Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

LessRam schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:55:
[...]

Meteen na installatie "geobsedeerd" nieuwe drivers gaan zoeken, downloaden en installeren?
Da's altijd gevaarlijk met een nieuw OS. Als het out-of-the-box in Windows8 werkt voorlopig lekker zo laten. Pas bij problemen gaan zoeken naar nieuwe drivers en dan ook bij voorkeur alleen als ze specifiek voor Win8 zijn en van een heel recente datum. Win7 zal in de meeste gevallen ook werken, maar niet alle....

Pas over een paar maand ga ik serieus kijken of andere drivers van de fabrikanten de moeite waard zijn, die tijd geef ik ze eerst even om alles goed bij te werken. En tja als het niet anders kan, een onderdeel loopt echt vast, tja dan is het niet anders.
Mee eens. Enige wat ik geupgrade heb is de driver voor mijn laptop's Radeon 6650M videokaart. De meegeleverde driver heeft waardeloze hardware acceleratie met Open GL. Ik gebruik Stellarium, en dat schokte als een gek. Nu werkt het wel goed. Direct 3D acceleratie niet getest, want ik game op mijn PC. En die blijft lekker bij Windows 7.

Ik kwam overigens uiteindelijk wel op de support site van Packard Bell uit om daar de Catalyst drivers voor Windows 8 te downloaden. Want de tool van de AMD site meldt doodleuk dat ik geen "compatible hardware" in mijn laptop heb, terwijl dit op Windows 7 dus gewoon wel werkte. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door SandsOfArrakis op 06-11-2012 05:01 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
Omdat de vraag een paar keer voorbijgekomen is de volgende tip.

Mocht je het Lock Screen willen verwijderen van Windows 8 dan kun je dit o.a doen met dit gratis programma. Ik weet dat je ook automatisch kan inloggen maar dat wil ik juist niet.

Download Tweak Me!
Kies voor Modern UI
Vinkje bij Disable Lockscreen

Als je Windows nu opstart krijg je direct het accountscherm te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 06-11-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

moet je nu echt een tool installeren omdat je bij het opstarten 1 x enter drukken niet wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 19:58

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 01:29:
Mischien niet juiste plaats, Maar iemand ook problemen met EA origin dat blijft crashen ?
Heb in het begin, toen ik voor het eerst de RTM installeerde, had ik continue crashes. Ik heb besloten om Windows te herinstalleren en daarna weer Origin geïnstalleerd, toen liep ie als een zonnetje en tot nu toe nog geen weer crashes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Goed, ik zit nu een paar dagen W8 Enterprise te draaien op mijn werk laptop i.c.m. Office 2013, en eerlijk gezegd ik heb nog geen moment behoefte gehad om terug te stappen naar W7. Ik heb in het verleden wel beta's en consumer/release previews in een VM en fysiek gehad, maar op de een of andere manier werkte dat toch niet lekker. Mede wellicht door het gebrek aan NL apps in de appstore.

Nu dat er wel is, draagt dat ook wel bij aan een betere user experience. Absolute voordelen van W8 vind ik de snelheid, Hyper-V, de sterke sociale integratie en live-tiles, net als de vernieuwde 'windows verkenner' en xbox music, alhoewel de catalogus sterk uitgebreid mag worden.

Het missen van een startknop zie ik niet zo, het homescreen is een grote startknop. En met het instant zoeken (windowstoest+q, of gewoon beginnen te typen) is alles snel gevonden. En datgene wat echt vaak gebruikt wordt pin ik wel vast.

Mij valt wel op dat ik meer toetsenbord combinaties gebruik dan voorheen, met name omdat ik geen trackpad tot mijn beschikking heb oid.

Daarnaast vind ik wel, dat W8 echt uit de verf komt op een SSD, het snelle opstarten en laden van Apps daar doet een SSD echt wel aan bijdragen. Wat ook grappig is om te zien vind ik dan, is dat apps die je dan installeert vanuit de marketplace niet te zien zijn in add/remove programs.

Anyways I'm happy :)

Nu thuis nog, maar daar zit ik met KPN backup online die aan mijn PC is gekoppeld en hopelijk hoef ik niet 180 Gb opnieuw te gaan uploaden als ik mijn PC opnieuw installeer.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 09:59
Wat kost eigenlijk een losse versie van windows 8?

Ik heb altijd win7 gedraaid met licenties van school maar deze werken nu niet meer aangezien ik niet meer naar school ga.

Graag zou ik willen overstappen naar windows 8 maar zie overal upgrades licenties.
Iemand een idee waar ik deze het voordeligste kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:43

DDX

Goedkoopste is volgens mij ergens een Windows XP licentie kopen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

DDX schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:20:
Goedkoopste is volgens mij ergens een Windows XP licentie kopen.
Mag ik vragen hoe het proces dan in zijn werk gaat? Want ik heb nog een legale Windows XP licentie liggen.

Ik vind, persoonlijk, de Apps steeds handiger worden. Begin ze steeds meer te gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:32:
[...] Daarnaast vind ik wel, dat W8 echt uit de verf komt op een SSD, het snelle opstarten en laden van Apps daar doet een SSD echt wel aan bijdragen. [...]
Dat komt niet door puur door de SSD hoor. Apps starten hier net zo snel op mijn laptop (zonder ssd) als dat ze op mijn desktop deden (met ssd). Booten is wel nog wat sneller met SSD, maar zelf vind ik 10sec voor coldboot en instant aan uit die fast-resume boot snel genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Wat is dus nog niet helemaal snap aan Win 8 is het volgende:

Hoe zit het nou met het nieuwe startmenu en de desktop waar je ook terug naar kunt? Ik heb bijvoorbeeld skype een aantal maanden geïnstalleerd via de website en deze staat nu op mijn desktop en draait nog als "normale" app. Nu heb ik echter ook skype via de store geinstalleerd en deze draait alleen maar fullscreen vanuit het startmenu. Is het mogelijk om de skype via de store ook op mijn desktop te draaien of moet ik daarvoor dan de oude versie weer gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Er zijn gewoon 2 versies, niet zo moeilijk toch :p
Antwoord op je vraag: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
SideShow schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:54:
Er zijn gewoon 2 versies, niet zo moeilijk toch :p
Antwoord op je vraag: nee
2 versies per app dus? Dus ik moet skype via de site installeren als ik deze op desktop wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nipje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:55:
[...]

2 versies per app dus? Dus ik moet skype via de site installeren als ik deze op desktop wil gebruiken?
De vraag is denk ik eerder : Waarom zou je Skype op je desktop willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:46
TheVMaster schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:43:
[...]
De vraag is denk ik eerder : Waarom zou je Skype op je desktop willen gebruiken?
Huh? Waarom zou je Skype NIET op je desktop willen gebruiken ? Bvb als je voornamelijk de chat functie gebruikt, dan is het wel net zo leuk dat je ondertussen nog tig andere Windows applicaties kunt blijven gebruiken. Voor puur videobellen kan ik het gebruiken van een app nog begrijpen, maar daar eindigt het voor mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:49
TheVMaster schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:43:
Om ernaast ook nog wat te kunnen zien/doen?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:39
Twixie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:44:
[...]

Huh? Waarom zou je Skype NIET op je desktop willen gebruiken ? Bvb als je voornamelijk de chat functie gebruikt, dan is het wel net zo leuk dat je ondertussen nog tig andere Windows applicaties kunt blijven gebruiken. Voor puur videobellen kan ik het gebruiken van een app nog begrijpen, maar daar eindigt het voor mij wel.
En helemaal nu MSN gaat verdwijnen......dan denk ik dat veel mensen Skype als MSN vervanger gaan zien. Helemaal de mensen die alleen maar chatten!

Als ze een soort van MSN contactview mogelijk maken als je de Skype App mounted aan je linker of rechterkant van je scherm, dan ben je er ook natuurlijk. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Pedr0 op 06-11-2012 11:48 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:44:
[...]

Ook voor chatten kan dat gewoon hoor...

Skype vs. Tweakers

Er zijn nog wel wat verbeteringen nodig denk ik, maar het begin is er :+ En daarbij is de integratie van Skype en Messenger er ook al....chatberichten verschijnen binnen beide apps.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 06-11-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:39
Precies, dat bedoel ik. Het zou dan fijn zijn dat je een soort van MSN view hebt dat je alleen je contacten ziet, of the tiles van je contacten.

Volgens mij kan dat nog niet? :)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
TheVMaster schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:49:
[...]

[afbeelding]

Er zijn nog wel wat verbeteringen nodig denk ik, maar het begin is er :+ En daarbij is de integratie van Skype en Messenger er ook al....chatberichten verschijnen binnen beide apps.
Oh da's wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skype kun je prima als Metro naast de desktop draaien. Toch vind ik het niet echt prettig om met meerdere mensen te chatten, maar met 1 persoon gaat het prima. Op dit moment ondersteund het echter nog geen bestandsoverdracht, waardoor ik momenteel nog wel de Skype Desktop Beta draai (om ook WLM en Facebook erin te zien). Ik vind hem echter nog niet prettig in gebruik voor normaal desktop gebruik en denk niet dat ik helemaal over zal stappen, maar het werkt niet onaardig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

MSN, oftewel Berichten, zit toch standaard in Windows 8? Dus alleen op beeld-gesprek gebied is Skype een voordeel, denk ik persoonlijk. Waarschijnlijk zie ik dit verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Satom schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:54:
MSN, oftewel Berichten, zit toch standaard in Windows 8? Dus alleen op beeld-gesprek gebied is Skype een voordeel, denk ik persoonlijk. Waarschijnlijk zie ik dit verkeerd..
WLM/MSN/hoedieheet had ook al beeld-gesprek, verre van optimaal maar gewoon webcam (zonder geluid) draaien werkte altijd erg makkelijk. Maar dat werkt in iedergeval in Win8 niet meer. (plus in nood remote desktop aanslingeren, skype ondersteunt dat helemaal niet).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 06-11-2012 11:59 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
voor het chatten maakt het me niet zo veel uit, maar wat ik nog niet op heb kunnen lossen is dat ik als ik msn chat meldingen krijg, krijg ik ze dubbel. Dus 1 melding van skype, en 1 van de berichten app. Dit is nog wel lastig, heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Oké! Blijkt maakt weer dat ik erg weinig gebruik maak van mijn webcam :9 Ik gebruik het inderdaad alleen maar op typen, soort van WhatsApp op de PC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 06:46
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet hoe sommigen toch maar persé hun dingen in Metro willen draaien... Het is een beetje gelijk een nieuwe wagen kopen die Cruise Control heeft en dan willens nillens overal die Cruise Control gaan gebruiken zelfs al kan je geen volle kilometer aan 1 snelheid rijden omwille van kruispunten, stoplichten, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
TheVMaster schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:49:
[...]

[afbeelding]

Hop heel je scherm 30% kleiner en continu in beeld. Ik wil gewoon lekker op het minnetje kunnen drukken zonder al die fullscreen rotzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Ben ook geen fan van dat fullscreen gedoe, besteed dan ook 90% van mijn tijd in de desktop:P
Nog even een vraagje tussendoor. ik heb het idee dat Windows 8 meer loopt te zeuren als ik aanpassingen wil doen. Bijvoorbeeld in Windows 7 kon ik gewoon in program files of iets dergelijke zaken kopieren etc.
Nu met Windows 8 krijg ik steeds een pop up dat ik admin moet zijn en of ik wil doorgaan. Niet dat het heel erg is maar het is wel vervelend:P

edit: en ja UAC staat ''uit'' voor zover dat mogelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door Captain Obvious op 06-11-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
ColTju schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:59:
voor het chatten maakt het me niet zo veel uit, maar wat ik nog niet op heb kunnen lossen is dat ik als ik msn chat meldingen krijg, krijg ik ze dubbel. Dus 1 melding van skype, en 1 van de berichten app. Dit is nog wel lastig, heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Hier 3x :) als ik in de desktop omgeving werk....

- MSN-programma in desktop

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Tja wat doe ik in het start menu. Vrij weinig eigenlijk. Heb Office en outlook draaien in desktop.
Zit te browsen in chrome in desktop (hoewel de app ook goed werkt).
En mijn programma's voor foto bewerking. en beheer taken zijn desktop programma's.

Ik kom in het Start menu als ik iets opwil zoeken. (windows+q/w).
Of door mijn foto's blader (dat vind ik dan wel weer fijn).

PS is het iemand gelukt om MediaCenter te installeren op een VLK ISO?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
DarkSide schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:27:
is het iemand gelukt om MediaCenter te installeren op een VLK ISO?
Nee dat lukt niet. al heb je een MediaCenter key; Windows Onderdelen Toevoegen zit namelijk niet in die Windows versie.

Ik heb een week zitten puzzelen hoe dat op te lossen;
Dit is te doen door een gewone windows 8 versie over je VLK versie heen te installeren.
Instellingen e.d. blijven behouden, maar je kunt daarna wel MediaPack toevoegen (oftewel je key invoeren).

Wel heb je een extra directory erbij; windows.old die kun je in zijn geheel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja irritant is dat. Heb de Upgrade binnen via het upgrade pakket. Maar mijn windows was 32bits. En wou graag naar 64bits.
Dus een losse ISO gedownload (een cleane zonder extra "spullen" zegmaar) en dan heb je dit weer.

Opzich hoef ik geen Mediapack. Maar was benieuwd naar de eventuele verbeteringen.
En aangezien de key nu toch gratis was....

Verder bevalt win8 gewoon goed. Draait goed en soepel

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
DarkSide schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:38:
Ja irritant is dat. Heb de Upgrade binnen via het upgrade pakket. Maar mijn windows was 32bits. En wou graag naar 64bits.
Dus een losse ISO gedownload (een cleane zonder extra "spullen" zegmaar) en dan heb je dit weer.

Opzich hoef ik geen Mediapack. Maar was benieuwd naar de eventuele verbeteringen.
En aangezien de key nu toch gratis was....

Verder bevalt win8 gewoon goed. Draait goed en soepel
:*) :*)
Dat was dus exact wat ik ook gedaan had.
Laptop met Win7 (32bit) hier op Update gedaan met de bedoeling Win8_64bit te krijgen
Bleek het Win8_32bit te zijn zonder installatie optie voor 64 bit.
Omdat ik al betaald had voor Win8 geen zin nogeens te betalen voor een key, heb ik uit usenet een 64bit versie gedownload. Bleek dat een VLK versie te zijn, en dus geen MediaPack aanwezig (ook niet mogelijk om te installeren!!)

Hier in het forum staat op pagine xxx (?? heel ver terug in iedergeval) een link naar de officiele download van Win8_64bit. Die link download keurig de juiste versie van Microsoft (zonder betalen, want geen key erbij). En daarmee heb ik hem ge her installeerd. En toen kon ik de mediapack wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04
Muta schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:59:
[...]

Klopt, ik krijg CCC totaal niet aan de praat. verschillende versies van CCC/catalyst werken ook niet.
Erg irritant want ik moet mijn TV overscalen
Probeer eens .NET 3.5 te installeren, door deze te installeren werkte bij mij CCC wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Captain Obvious schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:21:
Ben ook geen fan van dat fullscreen gedoe, besteed dan ook 90% van mijn tijd in de desktop:P
Nog even een vraagje tussendoor. ik heb het idee dat Windows 8 meer loopt te zeuren als ik aanpassingen wil doen. Bijvoorbeeld in Windows 7 kon ik gewoon in program files of iets dergelijke zaken kopieren etc.
Nu met Windows 8 krijg ik steeds een pop up dat ik admin moet zijn en of ik wil doorgaan. Niet dat het heel erg is maar het is wel vervelend:P

edit: en ja UAC staat ''uit'' voor zover dat mogelijk is.
Dit kon onder Windows 7 ook al niet hoor (zonder UAC uit te zetten). Maar waarom zou je iets in Program Files willen zetten? Enneh..anders maak je een folder en zet je daarop de juist rechten, probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
SideShow schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:57:
moet je nu echt een tool installeren omdat je bij het opstarten 1 x enter drukken niet wilt?
Nee niets moet. Maar ja niet iedereen is hetzelfde en persoonlijk zie het nut niet van het lock screen.
En zoals aangeven is de vraag hoe je dit kunt uitzetten meerdere keren voorbij gekomen en dan melden we het gewoon even voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheVMaster schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:17:
Dit kon onder Windows 7 ook al niet hoor (zonder UAC uit te zetten). Maar waarom zou je iets in Program Files willen zetten? Enneh..anders maak je een folder en zet je daarop de juist rechten, probleem opgelost?
Probleem is vaak als je config files of dergelijke voor games wil downloaden direct naar Program Files, dat dit helemaal niet mag. Niets meer is irritanter dan eerst ergens te downloaden, 2 plekken te navigeren én dan nog die UAC popup te krijgen.

Goed, ik installeer steeds vaker in aparte folders, dan heb je al 1 probleem opgelost, maar waarom timmeren ze program files zo compleet dicht als het 'maar' een folder is net als elk andere folder.

Maar het zou fijn zijn als ze eens een whitelist zouden maken voor programma's, dat je niet continue die UAC popup krijgt. Ventrilo (moet als admin), 5 verschillende games, kopieren naar oude HDD, bestanden beheren in program files, geef daar gewoon whitelists op zodat ik niet elke keer extra moet gaan klikken.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 06-11-2012 13:34 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Mijn apple keyboard is kapot, 4 knoppen doen niks meer erg irritant. Mijn bluetooth keyboard werkt wel, alleen kan ik pagedown niet benaderen via FN down arrow. Iemand een oplossing in win 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

iemand die een recovey disc aan zou willen maken? gaat om een 32-bit versie.

bijvoorbeeld

Ik kan geen download vinden...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:32:
[...]

Probleem is vaak als je config files of dergelijke voor games wil downloaden direct naar Program Files, dat dit helemaal niet mag. Niets meer is irritanter dan eerst ergens te downloaden, 2 plekken te navigeren én dan nog die UAC popup te krijgen.

Goed, ik installeer steeds vaker in aparte folders, dan heb je al 1 probleem opgelost, maar waarom timmeren ze program files zo compleet dicht als het 'maar' een folder is net als elk andere folder.

Maar het zou fijn zijn als ze eens een whitelist zouden maken voor programma's, dat je niet continue die UAC popup krijgt. Ventrilo (moet als admin), 5 verschillende games, kopieren naar oude HDD, bestanden beheren in program files, geef daar gewoon whitelists op zodat ik niet elke keer extra moet gaan klikken.
Dan zet je het in C:\ProgramData, dat is namelijk voor de App gewoon Program Files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was programdata niet juist dezelfde link als /all users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik was gisteren even boos toen ik merkte dat m'n Solitaire er niet meer in zit. Gelukkig had ik nog een Win7 bak waar ik ze af kon halen, want die zut in Metro werkt niet (en wil ik niet fullscreen op mn 27").

Er is echt geen mogelijkheid om die metro meuk gewoon in windowed mode te draaien of wel?

[ Voor 18% gewijzigd door MueR op 06-11-2012 14:28 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
MueR schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:27:
Ik was gisteren even boos toen ik merkte dat m'n Solitaire er niet meer in zit. Gelukkig had ik nog een Win7 bak waar ik ze af kon halen, want die zut in Metro werkt niet (en wil ik niet fullscreen op mn 27").

Er is echt geen mogelijkheid om die metro meuk gewoon in windowed mode te draaien of wel?
Ik vind de 'nieuwe' solitaire en minesweeper die via de store te verkijgen zijn wel geinig. Zitten nu zelfs achievements en dagelijkse uitdagingen bij! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nope, of je moet hem splitscreen zetten met ander 'app' (of desktop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

SinergyX schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:35:
[...]

Ja, tof, heb ik op 2540x1660 solitaire en iets anders nutteloos, ipv alleen solitaire :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

MueR schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:33:
[...]

Ja, tof, heb ik op 2540x1660 solitaire en iets anders nutteloos, ipv alleen solitaire :P
Heb je tenminste geen moeite met het herkennen van de kaarten >:) Kom ik aan met mijn 1600x900 op mijn laptop :D

Afgezien van het feit of het wel of niet fullscreen wil/moet/kan/zou behoren te zijn. De nieuwe "Windows games" zijn best wel grappig gemaakt :) Mahjongg is ook erg leuk gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

tarlitz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:34:
[...]

Ik vind de 'nieuwe' solitaire en minesweeper die via de store te verkijgen zijn wel geinig. Zitten nu zelfs achievements en dagelijkse uitdagingen bij! |:(
Alleen het score systeem is zwaar brak.

Ben je druk bezig om een redelijke score te halen bij Tripeaks met 11 borden voltooid en ca 276000 punten, wordt dit niet in de scorelijst meegenomen |:( en zit ik nog steeds met 117000 als max. :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:15

Eagle Creek

Breathing security

Is er iemand die de maximize en minimize commando's aan zijn muisknoppen heeft gekoppeld?
Zoja, kan die iemand mij dan vertellen wat er gebeurt als je op de minimizeknop van je muis drukt als je in een Metro app zit?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
De Skype app maar eens geinstalleerd. Alle MSN personen worden mooi geintegreerd, maar waar ik op hoopte.... de facebook mensen niet. Terwijl die in MSN wel geintegreerd werden. Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
LessRam schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:54:
De Skype app maar eens geinstalleerd. Alle MSN personen worden mooi geintegreerd, maar waar ik op hoopte.... de facebook mensen niet. Terwijl die in MSN wel geintegreerd werden. Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit te forceren?
Je Facebook contacts zie je alleen de Full/Desktop versie van Skype, geen idee waarom dat dat is ...

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met driver issues? Mijn multifunctional (Canon MP750) werkt niet meer onder Windows 8 of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tarlitz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:34:
[...] Ik vind de 'nieuwe' solitaire en minesweeper die via de store te verkijgen zijn wel geinig. Zitten nu zelfs achievements en dagelijkse uitdagingen bij! |:(
Was er wel blij mee ja. Nu alleen nog maar hopen dat ze het kunnen syncen met de Microsoft Minesweeper en Solitaire app op mijn WP7.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:04:
Zijn er meer mensen met driver issues? Mijn multifunctional (Canon MP750) werkt niet meer onder Windows 8 of zie ik iets over het hoofd?
MP560 werkte in ieder geval out of the box. Je moet wel nog even de printer toevoegen dan he :P (dan werkt het scanner gedeelte iig bij mijn mp560 ook)

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 06-11-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn canon camera en scanner werken beide perfect onder Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn Canon MG5150 werkt prima. Moest alleen bij printers hem even toevoegen. Windows vond hem toen ook toen hij ging zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
En ook hier.... Canon MX350 meteen out of the box, zelfs printen werkte meteen via WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ja ook mijn canon wifi printer werkte direct. 5350.

USB3 blijft vervelend doen, met of zonder extensible (intel) of w8 MS drivers...

Zowel corsair 16 GB GT stick als 2 TB seagate 'expansion' HDD is meestal sowieso aanzetten en no-go.
Usb 2 speeds, zelden usb3 speed.
En sowieso ergens gedurende de sessie zijn ze ineens weg.
Soms meermaals in een sessie pew-pew, gevonden/weg geluid.

MSI z77a-gd80, intel i7-s, 16 GB werk.mem, windows 8 pro, laatste bios en driver versies.

[ Voor 9% gewijzigd door notsonewbie op 06-11-2012 16:44 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Twixie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:03:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet hoe sommigen toch maar persé hun dingen in Metro willen draaien... Het is een beetje gelijk een nieuwe wagen kopen die Cruise Control heeft en dan willens nillens overal die Cruise Control gaan gebruiken zelfs al kan je geen volle kilometer aan 1 snelheid rijden omwille van kruispunten, stoplichten, enz...
Vrij simpel. Mijn vader komt niet meer in de desktop. Ik juist weer heel veel. Probeer verder te denken dan je eigen gewoonten 😉

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

c70070540 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:46:
Vrij simpel. Mijn vader komt niet meer in de desktop. Ik juist weer heel veel. Probeer verder te denken dan je eigen gewoonten 😉
in antwoordt op:
" Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet hoe sommigen toch maar persé hun dingen in Metro willen draaien..."
Is het niet zo dat die tile/metro apps in hun eigen 'sandbox' draaien? dat het veiliger is?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
notsonewbie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:42:
Ja ook mijn canon wifi printer werkte direct. 5350.

USB3 blijft vervelend doen, met of zonder extensible (intel) of w8 MS drivers...

Zowel corsair 16 GB GT stick als 2 TB seagate 'expansion' HDD is meestal sowieso aanzetten en no-go.
Usb 2 speeds, zelden usb3 speed.
En sowieso ergens gedurende de sessie zijn ze ineens weg.
Soms meermaals in een sessie pew-pew, gevonden/weg geluid.

MSI z77a-gd80, intel i7-s, 16 GB werk.mem, windows 8 pro, laatste bios en driver versies.
Ik had ook troubles met USB3 i.c.m. m'n Corsair 32GB stick. Na een BIOS update was het bij mij gefixt, maar ik zie dat jij dit al geprobeerd hebt. En misschien ene ticket aanmaken bij Corsair op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:55
Ik had met de Canon MG6150 wel een probleem om te scannen via WiFi naar de pc.
Printen deed het wel direct out off the box.
Op de nl site staan oudere drivers dan op de uk, heb daar Windows 8 drivers gedownload en de scansoftware.
Nu werkt alles naar behoren

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
c70070540 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:46:
[...]Vrij simpel. Mijn vader komt niet meer in de desktop. Ik juist weer heel veel. Probeer verder te denken dan je eigen gewoonten 😉
De software welke ik merendeel gebruik schiet meteen terug naar de desktop. (Photoshop, Firefox, Spotnet, Pokeren, iTunes, Zune etc...) En eenmaal in de desktop gebruik je automatisch ook de rest in de desktop (Outlook, MSN) terwijl die ook als app te gebruiken zijn.
Een app-versie van Firefox zou mij al veel meer in de metro omgeving laten en daardoor ook meer de andere metro apps laten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

LessRam schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:17:
De software welke ik merendeel gebruik schiet meteen terug naar de desktop. terwijl die ook als app te gebruiken zijn.
Skype, wat een draak in metro/tiles...
Ik gebruik gewoon de desktop versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nav de discussie die hier wederom is losgebarsten over Metro, nav onderstaande post en de reacties daarop:
Ik ben het met Twixie eens. Sommige mensen hier willen vanuit een soort overtuiging op hun desktop PC's alleen in Metro leven. En als dat dan niet lukt gaan ze klagen. Ik snap dat interdaad ook niet. Metro is een uitbreiding op de desktop interface, niet een vervanger-van. Gebruik Windows 8 gewoon zoals je Windows 7 ook zou gebruiken, maar kies er de apps bij die je leuk/handig vind en maak zo voor je zelf een fijne omgeving.

Ik zit 95% van de tijd in de desktop. De desktop is zodanig verbeterd dat je mij echt niet hoort klagen. Ik speel voorlopig eigenlijk alleen wordfeud. :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

SinergyX schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:35:
[...]

Er is een mogelijkheid om een app op de desktop te draaien in een venster (wel van een min of meer vast formaat). Als je Visualstudio hebt geinstalleerd, dan heb je ook Microsoft Windows Simulator. Deze 'kopieert' je draaiende system en plaatst het in een venster die eruit ziet al een Tablet. Je kan dan ook touch simuleren. Al je apps kan je in de Simulator gewoon opstarten, en je kan zelfs weer naar de desktop gaan in die Simulator.

Afbeeldingslocatie: http://mentex.nl/image2.png

Misschien dat iemand de geinstalleerde versie aan de praat krijgt op een system zonder Visualstudio:
http://mentex.nl/Windows%20Simulator.zip

Die simulator werkt zo goed dat je bijvoorbeeld in de desktop IN de simulator Google Earth kan opstarten en dat werkt net zo soepel als in de echte desktop omgeving. Een simulator in de simulator opstarten gaat echter niet :P

[ Voor 40% gewijzigd door Swerfer op 06-11-2012 20:02 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Laatst online: 22-05-2024
Snelle vraag, ik zit al tijden bij mn windows 7 met t probleem dat mn SSD (waar t opstaat) stampends vol zit en hij om de haverklap mekkerd over te weinig schijfruimte.

Kan ik bij een upgrade naar 8 kiezen om t op een andere schijf (mn 1 TB HDD) te installeren? Of neemt de windows 8 installatie toevallig veeeeeel minder ruimte in beslag dan een gemiddelde windows 7 installatie.

alvast bedankt!

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zijn hier nog mensen die w2012 hebben geinstalleerd met Desktop Experience en geen Windows Store apps kunnen installeren? Bij mij blijft ie hangen alsof ie ergens op wacht nadat je op install hebt gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

TheVMaster schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:40:
Ik had ook troubles met USB3 i.c.m. m'n Corsair 32GB stick. Na een BIOS update was het bij mij gefixt, maar ik zie dat jij dit al geprobeerd hebt. En misschien ene ticket aanmaken bij Corsair op het forum?
Ik heb mijn troubles op het forum gezet na registratie aldaar.
Ticket aanmaken kan ik er niet vinden?
Wat ik daar las is 'innostore', dat de GT stick zo wordt gezien als naam in apparaatbeheer heb jij dat? ik niet.
En is het bij jou sinds w8 (in w7, oudere pc werkt ie gewoon) usb2) ook af en aan wel/niet zien dat ding en verlies van het station tijdens elke sessie?
Heb je de generic w8 driver, of intel extensible? of 3.. iets anders..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er is ook een nieuwe update van Chome, waarbij de browser heel wat logischer werkt in Windows 8. Je kan nu in het menu kiezen om Chrome te openen in windows8- of in desktopmodus en je krijgt dan zo te zien gewoon dezelfde browser met zelfde bookmarks, history etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ramon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:38:
nav de discussie die hier wederom is losgebarsten over Metro, nav onderstaande post en de reacties daarop:

[...]

Ik ben het met Twixie eens. Sommige mensen hier willen vanuit een soort overtuiging op hun desktop PC's alleen in Metro leven. En als dat dan niet lukt gaan ze klagen. Ik snap dat interdaad ook niet. Metro is een uitbreiding op de desktop interface, niet een vervanger-van. Gebruik Windows 8 gewoon zoals je Windows 7 ook zou gebruiken, maar kies er de apps bij die je leuk/handig vind en maak zo voor je zelf een fijne omgeving.

Ik zit 95% van de tijd in de desktop. De desktop is zodanig verbeterd dat je mij echt niet hoort klagen. Ik speel voorlopig eigenlijk alleen wordfeud. :P
Ik zal dat in ieder geval helemaal niet beweren. Ik heb alleen de opmerking gemaakt dat mijn vader de desktop niet meer te zien krijgt, omdat wat hij doet allemaal binnen de eenvoudige Windows 8 Start interface kan. Zonder honderden opties binnen Outlook die hij niet gebruikt. Zonder overbodige franje die hij niet gebruikt.
Ook heb ik aangegeven dat ik juist weer alleen maar in de desktop te vinden ben.

Waar ik op doelde is dat niet iedereen zijn pc gebruikt zoals jij die gebruikt. Niet iedereen gebruikt applicaties die alleen in de desktop draaien. Dat bedoelde ik met probeer ook buiten je eigen bekende werkwijze te denken, en dan zal je zien dat het voor sommige mensen een verademing is dat er simpele Windows 8 Start scherm is met Windows 8 applicaties die precies doen wat zij willen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04
Slashdotter schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:28:
Zijn hier nog mensen die w2012 hebben geinstalleerd met Desktop Experience en geen Windows Store apps kunnen installeren? Bij mij blijft ie hangen alsof ie ergens op wacht nadat je op install hebt gedrukt.
Ik heb zelf net op mijn 2012 installatie (met Desktop Experience aan) gekeken of ik iets kan installeren uit de store, bij werkt het.
Ik deed het wel met een account met admin rechten (ik had geen zin om ook de terminal server aan te zetten zodat ik dit met een regulier user account kon testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
TheVMaster schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:17:
[...]

Onder Windows 7 krijg ik geen prompt om ''door te gaan'' als ik iets wil kopiëren naar program files.
Nou ik kloot nog wel eens wat aan met oudere spellen en mods hiervoor en dan moet je geregeld dingen daar naartoe kopiëren en bestanden vervangen. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik weet niet of ik het totaal over het hoofd zie, maar kan je nou echt geen printscreens en bestanden meer versturen via MSN (Berichten-app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 13:21
Ik heb Windows 8 nu met 2 schermen, is het mogelijk om zowel te werken met het bureaublad op het eerste scherm en metro op het tweede scherm zonder dat de startpagina steeds verdwijnt als ik bezig ben op mijn bureaublad? Behalve als ik een app start zoals Skype, blijft het beeld onveranderd als ik bezig ben op mijn bureaublad. Ik wil dus zelf bepalen wanneer mijn tweede scherm naar het bureaublad toegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Sjonge jonge, ik sta echt op het punt om heel windows 8 van m'n laptop te pleuren... Ik wordt GEK!

Heb zojuist een schone install gedaan (Upgrade heeft heel het OS corrupt/laggy gemaakt). All is well, totdat ik de audio driver moest installeren. Hij heeft al een standaard audio driver (welke niet werkt overigens) en deze weerhoud de realtek driver van werking.

Als ik de realtek driver installeer gaat het allemaal goed. Hij loopt de installatie normaal af en geeft je uiteindelijk de keuze om opnieuw op te starten of om door te werken. Als ik opnieuw opstarten doe dan start hij netjes opnieuw op maar dan is de realtek driver nergens te bekennen. Hij staat nog steeds op standard high definition audio met een kruisje.

Ik ben echt ten einde raad, ik heb andere drivers geprobeerd (oude en nieuwe). Drivers van de CD.
Compatibiliteits modus (in win7 mode)
driver fusion
Apparaat beheer > apparaat verwijderen > driver installeren....

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Ik heb ergens gelezen dat je de Windows update uit moet zetten, of in ieder geval zo zetten dat ie voor alles(!) vraagt of je wilt downloaden. Zo voorkom je dat Windows "zijn" drivers over jouw audio drivers installeert. Had zelfde probleem met mijn ATI HD Graphics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:10:
[...]

MP560 werkte in ieder geval out of the box. Je moet wel nog even de printer toevoegen dan he :P (dan werkt het scanner gedeelte iig bij mijn mp560 ook)
Okay de printer wordt wel herkent. Ook zie ik mijn printer bij devices. Om één of andere reden werkt de scanner nog niet. Ik heb printer toevoegen gedaan maar Windows 8 vind niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mijn printer werd ook direct herkend door Windows 8 (Canon Pixma MP620, verbonden met WiFi), maar hij kon niet zelf de bijbehorende drivers vinden. Drivers heb ik gedownload via Canon (Windows 8 drivers zijn daar beschikbaar) en om draadloos te kunnen scannen via de pc heb ik MP Navigator moeten installeren (kan niet zonder voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Sinds gisteren even een dual boot van windows 7 en 8 gemaakt. Snel een 100gb van m'n 500gb hdd gesplitst en windows 8 er op gezet.

Alle drivers werden direct herkend, dus daar was m'n eerste verbazing. Eerst indruk was wow, dit is anders. Al snel desktop functie ontdekt en dan gaat het eigenlijk vrij vlot.

Na aantal uurtjes spelen met de tiles ook vind ik dat toch ook best prettig werken! Daar kun je zeker leuke dingen mee doen, al blijft voor mij het bureaublad toch prettiger. Alles ziet er slick uit en werkt eigenlijk prima en lekker snel! In theorie zou ik best een gok durven wagen om windows 7 gedag te zetten, maar dat ga ik toch niet doen.

Enfin, ik ga nog wat verder spelen maar in principe bevalt het me nog wel prima. Ja het is wennen, maar dat was windows7 stiekem toch ook wel ;-)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Na 1 week heb ik het helemaal gehad met windows 8.
Prullenbak waarschuwing voor weggooien werkt niet.
Gedeelde windows 7 pc..kan het netwerkpad niet vinden.
Met afsluiten vaak een hanger...
Drie maal een schone install gedaan , nieuwe iso gebrand mocht allemaal niks baten.
Voorlopig maar windows 7 dat werkt tenminste perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Wel irritant dat mijn Q6600 Hyper-V niet ondersteund. Met VW ware lukt het niet een virtual pc van 120 GB te converteren naar een VM machine. Kan dit komen doordat deze op mijn NAS server staat? (hij bevat 3 VHD disken (Virtual pc))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVFRC45
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
LessRam schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:55:
[...]

Meteen na installatie "geobsedeerd" nieuwe drivers gaan zoeken, downloaden en installeren?
Da's altijd gevaarlijk met een nieuw OS. Als het out-of-the-box in Windows8 werkt voorlopig lekker zo laten. Pas bij problemen gaan zoeken naar nieuwe drivers en dan ook bij voorkeur alleen als ze specifiek voor Win8 zijn en van een heel recente datum. Win7 zal in de meeste gevallen ook werken, maar niet alle....

Pas over een paar maand ga ik serieus kijken of andere drivers van de fabrikanten de moeite waard zijn, die tijd geef ik ze eerst even om alles goed bij te werken. En tja als het niet anders kan, een onderdeel loopt echt vast, tja dan is het niet anders.
Nee, ik kreeg vooraf de installatie te zien dat bepaalde dingen niet meer werkte. Deze heb ik toen ook gedeinstalleerd. Na de installatie van Windows 8 heb ik daarvan de W8 versies geinstalleerd. Hier is denk ik alleen iets mis gegaan. Nadat ik vanmiddag een refresh heb gedaan werkt het allemaal perfect met de benodigde W8 drivers.

Het verrast me eigenlijk nogal, hoe soepel dingen gaan. Ben blij dat ik overgestapt ben nu alles werkt. Alleen een beetje spijt dat ik niet een maandje langer heb kunnen wachten met mijn aankoop van de laptop. Zo had ik voordezelfde prijs dezelfde laptop gehad met W8 en touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:48:
[...]

Ik zal dat in ieder geval helemaal niet beweren. Ik heb alleen de opmerking gemaakt dat mijn vader de desktop niet meer te zien krijgt, omdat wat hij doet allemaal binnen de eenvoudige Windows 8 Start interface kan. Zonder honderden opties binnen Outlook die hij niet gebruikt. Zonder overbodige franje die hij niet gebruikt.
Ook heb ik aangegeven dat ik juist weer alleen maar in de desktop te vinden ben.

Waar ik op doelde is dat niet iedereen zijn pc gebruikt zoals jij die gebruikt. Niet iedereen gebruikt applicaties die alleen in de desktop draaien. Dat bedoelde ik met probeer ook buiten je eigen bekende werkwijze te denken, en dan zal je zien dat het voor sommige mensen een verademing is dat er simpele Windows 8 Start scherm is met Windows 8 applicaties die precies doen wat zij willen.
We zeggen hetzelfde op een andere manier. Het feit dat je zelf kan kiezen hoe je Windows 8 gebruikt (metro, desktop, metro + desktop) zegt tegen mij dat het niet uitmaakt HOE je het gebruikt, als je maar blij bent met de manier waarop je het gebruikt. Het is niet zo dat MS dicteert van "NU gaan jullie allemaal ALLEEN nog maar Metro apps gebruiken en bij Windows 9 is er geen desktop meer", nee MS zegt "oke we hebben metro toegevoegd, zie maar wat je leuk vind en gebruik dat". Als men dat doorheeft wordt gebruik van Windows 8 ook een stuk leuker denk ik.

Sommige mensen hier ( nadrukkelijk niet jij ) gaan dus klagen op Windows 8, omdat voor hun Metro niet lekker werkt. En dat vind ik raar, aangezien ze prima de desktop kunnen gebruiken.

Op een iets andere note: Afgelopen vrijdag bij m'n moeder Windows 8 geinstalleerd. Upgrade van Windows Vista. Blijkbaar neemt ie dan je programma's niet mee(!) maar dit werd in de Upgrade Assistent niet echt duidelijk gecommuniceerd. Was nog even stressen om de outlook data-files te vinden, maar die worden wel netjes verplaatst, Outlook herinstalleren en alles werkt weer. Toen weggegaan met de melding dat er iets is ze kan bellen, maar nog geen telefoon gehad dus volgens mij zit het wel goed :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:15

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:50:
Is er iemand die de maximize en minimize commando's aan zijn muisknoppen heeft gekoppeld?
Zoja, kan die iemand mij dan vertellen wat er gebeurt als je op de minimizeknop van je muis drukt als je in een Metro app zit?
Kick binnen 24 uur is niet nodig...

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 07-11-2012 00:01 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:27:
[...] Toen weggegaan met de melding dat er iets is ze kan bellen, maar nog geen telefoon gehad dus volgens mij zit het wel goed :)
Of ze durft de PC helemaal niet meer aan te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39
Theodor schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:52:
Drie maal een schone install gedaan , nieuwe iso gebrand mocht allemaal niks baten.
Ben ik volledig met je eens, wordt hier een beetje gek van het geswisht tussen metro en bureaublad !
Een normale startknop ontbreekt, de Gadgets zijn er niet meer, en lelijk is weer terug zonder Aero.
Ben dus ook weer terug bij W7 en blijft het zeker de eerste tijd gebruiken, en kijk wel even aan,
wat voor ontwikkelingen W8 gaat doormaken, dan zie ik we weer....

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 07-11-2012 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
hostler schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:59:
Sjonge jonge, ik sta echt op het punt om heel windows 8 van m'n laptop te pleuren... Ik wordt GEK!

Heb zojuist een schone install gedaan (Upgrade heeft heel het OS corrupt/laggy gemaakt). All is well, totdat ik de audio driver moest installeren. Hij heeft al een standaard audio driver (welke niet werkt overigens) en deze weerhoud de realtek driver van werking.

Als ik de realtek driver installeer gaat het allemaal goed. Hij loopt de installatie normaal af en geeft je uiteindelijk de keuze om opnieuw op te starten of om door te werken. Als ik opnieuw opstarten doe dan start hij netjes opnieuw op maar dan is de realtek driver nergens te bekennen. Hij staat nog steeds op standard high definition audio met een kruisje.

Ik ben echt ten einde raad, ik heb andere drivers geprobeerd (oude en nieuwe). Drivers van de CD.
Compatibiliteits modus (in win7 mode)
driver fusion
Apparaat beheer > apparaat verwijderen > driver installeren....

Help?
apart, ik heb hier ook een schone installatie van Windows 8, en pas een week later realtek geïnstalleerd. Misschien kan je beter de support van realtek raadplegen. trouwens, wat zijn de specs van jou onboard geluidskaart en welke drivers van realtek heb je geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

westlym schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:13:
[...]

apart, ik heb hier ook een schone installatie van Windows 8, en pas een week later realtek geïnstalleerd. Misschien kan je beter de support van realtek raadplegen. trouwens, wat zijn de specs van jou onboard geluidskaart en welke drivers van realtek heb je geïnstalleerd?
To be honest, het exacte type weet ik niet. Ik heb de driver van Asus (N55SF) geïnstalleerd (van de site) en de driver van de CD. Beiden gaven de zelfde problemen. Ook de driver (HD audio codec) op de realtek site werkte niet.

Ik heb gister avond Windows 8 opnieuw geïnstalleerd zonder verbinding te maken met het netwerk en zonder update te installeren, nog steeds het zelfde probleem. Alles werkt perfect, behalve de audio driver.

Ik ben nu op stage dus de versienummer van de drivers kan ik nu niet achterhalen, hier kom ik op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
hostler schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:33:
[...]

To be honest, het exacte type weet ik niet. Ik heb de driver van Asus (N55SF) geïnstalleerd (van de site) en de driver van de CD. Beiden gaven de zelfde problemen. Ook de driver (HD audio codec) op de realtek site werkte niet.

Ik heb gister avond Windows 8 opnieuw geïnstalleerd zonder verbinding te maken met het netwerk en zonder update te installeren, nog steeds het zelfde probleem. Alles werkt perfect, behalve de audio driver.

Ik ben nu op stage dus de versienummer van de drivers kan ik nu niet achterhalen, hier kom ik op terug.
probeer de drivers van realtek zelf te downloaden. maar voordat je deze installeert, moet je wel de 'oude' drivers verwijderen, anders is de kans groot dat je met een driverconflict krijgt te maken. trouwens, terugkoppelen welke Windows je hebt geïnstalleerd (32 bit of 64 bit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

westlym schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:19:
[...]

probeer de drivers van realtek zelf te downloaden. maar voordat je deze installeert, moet je wel de 'oude' drivers verwijderen, anders is de kans groot dat je met een driverconflict krijgt te maken. trouwens, terugkoppelen welke Windows je hebt geïnstalleerd (32 bit of 64 bit).
Dat kan ik idd nog proberen, ik heb nu steeds de driver van Asus zelf gebruikt na schone installatie. Ik draai overigens Windows 8 pro 64-bit.

Ik ga het vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of deze hier al voorbij is gekomen, maar als je je synchroniseerde gegevens van Windows 8 uit the cloud wil verwijderen kan je dat via deze link doen:
https://skydrive.live.com...8personalsettingsprivacy/

Daarmee wis je bijv. je wallpaper, je IE opgeslagen passwords, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hoe kan je eigenlijk foto's direct delen met de people hub (facebook)?
Ik had als ik in de fotohub zat eerst een extra optie people er tussen staan.
Die zie ik nu niet meer.
Nu is het alleen skydrive en email.

mmm raar. Het kan alleen met foto's die ik op skydrive heb staan.
Foto's die ik lokaal heb staan. krijg ik de optie niet. Raar.

[ Voor 23% gewijzigd door DarkSide op 07-11-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

fynrd1 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:50:
[...]

Waar staat wordfeud eigenlijk? zie hem nergens in de store staan
hhoekstra schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:41:
wordfeud vinden in de store:

Store openen
Win+q
zoeken op wordfeud
ga met de muis rechtsonder
Instellingen / Preferences
vinkje om zetten bij "App makkelijker zoeken door voorkeustalen" en weer terug zetten
druk op terug.

En de app stond er ineens. Dit werkte bij mij en nog een vriend van mij :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Theodor schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:52:
Hmm raar geen last van deze zaken.
Kan gewoon bij mijn gedeelde bestanden van mijn win7 bak (via UNC, via share en via thuisgroep)
Het gaat eigenlijk makkelijker dan mijn win7-win7 combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kreeg nog een mailtje van Stardock, buiten start menu nog wat andere features die mensen mogelijk missen:
http://www.stardock.com/products/start8/
- Search for Windows 8-style (Modern UI) apps
- Pin desktop and Modern UI apps to the Start Menu
- Boot directly to the Windows 8 desktop
- Windows 8 Start screen accessible from the Start menu

Lange tijd geledend dat Stardock weer zo populair is geworden, laatste periode komt uit 2k/XP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Dat betreft een trail versie, als ik het goed bekeken heb? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.stardock.com/products/start8/download.asp
Knop 'Get it now' is 5 dollar ofzo, try it for free is de trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39
Aan deze software gaan ze goed verdienen de aan komende tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:48:
Geen idee of deze hier al voorbij is gekomen, maar als je je synchroniseerde gegevens van Windows 8 uit the cloud wil verwijderen kan je dat via deze link doen:
https://skydrive.live.com...8personalsettingsprivacy/

Daarmee wis je bijv. je wallpaper, je IE opgeslagen passwords, etc.
Je verwijdert dan wel alles in één keer ;) Maar misschien wel handig voor de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:28

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Gebruik op het moment Classic Shell voor de Windows startknop en aanverwante menu's.
Doet exact hetzelfde als Stardock maar is open source en gratis. Ben er heel tevreden over. :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 09:59
Ik heb gisteren de upgrade van win7 ultimate naar win8 pro gekocht en uitgevoerd.
Alles verliep vlot.

Kan ik met dezelfde licentie ook mijn laptop,die ook voorzien is van win7 ultimate (zelfde key) dezelfde upgrade uitvoeren? Of moet ik dan opnieuw een licentie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
frye schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:26:
Ik heb gisteren de upgrade van win7 ultimate naar win8 pro gekocht en uitgevoerd.
Alles verliep vlot.

Kan ik met dezelfde licentie ook mijn laptop,die ook voorzien is van win7 ultimate (zelfde key) dezelfde upgrade uitvoeren? Of moet ik dan opnieuw een licentie kopen?
Dan moet je een nieuwe licentie kopen. Het is 1 key per installatie.
Pagina: 1 ... 51 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.