probleem mee, maar het gaat hier om een standalone game welke eigenlijk een expansion had moeten zijn naar mijn mening.
[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2015 23:39 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 26-08-2015 00:12 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq