Toon posts:

het lijkt hier wel een marktplaats bij vraag en aanbod

Pagina: 1
Acties:

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 09:48
tjonge jonge, al jaren zit ik op tweakers en ook al jaren verkoop ik regelamtig wat waar ik niets meer mee kan doen.

vragen krijg je dan van mogelijke kopers direct of per mail, 75% heeft blijkbaar geen fatsoen om te reageren of komt spullen gewoon niet afhalen

we zijn hier toch geen marktplaats ?? vraag ik mezelf wel eens af. bij markplaats zijn mensen anoniem en dit brengt ook vaak onbeschoft gedrag met zich mee

is hier wat aan te doen bij vraag en aanbod ?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ik dacht dat je al tot een conclusie was gekomen:
luc2003 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:04:
er is inderdaad weinig aan te doen
Wat je er zelf aan kunt doen: beoordelingen plaatsen, je er minder druk om maken en/of stoppen met adverteren.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-05 10:10
Zolang iedereen zomaar kan bieden heb j dat, daarom ben ik een groot fan van Ebay.

Maar dat kunnen wij niet veranderen dat is iets wat via de "makers" strakker geregeld moet worden

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Hoe?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 13:05
Je bent zelf anders ook behoorlijk anoniem in je advertenties. Het is overigens een logisch gevolg van een populaire community. Toen je begon kenden veel Tweakers elkaar wellicht, nu is dat in mindere mate het geval dus reageren ze ook afstandelijker.

En ik wil niet onaardig doen, maar met 356 advertenties en 11 forumposts; wie doe hier nu alsof het hier een Marktplaats betreft? Deal ermee en maak betere afspraken met de koper.

Anoniem: 26306

Ik vind het nogal wat om te beginnen over fatsoen als je begint met "tjonge jonge". Je doet weinig moeite om je posts een beetje leesbaar te maken met hoofdletters en leestekens. De spelfouten maken het er ook niet beter op. Dus voordat je iets van anderen gaat verwachten, kun je eerst even aan jezelf werken.

Wat heb je zelf voor ideeën om dit te verbeteren? Ik zie erg veel gezeur en erg weinig oplossingen in je post.

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 09:48
Anoniem: 26306 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:03:
Ik vind het nogal wat om te beginnen over fatsoen als je begint met "tjonge jonge". Je doet weinig moeite om je posts een beetje leesbaar te maken met hoofdletters en leestekens. De spelfouten maken het er ook niet beter op. Dus voordat je iets van anderen gaat verwachten, kun je eerst even aan jezelf werken.

Wat heb je zelf voor ideeën om dit te verbeteren? Ik zie erg veel gezeur en erg weinig oplossingen in je post.
De oplossing zou kunnen zijn dat mensen een melding kunnen maken en dat de moderators hier wat mee doen.Soort van gele en rode kaart.

Het is namelijk erg onprettig als mensen hun afspraken niet nakomen en je dus een paar uur aan het wachten bent of simpelweg geen mail krijgt

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 00:29

Yor

Yor1313#2571

luc2003 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 06:08:
[...]

De oplossing zou kunnen zijn dat mensen een melding kunnen maken en dat de moderators hier wat mee doen.Soort van gele en rode kaart.

Het is namelijk erg onprettig als mensen hun afspraken niet nakomen en je dus een paar uur aan het wachten bent of simpelweg geen mail krijgt
En hoe wilde je dit controleren? Hou op, zeg! Zoveel zeurders hier, de één zegt dit, de ander dat...doe een deal en als je het niet vertrouwt, zie af van de koop cq verkoop.

http://yor.minitroopers.com

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:43

Nessuno

io sono nessuno

Een opllossing zou kunnen zijn, zoals er met de hk omword gegaan zo veel forum post en zo lang lid voor je iets mag posten / verkopen?
En ja das misch niet leuk voor iemand die wel serieus is,wel goede bedoelingen heeft.
maar het voorkomt wel een hoop gezeur en gescam.

Na rose e cient spin

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 15:56

Geckoo

Good news, everyone!

als je, net als bij bepaalde forum onderdelen, een bepaald aantal posts moet hebben heb je waarschijnlijk een groot aantal "nieuwe gebruikers" eruit (mensen die registeren voor alleen de V&A)
Daarnaast, helderheid en strikte regels in je advertentie helpt ook al iets.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:43

Nessuno

io sono nessuno

Geckoo schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 07:47:
als je, net als bij bepaalde forum onderdelen, een bepaald aantal posts moet hebben heb je waarschijnlijk een groot aantal "nieuwe gebruikers" eruit (mensen die registeren voor alleen de V&A)
Daarnaast, helderheid en strikte regels in je advertentie helpt ook al iets.
Helemaal waar!
Maar je stompt ook een hoop scammers / niet serieuze mensen af.
En daar is het uit eindelijk om te doen lijkt mij.
En je zou je kunnen afvragen als iemand niet de moeite wil nemen om een paar nuttige posts te maken of hij dan wel iets op tweakers te zoeken heeft ... ipv dat ze denken hey een gratis marktplaats....

Na rose e cient spin

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Die discussie is al heel vaak gevoerd. Zie hier bijvoorbeeld.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-06 08:48
prodigy schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:03:
[...]

Helemaal waar!
Maar je stompt ook een hoop scammers / niet serieuze mensen af.
En daar is het uit eindelijk om te doen lijkt mij.
En je zou je kunnen afvragen als iemand niet de moeite wil nemen om een paar nuttige posts te maken of hij dan wel iets op tweakers te zoeken heeft ... ipv dat ze denken hey een gratis marktplaats....
Nou het lijkt mij van de zotte dat je eerst een bepaalde tijd lid moet zijn/posts moet hebben, sorry maar dan koop ik je spullen maar niet en maak ik iemand anders op een andere site wel blij...

Stel je voor, je moet eerst 10 gesprekjes met de slager aangaan anders mag je er niets kopen...

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou zeggen, lees eerst dit topic eens door ( Floppus in "Oplichter" ) daar worden inderdaad goede opmerkingen geplaatst en uitgelegd waarom we het op deze wijze doen. Ik voel er niks voor om de drempel te verhogen voordat je iets kan verkopen. Natuurlijk, strengere regels is een potentieel minder probleemsituatie, maar de nadelige gevolgen van extra drempels wegen zwaarder.

Wat betreft je rode/gele kaart. Je bent op de hoogte van de beoordelingen van verkopers/kopers functionaliteit?

[Voor 25% gewijzigd door bonzz.netninja op 07-07-2011 11:04]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee