opgelicht door medetweaker en aangifte gedaan

Pagina: 1
Acties:

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 08:10
zojuist aangifte gedaan over een oplichting , betreft een reactie op deze "gezocht" advertentie

V&A gevraagd: 500gb sata 2,5" gezocht

kreeg onderstaande DM

maandag of dinsdag was nog niets binnen, daarna gaan zoeken op internet onder zijn rekeningnummer en naam. hij heeft al meerdere tweaker leden genaaid

ter info, de volgende informatie van de persoon

naam, knip
email adres, knip
rekeningnummer, knip op naam van knip

-----Oorspronkelijk bericht-----

From: Tweakers.net

Sent: Saturday, August 11, 2012 11:54 AM

To:

Subject: V&A reactie van knip: 500gb sata 2,5" gezocht

Beste luc2003,

Onderstaand bericht is een reactie op '500gb sata 2,5" gezocht'

(V&A gevraagd: 500gb sata 2,5" gezocht).

Het is via Tweakers.net Vraag & Aanbod door knip verstuurd op

11-08-2012 @ 11:54 vanaf IP: 82.169.165.187

De afzender van deze e-mail is vanwege technische redenen

'noreply@tweakers.net'. Elk modern mailprogramma zal echter bij het

versturen van een antwoord op dit mailtje de mail verzenden naar de 'echte'

afzender

heb wel een berg 250 gig voor je liggen heb je daar wat aan?

Met vriendelijke groet,

Tweakers.net

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 16-08-2012 07:59 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Volgende keer die zoekactie doen voordat je geld overboekt naar een vreemde.... Klinkt betweterig maar heb het zelf ook meegemaakt. Ik vraag ook altijd naar het Tnet account om na te gaan of deze user een betrouwbaar verleden heeft. Tweakers.net kan dit soort praktijken niet voorkomen. Om hoeveel geld gaat het?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• luc2003
€80 , is nog te overzien maar toch kloten

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 12:43

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Klote inderdaad... Als forummod kan ik helaas niet echt iets concreets voor je betekenen, enkel wat snuffelen en je wat informatie geven.

Voor zover ik kan zien zijn er vanuit T.net al maatregelen getroffen richting dat account.

Het lijkt er trouwens op dat hij je een valse naam heeft gegeven.
Ik kwam tijdens het snuffelen namelijk dit tegen: http://www.opgelichtopint...aBB.pl?num=1268845225/345
Had je die mogelijk al gevonden?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even de persoonsgegevens verwijderd.

En verder: wat wil je nu bereiken via dit topic? Tweakers.net is geen partij in V&A transacties. We gaan hier oom geen manhunt starten richting mogelijke oplichters. Voordat je een deal met iemand maakt hebben we een aantal tips, welke in dit topic zijn verwoord: \[V&A] Wat algemene tips
Mocht er desondanks iets mis gaan, zie dan ook \[V&A] Help! Ik ben opgelicht!. Het enige dat ik nu kan adviseren is om de tips in dit topic op te volgen en desnoods aangifte te doen bij de politie.

[ Voor 76% gewijzigd door Microkid op 16-08-2012 08:04 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Betreft dus (weer eens) *knip* , heeft al -tig tweakers opgelicht onder evenzovele accounts van hemzelf of zijn vriendin, voelt zich hier blijkbaar thuis, komt telkens terug onder weer een nieuwe naam.
Vraag Floppus maar, die heeft vorig jaar al zijn best gedaan, dit onderkruipsel op het rechte pad te krijgen, verspilde moeite.

Modbreak:Welk deel van het weghalen van persoonsgegevens hierboven had je niet begrepen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 08:33 ]

Verwijderd

@TS: meld je even hier:
http://www.opgeletopinter...69.msg11767.html#msg11767

Wij hebben hier strikte regels voor het vermelden van persoonsgegevens. Daar zijn ze er op ingericht dat als zaken volledig zijn opgelost, ook automatisch de persoonsgegevens verborgen worden.

Met het blokkeren van het account, hebben wij DMs gestuurd naar mensen die daar nog zaken open hadden staan. Bij reageren op vraag-advertenties via e-mail zien wij dat niet, maar zou dat ook niet nodig moeten zijn omdat je dan al directe contactgegevens had.

Overigens is het begrijpelijk dat je na het constateren met wie je zaken hebt gedaan geschrokken bent. Echter, als je op de 11e het eerste contact hebt gehad, kan je de 16e 's ochtends op geen enkele wijze claimen dat je bent opgelicht. Betreffende persoon lijkt nog steeds van intentie zaken op te lossen, maar is niet erg handig nog met zich realiseren dat hij zich slordigheden of even niet reageren niet kan permitteren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 08:41 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:38:

Wij hebben hier strikte regels voor het vermelden van persoonsgegevens. Daar zijn ze er op ingericht dat als zaken volledig zijn opgelost, ook automatisch de persoonsgegevens verborgen worden.
Ik snap de regels m.b.t. vermelding persoonsgegevens best, maar deze "medetweaker" maakt daar handig ge(mis)bruik van, om telkens weer met een nieuwe account mensen op te lichten.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik heb met deze persoon ook onderhandeld (voordat zijn account geblokkeerd werd). Gelukkig heb ik mijn vaste regel aangehouden dat <5 goede reviews = achteraf betalen. Dat vond hij ook helemaal niet vreemd/vervelend. Heb echter nog niks ontvangen :P

Verwijderd

Ook dat zou ik daar even melden :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe vervelend deze situatie ook is, ben ik helaas een klein beetje van mening dat het "ook" je eigen schuld is; blijkbaar waren pas op voor nieuwe gebruik & onfatsoen bij vragen & het lijkt hier wel een marktplaats bij vraag en aanbod toch niet voldoende redenen om je eigen manier van handelen (koop of verkoop) aan te passen.

Dat is jammer want ik mag toch aannemen dat een gewaarschuwd man voor twee telt (of iets met steen ofzo) en toch zijn er blijkbaar aanleidingen geweest dat je toch zaken deed met "de oplichter" die je in dit topic aankaart.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door The_Zohan op 16-08-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
ik heb vorige week digitaal aangifte gedaan, gisteren heeft de politue gebeld en heb een mail gehad. men wil mij spreken en moet mondeling een aangifte doen in verband met deze kwestie

word vervolgd
Pagina: 1